quote:Anderlecht naar FIFA voor zaak-Tchité
Anderlecht heeft van Racing Santander nog steeds veel geld te goed voor de transfer van Mémé Tchité. In de zomer van 2007 kocht de Spaanse club de spits voor bijna 8 miljoen euro, maar een groot deel ervan is nog niet betaald.
Anderlecht diende al klacht in bij de FIFA en verwacht eind februari een uitspraak in het geschil. Santander verkeert in financiele ademnood en vond dit seizoen niet eens een shirtsponsor.
"Het is logisch dat wij al actie ondernomen hebben", zegt manager Herman Van Holsbeeck in Gazet van Antwerpen. "Ze verwachten van ons Europese licenties en 101 andere zaken, maar dat moet dan wel in alle landen toegepast worden."
Toch absurd dat zulke clubs dus goede spelers kunnen blijven "kopen" terwijl er bij lange na geen financiele draagkracht voor is. Moeten clubs in Spanje ook aan bepaalde financiele eisen voldoen eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:19 schreef ursel het volgende:
Ik denk dat Feyenoord nog wel een tijdje kan wachten op zijn geld van Racing Santander.
Ze zijn namelijk niet de enigste welke geld van ze krijgt..
[..]
Ik vind het een heel mooi bedrag voor iemand die nog helemaal niks heeft laten zien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:54 schreef Hofpleinfontein het volgende:
7 mln voor Wijnaldum is toch veels te weinig
Meer dan Drenthequote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:03 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik vind het een heel mooi bedrag voor iemand die nog helemaal niks heeft laten zien.
Nee hoor, dat niet.quote:
Drenthe was bij Feyenoord nou niet echt 1 van de uitblinkers hoor. Hij speelde 2 wedstrijdjes goed op het EK en ging voor 14mln weg, Wijnaldum speelt al een half seizoen gewoon goed.quote:
Heb je helemaal gelijk in, er is alleen sportief niks te halen dus zeggen die gasten "ik teken niet bij", waardoor Feyenoord wel verplicht is ze te verkopen, anders lopen ze gratis de deur uit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee hoor, dat niet.
Maar op basis van de redenering "een mooi bedrag voor iemand die nog niks heeft laten zien" had Ajax ook Van der Vaart en Sneijder voor een habbekrats kunnen verkopen toen ze 17 waren.
Feyenoord moet eens leren hun talenten op een goede manier te ontwikkelen zodat ze na een aantal jaar trouwe dienst de desbetreffende speler voor minimaal een miljoentje of 20 kunnen verkopen. Wijnaldum heeft die potentie.
Hij speelt aardig in een voor de rest zwaar teleurstellend team, dat maakt niet heel veel indruk. Als je zoals Drenthe op een jeugdtoernooi (waar er meer scouts dan publiek aanwezig is) uitblinkt en jouw leeftijdsgenoten uitspeelt alsof ze er niet staan, maakt dat natuurlijk veel meer indruk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:09 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Drenthe was bij Feyenoord nou niet echt 1 van de uitblinkers hoor. Hij speelde 2 wedstrijdjes goed op het EK en ging voor 14mln weg, Wijnaldum speelt al een half seizoen gewoon goed.
13 is een redelijk bedrag voor Drenthe, helemaal gezien de financiële situatie van Feyenoord. Al heb ik ook bij Drenthe het gevoel dat hij nog veel had kunnen betekenen voor Feyenoord en er na 1 of 2 jaar misschien nog een hogere prijs gevraagd had kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:11 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, er is alleen sportief niks te halen dus zeggen die gasten "ik teken niet bij", waardoor Feyenoord wel verplicht is ze te verkopen, anders lopen ze gratis de deur uit.
Al moet ik zeggen dat het in het geval van Drenthe niet opgaat, die is verkocht voor 13 miljoen, en das en heel mooi bedrag voor zo'n speler.
Dat klopt en dat ontken ik ook niet, ik zeg alleen dat Wijnaldum over de hele linie genomen meer heeft laten zien. Drenthe was altijd wel een aardige speler bij Feyenoord, maar in het begin van het seizoen was het destijds niks (ik kan me nog een bepaalde wedstrijd met 0-4 al uitslag herinneren), door een persoonlijke fout van Drenthe lagen we uit de play-offs wat ons Europees voetbal kostte....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hij speelt aardig in een voor de rest zwaar teleurstellend team, dat maakt niet heel veel indruk. Als je zoals Drenthe op een jeugdtoernooi (waar er meer scouts dan publiek aanwezig is) uitblinkt en jouw leeftijdsgenoten uitspeelt alsof ze er niet staan, maakt dat natuurlijk veel meer indruk.
quote:Vlemmings geeft fitte De Cler geen basisplaats
23 januari 2009
Tim de Cler moet voorlopig genoegen nemen met een rol als reserve bij Feyenoord. De linksback is volledig hersteld van een hamstringblessure en deed deze week wedstrijdritme op bij Jong Feyenoord, maar begint zondag tegen Willem II op de bank. Dat liet interim-trainer Leon Vlemmings vrijdag weten.
"Tim moet laten zien dat hij beter is dan het team dat er nu staat. Ik ben blij dat hij er weer bij is en geloof in zijn potentie, maar net als iedereen moet hij een plaats in de basis verdienen", zegt Vlemmings op de website van Feyenoord.
Voor Jon Dahl Tomasson en Denny Landzaat komt de wedstrijd tegen Willem II nog te vroeg. Beide spelers spelen maandag mee met de beloftenploeg.
Never change a... oh wachtquote:
En de deelnemers van de talentpool zijn ook weer gepaaid dan..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:39 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik zie Real niet nog een Nederlander kopen ... 6 is al belachelijk veel!
Over twee jaar haal je gewoon kroketten en frikadellen in Bernabéu
Overigens lijkt me 7mln een mooi bedrag, Feyenoord heeft het geld nu gewoon nodig en zijn helaas min of meer gedwongen om hun spelers voor dat soort prijzen te laten gaan.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:59 schreef cultheld het volgende:
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx Zou hij nog toch al in de winterstop naar Feyenoord verkassen?
Denk het niet. Ze zullen binnenkort wel bekend maken dat Been vanaf seizoen 2009/2010 Feyenoord-trainer is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:59 schreef cultheld het volgende:
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx Zou hij nog toch al in de winterstop naar Feyenoord verkassen?
Assumptie. Niet meteen van het beste uitgaan, het blijft Feyenoordquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:38 schreef dill het volgende:
Als ze nou gewoon meteen contact hadden gezocht met m, dan hadden we nu al een nieuwe trainer gehad.
Maar goed, in ieder geval Mario volgend jaar dus voor de groep. Hoop dat ie er flink wat veranderingen doorheen krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |