Enjoyquote:
Die lijkt dat te gaan doen wat hem echt verder brengt, namelijk het pakken van een aansprekende titel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:29 schreef Rory78 het volgende:
Jong, die Robin Frijns gaat hendig goed, manne..
Is hij ook al geen regerend formula BMW kampioen? GP3 of Euroseries F3, maar liever GP3. Van de Euroseries is niet zoveel meer van over, dan nog liever het Brits F3 kampioenschap. Het Duits F3 kampioenschap moet ie niet doen als het even kan. Lukt dat allemaal niet dan World Series by Renault en als allerlaatste optie die Duits F3 kampioenschap. Het overstappen naar GP2 nog niet. Die stap zal te groot zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef Rory78 het volgende:
Inderdaad, Big-Ern..
Maar dan komt hij wel voor de voorlopig lastigste keuze in zijn nog jonge carrière te staan: what's next? F3, GP3, F2? Ik zou voor GP3 gaan..
Ja, hij was Formule BMW kampioen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:33 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Is hij ook al geen regerend formula BMW kampioen? GP3 of Euroseries F3, maar liever GP3. Van de Euroseries is niet zoveel meer van over, dan nog liever het Brits F3 kampioenschap. Het Duits F3 kampioenschap moet ie niet doen als het even kan. Lukt dat allemaal niet dan World Series by Renault en als allerlaatste optie die Duits F3 kampioenschap. Het overstappen naar GP2 nog niet. Die stap zal te groot zijn.
Dat heeft ie wel voor op de andere talenten, hij heeft al 2 internationale formule klasses gewonnen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, hij was Formule BMW kampioen.
En het Formule Renault 3.5 kampioenschap wordt door sommige teams (o.a. Red Bull, die daar zo ongeveer alle coureurs vandaan halen of erin laten rijden) als beter geacht dan de GP2, en het is een logische stap vanuit de Formule Renault 2.0 (beide onderdeel van de WSR cyclus).
Maar ook GP3 en Formule 3 Euroseries samen zou kunnen, net zoals Nigel Melker nu al doet.
Ja! (als je Jan bedoelt).quote:
Dat bedoel ik en had ik ff wat helderder neer kunnen zettenquote:
Dat is wel zo verstandig, om GP3 te combineren met iets anders. GP3 alleen is een domme keuze, veel te competitief en veel te weinig tijd op de baan om achterstand nog in te halen. Maar GP3 is ook enorm duur, ik zie Frijns dat niet zo gemakkelijk doen in combinatie met een andere raceklasse, dus verwacht hem volgend jaar ook echt niet in GP3. Euro Series misschien, maar FR3.5 is de logische volgende stap, Kevin Korjus laat dit seizoen zien waarom.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
Maar ook GP3 en Formule 3 Euroseries samen zou kunnen, net zoals Nigel Melker nu al doet.
de voorspelling dat ie de muur in zou gaan met de 500 is helaas wel uitgekomen...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Big-Ern het volgende:
Pfff, die talentloze Tung in de Indy Cars.
Inclusief zijn talentvolle vervanger Simon Pagenaud. Dat zegt dus niets over het gebrek aan talent van Tung, die met de snelheid die hij toonde op de oval voordat hij crashte, zich makkelijk had gekwalificeerd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:07 schreef johnplayer het volgende:
[..]
de voorspelling dat ie de muur in zou gaan met de 500 is helaas wel uitgekomen...
Tja, dat is zeker zo... maar in de autosport wekt het "wat als..." helaas niet...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Inclusief zijn talentvolle vervanger Simon Pagenaud. Dat zegt dus niets over het gebrek aan talent van Tung, die met de snelheid die hij toonde op de oval voordat hij crashte, zich makkelijk had gekwalificeerd.
Ja, verkeerd topic ook, deze topic is alleen voor talenten. Wel een mooie auto.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Big-Ern het volgende:
Pfff, die talentloze Tung in de Indy Cars.
Je vergeet, dat als zijn schoonvader geld in Lotus Renault GP gaat pompen, de situatie heel anders is. Dan maakt hij wel degelijk een kans om daar te rijden. Mits Kubica niet terugkomt, want zowel hij als Petrov hebben nog een contract voor volgend jaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:17 schreef Sinister-D- het volgende:
GvdG bij Williams lijkt me sterk, en evengoed bij Renault lijkt me sterk. Vergeet niet dat Grosjean een coureur uit de stal van Renault/Gravity is. Huidige GP2 kampioen, en die zijn allemaal (op Pantano na) doorgestroomd naar de F1. De eerste die dus aanspraak maakt bij 1 van die 2 teams is dus Grosjean. Zeker als je bedenkt dat Williams volgend jaar weer met Renault motoren gaat rijden, en als er geen plaatje over is bij Renault, dan gaan die echt wel druk uitoefenen bij Williams om Grosjean daar onder te plaatsen. Onder het motto ''buying the engine with 50% sale''.
Ze vergeten dat Giedo in 2008 WSR Formule Renault 3.5 kampioen was, dezelfde klasse als waarin Kubica, Vettel, Alguersuari en Ricciardo reden voordat ze in de F1 terecht kwamen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:15 schreef Big-Ern het volgende:
Giedo van der Garde stoeltje in de F1; Marcel Boekhoorn gelinkt aan Lotus Renault
Uitgegeven door Bas Kaligis 28 augustus 2011 09:08 - Print artikel
Silly Season is in volle gang. De Nederlandse miljonair Marcel Boekhoorn wordt gelinkt aan Lotus Renault GP. Het F1-team, dat in handen is van investeringsmaatschappij Genii Capital van Gérard Lopez en Eric Lux, zou in grote financiële problemen verkeren. Boekhoorn, die schoonvader van Giedo van der Garde is, zou volgens de Telegraaf benaderd zijn door David Richards, die op zijn beurt één van de gegadigden is om het F1 team over te nemen.
Met deze constructie zou de Formule 1 wel heel dichtbij komen voor Giedo van der Garde, die vorig jaar al in de race om een F1-stoeltje was.
Van der Garde begon op jeugdige leeftijd in de karts, met als hoogtepunt het behalen van de wereldtitel karting in de Formule Super A. Vervolgens maakte hij zijn autosport debuut met het gerenommeerde Van Amersfoort Racing in de Formule Renault 2L.
Daarna volgde de Formule 3 Euroseries en de GP2 als tussenstation naar zijn ultieme doel. Hopelijk kan Van der Garde in 2012 zijn
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=35206
Moet het allemaal nog zien. Boekhoorn investeert in zaken waarvan hij denkt dat ze uiteindelijk geld opleveren. Een F1 team kost doorgaans geld, erg veel geld zelfs. Ik denk dat je er akelig van wordt als je zou weten wat zo'n Vijay Mallya in het half Nederlandse(!!) Force India pompt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet, dat als zijn schoonvader geld in Lotus Renault GP gaat pompen, de situatie heel anders is. Dan maakt hij wel degelijk een kans om daar te rijden. Mits Kubica niet terugkomt, want zowel hij als Petrov hebben nog een contract voor volgend jaar.
En Gravity heeft niets te zeggen over de motorenleveranties aan Williams, omdat Renault slechts naamgever is van het team en geen eigenaar meer. Nu Team Lotus zijn naam gaat veranderen naar Caterham, zou de naam Renault volgend jaar wel eens alleen als motorenleverancier in de F1 kunnen voorkomen.
Toen ik het bericht postte was er nog geen bericht te zien over die schoonpa van hem (althans ik had 't nog niet gelezen). Mocht dat idd waar zijn, dan wordt zijn kans idd al groter. Aanzienlijk groter zelfsquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet, dat als zijn schoonvader geld in Lotus Renault GP gaat pompen, de situatie heel anders is. Dan maakt hij wel degelijk een kans om daar te rijden. Mits Kubica niet terugkomt, want zowel hij als Petrov hebben nog een contract voor volgend jaar.
Persoonlijk denk ik dat Renault wel nog wat te zeggen heeft in het team. Ze rijden tenslotte nog steeds met hun naam in koeie letters groot rond, en willen daar uiteraard geen slechte reputatie aan koppelen. Komt nog eens bij dat het voor een team in financiële crisis wel eens goed zou uitkomen als hun motorleverancier korting zou geven als een coureur uit hun stal in de auto mag plaatsnemen, omdat Grosjean ook nog steeds een coureur uit de Renault stal is.quote:.
En Gravity heeft niets te zeggen over de motorenleveranties aan Williams, omdat Renault slechts naamgever is van het team en geen eigenaar meer. Nu Team Lotus zijn naam gaat veranderen naar Caterham, zou de naam Renault volgend jaar wel eens alleen als motorenleverancier in de F1 kunnen voorkomen.
Montagny, Kovalainen, Zonta, Alonso Al waren deze nog uit de Nissan periode van de World Series, maar het blijft dezelfde klassequote:Op maandag 29 augustus 2011 15:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze vergeten dat Giedo in 2008 WSR Formule Renault 3.5 kampioen was, dezelfde klasse als waarin Kubica, Vettel, Alguersuari en Ricciardo reden voordat ze in de F1 terecht kwamen.
Als Renault inderdaad nog wat te zeggen heeft, maakt Charles Pic denk ik nog een betere kans. Volgens Joe Saward heeft zijn familie een bedrijf die gebruik maakt van 7000 Renault trucks en rijdt voor Total, een van de sponsoren van Lotus Renault.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Toen ik het bericht postte was er nog geen bericht te zien over die schoonpa van hem (althans ik had 't nog niet gelezen). Mocht dat idd waar zijn, dan wordt zijn kans idd al groter. Aanzienlijk groter zelfs
[..]
Persoonlijk denk ik dat Renault wel nog wat te zeggen heeft in het team. Ze rijden tenslotte nog steeds met hun naam in koeie letters groot rond, en willen daar uiteraard geen slechte reputatie aan koppelen. Komt nog eens bij dat het voor een team in financiële crisis wel eens goed zou uitkomen als hun motorleverancier korting zou geven als een coureur uit hun stal in de auto mag plaatsnemen, omdat Grosjean ook nog steeds een coureur uit de Renault stal is.
Met Gravity bedoelde ik dan ook meer Grosjean in de Lotus-Renault. Maar als motor leverancier kan Renault nog steeds druk uitoefenen bij Williams. Dus die kunnen ook korting krijgen als ze een Renault coureur zouden aanstellen. Heeft Toyota ook al gedaan met Nakajima 3/4 jaar geleden, al ontkennen ze dat nog steeds.
Edit:
[..]
Montagny, Kovalainen, Zonta, Alonso Al waren deze nog uit de Nissan periode van de World Series, maar het blijft dezelfde klasse
Zonta in '97 in de Sauber? Die maakte pas zijn debuut bij BAR in '99.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:43 schreef johnplayer het volgende:
In 1997 maakte verstappen een kans om in de Sauber te gaan rijden, maar die gingen toen voor het eerst met Ferrari motoren rijden maar moesten wel Ricardo Zonta in die wagen zetten.
We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
whoops, my mistake.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zonta in '97 in de Sauber? Die maakte pas zijn debuut bij BAR in '99.
Kleine aanvulling hierop. Beitske Visser kon het vorige weekend geen kampioen worden in haar kartklasse. Ze startte als vierde en ging in de beginfase zelfs even aan de leiding van de race, maar werd daarna van de baan geramd, waarna de besturing krom was.quote:
Om die zak met poen gaat het nu net. Dat is nu net de reden dat hij in de belangstelling van een paar teams, waaronder Williams staat! Als hij slechts zijn talent had, zou het er kansloos voor hem uitzien.quote:Op zondag 11 september 2011 01:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Giedo kan een F1-zitje bij Williams vergeten. Misschien met een zak geld van z'n schoonvader, maar anders niet.
In de 500 heb je maar 2 soorten coureurs. Zij die de muur geraakt hebben en zij die de muur nog gaan raken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:07 schreef johnplayer het volgende:
[..]
de voorspelling dat ie de muur in zou gaan met de 500 is helaas wel uitgekomen...
Bewijs wil ik het niet noemen. Talent heeft hij wel degelijk, anders win je niet met overmacht de WSR 3.5 titel, die volgens Red Bull beter is dan de GP2. Hij versloeg daarin coureurs als Julien Jousse, Charles Pic, Esteban Guerreri, Aleshin, en Robert Wickens, de huidige leider in de WSR 3.5.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Racen op een oval (Indycar en NASCAR) is toch wel een vak apart. Je hebt goede "normale circuit" coureurs die het niet kunnen en je hebt matige coureurs die het wel kunnen. Het kan best zijn dat Tung het wel kan, maar dan moet hij wel een heel seizoen racen.
Wat betreft v/d Garde. Wel zuur voor hem. Het hele seizoen meestrijden voor het kampioenschap en dan uiteindelijk 5e worden. Maar goed dat is misschien ook wel typisch v/d Garde en ook het bewijs dat hij te kort komt voor de absolute top.
Hij heeft ook best wat talent, maar niet genoeg. Dat is nu net wat jij steeds zijn pech noemt, dat noem ik het net ontbreken van dat laatste beetje toptalent. Dat zijn steeds van die dingen die je een Grosjean niet zal zien maken. Hij zat ook nog eens bij en minder team dan VdG. Maar oke, ik zie hem wel de stap richting de F1 maken. Virgin of een HRT zitten altijd wel op een zak geld te wachten.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bewijs wil ik het niet noemen. Talent heeft hij wel degelijk, anders win je niet met overmacht de WSR 3.5 titel, die volgens Red Bull beter is dan de GP2. Hij versloeg daarin coureurs als Julien Jousse, Charles Pic, Esteban Guerreri, Aleshin, en Robert Wickens, de huidige leider in de WSR 3.5.
En als hij dit seizoen niet een paar keer flink pech had gehad had hij met gemak tweede geworden. Meerdere races achter elkaar door Bianchi van de baan gereden worden verknoeit je hele weekend, omdat door een slecht resultaat in de eerste race je een slechte startpositie in de tweede oplevert. Een drive-through krijgen, noem ik ook niet echt een gebrek aan talent, ook al was het zijn eigen schuld. Het verknoeit wederom twee races. En aan het begin van het seizoen heb ik hem leuke races zien rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |