Ik wist dat er een paar waren die een steekje hadden laten vallen maar ik streepte dat altijd weg tegen het oorlogsverleden van de palestijnen (waaronder arafat die de hand heeft gehad in 100.000 afgeslachte christenen in libanon). En daarnaast heb ik een keertje het boek "exodus" gelezen over het ontstaan van de staat israel en daarom denk ik er wat milder over.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:20 schreef moussie het volgende:
wist je dat er Israëlische premiers waren die als terrorist te boek stonden ..
Dat heb ik al gezien.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:21 schreef Verluste het volgende:
[..]
http://omroep.vara.nl/Home.3837.0.html
Laat je informeren, en niet zeuren dat het van een 'linkse' omroep is.
als ik de definitie van terrorisme lees :quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, als Hamas alleen militaire doelen zou aanvallen dan was het een verzetsorganisatie. Elke organisatie die als doel heeft burgers te vermoorden is een terroristische organisatie.
Het is een non-discussie, maar blijf gerust jezelf met jouw mantra's overtuigen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:26 schreef Verluste het volgende:
[..]
als ik de definitie van terrorisme lees :
''Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is van oorsprong het opzettelijk verstoren van andermans leven waarbij de tegenstander wordt gedwongen hieraan mee te werken. Meestal wordt met terrorisme echter plegen van een misdrijf met een politiek doel bedoeld.''
Dan is Israël ook een terroristische organisatie volgens die definitie.
Hamas is uitgegroeid tot een combinatie van politieke partij, Islamitische welzijnsorganisatie en gewapende strijdbeweging. Degenen die de groepering afdoen als "terroristische organisatie" lichten de aanslagen, een tactisch middel dat Hamas soms wel en soms niet hanteert eruit, en maken dat tot kenmerk dat de hele beweging definieert. Zoiets is onzinnige en haatzaaiende etikettenplakkerij.
Het is zo vervelend dat mensen in '33 Hitler aanspraken op de gedragingen van de SA.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:26 schreef Verluste het volgende:
[..]
''Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is van oorsprong het opzettelijk verstoren van andermans leven waarbij de tegenstander wordt gedwongen hieraan mee te werken. Meestal wordt met terrorisme echter plegen van een misdrijf met een politiek doel bedoeld.''
Hamas is uitgegroeid tot een combinatie van politieke partij, Islamitische welzijnsorganisatie en gewapende strijdbeweging. Degenen die de groepering afdoen als "terroristische organisatie" lichten de aanslagen, een tactisch middel dat Hamas soms wel en soms niet hanteert eruit, en maken dat tot kenmerk dat de hele beweging definieert. Zoiets is onzinnige en haatzaaiende etikettenplakkerij.
Blijf jij ook maar gerust meelopen met de heersende opinie zonder vrij na te denkenquote:Op woensdag 21 januari 2009 15:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is een non-discussie, maar blijf gerust jezelf met jouw mantra's overtuigen.
Als we de onjuiste propagandistische informatie van jou geloven wel. Maar gezien het merendeel regelrechte nonsens is, gaat deze vlieger niet op.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:26 schreef Verluste het volgende:
[..]
Deze moest ik even quotenquote:Op woensdag 21 januari 2009 15:29 schreef Verluste het volgende:
[..]
Blijf jij ook maar gerust meelopen met de heersende opinie zonder vrij na te denken
Inderdaad een heersende opinie, met reden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:29 schreef Verluste het volgende:
[..]
Blijf jij ook maar gerust meelopen met de heersende opinie zonder vrij na te denken
Maar waarom dan het verwijt dat wij met de heersende opinie meelopen, terwijl juist wij (volgens jou dan) tegen de heersende opinie ingaan?quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:40 schreef Robijn1961 het volgende:
De heersende opinie is, dat Israel veel te hard van leer getrokken is.
Maar daar moet aan toegevoegd worden dat hamas ook niet echt een organisatie is waarmee je een kopje thee gaat zitten drinken op een gezellig terrasje in Gaza stad. Als Israel zich als een softie zou gaan gedragen dan zou het hetzelfde aflopen met israel als met Libanon gebeurd is / nog aan het gebeuren is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:40 schreef Robijn1961 het volgende:
Dat is een andere discussie dan de non-discussie over de beoordeling van Hamas als terroristische organisatie, hè?quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:40 schreef Robijn1961 het volgende:
Hamas bestaat nog hoor... Ze hebben dus niet hard genoeg hun best gedaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:40 schreef Robijn1961 het volgende:
quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie dan de non-discussie over de beoordeling van Hamas als terroristische organisatie, hè?
Dat vroeg ik niet, ik wou weten waarom je dat vindt.quote:
Hamas bestaat juist bij de gratie van de harde en zéér onrechtvaardige aanpak van Israël op de Palestijnen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
Maar daar moet aan toegevoegd worden dat hamas ook niet echt een organisatie is waarmee je een kopje thee gaat zitten drinken op een gezellig terrasje in Gaza stad. Als Israel zich als een softie zou gaan gedragen dan zou het hetzelfde aflopen met israel als met Libanon gebeurd is / nog aan het gebeuren is.
Wikipedia propagandistischquote:Op woensdag 21 januari 2009 15:30 schreef damsco het volgende:
[..]
Als we de onjuiste propagandistische informatie van jou geloven wel. Maar gezien het merendeel regelrechte nonsens is, gaat deze vlieger niet op.
Hamas daarentegen is wel een terroristische organisatie, welke jij steunt. En ik blijf het herhalen zolang jij met het beschuldigende vingertje naar Israël blijft wijzen voor iets wat Hamas juist is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |