abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:19:14 #26
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65689521
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:44 schreef kriele het volgende:

[..]

En we hebben de sponsoren ook niet mee. Eerder klaagden we dat ze niet in wilden stappen. Nu doen Philips, ING en Randstad dat wel, maar doen ze vervolgens niets voor hun landgenoten, waar vooral Japanse en Braziliaanse sponsoren nog wel eens iets willen eisen als het op coureurs aankomt.
Het ligt er maar net aan wat de beweegredenen zijn voor de sponsor om de sport te betreden.
De voorbeelden die jij noemt zijn eigenlijk verkeerd. Dit zijn multinationals die in feite al lang geen 'Nederlandse' organisaties meer zijn, het overgrote deel van hun activiteiten, klanten en omzet liggen internationaal.
Sponsoren van die grootte hechten er over het algemeen geen waarde aan of er een landgenoot rondrijdt. Ga maar na: Het intereseert Marlboro ook geen ene moer of er een Amerikaan bij Ferrari rijdt.

Overigens trekt ING nu wel 3 miljoen uit om Doornbos in een zitje te krijgen bij Newman/Haas/Lanigan Racing in de IRL.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:40:18 #27
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65706254
enige die het nog probeert met de Nederlanders is Aalborg. Maar verder zijn de multinationals zoals de naam al zegt totaal niet meer geïnteresseerd in Nederlanders. Ze hebben juist veel meer aan buitenlandse coureurs (helaas)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_65916301
Opmerkelijke move van Carlo van Dam. Waar iedereen dacht dat hij Formule Nippon zou gaan rijden, wordt het uiteindelijk wederom F3, maar nu in de Euroseries voor het fabrieksteam van Volkswagen. Een move uit nood gebeoren, omdat vermoedelijk andere aanbiedingen in zijn getrokken!

http://www.f1today.nl/nie(...)ract-met-volkswagen/
pi_65917265
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef kriele het volgende:
Opmerkelijke move van Carlo van Dam. Waar iedereen dacht dat hij Formule Nippon zou gaan rijden, wordt het uiteindelijk wederom F3, maar nu in de Euroseries voor het fabrieksteam van Volkswagen. Een move uit nood gebeoren, omdat vermoedelijk andere aanbiedingen in zijn getrokken!

http://www.f1today.nl/nie(...)ract-met-volkswagen/
Weer een jaar F3 lijkt me niet echt bevorderlijk voor de carrière van Carlo. Na 2 jaar F3 kampioen te zijn geworden had ik verwacht dat hij nu wel een klasse hoger zou gaan rijden. Formule Nippon, GP2 of de Renault World Series. Dat de Nippon door de crisis niet doorgaat, ok, maar dan zou ik eerder verder zoeken naar een plekje in een van de andere klassen (of Formula Atlantic of Indy Lights) voordat ik een aanbod in de F3 accepteer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 16:32:08 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65917526
Formule 2 was ook een leuk alternatief geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65927676
Carlo van Dam: "Het aanbod kwam als geroepen"
Uitgegeven door Casper Bekking 10 februari 2009 19:52 - Print artikel



Carlo van Dam racet dit jaar in de Formule 3 EuroSeries voor Kolles & Heinz Union, het fabrieksteam van Volkswagen, dat onder leiding staat van voormalig F1-teambaas Colin Kolles. Van Dam won in 2007 de Duitse Formule 3 titel en domineerde vorig jaar het Japanse F3 kampioenschap. Het seizoen in de EuroSeries bestaat in 2009 uit twintig races die tijdens tien evenementen in vijf Europese landen worden verreden, vaak in het voorprogramma van de Deutsche Tourenwagen Masters. Ook verschijnt Carlo aan de start van de fameuze Masters of Formula 3 op het circuit van Zandvoort.

"Ik verheug me erop om bij te dragen aan het succes van een nieuw team en met Volkswagen samen te werken", aldus Van Dam. "Ik had in 2008 een fantastisch jaar in Japan en kreeg afgelopen herfst diverse aanbiedingen van teams uit de Formule Nippon en het Japanse GT kampioenschap. Maar de Japanse autosport is de laatste maanden hard getroffen door de financiële crisis en dus kwam het aanbod van Kolles & Heinz Union en Volkwagen als geroepen. Als coureur gevraagd worden mee te helpen de ambities van een fabrieksteam waar te maken, is loon naar werken en vanzelfsprekend een mooie uitdaging."

Het nieuwe, in Luxemburg gevestigde team staat onder leiding van Werner Heinz, al jarenlang actief in de autoracerij en manager van o.a. Formule 1 coureur Nick Heidfeld en achtvoudig Le Mans winnaar Tom Kristensen. Zijn partner Colin Kolles was betrokken bij diverse F1-teams en runt Audi’s in de DTM en de Le Mans Series. Technisch vertrouwt Kolles & Heinz Union op Mike Krack, die tot voor kort een sleutelrol vervulde bij het BMW Sauber F1-team. Heinz is blij dat hij van Dam heeft weten te contracteren, "omdat we een zo goede en ervaren coureur voor ons team hebben weten te winnen. Samen willen we bewijzen dat we onze doelen kunnen bereiken."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=14666
  dinsdag 10 februari 2009 @ 22:46:40 #32
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_65931685
Hij heeft wel in één klap goede connecties lijkt het...
pi_65931909
Gelijk goed presteren zal ook niet meevallen, want het is een spiksplinter nieuw team.
  zondag 15 februari 2009 @ 14:57:44 #34
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_66084762
quote:
Buurman ongedeerd na crash

DOHA - Autocoureur Yelmer Buurman is zaterdag tijdens de GP2-race in Qatar met de schrik vrijgekomen na een zware crash. De 21-jarige Limburger knalde direct na de start achterop de Japanner Sakon Yamamoto, vloog met zijn bolide door de lucht en kwam 100 meter verderop tot stilstand. Buurman had wat hoofdpijn en een stijve nek, maar mankeerde verder niets.

Buurman, die voor het Portugese Ocean Racing Technology in het Aziatisch kampioenschap van de talentklasse GP2 rijdt, had een slechte uitgangspositie voor de eerste race. Hij stond op de 23e startplaats. Zijn snelheid bij de botsing lag niettemin al op 171 kilometer per uur. “Ik heb die Yamamoto niets eens goed kunnen zien, zo snel ging het allemaal. Ik ben er wonderwel goed vanaf gekomen.”

De race voltrok zich overigens in de donkerte bij kunstlicht. De GP2 in Qatar volgde daarmee de Formule 1, die vorig jaar in Singapore voor het eerst experimenteerde met een nachtrace.
iemand hier beelden van gezien?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_66084952
Van der Garde de eerste race in het achterveld en de tweede een achtste plek. Dat valt toch ook niet mee, helemaal met de wetenschap dat hij voor een topteam rijdt. Nee, neem dan die Hulkenberg, de allereerste race wint hij gelijk. Dan ben je pas een talent!
pi_66085044
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:57 schreef The_Hives het volgende:

[..]

iemand hier beelden van gezien?
http://www.autosportweb.nl/multimedia.php

Kijk voor jezelf.
pi_66088084
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Weer een jaar F3 lijkt me niet echt bevorderlijk voor de carrière van Carlo. Na 2 jaar F3 kampioen te zijn geworden had ik verwacht dat hij nu wel een klasse hoger zou gaan rijden. Formule Nippon, GP2 of de Renault World Series. Dat de Nippon door de crisis niet doorgaat, ok, maar dan zou ik eerder verder zoeken naar een plekje in een van de andere klassen (of Formula Atlantic of Indy Lights) voordat ik een aanbod in de F3 accepteer.
F3 met Volkswagen lijkt me just wel een goede move. Als hij goed presteert heeft hij kans op een goed betaalde baan in DTM of sportscars bij zustermerk Audi (of Porsche, er zijn geruchten dan ze herintreden in de hoogste klasse van de sportscars) in plaats van x-miljoen betalen voor een stoeltje in Indycars of GP2.

Ik vind onderstaande column van Frans Verschuur de spijker op z'n kop slaan:
quote:
Als coureur pur sang wil je maar één ding: een leven lang racen. Daarom is het mijns inziens erg onverstandig om, als je geen supertalent bent, in een internationaal formuleveld te stappen.

Als je dat wél doet, is de kans levensgroot dat je complete racebudget in no time is verbrand en je loopbaan vroegtijdig stopt. Want voor één jaar middelmatig meedoen in de NEC Formule Renault 2.0 ben je pak ‘m beet 150.000 tot 175.000 euro kwijt. Voor hetzelfde geld kun je drie of vier seizoenen in de top meedraaien van de nationale Clio Cup.

Droom
Natuurlijk. Elke rijder droomt van een carrière in de Formule 1. Maar om één van de weinige F1-stoeltjes te kunnen bemachtigen, moet je én supergetalenteerd zijn én een enorme zak met geld meebrengen. Als je naar deze combinatie kijkt, heeft binnen Nederland misschien alleen Giedo van der Garde een kans door te stromen. Al is Giedo wellicht al te oud en heeft hij tevens een brandplekje omdat hij in het verleden twee F1-contracten tegelijk heeft getekend.

Alles doen
Afgelopen jaar vierde ik mijn 30-jarig jubileum in de autosport. Ik weet het begin nog goed. Ik werd door Manfred Prang in een snelle auto op een circuit gezet en was direct verkocht. Al na een paar rondjes was ik besmet met het racevirus en dat is nooit meer weggegaan. Zelfs na drie decennia doe ik er echt alles voor om maar te kunnen blijven rijden.

Pakken geld
Als ik naar mijn carrière terugkijk, had ik veel eerder in de toerwagens moeten stappen. Want nadat ik in ’78 met de Formule Ford ben begonnen, heb ik Formule Ford 2000 en sportscars gedaan. Dat laatste zou ik nu nooit meer doen. Ik had niet het grootste talent. Ik was als formulerijder belabberd en was bij voorbaat kansloos om de Formule 1 te halen. Maar door toch die internationale formulewedstrijden te doen, heb ik een enorm pak geld verbrand. Dat had ik veel beter kunnen besteden.

Behoeden
Mijn racende kinderen Mike en Sheila probeer ik te behoeden voor de fouten die ikzelf ooit heb gemaakt. ‘Blijf lekker in de toerwagens’, houd ik ze voor. Dan kun je doorgaan met hetgeen dat je zo graag doet en zo lang mogelijk blijven rijden. Niettemin zie je vandaag de dag veel jonge, Nederlandse coureurs de stap naar de internationale formulewagens maken. Dat kost echt bakken met geld.

Waar zijn ze gebleven?
Ik blader wel eens raceboeken van de afgelopen jaren door. Dan zie je talenten die niet zo heel lang geleden nog vele wedstrijden wonnen, maar waar je anno 2009 niks meer van hoort. Waar is bijvoorbeeld Ben Jamini gebleven? Een prima coureur, die echter in het internationale formule wereldje erg snel door zijn geld heen is geraakt en van het autosporttoneel is verdwenen. Enorm jammer is dat.

Tijdige overstap
Er zijn in Nederland gelukkig ook legio coureurs die op tijd de overstap hebben gemaakt naar de toerwagens. Niet alleen hebben ze daardoor hun racecarrière kunnen verlengen. Bovendien hebben zij zich door successen kunnen opwerken naar de status van professioneel piloot. Neem bijvoorbeeld Jeroen Bleekemolen, die na de Duitse Formule 3 en Formule Audi Palmer naar de toerwagens is gegaan. Tegenwoordig verdient Jeroen een uitstekende boterham in onder meer de Porsche Supercup. Maar kijk ook naar een rijder als Peter Kox, die een geweldige carrière in de toerwagens heeft opgebouwd en nog steeds lekker rijdt én er geld mee verdient. Iemand als Mike Hezemans heeft zelfs nooit in de Formulewagens gereden. En Tom Coronel doet het natuurlijk ook al jaren uitstekend met toerwagens. Deze vier toerwagencoureurs zijn hét voorbeeld dat je het heel lang kunt volhouden in de racerij én er tevens een meer dan goede zakcent aan kunt overhouden!

Frans Verschuur
pi_66088193
Nikki Pastorelli en Charles Zwolsman deden het ook wel aardig in de Champ Cars (2007?)
Laatste tijd hoor je niet veel meer van ze.
pi_66089398
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:48 schreef m1155 het volgende:
Nikki Pastorelli en Charles Zwolsman deden het ook wel aardig in de Champ Cars (2007?)
Laatste tijd hoor je niet veel meer van ze.


Het zijn wel goede coureurs. Dat Zwolsman niet meer rijdt heeft hij aan zijn vader te danken. Ik meen me te herrinneren dat hij de handlanger was van de hakkelaar.
Bij Pastorelli is het een kwestie van geen sponsoren hebben.
pi_66157366
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:22 schreef kriele het volgende:

[..]

Het zijn wel goede coureurs. Dat Zwolsman niet meer rijdt heeft hij aan zijn vader te danken. Ik meen me te herrinneren dat hij de handlanger was van de hakkelaar.
Bij Pastorelli is het een kwestie van geen sponsoren hebben.
Wat Zwolsman betreft, ook hij zal waarschijnlijk niet rijden wegens gebrek aan sponsoren. Zijn vader heeft sinds 1988 al diverse keren in de gevangenis gezeten wegens drugsmokkel, witwassen en wapenbezit. Dat heeft de carrière van zijn zoon tot en met 2007 niet in de weg gestaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67722750
Nederlands succes in de USA: "Een mooie legendarische racedag"
Uitgegeven door Bas Kaligis 5 april 2009 07:39 - Print artikel

ST. PETERSBURG, FLORIDA (USA) - Niet Robert Doornbos, maar Junior Strous heeft voor een sensatie gezorgd. Zijn debuut in de Firestone Indy Lights serie op het stratencircuit van St. Petersburg (Florida, USA) beklonk hij met een prachtige overwinning. Door polesitter JR Hillebrand halverwege de race op magistrale wijze te passeren, wist de Nederlander zich naar een briljante overwinning te rijden. Met de hierbij behorende 50 punten neemt Junior Strous ook direct de leiding in het kampioenschap. Voor de race van zondag zal Strous in de afsluitende race opnieuw van de eerste startrij vertrekken.

Met een uitstekende positie op de eerste startrij had Junior Strous al een goede uitgangspositie voor de 40 ronden tellende race veroverd. Toen de startlichten waren gedoofd kwam de 22-jarige coureur echter in de eerste bocht op het linker vuile gedeelte van de baan terecht en verloor hierdoor twee posities. Strous opende daarna snel de jacht op Sebastian Saavedra, die na enkele ronden met technische problemen wegviel. De coureur van Winners Circle Group wist nog een positie goed te maken door James Davison voorbij te gaan. Strous klom hierdoor naar de tweede plaats.

Halverwege de race zorgde afval op de 2.890 meter lange baan voor de tweede gele vlagsituatie. Toen deze was opgeruimd en de baan opnieuw werd vrijgegeven verloor leider JR Hillebrand kostbare seconden bij de herstart. Strous zette brutaal zijn wagen naast de Amerikaan, raakten elkaar kortstondig, waarbij Strous de koppositie overnam. De inwoner uit Wassenaar gaf zijn leidende positie in de resterende ronden niet meer uit handen en werd uiteindelijk als winnaar afgevlagd. Strous is met deze overwinning de zevende coureur in de Indy Lights geschiedenis die zijn debuutrace zegevierend wist af te sluiten.

JUNIOR STROUS: “Geweldig deze overwinning, niet te geloven! In ronde 23 sloeg ik toe en remde ik JR Hildebrand uit en pakte de leiding, maar ik moest toen nog bijna twintig ronden racen. Het was bovendien erg warm en moeilijk om de concentratie te bewaren. De auto was verder perfect. De mensen van de Indycar serie waren zeer enthousiast over mijn overwinning. Mijn technische baas Paul Diatlovich was zichtbaar ontroerd, mooi om zo’n stoere redneck in bijna tranen te zien. Zijn team heeft dit echt verdiend. Ik heb iedereen en mezelf een mooie legendarische racedag bezorgd!”
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=15438
pi_67797036
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:22 schreef kriele het volgende:

[..]

Het zijn wel goede coureurs. Dat Zwolsman niet meer rijdt heeft hij aan zijn vader te danken. Ik meen me te herrinneren dat hij de handlanger was van de hakkelaar.
Bij Pastorelli is het een kwestie van geen sponsoren hebben.
Zwolsman rijdt LMS voor Kolles in een Audi R10. Hij werd afgelopen weekend 27ste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67802305
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zwolsman rijdt LMS voor Kolles in een Audi R10. Hij werd afgelopen weekend 27ste.
Slechte prestatie van beide Kolles Audi's
pi_67803970
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Slechte prestatie van beide Kolles Audi's

Ja, maar wat is daar zo lollig aan dan?
pi_67804557
Ik heb een hekel aan Colin Kolles.
pi_67805034
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:44 schreef kriele het volgende:

[..]

En we hebben de sponsoren ook niet mee. Eerder klaagden we dat ze niet in wilden stappen. Nu doen Philips, ING en Randstad dat wel, maar doen ze vervolgens niets voor hun landgenoten, waar vooral Japanse en Braziliaanse sponsoren nog wel eens iets willen eisen als het op coureurs aankomt.
Nee, wil een Nederlander kans maken moet ie wel Schumacheriaans goed zijn. Die hebben we dus niet en zit er ook niet aan te komen voor zover ik weet.
Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik in de juniorenklasses helemaal geen grote talenten zie. Maar een heel goed beeld heb ik er ook niet van en ik kan er dus naast zitten. Zelfs de GP2 begint zo langzamerhand een klasse te worden voor de coureurs met de meeste poet.
Sowieso... Als je het meeste geld hebt, heb je vaak het beste materiaal en rij je dus vooraan...
pi_67805901
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Sowieso... Als je het meeste geld hebt, heb je vaak het beste materiaal en rij je dus vooraan...

Justin Wilson reed dit weekend toch aardig mee voorin bij de IRL en hij rijdt voor een heel klein team. Zegt dus niet alles.
pi_67807076
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:14 schreef kriele het volgende:

[..]

Justin Wilson reed dit weekend toch aardig mee voorin bij de IRL en hij rijdt voor een heel klein team. Zegt dus niet alles.
Okee, het is misschien wat gegeneraliseerd, maar over het algemeen is het wel zo. Justin Wilson is een toffe gast trouwens!
  woensdag 8 april 2009 @ 08:14:30 #49
184465 Migue
Sensuele man
pi_67817507
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:14 schreef kriele het volgende:

[..]

Justin Wilson reed dit weekend toch aardig mee voorin bij de IRL en hij rijdt voor een heel klein team. Zegt dus niet alles.
Dat mag je niet allemaal op het talent van Justin Wilson afschuiven, hij heeft ook Bill Pappas als engineer. Wat verder niets af doet aan Justin's prestatie, maar hij heeft ook veel te danken aan zijn engineer.
pi_68216206
Van der Drift: "Dit was een prachtig weekend"Klasse: World Series > Gepost op 20/04/2009 18:13 door: robinChris van der Drift heeft een erg goed debuutweekend achter de rug in de World Series by Renault. De Nederlandse Nieuw-Zeelander eindigde de eerste race als zevende en de tweede race stond hij meteen op het podium.

De eerste race startte Van der Drift als elfde en kwam als zevende over de finish. "Dit was een vrij saaie race," zei hij over de eerste race. "Mijn start was erg goed, maar vanaf de zevende plaats kan je moeilijk aanvallen. Je verliest namelijk veel downforce als je achter iemand rijdt."

Van der Drift had ook in de tweede race een goede start, maar werd er in de eerste ronde al van de baan geduwd, waardoor hij terugviel naar de 21e plaats. Van der Drift had echter het geluk dat halverwege de race er opeens een plensbui over Barcelona trok. "We besloten om zo lang mogelijk door te rijden en dat werkte. We maakte de pitstop op het goede moment en ook de Safety-Car kwam voor mij op het goede moment."

Na zijn stop lag Chris van der Drift alweer vijfde, een plaatsje voor Adrian Valles, zijn teamgenoot. Met nog elf minuten te racen, ging de Safety-Car weer naar binnen, maar de baan was nog erg nat. Van der Drift vechtte zich naar de derde plaats en lag bijna tweede, totdat hij zich vergaloppeerde op een gladde witte lijn. Gelukkig zonder gevolgen. Vlak daarna werd de race gestopt en werd Van der Drift als derde geklasseerd.

"Dit was een prachtig weekend met een mooie podiumplaats als afsluiting", zei Van der Drift na de race. "Dit is erg goed voor het team en om na het eerste weekend derde te staan in het kampioenschap is natuurlijk fantastisch. We moeten nog een beetje snelheid vinden, maar daar heb ik veel vertrouwen in. Ik wil het team enorm bedanken voor de perfecte strategie en het werk dat zij verricht hebben."

http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=1921
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')