Wat een ongelovelijke arrogantie. En maar vreemd vinden dat mensen moslims niet mogen en/of wantrouwen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:17 schreef BiLaL het volgende:
.
Het zou irreëel zijn wanneer de normale burger in opstand komt tegen de weigering een verboden (defensie) gebied te mogen betreden. Zo is het ook ongepast voor niet-Moslims om in opstand te komen tegen de weigering van niet-Moslims om Mekka en Medina te betreden.
1.) Het vers uit de Qor-aan welke bepaalde soorten voedsel verbied, geeft aan het einde aan dat bij noodzaak het toegestaan is ze te nuttigen. Vanuit deze vers komen de volgende twee legitieme stelregels voort: "Noodzakelijkheden gaan boven verboden" en "Het kiezen van het minst kwade tussen twee kwaden, indien beiden niet vermeden kunnen worden". De stelregels voorzien in de bron tot het toestaan van orgaandonatie in al-Islaam. De betekenis van menselijk leven is een 'noodzaak' welke het verbod tot het schaden van het menselijk lichaam (levend of dood), te boven gaat. Letsel aan het lichaam van de donor is ook minder erg dan het tot overlijden laten komen van een patiënt. Op basis van deze principes is het ook toegestaan voor degene die om komt van de honger, om het vlees te eten van iemand die al dood is.quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:02 schreef Mrln het volgende:
zag laatst nog op tv (Prem Time), moslims willen wel orgaan donors ontvangen, maar zelf geven ?? dan beroepen ze weer op hun geloofsrecht..zum kotsen![]()
In Nederland is de Koran geen wet. De Nederlandse volksaard bevat o.a. een 'voor wat hoort wat' gevoel, vandaar dat wel organen willen ontvangen maar niet afstaan gezien wordt als profiteurs-gedrag. Het gedrag van de Moslim is daarmee een belediging voor de Nederlander.quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:11 schreef BiLaL het volgende:
[..]
1.) Het vers uit de Qor-aan welke bepaalde soorten voedsel verbied, geeft aan het einde aan dat bij noodzaak het toegestaan is ze te nuttigen. Vanuit deze vers komen de volgende twee legitieme stelregels voort: "Noodzakelijkheden gaan boven verboden" en "Het kiezen van het minst kwade tussen twee kwaden, indien beiden niet vermeden kunnen worden". De stelregels voorzien in de bron tot het toestaan van orgaandonatie in al-Islaam. De betekenis van menselijk leven is een 'noodzaak' welke het verbod tot het schaden van het menselijk lichaam (levend of dood), te boven gaat. Letsel aan het lichaam van de donor is ook minder erg dan het tot overlijden laten komen van een patiënt. Op basis van deze principes is het ook toegestaan voor degene die om komt van de honger, om het vlees te eten van iemand die al dood is.
Generalisatie?quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:55 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
In Nederland is de Koran geen wet. De Nederlandse volksaard bevat o.a. een 'voor wat hoort wat' gevoel, vandaar dat wel organen willen ontvangen maar niet afstaan gezien wordt als profiteurs-gedrag. Het gedrag van de Moslim is daarmee een belediging voor de Nederlander.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Dat is absoluut niet waar. Ik hoop eerder jullie nieuwsgierigheid en begrip te wekken voor het bakermat van de Islaam.quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:18 schreef SadKingBilly het volgende:
Kom op Yvonne! Dit topic is duidelijk aangemaakt om te provoceren. Reageren we dan zoals de TS graag wil, dan gooi je onze reacties eruit?! Pfff...
Tis wel een allochtoonquote:
Ik ben hier geboren en getogen en zie mezelf dus niet als allochtoon. Dat ik zo wel genoemd wordt is voor mij normale hypocrisie. Maar soms ook provocatie.quote:
De gemiddelde Nederlander is geen donateur, heeft ook niet de intentie om donateur te worden maar zal een benodigd orgaan echt niet afslaan.quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:55 schreef NT-T.BartMan het volgende:
In Nederland is de Koran geen wet. De Nederlandse volksaard bevat o.a. een 'voor wat hoort wat' gevoel, vandaar dat wel organen willen ontvangen maar niet afstaan gezien wordt als profiteurs-gedrag. Het gedrag van de Moslim is daarmee een belediging voor de Nederlander.
Een duidelijker bekentenis van terroristische activiteiten ben ik nog nooit tegengekomen. Wat liggen er voor wapens in Mekka en Medina?quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:17 schreef BiLaL het volgende:
Vraag: Waarom is het voor niet-Moslims niet toegestaan om naar de heilige steden Mekka en Medina te gaan?
Antwoord: Het is waar dat het voor niet-Moslims niet toegestaan is om naar de heilige steden Mekka en Medina te gaan, bij de wet. De volgende punten zullen dienen als een toelichting achter zo'n restrictie.
1.) Voor iedere burger is het verboden om "area 51" te betreden, net zoals verschillende andere gebieden. Ieder land heeft bepaalde gebieden waar een normale burger niet in kan komen. Alleen een burger die in dienst is als militair of hen die verbonden zijn aan defensie van een land is het toegestaan om zo'n verboden gebied te betreden. Hier zijn alleen degenen die overtuigd zijn van de Islaam en betrokken zijn bij de verdediging van de Islaam i.e. de Moslims, toegestaan te komen.
Dat maakt de niet-moslim nog altijd zelf wel uit. Die steden bestonden al voor Muhammad werd geboren en er is daar door de eeuwen heen wel meer gedaan dan bidden. Misschien komt de niet-moslim wel om van het uitzicht te genieten.quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:45 schreef BiLaL het volgende:.
Wat de heilige plaatsen betreft. Daar worden toch 365 dagen per jaar gebeden verricht. Een niet-moslim heeft daar niets te zoeken, of te doen.
Dat vraag ik me ook af van de grotten onder het Vaticaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een duidelijker bekentenis van terroristische activiteiten ben ik nog nooit tegengekomen. Wat liggen er voor wapens in Mekka en Medina?
Dat zijn gewoon de schatten van Mussolini. Dat weet iedereen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af van de grotten onder het Vaticaan.
Daar wonen God en zijn Zionisten krijgers.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:33 schreef Dagonet het volgende:
Dat vraag ik me ook af van de grotten onder het Vaticaan.
Gezien het feit dat de Islaam of de Moslim zowat synoniem staat aan Terreur of Terrorisme of wat voor verwerpelijks dan ook, vind ik alleen Mekka en Medina als no-go area nog zeer sumier. Helemaal in de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is. Ze zouden dat hele land af moeten zetten, als ze dan toch grenzen hebben zou je haast denken...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een duidelijker bekentenis van terroristische activiteiten ben ik nog nooit tegengekomen. Wat liggen er voor wapens in Mekka en Medina?
Een geluk dat ik ook nog op andere sites kom.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:35 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de Islaam of de Moslim zowat synoniem staat aan Terreur of Terrorisme of wat voor verwerpelijks dan ook, vind ik alleen Mekka en Medina als no-go area nog zeer sumier. Helemaal in de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is. Ze zouden dat hele land af moeten zetten, als ze dan toch grenzen hebben zou je haast denken...
Idd. Voor de veiligheid van het land. Volkomen terecht. Het zou een janboel worden als iedereen zomaar elke militaire basis op mocht wandelen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:17 schreef BiLaL het volgende:
1.) Voor iedere burger is het verboden om "area 51" te betreden, net zoals verschillende andere gebieden. Ieder land heeft bepaalde gebieden waar een normale burger niet in kan komen. Alleen een burger die in dienst is als militair of hen die verbonden zijn aan defensie van een land is het toegestaan om zo'n verboden gebied te betreden.
Want... dat beschermt die steden?quote:Zo is het ook het geval binnen de Islaam, wat een universele godsdienst is voor de hele wereld en voor alle mensen. De verboden gebieden van de Islaam zijn de twee heilige steden Mekka en Medina. Hier zijn alleen degenen die overtuigd zijn van de Islaam en betrokken zijn bij de verdediging van de Islaam i.e. de Moslims, toegestaan te komen.
Natuurlijk kan je wel zeggen dat de doodstraf een barbaarse straf is. Of je nou in Singapore bent of daarbuiten. Je mening verandert echt niet per landsgrens hoorquote:c. Toen ik Singapore bezocht stond er op hun immigratieformulier vermeld "dood aan drugssmokkelaars". Als ik Singapore wil bezoeken moet ik me houden aan de regels. Ik kan dan niet zeggen dat de doodstraf een barbaarse straf is. Pas wanneer ik overeenstem met de bepalingen en vereisten zal mij toegang verleend worden tot het land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |