abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65287442
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:11 schreef Verluste het volgende:
Hamas bestaat juist bij de gratie van de harde en zéér onrechtvaardige aanpak van Israël op de Palestijnen.
Israël heeft Hamas over zichzelf afgeroepen door haar wangedrag, of je het wilt of niet.
Welnee, kijk naar het altijd vriendelijke Libanon. Dat land is altijd Christelijk geweest totdat de Islamitische baarmoeder het demografisch overwicht voor elkaar had gekregen. Op dat moment brak de pleuris uit en zijn de Islamieten als gekken tekeer gegaan daar. Israel heeft te maken met dezelfde krachten maar de Israeliers laten, helaas voor de Islam, niet over zich heen zeiken.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:27:04 #222
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65287789
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:12 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wikipedia propagandistisch
Ach, ook mensen zoals jij kunnen hun mening daar kwijt. Maar ik doelde in dit geval niet op Wikipedia. Mag ik vragen waarom je dacht dat ik daar op doelde?
pi_65287944
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik wist dat er een paar waren die een steekje hadden laten vallen maar ik streepte dat altijd weg tegen het oorlogsverleden van de palestijnen (waaronder arafat die de hand heeft gehad in 100.000 afgeslachte christenen in libanon). En daarnaast heb ik een keertje het boek "exodus" gelezen over het ontstaan van de staat israel en daarom denk ik er wat milder over.
dus omdat Arafat tig jaar later zus deed maakt dat het zo, wat je dan een steekje noemt, tig jaar eerder goed ?

Maar ja, als je uitgangspunt is dat de Joden op de een of andere manier recht hebben op dat stukkie grond daar, of dat nou is omdat er altijd een handjevol is blijven wonen, of er heel erg lang geleden een koninkrijk Israël bestond, of dat het zo staat in de heilige boeken (die anders vergruisd worden als sprookjesboeken), dan zullen we het nooit eens worden.

En in hoeverre dat een 'steekje' was .. ik zou je aanraden daar wat meer over te lezen, het was wel degelijk meer dan een steekje ..
en Lehi, het lintje dus, dat was nou juist de organisatie die Deir Yassin op z'n naam heeft staan, en al hebben de overlevende Arabieren later overdreven over wat er werd gedaan voor de bevolking vermoord werd, ze zijn vermoord, een dorp dat zich nadrukkelijk buiten het conflict hield ..

Wat quotes uit de wiki over Lehi
quote:
An article titled "Terror" in He Khazit (The Front, a Lehi underground newspaper) argued as follows:

Neither Jewish ethics nor Jewish tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes. We have before us the command of the Torah, whose morality surpasses that of any other body of laws in the world: "Ye shall blot them out to the last man." But first and foremost, terrorism is for us a part of the political battle being conducted under the present circumstances, and it has a great part to play: speaking in a clear voice to the whole world, as well as to our wretched brethren outside this land, it proclaims our war against the occupier. We are particularly far from this sort of hesitation in regard to an enemy whose moral perversion is admitted by all.
uit de 18 principles of rebirth
quote:
1 - The nation: The Jewish people is a covenanted people, the originator of monotheism[13], formulator of the prophetic teachings, standard bearer of human culture, guardian of glorious patrimony. The Jewish people is schooled in self-sacrifice and suffering; its vision, survivability and faith in redemption are indestructible.
2 - The homeland: The homeland in the Land of Israel within the borders delineated in the Bible ("To your descendants, I shall give this land, from the River of Egypt to the great Euphrates River." Genesis 15:18) This is the land of the living, where the entire nation shall live in safety.
3 - The nation and its land: Israel conquered the land with the sword. There it became a great nation and only there it will be reborn. Hence Israel alone has a right to that land. This is an absolute right. It has never expired and never will.
[..]
9 - War: Constant war against those who stand in the way of fulfilling the goals.
10 - Conquest: The conquest of the homeland from foreign rule and its eternal possession.
[..]
14 - Aliens: Solve the problem of alien population [i.e. the Arab inhabitants of Palestine] by exchange of population.
en tja .. dan hebben we Shamir, wel aardig hoe die politieke moorden goed praat
quote:
All the men we went for individually — Wilkin, Martin, MacMichael and others — were personally interested in succeeding in the fight against us. So it was more efficient and more moral to go for selected targets. In any case, it was the only way we could operate, because we were so small. For us it was not a question of the professional honor of a soldier, it was the question of an idea, an aim that had to be achieved. We were aiming at a political goal. There are many examples of what we did to be found in the Bible — Gideon and Samson, for instance. This had an influence on our thinking.
Of wat te zeggen van Irgun, ook al bestempelt als terroristen, met Menachim Begin aan het roer ..
dat werd dan met een tussenstap Likud ..

en tja, en als je dan de timeline van al die conflicten etc bekijkt, dan is het toch frappant dat het altijd escaleert als Likud aan de macht is .. of zoals bij de tweede intifada een Likud-lid de knuppel in het hoenderhok gooit .. het gebeurt een beetje te vaak om het nog toeval te kunnen noemen

hoe dan ook, lange uitleg, kort punt .. of iets terrorisme is hangt af van je uitgangspunt ..

Neither Jewish Arab ethics nor Jewish Arab tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes.
pleased to meet you
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:51:18 #224
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65288580
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:29 schreef Verluste het volgende:

[..]

Blijf jij ook maar gerust meelopen met de heersende opinie zonder vrij na te denken
Grappig blijft dat als er een mening tegen de Hamas/pally's/moslims wordt verkondigd dat ook maar een beetje negatief is dat jij/jullie meteen roepen, dan is Israel ook zo
Trotse papa van Eden
pi_65288583
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:31 schreef moussie het volgende:
dus omdat Arafat tig jaar later zus deed maakt dat het zo, wat je dan een steekje noemt, tig jaar eerder goed ?
Ik zou 100.000 Christelijke doden niet eventjes "zus en zo" noemen maar willen bestempelen als een genocide (hoewel dat woord ook aan inflatie onderhevig is). Ten tijde van de joodse terreur tegen de britse bezetter en vijanden uit de omringende arabische landen had ik misschien de acties moeten veroordelen. Maar omdat ik nou eenmaal geboren ben nadat de terreurdaden van Arafat al begaan waren heb ik zeker het recht om e.e.a. tegen elkaar weg te strepen.
quote:
Maar ja, als je uitgangspunt is dat de Joden op de een of andere manier recht hebben op dat stukkie grond daar, of dat nou is omdat er altijd een handjevol is blijven wonen, of er heel erg lang geleden een koninkrijk Israël bestond, of dat het zo staat in de heilige boeken (die anders vergruisd worden als sprookjesboeken), dan zullen we het nooit eens worden.
Inzake Israel hoeft geen heilig boek gebruik te worden om de legitimiteit van de staat te bevestigen. Jij bent al wat ouder heb ik begrepen dus je hebt het misschien nog meegemaakt dat die boeken daar nog wel voor gebruikt werden. Omdat in Israel al 5 of meer generaties zijn geboren en omdat de betwiste gebieden al meer dan 40 jaar onder Israelisch bestuur zijn lijkt het me de normaalste zaak dat die situatie zo blijft. Te meer daar de palestijnse staat Jordanie (gelegen op 80% Israelisch grondgebied!) ook al >60 jaar bestaat. Eerlijk zullen we alles delen, ik een beetje meer dan jij is een uitspraak die goed bij de palestijnen past.
quote:
En in hoeverre dat een 'steekje' was .. ik zou je aanraden daar wat meer over te lezen, het was wel degelijk meer dan een steekje ..
en Lehi, het lintje dus, dat was nou juist de organisatie die Deir Yassin op z'n naam heeft staan, en al hebben de overlevende Arabieren later overdreven over wat er werd gedaan voor de bevolking vermoord werd, ze zijn vermoord, een dorp dat zich nadrukkelijk buiten het conflict hield ..

Wat quotes uit de wiki over Lehi
[..]

uit de 18 principles of rebirth
[..]

en tja .. dan hebben we Shamir, wel aardig hoe die politieke moorden goed praat
[..]

Of wat te zeggen van Irgun, ook al bestempelt als terroristen, met Menachim Begin aan het roer ..
dat werd dan met een tussenstap Likud ..

en tja, en als je dan de timeline van al die conflicten etc bekijkt, dan is het toch frappant dat het altijd escaleert als Likud aan de macht is .. of zoals bij de tweede intifada een Likud-lid de knuppel in het hoenderhok gooit .. het gebeurt een beetje te vaak om het nog toeval te kunnen noemen

hoe dan ook, lange uitleg, kort punt .. of iets terrorisme is hangt af van je uitgangspunt ..

Neither Jewish Arab ethics nor Jewish Arab tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes.
Aan beide kanten heeft men "steekjes laten vallen" / boter aan de handen laten we dus maar geen oude koeiten uit de sloot halen. (hehe ik houd van spreekwoorden ).

Maar euh... lees een keertje exodus van http://en.wikipedia.org/wiki/Leon_Uris Goed boek!
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:53:06 #226
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65288637
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Maar daar moet aan toegevoegd worden dat hamas ook niet echt een organisatie is waarmee je een kopje thee gaat zitten drinken op een gezellig terrasje in Gaza stad. Als Israel zich als een softie zou gaan gedragen dan zou het hetzelfde aflopen met israel als met Libanon gebeurd is / nog aan het gebeuren is.
Er is heul geen gezellig terrasje in Gaza stad
Trotse papa van Eden
pi_65288638
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet, ik wou weten waarom je dat vindt.

Je wéét trouwens dat 'feiten' vaak propaganda en onwaarheden zijn, dus kom op en beantwoord de vraag nou ff.
dit bvb .. http://www.guardian.co.uk/world/2007/oct/10/israel
pleased to meet you
pi_65289444
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:51 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik zou 100.000 Christelijke doden niet eventjes "zus en zo" noemen maar willen bestempelen als een genocide (hoewel dat woord ook aan inflatie onderhevig is). Ten tijde van de joodse terreur tegen de britse bezetter en vijanden uit de omringende arabische landen had ik misschien de acties moeten veroordelen. Maar omdat ik nou eenmaal geboren ben nadat de terreurdaden van Arafat al begaan waren heb ik zeker het recht om e.e.a. tegen elkaar weg te strepen.
ooh, en dan bepaal jij waar die streep getrokken wordt .. de misdaden van Arafat kunnen we wegstrepen tegen de terroristische aanslagen van de Joden en nu beginnen we met een schone lei ? Dat er in de tussentijd een hele bevolkingsgroep van haar geboortegrond gevlucht is en al tig jaar bij elkaar gepropt woont in vluchtelingenkampen die zo onderhand uit zijn gegroeid tot steden vergeet je voor het gemak, daar hebben ze zich maar bij neer te leggen ?
[..]
quote:
Inzake Israel hoeft geen heilig boek gebruik te worden om de legitimiteit van de staat te bevestigen. Jij bent al wat ouder heb ik begrepen dus je hebt het misschien nog meegemaakt dat die boeken daar nog wel voor gebruikt werden. Omdat in Israel al 5 of meer generaties zijn geboren en omdat de betwiste gebieden al meer dan 40 jaar onder Israelisch bestuur zijn lijkt het me de normaalste zaak dat die situatie zo blijft. Te meer daar de palestijnse staat Jordanie (gelegen op 80% Israelisch grondgebied!) ook al >60 jaar bestaat. Eerlijk zullen we alles delen, ik een beetje meer dan jij is een uitspraak die goed bij de palestijnen past.
tja, dat noem je dan dus het recht van aanwezigheid, ik ben er nu eenmaal dus zoek het maar uit, en als je er wat tegen durft te doen ben je de lul ..

als je dat vertaald naar een andere situatie zou dat ongeveer zo zijn .. de kraker pikt je huis in, jij mag blijven wonen in een zijkamertje waarbij de kraker zowel de sleutel tot je deur als ook je gas/licht/water toevoer onder controle heeft .. en als je wat terug durft te doen ben jij de lul, hoe durf je
[..]
quote:
Aan beide kanten heeft men "steekjes laten vallen" / boter aan de handen laten we dus maar geen oude koeiten uit de sloot halen. (hehe ik houd van spreekwoorden ).
hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
quote:
Maar euh... lees een keertje exodus van http://en.wikipedia.org/wiki/Leon_Uris Goed boek!
I know, ik ken het, verplicht leesvoer toen ..

maar ja, dat is dan geschreven vanuit de visie van het Jodendom dat zoveel jaar de underdog is geweest, een volk dat zich bevrijdt van zijn ketenen .. dat Israël inmiddels geen David meer is die vecht tegen Goliath maar zelf de Goliath is geworden vergeet je ..
en de David van nu bedient zich van dezelfde middelen als de David van toen ..
pleased to meet you
pi_65291860
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:22 schreef moussie het volgende:ooh, en dan bepaal jij waar die streep getrokken wordt .. de misdaden van Arafat kunnen we wegstrepen tegen de terroristische aanslagen van de Joden en nu beginnen we met een schone lei ? Dat er in de tussentijd een hele bevolkingsgroep van haar geboortegrond gevlucht is en al tig jaar bij elkaar gepropt woont in vluchtelingenkampen die zo onderhand uit zijn gegroeid tot steden vergeet je voor het gemak, daar hebben ze zich maar bij neer te leggen ?
Dacht ik een keertje vergevensgezind te zijn is het nog niet goed. Ik streepte meer dan 100.000 Christelijke en Joodse slachtoffers van palestijnse terreur weg tegen een ook niet onaanzienlijk aantal arabische slachtoffers die gevallen zijn tijdens en na aanvallen van arabieren op Israel en dan is het weer niet goed... En dan zwijg ik nog maar van de arabieren die gesneuveld zijn tijdens de voortdurende machtsstrijd onderling. De gevluchte arabieren die nu in de vluchtelingensteden wonen hebben het zwaar maar dat ze hun geboortegrond zijn ontvlucht is natuurlijk grote onzin. De meesten >99,9% hebben totaal niets te schoffelen in Israel met hun Egyptische, Syrische etc. voorouders. Zelfs de genoemde groot strijder tegen Israel, Arafat is gewoon in Caïro geboren. Ik heb zelfs wel eens wat speurwerk gedaan op wiki naar beroemde oude palestijnen (zeg maar de generatie die is begonnen met de strijd tegen israel), het gros is gewoon "allochtoon" (niet in het voormalig Palestina geboren). En daar is niets mis mee maar hun roots liggen in ieder geval niet in Israel.
quote:
tja, dat noem je dan dus het recht van aanwezigheid, ik ben er nu eenmaal dus zoek het maar uit, en als je er wat tegen durft te doen ben je de lul ..

als je dat vertaald naar een andere situatie zou dat ongeveer zo zijn .. de kraker pikt je huis in, jij mag blijven wonen in een zijkamertje waarbij de kraker zowel de sleutel tot je deur als ook je gas/licht/water toevoer onder controle heeft .. en als je wat terug durft te doen ben jij de lul, hoe durf je
Wat een rare vergelijking. Israel valt eerder te vergelijken met Liberia. Liberia een land waar de zwarte slaven na zich vrij gevochten te hebben van hun slavenhouders, terug naar zijn gekeerd naar het land van hun roots en van de legende. Met dat verschil dat de Liberianen terug kwamen in een land waar men uiteraard geen vijandige stam met een religieus gebaseerd racisme aantrof.
quote:
hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
I know, ik ken het, verplicht leesvoer toen ..

maar ja, dat is dan geschreven vanuit de visie van het Jodendom dat zoveel jaar de underdog is geweest, een volk dat zich bevrijdt van zijn ketenen .. dat Israël inmiddels geen David meer is die vecht tegen Goliath maar zelf de Goliath is geworden vergeet je ..
en de David van nu bedient zich van dezelfde middelen als de David van toen ..
Ah, hier komt weer de in de blauwdruk van de koran vastgelegde overtuiging en wens naar voren dat de moslims eigenlijk de nieuwe joden zijn. Wat een manke en lullige vergelijking om het volk met de Davidsster te laten strijden tegen de "kleine palestijn". Ik moet direct denken aan de volgende mooie vergelijking:
http://bokertov.typepad.c(...)l_saudi_arabia_1.gif
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:00:01 #230
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_65294328
Interessant om te horen wat Ron Paul over deze kwestie te zeggen heeft, hadden deze kerel maar gekozen tot president van amerika
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:00:57 #231
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65294370
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:26 schreef B4CO het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe betrouwbaar de media is..
Heeft niks met Obama te maken, maar de bron klopt zoals bewezen en meerdere berichten niet.
Wat wil je hiermee zeggen en wat staat er in de tweede zin?
Here we are now, entertain us.
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:27:53 #232
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65295222
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:00 schreef YazooW het volgende:
Interessant om te horen wat Ron Paul over deze kwestie te zeggen heeft, hadden deze kerel maar gekozen tot president van amerika

Ik zeg het de hele tijd wat Ron Paul daar zegt.
Dasvidanja
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:34:11 #233
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65295426
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:49 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dacht ik een keertje vergevensgezind te zijn is het nog niet goed. Ik streepte meer dan 100.000 Christelijke en Joodse slachtoffers van palestijnse terreur weg tegen een ook niet onaanzienlijk aantal arabische slachtoffers die gevallen zijn tijdens en na aanvallen van arabieren op Israel en dan is het weer niet goed... En dan zwijg ik nog maar van de arabieren die gesneuveld zijn tijdens de voortdurende machtsstrijd onderling. De gevluchte arabieren die nu in de vluchtelingensteden wonen hebben het zwaar maar dat ze hun geboortegrond zijn ontvlucht is natuurlijk grote onzin. De meesten >99,9% hebben totaal niets te schoffelen in Israel met hun Egyptische, Syrische etc. voorouders. Zelfs de genoemde groot strijder tegen Israel, Arafat is gewoon in Caïro geboren. Ik heb zelfs wel eens wat speurwerk gedaan op wiki naar beroemde oude palestijnen (zeg maar de generatie die is begonnen met de strijd tegen israel), het gros is gewoon "allochtoon" (niet in het voormalig Palestina geboren). En daar is niets mis mee maar hun roots liggen in ieder geval niet in Israel.
[..]

Wat een rare vergelijking. Israel valt eerder te vergelijken met Liberia. Liberia een land waar de zwarte slaven na zich vrij gevochten te hebben van hun slavenhouders, terug naar zijn gekeerd naar het land van hun roots en van de legende. Met dat verschil dat de Liberianen terug kwamen in een land waar men uiteraard geen vijandige stam met een religieus gebaseerd racisme aantrof.
[..]

Ah, hier komt weer de in de blauwdruk van de koran vastgelegde overtuiging en wens naar voren dat de moslims eigenlijk de nieuwe joden zijn. Wat een manke en lullige vergelijking om het volk met de Davidsster te laten strijden tegen de "kleine palestijn". Ik moet direct denken aan de volgende mooie vergelijking:
http://bokertov.typepad.c(...)l_saudi_arabia_1.gif
Hou eens op met je haatzaaien. En constant dat ''100.000'' Christelijke doden erbij halen weten we wel, het voegt niks toe aan de discussie. Je vergroot enkel het wij-zij gevoel daarmee samen met je islam-gebash.
Dasvidanja
pi_65295505
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:49 schreef buachaille het volgende:
Onzin. De slaven hadden zich niet vrijgevochten, maar waren vrijgelaten. Ze gingen niet terug naar het land van hun roots en de legende, ze vertrokken naar het continent waar zij of een aantal van hun (verre) voorouders vandaan kwamen. En ze troffen er wel een (cultuur)vreemde (mogelijk vijandige) autochtone bevolking aan.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 20:38:37 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65295566
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Onzin. De slaven hadden zich niet vrijgevochten, maar waren vrijgelaten. Ze gingen niet terug naar het land van hun roots en de legende, ze vertrokken naar het continent waar zij of een aantal van hun (verre) voorouders vandaan kwamen. En ze troffen er wel een (cultuur)vreemde (mogelijk vijandige) autochtone bevolking aan.
ik wou zeggen ja ...

bovendien is Liberia nu niet echt een toonbeeld van hoe het wel moet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:39:14 #236
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65295583
De bezetting en blokkades moeten stoppen. Palestina vrij, er hoort rechtvaardigheid te gelden.
Dasvidanja
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:41:52 #237
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65295636
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:39 schreef Verluste het volgende:
De bezetting en blokkades moeten stoppen. Palestina vrij, er hoort rechtvaardigheid te gelden.
Hoe kunnen ze ooit vrij en rechtvaardig leven als ze zelf een militante islamistische organisatie tot regering kiezen?
pi_65295923
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:41 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze ooit vrij en rechtvaardig leven als ze zelf een militante islamistische organisatie tot regering kiezen?
Omdat een kat in het nauw rare sprongen maakt. Ik ben ervan overtuigd dat als we alle Palestijnen en alle Israeliers gaan interviewen, we te horen krijgen dat slechts een zeer, zeer klein deel van beide kanten de andere kant haat. Wel zullen ze zeggen dat ze weten dat de andere kant hen haat. Uiteraard is dit speculatie maar ik ben ervan overtuigd dat een kleine groep het verpest voor, nouja, iedereen ongeveer.

Overigens kan ik niet garanderen dat ik in dezelfde situatie *niet* op Hamas zou stemmen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65295937
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:10 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Tja de laatste keer dat ze dat deden vanuit Israël creëerde ze het huidige conflict rondom de Gazastrook !
Of ben je soms vergeten dat destijds de Gazastrook terug gegeven werd en Israël geflipte kolonisten van de daken af trok met bulldozers ect.
Nee, het huidige conflict rond Gaza werd gecreëerd door het afsluiten van Gaza. En ik blijf bij mijn vermoeden, dat dat een provocatie was om Hamas te prikkelen tot het afvuren van raketten om zo weer eens hard toe te kunnen slaan.
Het weghalen van de kolonsten was een correcte actie, die trouwens als gunstig bijverschijnsel heeft, dat Israel zich bij die laatste aanvallen op geen enkele manier heeft hoeven inhouden. Want VN-gebouwen, scholen en ambulances tellen natuurlijk niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:59:39 #240
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65296192
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:52 schreef waht het volgende:

[..]

Omdat een kat in het nauw rare sprongen maakt. Ik ben ervan overtuigd dat als we alle Palestijnen en alle Israeliers gaan interviewen, we te horen krijgen dat slechts een zeer, zeer klein deel van beide kanten de andere kant haat. Wel zullen ze zeggen dat ze weten dat de andere kant hen haat. Uiteraard is dit speculatie maar ik ben ervan overtuigd dat een kleine groep het verpest voor, nouja, iedereen ongeveer.

Overigens kan ik niet garanderen dat ik in dezelfde situatie *niet* op Hamas zou stemmen.
Hun houding tegenover Israel is niet het enige probleem voor de Palestijnen zelf, de onderdrukkende en verwerpelijke ideologie die ze aanhangen bijvoorbeeld ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')