abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65279518
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:39 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

De PA is toch erkend?
mwah, alleen de 'goedgekeurde' fractie, de democratisch gekozen meerderheid niet, dat zijn 'terroristen'.

Daarnaast, leuk zo'n erkenning op papier, maar hoe zit dat met de mensen, hoe vaak ben je in dit topic het argument tegen gekomen dat het geen staat was, de Palestijn niet bestaat ?
pleased to meet you
pi_65279550
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Israel accepteert het twee staten principe al een hele tijd. Niemand in de Israelische regering ontkent het bestaan van Palestijnen, of hun recht op een eigen staat. De Israelis die nu in Israel wonen zijn daar voor het grootste deel ook geboren.
misschien de man op straat, maar het beleid zelf verteld toch een ander verhaal

en tja, het recht van aanwezigheid .. zo gaat dat dus ook in de bezette gebieden, langzame veroveringsoorlog dmv extremistische kolonisten.

Vertel mij eens .. waarom worden de voormalige kolonisten van de Gaza-strook nu gevestigd in een nieuw gebouwde nederzetting op de Westbank .. omdat men vrede wil, gelooft in de 2 staten oplossing ?
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:04:09 #178
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65280139
Het Israelisch leger heeft zich overigens nu toch geheel teruggetrokken uit Gaza. Gisteren zei een woordvoerder nog dat een deel van de troepen nog zou blijven
Telefoontje van Obama naar Tel Aviv?
Here we are now, entertain us.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:04:25 #179
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65280145
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:47 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, alleen de 'goedgekeurde' fractie, de democratisch gekozen meerderheid niet, dat zijn 'terroristen'.

Daarnaast, leuk zo'n erkenning op papier, maar hoe zit dat met de mensen, hoe vaak ben je in dit topic het argument tegen gekomen dat het geen staat was, de Palestijn niet bestaat ?
Hoezo 'terroristen'? Als je zelfmoordenaars naar restaurant en bussen stuurt, en lukraak raketten op bevolkingscentra afschiet dan ben je een terrorist. Dat ze democratisch verkozen zijn betekent niet dat ineens alles wat ze doen helemaal ok is.

De meeste israelis die ik ken staan achter een twee staten oplossing. Wat een aantal radicalen hier roept heeft niets te maken met de officiele positie van Israel, of met de publieke opinie in Israel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65280154
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

en tja, het recht van aanwezigheid .. zo gaat dat dus ook in de bezette gebieden, langzame veroveringsoorlog dmv extremistische kolonisten.

Vertel mij eens .. waarom worden de voormalige kolonisten van de Gaza-strook nu gevestigd in een nieuw gebouwde nederzetting op de Westbank .. omdat men vrede wil, gelooft in de 2 staten oplossing ?
WAAROM geloof jij eigenlijk dat Israël een "veroveringsoorlog" voert?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:06:03 #181
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65280224
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook niet mee eens. Maar jij stelt dat de Palestijnen voor Israel niet zouden bestaan, en dat is gewoon onzin en valse propaganda.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65280939
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef voyeur het volgende:
Het Israelisch leger heeft zich overigens nu toch geheel teruggetrokken uit Gaza. Gisteren zei een woordvoerder nog dat een deel van de troepen nog zou blijven
Dat is goed nieuws.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:26:30 #183
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65281032
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef voyeur het volgende:
Moet je nagaan hoe betrouwbaar de media is..
Heeft niks met Obama te maken, maar de bron klopt zoals bewezen en meerdere berichten niet.
Trotse papa van Eden
pi_65283583
According to A-Sharq, Abu Marzuk also said that Hamas had killed Gazans suspected of collaborating with Israel during the IDF offensive. He was quoted as claiming that some of them had marked targets for the Israel Air Force to strike.

Fijne liefdadigheidsinstelling is Hamas toch ook.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:35:24 #185
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65283633
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:34 schreef g0dz0r het volgende:
According to A-Sharq, Abu Marzuk also said that Hamas had killed Gazans suspected of collaborating with Israel during the IDF offensive. He was quoted as claiming that some of them had marked targets for the Israel Air Force to strike.

Fijne liefdadigheidsinstelling is Hamas toch ook.
ze hebben er naar verluid 1200 van vermoord
Trotse papa van Eden
pi_65283745
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:35 schreef B4CO het volgende:

[..]

ze hebben er naar verluid 1200 van vermoord
Onder de noemer "humanitaire" hulp?
pi_65284229
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoezo 'terroristen'? Als je zelfmoordenaars naar restaurant en bussen stuurt, en lukraak raketten op bevolkingscentra afschiet dan ben je een terrorist. Dat ze democratisch verkozen zijn betekent niet dat ineens alles wat ze doen helemaal ok is.
En jij wil hier nu beweren dat Fatah dat niet doet ? Je bent je niet bewust van het feit dat volgens het jaarverslag 2007 van shin bet de meeste aanslagen in en vanuit Gaza gepleegd zijn door Fatah-aanhangers ?
quote:
De meeste israelis die ik ken staan achter een twee staten oplossing. Wat een aantal radicalen hier roept heeft niets te maken met de officiele positie van Israel, of met de publieke opinie in Israel.
waar ik op doel is dat de officiële positie van Israël zich niet vertaald naar beleid .. nogmaals, waarom wordt er tegen alle afspraken in een nieuwe nederzetting gebouwd op de Westbank en bevolkt met extremistische kolonisten .. de uitkomst daarvan is toch uiterst voorspelbaar ?
pleased to meet you
pi_65284508
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:50 schreef moussie het volgende:

[..]

En jij wil hier nu beweren dat Fatah dat niet doet ? Je bent je niet bewust van het feit dat volgens het jaarverslag 2007 van shin bet de meeste aanslagen in en vanuit Gaza gepleegd zijn door Fatah-aanhangers ?
Zonder dat men Hamas spiegelt aan al Fatah of ieder andere willekeurige militie is het mogelijk objectief vast te stellen, dat Hamas een terroristische organisatie is.
Zoals gezegd het uitkiezen van burgerdoelen om daar raketten en mortieren op te vuren, zelfmoordaanslagen, ontvoeringen, het vastzetten, bedreigen en vermoorden van politieke dissidenten, het plunderen van konvooien met hulpgoederen voor eigen gebruik, etc. dragen allemaal bij om tot die op opzichzelfstaande beoordeling te komen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:03:25 #189
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65284716
quote:

[..]

[..]
Dat maakt Hamas niet minder terroristisch. En Fatah heeft in elk geval Israel erkend, wat een basis voor gesprekken is.

je kan tegen Israel zijn, prima. Maar als je ontkent dat Hamas een terroristische organisatie is, hoe serieus denk je dan nog genomen te worden?
quote:
waar ik op doel is dat de officiële positie van Israël zich niet vertaald naar beleid .. nogmaals, waarom wordt er tegen alle afspraken in een nieuwe nederzetting gebouwd op de Westbank en bevolkt met extremistische kolonisten .. de uitkomst daarvan is toch uiterst voorspelbaar ?
Daar ben ik ook tegen. Israel moet gewoon die nederzettingen ontruimen. Maar dat ik fouten zie bij Israel maakt me niet blind tov hun vijanden. Ik denk dat jij het ook bijzonder onprettig zou vinden om onder een Hamas regering te leven. vergeet niet dat niet elke vijand van Israel automatisch een engel is.
pi_65284736
quote:

[..]

[..]

Volgens mij ging dat toch gelijk op? Uiteraard ten koste van de Palestijn. Neutraal willen blijven kost je zeker een paar gebroken knieën

Het rapport is trouwens hier te vinden, Viajero
http://thereport.amnesty.(...)alestinian-authority
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:05:33 #191
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65284800
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zonder dat men Hamas spiegelt aan al Fatah of ieder andere willekeurige militie is het mogelijk objectief vast te stellen, dat Hamas een terroristische organisatie is.
Zoals gezegd het uitkiezen van burgerdoelen om daar raketten en mortieren op te vuren, zelfmoordaanslagen, ontvoeringen, het vastzetten, bedreigen en vermoorden van politieke dissidenten, het plunderen van konvooien met hulpgoederen voor eigen gebruik, etc. dragen allemaal bij om tot die op opzichzelfstaande beoordeling te komen.
Hamas is in essentie geen terroristische organisatie maar een verzetsbeweging die terroristische middelen gebruikt.
Daar zit een groot verschil in.
Dasvidanja
pi_65285095
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:05 schreef Verluste het volgende:

[..]

Hamas is in essentie geen terroristische organisatie maar een verzetsbeweging die terroristische middelen gebruikt.
Daar zit GEEN ENKEL verschil in, behalve bij terroristen, PR-lui voor deze organisaties, antizionisten en (natuurlijk) antisemieten.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65285120
quote:

als het niet om te huilen was dan zou je wel moeten lachen om je betreurenswaardige domheid
pi_65285264
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

WAAROM geloof jij eigenlijk dat Israël een "veroveringsoorlog" voert?
omdat ik de feiten zie en lees
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:19:16 #195
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65285315
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:13 schreef Karrs het volgende:

[..]

Daar zit GEEN ENKEL verschil in, behalve bij terroristen, PR-lui voor deze organisaties, antizionisten en (natuurlijk) antisemieten.
Er zit wel een verschil in als je de achtergronden een beetje beter leert kennen.
Dasvidanja
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:19:40 #196
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65285327
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:13 schreef buachaille het volgende:

[..]

als het niet om te huilen was dan zou je wel moeten lachen om je betreurenswaardige domheid
Kijk naar je zelf. Hatelijkheden vind ik typisch iets doms.
Dasvidanja
pi_65285344
quote:

[..]

Dat jij een afwijkende definiëring erop nahoudt is mij al bekend, maar ik (en nog velen anderen, waaronder de Verenigde Staten en de Europese Unie) beoordeel niet op basis van een theorie maar op de basis van de praktijk van handelen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65285356
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:13 schreef buachaille het volgende:

[..]

wist je dat er Israëlische premiers waren die als terrorist te boek stonden .. wist je dat een van de lintjes die je kan krijgen als IDF-militair een ode brengt aan een terroristische organisatie ?
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:20:53 #199
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65285382
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:19 schreef Verluste het volgende:

[..]

Er zit wel een verschil in als je de achtergronden een beetje beter leert kennen.
Nee, als Hamas alleen militaire doelen zou aanvallen dan was het een verzetsorganisatie. Elke organisatie die als doel heeft burgers te vermoorden is een terroristische organisatie.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:21:29 #200
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65285399
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat jij een afwijkende definiëring erop nahoudt is mij al bekend, maar ik (en nog velen anderen, waaronder de Verenigde Staten en de Europese Unie) beoordeel niet op basis van een theorie maar op de basis van de praktijk van handelen.
http://omroep.vara.nl/Home.3837.0.html

Laat je informeren, en niet zeuren dat het van een 'linkse' omroep is.
Dasvidanja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')