abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92766536
Blunder monteur Giedo van der Garde. Van tweede naar laatste door een drive-through.

quote:
Sam Bird kwam vanaf de tweede plaats matig weg en werd direct verschalkt door Giedo van der Garde. De Nederlander kende echter veel pech, want een teamlid had iets in de sidepot van zijn bolide laten liggen en kon dat net voor het begin van de opwarmronde weghalen. Dat leidde echter wel tot een drive-through, waardoor zijn kansen op een goede klassering over waren.
Ik hoop niet dat dit de aanzet is voor weer een seizoen vol pech.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93107539
Van der Zande test voor FIA

quote:
De reputatie van Renger van der Zande als officiële testcoureur groeit snel. Waren het een paar maanden geleden nog de DMSB en FFSA die, als Duitse en Franse autosportbond, de snelle Nederlander vroegen de bandentests voor de Formule 3 Euroseries uit te voeren, nu is het de FIA die de officiële testopdracht voor de zogeheten Balance of Power-tests van het FIA GT3-veld, bij van der Zande heeft neergelegd. Van 1 tot en met 8 April zal hij tien GT3-exemplaren uit het FIA GT3-veld op drie circuits steeds aan een onderling vergelijk onderwerpen.
Verder een opvallende quote van Renger uit de bron:

quote:
Nu is het vooral ook een goede afleiding bij het silly season gevoel waar ik momenteel in zit. Ik heb voor 2011 weliswaar een meerjarig voorcontract getekend voor een vervolgcarrière in een droomklasse, maar niets is zeker in de top van de autosport."
DTM met Mercedes?
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93114688
BOP test uit laten voeren door een single seater coureur. 8)7
pi_93191759
Daniel de Jong met Comtec naar de Formula Renault 3.5 (World Series By Renault).

quote:
For the past two years, 18-year-old de Jong has competed for the Dutch MP Motorsport team in the Formula Renault 2.0 Eurocup, achieving the necessary successes to make the jump up the order for 2011.
pi_93250448
Dat moet dan haast wel DTM worden voor Renger..
Verder blijf ik Max V en Robin F volgen.
pi_93298275
Geruchten omtrent Renger worden sterker.

Hij schijnt samen met een aantal anderen te gaan testen voor Mercedes. Een shootout?
pi_93358364
Zou kunnen; zo is het vaker gegaan voor de Jahreswagen. Laten we hopen, want we missen toch echt wat (jong) NLs bloed in de DTM..
pi_94095247
pi_94096813
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 maart 2011 @ 17:34:50 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94101727
Valt Peter Kox nog onder de noemer talent? :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94108705
Nee, die heeft zich al lang bewezen: fabriekscoureur bij BMW, Honda, Prodrive (Ferrari & Aston Martin) en Reiter-Lamborghini.
pi_94109613
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Nee, die heeft zich al lang bewezen: fabriekscoureur bij BMW, Honda, Prodrive (Ferrari & Aston Martin) en Reiter-Lamborghini.
Heeft trouwens een leuke dochter ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 maart 2011 @ 21:45:05 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94116678
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:06 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Heeft trouwens een leuke dochter ;)
foto!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94135980
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:34 schreef rubbereend het volgende:
Valt Peter Kox nog onder de noemer talent? :P
Jazeker, een gevestigd talent. :)

Ik gebruik dit topic ook om naast de aanstormende talenten ook nieuwtjes over andere Nederlandse coureurs te plaatsen.
pi_94412115
Afgelopen weekend was een goed weekend voor enkele Nederlanders.

Giedo Van der Garde (GP2 Asia, Imola)
1ste race: 2de
2de race: 3de

Tom Coronel (WTCC, Curatiba Brazilie)
1ste race: 4de
2de race: 2de

Jeroen Bleekemolen (ALMS, Sebring 12 hours)
7de (samen met Neel Jani en Nicolas Prost)

Sebastiaan Bleekemolen (ALMS, Sebring 12 hours)
21ste (1ste in GTC klasse, samen met Pappas en Faulkner)

Nicky Pastorelli (ALMS, Sebring 12 hours)
Uitgevallen.
pi_94412924
Inderdaad prima weekend ^O^
pi_94471653
Zowel van der Zande als Doornbos schijnen nog in aanmerking te komen voor een Mercedes stoeltje in de DTM.

quote:
Aber für den bisherigen Persson-Mercedes von Jamie Green, der den Neuwagen von Paul di Resta übernehmen wird, muss man Ersatz finden. Offenbar könnte es beim zweiten Sichtungstest in Estoril am Ende dieses Monats ein niederländisches Shootout um das Cockpit geben. Renger van der Zande bekommt eine zweite Testchance in der C-Klasse, Robert Doornbos soll auch noch auf der Liste der Kandidaten stehen.
pi_94510811
Ik heb dan eigenlijk geen voorkeur..
Het opkomende talent Van der Zande (geweldig podium voor zo'n jonge gast, maar kan die niet beter in de singleseaters blijven?) of de reeds gevestigde Doornbos (ik gun hem een mooie serie in de spotlights of moet hij niet meer energie steken in een terugkeer in de States?).
We zullen zien; het heeft er echter veel van dat "we" weer eens een landgenoot in de F1-met-dakje gaan krijgen. :)
pi_94710255
Dennis Kuipers scoort zijn eerste punt in de WRC.

Van Merksteijn jr wordt 22ste.

Stef Dusseldorp wint hoofdrace FIA GT1
, na in de eerste race als 5de te zijn geëindigd.
Pastorelli wordt 11de in de hoofdrace en viel uit in de eerste race.
pi_95068514
Nigel Melker wint eerste race F3 Euroseries, straf in tweede race (van 4de naar 12de) en 4de in derde race. Derde in kampioenschap.

Jeroen Bleekemolen derde tijdens VLN Langstreckenpokal.

quote:
Jeroen Bleekemolen heeft een sterk debuut met de brute Mercedes SLS achter de rug. Op de voormalige F1-omloop Nurburgring Nordschleife nam de Nederlander deel aan de eerste ronde van de VLN Langstreckenpokal. Achter twee fabrieksbolides van BMW kwam de allroundcoureur samen met Thomas Jager, Jan Seyffarth en Kenneth Heyer als derde over de streep. De snelle SLS toonde direct haar potentie, waardoor Bleekemolen al uitkijkt naar de prestigieuze 24-uursrace in de Groene Hel.
Renger van der Zande breekt FIA GT3 test af

quote:
“Hou het er maar op dat ik gisterenavond een mededeling heb gekregen, die mijn agenda op korte termijn op zijn kop zet. In ieder geval moet ik al meteen ergens anders opdraven”, aldus Van der Zande. “Je moet het me maar niet kwalijk nemen dat ik me even in raadselen hul. Eind deze week komen er waarschijnlijk officiële berichten.
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:54:14 #171
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_95070545
DTM of GP2 voor Renger? Hij houdt het wel spannend...
* I intend to live forever, so far so good! *
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 april 2011 @ 11:13:41 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95160112
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:54 schreef IkWilbert het volgende:
DTM of GP2 voor Renger? Hij houdt het wel spannend...
Van der Zande naar de DTM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95162018
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:17 schreef m1155 het volgende:
Strous 325 op a2 :)

Was een 1 april grap
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_95162036
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van der Zande naar de DTM
In een 2010-mercedes... Ik had GP3 gedaan als ik hem was.
's Avonds een man, overdags rustig an
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')