abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25459218
Vraag: Waarom is het voor niet-Moslims niet toegestaan om naar de heilige steden Mekka en Medina te gaan?

Antwoord: Het is waar dat het voor niet-Moslims niet toegestaan is om naar de heilige steden Mekka en Medina te gaan, bij de wet. De volgende punten zullen dienen als een toelichting achter zo'n restrictie.

1.) Voor iedere burger is het verboden om "area 51" te betreden, net zoals verschillende andere gebieden. Ieder land heeft bepaalde gebieden waar een normale burger niet in kan komen. Alleen een burger die in dienst is als militair of hen die verbonden zijn aan defensie van een land is het toegestaan om zo'n verboden gebied te betreden. Zo is het ook het geval binnen de Islaam, wat een universele godsdienst is voor de hele wereld en voor alle mensen. De verboden gebieden van de Islaam zijn de twee heilige steden Mekka en Medina. Hier zijn alleen degenen die overtuigd zijn van de Islaam en betrokken zijn bij de verdediging van de Islaam i.e. de Moslims, toegestaan te komen.

Het zou irreëel zijn wanneer de normale burger in opstand komt tegen de weigering een verboden (defensie) gebied te mogen betreden. Zo is het ook ongepast voor niet-Moslims om in opstand te komen tegen de weigering van niet-Moslims om Mekka en Medina te betreden.

2.) Visum om Mekka en Medina te betreden.

a. Wanneer een persoon naar het buitenland reist, behoort hij eerst een Visum aan te vragen om toegang te verkrijgen tot een land. Ieder land heeft zijn eigen regels, voorschriften en vereisten bij de aanvraag van een visum. Zo lang er niet voldaan wordt aan de criteria wordt er geen visum verstrekt.

b. Een van de landen die zeer strikt is in de verstrekking van visa is de Verenigde Staten, vooral wanneer er visa worden aangevraagd door burgers uit derdewereldlanden. Zij hebben verscheidene bepalingen en vereisten waaraan voldaan moet worden alvorens er een visum wordt verstrekt.

c. Toen ik Singapore bezocht stond er op hun immigratieformulier vermeld "dood aan drugssmokkelaars". Als ik Singapore wil bezoeken moet ik me houden aan de regels. Ik kan dan niet zeggen dat de doodstraf een barbaarse straf is. Pas wanneer ik overeenstem met de bepalingen en vereisten zal mij toegang verleend worden tot het land.

d. Het Visum – De voornaamste bepaling waar een mens aan moet voldoen om Mekka of Medina te betreden is het uitspreken van La ilaha ila llaah Muhammed ur Rasulullah, en dit betekent "er is geen god(heid het aanbidden waard) buiten/naast Allaah en Muhammed is de Boodschapper van Allaah".

3.) Saudi-Arabië heeft al 5.537 visa aan toeristen uit Amerika, Europa en Afrika dit jaar (03/2005) verstrekt. Dit werd uitgevoerd door het ministerie van buitenlandse zaken onder de banner "Ontdek Saudi-Arabië". Dit programma loopt sinds 1996, en er zijn al meer dan 5.000 Amerikanen, Europeanen en Japanners op bezoek geweest.

Bron: http://vraagenantwoord.blogspot.com
pi_25459529
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 17:17 schreef BiLaL het volgende:
.

Het zou irreëel zijn wanneer de normale burger in opstand komt tegen de weigering een verboden (defensie) gebied te mogen betreden. Zo is het ook ongepast voor niet-Moslims om in opstand te komen tegen de weigering van niet-Moslims om Mekka en Medina te betreden.
Wat een ongelovelijke arrogantie. En maar vreemd vinden dat mensen moslims niet mogen en/of wantrouwen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_25459701
damn je moet wel erg desperate zijn om naar mekkeren te gaan als niet moslim zijnde.

zag laatst nog op tv (Prem Time), moslims willen wel orgaan donors ontvangen, maar zelf geven ?? dan beroepen ze weer op hun geloofsrecht..zum kotsen
pi_25459763
Lekker, zijn we hier in het westen bezig kerk en staat te scheiden, moslims zijn zo angstvallig met hun geloof bezig dat zij degene zijn die aan xenofobie lijden... Kerken lopen al jaren leeg omdat mensen ontdekken dat geloof in jezelf zit, en niet in een kerk die jou met alle "broederliefde" collecte ontfutselt. Moslims kunnen schijnbaar niet individualistisch leven, lopen ze nog te ver voor achter...

Wat geen verwijt is overigens, het heeft alleen ontzettend veel tijd, geduld en moeite nodig om te overtuigen dat een geloof niet in een gebedshuis aanwezig is, een gebouw is immers een dood iets... Geloof zit in de mens, en niet in regeltjes en wetten...
pi_25459828
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 18:02 schreef Mrln het volgende:

zag laatst nog op tv (Prem Time), moslims willen wel orgaan donors ontvangen, maar zelf geven ?? dan beroepen ze weer op hun geloofsrecht..zum kotsen
1.) Het vers uit de Qor-aan welke bepaalde soorten voedsel verbied, geeft aan het einde aan dat bij noodzaak het toegestaan is ze te nuttigen. Vanuit deze vers komen de volgende twee legitieme stelregels voort: "Noodzakelijkheden gaan boven verboden" en "Het kiezen van het minst kwade tussen twee kwaden, indien beiden niet vermeden kunnen worden". De stelregels voorzien in de bron tot het toestaan van orgaandonatie in al-Islaam. De betekenis van menselijk leven is een 'noodzaak' welke het verbod tot het schaden van het menselijk lichaam (levend of dood), te boven gaat. Letsel aan het lichaam van de donor is ook minder erg dan het tot overlijden laten komen van een patiënt. Op basis van deze principes is het ook toegestaan voor degene die om komt van de honger, om het vlees te eten van iemand die al dood is.

2.) De verkoop van organen is verboden in al-Islaam, zoals dat internationaal ook het geval is. Wanneer openbare gezondheidsfaciliteiten niet beschikbaar zijn en orgaantransplantaties in privé-klinieken worden verricht, zullen alleen de rijken profiteren van zulke ingrepen. Zo'n situatie stimuleert ook de handel in menselijke organen, doordat er in de Derde Wereld landen velen zijn die organen willen verkopen voor snel geld.

3.) De transplantatie van seksuele organen zoals zaadballen; welke zorgen voor de productie en het lozen van sperma, of eierstokken; welke zorgen voor ovulatie, naar een ander persoon, is niet toegestaan. Het zal leiden tot verwarring met betrekking tot de afstamming, en het zal de bevruchting als gevolg van een gemeenschappelijk huwelijk schaden. Dit vanwege het feit dat de sperma en de eicel altijd aan de donor toebehoort en niet aan de begunstigden.

Bron: http://islamitische.blogspot.com
  Admin donderdag 10 maart 2005 @ 19:08:28 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_25460636
Opgeschoond, nog eens proberen...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:53:57 #7
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_25462143
Enerzijds is het van oudsher zo gegroeid, maar anderzijds ben ik benieuwd hoe men zou reageren als de RK-kerk zou besluiten om Vaticaanstad alleen nog maar open te stellen voor katholieken. Weet zeker dat dit door velen als discriminatie opgevat zou worden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_25463595
Kom op Yvonne! Dit topic is duidelijk aangemaakt om te provoceren. Reageren we dan zoals de TS graag wil, dan gooi je onze reacties eruit?! Pfff...
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  donderdag 10 maart 2005 @ 22:55:32 #9
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25464464
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 18:11 schreef BiLaL het volgende:

[..]

1.) Het vers uit de Qor-aan welke bepaalde soorten voedsel verbied, geeft aan het einde aan dat bij noodzaak het toegestaan is ze te nuttigen. Vanuit deze vers komen de volgende twee legitieme stelregels voort: "Noodzakelijkheden gaan boven verboden" en "Het kiezen van het minst kwade tussen twee kwaden, indien beiden niet vermeden kunnen worden". De stelregels voorzien in de bron tot het toestaan van orgaandonatie in al-Islaam. De betekenis van menselijk leven is een 'noodzaak' welke het verbod tot het schaden van het menselijk lichaam (levend of dood), te boven gaat. Letsel aan het lichaam van de donor is ook minder erg dan het tot overlijden laten komen van een patiënt. Op basis van deze principes is het ook toegestaan voor degene die om komt van de honger, om het vlees te eten van iemand die al dood is.
In Nederland is de Koran geen wet. De Nederlandse volksaard bevat o.a. een 'voor wat hoort wat' gevoel, vandaar dat wel organen willen ontvangen maar niet afstaan gezien wordt als profiteurs-gedrag. Het gedrag van de Moslim is daarmee een belediging voor de Nederlander.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
  donderdag 10 maart 2005 @ 23:34:00 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25465430
Moslims, het herrenvolk he.
De arrogantie alleen al
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25465616
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 22:55 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

In Nederland is de Koran geen wet. De Nederlandse volksaard bevat o.a. een 'voor wat hoort wat' gevoel, vandaar dat wel organen willen ontvangen maar niet afstaan gezien wordt als profiteurs-gedrag. Het gedrag van de Moslim is daarmee een belediging voor de Nederlander.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Generalisatie?
pi_25465689
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 22:18 schreef SadKingBilly het volgende:
Kom op Yvonne! Dit topic is duidelijk aangemaakt om te provoceren. Reageren we dan zoals de TS graag wil, dan gooi je onze reacties eruit?! Pfff...
Dat is absoluut niet waar. Ik hoop eerder jullie nieuwsgierigheid en begrip te wekken voor het bakermat van de Islaam.

Wat de heilige plaatsen betreft. Daar worden toch 365 dagen per jaar gebeden verricht. Een niet-moslim heeft daar niets te zoeken, of te doen.

Maar daarbuiten zijn er wel zeer aantrekkelijke sites die de moeite waard zijn. Zeker in de wetenschap dat men denkt dat niet-Moslims heel SA niet in mogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BiLaL op 11-03-2005 00:20:06 ]
pi_25465803
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:45 schreef BiLaL het volgende:

[..]

nieuwschierigheid
Tis wel een allochtoon

OT: Hoe kom je er in godsnaam bij om dit te posten. De beredenering slaat nergens op en je vergelijkt appels met peren. Niemand heeft gevraagd om uitleg hierover.
Dus....provocatie inderdaad
pi_25465855
Ik was zowiezo niet van plan om er ooit te komen.
pi_25466563
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:50 schreef Da.Rock het volgende:

[..]

Tis wel een allochtoon
Ik ben hier geboren en getogen en zie mezelf dus niet als allochtoon. Dat ik zo wel genoemd wordt is voor mij normale hypocrisie. Maar soms ook provocatie.

al·loch·toon1
de allochtoon (mannelijk), de allochtonen

iemand die van elders afkomstig is

Van Dale
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:36:25 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_25475950
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 22:55 schreef NT-T.BartMan het volgende:
De gemiddelde Nederlander is geen donateur, heeft ook niet de intentie om donateur te worden maar zal een benodigd orgaan echt niet afslaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_25477116
quote:
Vraag: Waarom is het voor niet-Moslims niet toegestaan om naar de heilige steden Mekka en Medina te gaan?

Antwoord: Het is waar dat het voor niet-Moslims niet toegestaan is om naar de heilige steden Mekka en Medina te gaan, bij de wet. De volgende punten zullen dienen als een toelichting achter zo'n restrictie.

1.) Voor iedere burger is het verboden om "area 51" te betreden, net zoals verschillende andere gebieden. Ieder land heeft bepaalde gebieden waar een normale burger niet in kan komen. Alleen een burger die in dienst is als militair of hen die verbonden zijn aan defensie van een land is het toegestaan om zo'n verboden gebied te betreden. Hier zijn alleen degenen die overtuigd zijn van de Islaam en betrokken zijn bij de verdediging van de Islaam i.e. de Moslims, toegestaan te komen.
Een duidelijker bekentenis van terroristische activiteiten ben ik nog nooit tegengekomen. Wat liggen er voor wapens in Mekka en Medina?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:03:43 #18
116697 Habiba
bouse tizi
pi_25477129
nix mis mee tog?
The only true faith in God's sight is Islam.
pi_25477196
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:45 schreef BiLaL het volgende:.

Wat de heilige plaatsen betreft. Daar worden toch 365 dagen per jaar gebeden verricht. Een niet-moslim heeft daar niets te zoeken, of te doen.
Dat maakt de niet-moslim nog altijd zelf wel uit. Die steden bestonden al voor Muhammad werd geboren en er is daar door de eeuwen heen wel meer gedaan dan bidden. Misschien komt de niet-moslim wel om van het uitzicht te genieten.

Saudi-Arabie kan de boom in.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:33:05 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_25477492
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Een duidelijker bekentenis van terroristische activiteiten ben ik nog nooit tegengekomen. Wat liggen er voor wapens in Mekka en Medina?
Dat vraag ik me ook af van de grotten onder het Vaticaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_25477518
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon de schatten van Mussolini. Dat weet iedereen.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:45:48 #22
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25477629
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:33 schreef Dagonet het volgende:

Daar wonen God en zijn Zionisten krijgers.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25478392
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Gezien het feit dat de Islaam of de Moslim zowat synoniem staat aan Terreur of Terrorisme of wat voor verwerpelijks dan ook, vind ik alleen Mekka en Medina als no-go area nog zeer sumier. Helemaal in de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is. Ze zouden dat hele land af moeten zetten, als ze dan toch grenzen hebben zou je haast denken...
pi_25479198
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:35 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Gezien het feit dat de Islaam of de Moslim zowat synoniem staat aan Terreur of Terrorisme of wat voor verwerpelijks dan ook, vind ik alleen Mekka en Medina als no-go area nog zeer sumier. Helemaal in de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is. Ze zouden dat hele land af moeten zetten, als ze dan toch grenzen hebben zou je haast denken...
Een geluk dat ik ook nog op andere sites kom.

Plagiaat of overeenkomst in identiteit?
pi_25479700
quote:
1.) Voor iedere burger is het verboden om "area 51" te betreden, net zoals verschillende andere gebieden. Ieder land heeft bepaalde gebieden waar een normale burger niet in kan komen. Alleen een burger die in dienst is als militair of hen die verbonden zijn aan defensie van een land is het toegestaan om zo'n verboden gebied te betreden.
Idd. Voor de veiligheid van het land. Volkomen terecht. Het zou een janboel worden als iedereen zomaar elke militaire basis op mocht wandelen.
quote:
Zo is het ook het geval binnen de Islaam, wat een universele godsdienst is voor de hele wereld en voor alle mensen. De verboden gebieden van de Islaam zijn de twee heilige steden Mekka en Medina. Hier zijn alleen degenen die overtuigd zijn van de Islaam en betrokken zijn bij de verdediging van de Islaam i.e. de Moslims, toegestaan te komen.
Want... dat beschermt die steden?

quote:
c. Toen ik Singapore bezocht stond er op hun immigratieformulier vermeld "dood aan drugssmokkelaars". Als ik Singapore wil bezoeken moet ik me houden aan de regels. Ik kan dan niet zeggen dat de doodstraf een barbaarse straf is. Pas wanneer ik overeenstem met de bepalingen en vereisten zal mij toegang verleend worden tot het land.
Natuurlijk kan je wel zeggen dat de doodstraf een barbaarse straf is. Of je nou in Singapore bent of daarbuiten. Je mening verandert echt niet per landsgrens hoor

Het niet mogen betreden van deze steden als niet moslim zijnde is pure discriminatie

Stel je eens voor dat je als moslim Jeruzalem niet zou mogen bezoeken Of Bethelehem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')