Allereerst doelde ik niet enkel op jou, dat gezegd te hebben. Onwetendheid kan natuurlijk ook plaats vinden door het zelf afwijzen, dan wel al dan niet bewust afsluiten van cruciale informatie. Daarnaast doe je bepaalde aannames met betrekking tot Israël welke kant noch wal raken. En ja, wanneer je iets anders dan de waarheid in pacht schijnt te hebben schaar ik je ook onder onwetend.quote:Op woensdag 21 januari 2009 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Onwetend is dus ook niet de juiste term.
Gaande de discussie heb ik de aangereikte bronnen gelezen en dus aardig wat bijgeleerd. Dus onwetend is steeds minder van toepassing.
Maar miijn stellingname is nog niet veranderd.
(Op dit moment verandert er wel iets, gevoelsmatig!)
Zo, dit is een bijzonder strakke post. Drie beschuldigingen op een rij. Waar ik op dit moment geen antwoord op kan formuleren, gezien het tijdstip van de dag.quote:Op woensdag 21 januari 2009 01:13 schreef damsco het volgende:
[..]
Allereerst doelde ik niet enkel op jou, dat gezegd te hebben. Onwetendheid kan natuurlijk ook plaats vinden door het zelf afwijzen, dan wel al dan niet bewust afsluiten van cruciale informatie. Daarnaast doe je bepaalde aannames met betrekking tot Israël welke kant noch wal raken. En ja, wanneer je iets anders dan de waarheid in pacht schijnt te hebben schaar ik je ook onder onwetend.
Dan laten we het hierbij voor dit moment. Goedenacht.quote:Op woensdag 21 januari 2009 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo, dit is een bijzonder strakke post. Drie beschuldigingen op een rij. Waar ik op dit moment geen antwoord op kan formuleren, gezien het tijdstip van de dag.
* Karrs ookquote:Op woensdag 21 januari 2009 01:35 schreef moussie het volgende:
* moussie pakt de popcorn voor de volgende ronde
dit is grappig, een jonge knul die maar net komt kijken en nog niet eens goed droog is achter zijn oren wil iemand, die het zo ongeveer van begin af aan heeft mee gemaakt, de les gaan lezen over onwetendheid
Ik zei je toch dat er Israeliers zijn die helpen, geloof me dat doen er veel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef Meki het volgende:
Inwoners Zuid Israel helpen getroffen inwoners Gaza
[..]
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1232292897793&pagename=JPArticle%2FShowFull
Gelukkig bestaan er nog wat Israeli's en Joden die wat vreedzaam en rechtvaardig en voor vrede zijn..
Tja de laatste keer dat ze dat deden vanuit Israël creëerde ze het huidige conflict rondom de Gazastrook !quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zei het al eerder .. haal die extremistische kolonisten weg uit de nederzettingen, zet daar mensen in die wel in vrede met hun buren willen leven .. dat lijkt mij een goed begin als je wil dat de verhoudingen tussen de verschillende groepen normaliseren
Je bedoelt dat Afrikanen zich slechts druk hoeven te maken over het probleem hoe hun maag te vullen !quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:56 schreef Zith het volgende:
[..]
De reden dat Afrikanen gemiddeld lager scoren komt waarschijnlijk omdat ze tijdens de opvoeding minder temaken hebben met probleem oplossend en ruimtelijk denken (met lego en blokken spelen vs. meel stampen voor je moeder, als voorbeeld)... maar dat is een heel ander topic
Je praat poep Meki !quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou maak je het helemaal bot
eerst waren we dom nu zijn we onwetenheid..
hoe noem jij jezelf dan ?.
zie het feiten open je ogen en schaar je niet achter een staat die de burgersbevolking als vijand beschouwt.
80.000 dode burgers in Tsjetjenië doordat de Russen bruut hun gang gingen ...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:54 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Ga je mond snel spoelen..
1300 doden waarvan de helft vrouwen en kinderen
6000 gewonden waarvan de helft vrouwen en kinderen.![]()
en dat zijn allemaal militanten ?
Hamas kan alleen maar dromen van zulke capaciteit ... Oh wat zouden ze graag zulke fratsen uitvreten ..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
2. Het is niet de tactiek van Hamas die voor burgerslachtoffers in de Gaza strook zorgt, de tactiek van Israel met haar indiscriminerende fosforbommen daarentegen wel.
[ afbeelding ]
Achja, ik denk dat elke dag dat er niet gevochten wordt een overwinning is voor beide kanten.quote:GAZA CITY: Emboldened by surviving Israel's military onslaught, Hamas declared victory Tuesday in rallies attended by thousands supporters waving green Islamic flags atop the ruins in Gaza.
The Islamic militants taunted Israel one huge banner proclaimed Israel's defeat in Hebrew and said Gaza is just a stepping stone for eliminating the Jewish state. "Hamas today is more powerful," Ismail Radwan, a Hamas leader, told a crowd from a terrace overlooking Gaza's main square, with the demolished parliament building serving as a backdrop.
However, beyond the fiery words, Hamas has offered no plans for rebuilding Gaza, which suffered about $2 billion in destruction during Israel's three-week war on Hamas. Also, Gaza's borders with Israel and Egypt, largely sealed since Hamas seized Gaza 19 months ago, are unlikely to open unless the militants relinquish some of their control.
[..]
Hier stond oorspronkelijk een instemmende post van Ghazi over het met raketten naar de maan sturen van joden.quote:
quote:Stap twee: meer ruimte voor de Joden. Ze worden immers al generaties lang opgejaagd, en hebben op den duur toch echt een plekje voor henzelf nodig. Dat zullen ze krijgen: we sturen alle Joden gewoon de ruimte in. Met de raketten van Hamas. Religie is in de toekomst tenslotte verboden, en hier op aarde hebben we het wel een beetje gehad met dat eeuwige kleinzerige gezeur over anti-semitisme en heilige gronden. Ja, jongeren zijn de toekomst, en dat is iets om je op te verheugen. Tenzij je regenwormen oppervlakkige diertjes vindt. Of Joods bent.
Ik denk dat het vooral ironisch bedoeld is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:01 schreef buachaille het volgende:
Maar misschien kan iemand me het uitleggen, is dit grappig bedoeld of zo?????
Aha, dus als je antisemitische of racistische 'grappen' maakt op een ironische manier dan is er niets aan de hand?quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:05 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat het vooral ironisch bedoeld is.
Ik vind het werkelijk walgelijk. Zet voor Israël eens Palestijn neer? Of moslim? Wel grappig dat de poster dan alleen de Joden aanhaalt. Lafheid misschien, want ook moslims hebben heilige plekken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral ironisch bedoeld is.
Die verboden zijn voor niet-moslims om ook maar in de buurt te komen op straffe van de dood.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:42 schreef paddy het volgende:
Lafheid misschien, want ook moslims hebben heilige plekken.
Mag ik daar een bron van? En over welke heilige plek heb jij het nu? Maar ik heb het over het artikel. Die gaat ook de moslims aan in feite. Lees maar eens goed. Geloof verboden staat er.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:47 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Die verboden zijn voor niet-moslims om ook maar in de buurt te komen op straffe van de dood.
Dus racisme is goed, omdat het een column is? Dan moet het kunnen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:52 schreef DustPuppy het volgende:
In de column gaat het vooral over hoe jongeren denken en dat wordt dan wat simplistisch en ironisch gebracht. Ik vind het niet walgelijk. Wel tekenend over hoe de volgende generatie tegen dit soort conflicten aankijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |