abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:41:06 #226
184465 Migue
Sensuele man
pi_100223192
Charles Pic en Sam Bird zijn ook grote talenten.
pi_100225462
Maar dat zijn geen Nederlanders
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:18:33 #228
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_100236400
Ik ben heel benieuwd wat Melker kan op Zandvoort over 2 weken.
alle klassen bij elkaar dan.
als ik zie Hoe Merhi in België tekeer is gegaan....
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_100462224
Door mijn vakantie lopen de uitslagen wat achter. Dus hierbij een overzicht van de afgelopen vier raceweekenden.

15-17 juli
In de SuperLeague op Assen reden drie Nederlanders mee. In de eerste race werd Chris van der Drift 4de, voor Robert Doornbos en Yelmer Buurman. In de tweede race werd Yelmer Buurman 6de, voor Robert en Chris en in de finale race werd Chris 5de, voor Robert en Yelmer.

In de WTCC op Donington scoorde Tom Coronel 2 keer een 4de plaats.

In het Brits F3 op Paul Ricard kampioenschap werd Bart Hylkema 8ste in de derde race, na in de eerste twee races uitgevallen te zijn.

In de FIA GT1 op Paul Ricard werd Nicky Catsburg in de eerste race beste Nederlander met een 9de plaats. Mike Hezemans werd 11de voor Nicky Pastorelli en Stef Dusseldorp viel uit. In de tweede race werd Nicky Catsburg 7de, Nicky Pastorelli 9de en Stef Dusseldorp 11de. Mike Hezemans viel uit.

22-24 juli
In het voorprogramma van de F1 op de Nürburgring waren er diverse races met Nederlanders.

In de GP2 werd Giedo van der Garde in de hoofdrace 6de en viel in de sprintrace uit.
In de GP3 werd Nigel Melker 10de in de eerste race en 3de in de tweede race. Thomas Hylkema werd 18de in de eerste race en 24ste in de tweede race.

In de Porsche Supercup werd Jeroen Bleekemolen 6de, Pateick Huisman 7de en Sebastiaan Bleekemolen 16de.

In de Formule 2 op Brands Hatch viel Kelvin Snoeks in beide races uit.

29-31 juli
In het voorprogramma van de F1 op de Hungaroring werd Giedo van der Garde in beide races 4de en staat nog steeds tweede in de stand om het kampioenschap.

In de GP3 werd Nigel Melker 8ste in de eerste race en 4de in de tweede race en staat nu derde in het kampioenschap. Thomas Hylkem werd 27ste in de eerste race en viel uit in de tweede race.

In de Porsche Supercup werd Jeroen Bleekemolen 2de, Patrick Huisman 15de en Sebastiaan Bleekemolen viel uit. Jeroen staat als beste Nederlander 5de in de stand om het kampioenschap.

In de WTCC op Oschersleben werd Tom Coronel 10de in de eerste race en 4de in de tweede race en staat nu 5de in het kampioenschap.

In de WRC Rally van Finland deden 4 Nederlanders mee. Dennis Kuipers werd de beste met een 11de plaats, en Kees Burgers werd 39ste. Rene Kuipers en Timo van der Marel vielen uit.

In het Brits F3 kampioenschap op Spa-Francorchamps werden drie races verreden. In de eerste race werd Hannes van Asseldonk 12de en viel Bart Hylkema uit. In de tweede race werd Hannes 4de en Bart 22ste en in de derde race werd Bart 17de en viel Hannes uit.

5-7 augustus
Afgelopen weekend werd Renger van der Zande 11de in de DTM race op de Nurburgring.
In de F3 Euroseries op hetzelfde circuit werd Nigel Melker in de eerste race 4de, in de tweede race 6de en in de derde race 3de. Hij staat nu 3de in het kampioenschap.
Jaap van Lagen werd 2de in de Porsche Carrera Cup.

En dan nog dit:
In de Dutch Supercar Challenge races tijdens de GAMMA Racing Days op Assen wist het 16-jarig karttalent Beitske Visser verassend haar debuutrace te winnen. Dit ondanks een drive-through en 25 strafseconden. Hiermee versloeg ze gerenomeerde coureurs als Cor Euser (ex-Indycars).
Ook in de tweede race was ze goed weg en lag al snel aan de leiding. Helaas moest ze met een kapotte motor opgeven, maar ze viel wel op door haar constante rondetijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 08-08-2011 14:52:21 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100463086
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Melker is inderdaad het grootste talent. Bij Verstappen en De Vries is het nog maar afwachten. Er zijn meer talenten geweest die na overstap van karts naar single seaters af haakten.
Bij allemaal is het afwachten! Nigel Melker reed aan het begin van het jaar erg goed, maar lijkt al minder te worden. De afgelopen jaren wist hij de middenmoot niet te ontstijgen in de Formula Renault 2.0 en GP3 (vorig jaar een achtste plaats als beste resultaat).

Robin Frijns doet het wel meteen goed sinds zijn intrede in de formulewagens. Hij werd in 2009 derde in de Formule BMW, dat hij vorig jaar wist te winnen. Ook dit jaar scoort hij podia in de Formule Renault 2.0, een klasse waarin hij tweede staat in het Euro kampioenschap (onderdeel van de World Series By Renault) en de North European Cup.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100477046
Knappe prestatie van Visser.
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:50:45 #232
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100477468
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Knappe prestatie van Visser.
Inderdaad, karten is toch wel heel wat anders dan een GT bak. Ok de DSC is niet je-van-het maar toch zeer knap.

Als ze echt wat wil bereiken moet ze wel snel de KF in, lijkt me.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100498705
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inderdaad, karten is toch wel heel wat anders dan een GT bak. Ok de DSC is niet je-van-het maar toch zeer knap.

Als ze echt wat wil bereiken moet ze wel snel de KF in, lijkt me.
Ik denk niet eens dat ze die stap neemt maar volgend jaar al in Formule wagens gaat rijden. Volgens het AD wil ze, als alles goed gaat, over 5 jaar de Formule 1 bereiken.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:02:50 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100498794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik denk niet eens dat ze die stap neemt maar volgend jaar al in Formule wagens gaat rijden. Volgens het AD wil ze, als alles goed gaat, over 5 jaar de Formule 1 bereiken.
Ambitieus! Lijkt me vrij onmogelijk, maar wie weet is er een sponsor die in haar de Nederlandse Danica Patrick ziet :P?
pi_100500293
1 jaar Formule Ford / Formule Renault, 2 jaar F3, 2 jaar GP2 ;) Onwaarschijnlijk natuurlijk maar je moet naar je zelf en sponsors een doel stellen.

Je zou zeggen dat ze wel opgepikt wordt door Red Bull, Audi of Mercedes.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:06:39 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100500721
Volgend jaar Masters :+?
pi_100710211
Hebben jullie vanmiddag Beitske Visser gezien in de Dutch Supercar Challenge (DSC) op TT circuit van Assen. Een jong blond grietje nauwelijks 16 jaar (had qua leeftijd mijn dochter kunnen zijn) kwam van de kart en mocht op uitnodiging van sponsor Praga een weekendje meedoen. Ze had totaal geen ervaring in deze klasse en pakt met kinderlijk gemak pole position en in de wedstrijd reed ze nog verbluffender. Ze reed werkelijk iedereen eraf alsof ze er niet waren. Helaas moest ze autopech incasseren en kon ze de race niet winnend afsluiten.
pi_100714609
die komt er wel :) , iedergeval een behoorlijk visitekaartje afgegeven :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:02:50 #239
46231 johnplayer
pi_100758176
mooie 3e plek van Melker op de masters, jammer dat hij Magnussen niet voorbij kwam...
pi_100758812
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:02 schreef johnplayer het volgende:
mooie 34e plek van Melker op de masters, jammer dat hij Magnussen niet voorbij kwam...
pi_100758847
Afgelopen weekend was een 'rustig' weekend voor de Nederlandse coureurs. Er stonden slechts twee Formule 3 races en de Formule Renault 2.0 op de kalender.

Uiteraard de Masters of F3, wat niet meer was dan een veredelde F3 Euroseries race, omdat veel coureurs uit de andere Formule 3 kampioenschappen niet aanwezig waren. De Duitse Formule 3 coureurs hadden een eigen race op de Red Bull Ring in Oostenrijk en de Britse coureurs wilden (op een enkele uitzondering na) niet komen, omdat ze dachten geen kans te hebben omdat ze op Kumho banden moesten rijden. In de Masters werd Nigel Melker 4de.

In de twee races voor het Duits F3 kampioenschap werd Hannes van Asseldonk twee keer 3de, terwijl Jeroen Mul in de eerste race uitviel en in de tweede race 12de werd.

In de Formule Renault 2.0 Northern European Cup (NEC) op Zandvoort deden 6 Nederlanders mee. Beste coureur van de Nederlanders werd Pieter Schothorst in zowel de eerste als tweede race. In de eerste race werd hij 10de, gevolgd door Dennis van der Laar, Liroy Stuart en Frank Suntjens. Meindert van Buren werd 18de en Robin Frijns viel uit. In de tweede race werd Pieter Schothorst knap tweede, Robin Frijns 7de, Meindert van Buren 9de, Liroy Stuart 17de en Frank Suntjens 19de. Dennis van der Laar viel in deze race uit.

Volgende week hebben we wedstrijden in de World Series by Renault op Silverstone met Daniel de Jong, rijdt Jeroen Bleekemolen in de ALMS race op Elkhart Lake en rijden Dennis (en René?) Kuipers en Peter van Merksteijn jr (en sr?) in de Rally van Duitsland.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:08:57 #242
46231 johnplayer
pi_100929205
Whoops,

klein foutje mijnerzijds... was idd 4e.
Maar ik heb even de wedstrijd(en) op de Nurburgring teruggezien op Carchannel, en daar heb ik een best leuke wedstrijd gezien. jammer van die 2 verprutste starts van Melker. (1e te laat weg, en de 2e een jumpstart) in die sprint race lag hij nog kort aan de leiding. maar ik denk dat een podium zeker in die sprintrace gezeten had als hij geen jumpstart had gemaakt.

voorlopig staat hij wel 4e in het kampioenschap en niet zo heel erg veel punten (9?) achter Juncadella die 2e staat.
pi_100935695
Is bij jullie de beeldkwaliteit van Carchannel ook vaak zo slecht?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:06:11 #244
46231 johnplayer
pi_100937685
Nee, nergens last van kan het met je kabel exploitant te maken hebben??
pi_100955616
Ziggo heb ik hier.

Soms is het goed maar vaak ook niet (lage bitrate?). Ik zie dat momenteel het beeld helemaal weg is.
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:12:27 #246
46231 johnplayer
pi_101039479
Raar,

Ik kijk meestal via de livestream van de site, maar die doet het nu ook niet bij mij, kan ook te maken hebben met de brakke internet verbinding hier...
pi_101049956
Nu werkt het weer
pi_101056674
Jong, die Robin Frijns gaat hendig goed, manne.. :)
pi_101074989
Ook afgelopen weekend was een rustig weekend op de circuits.

Op Silverstone was er een ronde voor de Formule Renault 3.5 met Daniel de Jong, die in de eerste race 18de werd en in de tweede race uitviel. In de Formule Renault 2.0 won Robin Frijns de eerste en tweede race. Dennis van de Laar werd 16de in de eerste race en viel uit in de tweede race. Meindert van Buuren werd respectievelijk 21ste en 27ste en Pieter Schothorst viel uit in de eerste race en werd 23ste in de tweede race.

Op Road America reden Jeroen Bleekemolen en Jaap van Lagen een wedstrijd in de American Le Mans Series. Jeroen werd 23ste overal en 1ste in de GTC klasse, Jaap werd 27ste overall en 5de in de GTC klasse.

In de omgeving van Trier werd de rally van Duitsland verreden, waarin Peter van Mercksteijn jr 9de werd en Dennis Kuijpers 10de, beide toch in de punten. Hans Weijs jr werd 13de, Jan de Winkel 26ste, Henk Vossen 33ste en Erik van Loon 40ste. Rene Kuipers en Timo van der Marel vielen uit, net zoals Ten Brinke en Van Iersel. En misschien dat ik er nog een paar vergeten ben.

Volgende week zijn er weer GP2 (met Giedo van der Garde), GP3 (met Nigel Melker), Formule 2 (met Kelvin Snoeks) en Indycar (met Ho-Pin Tung) races.
pi_101076466
Die Hans Weijs Jr zie ik nog ver komen in de rallysport.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')