Hopen dat ze zo kritisch blijven een tijdje...quote:Terugkeer Troost zou belachelijk zijn
Datum: 21-01-2009
Bron: AD.nl
De naam van Sjaak Troost zingt rond bij Feyenoord. Hij zou over een weekje of twee al worden ingezworen als directeur van de club. Troost is wat je noemt een echte Feyenoorder. Hij speelde 329 wedstrijden in het eerste van zijn club en verbond zich ook na zijn actieve carrière aan Feyenoord. Hij was er commercieel manager, bestuurslid van de Stichting Feyenoord en commissaris van de club.
Troost was een trouwe kompaan van de toenmalige spindoctor Jan D. Swart. Troost was tevens beschermeling van Jorien van den Herik. Onder diens bewind rees de ster van Troost tot ver boven de Kuip. Een échte Feyenoorder dus.
Maar het aanstellen van Troost zou een klap in het gezicht zijn van nogal wat andere echte Feyenoorders. Het betreft diegenen, van hoog tot laag, die zich tot het uiterste ingezet hebben om het regime van Van den Herik omver te werpen.
De club was mede onder de verantwoordelijkheid van Troost volledig aan de bedelstaf geraakt. Daarom moest de leiding van toen weg. Alleen commercieel directeur Chris Woerts en financieel directeur Onno Jacobs mochten als ze braaf zouden zijn blijven zitten. De rest, inclusief Sjaak Troost, mocht vertrekken. Nieuwe commissarissen zouden schoon schip maken.
Na een jaar of twee zijn ze wéér bezig om schoon schip te maken want de bedelstaf zit onderhand standaard in de materiaalkist van Carlo de Leeuw en het kader loopt weg of krijgt een schop onder het achterwerk. De spoeling in Rotterdam is kennelijk nogal dun. Want de vervanging moet komen uit de echelons die een jaar of twee geleden met pek en veren besmeurd de Kuip zijn uitgejaagd.
Laten we het netjes zeggen; de voorgenomen aanstelling van Troost is hem in persoonlijke zin gegund. Maar vanuit de recente geschiedenis geredeneerd, zou het tevens te belachelijk voor woorden zijn.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef ursel het volgende:
Voor zover het serieus bedoeld is.. Anders kan je natuurlijk de grappen wel al zien aankomen..
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef ursel het volgende:
Voor zover het serieus bedoeld is.. Anders kan je natuurlijk de grappen wel al zien aankomen..
[..]
Was te verwachten. HOop dat het lukt. Jood of niet. Feyenoord is nu belangrijker.quote:Feyenoord gaat alles in het werk stellen om Leo Beenhakker (66) aan te stellen als interim-trainer, meldt Voetbal International. De huidige bondscoach van Polen was voor afgelopen maandag al informeel benaderd, maar de verwachting is dat Feyenoord de interesse nog deze week officieel zal maken.
Beenhakker moet tot het einde van het seizoen de taken overnemen van de vorige week woensdag ontslagen Gertjan Verbeek. Daarna is het de bedoeling dat hij op technisch gebied een functie gaat vervullen.
Naar verwachting zal Mario Been vanaf volgend seizoen Feyenoord gaan leiden als trainer. Beenhakker zelf heeft wel oren naar een overgang naar de Rotterdammers. 'Het lijkt me een geweldige klus', zegt hij. Ze kunnen me bellen en dan heb ik mijn antwoord klaar.'
Beenhakker werkte eerder in Rotterdam-Zuid van 1997 tot 2000. In 1999 werd hij kampioen met de Stadionclub. In 2007 keerde Beenhakker nog even terug in De Kuip, toen hij Feyenoord als ad-interim leidde in de play-offs om Europees voetbal, nadat trainer Erwin Koeman was opgestapt. Beenhakker slaagde toen niet in die missie, omdat FC Groningen over twee wedstrijden de sterkste was.
Gelukkig is het niet bij iedereen zo... Sommige mensen zijn echt veel te kortzichtig.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:53 schreef _Mike_ het volgende:
Toch begrijp ik dat nooit, als Beenhakker als TD naar Ajax zou komen zou ik het toejuichen ondanks zijn verleden met Feyenoord.
Waarom zit het bij jullie zo diep?
Jij bent ook ziekquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:56 schreef jorienvdherik het volgende:
De club is ziek
Inderdaad zegquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:55 schreef Juk het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet bij iedereen zo... Sommige mensen zijn echt veel te kortzichtig.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:03 schreef M.Melandri het volgende:
Misschien wil Aad de Mos het wel doen! Kan hij gelijk zijn specialiteit gebruiken.
