quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Slimme zet van het bestuur om hem naar voren te schuiven als spreekpop. De supporters accepteren alles wat hij zegt.
Landzaat traint in ieder geval al 2 dagen volledig pijnvrij en gaat maandagavond met de beloften meedoen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:42 schreef Sloggi het volgende:
Iedereen kan nou wel over kwaliteit lullen, maar daar ontbreekt het helemaal niet aan. Oké, met deze selectie word je nooit kampioen, maar met een mindere selectie eindigde je vorig jaar toch als zesde. En in dat elftal speelden Hofland, Lucius, Greene en Bahia ook. De positie op de stand van de ranglijst is gewoon te wijten een mentale problemen. Hopelijk zijn de jongens die lang geblesseerd zijn geweest en wat minder klappen hebben gekregen wat frisser in hun kop, en kunnen zij de zooi weer op de rails krijgen.
die heeft nog helemaal nooit iets toegevoegd in Feyenoord 1quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:44 schreef dill het volgende:
[..]
Landzaat traint in ieder geval al 2 dagen volledig pijnvrij en gaat maandagavond met de beloften meedoen.
Ik weet alleen niet of je op hem doelt
Jammer genoeg bestaat de verdediging niet uit enkel Hoflands (die ik gisteren inderdaad wel aardig vond spelen).quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:36 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
Hofland speelde gisteren wel met zijn hart , en gaf 100% in alle duels.
dat zou voor iedereen de standaard moeten zijn
Dat heeft hij jou verteld?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Meijer deed die oproep vanuit zijn hart, door niemand gestuurd!
Doe nou niet net alsof jij weet hoe het zit.quote:
Hier daar heb je het alweer. De suppoters geloven alles wat hij zegt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:49 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Nee maar geloof niet dat die zich laat sturen!
Nog meer propagandaquote:Tiendalli: Publiek was geweldig
ROTTERDAM - Rechtsback Dwight Tiendalli van Feyenoord zag dinsdagavond na de bekernederlaag tegen SC Heerenveen in De Kuip (0-3) één positief punt. ,,Het publiek was geweldig. Het legioen stond weer achter de ploeg. Aan onze supporters heeft het zeker niet gelegen.’’
afbeelding vergroten Dwight Tiendalli verlaat zeer teleurgesteld het veld. FOTO ANP
Tiendalli maakte voor de microfoon van Radio Rijnmond een zwaar aangeslagen indruk. ,,Vind je het gek? Ik heb hier gewoon geen woorden voor. We spelen weer niet slecht, maar het gaat natuurlijk om het resultaat. En dat is heel teleurstellend. Het zal dit seizoen toch nog wel een keertje goed gaan met Feyenoord?’’
Tiendalli erkende dat de thuisploeg vooral in de beginfase een nerveuze indruk maakte. ,,Er zat inderdaad veel spanning op de ploeg. Maar er is ook zoveel commotie geweest bij de club en rond de spelers. Dat heeft natuurlijk zijn weerslag op het veld.’’ (ANP)
Ik blijf bij mijn lijstje in het vorige topic dat er genoeg potentie is om een top 5 waardig elftal neer te zetten. Door blessures en mentaal gezeik pakt het dramatisch uit, maar in potentie valt het best mee. Als je hier een trainer voor zet die de koppen weer omhoog en dezelfde kant op krijgt, dan is er best nog wat te winnen in de 2e seizoenshelft en is zelfs het bereiken van plek negen niet onmogelijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:46 schreef dill het volgende:
En het ontbreekt trouwens wel aan kwaliteit. Dat is nou juist het enige waar het aan ontbreekt zo'n beetje. Kwaliteit in de leiding.
Landzaat, Tomasson. Dat zijn wel mensen die ons weer in het linkerrijtje kunnen brengen. Hoewel ik niet zo'n fan van Landzaat ben, denk ik dat hij misschien wel meer een leiderstype is dan wie dan ook op het moment binnen dit elftal.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:44 schreef dill het volgende:
[..]
Landzaat traint in ieder geval al 2 dagen volledig pijnvrij en gaat maandagavond met de beloften meedoen.
Ik weet alleen niet of je op hem doelt
In de verdediging ontbreekt het vooral aan organisatie. Het moet worden neergezet, en dat hangt ook samen met vertrouwen. Fräser, De Wolf, Van Wonderen en Van Gobbel waren ook niet zo'n goede voetballers hoor. Ze waren gewoon slim en voetbalden vanuit een goede organisatie. Ze coachten en werden gecoacht. Als je dat goed aanpakt hoef je helemaal geen topverdediger te zijn om top te verdedigen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:46 schreef dill het volgende:
En het ontbreekt trouwens wel aan kwaliteit. Dat is nou juist het enige waar het aan ontbreekt zo'n beetje. Kwaliteit in de leiding.
Die potentie is er ook wel in het elftal. Maar met deze sfeer, dit bestuur en dezelfde mensen binnen Feyenoord ga je het niet omkeren, of er moet toevallig een keer gewonnen worden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:52 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn lijstje in het vorige topic dat er genoeg potentie is om een top 5 waardig elftal neer te zetten. Door blessures en mentaal gezeik pakt het dramatisch uit, maar in potentie valt het best mee. Als je hier een trainer voor zet die de koppen weer omhoog en dezelfde kant op krijgt, dan is er best nog wat te winnen in de 2e seizoenshelft en is zelfs het bereiken van plek negen niet onmogelijk.
Het "bestuur" (of wat daar van over is) moet dan wel zsm daadkrachtig optreden. En als er investeerders zijn die willen investeren, laat ze dan in godsnaam daad bij woord voegen. Nog drie á vier competitierondes met Vlemmings (die het als assistent best goed doet, maar niet de man is om de boel weer op de rails te krijgen ben ik bang) en het seizoen is écht verloren. En volgend jaar geen Europees voetbal lijkt me geen optie voor Feyenoord.
Dat zeg ik toch min of meer. We hebben geen kwaliteit om dat aan te pakken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In de verdediging ontbreekt het vooral aan organisatie. Het moet worden neergezet, en dat hangt ook samen met vertrouwen. Fräser, De Wolf, Van Wonderen en Van Gobbel waren ook niet zo'n goede voetballers hoor. Ze waren gewoon slim en voetbalden vanuit een goede organisatie. Ze coachten en werden gecoacht. Als je dat goed aanpakt hoef je helemaal geen topverdediger te zijn om top te verdedigen.
Vlemmings is wat mij betreft een uitstekende trainer , die het seizoen wel af kan maken (ook euro-technisch de beste oplossing)quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:52 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn lijstje in het vorige topic dat er genoeg potentie is om een top 5 waardig elftal neer te zetten. Door blessures en mentaal gezeik pakt het dramatisch uit, maar in potentie valt het best mee. Als je hier een trainer voor zet die de koppen weer omhoog en dezelfde kant op krijgt, dan is er best nog wat te winnen in de 2e seizoenshelft en is zelfs het bereiken van plek negen niet onmogelijk.
Het "bestuur" (of wat daar van over is) moet dan wel zsm daadkrachtig optreden. En als er investeerders zijn die willen investeren, laat ze dan in godsnaam daad bij woord voegen. Nog drie á vier competitierondes met Vlemmings (die het als assistent best goed doet, maar niet de man is om de boel weer op de rails te krijgen ben ik bang) en het seizoen is écht verloren. En volgend jaar geen Europees voetbal lijkt me geen optie voor Feyenoord.
Geen concrete interesse van investeerders . Niks nieuws dusquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:59 schreef TJDoornbos het volgende:
http://www.quotenet.nl/st(...)enoord_is_absurd.php
Wijnaldum heeft aan het begin van het seizoen prima wedstrijd gespeeld aan ze zijkant, hij is nu gewoon uit vorm, en wil te veel, hij moet wat simpeler spelen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:43 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Als je in zo'n elftal speelt ga je vanzelf mee met het dramatische niveau. Wijnaldum moet sowieso niet meer aan de buitenkant maar gewoon achter Makaay.
quote:Feyenoord evenaart negatief record uit 1957/58
Aan de statistische rampspoed van Feyenoord komt maar geen einde. De Rotterdammers leden dinsdagavond in de bekerwedstrijd tegen Sc Heerenveen (0-3) hun zestiende officiële nederlaag van dit seizoen.
Dat betekent een evenaring van het negatieve clubrecord uit de jaargang 1957/58, toen Feyenoord in zestien van zijn 41 duels als verliezer van het veld stapte. De Stadionclub verloor deze jaargang negen keer in competitieverband, vijf keer in het UEFA Cup-toernooi, de strijd om de Johan Cruijff Schaal en nu dus één keer in het bekertoernooi.
Aangezien het seizoen voor Feyenoord nog minimaal zestien wedstrijden duurt, is de kans groot dat het dieptepunt uit 1957/58 uit de boeken verdwijnt.
Feyenoord liep tegen Sc Heerenveen voorts tegen zijn zevende officiële thuisnederlaag van het seizoen aan. Ook dat is een evenaring van een triest dieptepunt. Ook in de jaargang 1987/88 verloor de club zeven keer, op een totaal van twintig wedstrijden.
Meeste nederlagen Feyenoord in één seizoen:
Seizoen....Duels....Aantal
2008/09.....27........16
1957/58.....41........16
1987/88.....44........15
1989/90.....38........14
2006/07.....44........14
1977/78.....36........13
2000/01.....44........13
2004/05.....45........13
1997/98.....45........13
Juist, gelukkig zijn er ook nog verstandige Feyenoordersquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:42 schreef Sloggi het volgende:
Iedereen kan nou wel over kwaliteit lullen, maar daar ontbreekt het helemaal niet aan. Oké, met deze selectie word je nooit kampioen, maar met een mindere selectie eindigde je vorig jaar toch als zesde. En in dat elftal speelden Hofland, Lucius, Greene en Bahia ook. De positie op de stand van de ranglijst is gewoon te wijten een mentale problemen. Hopelijk zijn de jongens die lang geblesseerd zijn geweest en wat minder klappen hebben gekregen wat frisser in hun kop, en kunnen zij de zooi weer op de rails krijgen.
Hoeveel hebben we er wel niet gehad gisteren? 10 ofzo, er kwam er niet één lekker voor de goal. Hetzelfde bij die 2-0. Je hebt een vrije trap op de helft van hun op best een aardige positie en binnen 40 sec ligtie bij ons in het netje??quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die corners van gister vond ik nogwel het meest lachwekkende. Hebben wij niet iemand die standaard alle corners neemt ofzo? Volgens mij heeft gister iedereen een keer een corner genomen. Hoe kun je dan in godsnaam ooit een organisatie neerzetten bij een corner als telkens iemand anders de corner neemt?
Die spelers kunnen toch ook hun verantwoordelijkheid pakken. Tuurlijk ontbreekt het aan sturing en leiding van hogeraf. Maar er gaan ook genoeg dingen fout die spelers onderling gewoon kunnen afspreken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:58 schreef Becel het volgende:
Serieus. Ik vind het echt sneu voor de jongens die waarschijnlijk met allerlei mooie beloftes zijn binnegehaald en nu dit meemaken. (Ik denk ff aan Gio en Tomasson )
Die gasten hebben Feyenoord in het verleden grote diensten bewezen en moet je nu kijken in wat voor ongeorganiseerde tyfusbende ze terecht zijn gekomen.
Van dat predikaat "topclub" heb ik al jaren afstand gedaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:37 schreef Becel het volgende:
Misschien moeten we van het predikaat "topclub" maar even afstand doen?
Volgens mij is de situatie bij Feyenoord nu soortgelijk aan die bij AZ verleden jaar. In potentie best een goed elftal maar door de enorme druk lopen de spelers er verkrampt bij.
Wat doen Gio of Makaay dan verkeerd?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:36 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Die spelers kunnen toch ook hun verantwoordelijkheid pakken. Tuurlijk ontbreekt het aan sturing en leiding van hogeraf. Maar er gaan ook genoeg dingen fout die spelers onderling gewoon kunnen afspreken.
Afspraken over spelhervattingen, posities overnemen etc. Niks van dat alles zie je terug, het is los zand.
Dan kun je beter een van de oudere spelers mailen en vragen of hij het tegen Vlemmings wil zeggenquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:57 schreef Sloggi het volgende:
Als Landzaat weer fit is, is het misschien een optie om Van Bronckhorst centraal achterin te zetten in plaats van Lucius. De Cler kan dan linksback.
Wie mailt Vlemmings?
Niet eens zo'n gek idee!quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:57 schreef Sloggi het volgende:
Als Landzaat weer fit is, is het misschien een optie om Van Bronckhorst centraal achterin te zetten in plaats van Lucius. De Cler kan dan linksback.
Wie mailt Vlemmings?
Dat is toch eigenlijk nog steeds ongehoord.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:00 schreef Sloggi het volgende:
Ik mail de redactie van het AD wel even, die spreken toch dagelijks met de spelersgroep.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:02 schreef dill het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk nog steeds ongehoord.
Ze weten welke 2 het zijn, die moet je toch eigenlijk per direct op non-actief zetten? Op deze manier laat je natuurlijk gigantisch over je heen lopen. 1.30 minuut nadat Verbeek de kleedkamer uit was wist het AD het.
Landzaat is geen pure verdediger natuurlijk, ik zou hem kort voor de verdediging zetten, met daarachter De Cler, Hofland en Tiendalli/Greene. Lucius er dus wel uit.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:57 schreef BUG80 het volgende:
Wat denken jullie? Landzaat voorlopig centraal in de verdediging in plaats van Lucius?
Laten we dat ajb niet doen, wat was van Bronckhorst dramatisch toen hij tegen NEC centraal achterin moest spelen....quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:57 schreef Sloggi het volgende:
Wie mailt Vlemmings?
Je bent inderdaad Crane niet. Die heeft waarschijnlijk nog nooit van Kiprich gehoordquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:08 schreef Becel het volgende:
Ook in deze bange dagen: WE SHALL NOT BE MOVED!
Kiprich![]()
Hans van Vliet
Fuck die hele Crane ook maar . Hij mag mn veters nog niet strikken die lampelul.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bent inderdaad Crane niet. Die heeft waarschijnlijk nog nooit van Kiprich gehoord.
quote:Feyenoord heeft tijd nodig voor nieuwe trainer
Uitgegeven: 20 januari 2009 21:28
Laatst gewijzigd: 20 januari 2009 22:46
ROTTERDAM - Feyenoord zal niet op korte termijn een opvolger aanstellen voor de vorige week vertrokken hoofdtrainer Gertjan Verbeek.
Gudde kon of wilde niet zeggen hoe lang de zoektocht nog gaat duren. Wel benadrukte hij dat Feyenoord in eerste instantie een nieuwe hoofdcoach wil aanstellen.
Door het vertrek van technisch directeur Peter Bosz en assistent-coach Wim Jansen, die zich vorige week woensdag solidair met Verbeek verklaarden, moet de Rotterdamse club op het technische vlak ook nog andere belangrijke vacatures invullen.
Dat liet algemeen directeur Eric Gudde dinsdagavond vlak voor het begin van de bekerwedstrijd tegen SC Heerenveen in De Kuip weten. ''We willen heel zorgvuldig te werk gaan. Dat proces vergt tijd'', gaf hij aan.
Netwerk
''Leon Vlemmings blijft voorlopig onze coach'', verzekerde Gudde, die naar eigen zeggen nog steeds kan rekenen op de steun en het vertrouwen van de Raad van Commissarissen van Feyenoord. ''Wie er nu over de transfers gaat? Onze scout Michel Beukers heeft een aardig netwerk en ik ben nog steeds eindverantwoordelijk, ook op dat gebied.''
De algemeen directeur van Feyenoord wilde niet op namen ingaan van mogelijke kandidaten voor de functie van hoofdtrainer en/of technisch directeur.
Profiel
''Dat is niet in het belang van de club en van de betreffende personen. We kijken naar het profiel, naar de beschikbaarheid en naar de financiën. Ja, ik weet dat het gebruikelijk is om eerst een technisch directeur aan te stellen en daarna een trainer. Maar er zijn uitzonderingen en dit is er een.''
Oud-speler Mario Been liet maandag weten dat hij in elk geval dit seizoen voltooit als trainer van NEC. Hij zou in het nieuwe seizoen wel dolgraag aan de slag willen gaan in De Kuip. Leo Beenhakker blijft een belangrijke kandidaat om het seizoen bij Feyenoord als hoofdcoach af te maken. Daarna zou Don Leo als technisch directeur in Kuip kunnen doorgaan, met Been als coach.
Gezicht
Gudde ontkende dinsdag nog dat oud-speler en voormalig commercieel directeur Sjaak Troost terugkeert in een hoge directiefunctie bij Feyenoord. ''Daar is geen sprake van. Anders zou ik hier ook niet meer staan. Ik ben met financieel directeur Onno Jacobs nog steeds het gezicht van de club naar buiten toe. Dat heeft de Raad van Commissarissen ook duidelijk zo tegen mij gezegd.''
Een financieel directeur hoort helemaal niet op de voorgrond te staan. Er heeft dus duidelijk niemand de leiding binnen Feyenoord.quote:Ik ben met financieel directeur Onno Jacobs nog steeds het gezicht van de club naar buiten toe. Dat heeft de Raad van Commissarissen ook duidelijk zo tegen mij gezegd.''
Nee ze gaan Brandts aanstellen let maar op.Leo bleek te duurquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:24 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Ze komen met Koeman ofzo let maar op, anders was Mario toch al lang vastgelegd voor volgend seizoen?
Koeman is al helemaal niet betaalbaar voor Feyenoord, die komt ook niet voor een appel en een ei hoor.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:24 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Ze komen met Koeman ofzo let maar op, anders was Mario toch al lang vastgelegd voor volgend seizoen?
Daarm lijkt het me ook belangrijk op zeer korte termijn een technisch directeur aan te stellen die gewoon weer naar buiten kan treden in plaats van Gudde.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Een financieel directeur hoort helemaal niet op de voorgrond te staan. Er heeft dus duidelijk niemand de leiding binnen Feyenoord.
Ja en bij Feyenoord gaan we het weer lekker andersom doen door eerst een trainer aan te stellen. Dat kan bijna alleen maar fout gaan in de toekomst.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:35 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Daarm lijkt het me ook belangrijk op zeer korte termijn een technisch directeur aan te stellen die gewoon weer naar buiten kan treden in plaats van Gudde.
Als je ze toch belt laat ze meteen ff aan hun brabantse informant vragen wanneer die opdonderdquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:00 schreef Sloggi het volgende:
Ik mail de redactie van het AD wel even, die spreken toch dagelijks met de spelersgroep.
In principe is niemand betaalbaar voor Feyenoord.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Koeman is al helemaal niet betaalbaar voor Feyenoord, die komt ook niet voor een appel en een ei hoor.
Er is geld genoeg in potentie alleen heeft iedere investeerder andere eisen wat betreft spelers en bestuurders willen ze investeren. Dat is ook klote!quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:50 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
In principe is niemand betaalbaar voor Feyenoord.
In potentie heb je niks aan. Het moet gewoon op de bank staan. Maarja lullen over iets wat je toch niet heb heeft geen zin. Als Mario maar komt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:53 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Er is geld genoeg in potentie alleen heeft iedere investeerder andere eisen wat betreft spelers en bestuurders willen ze investeren. Dat is ook klote!
Allebei eens. Maar denk als Mario komt er wel wat vrij komt maar zeker weten doe ik het uiteraard niet!quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:00 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
In potentie heb je niks aan. Het moet gewoon op de bank staan. Maarja lullen over iets wat je toch niet heb heeft geen zin. Als Mario maar komt.
Plus dat hij een trainer is die alleen kan werken met een goede selectie die zijn voorganger heeft opgebouwd.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Koeman is al helemaal niet betaalbaar voor Feyenoord, die komt ook niet voor een appel en een ei hoor.
Het is wel realiteit op dit moment. We staan 4 punten boven de streep. Bij verlies en een van onze concurenten (Sparta, Ado, Vitesse, Roda of de Graafschap) wint de is de streep erg dichtbij.quote:
Ik begrijp er ook geen pepernoot van, niemand trouwens. Ook Mario nietquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:24 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Ag dat wordt al jaren geroepen maar er komt nooit wat binnen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:53 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Er is geld genoeg in potentie alleen heeft iedere investeerder andere eisen wat betreft spelers en bestuurders willen ze investeren. Dat is ook klote!
Goh, kan Perridon ook geen ongelijk geven.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ag dat wordt al jaren geroepen maar er komt nooit wat binnen.
Perridon zegt vandaag ook nog ergens in zo'n financieel blad dat hij nooit 10 miljoen in Feyenoord zou stoppen.
Dit kan alleen bij Feyenoord. Heel Nederland weet dat Been de de perfecte en eigenlijk enige kandidaat is. Been is geliefd bij de supporters, sponsors en een echte Feyenoorder. Aan z'n kwaliteiten ligt het niet want hij heeft bij Excelsior en Nec bewezen dat hij een veelbelovende trainer is. Zoals je al eerder aangaf zou het best eens kunnen dat bepaalde mensen Been liever niet zien omdat ze dan moet vrezen voor hun baan. Toch eigenlijk te belachelijk voor woorden. Maargoed er is nog niks bekend en er is ook nog geen andere trainer dus het is nog maar even afwachten. Vind het geen goed teken dat het zo lang duurt als is Verbeek nog maar een week weg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:08 schreef dill het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook geen pepernoot van, niemand trouwens. Ook Mario niet
Bij Feyenoord is het omgekeerdquote:Op woensdag 21 januari 2009 13:29 schreef Hamilcar het volgende:
Eerst een nieuwe TD en andere beleidsmakers, dan komt de trainer.
In zoverre is bekend dat ze Been in ieder geval niet benaderd hebben, niet formeel maar ook niet informeel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:18 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Dit kan alleen bij Feyenoord. Heel Nederland weet dat Been de de perfecte en eigenlijk enige kandidaat is. Been is geliefd bij de supporters, sponsors en een echte Feyenoorder. Aan z'n kwaliteiten ligt het niet want hij heeft bij Excelsior en Nec bewezen dat hij een veelbelovende trainer is. Zoals je al eerder aangaf zou het best eens kunnen dat bepaalde mensen Been liever niet zien omdat ze dan moet vrezen voor hun baan. Toch eigenlijk te belachelijk voor woorden. Maargoed er is nog niks bekend en er is ook nog geen andere trainer dus het is nog maar even afwachten. Vind het geen goed teken dat het zo lang duurt als is Verbeek nog maar een week weg.
Ach, de afkoopsom van Verbeek heeft ook iemand betaald. Er is echt wel iemand te vinden die die 750.000 betaald hoor.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:29 schreef Hamilcar het volgende:
De perfecte kandidaat is er eentje die betaalbaar is en met -6 miljoen wat weggewerkt moet worden is niemand haalbaar tenzij je een zak geld krijgt van investeerders. Daarom vind ik het ook maar slapgeouwehoer om over 'de perfecte trainer' te praten, de situatie is zo dat op dit moment Vlemminx de perfecte is - je hoeft hem namelijk niet meer te kopen.
Eerst een nieuwe TD en andere beleidsmakers, dan komt de trainer.
wat een onzin , alsof ze door een andere trainer ineens zoveel beter en vol passie gaan voetballen ?quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:39 schreef dill het volgende:
[..]
Ach, de afkoopsom van Verbeek heeft ook iemand betaald. Er is echt wel iemand te vinden die die 750.000 betaald hoor.
Moet je alleen nog de 400/500.000 vinden om Been te betalen maar ook dat lijkt me niet onoverkomelijk. En dan had je, dat denk ik tenminste, wél van Heerenveen gewonnen.
Maar goed, misschien eisen die mensen wel het vertrek van Gudde? Wie zal het zeggen. iedereen probeert z'n eigen hachje te redden, dat is de afgelopen dagen wel gebleken.
Ik denk dat gewoon, dat mag toch?quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:00 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
wat een onzin , alsof ze door een andere trainer ineens zoveel beter en vol passie gaan voetballen ?
blijkbaar kan alleen Hofland dat opbrengen momenteel
Geniale kerel is het ook.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:03 schreef M.Melandri het volgende:
Misschien wil Aad de Mos het wel doen! Kan hij gelijk zijn specialiteit gebruiken.
Hopen dat ze zo kritisch blijven een tijdje...quote:Terugkeer Troost zou belachelijk zijn
Datum: 21-01-2009
Bron: AD.nl
De naam van Sjaak Troost zingt rond bij Feyenoord. Hij zou over een weekje of twee al worden ingezworen als directeur van de club. Troost is wat je noemt een echte Feyenoorder. Hij speelde 329 wedstrijden in het eerste van zijn club en verbond zich ook na zijn actieve carrière aan Feyenoord. Hij was er commercieel manager, bestuurslid van de Stichting Feyenoord en commissaris van de club.
Troost was een trouwe kompaan van de toenmalige spindoctor Jan D. Swart. Troost was tevens beschermeling van Jorien van den Herik. Onder diens bewind rees de ster van Troost tot ver boven de Kuip. Een échte Feyenoorder dus.
Maar het aanstellen van Troost zou een klap in het gezicht zijn van nogal wat andere echte Feyenoorders. Het betreft diegenen, van hoog tot laag, die zich tot het uiterste ingezet hebben om het regime van Van den Herik omver te werpen.
De club was mede onder de verantwoordelijkheid van Troost volledig aan de bedelstaf geraakt. Daarom moest de leiding van toen weg. Alleen commercieel directeur Chris Woerts en financieel directeur Onno Jacobs mochten als ze braaf zouden zijn blijven zitten. De rest, inclusief Sjaak Troost, mocht vertrekken. Nieuwe commissarissen zouden schoon schip maken.
Na een jaar of twee zijn ze wéér bezig om schoon schip te maken want de bedelstaf zit onderhand standaard in de materiaalkist van Carlo de Leeuw en het kader loopt weg of krijgt een schop onder het achterwerk. De spoeling in Rotterdam is kennelijk nogal dun. Want de vervanging moet komen uit de echelons die een jaar of twee geleden met pek en veren besmeurd de Kuip zijn uitgejaagd.
Laten we het netjes zeggen; de voorgenomen aanstelling van Troost is hem in persoonlijke zin gegund. Maar vanuit de recente geschiedenis geredeneerd, zou het tevens te belachelijk voor woorden zijn.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef ursel het volgende:
Voor zover het serieus bedoeld is.. Anders kan je natuurlijk de grappen wel al zien aankomen..
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef ursel het volgende:
Voor zover het serieus bedoeld is.. Anders kan je natuurlijk de grappen wel al zien aankomen..
[..]
Was te verwachten. HOop dat het lukt. Jood of niet. Feyenoord is nu belangrijker.quote:Feyenoord gaat alles in het werk stellen om Leo Beenhakker (66) aan te stellen als interim-trainer, meldt Voetbal International. De huidige bondscoach van Polen was voor afgelopen maandag al informeel benaderd, maar de verwachting is dat Feyenoord de interesse nog deze week officieel zal maken.
Beenhakker moet tot het einde van het seizoen de taken overnemen van de vorige week woensdag ontslagen Gertjan Verbeek. Daarna is het de bedoeling dat hij op technisch gebied een functie gaat vervullen.
Naar verwachting zal Mario Been vanaf volgend seizoen Feyenoord gaan leiden als trainer. Beenhakker zelf heeft wel oren naar een overgang naar de Rotterdammers. 'Het lijkt me een geweldige klus', zegt hij. Ze kunnen me bellen en dan heb ik mijn antwoord klaar.'
Beenhakker werkte eerder in Rotterdam-Zuid van 1997 tot 2000. In 1999 werd hij kampioen met de Stadionclub. In 2007 keerde Beenhakker nog even terug in De Kuip, toen hij Feyenoord als ad-interim leidde in de play-offs om Europees voetbal, nadat trainer Erwin Koeman was opgestapt. Beenhakker slaagde toen niet in die missie, omdat FC Groningen over twee wedstrijden de sterkste was.
Gelukkig is het niet bij iedereen zo... Sommige mensen zijn echt veel te kortzichtig.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:53 schreef _Mike_ het volgende:
Toch begrijp ik dat nooit, als Beenhakker als TD naar Ajax zou komen zou ik het toejuichen ondanks zijn verleden met Feyenoord.
Waarom zit het bij jullie zo diep?
Jij bent ook ziekquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:56 schreef jorienvdherik het volgende:
De club is ziek
Inderdaad zegquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:55 schreef Juk het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet bij iedereen zo... Sommige mensen zijn echt veel te kortzichtig.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:03 schreef M.Melandri het volgende:
Misschien wil Aad de Mos het wel doen! Kan hij gelijk zijn specialiteit gebruiken.
Feijenoordminded noem je dat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:55 schreef Juk het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet bij iedereen zo... Sommige mensen zijn echt veel te kortzichtig.
Ben geen fan van Beenhakker, maar hij is misschien wel net die persoon die iets in beweging kan zetten. Hij heeft een enorme staat van dienst is beheerst het 'people management' tot in de puntjes. Hij kent de club, das wat dat betreft is hij wel een goede kandidaat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:51 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Was te verwachten. HOop dat het lukt. Jood of niet. Feyenoord is nu belangrijker.
en bij 1-0quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoordminded noem je dat.
Lucius bij de 2-0.
Hier sluit ik me volledig bij aan!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:21 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ben geen fan van Beenhakker, maar hij is misschien wel net die persoon die iets in beweging kan zetten. Hij heeft een enorme staat van dienst is beheerst het 'people management' tot in de puntjes. Hij kent de club, das wat dat betreft is hij wel een goede kandidaat.
Het clubbelang weegt momenteel veel zwaarder dan de 'overstap' van Beenhakker een paar jaar geleden. En misschien nog wel zwaarder weegt dat Beenhakker en Been twee handen op één buik zijn.
Tuurlijk, en over 10 jaar zijn we allemaal miljonair. Geld groeit niet aan de bomen, en de supporters storten niet allemaal 500 euro. Maar droom lekker verderquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:44 schreef Staanplaats het volgende:
Desnoods moeten we als supporters allemaal ¤ 500 storten, dat geld komt er wel.
van nijnatten schrijft echt ongelooflijk slechte columns. ik heb het dan niet specifiek over deze, maar hij schrijft er elke dag een--soms wel twee op een dagquote:Op woensdag 21 januari 2009 14:44 schreef dill het volgende:
[..]
Hopen dat ze zo kritisch blijven een tijdje...
ja dan zul je zien hoeveel er van dat zogenaamde "legioen" overblijft.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:44 schreef Staanplaats het volgende:
Dat is de enige reden waarom ik die judas zal 'accepteren'.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:21 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ben geen fan van Beenhakker, maar hij is misschien wel net die persoon die iets in beweging kan zetten. Hij heeft een enorme staat van dienst is beheerst het 'people management' tot in de puntjes. Hij kent de club, das wat dat betreft is hij wel een goede kandidaat.
Het clubbelang weegt momenteel veel zwaarder dan de 'overstap' van Beenhakker een paar jaar geleden. En misschien nog wel zwaarder weegt dat Beenhakker en Been twee handen op één buik zijn.
Er werden ook obligaties gekochtquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:02 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja dan zul je zien hoeveel er van dat zogenaamde "legioen" overblijft.
Dat is ook mijn voornaamste reden dat ik mild ben over Beenhakker.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is de enige reden waarom ik die judas zal 'accepteren'.
We moeten sowieso iemand hebben die het seizoen afmaakt. Mijn keuze gaat naar Vlemmings, omdat hij al trainer is bij de club en al betaald wordt.
Niks aan toe te voegen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:21 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Je kan het ook zien dat Feyenoord geen paniekaankoop wil doen en rustig aan het oriënteren is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Ja en week later is er nog geen opvolger, gaat weer lekker traag dus
zaterdag gewoon weer vlemmings
Weten ze zelf ook niet volgens mijquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik snap alleen niet wie er nu over die beslissingen gaan? RvC en Gudde?
Ik neem aan Gudde? Aangezien hij de uitvoerende macht is. En de RvC de controlerende macht?quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik snap alleen niet wie er nu over die beslissingen gaan? RvC en Gudde?
Als ze m benaderen komt ie ook gewoon. Hij had er anders nu al gestaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Been wil sowieso graag in de zomer komen, zei hij bij de Jakhalzen.
Beenhakker is gewoon een verschrikkelijk goede teammanager, een aai over de bol trainer zoals de Wolf het zei. Dat heeft deze selectie het laatste half jaar nodig.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoordminded noem je dat.
Lucius bij de 2-0.
Je moet het niet overdrijven. Ben dan wel god, maar toch...quote:
Beetje naïef om te denken dat we nu nog Europees voetbal gaan halen. Seizoen is over, voorbij. Wonden likken, selectie en Maasgebouw zuiveren, Been halen, Hiddink of Beenhakker TD maken en opnieuw beginnen met een selectie die wel tot het gaatje wil gaan.quote:moet toch ook jij willen dat er in ieder geval nog alles aan gedaan wordt om volgend jaar Europees te spelen? Dat dat alleen maar positieve gevolgen heeft hoef ik je niet uit te leggen lijkt me.
En een paar weken later zat hij in Madrid.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Goed gedaan jochie
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:44 schreef Staanplaats het volgende:
We staan zeven punten achter op de nummer negen (die plaats is toch de laatste play-off-plek?). Ik reken nergens op, maar het is nog zeker mogelijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Je moet het niet overdrijven. Ben dan wel god, maar toch...
[..]
Beetje naïef om te denken dat we nu nog Europees voetbal gaan halen. Seizoen is over, voorbij. Wonden likken, selectie en Maasgebouw zuiveren, Been halen, Hiddink of Beenhakker TD maken en opnieuw beginnen met een selectie die wel tot het gaatje wil gaan.
Moet je nagaan hoe snel het gaat onder Beenhakkerquote:Op woensdag 21 januari 2009 21:42 schreef Happel het volgende:
[..]
En een paar weken later zat hij in Madrid.
Mensen die na de afgelopen drie maanden nog rekenen op een Europese trip volgend seizoen zijn gewoon rijp voor Delta. Het gebeurd niet. Gisteren was het zoveelste bewijs. Het is een teringzooi en dat blijft het voorlopig ook. Beenhakker verandert dat niet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
We staan zeven punten achter op de nummer negen (die plaats is toch de laatste play-off-plek?). Ik reken nergens op, maar het is nog zeker mogelijk.
Ik moest even Googelen op Delta, maar nu ik weet wat je bedoelt ben ik het met je eensquote:Op woensdag 21 januari 2009 21:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Mensen die na de afgelopen drie maanden nog rekenen op een Europese trip volgend seizoen zijn gewoon rijp voor Delta. Het gebeurd niet. Gisteren was het zoveelste bewijs. Het is een teringzooi en dat blijft het voorlopig ook. Beenhakker verandert dat niet.
Misschien niet, maar onder Vlemmings lijkt het ook nergens op.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Mensen die na de afgelopen drie maanden nog rekenen op een Europese trip volgend seizoen zijn gewoon rijp voor Delta. Het gebeurd niet. Gisteren was het zoveelste bewijs. Het is een teringzooi en dat blijft het voorlopig ook. Beenhakker verandert dat niet.
op vakantie naar Spanje zeker?quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:29 schreef Staanplaats het volgende:
Haha altijd al gedacht dat ik naar het Delta moest! We gaan Europa in!
vreemd...quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is de enige reden waarom ik die judas zal 'accepteren'.
Het komt niet in je op dat het misschien aan de spelers zou liggen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:09 schreef Juk het volgende:
Misschien niet, maar onder Vlemmings lijkt het ook nergens op.
Er moet iemand komen om het seizoen af te maken die veranderingen doorvoert. Bruins faalt al het hele seizoen en die speelt gewoon weer gisteren, weliswaar op "10" maar het was alsnog een drama. Elke keer ook weer in dat falende 4-2-3-1.
Geen voorstander van Been?quote:
Hou je van SM?quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:52 schreef Becel het volgende:
Net de goals gisteren tegen Heerenveen nog eens terug gezien.
quote:‘Doe geen rare noodgrepen!’
ROTTERDAM - Mislukt seizoen, geld is er niet en de organisatie ligt op z’n gat. De mening van zeven prominenten. Hoe nu verder?
afbeelding vergroten Teleurgestelde Feyenoord-fan. FOTO PIM RAS
BERT VAN MARWIJK, oud-trainer, nu bondscoach:
,,Dinsdag was ik in het stadion bij de wedstrijd tegen SC Heerenveen en dat deed me wel wat. De sfeer was zo vreemd, zo onwerkelijk. Een soort berusting leek het wel. Ja, daar heb ik wel moeite mee. Deze situatie is gewoon heel triest. Wat er nu moet gebeuren? Ik vind dat ik daar in mijn positie niet te veel over moet uitweiden, maar het belangrijkste lijkt het me om eerst orde op zaken te stellen in de organisatie.
Je zult moeten beginnen bij een technisch directeur en een trainer, pas daarna kun je echt verder. De optie Leo (Beenhakker, red) en Mario (Been) lijkt me een uitstekende oplossing. Die twee moeten het prima kunnen met z’n tweeën.’’
GIOVANNI VAN BRONCKHORST, aanvoerder:
,,Het belangrijkste is dat er snel duidelijkheid komt. Dat geeft rust aan de spelers en zeker ook aan de technische staf die er nu zit. Ik heb geen voorkeur, maar Vlemmings ligt heel goed in de groep. Hij is voor ons zeker een optie om het seizoen af te maken.
,,Mario Been heeft besloten om voorlopig bij NEC te blijven. Jammer, want hij zou goed bij Feyenoord passen. Of hij alsnog komt, moeten we afwachten. Of ik verbaasd ben dat Been niet officieel is benaderd? Ik weet niet hoe het nu gaat in de directie en wie de beslissingen neemt. De spelers zullen geen kandidaat aandragen. Ik denk niet dat wij daar voor zijn.’’
HANS KRAAY SENIOR, oud-trainer en ex–speler:
,,Paniek is nu de slechtste raadgever. Allereerst zou ik de rust rondom het team herstellen én bewaken. Gewoon lekker voetballen, aan het vertrouwen werken en vooral geen rare noodgrepen gaan uithalen. Want ik ben ervan overtuigd dat dit elftal meer dan genoeg kwaliteit heeft om in het linkerrijtje te eindigen. Meer zit er helaas niet meer in.
,,De huidige situatie biedt, hoe gek dat ook klinkt, tijd en ruimte om goed na te denken. De raad van commissarissen moet nu in alle rust de koers gaan bepalen en bouwen aan een duidelijke structuur. Praat eens met mensen met kennis van voetbal, zou ik zeggen. Met Theo van Duivenbode bijvoorbeeld, of met een clubman als Rinus Israel. En bepaal vervolgens welke kant het op moet. Het is vervelend als dat mensen de kop kost, maar zo werkt het. Mario Been is een prima vent om het straks te gaan doen, maar zorg dat er tegen die tijd een duidelijke organisatie staat. Want ook potentiële investeerders en geldschieters willen een helder plan zien. Die gaan echt geen geld in een bodemloze put gooien.’’
ERIC VAN DORP, voorzitter supportersvereniging:
,,Het is een heel complexe situatie. Wie bepaalt de koers bij Feyenoord? Met wie moeten spelers, sponsors of investeerders gaan praten? Wie staat jullie, de pers, te woord? Op dit moment heeft niemand een idee hoe het precies zit, of wie de baas is. Er is een onervaren directie over, zonder netwerk en zonder kennis van alle ins en outs bij de club. Ik vind dat de raad van commissarissen nu op moet staan en heel duidelijk moet stellen: ‘Dié kant gaan we op’.
,,Pas als dat helder is, kun je gericht gaan kijken naar mensen die de club overeind kunnen helpen. Leo Beenhakker is een logische kandidaat, met een geweldige staat van dienst. Met hem komt er echt een persoonlijkheid binnen, dat was met de vorige technisch directeur (Peter Bosz, red.) wel anders. Maar cruciaal is wel dat hij een jaar of vijf blijft zitten; het gaat om continuïteit. En neem vooral de beste optie. Ga vol voor Guus Hiddink, voor mijn part. Dit seizoen kunnen we verder toch wel vergeten, daar is iedereen het wel over eens.’’
RONALD KOEMAN, werkloos trainer en voormalig Feyenoord-speler:
,,Rond Feyenoord gaat het nu vooral over namen van mensen die wel of niet moeten komen. Natuurlijk zijn er belangrijke vacatures in te vullen, maar het allerbelangrijkste is dat de club de financiële middelen vindt om weer te kunnen concurreren met Ajax en PSV. Als Feyenoord het op de transfermarkt al aflegt tegen clubs als Heerenveen en Groningen, dan kun je ook met de beste technische staf niet meedoen om de titel.
,,Ik zal geen namen noemen van mensen die Gertjan Verbeek en Peter Bosz moeten opvolgen. In algemene zin zullen het ervaren mannen moeten zijn, denk ik, onder wier leiding je opnieuw kunt beginnen. Dus lang niet iedereen is geschikt. Ik moet altijd lachen als ik zie wie zich allemaal publiekelijk aanbieden in crisistijden bij een grote club. Oud-spelers die zó graag willen, dat ze het desnoods gratis zouden doen.’’
WILLEM VAN HANEGEM, oud-speler en voormalig Feyenoord-coach:
,,Met de politiek rond de club bemoei ik me liever niet. Als je mij vraagt hoe het verder moet, benader ik het vanuit het voetbal. Ik zag vrijdag een redelijk tot aardig Feyenoord en dinsdag zag ik een nerveus Feyenoord. In eigen stadion nog wel. Die groep heeft geen vertrouwen meer, de posities worden niet goed bezet, er lopen mensen op voor hen verkeerde plaatsen.
,,De clubleiding, de technische staf en de spelers moeten allemaal bij elkaar gaan zitten. Er moet tekst en uitleg worden gegeven over de problemen en over oplossingen. Daarin moeten ze elkaar aangeven wie daarin wat voor een taak heeft. Vervolgens moet iedereen naar buiten toe zijn mond houden. De trainers moeten werken aan het herstel van het vertrouwen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het bij Feyenoord qua voetbal zomaar ineens kan gaan lopen. Ik geloof dat écht.’’
LEO BEENHAKKER, bondscoach van Polen en ex-coach:
,,Om alle fabeltjes de wereld uit te helpen. Wat iedereen ook roept of schrijft, Feyenoord heeft me niet benaderd. Niet formeel, ook niet informeel. Verder is mijn mening hoe het nu verder moet met die club niet interessant. Ik ben al vijf jaar weg uit Nederland, volg alles van grote afstand, voel me dus niet geroepen daar met enig recht van spreken over te oordelen.’’
Jullie zijn er alleen voor het wegdragen?quote:GIOVANNI VAN BRONCKHORST, aanvoerder:
,,Het belangrijkste is dat er snel duidelijkheid komt. Dat geeft rust aan de spelers en zeker ook aan de technische staf die er nu zit. Ik heb geen voorkeur, maar Vlemmings ligt heel goed in de groep. Hij is voor ons zeker een optie om het seizoen af te maken.
,,Mario Been heeft besloten om voorlopig bij NEC te blijven. Jammer, want hij zou goed bij Feyenoord passen. Of hij alsnog komt, moeten we afwachten. Of ik verbaasd ben dat Been niet officieel is benaderd? Ik weet niet hoe het nu gaat in de directie en wie de beslissingen neemt. De spelers zullen geen kandidaat aandragen. Ik denk niet dat wij daar voor zijn.’’
Ga je nu telkens flauwe grappen maken over alles wat de spelers zeggen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:39 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Jullie zijn er alleen voor het wegdragen?
Het was oprechte kritiek.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:44 schreef dill het volgende:
Ga je nu telkens flauwe grappen maken over alles wat de spelers zeggen?
quote:In het Algemeen Dagblad meldt Leo Beenhakker dat de berichten dat Beenhakker al benaderd is door Feyenoord fabeltjes zijn. Hij zou niet formeel en ook niet informeel benaderd zijn door de Rotterdamse club. 'Verder is mijn mening hoe het nu verder moet met die club niet interessant. Ik ben al vijf jaar weg uit Nederland, volg alles op grote afstand, voel me dus niet geroepen daar met enig recht van spreken over te oordelen.' [reageer
Wat is hier nou belachelijk aan? Natuurlijk dragen zij geen kandidaat aan. De opmerking vind ik an sich ook grappig maar je blijft bezig...quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:13 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Het was oprechte kritiek.
Ik kan er ook niets aan doen dat Van Bronckhorst zich telkens belachelijk maakt met z'n uitspraken. Hoe kan hij nou, na alles wat er gebeurd is, met droge ogen beweren dat het niet aan de spelersgroep is om zich te mengen in de beslissingen van de directie?
De vraag is of het ooit beter kan gaan als je er waardeloze spelers als Hofland en Lucius in hebt staan. Ik denk dat Verbeek met een fitte groep echt wel zoden aan de dijk had kunnen zetten hoor. Dat je zo overtuigd bent van je zaak verbaast mij..quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:22 schreef dill het volgende:
[..]
Wat is hier nou belachelijk aan? Natuurlijk dragen zij geen kandidaat aan. De opmerking vind ik an sich ook grappig maar je blijft bezig...
En ze hadden alles lekker op z'n beloop moeten laten gaan zeker? Het zijn een stelletje achterbakse honden geweest ja, dat geloof ik ook nog wel. Maar als ze hun mond niet open hadden gedaan was het niet beter geworden kan ik je melden. Het was alleen maar slechter gegaan.
Ja, het topic staat er inderdaad vol meequote:Op donderdag 22 januari 2009 13:22 schreef dill het volgende:
Wat is hier nou belachelijk aan? Natuurlijk dragen zij geen kandidaat aan. De opmerking vind ik an sich ook grappig maar je blijft bezig...
nee, goede trainers met humor moet ik nietquote:
Door Emiel Schelvis ja, kort na de wedstrijd werd het gezegd op radio rijnmond dat Schelvis Meijer had benaderd om het te doen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:49 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Nee maar geloof niet dat die zich laat sturen!
Nee, het hoeft niet nee. Het zou alleen wel eens een verfrissend geluid zijn van de anti-Beenhakker clanquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:59 schreef Ruud het volgende:
daar hoef ik mij niet mee bezig te houden...
