abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65268844
http://www.liveleak.com/view?i=a6d_1232411745

Israel schieten op kinderen terwijl ze uit huis gingen met handen omhoog en witte vlag
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65268894
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:07 schreef damsco het volgende:

[..]

Oke, dan weet ik wat je achterliggende motieven zijn. Als je dat denkt is het inderdaad hopeloos discussiëren gezien je al zo overtuigd bent van je, naar mijn volle overtuiging onjuiste, waarheid.

Over je eerste opmerking wijk ik maar uit, gezien het simpelweg uitlokkend werkt en ik daar niet aan mee wens te doen.
De opmerking over de taalfout? Die is gewoon grappig en niet denigrerend, dus wat maak je je nou druk?

Handig, dat hokjesdenken.
Overigens laten alle kaarten sinds pakweg 1900 zien, dat Palestina gaandeweg door de Joden ingepikt wordt. Eerst door gewone immigratie, dan door kopen van grond, dan door verjagen van oorspronkelijke bewoners, dan door het uitroepen van een staat en vervolgens door het steeds maar uitbreiden van die staat.

Ik ben daarvan overtuigd? Jazeker!
Jij toch ook van jouw gelijk?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:26:57 #103
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65268986
Domme mensen blijven domme mensen, maar in dit geval is onwetend wellicht een betere benaming.
pi_65269022
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:26 schreef damsco het volgende:
Domme mensen blijven domme mensen, maar in dit geval is onwetend wellicht een betere benaming.
Zijn de mensen dom die voor de burgersbevolking zijn voor Gaza ? mensen die geven om mensen in Gaza niet om moormachines zoal Israel ..

zijn de mensen dom die voor vrede en rechtvaardigheid zijn ?..

Hoe noem jij de mensen die voor de Israelische moordmachines zijn dan ? slim ?
pi_65269123
quote:
Ach, in de loop van de discussie heb ik eens een bron of wat die me aangereikt werd, gelezen. Dus onwetend? Nee, niet meer. En als je aanvullende feitelijke informatie hebt: die lees ik graag.
En dom? Ach, ik wil best wel een discussie over mijn IQ aangaan.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65269274
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, ik begin gaandeweg toch aardig wat sympathie voor Meki te voelen. Hij kan het nogal onhandig brengen en zijn teksten zijn bepaald niet foutloos, maar hij heeft wel vaak een punt.
Neem de eerste zin je onderschrift ter harte en start een praatgroepje.
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:41:53 #107
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65269319
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, in de loop van de discussie heb ik eens een bron of wat die me aangereikt werd, gelezen. Dus onwetend? Nee, niet meer. En als je aanvullende feitelijke informatie hebt: die lees ik graag.
Ach, IQ is enkel een indicatie van je ontwikkeling betreffende bepaalde materie. Analytisch denken en zo problemen oplossen is een ander verhaal. Maar zoals ik al eerder zei, onwetend is wellicht een betere benaming. En ja, daar schaar ik ook jou onder. Ik durf je zelfs in het conspiracy hoekje te plaatsen, gezien je opmerking over het bewust uitmoorden van een bevolking door Israël (iets wat natuurlijk ronduit belachelijk is).
pi_65269376
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:41 schreef damsco het volgende:

[..]

Ach, IQ is enkel een indicatie van je ontwikkeling betreffende bepaalde materie. Analytisch denken en zo problemen oplossen is een ander verhaal. Maar zoals ik al eerder zei, onwetend is wellicht een betere benaming. En ja, daar schaar ik ook jou onder. Ik durf je zelfs in het conspiracy hoekje te plaatsen, gezien je opmerking over het bewust uitmoorden van een bevolking door Israël (iets wat natuurlijk ronduit belachelijk is).
Nou maak je het helemaal bot
eerst waren we dom nu zijn we onwetenheid..
hoe noem jij jezelf dan ?.
zie het feiten open je ogen en schaar je niet achter een staat die de burgersbevolking als vijand beschouwt.
pi_65269406
quote:

[..]

Mijn definitie van IQ verschilt van de jouwe. Soit!

En nu inhoudelijk? heb je nog een argument of idee?
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:49:14 #110
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65269449
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een vreemde beredenatie. Iets bewijzen en onderbouwen wat niet bestaat/onjuist is. Is hetzelfde wanneer ik zou moeten bewijzen dat er geen paarse olifanten bestaan.

Jij doet bepaalde beweringen, dat Israël het bewust op burgers doelt, en ik moet vervolgens met feitelijke informatie komen om dit onderuit te halen. De omgekeerde wereld lijkt mij?
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:52:45 #111
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65269520
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mijn definitie van IQ verschilt van de jouwe. Soit!

En nu inhoudelijk? heb je nog een argument of idee?
Schijnbaar, wanneer jij bepaalde kennis niet hebt (omdat je bepaalde cruciale kennis mist), dan scoor je lager op een IQ test dan iemand die wel deze kennis tot zich heeft genomen. Afrikanen zouden waarschijnlijk over het algemeen lager scoren dan een Aziaat gezien de algemene ontwikkeling. Dit wil niet zeggen dat Afrikanen per definitie dom zijn, echter missen ze bepaalde cruciale informatie. Ik wil hier best met je in discussie overgaan.

Hetzelfde geldt in dit conflict, jij bent blind voor bepaalde informatie en baseert je meningen dus op onjuiste, en wellicht propagandistische, bronnen.
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 00:53:11 #112
230491 Zith
pls tip
pi_65269531
quote:

[..]

Ach, IQ is enkel een indicatie van je ontwikkeling betreffende bepaalde materie. Analytisch denken en zo problemen oplossen is een ander verhaal.
Ok, jij weet dus helemaal niets van wat IQ is!

IQ zegt niets over je kennis betreffende materie, het zegt ALLES over analytisch en probleem oplossend denken. Oftewel: IQ geeft je geen informatie over hoeveel je afweet van natuurkunde, maar wel over hoe goed je potentieel bent in natuurkunde.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:54:22 #113
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65269555
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:53 schreef Zith het volgende:

[..]

Ok, jij weet dus helemaal niets van wat IQ is!

IQ zegt niets over je kennis betreffende materie, het zegt ALLES over analytisch en probleem oplossend denken. Oftewel: IQ geeft je geen informatie over hoeveel je afweet van natuurkunde, maar wel over hoe goed je potentieel bent in natuurkunde.
Materie is in dit geval ontwikkeling in bepaalde gebieden. Analytisch probleemoplossend denken is één van deze factoren.
quote:
* Algemene intelligentie (g-factor)
* Verbale intelligentie
* Numeriek, logisch (Logical-Mathematical)
* Ruimtelijk inzicht-technisch inzicht
* Geheugen
* Sociale intelligentie
* Emotionele intelligentie
Zoals je ziet is het niet enkel je analytische vermogen, maar omvat het meer gebieden. Schijnbaar weet jij niet wat IQ inhoudt. Mompelt iets over klok en klepel.
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 00:56:47 #114
230491 Zith
pls tip
pi_65269613
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:52 schreef damsco het volgende:

[..]

Schijnbaar, wanneer jij bepaalde kennis niet hebt (omdat je bepaalde cruciale kennis mist), dan scoor je lager op een IQ test dan iemand die wel deze kennis tot zich heeft genomen. Afrikanen zouden waarschijnlijk over het algemeen lager scoren dan een Aziaat gezien de algemene ontwikkeling. Dit wil niet zeggen dat Afrikanen per definitie dom zijn, echter missen ze bepaalde cruciale informatie.
Nee, nogmaals, je zit ernaast. Geen kennis is vereist (nou ja, dat je het ABC en 123 kent zodat je 1,2,3,? formules kan oplossen), het gaat puur om analytisch en ruimtelijk inzicht.
quote:
A person taking an IQ test will perform a series of analytical and spatial activities, and the success with those endeavors will result in receiving the IQ score.
De reden dat Afrikanen gemiddeld lager scoren komt waarschijnlijk omdat ze tijdens de opvoeding minder temaken hebben met probleem oplossend en ruimtelijk denken (met lego en blokken spelen vs. meel stampen voor je moeder, als voorbeeld)... maar dat is een heel ander topic
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 00:58:22 #115
230491 Zith
pls tip
pi_65269642
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:54 schreef damsco het volgende:

[..]

Materie is in dit geval ontwikkeling in bepaalde gebieden. Analytisch probleemoplossend denken is één van deze factoren.
Je zit gewoon fout. Je schreef dat analytisch denken een 'heel ander verhaal' was dan wat je uit IQ testen kan halen, en dat is onzin. Het analytisch vermogen en IQ zijn direct verbonden.
  woensdag 21 januari 2009 @ 00:59:25 #116
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65269664
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, nogmaals, je zit ernaast. Geen kennis is vereist (nou ja, dat je het ABC en 123 kent zodat je 1,2,3,? formules kan oplossen), het gaat puur om analytisch en ruimtelijk inzicht.
[..]

De reden dat Afrikanen gemiddeld lager scoren komt waarschijnlijk omdat ze tijdens de opvoeding minder temaken hebben met probleem oplossend en ruimtelijk denken (met lego en blokken spelen vs. meel stampen voor je moeder, als voorbeeld)... maar dat is een heel ander topic
Dat is toch een stuk ontwikkeling, je zegt het immers zelf. En dat is dus precies waar ik op doelde, indien je deze ontwikkeling niet hebt "getriggerd" scoor je natuurlijk lager.
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:00:26 #117
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65269680
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:58 schreef Zith het volgende:

[..]

Je zit gewoon fout. Je schreef dat analytisch denken een 'heel ander verhaal' was dan wat je uit IQ testen kan halen, en dat is onzin. Het analytisch vermogen en IQ zijn direct verbonden.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat er meer vlakken zijn binnen de IQ test, waaronder dus je analytische vermogen. Je kan bijvoorbeeld sterk scoren op het ene gebied, maar minder op het andere gebied.
pi_65269729
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:49 schreef damsco het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een vreemde beredenatie. Iets bewijzen en onderbouwen wat niet bestaat/onjuist is. Is hetzelfde wanneer ik zou moeten bewijzen dat er geen paarse olifanten bestaan.

Jij doet bepaalde beweringen, dat Israël het bewust op burgers doelt, en ik moet vervolgens met feitelijke informatie komen om dit onderuit te halen. De omgekeerde wereld lijkt mij?
Niet om de hete brij heendraaien!
Je trekt mijn intelligentie en mate van geïnformeetrd zijn in twijfel.

En je verdraait mijn woorden, maar daar hebben we het nog wel over.
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:04:25 #119
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65269770
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet om de hete brij heendraaien!
Je trekt mijn intelligentie en mate van geïnformeetrd zijn in twijfel.

En je verdraait mijn woorden, maar daar hebben we het nog wel over.
Onzin, zie het dikgedrukte. Ik zeg dus zelf dat dom een wat ongelukkig gekozen uitspraak is, en dat onwetend een betere benaming is. Ik trek dus helemaal niet je intelligentie in twijfel.
quote:
pi_65269862
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:04 schreef damsco het volgende:

[..]

Onzin, zie het dikgedrukte. Ik zeg dus zelf dat dom een wat ongelukkig gekozen uitspraak is, en dat onwetend een betere benaming is. Ik trek dus helemaal niet je intelligentie in twijfel.
[..]
Onwetend is dus ook niet de juiste term.
Gaande de discussie heb ik de aangereikte bronnen gelezen en dus aardig wat bijgeleerd. Dus onwetend is steeds minder van toepassing.
Maar miijn stellingname is nog niet veranderd.
(Op dit moment verandert er wel iets, gevoelsmatig!)
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:13:28 #121
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65269925
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Onwetend is dus ook niet de juiste term.
Gaande de discussie heb ik de aangereikte bronnen gelezen en dus aardig wat bijgeleerd. Dus onwetend is steeds minder van toepassing.
Maar miijn stellingname is nog niet veranderd.
(Op dit moment verandert er wel iets, gevoelsmatig!)
Allereerst doelde ik niet enkel op jou, dat gezegd te hebben. Onwetendheid kan natuurlijk ook plaats vinden door het zelf afwijzen, dan wel al dan niet bewust afsluiten van cruciale informatie. Daarnaast doe je bepaalde aannames met betrekking tot Israël welke kant noch wal raken. En ja, wanneer je iets anders dan de waarheid in pacht schijnt te hebben schaar ik je ook onder onwetend.
pi_65270036
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Allereerst doelde ik niet enkel op jou, dat gezegd te hebben. Onwetendheid kan natuurlijk ook plaats vinden door het zelf afwijzen, dan wel al dan niet bewust afsluiten van cruciale informatie. Daarnaast doe je bepaalde aannames met betrekking tot Israël welke kant noch wal raken. En ja, wanneer je iets anders dan de waarheid in pacht schijnt te hebben schaar ik je ook onder onwetend.
Zo, dit is een bijzonder strakke post. Drie beschuldigingen op een rij. Waar ik op dit moment geen antwoord op kan formuleren, gezien het tijdstip van de dag.
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:23:01 #123
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65270053
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo, dit is een bijzonder strakke post. Drie beschuldigingen op een rij. Waar ik op dit moment geen antwoord op kan formuleren, gezien het tijdstip van de dag.
Dan laten we het hierbij voor dit moment. Goedenacht.
pi_65270219
* moussie pakt de popcorn voor de volgende ronde

dit is grappig, een jonge knul die maar net komt kijken en nog niet eens goed droog is achter zijn oren wil iemand, die het zo ongeveer van begin af aan heeft mee gemaakt, de les gaan lezen over onwetendheid
pleased to meet you
pi_65271231
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:35 schreef moussie het volgende:
* moussie pakt de popcorn voor de volgende ronde

dit is grappig, een jonge knul die maar net komt kijken en nog niet eens goed droog is achter zijn oren wil iemand, die het zo ongeveer van begin af aan heeft mee gemaakt, de les gaan lezen over onwetendheid
* Karrs ook

Ben toch onder de indruk - hij laat zich echt niet uit het veld slaan. En dat tegen een verstokte antisemiet als Kees22...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 21 januari 2009 @ 07:45:34 #126
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65271404
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef Meki het volgende:
Inwoners Zuid Israel helpen getroffen inwoners Gaza
[..]

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1232292897793&pagename=JPArticle%2FShowFull

Gelukkig bestaan er nog wat Israeli's en Joden die wat vreedzaam en rechtvaardig en voor vrede zijn..
Ik zei je toch dat er Israeliers zijn die helpen, geloof me dat doen er veel.
Maarja.. jij geloofde t niet
Trotse papa van Eden
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:10:31 #127
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65271551
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zei het al eerder .. haal die extremistische kolonisten weg uit de nederzettingen, zet daar mensen in die wel in vrede met hun buren willen leven .. dat lijkt mij een goed begin als je wil dat de verhoudingen tussen de verschillende groepen normaliseren
Tja de laatste keer dat ze dat deden vanuit Israël creëerde ze het huidige conflict rondom de Gazastrook !
Of ben je soms vergeten dat destijds de Gazastrook terug gegeven werd en Israël geflipte kolonisten van de daken af trok met bulldozers ect.
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:11:51 #128
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65271568
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Afrikanen zich slechts druk hoeven te maken over het probleem hoe hun maag te vullen !
En hooguit een enkele goed doorvoede Afrikaan nog wel eens kans ziet een Universitaire opleiding af te ronden.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou maak je het helemaal bot
eerst waren we dom nu zijn we onwetenheid..
hoe noem jij jezelf dan ?.
zie het feiten open je ogen en schaar je niet achter een staat die de burgersbevolking als vijand beschouwt.
Je praat poep Meki !

Iemand die net als de rest van de wijk een schotel aan flatbalkon heeft hangen en dagelijks PA tv kijkt moet vooral dingen zeggen zoals jij ...
Want er zijn zoveel goed gedocumenteerde studies geweest over het brainwashen van Palestijnen door PA tv.
Maar dat zijn dingen die je niet eens in je achterhoofd kunt halen als je weer eens je onzin verkondigd !
Kijk anders even in thread nr.50 heb ik een hele post gewijd aan enkele jaren PA tv en op de vele verschillende manier Palestijnen gebrainwashed worden om slechts één ding te kunnen .. het haten van Joden, en nee niet Israëliërs ,, maar JODEN.. Want volgens Palestijnen bestaan Israëlïërs niet !
Kortom even je schoteltje opnieuw richten en een avondje kijken dan praat jij wel wat anders dan poep..
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Ga je mond snel spoelen..
1300 doden waarvan de helft vrouwen en kinderen
6000 gewonden waarvan de helft vrouwen en kinderen.

en dat zijn allemaal militanten ?
80.000 dode burgers in Tsjetjenië doordat de Russen bruut hun gang gingen ...
En "toevallig" werd een advocaat gisteren afgeknalt omdat hij een Kolonel uit het Russische leger weer achter tralies wou krijgen omdat die een meisjes verkracht heeft !
Wat zeik je nou met die 1300 doden ....
Hamas roept toch dat ze gewonnen hebben ...
Een gemiddelde Palestijnse vrouw baart 8 kinderen met uitschieters tot 12 maar dat wist jij al hé..
Als Israël echt kwaadaardig zou zijn zouden ze gratis pillen en condooms uitstrooien boven Gaza !
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:10 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

2. Het is niet de tactiek van Hamas die voor burgerslachtoffers in de Gaza strook zorgt, de tactiek van Israel met haar indiscriminerende fosforbommen daarentegen wel.

[ afbeelding ]
Hamas kan alleen maar dromen van zulke capaciteit ... Oh wat zouden ze graag zulke fratsen uitvreten ..

[ Bericht 32% gewijzigd door paddy op 21-01-2009 08:31:25 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:18:47 #129
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_65271623
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:51 schreef Ghazi het volgende:
Oplossing is simpel, alle zionisten/bezetters uit Palestina.
Teruggave van Jeruzalem aan de internationale gemeenschap.
Het recht op terugkeer van Palestijnen realiseren.
De Israelische muur op eigen grondgebied, en de ontmanteling van militaire Hamas.
Een levensvatbare Palestijnse staat in de Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

Waarom snappen Israeli's dit simpele pakket niet?

De term "Palestijnse entiteit/staat" werd door
Arabieren voor de eerste keer
geïntroduceerd tijdens de Arabische Liga top in
1959.
Echter werd deze entiteit pas voor het eerst
genoemd en "erkend" door de rest van de wereld in
de VN resolutie 242 na de 6 daagse oorlog.
Typisch dus hoe de rest van de wereld de Arabieren
paaide terwijl zij de verliezers waren !
En nu beweer jij doodleuk dat het recht op terugkeer ?! van wat ??
Al die honderdenduizenden Egyptenaren, Syriërs, Jordanezen naar hun thuis landen ?!
Palestijnse staat is een Arabische leugen bedoelt om Zionisme te bestrijden !
Ga maar eens lekker je huiswerk doen ..

( http://www.palestinehistory.com/palst.htm )

( http://www.palestinehistory.com/qtime.htm )

( http://www.alnakba.org/chronology/chronology.htm ).

( http://ist-socrates.berkeley.edu/~mescha/bookrev/khalidi.html )

"Palestinian Identity" by Rashid Khalidi
( http://www.amazon.com/exe(...)/002-1089585-3906427 )

Palestinians: The Making of a People
By Baruch Kimmerling and Joel S. Migdal
( http://www.danielpipes.org/reviews/199304.shtm l)

Palestinians: The Making of a People
( http://www.amazon.com/exe(...)/002-1089585-3906427 )

www.dictionary.com’s list of dictionary entries on Palestine
( http://www.dictionary.com/search?q=palestine&db=%2A )

"history of Palestine" maps
( http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=%22history+of+palestine%22+map )

Palestinian definition
( http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=Palestinian+definition )

There is Already an Arab State and Even a Palestinian State
( http://middleeastfacts.com/guests/shifftan_16may05f.php )

[ Bericht 67% gewijzigd door Tiesemans op 21-01-2009 08:29:30 ]
pi_65271819
Hamas declares 'victory' in Gaza
quote:
GAZA CITY: Emboldened by surviving Israel's military onslaught, Hamas declared victory Tuesday in rallies attended by thousands supporters waving green Islamic flags atop the ruins in Gaza.

The Islamic militants taunted Israel one huge banner proclaimed Israel's defeat in Hebrew and said Gaza is just a stepping stone for eliminating the Jewish state. "Hamas today is more powerful," Ismail Radwan, a Hamas leader, told a crowd from a terrace overlooking Gaza's main square, with the demolished parliament building serving as a backdrop.

However, beyond the fiery words, Hamas has offered no plans for rebuilding Gaza, which suffered about $2 billion in destruction during Israel's three-week war on Hamas. Also, Gaza's borders with Israel and Egypt, largely sealed since Hamas seized Gaza 19 months ago, are unlikely to open unless the militants relinquish some of their control.
[..]
Achja, ik denk dat elke dag dat er niet gevochten wordt een overwinning is voor beide kanten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65271910

Hamas vuurde kennelijk raketten af vanuit dat televisiegebouw.
pi_65272262
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:54 schreef Ghazi het volgende:

TVP overigens.
Hier stond oorspronkelijk een instemmende post van Ghazi over het met raketten naar de maan sturen van joden.

Dit bericht is verwijderd door Paddy en daar heeft hij groot gelijk in. Met toestemming wil ik het toch nog even terughalen want (en dat had ik niet verwacht en gedacht) in de Metro staat deze tekst wel degelijk.

http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=146940
quote:
Stap twee: meer ruimte voor de Joden. Ze worden immers al generaties lang opgejaagd, en hebben op den duur toch echt een plekje voor henzelf nodig. Dat zullen ze krijgen: we sturen alle Joden gewoon de ruimte in. Met de raketten van Hamas. Religie is in de toekomst tenslotte verboden, en hier op aarde hebben we het wel een beetje gehad met dat eeuwige kleinzerige gezeur over anti-semitisme en heilige gronden. Ja, jongeren zijn de toekomst, en dat is iets om je op te verheugen. Tenzij je regenwormen oppervlakkige diertjes vindt. Of Joods bent.

Maar misschien kan iemand me het uitleggen, is dit grappig bedoeld of zo?????
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:05:31 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_65272319
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:01 schreef buachaille het volgende:
Ik denk dat het vooral ironisch bedoeld is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_65272364
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:05 schreef DustPuppy het volgende:

Aha, dus als je antisemitische of racistische 'grappen' maakt op een ironische manier dan is er niets aan de hand?
pi_65273087
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk walgelijk. Zet voor Israël eens Palestijn neer? Of moslim? Wel grappig dat de poster dan alleen de Joden aanhaalt. Lafheid misschien, want ook moslims hebben heilige plekken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_65273223
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:42 schreef paddy het volgende:

Lafheid misschien, want ook moslims hebben heilige plekken.
Die verboden zijn voor niet-moslims om ook maar in de buurt te komen op straffe van de dood.
pi_65273279
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:47 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Die verboden zijn voor niet-moslims om ook maar in de buurt te komen op straffe van de dood.
Mag ik daar een bron van? En over welke heilige plek heb jij het nu? Maar ik heb het over het artikel. Die gaat ook de moslims aan in feite. Lees maar eens goed. Geloof verboden staat er.

Mekka is wel verboden voor niet-moslims (wat ik er van las, tenminste) Mekka als verboden gebied voor niet-Moslims
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:52:58 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_65273349
In de column gaat het vooral over hoe jongeren denken en dat wordt dan wat simplistisch en ironisch gebracht. Ik vind het niet walgelijk. Wel tekenend over hoe de volgende generatie tegen dit soort conflicten aankijkt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_65273424
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:52 schreef DustPuppy het volgende:
In de column gaat het vooral over hoe jongeren denken en dat wordt dan wat simplistisch en ironisch gebracht. Ik vind het niet walgelijk. Wel tekenend over hoe de volgende generatie tegen dit soort conflicten aankijkt.
Dus racisme is goed, omdat het een column is? Dan moet het kunnen?

Ik vind dit net over the top hoor.

Stel dat er een column zou komen die hetzelfde zou zeggen van de Palestijnen en moslims? Is dat dan niet gewoon discriminatie? Of mag je gewoon oproepen om alle moslims weg te sturen van de aarde met een raket van de Israëlieten?
pi_65273457
Dat artikel slaat helemaal nergens op, als de wereld door twintigers wordt geregeerd dan wordt religie afgeschaft. En wat is dan het eerste probleem dat aangepakt wordt ? Aids ? Congo ? Darfur ?

Welnee, de Palestijnen (let op: niet-religieuze aanduiding van een groep) krijgen hun zin en de Joden (let op: een religieuze aanduiding in een wereld die geen religie meer kent) worden allemaal de ruimte in geschoten. Niet alleen de Israeliers moeten deze planeet af worden gezuiverd, ook alle Joden in de hele wereld moeten weg.

En dit m.b.t. heilige plaatsen http://i129.photobucket.c(...)/mecca_road_sign.jpg

Het lijkt sprekend qua kleur en ontwerp op de ANWB borden hier in Nederland, zouden deze uit dezelfde fabriek komen ?
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:04:31 #141
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_65273648
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:56 schreef paddy het volgende:
Dus racisme is goed, omdat het een column is? Dan moet het kunnen?

Ik vind dit net over the top hoor.

Stel dat er een column zou komen die hetzelfde zou zeggen van de Palestijnen en moslims? Is dat dan niet gewoon discriminatie? Of mag je gewoon oproepen om alle moslims weg te sturen van de aarde met een raket van de Israëlieten?
Dus als er bij bepaalde groepen in de samenleving dit soort idee leven, zou je daar niet eens verslag van mogen doen, want alleen dat verslag is al walgelijk? Ze ventileert namelijk niet haar eigen ideeën, maar de ideeën die zij heeft gehoord van de studenten die ze heeft ondervraagd en geeft daar dan een sarcastische/ironische draai aan.
pi_65273699
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:01 schreef buachaille het volgende:
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=146940
[..]

Nee, de auteur is gewoon een dwaas. Alsof we zonder religie geen reden kunnen bedenken om elkaar af te slachten. (Bijvoorbeeld door alle religieuzen de ruimte in te schieten)

Twintigers zijn slechts bij uitzondering geschikt om de wereld te regeren. Ikzelf zou het wel kunnen, uiteraard.
pi_65274967
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus als er bij bepaalde groepen in de samenleving dit soort idee leven, zou je daar niet eens verslag van mogen doen, want alleen dat verslag is al walgelijk? Ze ventileert namelijk niet haar eigen ideeën, maar de ideeën die zij heeft gehoord van de studenten die ze heeft ondervraagd en geeft daar dan een sarcastische/ironische draai aan.
O het is ironisch bedoeld ! Goed om te weten, je zou bijna denken dat hier iemand beweert dat de verwijdering van alle joden van de wereld de enige finale oplossing zou zijn.
pi_65275440
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij af of die studenten wel nuchter na kunnen denken. Wat een dramaqueens dan, en hoop dat dit soort later geen functies krijgt waarmee ze met andere mensen in contact komen.
quote:
Ook dit meningsverschilletje is met een frisse, onpartijdige blik zo opgelost.
Dit laat trouwens wel zien dat de poster een spottende glimlach laat zien tegenover die studenten.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:04:45 #145
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_65275695
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:57 schreef paddy het volgende:
Dan vraag ik mij af of die studenten wel nuchter na kunnen denken. Wat een dramaqueens dan, en hoop dat dit soort later geen functies krijgt waarmee ze met andere mensen in contact komen.
Nou aangezien ze daarvoor schrijft dat ze een lading Arafat-sjaaltjes heeft getekend, kun je wel ongeveer nagaan wat de afkomst van deze studenten was. En je kunt veel zeggen over deze groep, maar genuanceerd zijn ze absoluut niet.
pi_65276406
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:11 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Afrikanen zich slechts druk hoeven te maken over het probleem hoe hun maag te vullen !
En hooguit een enkele goed doorvoede Afrikaan nog wel eens kans ziet een Universitaire opleiding af te ronden.
[..]

Je praat poep Meki !

Iemand die net als de rest van de wijk een schotel aan flatbalkon heeft hangen en dagelijks PA tv kijkt moet vooral dingen zeggen zoals jij ...
Want er zijn zoveel goed gedocumenteerde studies geweest over het brainwashen van Palestijnen door PA tv.
Maar dat zijn dingen die je niet eens in je achterhoofd kunt halen als je weer eens je onzin verkondigd !
Kijk anders even in thread nr.50 heb ik een hele post gewijd aan enkele jaren PA tv en op de vele verschillende manier Palestijnen gebrainwashed worden om slechts één ding te kunnen .. het haten van Joden, en nee niet Israëliërs ,, maar JODEN.. Want volgens Palestijnen bestaan Israëlïërs niet !
Kortom even je schoteltje opnieuw richten en een avondje kijken dan praat jij wel wat anders dan poep..
[..]

80.000 dode burgers in Tsjetjenië doordat de Russen bruut hun gang gingen ...
En "toevallig" werd een advocaat gisteren afgeknalt omdat hij een Kolonel uit het Russische leger weer achter tralies wou krijgen omdat die een meisjes verkracht heeft !
Wat zeik je nou met die 1300 doden ....
Hamas roept toch dat ze gewonnen hebben ...
Een gemiddelde Palestijnse vrouw baart 8 kinderen met uitschieters tot 12 maar dat wist jij al hé..
Als Israël echt kwaadaardig zou zijn zouden ze gratis pillen en condooms uitstrooien boven Gaza !
[..]

Hamas kan alleen maar dromen van zulke capaciteit ... Oh wat zouden ze graag zulke fratsen uitvreten ..
Altijd wijzen naar anderen om de oorlogsmisdaden goed te praten
niet ingaan op de argumenten en enkel met leugens komen.
Israeli's zien als mensen en Palestijnen niet.
je draait enkel in je ontkenningsfase.

Adios Tiesemans
pi_65276477
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou aangezien ze daarvoor schrijft dat ze een lading Arafat-sjaaltjes heeft getekend, kun je wel ongeveer nagaan wat de afkomst van deze studenten was. En je kunt veel zeggen over deze groep, maar genuanceerd zijn ze absoluut niet.
Dat merkt mijn zoon ook wel op school, en die heeft ook nog een naam die hem niet helpt
pi_65276578
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:47 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Wil je zo graag naar Mekka dan ?.
Jij hebt er niks te zoeken.. het is een heilige plaats.. enkel voor Moslims.
pi_65276662
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar dat is toch enorm discriminerend? Het stimuleert het wij-zij denken. Zeker jij zou daar grote problemen mee moeten hebben, voorstander als je bent van een humane samenleving.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:33:03 #150
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65276724
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij bent altijd welkom in het Vaticaan of bij de klaagmuur Meki. Een beetje verdraagzaamheid, zo kan het ook
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65276804
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar dat is toch enorm discriminerend? Het stimuleert het wij-zij denken. Zeker jij zou daar grote problemen mee moeten hebben, voorstander als je bent van een humane samenleving.
Regels zijn regels.
Het is eenmaal zo dat niet-moslims niet Mekka mogen betreden maar jullie hebben daar toch niks te zoeken.
Je mag erin als je moslim wordt.
pi_65276859
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:46 schreef CeeJee het volgende:

[..]

O het is ironisch bedoeld ! Goed om te weten, je zou bijna denken dat hier iemand beweert dat de verwijdering van alle joden van de wereld de enige finale oplossing zou zijn.
ach, er zijn er ook zat die de Gaza strip willen gebruiken voor het winnen van glas dat gloeit in het donker
pleased to meet you
pi_65276970
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Regels zijn regels.
Dat is geen argument. De regel kan ook zijn dat alle negers Untermenschen zijn. Ook niet wenselijk toch?
quote:
Het is eenmaal zo dat niet-moslims niet Mekka mogen betreden maar jullie hebben daar toch niks te zoeken.
Ik ben atheist, maar ik kom wel het Vaticaan in (ze vragen me niet eens naar mijn geloof, je moet je alleen fatsoenlijk kleden (wat ik uiteraard ook doe dan)). Kijk, zo kan het toch ook?
pi_65277026
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:36 schreef moussie het volgende:

ach, er zijn er ook zat die de Gaza strip willen gebruiken voor het winnen van glas dat gloeit in het donker
Als die aanmatigende opmerkingen over Gaza voor jou reden zijn om de andere kant op te kijken als er antisemitische stukjes gepubliceerd worden dan mag je Harry von Bommel de hand schudden.
pi_65277027
quote:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt met glas, gloeit, donker. Maar dan nog, ik maak er geen verschil in hoor. Ik vind het gewoon triest dat mensen zo denken en zou ze niet graag met andere mensen goede functies zien bekleden. Neem aan dat je het toch ook niet toe staat te juichen of het goed keurt? Het gaat hier nl niet alleen om Joden, maar ook om moslims en christenen. Ik snap niet dat die studenten (waar je toch een klein beetje verstand van mag verwachten) dat niet snappen.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 21-01-2009 11:45:20 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:44:50 #156
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65277170
quote:

[..]

Regels zijn regels.
Dat jij met zo'n plank voor je kop nog je beeldscherm kan zien verbaast me
pi_65277175
quote:

[..]

Regels zijn regels.
Fijn dat je dat even duidelijk maakt.

Als de moslims dan een stad krijgen, krijgen de Joden er ook 1. Alle moslims gooien we uit Jeruzalem en dumpen we ergens in de Arabische wereld. Wat hebben moslims nou eigenlijk te zoeken in Jeruzalem? Die Al Aqsa moskee bouwen we wel om in een mooie Walmart. Het is bovendien erg egoïstisch van de moslims om naast Mekka (en Medina) nóg een heilige stad te willen hebben.

Ze mogen wel in Jeruzalem komen als ze Jood (of Christen) worden.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:45:31 #158
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65277200
-edit- Nee

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 21-01-2009 11:56:29 ]
Trotse papa van Eden
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:49:54 #159
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65277340
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:44 schreef waht het volgende:

[..]

Fijn dat je dat even duidelijk maakt.

Als de moslims dan een stad krijgen, krijgen de Joden er ook 1. Alle moslims gooien we uit Jeruzalem en dumpen we ergens in de Arabische wereld. Wat hebben moslims nou eigenlijk te zoeken in Jeruzalem? Die Al Aqsa moskee bouwen we wel om in een mooie Walmart. Het is bovendien erg egoïstisch van de moslims om naast Mekka (en Medina) nóg een heilige stad te willen hebben.

Ze mogen wel in Jeruzalem komen als ze Jood (of Christen) worden.
Even nog over Jerusalem en tolerantie: Toen Jerusalem onder Jordaans bestuur stond (1948-1967) was het voor Joden verboden om de klaagmuur, hun heiligste plaats, te bezoeken. Nu Israel Jerusalem in handen heeft is het bestuur over de Al Aqsa en de Dome of the Rock nog steeds in Moslimhanden. Je mag als niet Moslim ook niet die moskee in. Als niet Jood/niet Christen mag je best de klaagmuur en de Church of the Holy Sepulcre, de heiligste plaats in Christendom, bezoeken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65277452
quote:

[..]

Willen die ook de hele aarde zuiveren van alle moslims ? De keuze voor de term joden i.p.v. Israeli's om degenen aan te duiden die deze aarde beter kwijt kan zijn in dat stukje is meer dan zomaar ironisch.
pi_65277482
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Even nog over Jerusalem en tolerantie: Toen Jerusalem onder Jordaans bestuur stond (1948-1967) was het voor Joden verboden om de klaagmuur, hun heiligste plaats, te bezoeken. Nu Israel Jerusalem in handen heeft is het bestuur over de Al Aqsa en de Dome of the Rock nog steeds in Moslimhanden. Je mag als niet Moslim ook niet die moskee in. Als niet Jood/niet Christen mag je best de klaagmuur en de Church of the Holy Sepulcre, de heiligste plaats in Christendom, bezoeken.
Dat komt omdat Joden in meerderheid veel toleranter zijn dan moslims. Als de moslims dat nu zelf ook eens gingen inzien zouden ze wellicht op dat vlak ook wat vooruitgang kunnen boeken. Maar zelfkritiek is in die kringen niet heel erg wijdverbreid.
pi_65277486
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:49 schreef Viajero het volgende:
Als niet Jood/niet Christen mag je best de klaagmuur en de Church of the Holy Sepulcre, de heiligste plaats in Christendom, bezoeken.
Ik weet niet of dat waar is, volgens mij kent het Christendom niet echt heilige plaatsen. Wel is Israel uiteraard zeer belangrijk voor Christenen maar of in de Bijbel het land tot in eeuwigheid heilig wordt genoemd dat weet ik niet.
pi_65277543
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat jij met zo'n plank voor je kop nog je beeldscherm kan zien verbaast me
Misschien typt ie wel dubbelblind en komt er daarom zoveel onzin uit zijn toetsenbord.
pi_65277569
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat komt omdat Joden in meerderheid veel toleranter zijn dan moslims. Als de moslims dat nu zelf ook eens gingen inzien zouden ze wellicht op dat vlak ook wat vooruitgang kunnen boeken. Maar zelfkritiek is in die kringen niet heel erg wijdverbreid.
Ga lekker generaliseren
pi_65277675
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:55 schreef paddy het volgende:

[..]

Ga lekker generaliseren
Is het soms niet waar?

Let wel: ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, er zijn natuurlijk ook wel tolerante moslims.

En zonder generaliseren kun je geen uitspraken doen over populaties.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:58:48 #166
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65277706
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:53 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat waar is, volgens mij kent het Christendom niet echt heilige plaatsen. Wel is Israel uiteraard zeer belangrijk voor Christenen maar of in de Bijbel het land tot in eeuwigheid heilig wordt genoemd dat weet ik niet.
Ik ben Christen (Katholiek) en ik kan je verzekeren dat we heilige plaatsen hebben, vrij veel ook. Denk aan Jerusalem, Bethlehem, het Vaticaan, maar ook bv Lourdes, Fatima en Guadalupe.

Ik ben in dec/jan in Jerusalem geweest, en je mag daar overal komen behalve op Moslim heilige plaatsen. Daar wordt je door het Israelische leger gestopt met de vraag of je Moslim bent.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:59:50 #167
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65277733
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:55 schreef paddy het volgende:

[..]

Ga lekker generaliseren
Hij heeft wel gelijk.
pi_65278021
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:58 schreef Viajero het volgende:Ik ben Christen (Katholiek) en ik kan je verzekeren dat we heilige plaatsen hebben, vrij veel ook. Denk aan Jerusalem, Bethlehem, het Vaticaan, maar ook bv Lourdes, Fatima en Guadalupe.

Ik ben in dec/jan in Jerusalem geweest, en je mag daar overal komen behalve op Moslim heilige plaatsen. Daar wordt je door het Israelische leger gestopt met de vraag of je Moslim bent.
Ik heb het even opgezocht op Biblia en in ieder geval Jeruzalem is een heilige stad voor Christenen, evenals Sion de heilige berg. De overige plaatsen die je noemt zijn specifiek voor het katholicisme en niet specifiek voor het hele christendom.

Enne, buachaille gaat dit jaar ook naar Israel, ik wil het land nu toch wel eens met eigen ogen zien.
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:12:31 #169
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65278175
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht op Biblia en in ieder geval Jeruzalem is een heilige stad voor Christenen, evenals Sion de heilige berg. De overige plaatsen die je noemt zijn specifiek voor het katholicisme en niet specifiek voor het hele christendom.
Klopt, maar niet-Katholieken zijn nepChristenen
quote:
Enne, buachaille gaat dit jaar ook naar Israel, ik wil het land nu toch wel eens met eigen ogen zien.
Dat zouden meer mensen hier moeten doen. Ik denk dat je er veel van zal opsteken.
pi_65278223
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:18 schreef Tiesemans het volgende:
heel wat
krijgen we dat weer .. Palestina en de Palestijnen bestonden niet ..
dat Israël en de Israëliërs ook niet bestonden wordt zoals altijd vergeten ..

de enige verwijzing naar een land/rijk Israël is bijna 3000 jaar oud, en wat er toen Israëliet genoemd werd is verdwenen, opgelost in de volkeren van de omgeving, lang voor de messias van de Christen werd geboren, de Judea's werden de Joden, en die woonden dus in het rijk Juda, niet Israël ..
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:22:35 #171
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65278561
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:13 schreef moussie het volgende:

[..]

krijgen we dat weer .. Palestina en de Palestijnen bestonden niet ..
dat Israël en de Israëliërs ook niet bestonden wordt zoals altijd vergeten ..

de enige verwijzing naar een land/rijk Israël is bijna 3000 jaar oud, en wat er toen Israëliet genoemd werd is verdwenen, opgelost in de volkeren van de omgeving, lang voor de messias van de Christen werd geboren, de Judea's werden de Joden, en die woonden dus in het rijk Juda, niet Israël ..
Als iedereen in die regio zich nou eens op morgen concentreert ipv op eergisteren, dan zou dat al een wereld van verschil maken.
pi_65279103
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als iedereen in die regio zich nou eens op morgen concentreert ipv op eergisteren, dan zou dat al een wereld van verschil maken.
hoe kan je dat als het bestaan van de 'Palestijn' ontkend en zijn recht op zijn geboortegrond plompweg ontzegd worden, en op basis daarvan ook nog even beslist wordt dat die geen recht heeft om zichzelf te verzetten ?
pleased to meet you
pi_65279237
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

hoe kan je dat als het bestaan van de 'Palestijn' ontkend
De PA is toch erkend?
pi_65279275
quote:

[..]

Regels zijn regels.
Wat zou je er van vinden als Moslims niet langer toegelasten worden tot bijvoorbeeld Vaticaanstad en de Sint Pieter?

PS dit is gewoon een vraag, ben er namelijk benieuwd naar.
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:40:36 #175
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65279294
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

hoe kan je dat als het bestaan van de 'Palestijn' ontkend en zijn recht op zijn geboortegrond plompweg ontzegd worden, en op basis daarvan ook nog even beslist wordt dat die geen recht heeft om zichzelf te verzetten ?
Israel accepteert het twee staten principe al een hele tijd. Niemand in de Israelische regering ontkent het bestaan van Palestijnen, of hun recht op een eigen staat. De Israelis die nu in Israel wonen zijn daar voor het grootste deel ook geboren.
pi_65279518
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:39 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

De PA is toch erkend?
mwah, alleen de 'goedgekeurde' fractie, de democratisch gekozen meerderheid niet, dat zijn 'terroristen'.

Daarnaast, leuk zo'n erkenning op papier, maar hoe zit dat met de mensen, hoe vaak ben je in dit topic het argument tegen gekomen dat het geen staat was, de Palestijn niet bestaat ?
pleased to meet you
pi_65279550
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Israel accepteert het twee staten principe al een hele tijd. Niemand in de Israelische regering ontkent het bestaan van Palestijnen, of hun recht op een eigen staat. De Israelis die nu in Israel wonen zijn daar voor het grootste deel ook geboren.
misschien de man op straat, maar het beleid zelf verteld toch een ander verhaal

en tja, het recht van aanwezigheid .. zo gaat dat dus ook in de bezette gebieden, langzame veroveringsoorlog dmv extremistische kolonisten.

Vertel mij eens .. waarom worden de voormalige kolonisten van de Gaza-strook nu gevestigd in een nieuw gebouwde nederzetting op de Westbank .. omdat men vrede wil, gelooft in de 2 staten oplossing ?
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:04:09 #178
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65280139
Het Israelisch leger heeft zich overigens nu toch geheel teruggetrokken uit Gaza. Gisteren zei een woordvoerder nog dat een deel van de troepen nog zou blijven
Telefoontje van Obama naar Tel Aviv?
Here we are now, entertain us.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:04:25 #179
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65280145
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:47 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, alleen de 'goedgekeurde' fractie, de democratisch gekozen meerderheid niet, dat zijn 'terroristen'.

Daarnaast, leuk zo'n erkenning op papier, maar hoe zit dat met de mensen, hoe vaak ben je in dit topic het argument tegen gekomen dat het geen staat was, de Palestijn niet bestaat ?
Hoezo 'terroristen'? Als je zelfmoordenaars naar restaurant en bussen stuurt, en lukraak raketten op bevolkingscentra afschiet dan ben je een terrorist. Dat ze democratisch verkozen zijn betekent niet dat ineens alles wat ze doen helemaal ok is.

De meeste israelis die ik ken staan achter een twee staten oplossing. Wat een aantal radicalen hier roept heeft niets te maken met de officiele positie van Israel, of met de publieke opinie in Israel.
pi_65280154
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

en tja, het recht van aanwezigheid .. zo gaat dat dus ook in de bezette gebieden, langzame veroveringsoorlog dmv extremistische kolonisten.

Vertel mij eens .. waarom worden de voormalige kolonisten van de Gaza-strook nu gevestigd in een nieuw gebouwde nederzetting op de Westbank .. omdat men vrede wil, gelooft in de 2 staten oplossing ?
WAAROM geloof jij eigenlijk dat Israël een "veroveringsoorlog" voert?
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:06:03 #181
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65280224
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook niet mee eens. Maar jij stelt dat de Palestijnen voor Israel niet zouden bestaan, en dat is gewoon onzin en valse propaganda.
pi_65280939
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef voyeur het volgende:
Het Israelisch leger heeft zich overigens nu toch geheel teruggetrokken uit Gaza. Gisteren zei een woordvoerder nog dat een deel van de troepen nog zou blijven
Dat is goed nieuws.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:26:30 #183
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65281032
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef voyeur het volgende:
Moet je nagaan hoe betrouwbaar de media is..
Heeft niks met Obama te maken, maar de bron klopt zoals bewezen en meerdere berichten niet.
Trotse papa van Eden
pi_65283583
According to A-Sharq, Abu Marzuk also said that Hamas had killed Gazans suspected of collaborating with Israel during the IDF offensive. He was quoted as claiming that some of them had marked targets for the Israel Air Force to strike.

Fijne liefdadigheidsinstelling is Hamas toch ook.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:35:24 #185
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65283633
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:34 schreef g0dz0r het volgende:
According to A-Sharq, Abu Marzuk also said that Hamas had killed Gazans suspected of collaborating with Israel during the IDF offensive. He was quoted as claiming that some of them had marked targets for the Israel Air Force to strike.

Fijne liefdadigheidsinstelling is Hamas toch ook.
ze hebben er naar verluid 1200 van vermoord
Trotse papa van Eden
pi_65283745
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:35 schreef B4CO het volgende:

[..]

ze hebben er naar verluid 1200 van vermoord
Onder de noemer "humanitaire" hulp?
pi_65284229
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoezo 'terroristen'? Als je zelfmoordenaars naar restaurant en bussen stuurt, en lukraak raketten op bevolkingscentra afschiet dan ben je een terrorist. Dat ze democratisch verkozen zijn betekent niet dat ineens alles wat ze doen helemaal ok is.
En jij wil hier nu beweren dat Fatah dat niet doet ? Je bent je niet bewust van het feit dat volgens het jaarverslag 2007 van shin bet de meeste aanslagen in en vanuit Gaza gepleegd zijn door Fatah-aanhangers ?
quote:
De meeste israelis die ik ken staan achter een twee staten oplossing. Wat een aantal radicalen hier roept heeft niets te maken met de officiele positie van Israel, of met de publieke opinie in Israel.
waar ik op doel is dat de officiële positie van Israël zich niet vertaald naar beleid .. nogmaals, waarom wordt er tegen alle afspraken in een nieuwe nederzetting gebouwd op de Westbank en bevolkt met extremistische kolonisten .. de uitkomst daarvan is toch uiterst voorspelbaar ?
pleased to meet you
pi_65284508
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:50 schreef moussie het volgende:

[..]

En jij wil hier nu beweren dat Fatah dat niet doet ? Je bent je niet bewust van het feit dat volgens het jaarverslag 2007 van shin bet de meeste aanslagen in en vanuit Gaza gepleegd zijn door Fatah-aanhangers ?
Zonder dat men Hamas spiegelt aan al Fatah of ieder andere willekeurige militie is het mogelijk objectief vast te stellen, dat Hamas een terroristische organisatie is.
Zoals gezegd het uitkiezen van burgerdoelen om daar raketten en mortieren op te vuren, zelfmoordaanslagen, ontvoeringen, het vastzetten, bedreigen en vermoorden van politieke dissidenten, het plunderen van konvooien met hulpgoederen voor eigen gebruik, etc. dragen allemaal bij om tot die op opzichzelfstaande beoordeling te komen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:03:25 #189
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65284716
quote:

[..]

[..]
Dat maakt Hamas niet minder terroristisch. En Fatah heeft in elk geval Israel erkend, wat een basis voor gesprekken is.

je kan tegen Israel zijn, prima. Maar als je ontkent dat Hamas een terroristische organisatie is, hoe serieus denk je dan nog genomen te worden?
quote:
waar ik op doel is dat de officiële positie van Israël zich niet vertaald naar beleid .. nogmaals, waarom wordt er tegen alle afspraken in een nieuwe nederzetting gebouwd op de Westbank en bevolkt met extremistische kolonisten .. de uitkomst daarvan is toch uiterst voorspelbaar ?
Daar ben ik ook tegen. Israel moet gewoon die nederzettingen ontruimen. Maar dat ik fouten zie bij Israel maakt me niet blind tov hun vijanden. Ik denk dat jij het ook bijzonder onprettig zou vinden om onder een Hamas regering te leven. vergeet niet dat niet elke vijand van Israel automatisch een engel is.
pi_65284736
quote:

[..]

[..]

Volgens mij ging dat toch gelijk op? Uiteraard ten koste van de Palestijn. Neutraal willen blijven kost je zeker een paar gebroken knieën

Het rapport is trouwens hier te vinden, Viajero
http://thereport.amnesty.(...)alestinian-authority
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:05:33 #191
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65284800
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zonder dat men Hamas spiegelt aan al Fatah of ieder andere willekeurige militie is het mogelijk objectief vast te stellen, dat Hamas een terroristische organisatie is.
Zoals gezegd het uitkiezen van burgerdoelen om daar raketten en mortieren op te vuren, zelfmoordaanslagen, ontvoeringen, het vastzetten, bedreigen en vermoorden van politieke dissidenten, het plunderen van konvooien met hulpgoederen voor eigen gebruik, etc. dragen allemaal bij om tot die op opzichzelfstaande beoordeling te komen.
Hamas is in essentie geen terroristische organisatie maar een verzetsbeweging die terroristische middelen gebruikt.
Daar zit een groot verschil in.
Dasvidanja
pi_65285095
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:05 schreef Verluste het volgende:

[..]

Hamas is in essentie geen terroristische organisatie maar een verzetsbeweging die terroristische middelen gebruikt.
Daar zit GEEN ENKEL verschil in, behalve bij terroristen, PR-lui voor deze organisaties, antizionisten en (natuurlijk) antisemieten.
pi_65285120
quote:

als het niet om te huilen was dan zou je wel moeten lachen om je betreurenswaardige domheid
pi_65285264
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

WAAROM geloof jij eigenlijk dat Israël een "veroveringsoorlog" voert?
omdat ik de feiten zie en lees
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:19:16 #195
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65285315
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:13 schreef Karrs het volgende:

[..]

Daar zit GEEN ENKEL verschil in, behalve bij terroristen, PR-lui voor deze organisaties, antizionisten en (natuurlijk) antisemieten.
Er zit wel een verschil in als je de achtergronden een beetje beter leert kennen.
Dasvidanja
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:19:40 #196
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65285327
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:13 schreef buachaille het volgende:

[..]

als het niet om te huilen was dan zou je wel moeten lachen om je betreurenswaardige domheid
Kijk naar je zelf. Hatelijkheden vind ik typisch iets doms.
Dasvidanja
pi_65285344
quote:

[..]

Dat jij een afwijkende definiëring erop nahoudt is mij al bekend, maar ik (en nog velen anderen, waaronder de Verenigde Staten en de Europese Unie) beoordeel niet op basis van een theorie maar op de basis van de praktijk van handelen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65285356
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:13 schreef buachaille het volgende:

[..]

wist je dat er Israëlische premiers waren die als terrorist te boek stonden .. wist je dat een van de lintjes die je kan krijgen als IDF-militair een ode brengt aan een terroristische organisatie ?
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:20:53 #199
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65285382
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:19 schreef Verluste het volgende:

[..]

Er zit wel een verschil in als je de achtergronden een beetje beter leert kennen.
Nee, als Hamas alleen militaire doelen zou aanvallen dan was het een verzetsorganisatie. Elke organisatie die als doel heeft burgers te vermoorden is een terroristische organisatie.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:21:29 #200
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65285399
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat jij een afwijkende definiëring erop nahoudt is mij al bekend, maar ik (en nog velen anderen, waaronder de Verenigde Staten en de Europese Unie) beoordeel niet op basis van een theorie maar op de basis van de praktijk van handelen.
http://omroep.vara.nl/Home.3837.0.html

Laat je informeren, en niet zeuren dat het van een 'linkse' omroep is.
Dasvidanja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')