Feijenoordminded noem je dat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:55 schreef Juk het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet bij iedereen zo... Sommige mensen zijn echt veel te kortzichtig.
Ben geen fan van Beenhakker, maar hij is misschien wel net die persoon die iets in beweging kan zetten. Hij heeft een enorme staat van dienst is beheerst het 'people management' tot in de puntjes. Hij kent de club, das wat dat betreft is hij wel een goede kandidaat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:51 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Was te verwachten. HOop dat het lukt. Jood of niet. Feyenoord is nu belangrijker.
en bij 1-0quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoordminded noem je dat.
Lucius bij de 2-0.
Hier sluit ik me volledig bij aan!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:21 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ben geen fan van Beenhakker, maar hij is misschien wel net die persoon die iets in beweging kan zetten. Hij heeft een enorme staat van dienst is beheerst het 'people management' tot in de puntjes. Hij kent de club, das wat dat betreft is hij wel een goede kandidaat.
Het clubbelang weegt momenteel veel zwaarder dan de 'overstap' van Beenhakker een paar jaar geleden. En misschien nog wel zwaarder weegt dat Beenhakker en Been twee handen op één buik zijn.
Tuurlijk, en over 10 jaar zijn we allemaal miljonair. Geld groeit niet aan de bomen, en de supporters storten niet allemaal 500 euro. Maar droom lekker verderquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:44 schreef Staanplaats het volgende:
Desnoods moeten we als supporters allemaal ¤ 500 storten, dat geld komt er wel.
van nijnatten schrijft echt ongelooflijk slechte columns. ik heb het dan niet specifiek over deze, maar hij schrijft er elke dag een--soms wel twee op een dagquote:Op woensdag 21 januari 2009 14:44 schreef dill het volgende:
[..]
Hopen dat ze zo kritisch blijven een tijdje...
ja dan zul je zien hoeveel er van dat zogenaamde "legioen" overblijft.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:44 schreef Staanplaats het volgende:
Desnoods moeten we als supporters allemaal ¤ 500 storten, dat geld komt er wel.
Dat is de enige reden waarom ik die judas zal 'accepteren'.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:21 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ben geen fan van Beenhakker, maar hij is misschien wel net die persoon die iets in beweging kan zetten. Hij heeft een enorme staat van dienst is beheerst het 'people management' tot in de puntjes. Hij kent de club, das wat dat betreft is hij wel een goede kandidaat.
Het clubbelang weegt momenteel veel zwaarder dan de 'overstap' van Beenhakker een paar jaar geleden. En misschien nog wel zwaarder weegt dat Beenhakker en Been twee handen op één buik zijn.
Er werden ook obligaties gekochtquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:02 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja dan zul je zien hoeveel er van dat zogenaamde "legioen" overblijft.
Dat is ook mijn voornaamste reden dat ik mild ben over Beenhakker.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is de enige reden waarom ik die judas zal 'accepteren'.
We moeten sowieso iemand hebben die het seizoen afmaakt. Mijn keuze gaat naar Vlemmings, omdat hij al trainer is bij de club en al betaald wordt.
Niks aan toe te voegen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:21 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Je kan het ook zien dat Feyenoord geen paniekaankoop wil doen en rustig aan het oriënteren is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Ja en week later is er nog geen opvolger, gaat weer lekker traag dus
zaterdag gewoon weer vlemmings
Weten ze zelf ook niet volgens mijquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik snap alleen niet wie er nu over die beslissingen gaan? RvC en Gudde?
Ik neem aan Gudde? Aangezien hij de uitvoerende macht is. En de RvC de controlerende macht?quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik snap alleen niet wie er nu over die beslissingen gaan? RvC en Gudde?
Als ze m benaderen komt ie ook gewoon. Hij had er anders nu al gestaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Been wil sowieso graag in de zomer komen, zei hij bij de Jakhalzen.
Beenhakker is gewoon een verschrikkelijk goede teammanager, een aai over de bol trainer zoals de Wolf het zei. Dat heeft deze selectie het laatste half jaar nodig.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoordminded noem je dat.
Lucius bij de 2-0.
Je moet het niet overdrijven. Ben dan wel god, maar toch...quote:
Beetje naïef om te denken dat we nu nog Europees voetbal gaan halen. Seizoen is over, voorbij. Wonden likken, selectie en Maasgebouw zuiveren, Been halen, Hiddink of Beenhakker TD maken en opnieuw beginnen met een selectie die wel tot het gaatje wil gaan.quote:moet toch ook jij willen dat er in ieder geval nog alles aan gedaan wordt om volgend jaar Europees te spelen? Dat dat alleen maar positieve gevolgen heeft hoef ik je niet uit te leggen lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |