abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65285467
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:20 schreef moussie het volgende:

wist je dat er Israëlische premiers waren die als terrorist te boek stonden ..
Ik wist dat er een paar waren die een steekje hadden laten vallen maar ik streepte dat altijd weg tegen het oorlogsverleden van de palestijnen (waaronder arafat die de hand heeft gehad in 100.000 afgeslachte christenen in libanon). En daarnaast heb ik een keertje het boek "exodus" gelezen over het ontstaan van de staat israel en daarom denk ik er wat milder over.
pi_65285553
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:21 schreef Verluste het volgende:

[..]

http://omroep.vara.nl/Home.3837.0.html

Laat je informeren, en niet zeuren dat het van een 'linkse' omroep is.
Dat heb ik al gezien.

Ik begrijp niet dat wanneer er een mening wordt verkondigd dit automatisch betekent dat je en filmpje van een uitzending van Paul Witteman moet kijken.

Feit blijft onverlet dat er voldoende juristen menen dat Hamas een terroristische organisatie is. Ongeveer 40 van de meest invloedrijke landen in de wereld delen deze mening.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:26:12 #203
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65285577
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, als Hamas alleen militaire doelen zou aanvallen dan was het een verzetsorganisatie. Elke organisatie die als doel heeft burgers te vermoorden is een terroristische organisatie.
als ik de definitie van terrorisme lees :

''Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is van oorsprong het opzettelijk verstoren van andermans leven waarbij de tegenstander wordt gedwongen hieraan mee te werken. Meestal wordt met terrorisme echter plegen van een misdrijf met een politiek doel bedoeld.''

Dan is Israël ook een terroristische organisatie volgens die definitie.

Hamas is uitgegroeid tot een combinatie van politieke partij, Islamitische welzijnsorganisatie en gewapende strijdbeweging. Degenen die de groepering afdoen als "terroristische organisatie" lichten de aanslagen, een tactisch middel dat Hamas soms wel en soms niet hanteert eruit, en maken dat tot kenmerk dat de hele beweging definieert. Zoiets is onzinnige en haatzaaiende etikettenplakkerij.

http://rooieravotr.web-lo(...)hamas_terrorist.html
Dasvidanja
pi_65285641
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:26 schreef Verluste het volgende:

[..]

''Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is van oorsprong het opzettelijk verstoren van andermans leven waarbij de tegenstander wordt gedwongen hieraan mee te werken. Meestal wordt met terrorisme echter plegen van een misdrijf met een politiek doel bedoeld.''

Hamas is uitgegroeid tot een combinatie van politieke partij, Islamitische welzijnsorganisatie en gewapende strijdbeweging. Degenen die de groepering afdoen als "terroristische organisatie" lichten de aanslagen, een tactisch middel dat Hamas soms wel en soms niet hanteert eruit, en maken dat tot kenmerk dat de hele beweging definieert. Zoiets is onzinnige en haatzaaiende etikettenplakkerij.
Het is een non-discussie, maar blijf gerust jezelf met jouw mantra's overtuigen.
pi_65285670
quote:

[..]

Het is zo vervelend dat mensen in '33 Hitler aanspraken op de gedragingen van de SA.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:29:07 #206
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65285684
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is een non-discussie, maar blijf gerust jezelf met jouw mantra's overtuigen.
Blijf jij ook maar gerust meelopen met de heersende opinie zonder vrij na te denken
Dasvidanja
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:30:05 #207
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65285721
quote:

[..]

Als we de onjuiste propagandistische informatie van jou geloven wel. Maar gezien het merendeel regelrechte nonsens is, gaat deze vlieger niet op.

Hamas daarentegen is wel een terroristische organisatie, welke jij steunt. En ik blijf het herhalen zolang jij met het beschuldigende vingertje naar Israël blijft wijzen voor iets wat Hamas juist is.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:30:25 #208
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65285730
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:29 schreef Verluste het volgende:

[..]

Blijf jij ook maar gerust meelopen met de heersende opinie zonder vrij na te denken
Deze moest ik even quoten
pi_65285992
quote:

[..]

Inderdaad een heersende opinie, met reden.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:40:25 #210
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65286114
De heersende opinie is, dat Israel veel te hard van leer getrokken is.
Waiting for This is it!
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:42:13 #211
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65286184
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:40 schreef Robijn1961 het volgende:
Maar waarom dan het verwijt dat wij met de heersende opinie meelopen, terwijl juist wij (volgens jou dan) tegen de heersende opinie ingaan?
pi_65286214
quote:
Maar daar moet aan toegevoegd worden dat hamas ook niet echt een organisatie is waarmee je een kopje thee gaat zitten drinken op een gezellig terrasje in Gaza stad. Als Israel zich als een softie zou gaan gedragen dan zou het hetzelfde aflopen met israel als met Libanon gebeurd is / nog aan het gebeuren is.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:44:02 #213
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65286262
Ik heb enkel de heersende opinie weergegeven, en ik schaar me daaronder.
Waiting for This is it!
pi_65286295
quote:
Dat is een andere discussie dan de non-discussie over de beoordeling van Hamas als terroristische organisatie, hè?
pi_65286335
quote:
Hamas bestaat nog hoor... Ze hebben dus niet hard genoeg hun best gedaan.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:46:09 #216
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65286353
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie dan de non-discussie over de beoordeling van Hamas als terroristische organisatie, hè?
Waiting for This is it!
pi_65286743
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

omdat ik de feiten zie en lees
Dat vroeg ik niet, ik wou weten waarom je dat vindt.

Je wéét trouwens dat 'feiten' vaak propaganda en onwaarheden zijn, dus kom op en beantwoord de vraag nou ff.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:58:16 #218
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65286842
De titel van de OP is trouwens wel heel leuk!
Waiting for This is it!
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:11:29 #219
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65287315
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Maar daar moet aan toegevoegd worden dat hamas ook niet echt een organisatie is waarmee je een kopje thee gaat zitten drinken op een gezellig terrasje in Gaza stad. Als Israel zich als een softie zou gaan gedragen dan zou het hetzelfde aflopen met israel als met Libanon gebeurd is / nog aan het gebeuren is.
Hamas bestaat juist bij de gratie van de harde en zéér onrechtvaardige aanpak van Israël op de Palestijnen.
Israël heeft Hamas over zichzelf afgeroepen door haar wangedrag, of je het wilt of niet.
Dasvidanja
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:12:32 #220
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65287347
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:30 schreef damsco het volgende:

[..]

Als we de onjuiste propagandistische informatie van jou geloven wel. Maar gezien het merendeel regelrechte nonsens is, gaat deze vlieger niet op.

Hamas daarentegen is wel een terroristische organisatie, welke jij steunt. En ik blijf het herhalen zolang jij met het beschuldigende vingertje naar Israël blijft wijzen voor iets wat Hamas juist is.
Wikipedia propagandistisch
Dasvidanja
pi_65287442
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:11 schreef Verluste het volgende:
Hamas bestaat juist bij de gratie van de harde en zéér onrechtvaardige aanpak van Israël op de Palestijnen.
Israël heeft Hamas over zichzelf afgeroepen door haar wangedrag, of je het wilt of niet.
Welnee, kijk naar het altijd vriendelijke Libanon. Dat land is altijd Christelijk geweest totdat de Islamitische baarmoeder het demografisch overwicht voor elkaar had gekregen. Op dat moment brak de pleuris uit en zijn de Islamieten als gekken tekeer gegaan daar. Israel heeft te maken met dezelfde krachten maar de Israeliers laten, helaas voor de Islam, niet over zich heen zeiken.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:27:04 #222
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65287789
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:12 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wikipedia propagandistisch
Ach, ook mensen zoals jij kunnen hun mening daar kwijt. Maar ik doelde in dit geval niet op Wikipedia. Mag ik vragen waarom je dacht dat ik daar op doelde?
pi_65287944
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik wist dat er een paar waren die een steekje hadden laten vallen maar ik streepte dat altijd weg tegen het oorlogsverleden van de palestijnen (waaronder arafat die de hand heeft gehad in 100.000 afgeslachte christenen in libanon). En daarnaast heb ik een keertje het boek "exodus" gelezen over het ontstaan van de staat israel en daarom denk ik er wat milder over.
dus omdat Arafat tig jaar later zus deed maakt dat het zo, wat je dan een steekje noemt, tig jaar eerder goed ?

Maar ja, als je uitgangspunt is dat de Joden op de een of andere manier recht hebben op dat stukkie grond daar, of dat nou is omdat er altijd een handjevol is blijven wonen, of er heel erg lang geleden een koninkrijk Israël bestond, of dat het zo staat in de heilige boeken (die anders vergruisd worden als sprookjesboeken), dan zullen we het nooit eens worden.

En in hoeverre dat een 'steekje' was .. ik zou je aanraden daar wat meer over te lezen, het was wel degelijk meer dan een steekje ..
en Lehi, het lintje dus, dat was nou juist de organisatie die Deir Yassin op z'n naam heeft staan, en al hebben de overlevende Arabieren later overdreven over wat er werd gedaan voor de bevolking vermoord werd, ze zijn vermoord, een dorp dat zich nadrukkelijk buiten het conflict hield ..

Wat quotes uit de wiki over Lehi
quote:
An article titled "Terror" in He Khazit (The Front, a Lehi underground newspaper) argued as follows:

Neither Jewish ethics nor Jewish tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes. We have before us the command of the Torah, whose morality surpasses that of any other body of laws in the world: "Ye shall blot them out to the last man." But first and foremost, terrorism is for us a part of the political battle being conducted under the present circumstances, and it has a great part to play: speaking in a clear voice to the whole world, as well as to our wretched brethren outside this land, it proclaims our war against the occupier. We are particularly far from this sort of hesitation in regard to an enemy whose moral perversion is admitted by all.
uit de 18 principles of rebirth
quote:
1 - The nation: The Jewish people is a covenanted people, the originator of monotheism[13], formulator of the prophetic teachings, standard bearer of human culture, guardian of glorious patrimony. The Jewish people is schooled in self-sacrifice and suffering; its vision, survivability and faith in redemption are indestructible.
2 - The homeland: The homeland in the Land of Israel within the borders delineated in the Bible ("To your descendants, I shall give this land, from the River of Egypt to the great Euphrates River." Genesis 15:18) This is the land of the living, where the entire nation shall live in safety.
3 - The nation and its land: Israel conquered the land with the sword. There it became a great nation and only there it will be reborn. Hence Israel alone has a right to that land. This is an absolute right. It has never expired and never will.
[..]
9 - War: Constant war against those who stand in the way of fulfilling the goals.
10 - Conquest: The conquest of the homeland from foreign rule and its eternal possession.
[..]
14 - Aliens: Solve the problem of alien population [i.e. the Arab inhabitants of Palestine] by exchange of population.
en tja .. dan hebben we Shamir, wel aardig hoe die politieke moorden goed praat
quote:
All the men we went for individually — Wilkin, Martin, MacMichael and others — were personally interested in succeeding in the fight against us. So it was more efficient and more moral to go for selected targets. In any case, it was the only way we could operate, because we were so small. For us it was not a question of the professional honor of a soldier, it was the question of an idea, an aim that had to be achieved. We were aiming at a political goal. There are many examples of what we did to be found in the Bible — Gideon and Samson, for instance. This had an influence on our thinking.
Of wat te zeggen van Irgun, ook al bestempelt als terroristen, met Menachim Begin aan het roer ..
dat werd dan met een tussenstap Likud ..

en tja, en als je dan de timeline van al die conflicten etc bekijkt, dan is het toch frappant dat het altijd escaleert als Likud aan de macht is .. of zoals bij de tweede intifada een Likud-lid de knuppel in het hoenderhok gooit .. het gebeurt een beetje te vaak om het nog toeval te kunnen noemen

hoe dan ook, lange uitleg, kort punt .. of iets terrorisme is hangt af van je uitgangspunt ..

Neither Jewish Arab ethics nor Jewish Arab tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes.
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:51:18 #224
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65288580
quote:

[..]

Grappig blijft dat als er een mening tegen de Hamas/pally's/moslims wordt verkondigd dat ook maar een beetje negatief is dat jij/jullie meteen roepen, dan is Israel ook zo
Trotse papa van Eden
pi_65288583
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:31 schreef moussie het volgende:
dus omdat Arafat tig jaar later zus deed maakt dat het zo, wat je dan een steekje noemt, tig jaar eerder goed ?
Ik zou 100.000 Christelijke doden niet eventjes "zus en zo" noemen maar willen bestempelen als een genocide (hoewel dat woord ook aan inflatie onderhevig is). Ten tijde van de joodse terreur tegen de britse bezetter en vijanden uit de omringende arabische landen had ik misschien de acties moeten veroordelen. Maar omdat ik nou eenmaal geboren ben nadat de terreurdaden van Arafat al begaan waren heb ik zeker het recht om e.e.a. tegen elkaar weg te strepen.
quote:
Maar ja, als je uitgangspunt is dat de Joden op de een of andere manier recht hebben op dat stukkie grond daar, of dat nou is omdat er altijd een handjevol is blijven wonen, of er heel erg lang geleden een koninkrijk Israël bestond, of dat het zo staat in de heilige boeken (die anders vergruisd worden als sprookjesboeken), dan zullen we het nooit eens worden.
Inzake Israel hoeft geen heilig boek gebruik te worden om de legitimiteit van de staat te bevestigen. Jij bent al wat ouder heb ik begrepen dus je hebt het misschien nog meegemaakt dat die boeken daar nog wel voor gebruikt werden. Omdat in Israel al 5 of meer generaties zijn geboren en omdat de betwiste gebieden al meer dan 40 jaar onder Israelisch bestuur zijn lijkt het me de normaalste zaak dat die situatie zo blijft. Te meer daar de palestijnse staat Jordanie (gelegen op 80% Israelisch grondgebied!) ook al >60 jaar bestaat. Eerlijk zullen we alles delen, ik een beetje meer dan jij is een uitspraak die goed bij de palestijnen past.
quote:
En in hoeverre dat een 'steekje' was .. ik zou je aanraden daar wat meer over te lezen, het was wel degelijk meer dan een steekje ..
en Lehi, het lintje dus, dat was nou juist de organisatie die Deir Yassin op z'n naam heeft staan, en al hebben de overlevende Arabieren later overdreven over wat er werd gedaan voor de bevolking vermoord werd, ze zijn vermoord, een dorp dat zich nadrukkelijk buiten het conflict hield ..

Wat quotes uit de wiki over Lehi
[..]

uit de 18 principles of rebirth
[..]

en tja .. dan hebben we Shamir, wel aardig hoe die politieke moorden goed praat
[..]

Of wat te zeggen van Irgun, ook al bestempelt als terroristen, met Menachim Begin aan het roer ..
dat werd dan met een tussenstap Likud ..

en tja, en als je dan de timeline van al die conflicten etc bekijkt, dan is het toch frappant dat het altijd escaleert als Likud aan de macht is .. of zoals bij de tweede intifada een Likud-lid de knuppel in het hoenderhok gooit .. het gebeurt een beetje te vaak om het nog toeval te kunnen noemen

hoe dan ook, lange uitleg, kort punt .. of iets terrorisme is hangt af van je uitgangspunt ..

Neither Jewish Arab ethics nor Jewish Arab tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes.
Aan beide kanten heeft men "steekjes laten vallen" / boter aan de handen laten we dus maar geen oude koeiten uit de sloot halen. (hehe ik houd van spreekwoorden ).

Maar euh... lees een keertje exodus van http://en.wikipedia.org/wiki/Leon_Uris Goed boek!
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:53:06 #226
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65288637
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Er is heul geen gezellig terrasje in Gaza stad
Trotse papa van Eden
pi_65288638
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet, ik wou weten waarom je dat vindt.

Je wéét trouwens dat 'feiten' vaak propaganda en onwaarheden zijn, dus kom op en beantwoord de vraag nou ff.
dit bvb .. http://www.guardian.co.uk/world/2007/oct/10/israel
pleased to meet you
pi_65289444
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:51 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik zou 100.000 Christelijke doden niet eventjes "zus en zo" noemen maar willen bestempelen als een genocide (hoewel dat woord ook aan inflatie onderhevig is). Ten tijde van de joodse terreur tegen de britse bezetter en vijanden uit de omringende arabische landen had ik misschien de acties moeten veroordelen. Maar omdat ik nou eenmaal geboren ben nadat de terreurdaden van Arafat al begaan waren heb ik zeker het recht om e.e.a. tegen elkaar weg te strepen.
ooh, en dan bepaal jij waar die streep getrokken wordt .. de misdaden van Arafat kunnen we wegstrepen tegen de terroristische aanslagen van de Joden en nu beginnen we met een schone lei ? Dat er in de tussentijd een hele bevolkingsgroep van haar geboortegrond gevlucht is en al tig jaar bij elkaar gepropt woont in vluchtelingenkampen die zo onderhand uit zijn gegroeid tot steden vergeet je voor het gemak, daar hebben ze zich maar bij neer te leggen ?
[..]
quote:
Inzake Israel hoeft geen heilig boek gebruik te worden om de legitimiteit van de staat te bevestigen. Jij bent al wat ouder heb ik begrepen dus je hebt het misschien nog meegemaakt dat die boeken daar nog wel voor gebruikt werden. Omdat in Israel al 5 of meer generaties zijn geboren en omdat de betwiste gebieden al meer dan 40 jaar onder Israelisch bestuur zijn lijkt het me de normaalste zaak dat die situatie zo blijft. Te meer daar de palestijnse staat Jordanie (gelegen op 80% Israelisch grondgebied!) ook al >60 jaar bestaat. Eerlijk zullen we alles delen, ik een beetje meer dan jij is een uitspraak die goed bij de palestijnen past.
tja, dat noem je dan dus het recht van aanwezigheid, ik ben er nu eenmaal dus zoek het maar uit, en als je er wat tegen durft te doen ben je de lul ..

als je dat vertaald naar een andere situatie zou dat ongeveer zo zijn .. de kraker pikt je huis in, jij mag blijven wonen in een zijkamertje waarbij de kraker zowel de sleutel tot je deur als ook je gas/licht/water toevoer onder controle heeft .. en als je wat terug durft te doen ben jij de lul, hoe durf je
[..]
quote:
Aan beide kanten heeft men "steekjes laten vallen" / boter aan de handen laten we dus maar geen oude koeiten uit de sloot halen. (hehe ik houd van spreekwoorden ).
hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
quote:
Maar euh... lees een keertje exodus van http://en.wikipedia.org/wiki/Leon_Uris Goed boek!
I know, ik ken het, verplicht leesvoer toen ..

maar ja, dat is dan geschreven vanuit de visie van het Jodendom dat zoveel jaar de underdog is geweest, een volk dat zich bevrijdt van zijn ketenen .. dat Israël inmiddels geen David meer is die vecht tegen Goliath maar zelf de Goliath is geworden vergeet je ..
en de David van nu bedient zich van dezelfde middelen als de David van toen ..
pleased to meet you
pi_65291860
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:22 schreef moussie het volgende:ooh, en dan bepaal jij waar die streep getrokken wordt .. de misdaden van Arafat kunnen we wegstrepen tegen de terroristische aanslagen van de Joden en nu beginnen we met een schone lei ? Dat er in de tussentijd een hele bevolkingsgroep van haar geboortegrond gevlucht is en al tig jaar bij elkaar gepropt woont in vluchtelingenkampen die zo onderhand uit zijn gegroeid tot steden vergeet je voor het gemak, daar hebben ze zich maar bij neer te leggen ?
Dacht ik een keertje vergevensgezind te zijn is het nog niet goed. Ik streepte meer dan 100.000 Christelijke en Joodse slachtoffers van palestijnse terreur weg tegen een ook niet onaanzienlijk aantal arabische slachtoffers die gevallen zijn tijdens en na aanvallen van arabieren op Israel en dan is het weer niet goed... En dan zwijg ik nog maar van de arabieren die gesneuveld zijn tijdens de voortdurende machtsstrijd onderling. De gevluchte arabieren die nu in de vluchtelingensteden wonen hebben het zwaar maar dat ze hun geboortegrond zijn ontvlucht is natuurlijk grote onzin. De meesten >99,9% hebben totaal niets te schoffelen in Israel met hun Egyptische, Syrische etc. voorouders. Zelfs de genoemde groot strijder tegen Israel, Arafat is gewoon in Caïro geboren. Ik heb zelfs wel eens wat speurwerk gedaan op wiki naar beroemde oude palestijnen (zeg maar de generatie die is begonnen met de strijd tegen israel), het gros is gewoon "allochtoon" (niet in het voormalig Palestina geboren). En daar is niets mis mee maar hun roots liggen in ieder geval niet in Israel.
quote:
tja, dat noem je dan dus het recht van aanwezigheid, ik ben er nu eenmaal dus zoek het maar uit, en als je er wat tegen durft te doen ben je de lul ..

als je dat vertaald naar een andere situatie zou dat ongeveer zo zijn .. de kraker pikt je huis in, jij mag blijven wonen in een zijkamertje waarbij de kraker zowel de sleutel tot je deur als ook je gas/licht/water toevoer onder controle heeft .. en als je wat terug durft te doen ben jij de lul, hoe durf je
Wat een rare vergelijking. Israel valt eerder te vergelijken met Liberia. Liberia een land waar de zwarte slaven na zich vrij gevochten te hebben van hun slavenhouders, terug naar zijn gekeerd naar het land van hun roots en van de legende. Met dat verschil dat de Liberianen terug kwamen in een land waar men uiteraard geen vijandige stam met een religieus gebaseerd racisme aantrof.
quote:

maar ja, dat is dan geschreven vanuit de visie van het Jodendom dat zoveel jaar de underdog is geweest, een volk dat zich bevrijdt van zijn ketenen .. dat Israël inmiddels geen David meer is die vecht tegen Goliath maar zelf de Goliath is geworden vergeet je ..
Ah, hier komt weer de in de blauwdruk van de koran vastgelegde overtuiging en wens naar voren dat de moslims eigenlijk de nieuwe joden zijn. Wat een manke en lullige vergelijking om het volk met de Davidsster te laten strijden tegen de "kleine palestijn". Ik moet direct denken aan de volgende mooie vergelijking:
http://bokertov.typepad.c(...)l_saudi_arabia_1.gif
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:00:01 #230
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_65294328
Interessant om te horen wat Ron Paul over deze kwestie te zeggen heeft, hadden deze kerel maar gekozen tot president van amerika
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:00:57 #231
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65294370
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:26 schreef B4CO het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe betrouwbaar de media is..
Heeft niks met Obama te maken, maar de bron klopt zoals bewezen en meerdere berichten niet.
Wat wil je hiermee zeggen en wat staat er in de tweede zin?
Here we are now, entertain us.
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:27:53 #232
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65295222
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:00 schreef YazooW het volgende:
Interessant om te horen wat Ron Paul over deze kwestie te zeggen heeft, hadden deze kerel maar gekozen tot president van amerika

Ik zeg het de hele tijd wat Ron Paul daar zegt.
Dasvidanja
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:34:11 #233
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65295426
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:49 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dacht ik een keertje vergevensgezind te zijn is het nog niet goed. Ik streepte meer dan 100.000 Christelijke en Joodse slachtoffers van palestijnse terreur weg tegen een ook niet onaanzienlijk aantal arabische slachtoffers die gevallen zijn tijdens en na aanvallen van arabieren op Israel en dan is het weer niet goed... En dan zwijg ik nog maar van de arabieren die gesneuveld zijn tijdens de voortdurende machtsstrijd onderling. De gevluchte arabieren die nu in de vluchtelingensteden wonen hebben het zwaar maar dat ze hun geboortegrond zijn ontvlucht is natuurlijk grote onzin. De meesten >99,9% hebben totaal niets te schoffelen in Israel met hun Egyptische, Syrische etc. voorouders. Zelfs de genoemde groot strijder tegen Israel, Arafat is gewoon in Caïro geboren. Ik heb zelfs wel eens wat speurwerk gedaan op wiki naar beroemde oude palestijnen (zeg maar de generatie die is begonnen met de strijd tegen israel), het gros is gewoon "allochtoon" (niet in het voormalig Palestina geboren). En daar is niets mis mee maar hun roots liggen in ieder geval niet in Israel.
[..]

Wat een rare vergelijking. Israel valt eerder te vergelijken met Liberia. Liberia een land waar de zwarte slaven na zich vrij gevochten te hebben van hun slavenhouders, terug naar zijn gekeerd naar het land van hun roots en van de legende. Met dat verschil dat de Liberianen terug kwamen in een land waar men uiteraard geen vijandige stam met een religieus gebaseerd racisme aantrof.
[..]

Ah, hier komt weer de in de blauwdruk van de koran vastgelegde overtuiging en wens naar voren dat de moslims eigenlijk de nieuwe joden zijn. Wat een manke en lullige vergelijking om het volk met de Davidsster te laten strijden tegen de "kleine palestijn". Ik moet direct denken aan de volgende mooie vergelijking:
Hou eens op met je haatzaaien. En constant dat ''100.000'' Christelijke doden erbij halen weten we wel, het voegt niks toe aan de discussie. Je vergroot enkel het wij-zij gevoel daarmee samen met je islam-gebash.
Dasvidanja
pi_65295505
quote:
Onzin. De slaven hadden zich niet vrijgevochten, maar waren vrijgelaten. Ze gingen niet terug naar het land van hun roots en de legende, ze vertrokken naar het continent waar zij of een aantal van hun (verre) voorouders vandaan kwamen. En ze troffen er wel een (cultuur)vreemde (mogelijk vijandige) autochtone bevolking aan.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 20:38:37 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65295566
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Onzin. De slaven hadden zich niet vrijgevochten, maar waren vrijgelaten. Ze gingen niet terug naar het land van hun roots en de legende, ze vertrokken naar het continent waar zij of een aantal van hun (verre) voorouders vandaan kwamen. En ze troffen er wel een (cultuur)vreemde (mogelijk vijandige) autochtone bevolking aan.
ik wou zeggen ja ...

bovendien is Liberia nu niet echt een toonbeeld van hoe het wel moet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:39:14 #236
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65295583
De bezetting en blokkades moeten stoppen. Palestina vrij, er hoort rechtvaardigheid te gelden.
Dasvidanja
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:41:52 #237
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65295636
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:39 schreef Verluste het volgende:
De bezetting en blokkades moeten stoppen. Palestina vrij, er hoort rechtvaardigheid te gelden.
Hoe kunnen ze ooit vrij en rechtvaardig leven als ze zelf een militante islamistische organisatie tot regering kiezen?
pi_65295923
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:41 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze ooit vrij en rechtvaardig leven als ze zelf een militante islamistische organisatie tot regering kiezen?
Omdat een kat in het nauw rare sprongen maakt. Ik ben ervan overtuigd dat als we alle Palestijnen en alle Israeliers gaan interviewen, we te horen krijgen dat slechts een zeer, zeer klein deel van beide kanten de andere kant haat. Wel zullen ze zeggen dat ze weten dat de andere kant hen haat. Uiteraard is dit speculatie maar ik ben ervan overtuigd dat een kleine groep het verpest voor, nouja, iedereen ongeveer.

Overigens kan ik niet garanderen dat ik in dezelfde situatie *niet* op Hamas zou stemmen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65295937
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:10 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Tja de laatste keer dat ze dat deden vanuit Israël creëerde ze het huidige conflict rondom de Gazastrook !
Of ben je soms vergeten dat destijds de Gazastrook terug gegeven werd en Israël geflipte kolonisten van de daken af trok met bulldozers ect.
Nee, het huidige conflict rond Gaza werd gecreëerd door het afsluiten van Gaza. En ik blijf bij mijn vermoeden, dat dat een provocatie was om Hamas te prikkelen tot het afvuren van raketten om zo weer eens hard toe te kunnen slaan.
Het weghalen van de kolonsten was een correcte actie, die trouwens als gunstig bijverschijnsel heeft, dat Israel zich bij die laatste aanvallen op geen enkele manier heeft hoeven inhouden. Want VN-gebouwen, scholen en ambulances tellen natuurlijk niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:59:39 #240
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65296192
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:52 schreef waht het volgende:

[..]

Omdat een kat in het nauw rare sprongen maakt. Ik ben ervan overtuigd dat als we alle Palestijnen en alle Israeliers gaan interviewen, we te horen krijgen dat slechts een zeer, zeer klein deel van beide kanten de andere kant haat. Wel zullen ze zeggen dat ze weten dat de andere kant hen haat. Uiteraard is dit speculatie maar ik ben ervan overtuigd dat een kleine groep het verpest voor, nouja, iedereen ongeveer.

Overigens kan ik niet garanderen dat ik in dezelfde situatie *niet* op Hamas zou stemmen.
Hun houding tegenover Israel is niet het enige probleem voor de Palestijnen zelf, de onderdrukkende en verwerpelijke ideologie die ze aanhangen bijvoorbeeld ook.
pi_65296228
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:02 schreef Karrs het volgende:

[..]

* Karrs ook

Ben toch onder de indruk - hij laat zich echt niet uit het veld slaan. En dat tegen een verstokte antisemiet als Kees22...
Nou ja, hij praat gewoon maar van alles na, natuurlijk.
En hij spelt wel goed, dat is ook een verademing.
Maar verder kan ik hem nog goed hebben hoor.

Enige is: het gaat een beetje vervelen steeds maar dezelfde schijnredeneringen en krompraat te moeten weerleggen. Ik overweeg om een soort database van weerleggingen aan te leggen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 21:03:40 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65296333
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, het huidige conflict rond Gaza werd gecreëerd door het afsluiten van Gaza. En ik blijf bij mijn vermoeden, dat dat een provocatie was om Hamas te prikkelen tot het afvuren van raketten om zo weer eens hard toe te kunnen slaan.
je suggereert dat de vijandigheden tussen beide kampen (of iig van de Palestijnse kant) ooit gestopt zijn waarna Israel met een dergelijke maatregel moest komen om de Palestijnen uit de tent te lokken

lijkt me niet heel erg realistisch
quote:
Het weghalen van de kolonsten was een correcte actie, die trouwens als gunstig bijverschijnsel heeft, dat Israel zich bij die laatste aanvallen op geen enkele manier heeft hoeven inhouden. Want VN-gebouwen, scholen en ambulances tellen natuurlijk niet.
ook dit is natuurlijk wat uit de lucht gegrepen want die kolonisten woonden niet in Gaza, die woonden in kleine dorpjes omsingeld door IDF grondtroepen ... het maakt voor hen geen enkel verschil of het leger zich in de Palestijnse gebieden nu wel of niet inhoud want naast het toenemende aantal vliegbewegingen merken ze er gewoon niets van

enige militaire voordeel is dat je troepen vrijkomen die enclaves middenin vijandig gebied moesten beschermen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_65296421
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:41 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Door te zorgen dat Hamas geen miltante organisatie meer hoeft te zijn, maar alleen een politiekepartij.

Een utopie, mischien, maar om verder te komen moeten ze wel...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65296607
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:13 schreef damsco het volgende:

[..]

1) Allereerst doelde ik niet enkel op jou, dat gezegd te hebben. 2) Onwetendheid kan natuurlijk ook plaats vinden door het zelf afwijzen, dan wel al dan niet bewust afsluiten van cruciale informatie. 3) Daarnaast doe je bepaalde aannames met betrekking tot Israël welke kant noch wal raken. 4) En ja, wanneer je iets anders dan de waarheid in pacht schijnt te hebben schaar ik je ook onder onwetend.
Maar goed, bij dezen.
Nummering van mij.
1) Nee, er zijn er meer die het met me eens zijn en die DUS volgens jou onwetend zijn. Kan me ook weinig schelen hoor, als je op de man speelt.
2) Jazeker, dat zie je vaak in dit soort discussies. Over het algemeen nemen mensen instinctief een bepaald standpunt in en gaan dan zoeken naar argumenten om dat te bevestigen. Iemand die intelligent en integer genoeg is, is daarin eerlijk: in de eerste plaats uit eigenbelang en tegenover zichzelf, pas daarna tegenover anderen.
3) Ik probeer zo spaarzaam mogelijk te zijn met aannames: die zijn een bron van fouten. Ik heb geleerd alle veronderstellingen te wantrouwen en te toetsen, waar mogelijk. En ik ben wantrouwend ten opzichte van staten en zeker ten opzichte van macht(hebbers).
4) Ja, als je niet de waarheid in pacht hebt, vergis je je of ben je onwetend.

Je realiseert je hopelijk dat de punten 2 t/m 4 ook voor jou op kunnen gaan? En dat je dus niet kunt zeker stellen dat ik meer met de door jou bedoelde fouten behept bent dan jij? En dat degenen die het wel met je eens zijn niet DUS ook gelijk hebben?

Kortom: je stellingen zijn wel waar, maar zijn geen argumenten voor een gelijk van een van ons. En dus eigenlijk zinloos in deze discussie.
pi_65296610
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:52 schreef waht het volgende:

[..]

in die context wil ik dan ook mijn eerdere vraag herhalen waarop ik tot nu van niemand een zinnig antwoord heb gekregen .. waarom worden die nederzettingen in bezet gebied bevolkt door extremistische zionistische Joden, waarom wordt er, tegen alle afspraken in, toch weer een nieuwe nederzetting gebouwd voor de kolonisten uit Gaza .. waarom wordt dit soort volksverlakkerij gezien alsof de Palestijnen iets 'gegeven' is ?
quote:
Precies, je kan hun niet verwijten dat ze het niet geprobeerd hebben met het erkennen van Israël, en het is zover ik me kan herinneren behoorlijke tijd relatief rustig geweest .. tot zo'n Likud-muts het nodig achte om een knuppel in het hoenderhok te gooien .. maar wat zijn de Palestijnen er mee opgeschoten ? De onteigeningen gaan gewoon door, hun leefgebied wordt almaar ontoegankelijker, ze zien geen positieve verandering, in tegendeel
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:13:39 #246
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65296695
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:00 schreef voyeur het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen en wat staat er in de tweede zin?
De media beweerde gister dat Israel zich niet terug trekt blabla.. terwijl ze zich gewoon vandaag terug getrokken hebben uit Gaza..

Hiermee is weer bewezen hoe betrouwbaar de media weer is..

en nu ga je zeggen dat dat onzin is, dat het onder druk was jadajadajada
Trotse papa van Eden
pi_65296855
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:18 schreef Tiesemans het volgende:

De term "Palestijnse entiteit/staat" werd door
Arabieren voor de eerste keer
geïntroduceerd tijdens de Arabische Liga top in
1959.
Echter werd deze entiteit pas voor het eerst
genoemd en "erkend" door de rest van de wereld in
de VN resolutie 242 na de 6 daagse oorlog.
Typisch dus hoe de rest van de wereld de Arabieren
paaide terwijl zij de verliezers waren !
En nu beweer jij doodleuk dat het recht op terugkeer ?! van wat ??
Al die honderdenduizenden Egyptenaren, Syriërs, Jordanezen naar hun thuis landen ?!
Palestijnse staat is een Arabische leugen bedoelt om Zionisme te bestrijden !
Ga maar eens lekker je huiswerk doen ..
Je zou best gelijk kunnen hebben dat de term Palestijnse entiteit/staat pas in 1959 gebruikt werd, maar de term Palestina voor die landstreek werd al veel eerder gebruikt, onder andere door zionisten die daar graag een thuisland wilden stichten. In het toenmalige Palestina woonden Joodse, islamitische en christelijke Palestijnen. Nu hebben de joden de moislims vrijwel allemaal verdreven uit de gebieden waar ze woonden, en de Joden zijn nu bij uitstek Israeli's, dus er blijven alleen maar islamitische Palestijnen over voor hun eigen staat.
Dus niet zeuren: Veluwenaren zijn inwoners van de Veluwe, Palestijnen zijn inwoners van Palestina.
pi_65296935
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:11 schreef moussie het volgende:

[..]

in die context wil ik dan ook mijn eerdere vraag herhalen waarop ik tot nu van niemand een zinnig antwoord heb gekregen .. waarom worden die nederzettingen in bezet gebied bevolkt door extremistische zionistische Joden, waarom wordt er, tegen alle afspraken in, toch weer een nieuwe nederzetting gebouwd voor de kolonisten uit Gaza .. waarom wordt dit soort volksverlakkerij gezien alsof de Palestijnen iets 'gegeven' is ?
Dat er eerder extremistische Joden in bezet gebied gaan wonen is wel logisch, welk normaal denkend mens wil nou in het buurland wonen gezien het conflict?

Waarom ze precies nieuwe nederzettingen maken weet ik niet. Daarvoor moeten we bij degene zijn die de beslissingen maakt. Maar ze komen er mee weg, dus waarom niet?

Oplossingen zijn er natuurlijk al lang. Maar dan moeten beide kanten wat opgeven. En ik vraag me af of het ooit wel mogelijk is om het land weer 'heel' te maken met alle oorlogsslachtoffers. Ik denk dat Israel zich meer richt op de 'dweilen met de kraan open'-strategie met zo nu en dan een krachtiger aanpak zoals afgelopen invasie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65296955
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef B4CO het volgende:

[..]

De media beweerde gister dat Israel zich niet terug trekt blabla.. terwijl ze zich gewoon vandaag terug getrokken hebben uit Gaza..

Hiermee is weer bewezen hoe betrouwbaar de media weer is..

en nu ga je zeggen dat dat onzin is, dat het onder druk was jadajadajada
lol .. media berichten over het algemeen wat ze horen/zien ..
en als er om 10 uur verteld wordt dat ze niet weg gaan, om 14 uur dat ze toch weg gaan, en de volgende dag blijkt dat ze toch blijven .. zijn de media dan onbetrouwbaar of gewoon, evtl bewust, verkeerd voorgelicht ?
pleased to meet you
pi_65297163
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:54 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Misschien typt ie wel dubbelblind en komt er daarom zoveel onzin uit zijn toetsenbord.
Ik vind dit nog wel leuke grapjes.
pi_65297468
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

WAAROM geloof jij eigenlijk dat Israël een "veroveringsoorlog" voert?
Ik weet moussies antwoord nog niet, maar ik geloof dat omdat er vanaf pakweg 1850 steeds meer land gewonnen is (Let op: een neutrale term) door de joden. Ik zag laatst nog een serie kaarten: in 1948 bedacht de VN de joden het grootste deel van het gebied aan de joden, terwijl ze nog maar 7 % daadwerkelijk gekocht hadden. Sinds die tijd hebben ze alleen maar terrein gewonnen, voor het grootste deel illegaal volgens internationale normen.
In feite zijn ze het land aan het veroveren, alleen noemen ze het niet zo.
Als ik weer thuis ben, zal ik die kaarten even opzoeken en proberen te plaatsen.
pi_65298529
in deze topicreeks is al vaker dat drieluik langs gekomen waarin de landuitbreiding op de Westbank duidelijk te zien is ..
en dat gaat dan ongeveer zo
quote:
Adam Keller of the Israeli peace group, Gush Shalom, said the confiscation of land belonging to the villages of Abu Dis, Arab al-Sawahra, Nebi Musa and Talhin Alhamar would "rob many villagers of their sole livelihood" but would also "facilitate the big annexation plan known as E-1, which is aimed at linking the settlement of Ma'aleh Adummim with Jerusalem and cutting the West Bank in two."

He said the confiscations were aimed at constructing a "Palestinian bypass road" that would "push the Palestinian traffic between Bethlehem and Ramallah deep into the desert and effectively bar them from the central part of the West Bank".

The E-1 area has been marked out on Israeli government maps for years but the state has refrained from large scale development of the area. The only building to be completed is the proposed headquarters of the Israeli police in the West Bank.

The plan for the area envisages 3,500 housing units and dozens of businesses which have yet to be started, although infrastructure such as roads and drainage is being constructed.

Jeff Halper, an Israeli geographer who specialises in Israel's development of the West Bank, said it appeared that there was a rush to carry out as much work as possible before the US-sponsored meeting between Mahmoud Abbas, the Palestinian president, and Ehud Olmert, the Israeli prime minister, in Annapolis, Maryland, in November.

"They want to push everything as far as possible before the November meeting because that will be seen as the starting point for everything," he said. "Anything done before that meeting will be set in stone. In general this has to be seen as part of a timeline in which Israel wants to get all its development of the West Bank finished before Bush leaves office."

The land confiscation orders emerged as Palestinian officials claimed that a revised route of the West Bank barrier would eat into substantially more Palestinian land than the previous route.

The negotiation affairs department of the Palestine Liberation Organisation said information released by the Israeli ministry of defence showed that the new route would annex 12% of the West Bank, compared with 9% previously.
Israeli army orders confiscation of Palestinian land in West Bank

zo gaat dat dus .. iedere keer weer een klein beetje meer erbij schnabbelen en met de volgende onderhandelaar is dat het uitgangspunt .. of dacht er nou iemand echt dat het Abbas zou lukken om dat tegen te houden/terug te draaien ?
En de plaatselijke bewoners die nu geen inkomen meer hebben en geen kant meer uit kunnen trekken vast wel weg over een tijdje ..
pleased to meet you
pi_65298580
quote:

Precies, je kan hun niet verwijten dat ze het niet geprobeerd hebben met het erkennen van Israël, en het is zover ik me kan herinneren behoorlijke tijd relatief rustig geweest .. tot zo'n Likud-muts het nodig achte om een knuppel in het hoenderhok te gooien .. maar wat zijn de Palestijnen er mee opgeschoten ? De onteigeningen gaan gewoon door, hun leefgebied wordt almaar ontoegankelijker, ze zien geen positieve verandering, in tegendeel
Mischien heb ik wat gemist, maar volgens mij heeft Hamas nog nooit Israel erkend.
En wat is "relatief" rustig, Hamas heeft vorig jaar zo'n 1000+ raketten afgevuurd op Israel.

Er is altijd een actie, reactie, wie er ook fout is, het is wel waar.
pi_65299021
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik weet moussies antwoord nog niet, maar ik geloof dat omdat er vanaf pakweg 1850 steeds meer land gewonnen is (Let op: een neutrale term) door de joden. Ik zag laatst nog een serie kaarten: in 1948 bedacht de VN de joden het grootste deel van het gebied aan de joden, terwijl ze nog maar 7 % daadwerkelijk gekocht hadden. Sinds die tijd hebben ze alleen maar terrein gewonnen, voor het grootste deel illegaal volgens internationale normen.
In feite zijn ze het land aan het veroveren, alleen noemen ze het niet zo.
Als ik weer thuis ben, zal ik die kaarten even opzoeken en proberen te plaatsen.
Je vergeet alleen dat de staat Israel door de jaren heen, diverse keren zijn aangevallen door de omringeden landen.
Die oorlogen hebben ze gewonnen, en daarbij vele stukken land veroverd.

Dan kan je twisten over het feit dat Israel die stukken land als eigendom beschouwd, maar het is wel een feit.
pi_65299233
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:01 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Mischien heb ik wat gemist, maar volgens mij heeft Hamas nog nooit Israel erkend.
En wat is "relatief" rustig, Hamas heeft vorig jaar zo'n 1000+ raketten afgevuurd op Israel.

Er is altijd een actie, reactie, wie er ook fout is, het is wel waar.
Arafat, de PLO/Fatah hebben Israël dus wel erkent, en dat heeft het Palestijnse volk geen sikkepit opgeleverd, vandaar dat ze zo massaal op Hamas zijn gaan stemmen, vandaar dat Hamas ook zo stringent vasthoud aan terugtrekking achter de grenzen van 67 .. die kennen die streken inmiddels wel, dit opschuiven van grenzen waarover onderhandelt moet worden
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:41 #256
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65299450
quote:

[..]

Dus terrorisme is ok zolang je maar achter de "idealen" erachter staat.

Heel gevaarlijke manier van denken. Ik keur terrorisme hoe dan ook en waar dan ook af. Met terrorisme bedoel ik opzettelijk burgers tot doel maken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65299694
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Arafat, de PLO/Fatah hebben Israël dus wel erkent, en dat heeft het Palestijnse volk geen sikkepit opgeleverd, vandaar dat ze zo massaal op Hamas zijn gaan stemmen, vandaar dat Hamas ook zo stringent vasthoud aan terugtrekking achter de grenzen van 67 .. die kennen die streken inmiddels wel, dit opschuiven van grenzen waarover onderhandelt moet worden
Nou, volgens mij is deze strijd niet tegen de West Bank geweest.
Alle Fatah stemmers zijn met grof geweld de Gaza strook uitgewerkt.

Dat de PLO/Fatah ook geen frisse partij is, OK, maar door hun erkennig van de staat Israel, komen ze er toch iets beter vanaf dan Gaza, die met Hamas Israel niet erkend.

Ik beken, het zijn kleine verschillen, maar ze zijn er wel degelijk.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:34:07 #258
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65299854
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:22 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh, en dan bepaal jij waar die streep getrokken wordt .. de misdaden van Arafat kunnen we wegstrepen tegen de terroristische aanslagen van de Joden en nu beginnen we met een schone lei ? Dat er in de tussentijd een hele bevolkingsgroep van haar geboortegrond gevlucht is en al tig jaar bij elkaar gepropt woont in vluchtelingenkampen die zo onderhand uit zijn gegroeid tot steden vergeet je voor het gemak, daar hebben ze zich maar bij neer te leggen ?
[..]
Er zijn aan beide kanten mensen verdreven. Vergeet niet dat Israel in zijn eerste jaren meer vluchtelingen heeft opgenomen dan er Arabieren vertrokken waren. Het grote verschil zit hem in hoe ze zijn opgevangen. Wil je vluchtelingen helpen, of wil je ze als vluchteling houden, liefst arm en makkelijk indoctrineerbaar voor je eigen politieke doelen?

Ik denk dat jij heel goed weet welke keuze dichter bij die van Israel ligt, en welke dichter bij de Arabieren.
quote:

[..]
Dit is echt grote onzin. Je bent veel te eenzijdig. Israel accepteerde een twee staten oplossing, de Arabieren niet. Er wonen nog steeds een miljoen Arabieren in Israel. Israel heeft de Sinai, Noord Libanon en Gaza al teruggegeven, en onderhandelt over teruggave van de Westbank en de Golan.
quote:
[..]

Ik ken het niet, maar het komt vrij propagandistisch over. En David bediende zich niet van Qassamraketten, of je moet wel een heel hippe update van de Bijbel hebben.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:44:55 #259
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65300260
quote:

[..]

Ik denk niet dat ze daarvoor hun eigen politie, eigen ministeries en verkiezingen hadden. Dat ze er dan zelf een corrupte chaos van maken is een ander verhaal.
pi_65300378
quote:

[..]

Even een lap text :
quote:
A Conversation with Ismail Haniyeh
'We Do Not Wish to Throw Them Into the Sea'

Sunday, February 26, 2006; Page B02

Since Hamas won control of parliament in the recent Palestinian elections, policymakers in Washington and Jerusalem have been faced with a dilemma: how to deal with a democratically elected government that is also on the State Department's list of foreign terrorist organizations. Last week, Newsweek-Washington Post's Lally Weymouth interviewed Hamas's new prime minister, Ismail Haniyeh, by phone in his home in the refugee camp where he lives with his wife and 12 children in Gaza.

Were you surprised by the size of the Hamas victory?

Hamas entered the elections planning to be victorious.

Was the victory due to corruption in Fatah, the social services you provided or the general agreement of most Palestinians with the Hamas program of armed resistance?

The victory of Hamas is not only based on the corruption of the Palestinian Authority. Hamas has a vision and a program, and this is the reason why the Palestinian people chose Hamas. However, there is no doubt that the corruption helped Hamas's victory.

What percent of the people voted for Hamas because of your call for armed resistance?

Resistance is one of the reasons for Hamas's victory, but Hamas works [also] in the political, educational and charitable fields. All these activities helped it win.

Palestinian President Abu Mazen and the international community have put forward conditions for dealing with Hamas: 1) recognize Israel; 2) recognize existing agreements with Israel made by the Palestinian Liberation Organization; 3) renounce violence. Will you agree to these conditions?

We are surprised that such conditions are imposed on us. Why don't they direct such conditions and questions to Israel? Has Israel respected agreements? Israel has bypassed practically all agreements. We say: Let Israel recognize the legitimate rights of the Palestinians first and then we will have a position regarding this. Which Israel should we recognize? The Israel of 1917; the Israel of 1936; the Israel of 1948; the Israel of 1956; or the Israel of 1967? Which borders and which Israel? Israel has to recognize first the Palestinian state and its borders and then we will know what we are talking about.

Israel has agreed to a two-state solution, signed agreements with the PLO and withdrawn from Gaza. So will Hamas accept any of the agreements that the PLO -- starting with [Yasser] Arafat and continuing with Abu Mazen -- made with Israel?

Number one, the withdrawal from Gaza was based on a unilateral decision and a unilateral plan. It was not [done] out of the generosity of Israel. Has Israel committed itself to all these agreements? We are not war seekers nor are we war initiators.

We are not lovers of blood. We are not interested in a vicious cycle of violence. We are oppressed people with rights. If peace brings us our rights, then this is good.

Do you accept the Oslo agreement signed by Yasser Arafat?

Israel has stopped completely committing itself to Oslo.

I am not asking about Israel. Are you, as the new Palestinian prime minister, committed to Oslo?

How do you want me not to pay attention or care about what Israel says? Oslo stated that a Palestinian state would be established by 1999. Where is this Palestinian state? Has Oslo given the right to Israel to reoccupy the West Bank, to build the wall and expand the settlements, and to Judaize Jerusalem and make it totally Jewish?

Has Israel been given the right to disrupt the work on the port and airport in Gaza? Has Oslo given them the right to besiege Gaza and to stop all tax refunds from the Palestinian Authority?

So you will not abide by past agreements made by the Palestinians and Israel?

I have not said that. I have said that Israel . . .

But you are not the prime minister of Israel. Will you abide by past agreements made by the Palestinian governments and Israel?

We will review all agreements and abide by those that are in the interest of the Palestinian people.

What agreements will you honor?

The ones that will guarantee the establishment of a Palestinian state with Jerusalem as its capital with 1967 borders -- as well as agreements that would release prisoners.

Would Hamas recognize Israel if it were to withdraw to the '67 borders?

If Israel withdraws to the '67 borders, then we will establish a peace in stages.

What does that mean?

Number one: We will establish a situation of stability and calm which will bring safety for our people -- what Sheikh [Ahmed] Yassin [a Hamas founder] called a long-term hudna .

Does a peace in stages means the ultimate obliteration of the Jewish people?

We do not have any feelings of animosity toward Jews. We do not wish to throw them into the sea. All we seek is to be given our land back, not to harm anybody.

Do you recognize Israel's right to exist?

The answer is to let Israel say it will recognize a Palestinian state along the 1967 borders, release the prisoners and recognize the rights of the refugees to return to Israel. Hamas will have a position if this occurs.

So will you extend the present ceasefire?

I will not say yes or no. The problem is with Israel. If Israel gives us a quiet period and stops its incursions and the assassinations, then we will be able to convince our people to continue with a state of quiet.

How is Hamas going to run its government with the United States cutting back funds and the Palestinian government having a deficit of $700 million? Will Iran make up the difference?

We have an economic plan for self-sufficiency based on rationing and protection of public money. Number two: Our relationship with the Islamic and Arab world has shown indications that these people will support us. Number three: The liberals and free people of the world will not like to see the Palestinian people living under siege. We have received indications from the international community that they will not stop their aid.

I ask the American administration not to participate in any resolution that will double the suffering of the Palestinian people. I am convinced that the American people would not want to see the Palestinians suffer the way they do.

You must offer Americans some kind of assurance that you agree with President Bush's two-state solution, that you oppose violence and suicide bombings, that you favor peace. Can you?

All the Palestinian people would like to stop the bloodshed and take the civilians away from this vicious cycle of violence. The problem is not with us but with the Israelis.

Will you recognize Israel?

If Israel declares that it will give the Palestinian people a state and give them back all their rights, then we are ready to recognize them.

Israel does not have a charter calling for the destruction of the Palestinian state.

Our only position will be declared once Israel recognizes our right to exist.

Prime Minister Ariel Sharon accepted a two-state solution as did President Bush. What do you say about the two-state solution?

It all starts with Israel.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:56:10 #261
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65300805
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Even een lap text :
[..]

Het is allemaal Israel's fout. Hoe verrassend.
pi_65300900
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat lees ik niet terug, hoe verrassend.
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:05:00 #263
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65301154
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Altijd wijzen naar anderen om de oorlogsmisdaden goed te praten
niet ingaan op de argumenten en enkel met leugens komen.
Israeli's zien als mensen en Palestijnen niet.
je draait enkel in je ontkenningsfase.

Adios Tiesemans
Gast je praat nu nog meer poep dan je al deed ...
Wie praat de volksaard van een Arabische dodencultus goed ?!
Wie loopt al 51 threads te kankeren en te schoppen tegenover Joden, Israël ect ?
Wie flikkert de ene na de andere lading foto's en filmpjes denkend dat er ook maar één persoon naar kijkt terwijl niemand geïnteresseerd is in je bullshit propaganda bedoelt om je eigen fucking gevoel van onrecht te voeden !
Als jij het zo fucking goed allemaal weet doe jezelf en de meeste Nederlanders een plezier ... pak je spullen en sodemieter op en ga die Palestijnen vertellen hoe ze moeten leven ...
wie weet wil daar iemand naar je luisteren !
Ontkenning my ass
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:07:21 #264
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65301236
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Wil je zo graag naar Mekka dan ?.
Jij hebt er niks te zoeken.. het is een heilige plaats.. enkel voor Moslims.
Jep Jeruzalem .. een heilige plaats enkel voor Joden en Christenen ! (up yours !)
pi_65301253
quote:

[..]

Golda Meir heeft eens gezegd, dat de staat Israel op terrorisme gebaseerd was.
Ik neem aan, dat Exodus de dappere strijd van joden omschrijft om een eigen land te scheppen uit het niets?
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:08:59 #266
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65301305
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou kan ik makkelijk 20 regels gaan higlighten, want het is zo ongeveer zijn antwoord op elke vraag.

Maar ik quote gewoon zijn laatste zin:

Hoe moet ik dat anders uitleggen?
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:11:00 #267
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65301410
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:13 schreef moussie het volgende:

[..]

krijgen we dat weer .. Palestina en de Palestijnen bestonden niet ..
dat Israël en de Israëliërs ook niet bestonden wordt zoals altijd vergeten ..

de enige verwijzing naar een land/rijk Israël is bijna 3000 jaar oud, en wat er toen Israëliet genoemd werd is verdwenen, opgelost in de volkeren van de omgeving, lang voor de messias van de Christen werd geboren, de Judea's werden de Joden, en die woonden dus in het rijk Juda, niet Israël ..
Mmm ja twee gesloopte tempels die op de tempelberg te vinden zijn.
[url= Een]http://www.museumsurplus.com/Pictures/8310.JPG]Een bewezen koning genaamd David Joodse munten geslagen in die tijd en waarvan er meer dan genoeg zijn opgegraven.[/url]
Tuurlijk bestaan er voor mij geen Israël zoals jij het bedoelt net zo goed dat voor mij de inwoners van Israël gewoon de Joden zijn klaar !

[ Bericht 16% gewijzigd door Tiesemans op 21-01-2009 23:17:22 ]
pi_65301456
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:15 schreef buachaille het volgende:

[..]

Welnee, kijk naar het altijd vriendelijke Libanon. Dat land is altijd Christelijk geweest totdat de Islamitische baarmoeder het demografisch overwicht voor elkaar had gekregen. Op dat moment brak de pleuris uit en zijn de Islamieten als gekken tekeer gegaan daar. Israel heeft te maken met dezelfde krachten maar de Israeliers laten, helaas voor de Islam, niet over zich heen zeiken.
In Libanon is het toch nog rredelijk rustig geweest, tot Israel daar alles ging kapotbombarederen. Er is een redelijk evenwicht van de religies in de regering, met vastgelegd welke religie de president levert, de premier enm nog zo wat bobo's. En voorzover ik weet, houden ze zich daar ook redelijk aan.
Goed, het heeft wat tijd gekost en het evenwicht is wankel, maar zolang Syrië en Israel Libanon met rust laten, gaat het lang niet slecht.
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:13:12 #269
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65301490
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:59 schreef moussie het volgende:

zo gaat dat dus .. iedere keer weer een klein beetje meer erbij schnabbelen en met de volgende onderhandelaar is dat het uitgangspunt .. of dacht er nou iemand echt dat het Abbas zou lukken om dat tegen te houden/terug te draaien ?
En de plaatselijke bewoners die nu geen inkomen meer hebben en geen kant meer uit kunnen trekken vast wel weg over een tijdje ..
Dasvidanja
pi_65301539
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nou kan ik makkelijk 20 regels gaan higlighten, want het is zo ongeveer zijn antwoord op elke vraag.

Maar ik quote gewoon zijn laatste zin:

Hoe moet ik dat anders uitleggen?
Het blijft een tekst die jij interpreteert vanuit en volgens jouw persoonlijke referentiekader en voorkeuren net zoals hij, ik en wie dan ook, maar feitelijk is 'het is allemaal de schuld van Israël' niets meer dan jouw interpretatie gezien dat er niet in staat.

Ik zou namelijk ook dingen kunnen highlighten om mijn interpretatie er uit te halen, maar dan wordt het een jouw vs mijn interpretatie discussie. In enniej kees :

Dat interpreteer ik als een conclusie dat Israël een (machtige) staat is en de resources heeft om tot een schikking te komen en daarom ook de eerste stap moet zetten, niet als een simplistische en vooral kinderachtige vorm van communicatie dmv vinger te wijzen en zeggen : 'jij bent schuldig'

Verder heb ik het gevoel dat ik kwaliteit van de discussie naar beneden haal.
pi_65301683
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:05 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Gast je praat nu nog meer poep dan je al deed ...
Wie praat de volksaard van een Arabische dodencultus goed ?!
Wie loopt al 51 threads te kankeren en te schoppen tegenover Joden, Israël ect ?
Wie flikkert de ene na de andere lading foto's en filmpjes denkend dat er ook maar één persoon naar kijkt terwijl niemand geïnteresseerd is in je bullshit propaganda bedoelt om je eigen fucking gevoel van onrecht te voeden !
Als jij het zo fucking goed allemaal weet doe jezelf en de meeste Nederlanders een plezier ... pak je spullen en sodemieter op en ga die Palestijnen vertellen hoe ze moeten leven ...
wie weet wil daar iemand naar je luisteren !
Ontkenning my ass
Nou doe je het weer..
Niks in te brengen en alweer naar anderen wijzen
zelfkritiek komt niet bij jou voor
nogmaals adios Tiesemans.
Hoe Chavez naar Bush deed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:19:18 #272
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65301779
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou doe je het weer..
Niks in te brengen en alweer naar anderen wijzen
zelfkritiek komt niet bij jou voor
nogmaals adios Tiesemans.
Hoe Chavez naar Bush deed
- edit -

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2009 02:15:54 (Userbash) ]
pi_65301932
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2009 02:15:12 (Reactie op verwijderde post) ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:22:16 #274
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65301936
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:21 schreef Verluste het volgende:

[..]

http://omroep.vara.nl/Home.3837.0.html

Laat je informeren, en niet zeuren dat het van een 'linkse' omroep is.
Oh ja omdat de Vara iets verkondigd is het feitelijk en dermate getoetst dat het onwrikbaar is

The Palestinian Identity
pi_65302019
Kap eens met het persoonlijke gejengel beiden.
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:24:35 #276
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65302083
- edit -

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2009 02:13:51 (Userbash) ]
pi_65302167
quote:

[..]

Van de verdreven Arabieren vlak na de stichting van Israel is een deel naar de Westelijke Oever gegaan, een deel naar Gaza en een deel heeft zich verspreid over de omringende Arabische landen. De meeste Palestijnen zijn dus ook Palestijnen. Dat er allochtone Palestijnen actief zijn, zal best waar zijn, maar de meesten wonen al meer generaties in het gebied dan de Israelische joden, dus volgens jouw redenering hebben ze meer rechten.
quote:
[..]

Dat laatste is overigens ook niet waar: er woonden wel degelijk mensen in het gebied dat voor Liberia aangewezen werd en tot op heden is er nog een duidelijke scheiding tussen de autochtonen en de allochtonen. Ik vind de vergelijking met de kraker veel en veel beter.
quote:
[..]

Ik begrijp niet goed wat David en Goliath met de islam te maken hebben.
En dat saoedi-Arabië veel groter is dan Israel maakt op mij weinig indruk: ik kan me niet herinneren dat dat land ooit tegen Israel gevochten heeft.
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:26:21 #278
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65302185
quote:
US anti-piracy task force to intercept Iran's Hamas arms ship

The USS San Antonio amphibian warship, heading the Combined Task Force (CTF) 151 patrolling the Gulf of Aden for pirates, has been assigned with hunting down the Iranian cargo vessel carrying 60 tons of rockets and other arms for smuggling into Gaza.

This is revealed by DEBKAfile's exclusive military sources. CTF 151 is a new American force, announced in Washington Saturday Jan. 17, for fighting the Somali pirates plaguing the Gulf of Aden, Arabian Sea, Indian Ocean and Red Sea, under the command of Rear Adm. Terry McKnight. These are the very waterways plied by Iranian arms smugglers for Hamas, often in conjunction with Somali pirates and Sinai Bedouin militias.

Massed on the San Antonio 's decks now cruising in the Gulf of Aden is a helicopter detachment, a "surgical team" for dealing with small speedboats trying to hem the ship in and boarding teams with their own small boats and helicopters. US marine and coast guard units make up the interception force.

Israel's foreign minister Tzipi Livni flew to Brussels Wednesday, Jan. 21, to discuss adding the European Union to the understanding she signed with the US last Friday for ending the flow of smuggled Iranian weapons to Gaza. Washington and Jerusalem hope to bring European governments aboard this understanding, capitalizing on the momentum generated by Israel's unilateral ceasefire and the support shown by six European leaders when they visited Egypt's Sharm el Sheik and Jerusalem Sunday Jan. 18.

Egypt and Israel are negotiating Cairo's end of the operation for stifling the influx of smuggled arms to Gaza. Livni is after undertakings by as many European governments as possible to allow their anti-piracy patrols with the CTF 151 to double for missions to intercept Iranian arms smuggling vessels. Our sources in Brussels report that she cannot count on getting all them all to join because some EU members willing to combat piracy may hold back from attack Iranian shipping.

Bron: http://www.debka.com/headline.php?hid=5869
Iran is zeer weer lekker in het conflict aan het mengen. Hamas bewapend zich weer en Israël kan weer een mortier- en raketregen verwachten op burgerdoelen. Vervolgens valt Israël de Gazastrook weer binnen en kunnen we dit topic naar deel 100 helpen.

Zeer kwalijke zaak, maar weer tekenend voor het beleid van Hamas, het bewapenen van een terroristische organisatie. Tijd om Iran eens aan te pakken.
pi_65302290
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:23 schreef Triggershot het volgende:
Zoek het bij de oorzaak.
Tiesemans zit de hele topic mij persoonlijk aan te vallen.
Waarom ? Omdat ik Palestina steun.
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:30:25 #280
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65302386
- edit + note -

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2009 02:18:23 ]
pi_65302465
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:23 schreef Triggershot het volgende:
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:31:50 #282
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65302467
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Zoek het bij de oorzaak.
Tiesemans zit de hele topic mij persoonlijk aan te vallen.
Waarom ? Omdat ik Palestina steun.
Jij Palestina steunen ?!
Jij steunt de Palestijnse entiteit !
- edit -

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2009 02:22:46 ]
pi_65302485
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:59 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hun houding tegenover Israel is niet het enige probleem voor de Palestijnen zelf, de onderdrukkende en verwerpelijke ideologie die ze aanhangen bijvoorbeeld ook.
Als je doelt op de islam: die is niet onderdrukkender en verwerpelijker dan het jodendom en bovendien is dat dan fijn hun eigen probleem. Ze moeten toch zelf weten welk boek ze geloven?
pi_65302492
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65302510
pi_65302614
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:14 schreef Triggershot het volgende:
Dat interpreteer ik als een conclusie dat Israël een (machtige) staat is en de resources heeft om tot een schikking te komen en daarom ook de eerste stap moet zetten
Ik lees het morgen wel maar klein duimpje kan wel eisen dat de grote buur de eerste stap zet maar dat lijkt me geen al te realistische optie. Klein duimpje kan natuurlijk ook zelf de eerste stap zetten.

Los van je eerdere post is dat een beetje wat ik mis, altijd moet Israël de stap zetten. Waarom? Wat is er mis aan het aangaan van diplomatieke betrekkingen, lobbiën etc. met Israël? Het is niet dat de palestijnen niet weten waar de pijnpunten zitten/zaten. Altijd maar terugvallen op geweld terwijl het enige dat nodig is om de geweldspiraal te doorbreken het staken van het geweld zelf is.

Ja dit is heel zwart/wit maar van wat ik zo van de geschiedenis ken niet iets dat al eerder geprobeerd is.
pi_65302623
quote:

[..]

[..]

Ik zag een deel van het antwoord in de Nederlandse wikipedia onder de massamoord in Hebron: daar staan getuigenissen van overlevenden en sfeertekeningen van het leven in die stad.
pi_65302638
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:30 schreef Tiesemans het volgende:
En nu ben je mod en ga je zogenaamd neutraal te werk terwijl ik je wel degelijk en meer dan geregeld betrap op actief promotie van Moslim geloof, cultuur, en propaganda en niet Moslims die het vervolgens verdomd moeilijk hebben als ze daar wat van zeggen of zulks counteren.
Wat voor bullshit is dat. Kijk om je heen, lees op nujij.nl de reacties, trek een willekeurige Marokkanen topic open op een populair forum. Lees de reacties en hoe 95% anti moslim en anti-Koran en anti-geloof is... Hoezo krijg jij het moeilijk als anti-moslim? Anti-moslim propaganda is toch goed gelukt of niet?
pi_65302679
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:11 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

[url= Een]http://www.museumsurplus.com/Pictures/8310.JPG]Een bewezen koning genaamd David Joodse munten geslagen in die tijd en waarvan er meer dan genoeg zijn opgegraven.[/url]
Tuurlijk bestaan er voor mij geen Israël zoals jij het bedoelt net zo goed dat voor mij de inwoners van Israël gewoon de Joden zijn klaar !
[ afbeelding ]
Ik zal zeker niet ontkennen dat er joodse rijken hebben bestaan, maar c'mon zeg, dat is 2500 jaar geleden, om daar nou 'rechten' aan te ontlenen ..
Of aan het gegeven dat het altijd hun droom is gebleven, omdat het het aan hun beloofde land is .. door een entiteit genoemd God ? Dat je dat als christen zijnde slikt, ondanks het feit dat je messias niet erkent wordt, daar kan ik ergens nog inkomen .. maar als atheïst ?
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:38:28 #290
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65302719
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je doelt op de islam: die is niet onderdrukkender en verwerpelijker dan het jodendom en bovendien is dat dan fijn hun eigen probleem. Ze moeten toch zelf weten welk boek ze geloven?
Absoluut, gevolg is wel dat mensen (en terecht) kritiek mogen uiten hierop.

Maar ik zie je hier een uitspraak doen waarin je zegt dat het Jodendom niet verwerpelijker/onderdrukkender is dan de Islam. Gezien de Islam redelijk wat passages (Hadith o.a.) tegen het Joodse volk kent kun je dit lezen als: even verwerpelijk/onderdrukkend dan het Islam.

Mijn vraag aan jou is; waar doel je precies op. Welke passages zouden oproepen tot geweld tegen bepaalde bevolkingsgroepen?
pi_65302848
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus terrorisme is ok zolang je maar achter de "idealen" erachter staat.

Heel gevaarlijke manier van denken. Ik keur terrorisme hoe dan ook en waar dan ook af. Met terrorisme bedoel ik opzettelijk burgers tot doel maken.
Loffelijk standpunt.
Maar je realiseert je dat de staat Israel dan (nog) lang niet bestaan had?
pi_65302871
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:35 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Ik lees het morgen wel maar klein duimpje kan wel eisen dat de grote buur de eerste stap zet maar dat lijkt me geen al te realistische optie. Klein duimpje kan natuurlijk ook zelf de eerste stap zetten.

Los van je eerdere post is dat een beetje wat ik mis, altijd moet Israël de stap zetten. Waarom? Wat is er mis aan het aangaan van diplomatieke betrekkingen, lobbiën etc. met Israël? Het is niet dat de palestijnen niet weten waar de pijnpunten zitten/zaten. Altijd maar terugvallen op geweld terwijl het enige dat nodig is om de geweldspiraal te doorbreken het staken van het geweld zelf is.

Ja dit is heel zwart/wit maar van wat ik zo van de geschiedenis ken niet iets dat al eerder geprobeerd is.
Ik denk sowiezo dat beide kampen, pro en anti er volledig naast zitten met hun ideologische vredes-fantasien... Waarom? Nou.. het volk ziet altijd liever vrede. Maar die vechtende regeringen niet... Die willen eigenlijk dat de tegenpartij zo snel mogelijk uitgeroeid wordt.. het gaat dus nooit om vrede. Als beide kampen uitgerust zijn gaan ze gewoon weer door. En ik vrees dat de Palestijnen het gewoon gaan verliezen..

De veel interessantere vragen zijn naar mijn mening, wat hebben beide partijen aan deze oorlog?
En dan kom je uit bij Amerika en het ownen van het hele midden-oosten dat u nog vol met arabieren en moslims zit. De anti-moslim geuiden in heel de wereld en de "war on terror" dat ook tegen moslims is vind ik geen toeval... I think It's all been staged dames en heren..
pi_65302955
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:38 schreef damsco het volgende:

[..]

Absoluut, gevolg is wel dat mensen (en terecht) kritiek mogen uiten hierop.

Maar ik zie je hier een uitspraak doen waarin je zegt dat het Jodendom niet verwerpelijker/onderdrukkender is dan de Islam. Gezien de Islam redelijk wat passages (Hadith o.a.) tegen het Joodse volk kent kun je dit lezen als: even verwerpelijk/onderdrukkend dan het Islam.

Mijn vraag aan jou is; waar doel je precies op. Welke passages zouden oproepen tot geweld tegen bepaalde bevolkingsgroepen?
Volgens mij gaat het meer om Zionisme vs Islam.
pi_65303054
De Nationale Palestijnse beweging 1918-1929

De eerste opstand was die van Maoesiem profeet Moesa van 4-10 april 1920 in jeruzalem: de tol hiervan was de dood van 5 joden en 4 arbieren. bovendien raakten er 211 joden en 24 arabieren gewond.

de tweede was de opstand van Jaffa, die aldaar uitrak en in de andere regio's in Noord-Palestina, waarbij 47 joden en 48 arabieren werden gedood en 146 Joden en 73 Arabieren gewond raakten.

De laaste opstand was de opstand van Al-Boeraq van 15 augustus- 2 september 1922, die was gelokt door Joodse aanvallen op Al-Boeraq ( de westerse muur van de heilige Al-Agsa moskee) en deze verspreidde zich naar alle delen van Palestina. het dodental bedreog 113 Joden en 116 Arabieren terwijl er 339 Joden en 232 Arabieren gewond raakten.

De Joodse verliezen bij deze opstanden werden veroorzaakt door de Arabieren, terwijl de verliezen onder de Arabieren voornamelijk werden veroorzaakt door de Britse militairen en politie.
pi_65303060
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:44 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het meer om Zionisme vs Islam. Pan Arabisme
pi_65303079
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

Er zijn aan beide kanten mensen verdreven. Vergeet niet dat Israel in zijn eerste jaren meer vluchtelingen heeft opgenomen dan er Arabieren vertrokken waren. Het grote verschil zit hem in hoe ze zijn opgevangen. Wil je vluchtelingen helpen, of wil je ze als vluchteling houden, liefst arm en makkelijk indoctrineerbaar voor je eigen politieke doelen?

Ik denk dat jij heel goed weet welke keuze dichter bij die van Israel ligt, en welke dichter bij de Arabieren.
Zoals die uit haar huis verdreven Arabische professor zei over de joden die daar nu woonden: "Laten zij hun gelijk gaan halen in het land waar ze verdreven zijn en niet mij onrechtvaardig behandelen!"
quote:
[..]

Dit is echt grote onzin. Je bent veel te eenzijdig. Israel accepteerde een twee staten oplossing, de Arabieren niet. Er wonen nog steeds een miljoen Arabieren in Israel. Israel heeft de Sinai, Noord Libanon en Gaza al teruggegeven, en onderhandelt over teruggave van de Westbank en de Golan.
Een twee-staten-oplossing voor de kraker uit het voorbeeld houdt in dat hij de hele benedenverdieping en bovenverdieping krijgt en de rechtmatige bewoner krijgt de zolder en het schuurtje. Waarbij de kraker de toegangen controleert en bovendien ook nog begint te onderhandelen over een plaats voor zijn fiets in het schuurtje en een vliering op zolder. Niet bepaald een redelijk voorstel, of wel dan?
quote:
[..]

Ik ken het niet, maar het komt vrij propagandistisch over. En David bediende zich niet van Qassamraketten, of je moet wel een heel hippe update van de Bijbel hebben.
Dat leek mij ook al, dus ik vond de soepele opstelling van buachaille wel logisch, maar ook eenzijdig.
En Davids steen was afdoender dan de Qassamraketten.
pi_65303107
De echte staat lees ik hier in een boek de Palestijnse kwestie van Israel is in Zuid-Rusland.
pi_65303445
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dubbel. Na een tijdje gaat het wel vervelen, dat hij geen antwoord wil geven totdat Israel iets gedaan/gesteld heeft. Wat onderhandelingstechnisch natuurlijk een redelijk standpunt is.
Of hij nou echt Israel de schuld geeft in de typisch Israelische zin: "We moeten wel want zij doen ...." kon ik niet zo gauw terugvinden.
pi_65303483
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik zag een deel van het antwoord in de Nederlandse wikipedia onder de massamoord in Hebron: daar staan getuigenissen van overlevenden en sfeertekeningen van het leven in die stad.
tja, en waarom er nu een wijk met 30.000 inwoners afgegrendeld moet worden om 600 joodse bewoners te beschermen, met beveiligingsmaatregelen die een gewoon leven zo goed als onmogelijk maken ..

en dan vindt je zo'n filmpie op youtube .. hoe een van die settlers daar trots zit te wijzen wie ze al weg hebben gepest en wat ze nog voor de boeg hebben ..

Wat ik mij dan afvraag .. je hoeft geen Sigmund Freud te zijn om de reactie op dit soort settlers te voorspellen, helemaal als ze ook nog eens beschermd worden door de IDF ..
hoe kan een regering die zegt vrede willen doorgaan met het beschermen van dit soort lui, ze zijn de spreekwoordelijke lont in een kruitvat, maar ipv de lont weg te halen worden er lontjes bij geplaatst ?
pleased to meet you
pi_65303609
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:11 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nounou. Veel archeologisch bewijs is er niet voor David en Salomo. En ook niet in de andere bronnen uit die tijd.
pi_65303653
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Dubbel. Na een tijdje gaat het wel vervelen, dat hij geen antwoord wil geven totdat Israel iets gedaan/gesteld heeft. Wat onderhandelingstechnisch natuurlijk een redelijk standpunt is.
Of hij nou echt Israel de schuld geeft in de typisch Israelische zin: "We moeten wel want zij doen ...." kon ik niet zo gauw terugvinden.
ik denk dat het hele verhaal in 1 zin samen te vatten is
quote:
Our only position will be declared once Israel recognizes our right to exist.
en tja, daar schort het idd aan .. hoe vaak is er in deze reeks geopperd dat het land niet bestond, dat het volk niet bestond ..

nou vette pech, ze bestaan en ze claimen hun rechten
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')