Wie zei dat?quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:05 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Door Emiel Schelvis ja, kort na de wedstrijd werd het gezegd op radio rijnmond dat Schelvis Meijer had benaderd om het te doen.
Nee, we degraderen volgend jaar...quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:10 schreef ouwegokbaas het volgende:
Denken jullie dat feyenoord volgend jaar wel bij de top 5 gaat voetballen?
En als Been en Beenhakker komen dan lukt t welquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:19 schreef dill het volgende:
[..]
Nee, we degraderen volgend jaar...
Hoe moeten wij dat op dit moment nou wetenLigt er helemaal aan wat ze gaan veranderen en of bijvoorbeeld Been en Beenhakker komen.
Blessures, slechte relatie trainer-spelersgroep hebben natuurlijk niets met de slechte resultaten te maken.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:39 schreef ouwegokbaas het volgende:
[..]
En als Been en Beenhakker komen dan lukt t welBeetje hetzelfde verhaal als verbeek vorig jaar, alleen had verbeek toen nog enkele miljoenen te besteden aan nieuwe spelers.
quote:Feyenoord wil geld van Santander
Uitgegeven: 22 januari 2009 15:38
Laatst gewijzigd: 22 januari 2009 15:38
AMSTERDAM - Feyenoord is naar de wereldvoetbalbond FIFA gestapt met betrekking tot een transfer van Ebi Smolarek. De club heeft nog opleidingsgeld tegoed van Racing Santander, de club die Smolarek in de zomer van 2007 overnam van Borussia Dortmund.
“Het gaat om ongeveer 140.000 euro”, aldus een woordvoerder van Feyenoord donderdag. De Rotterdammers stellen dat de Spaanse club al een half jaar lang in gebreke blijft.
“In het begin ging het goed. Maar op een gegeven moment hielden de betalingen op. Dat is een half jaar geleden. We hebben begrepen dat Dortmund met hetzelfde probleem kampt.” Het dossier van de transfer van de 28-jarige Pool, die voor vier miljoen euro de overstap maakte, ligt nu bij de FIFA.
Onder contract
Smolarek stond van 2000 tot het seizoen 2004/2005 onder contract bij Feyenoord, alvorens hij naar Dortmund werd getransfereerd. Vanuit Duitsland vertrok hij aan het begin van het seizoen 2007/2008 naar Spanje. Momenteel speelt de Pool op huurbasis bij Bolton Wanderers.
Schelvis heeft hem niet benaderd wat ik op Rijnmond begreep, Schelvis had het erover gehad op Rijnmond en dat is ter oren gekomen bij Meijer.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:05 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Door Emiel Schelvis ja, kort na de wedstrijd werd het gezegd op radio rijnmond dat Schelvis Meijer had benaderd om het te doen.
Volgens Rijnmond dinsdag na de wedstrijd is er al gesprek geweest en is de alles uitgesproken.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik dacht dat vandaag Gudde op gesprek kwam bij de RvC?
Welke, Fishermen's Friend?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:07 schreef Chadi het volgende:
Wat is er trouwens waar van die nieuwe shirt sponsor?
Slechter dan nul punten uit twee, 6 doelpunten tegen, nul euro in kas en je selectiespelers die uitgefloten worden door de eigen aanhang.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:22 schreef dill het volgende:
[..]
En ze hadden alles lekker op z'n beloop moeten laten gaan zeker? Het zijn een stelletje achterbakse honden geweest ja, dat geloof ik ook nog wel. Maar als ze hun mond niet open hadden gedaan was het niet beter geworden kan ik je melden. Het was alleen maar slechter gegaan.
Ik weet zeker dat het op deze manier niet ging. Niemand hoeft dat te geloven maar ik doe dat wel, simpelquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Slechter dan nul punten uit twee, 6 doelpunten tegen, nul euro in kas en je selectiespelers die uitgefloten worden door de eigen aanhang.
Wat had Verbeek hier nog aan kunnen verslechteren?
Het heeft alleen nut gehad als er een sentimentele gek zou opduiken die accuut 10 miljoen schokt. Naar zelfs dat momentum begint langzaam weg te ebben.
Meijer heeft het daarom ook helemaal niet gedaan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:34 schreef Luni het volgende:
[..]
Schelvis heeft hem niet benaderd wat ik op Rijnmond begreep, Schelvis had het erover gehad op Rijnmond en dat is ter oren gekomen bij Meijer.
Heeft Feyenoord überhaupt de mogelijkheid om nieuwe spelers aan te trekken op dit moment?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:15 schreef jorienvdherik het volgende:
Weer een dag zondag nieuwe spelers/trainers
Feyenoord schijnt interesse te hebben in Gerard Kocks van HHC Hardenberg.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Heeft Feyenoord überhaupt de mogelijkheid om nieuwe spelers aan te trekken op dit moment?
Natuurlijk ligt het ook aan de spelers. Maar daarom moet je iets proberen te veranderen, misschien dat de spelers daar beter op reageren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Het komt niet in je op dat het misschien aan de spelers zou liggen?
Ik ben het in zoverre met je eens dat er een beproefde manier (een manier die zich al vaker bewezen heeft dus) is die clubs uit een negatieve spiraal heeft gehaald. En dat is hoe dan ook achterin alles dichtgooien en via countervoetbal te proberen wat meer puntjes bij elkaar te sprokkelen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:50 schreef Juk het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het ook aan de spelers. Maar daarom moet je iets proberen te veranderen, misschien dat de spelers daar beter op reageren.
Deze selectie heeft een half jaar lang keihard gefaald met Verbeek voor de groep en een bepaalde veldbezetting in een bepaalde formatie. Dan lijkt het me toch niet meer dan logisch dat er, aangezien je niet 5 nieuwe spelers kan kopen, tactisch wat anders geprobeerd moet worden ondertussen.
quote:'Juve biedt 30 miljoen voor opvolger Nedved: Kuijt'
22/01/2009 21:47
Juventus is op zoek naar een nieuwe Pavel Nedved. De 36-jarige Tsjechische middenvelder heeft nog niet besloten of hij zijn aflopende contract verlengt bij de Oude Dame. Dirk Kuijt geldt als dé kandidaat hem op te volgen, beweert de Corriere Dello Sport.
Volgens deze niet altijd even betrouwbare sportkrant is Juventus bereid Liverpool liefst dertig miljoen euro te betalen voor Kuijt. De Katwijker staat op de eerste plaats van het lijstje met vervangers voor Nedved, aldus de Corriere.
Juventus wil Kuijt komende zomer naar Turijn halen, ook al staat de Oranje-international nog tot medio 2010 onder contract. Naast de dertig miljoen voor Liverpool biedt Juve de 28-jarige Nederlander een vierjarig contract en een basissalaris van drie miljoen euro aan.
Kuijt is bezig aan zijn derde seizoen bij Liverpool. De 47-voudig international is er dit seizoen vaste waarde in het elftal van coach Rafael Benítez. Hij begon alle 22 competitieduels in de basis en maakte vijf doelpunten. Overigens is Kuijt onder de Spaanse coach min of meer getransformeerd van spits in dynamische middenvelder, een soortgelijke rol als Nedved bij Juventus vervult.
Bron: VI
laat hem lekker bij liverpool blijvenquote:
quote:'Positie Gudde staat niet ter discussie'
ROTTERDAM - Dick van der Well is president-commissaris bij Feyenoord. In 2007 volgde hij interim-president Gerard Kerkum op, die op zijn beurt de opgestapte Jorien van den Herik had vervangen. Wat Van Well betreft blijft directeur Gudde, maakt Vlemmings het seizoen af en legt Feyenoord snel diens opvolger vast.
Kunt u vertellen wat uw rol als president-commissaris is geweest bij het ontslag van trainer Gertjan Verbeek?
Dick Van Well: ,,Ik heb vorige week maandag met Kevin Hofland gesproken. Daarvan was de directie op de hoogte. Kevin had me een sms’je gestuurd met de vraag of hij mij mocht bellen. In de loop van die maandag heb ik hem aan de lijn gehad en ’s avonds ben ik bij hem langs geweest. Kevin heeft me namens de spelersraad verteld hoe er over Gertjan Verbeek werd gedacht. Toen ik dat aan de directie vertelde, zei Eric Gudde dat hij nog een lijmpoging wilde ondernemen. Ik zei: Dat moet je proberen, maar ik geef je weinig kans.’’
Een dag later deed Gudde in zijn nieuwjaarstoespraak alsof er niets aan de hand was. Vindt u niet dat hij ongeloofwaardig is geworden?
,,Wat mij betreft niet. Ik heb zijn oorspronkelijke speech namelijk gezien en weet dat deze is veranderd. Op basis van ons gesprek heeft Gudde zijn nieuwjaarstoespraak behoorlijk herschreven. Na zijn speech heeft Gudde rond de tafel gezeten met Giovanni van Bronckhorst en Kevin Hofland en is het hele circus gaan draaien.’’
Toen vorige week woensdag aan het begin van de middag bekend werd dat Verbeek zijn ontslag had ingediend, deed u aanvankelijk of u van niets wist. Waarom?
,,Die vraag kwam op het verkeerde moment. Spelers hebben kennelijk meteen gesmst naar de media, maar ik moest op dat moment de lijmpoging van Gudde nog afwachten. Wat als het wel was gelukt? Ik heb Eric Gudde en Onno Jacobs (de financieel directeur, red.) die middag gesproken. Voor de goede orde: de directie heeft de beslissing genomen om Verbeek op non-actief te zetten. Wij als Raad van Commissarissen hebben dat geaccordeerd, zo luiden de afspraken.’’
Gudde zei deze week voor de bekerwedstrijd tegen SC Heerenveen dat hij nog altijd wordt gesteund door de Raad van Commissarissen. U vindt blijkbaar niet dat zijn positie onhoudbaar is geworden?
,,Een van de voordelen van het feit dat ik deze week in het buitenland zat, is dat ik de kranten niet heb gelezen. Ik was bovendien slecht bereikbaar, omdat ik mijn mobiele telefoon in een taxi in Washington ben kwijtgeraakt.
,,Er wordt volgens mij door de media zo veel gemaakt van wat er helemaal niet is. Bij Feyenoord staat op dit ogenblik van alles ter discussie. Maar wat mij betreft wordt er niet getornd aan de positie van Gudde. De komst van een nieuwe trainer is op dit moment echt het belangrijkste.’’
Daarover gesproken, de voor de hand liggende kandidaat om het seizoen af te maken, Leo Beenhakker, zegt dat hij nog altijd niets van Feyenoord heeft gehoord.
,,Ik geef geen commentaar op namen van kandidaten. Het seizoen kan worden afgemaakt door Leon Vlemmings. Giovanni van Bronckhorst heeft dat ook in de krant gezegd. Dát heb ik toevallig wel al gelezen, toen ik bij thuiskomst uit de Verenigde Staten aan het koppensnellen was.
,,Dat wil overigens niet zeggen dat we met het aanstellen van een nieuwe trainer wachten tot volgend seizoen. Die moeten we zo snel mogelijk vastleggen. Daar zijn ze ook al mee bezig. Mario Been? Ik heb al eerder gezegd dat je met hem in elk geval kunt lachen.’’
Het aanstellen van een nieuwe trainer is een opdracht voor de algemeen directeur?
,,Eric Gudde zit iets meer dan een jaar bij ons. Je kunt hem moeilijk verwijten dat wij op de verkeerde plaats op de ranglijst staan. Gudde heeft van ons bij zijn aantreden de zwaarste twee dossiers gekregen; de eenwording van Feyenoord en het nieuwe stadion. Op die twee dossiers heeft hij het uitstekend gedaan, vind ik. Wat mij betreft staat hij niet ter discussie.’’
Daar verandert zijn naïeve toespraak niets aan?
,,Achteraf moet je constateren dat onze nieuwjaarsreceptie op het meest lullige ogenblik viel dat je maar kon bedenken.’’
AD
Weet niet waar het vandaan komt, maat van me stuurde het door.quote:Volgens meerdere Spaanse bronnen dreigt Feyenoord nog een talent aan Real Madrid kwijt te raken.
Royston Drenthe heeft technisch directeur Pedrag Mijatovic getipt om naar Rotterdam te gaan om
te kijken naar Georgino Wijnaldum.
Wijnaldum zou na Drenhte, Robben, Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar en Van Nistelrooy de
zevende Nederlander in Madrileense dienst zijn. Feyenoord schijnt een prijskaartje van zeven
miljoen euro gehangen te hebben aan de ruwe diamant.
Feyenoord zou het geld goed kunnen gebruiken aangezien de club in financieel zwaar weer
verkeerd.
Wat een slecht geschreven stuk zegquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:36 schreef Luni het volgende:
[..]
Weet niet waar het vandaan komt, maat van me stuurde het door.
Maar kan meer worden, als hij zich een beetje blijft ontwikkelen.quote:
Laatste maanden staat die anders stilquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:58 schreef Suijk het volgende:
[..]
Maar kan meer worden, als hij zich een beetje blijft ontwikkelen.
Vind ik niet gek als je ziet wat er om hem heen loopt en dat hij een blessure heeft gehad.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:05 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Laatste maanden staat die anders stil
Plus dat al die heisa nou ook niet echt bevorderlijk is om je in te ontwikkelen..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vind ik niet gek als je ziet wat er om hem heen loopt en dat hij een blessure heeft gehad.
Dát, en hij is wel één van de weinige spelers die over het algemeen redelijk presteert dit seizoen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:58 schreef Suijk het volgende:
[..]
Maar kan meer worden, als hij zich een beetje blijft ontwikkelen.
Ik kom ook weer eens koekeloeren in ut stadion. Speciaal voor mij gaan ze dan wel hun best doen..quote:
Iedere jonge speler krijgt te maken met een terugslag. Soms wel van een jaar. Bovendien is het klimaat bij Feyenoord nou niet echt optimaal om goed te presteren. Deze onzin bij Feyenoord moet ook niet te lang duren, want dan gaat 'ie natuurlijk gewoon ergens anders heen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:05 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Laatste maanden staat die anders stil
Waarom wil je zo makkelijk van één van je grote talenten af?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:
Voor ¤7 miljoen mag hij meteen weg van mij.
Dan maken jullie weer dezelfde fout he. Wanneer leren jullie het eens?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:
Als Real weer eens een speler wil komen weghalen moeten ze wat mij betreft minimaal 10 miljoen euro boven de waarde gaan betalen..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:
quote:Anderlecht naar FIFA voor zaak-Tchité
Anderlecht heeft van Racing Santander nog steeds veel geld te goed voor de transfer van Mémé Tchité. In de zomer van 2007 kocht de Spaanse club de spits voor bijna 8 miljoen euro, maar een groot deel ervan is nog niet betaald.
Anderlecht diende al klacht in bij de FIFA en verwacht eind februari een uitspraak in het geschil. Santander verkeert in financiele ademnood en vond dit seizoen niet eens een shirtsponsor.
"Het is logisch dat wij al actie ondernomen hebben", zegt manager Herman Van Holsbeeck in Gazet van Antwerpen. "Ze verwachten van ons Europese licenties en 101 andere zaken, maar dat moet dan wel in alle landen toegepast worden."
Toch absurd dat zulke clubs dus goede spelers kunnen blijven "kopen" terwijl er bij lange na geen financiele draagkracht voor is. Moeten clubs in Spanje ook aan bepaalde financiele eisen voldoen eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:19 schreef ursel het volgende:
Ik denk dat Feyenoord nog wel een tijdje kan wachten op zijn geld van Racing Santander.
Ze zijn namelijk niet de enigste welke geld van ze krijgt..
[..]
Ik vind het een heel mooi bedrag voor iemand die nog helemaal niks heeft laten zien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:54 schreef Hofpleinfontein het volgende:
7 mln voor Wijnaldum is toch veels te weinig
Meer dan Drenthequote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:03 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik vind het een heel mooi bedrag voor iemand die nog helemaal niks heeft laten zien.
Nee hoor, dat niet.quote:
Drenthe was bij Feyenoord nou niet echt 1 van de uitblinkers hoor. Hij speelde 2 wedstrijdjes goed op het EK en ging voor 14mln weg, Wijnaldum speelt al een half seizoen gewoon goed.quote:
Heb je helemaal gelijk in, er is alleen sportief niks te halen dus zeggen die gasten "ik teken niet bij", waardoor Feyenoord wel verplicht is ze te verkopen, anders lopen ze gratis de deur uit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee hoor, dat niet.
Maar op basis van de redenering "een mooi bedrag voor iemand die nog niks heeft laten zien" had Ajax ook Van der Vaart en Sneijder voor een habbekrats kunnen verkopen toen ze 17 waren.
Feyenoord moet eens leren hun talenten op een goede manier te ontwikkelen zodat ze na een aantal jaar trouwe dienst de desbetreffende speler voor minimaal een miljoentje of 20 kunnen verkopen. Wijnaldum heeft die potentie.
Hij speelt aardig in een voor de rest zwaar teleurstellend team, dat maakt niet heel veel indruk. Als je zoals Drenthe op een jeugdtoernooi (waar er meer scouts dan publiek aanwezig is) uitblinkt en jouw leeftijdsgenoten uitspeelt alsof ze er niet staan, maakt dat natuurlijk veel meer indruk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:09 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Drenthe was bij Feyenoord nou niet echt 1 van de uitblinkers hoor. Hij speelde 2 wedstrijdjes goed op het EK en ging voor 14mln weg, Wijnaldum speelt al een half seizoen gewoon goed.
13 is een redelijk bedrag voor Drenthe, helemaal gezien de financiële situatie van Feyenoord. Al heb ik ook bij Drenthe het gevoel dat hij nog veel had kunnen betekenen voor Feyenoord en er na 1 of 2 jaar misschien nog een hogere prijs gevraagd had kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:11 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, er is alleen sportief niks te halen dus zeggen die gasten "ik teken niet bij", waardoor Feyenoord wel verplicht is ze te verkopen, anders lopen ze gratis de deur uit.
Al moet ik zeggen dat het in het geval van Drenthe niet opgaat, die is verkocht voor 13 miljoen, en das en heel mooi bedrag voor zo'n speler.
Dat klopt en dat ontken ik ook niet, ik zeg alleen dat Wijnaldum over de hele linie genomen meer heeft laten zien. Drenthe was altijd wel een aardige speler bij Feyenoord, maar in het begin van het seizoen was het destijds niks (ik kan me nog een bepaalde wedstrijd met 0-4 al uitslag herinneren), door een persoonlijke fout van Drenthe lagen we uit de play-offs wat ons Europees voetbal kostte....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hij speelt aardig in een voor de rest zwaar teleurstellend team, dat maakt niet heel veel indruk. Als je zoals Drenthe op een jeugdtoernooi (waar er meer scouts dan publiek aanwezig is) uitblinkt en jouw leeftijdsgenoten uitspeelt alsof ze er niet staan, maakt dat natuurlijk veel meer indruk.
quote:Vlemmings geeft fitte De Cler geen basisplaats
23 januari 2009
Tim de Cler moet voorlopig genoegen nemen met een rol als reserve bij Feyenoord. De linksback is volledig hersteld van een hamstringblessure en deed deze week wedstrijdritme op bij Jong Feyenoord, maar begint zondag tegen Willem II op de bank. Dat liet interim-trainer Leon Vlemmings vrijdag weten.
"Tim moet laten zien dat hij beter is dan het team dat er nu staat. Ik ben blij dat hij er weer bij is en geloof in zijn potentie, maar net als iedereen moet hij een plaats in de basis verdienen", zegt Vlemmings op de website van Feyenoord.
Voor Jon Dahl Tomasson en Denny Landzaat komt de wedstrijd tegen Willem II nog te vroeg. Beide spelers spelen maandag mee met de beloftenploeg.
Never change a... oh wachtquote:
En de deelnemers van de talentpool zijn ook weer gepaaid dan..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:39 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik zie Real niet nog een Nederlander kopen ... 6 is al belachelijk veel!
Over twee jaar haal je gewoon kroketten en frikadellen in Bernabéu
Overigens lijkt me 7mln een mooi bedrag, Feyenoord heeft het geld nu gewoon nodig en zijn helaas min of meer gedwongen om hun spelers voor dat soort prijzen te laten gaan.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:59 schreef cultheld het volgende:
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx Zou hij nog toch al in de winterstop naar Feyenoord verkassen?
Denk het niet. Ze zullen binnenkort wel bekend maken dat Been vanaf seizoen 2009/2010 Feyenoord-trainer is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:59 schreef cultheld het volgende:
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx Zou hij nog toch al in de winterstop naar Feyenoord verkassen?
Assumptie. Niet meteen van het beste uitgaan, het blijft Feyenoordquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:38 schreef dill het volgende:
Als ze nou gewoon meteen contact hadden gezocht met m, dan hadden we nu al een nieuwe trainer gehad.
Maar goed, in ieder geval Mario volgend jaar dus voor de groep. Hoop dat ie er flink wat veranderingen doorheen krijgt.
Mario komt wel hoor als ze in gesprek zijnquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:40 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Assumptie. Niet meteen van het beste uitgaan, het blijft Feyenoord
Denk dat het beter is voor Feyenoord als hij pas na dit seizoen begint. Hij kan alleen maar schade oplopen dit seizoen. Beter nu een interim die er snel wat vertrouwen in kan kletsen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:38 schreef dill het volgende:
Als ze nou gewoon meteen contact hadden gezocht met m, dan hadden we nu al een nieuwe trainer gehad.
het is anders wel een uitdaging om nu bij feyenoord aan de slag te gaan..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef Uierboord het volgende:
Even onpartijdig gezien, wat zou het voor Been aantrekkelijk maken om trainer te worden van Feyenoord?
Tuurlijk heeft hij een Feyenoord-hart en hij zal er ook niet gelukkig mee zijn hoe het nu gaat.
Maar wat kan het trainerschap van Feyenoord hem brengen?
Organisatorisch ligt Feyenoord op z'n kont.
De huidige selectie is pover, om het mild uit te drukken.
Geld voor echte aankopen is er niet, persoonlijk denk ik dat NEC meer te besteden heeft.
Volgend jaar speelt Feyenoord geen europees voetbal, terwijl NEC daar nog steeds zicht op heeft.
Grote kans dat Been eens trainer wordt van Feyenoord en ik geloof zeker dat hij een goede trainer is.
Maar ik denk dat 2009/2010 voor Been te vroeg komt...
Hij heeft alleen maar te winnen. Als hij het slecht doet dan ligt het niet aan hem, want het was al slecht. Doet hij het goed, dan krijgt hij de credits want hij heeft Feyenoord er weer bovenop geholpen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef Uierboord het volgende:
Even onpartijdig gezien, wat zou het voor Been aantrekkelijk maken om trainer te worden van Feyenoord?
Tuurlijk heeft hij een Feyenoord-hart en hij zal er ook niet gelukkig mee zijn hoe het nu gaat.
Maar wat kan het trainerschap van Feyenoord hem brengen?
Organisatorisch ligt Feyenoord op z'n kont.
De huidige selectie is pover, om het mild uit te drukken.
Geld voor echte aankopen is er niet, persoonlijk denk ik dat NEC meer te besteden heeft.
Volgend jaar speelt Feyenoord geen europees voetbal, terwijl NEC daar nog steeds zicht op heeft.
Grote kans dat Been eens trainer wordt van Feyenoord en ik geloof zeker dat hij een goede trainer is.
Maar ik denk dat 2009/2010 voor Been te vroeg komt...
Hoe weet jij dat nou weer?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:38 schreef dill het volgende:
Maar goed, in ieder geval Mario volgend jaar dus voor de groep. Hoop dat ie er flink wat veranderingen doorheen krijgt.
"Ze" als in het bestuur van Feyenoord? Van het bestuur zal hij ongetwijfeld het krediet krijgen, maar van "het legioen"?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
het is anders wel een uitdaging om nu bij feyenoord aan de slag te gaan..
als ze hem de tijd geven om op te bouwen dan zie ik het hem wel don.
Jij denkt er anders over? Met Verbeek als trainer zou alles ook zomaar koek en ei zijn..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:08 schreef Sloggi het volgende:
Jij hebt er verstand van, dat hoor ik wel.
Als Been het slecht doet verdwijnt ook zijn krediet bij het legioen als sneeuw voor de zon.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij heeft alleen maar te winnen. Als hij het slecht doet dan ligt het niet aan hem, want het was al slecht. Doet hij het goed, dan krijgt hij de credits want hij heeft Feyenoord er weer bovenop geholpen.
Alleen omdat ik niet zeg wat jij horen wil?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:08 schreef Sloggi het volgende:
Jij hebt er verstand van, dat hoor ik wel.
Dat is wel heel erg veel voor een club als NEC of heb ik dat mis?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef dill het volgende:
[..]
Mario komt wel hoor als ze in gesprek zijn
100%
mits ze het kunnen betalen natuurlijk, 1 miljoen krijgt ie nu geloof ik
Zou het echt? Ik denk dat als Gert-Jan Verbeek met de huidige selectie vijfde was geworden dit seizoen niemand teleurgesteld was geweest. Dat was juist zo mooi, de trainer kreeg duidelijk de kans en het geduld van de supporters om wat op te bouwen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Uierboord het volgende:
Het legioen wil volgend jaar weer strijden om de titel en dat is gewoon niet reeel.
Het komt niet vaak voor, maar ben het met je eens. Dit seizoen afmaken met Vlemmings en volgend jaar verder met Been en een gezuiverde selectie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou weer?
Het lijkt mij onzin. Feyenoord heeft niks te winnen en NEC alles te verliezen. Been in de winterstop naar Feyenoord zou vrij nutteloos zijn.
Nee, omdat je uit je nek giert. Wat nou krediet verdwijnt als sneeuw voor de zon? We staan in het rechterrijtje en niemand heeft Verbeek uitgefloten en het Maasgebouw is niet bestormd. Been zal nog veel meer krediet dan Verbeek hebben. Daarnaast is het overduidelijk dat de slechte prestaties niet zozeer door een gebrek aan kwaliteit bij de spelers liggen, maar aan een gebrek aan (zelf)vertrouwen en ook geluk, want dat heb je ook nodig. Met een mindere selectie werden we vorig seizoen zesde.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:13 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Alleen omdat ik niet zeg wat jij horen wil?
Zelfs al krijgt Been veel krediet, geld om andere spelers aan te trekken is er niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, omdat je uit je nek giert. Wat nou krediet verdwijnt als sneeuw voor de zon? We staan in het rechterrijtje en niemand heeft Verbeek uitgefloten en het Maasgebouw is niet bestormd. Been zal nog veel meer krediet dan Verbeek hebben. Daarnaast is het overduidelijk dat de slechte prestaties niet zozeer door een gebrek aan kwaliteit bij de spelers liggen, maar aan een gebrek aan (zelf)vertrouwen en ook geluk, want dat heb je ook nodig. Met een mindere selectie werden we vorig seizoen zesde.
Bovendien lijk je te denken dat 'het legioen' (voor zover er één legioen bestaat) te verwachten dat Feyenoord kampioen wordt. Nou, dat zijn er maar heel weinig, dat kan ik je verzekeren. Diegenen die wel zo'n hoge verwachtingen hebben (en hadden) zijn niet goed bij hun hoofd.
Onzin, niet iedereen heeft jouw beperkte cognitieve vermogen hoor.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Als Been het slecht doet verdwijnt ook zijn krediet bij het legioen als sneeuw voor de zon.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Elk seizoen worden spelers en trainers gehaald en binnengehaald als "De Verlossers"
Wordt er dan niet gewonnen en speelt Feyenoord niet om de prijzen, dan krijgen spelers kogelbrieven, wordt het Maasgebouw bestormt en eist men uitleg.
Klopt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Het herstel van Feyenoord gaat lang duren.
Wederom onzin.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Uierboord het volgende:
Het legioen wil volgend jaar weer strijden om de titel en dat is gewoon niet reeel.
Goh, wat ben jij slim zeg. De conclusie van jouw hele betoog in dit topic is dus dat eh... Feyenoord geen geld heeft. Wauw, wat een visionair ben jij.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:48 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Zelfs al krijgt Been veel krediet, geld om andere spelers aan te trekken is er niet.
En volgens mij is er wel degelijk gebrek aan kwaliteit in de huidige selectie.
Om de huidige zwakke broeders te vervangen is geld nodig.
Los van het feit dat je de rotte appels, die Verbeek buiten spel hebben gezet, nog moet vervangen,
Ook daar is geld nodig.
En dat geld? Dat is er gewoon niet...
Been verdient zes ton bij NEC.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:25 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg veel voor een club als NEC of heb ik dat mis?
Verbeek zal niet veel minder hebben verdiend bij Feyenoord.quote:
¤450.000 dacht ik, maar ik weet niet meer waar ik dat gehoord heb.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:59 schreef Suijk het volgende:
[..]
Verbeek zal niet veel minder hebben verdiend bij Feyenoord.
Klopt, de verdediging is echter nog wel redelijk, op Timmertje na. Problematischer is echter het middenveld wat zelf de rug niet recht kan zetten, omdat er geen mannen staan. Zie bij Ajax Gabri, Enoh,Vertonghen, PSV met Simons en Bakkal, AZ met de Zeeuw en Schaars..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:56 schreef Hamilcar het volgende:
Messenga, heb je weleens voetbal gespeeld en zo ja, heb je weleens gespeeld met een allerbelabberdste achterhoede achter je? Dan ben je veelste bang om de bal te verliezen op het middenveld en ebt de creativiteit, snelheid en nog veel meer weg. Een sterke achterhoede is niet voor niets de ruggegraat van een elftal.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:00 schreef Messenga het volgende:
[..]
Klopt, de verdediging is echter nog wel redelijk, op Timmertje na. Problematischer is echter het middenveld wat zelf de rug niet recht kan zetten, omdat er geen mannen staan. Zie bij Ajax Gabri, Enoh,Vertonghen, PSV met Simons en Bakkal, AZ met de Zeeuw en Schaars..
LOLquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:54 schreef TC03 het volgende:
Je lult uit je nek en hebt geen idee waar je het over hebt, ga lekker naar de kindjes in het Ajax-topic als je gelijkgestemden zoekt.
Meest lachwekkende post van de afgelopen weken in deze reeksquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:00 schreef Messenga het volgende:
[..]
Klopt, de verdediging is echter nog wel redelijk, op Timmertje na. Problematischer is echter het middenveld wat zelf de rug niet recht kan zetten, omdat er geen mannen staan. Zie bij Ajax Gabri, Enoh,Vertonghen, PSV met Simons en Bakkal, AZ met de Zeeuw en Schaars..
Redelijk?! Hallo, doe eens snel je voetbalbril opzetten. Uit en thuis tegen Heerenveen heeft Lucius <vier> doelpunten weggegeven en dat tezamen met de heer Hofland. Het centrale duo is te traag, niet doortastend genoeg en mist spelinzicht en sluwheid en ze kunnen dit niet opvangen met hard spel.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:00 schreef Messenga het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:00 schreef Messenga het volgende:
[..]
Klopt, de verdediging is echter nog wel redelijk, op Timmertje na.
Dat mag je eens uitleggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:06 schreef Uierboord het volgende:
[..]
LOL
Door hersenscheetjes als jij is Feyenoord verworden tot wat het nu is.
Wat hij zegt...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:06 schreef Evert_ten_Napel het volgende:
Goeie Genade, Mario Been de havenzoon uit Rotterdam, wat een klasbak was dat vroeger op het voetebalveld, hohohoooo. En inmiddels de grootmeester van NEC uit Nijmegen. Die dekselse Mario heeft een glansrijke carriere voor zich hoor, die kan je om een boodschap sturen. Hopelijk krijgt hij El Ahmadhi weer aan het voetballen, want het blijft altijd een genot om een speler met twee benen te zien goochelen, ik ben echt onder de indruk van hem. De verdediging van feyenoord is gatenkaas, daar loop je zo doorheen. Menig tegenstander heeft de stadionclub inmiddels zo ongeveer met de grasmat gelijk gemaakt. Super Mario, de kanjer, komt als een geschenk door de goden gestuurd binnen in de kuip, jawel! De laatste keer dat we konden genieten in de kuip, was in de tijd met Dirkie Kuyt de visserzoon uit Katwijk. Maar nu hebben we Biseswar: aanhet begin van het seizoen kon hij in een kliko en werd ie opgehaald door een vuilnisman, maar nu is hij een baltovenaar met twee benen! Onafscheidelijk, een man en zijn bal!
De beer is nu los in Rotterdam, het zwaard is geslepen daar aan de maas. Het zal nog lang onrustig blijven in het maasgebouw.
De eerste weken vond ik El Ahmadi echt een revelatie. Rustig, balvast en was zorgvuldig in de passing. De laatste weken zie ik dat niet meer echt terug nee, maar als er een betrouwbare verdediging achter hem staat kan hij in een goed draaiend Feyenoord (jajaquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:07 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Redelijk?! Hallo, doe eens snel je voetbalbril opzetten. Uit en thuis tegen Heerenveen heeft Lucius <vier> doelpunten weggegeven en dat tezamen met de heer Hofland. Het centrale duo is te traag, niet doortastend genoeg en mist spelinzicht en sluwheid en ze kunnen dit niet opvangen met hard spel.
Je ziet het aan hoe El Ahmadi speelt. Die jongen kan niet lekker voetballen, omdat hij als halve centrale verdediger wordt gebruikt - de trainer heeft ook wel door hoe goed het staat achterin.
Klamp jij je nou maar vast aan jouw alwetendheid, een normale discussie is niet aan jou besteed.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat mag je eens uitleggen.
Niet dat ik jou daartoe in staat acht, maar ach.
Bron? Jij begint te strooien met onwaarheden om een discussie uit te lokken, dat is gewoon trollen, en dan kan je beter gewoon ergens anders heen gaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:09 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Klamp jij je nou maar vast aan jouw alwetendheid, een normale discussie is niet aan jou besteed.
Gelul, als ik had willen trollen had ik hele andere dingen kunnen posten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bron? Jij begint te strooien met onwaarheden om een discussie uit te lokken, dat is gewoon trollen, en dan kan je beter gewoon ergens anders heen gaan.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:17 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Gelul, als ik had willen trollen had ik hele andere dingen kunnen posten.
Welke onwaarheden bedoel je dan?
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Als Been het slecht doet verdwijnt ook zijn krediet bij het legioen als sneeuw voor de zon.
[..]
Elk seizoen worden spelers en trainers gehaald en binnengehaald als "De Verlossers"
Wordt er dan niet gewonnen en speelt Feyenoord niet om de prijzen, dan krijgen spelers kogelbrieven, wordt het Maasgebouw bestormt en eist men uitleg.
Op het moment dat er rust is in de club, er een duidelijke structuur en organisatie is en er zicht is op wat komen gaat dan komen er vanzelf geldschieters. Zo is dat de laatste geweest en zo zal dat ook altijd blijven. Op dit moment hangen we nog even in de lucht en is het wachten wanneer we weer met beide benen op de grond komen. De vraag is hoe hard we gaan landen, want het kan allemaal natuurlijk nog veel erger.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:17 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Gelul, als ik had willen trollen had ik hele andere dingen kunnen posten.
Welke onwaarheden bedoel je dan?
Verbeek lijkt me ook weinig geschikt om stil te zitten, vraag me sowieso af wat die man doet als hij geen club heeft.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:24 schreef TC03 het volgende:
Johan Derksen zei trouwens dat Verbeek slecht slaapt en daarom twee weken gaat skieën.
Klussen aan zijn huis.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Verbeek lijkt me ook weinig geschikt om stil te zitten, vraag me sowieso af wat die man doet als hij geen club heeft.
Zijn memoires schrijven. "Het waren twee fantastische dagen"quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Verbeek lijkt me ook weinig geschikt om stil te zitten, vraag me sowieso af wat die man doet als hij geen club heeft.
Nogmaals, waar is de ruggengraat van het middenveld? Landzaat speelt al tijden niet, Guzzie is nog geblesseerd en Fer, Wijnaldum en Bruins zijn te licht om een middenveld te dragen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Meest lachwekkende post van de afgelopen weken in deze reeks. De verdediging is werkelijk dra-ma-tisch. Er wordt enorm kinderlijk verdedigd, uitverdedigen is er zelden bij, en er worden de meest grove blunders gemaakt. Niveautje Jupiler-league hoor.
Het middenveld is juist één van de betere gedeeltes van de selectie van Feyenoord, met El Ahmadi, Van Bronckhorst, Wijnaldum, en eventueel nog Bruins, Fer, Landzaat en De Guzman. Makkelijk top 3-materiaal.
Ik zie het bij Feyenoord vaak genoeg mis gaan bij de omschakeling, dan staan Fer, Bruins en Wijnie weer veel te ver naar voren en staan de twee centrale verdedigers zowat alleen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:09 schreef Merkie het volgende:
Het is alleen bij lange na niet prioriteit nummer 1. Als je niet elke wedstrijd standaard 2 doelpunten tegen krijgt voetbalt het 100x makkelijker.
De verdediging wordt ontlast als het middenveld zijn duels gewoon weet te winnen. Dit probleem speelt trouwens al jaren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:09 schreef Merkie het volgende:
Het is alleen bij lange na niet prioriteit nummer 1. Als je niet elke wedstrijd standaard 2 doelpunten tegen krijgt voetbalt het 100x makkelijker.
Die kunnen we alvast verwelkomen.quote:Mario Been: We komen er wel uit
Door SJOERD MOSSOU
MAASSLUIS - Mario Been is vanaf volgend seizoen de nieuwe trainer van Feyenoord. Zoveel is wel duidelijk na de gesprekken die de coach gistermiddag voerde met de clubleiding. ,,Hier gaan we uitkomen.’’
afbeelding vergroten Mario Been rijdt lachend de garage uit van Feyenoord-directeur Eric Gudde. Naast hem zit Rob Jansen. FOTO MARCO DE SWART
,,Nee hè,’’ verzuchtte Mario Been vrijdagmiddag om tien voor half vijf. De trainer dacht in alle anonimiteit een ondergrondse parkeergarage in Maassluis uit te rijden, toen er vanuit het niets een fotograaf voor zijn Toyota opdook. ,,Dat meen je niet,’’ zei Been en keek toen maar lachend in de lens, met zaakwaarnemer Rob Jansen aan zijn zijde.
De geboren Rotterdammer had twee minuten daarvoor een gesprek afgerond met de clubleiding van Feyenoord, in het appartement van directeur Eric Gudde. Ook financieel directeur Onno Jacobs en huisjurist Joris van Benthem waren bij de onderhandelingen aanwezig.
,,Het was een heel goed gesprek,’’ vertelde Been een kwartiertje later, bellend vanuit zijn auto. ,,En we gaan er ook gewoon uitkomen, daar ben ik van overtuigd. De bedoeling was om er voorlopig niets over naar buiten te brengen, maar hier valt niet veel meer aan te ontkennen.’’
Feyenoord waagde in Maassluis nog een poging om Been per direct te strikken, maar de coach wil het seizoen bij NEC hoe dan ook afmaken. Komende zomer treedt hij in dienst bij de club waar hij opgroeide, tegen een gelimiteerde afkoopsom van 750.000 euro. Dat bedrag legden Been en NEC vast in het arbeidscontract dat ze in december overeenkwamen.
,,Tussentijds vertrekken was voor mij absoluut geen optie,’’ aldus Been. ,,Ik heb aan de mensen bij NEC een belofte gedaan en die wil ik nakomen, hoezeer ik ook Feyenoorder ben. Ik ben NEC heel veel verschuldigd, zo simpel is het.’’
Ook directeur Gudde was verrast over het voortijdig uitlekken van de besprekingen. Iets voor twee uur ’s middags waren Been en zijn zaakwaarnemer nog wel ongemerkt via de achteringang - die aansluit op de ondergrondse parkeergarage – naar binnen geglipt. Jacobs en Van Benthem hadden kort daarvoor wél gewoon de voordeur aan de straatzijde genomen.
Club en trainer wilden het nieuws per se over het weekeinde heen tillen, zodat zowel Feyenoord als NEC zich volledig op hun komende wedstrijden (tegen respectievelijk Willem II en Vitesse) konden richten. Volgend weekeinde staan beide clubs bovendien tegenover elkaar in de Goffert, in een wedstrijd die voor Been ongetwijfeld dubbele gevoelens zal oproepen.
,,Heel jammer dat zoiets toch weer voortijdig op straat ligt,’’ zei Gudde. ,,Maar uiteraard zijn we blij dat de gesprekken zo prettig zijn verlopen. Dat Mario het seizoen bij NEC wilden afmaken, wisten we eigenlijk van tevoren al wel. Zijn standpunt daarin was ons al heel lang bekend. En dat respecteren we uiteraard. Voor een trainer is het ook goed om aan het begin van een seizoen een frisse start te maken.’’
De kans is groot dat de huidige interim-coach Leon Vlemmings het seizoen bij Feyenoord afmaakt. De Brabander neemt de honneurs waar sinds het ontslag van Gertjan Verbeek, nu anderhalve week geleden. Feyenoord, de huidige nummer twaalf in de eredivisie, speelt feitelijk alleen nog voor de play-offs om een UEFA Cup-ticket. Om die te bereiken moet de Rotterdamse ploeg minimaal in het linkerrijtje eindigen.
,,Eerst willen we de besprekingen met Mario helemaal afronden,’’ aldus Gudde. ,,Stap twee is vervolgens hoe we het seizoen afmaken en óf we daarin nog iets veranderen. Bovendien is ook de positie van technisch directeur nog vacant, ook dat komt pas ná een akkoord met Mario aan de orde.’’
Voor de laatste post is Leo Beenhakker nog altijd een belangrijke kandidaat. Been heeft er nooit een geheim van gemaakt graag met de huidige bondscoach van Polen te willen samenwerken. En ook Beenhakker zelf gaf al aan Feyenoord ‘een fantastische klus’ te vinden.
Met een contract bij Feyenoord komt voor Been een langverwachte droom uit. De coach speelde tussen 1982 en 1988 al voor de club waar hij ook de jeugdopleiding doorliep. Voordat hij als hoofdtrainer uiterst succesvol werd met Excelsior en NEC, was hij vier jaar lang assistent-coach van Bert van Marwijk bij Feyenoord.
,,Mario is in meerdere opzichten de ideale kandidaat,’’ aldus Gudde. ,,Op korte termijn hopen we definitief duidelijkheid te kunnen geven.’’
Inderdaadquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:39 schreef Messenga het volgende:
Ben benieuwd hoelang Been de verlosser is
Been verlost ons nergens van op dit moment, dus ik weet niet wat jij bazelt...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:39 schreef Messenga het volgende:
Ben benieuwd hoelang Been de verlosser is
Vandaar ook de knipoog.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Been verlost ons nergens van op dit moment, dus ik weet niet wat jij bazelt...
Wat verwacht je dan precies? Jij denkt dat alles door zal gaan, zoals het nu gaat?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:32 schreef Messenga het volgende:
[..]
Vandaar ook de knipoog.Goede trainer, maar weet niet of het Feijenoord zal helpen.
Er zal echt grondig schoongemaakt moeten worden. Het blijkt dat Makaay wel kan scoren, maar niet iemand is waar je een oorlog mee wint. Zoals ik al aangaf heb je een middenveld nodig met mentaliteit, wanneer men daarop scout en zorgt voor een goede ruggengraat, speel je makkelijker. Ik ken het potje van Feijenoord niet, maar er is vast nog wel geld.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:39 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan precies? Jij denkt dat alles door zal gaan, zoals het nu gaat?
Dat is dus precies wat ik verwacht en wat zal moeten gebeuren. Geld is er volgens mij nauwelijks. Was er al niet om Verbeek te ontslaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:43 schreef Messenga het volgende:
[..]
Er zal echt grondig schoongemaakt moeten worden. Het blijkt dat Makaay wel kan scoren, maar niet iemand is waar je een oorlog mee wint. Zoals ik al aangaf heb je een middenveld nodig met mentaliteit, wanneer men daarop scout en zorgt voor een goede ruggengraat, speel je makkelijker. Ik ken het potje van Feijenoord niet, maar er is vast nog wel geld.
quote:Hofland forceerde breuk namens spelersgroep
Kevin Hofland is daags voor het ontslag van Gertjan Verbeek naar Dick van der Well gestapt. Hofland meldde aan de Voorzitter van de RvC dat het vertrouwen van de volledige spelersgroep in Verbeek weg was. Dit meldde Van der Well vanavond in Langs de Lijn, het sportprogramma op Radio 1. Van der Well is vervolgens gaan praten met Peter Bosz en Eric Gudde. Deze verzochten Van der Well nog een lijmpoging te ondernemen. Deze mislukte waarop het ontslag volgde van Verbeek.
Ik ben het grotendeels met je eens. Heb alleen 2 kanttekeningen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:48 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik verwacht en wat zal moeten gebeuren. Geld is er volgens mij nauwelijks. Was er al niet om Verbeek te ontslaan.
Doel: Timmer eruit of desnoods als stand-in. Mulder of Darley keeper. Die verdienen nu een kans. Volgens mij is het niet persé nodig om een nieuwe keeper aan te trekken.
Verdediging: De verdediging verdiend drastisch versterkt te worden. Hofland, De Cler, Lucius, Greene en Timmer eruit. Laat Been El-Akchaoui meenemen. Vlaar komt weer terug, maar dat is onvoldoende. Bahia moet als stand-in dienen. Daarom moeten er sowieso verdedigers bij. Loovens zit op de bank bij Celtic, die is meer dan welkom.
Middenveld: Er moet sowieso een vechter op het middenveld komen. Een speler zoals Van Dijk bij Utrecht, Meeuwis bij Roda of Tcioté bij Twente is hard nodig. De verdediging wordt ontlast als duels al gewonnen worden op het middenveld. Landzaat eruit.
Aanval: Een extra spits zou fijn zijn. Denk niet dat er verder nog iemand nodig is. Makaay en Slory zou ik graag als duo zien met daarachter De Guzman of Bruins.
Als ie El-Akchaoui maar mee neemtquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef koningdavid het volgende:
Been gaat ook Lorenzo Davids meenemen denk ik, zoiets had hij volgens mij al eens gezegd.
Nog zo'n speler die geen hol toevoegt aan dit Feyenoord.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef koningdavid het volgende:
Been gaat ook Lorenzo Davids meenemen denk ik, zoiets had hij volgens mij al eens gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |