Die lijkt dat te gaan doen wat hem echt verder brengt, namelijk het pakken van een aansprekende titel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:29 schreef Rory78 het volgende:
Jong, die Robin Frijns gaat hendig goed, manne..
Is hij ook al geen regerend formula BMW kampioen? GP3 of Euroseries F3, maar liever GP3. Van de Euroseries is niet zoveel meer van over, dan nog liever het Brits F3 kampioenschap. Het Duits F3 kampioenschap moet ie niet doen als het even kan. Lukt dat allemaal niet dan World Series by Renault en als allerlaatste optie die Duits F3 kampioenschap. Het overstappen naar GP2 nog niet. Die stap zal te groot zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef Rory78 het volgende:
Inderdaad, Big-Ern..
Maar dan komt hij wel voor de voorlopig lastigste keuze in zijn nog jonge carrière te staan: what's next? F3, GP3, F2? Ik zou voor GP3 gaan..
Ja, hij was Formule BMW kampioen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:33 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Is hij ook al geen regerend formula BMW kampioen? GP3 of Euroseries F3, maar liever GP3. Van de Euroseries is niet zoveel meer van over, dan nog liever het Brits F3 kampioenschap. Het Duits F3 kampioenschap moet ie niet doen als het even kan. Lukt dat allemaal niet dan World Series by Renault en als allerlaatste optie die Duits F3 kampioenschap. Het overstappen naar GP2 nog niet. Die stap zal te groot zijn.
Dat heeft ie wel voor op de andere talenten, hij heeft al 2 internationale formule klasses gewonnen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, hij was Formule BMW kampioen.
En het Formule Renault 3.5 kampioenschap wordt door sommige teams (o.a. Red Bull, die daar zo ongeveer alle coureurs vandaan halen of erin laten rijden) als beter geacht dan de GP2, en het is een logische stap vanuit de Formule Renault 2.0 (beide onderdeel van de WSR cyclus).
Maar ook GP3 en Formule 3 Euroseries samen zou kunnen, net zoals Nigel Melker nu al doet.
Ja! (als je Jan bedoelt).quote:
Dat bedoel ik en had ik ff wat helderder neer kunnen zettenquote:
Dat is wel zo verstandig, om GP3 te combineren met iets anders. GP3 alleen is een domme keuze, veel te competitief en veel te weinig tijd op de baan om achterstand nog in te halen. Maar GP3 is ook enorm duur, ik zie Frijns dat niet zo gemakkelijk doen in combinatie met een andere raceklasse, dus verwacht hem volgend jaar ook echt niet in GP3. Euro Series misschien, maar FR3.5 is de logische volgende stap, Kevin Korjus laat dit seizoen zien waarom.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
Maar ook GP3 en Formule 3 Euroseries samen zou kunnen, net zoals Nigel Melker nu al doet.
de voorspelling dat ie de muur in zou gaan met de 500 is helaas wel uitgekomen...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Big-Ern het volgende:
Pfff, die talentloze Tung in de Indy Cars.
Inclusief zijn talentvolle vervanger Simon Pagenaud. Dat zegt dus niets over het gebrek aan talent van Tung, die met de snelheid die hij toonde op de oval voordat hij crashte, zich makkelijk had gekwalificeerd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:07 schreef johnplayer het volgende:
[..]
de voorspelling dat ie de muur in zou gaan met de 500 is helaas wel uitgekomen...
Tja, dat is zeker zo... maar in de autosport wekt het "wat als..." helaas niet...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Inclusief zijn talentvolle vervanger Simon Pagenaud. Dat zegt dus niets over het gebrek aan talent van Tung, die met de snelheid die hij toonde op de oval voordat hij crashte, zich makkelijk had gekwalificeerd.
Ja, verkeerd topic ook, deze topic is alleen voor talenten. Wel een mooie auto.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Big-Ern het volgende:
Pfff, die talentloze Tung in de Indy Cars.
Je vergeet, dat als zijn schoonvader geld in Lotus Renault GP gaat pompen, de situatie heel anders is. Dan maakt hij wel degelijk een kans om daar te rijden. Mits Kubica niet terugkomt, want zowel hij als Petrov hebben nog een contract voor volgend jaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:17 schreef Sinister-D- het volgende:
GvdG bij Williams lijkt me sterk, en evengoed bij Renault lijkt me sterk. Vergeet niet dat Grosjean een coureur uit de stal van Renault/Gravity is. Huidige GP2 kampioen, en die zijn allemaal (op Pantano na) doorgestroomd naar de F1. De eerste die dus aanspraak maakt bij 1 van die 2 teams is dus Grosjean. Zeker als je bedenkt dat Williams volgend jaar weer met Renault motoren gaat rijden, en als er geen plaatje over is bij Renault, dan gaan die echt wel druk uitoefenen bij Williams om Grosjean daar onder te plaatsen. Onder het motto ''buying the engine with 50% sale''.
Ze vergeten dat Giedo in 2008 WSR Formule Renault 3.5 kampioen was, dezelfde klasse als waarin Kubica, Vettel, Alguersuari en Ricciardo reden voordat ze in de F1 terecht kwamen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:15 schreef Big-Ern het volgende:
Giedo van der Garde stoeltje in de F1; Marcel Boekhoorn gelinkt aan Lotus Renault
Uitgegeven door Bas Kaligis 28 augustus 2011 09:08 - Print artikel
Silly Season is in volle gang. De Nederlandse miljonair Marcel Boekhoorn wordt gelinkt aan Lotus Renault GP. Het F1-team, dat in handen is van investeringsmaatschappij Genii Capital van Gérard Lopez en Eric Lux, zou in grote financiële problemen verkeren. Boekhoorn, die schoonvader van Giedo van der Garde is, zou volgens de Telegraaf benaderd zijn door David Richards, die op zijn beurt één van de gegadigden is om het F1 team over te nemen.
Met deze constructie zou de Formule 1 wel heel dichtbij komen voor Giedo van der Garde, die vorig jaar al in de race om een F1-stoeltje was.
Van der Garde begon op jeugdige leeftijd in de karts, met als hoogtepunt het behalen van de wereldtitel karting in de Formule Super A. Vervolgens maakte hij zijn autosport debuut met het gerenommeerde Van Amersfoort Racing in de Formule Renault 2L.
Daarna volgde de Formule 3 Euroseries en de GP2 als tussenstation naar zijn ultieme doel. Hopelijk kan Van der Garde in 2012 zijn
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=35206
Moet het allemaal nog zien. Boekhoorn investeert in zaken waarvan hij denkt dat ze uiteindelijk geld opleveren. Een F1 team kost doorgaans geld, erg veel geld zelfs. Ik denk dat je er akelig van wordt als je zou weten wat zo'n Vijay Mallya in het half Nederlandse(!!) Force India pompt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet, dat als zijn schoonvader geld in Lotus Renault GP gaat pompen, de situatie heel anders is. Dan maakt hij wel degelijk een kans om daar te rijden. Mits Kubica niet terugkomt, want zowel hij als Petrov hebben nog een contract voor volgend jaar.
En Gravity heeft niets te zeggen over de motorenleveranties aan Williams, omdat Renault slechts naamgever is van het team en geen eigenaar meer. Nu Team Lotus zijn naam gaat veranderen naar Caterham, zou de naam Renault volgend jaar wel eens alleen als motorenleverancier in de F1 kunnen voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |