Het is natuurlijk een samenspel van soera's.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Prachtige bron ook: http://www.bijbelenonderwijs.nl/?page=4&id=511![]()
Maar laten we toch even Soera 16:106 erbij pakken:
[..]
Ik zie hier niets in terug van jouw beweringen. Wat er wel staat is dat een moslim in levensbedreigende situaties, waarin hij/zij bijvoorbeeld wordt gedwongen om God te verloochenen, mag liegen over zijn geloof in God om in leven te blijven.
http://www.spitsnieuws.nl(...)s_net_als_japan.htmlquote:--------------------------------------------------------------------------------
'Behandel Hamas net als Japan
'Israël moet tegen Hamas blijven vechten, zoals de Verenigde Staten dat in de Tweede Wereldoorlog deden tegen Japan. Dat heeft leider Avigdor Lieberman van de uiterst rechtse Israëlische partij Yisrael Beitenu gezegd, meldt de Israëlische krant Jerusalem Post.
"Israël zal niet veilig zijn, zolang Hamas aan de macht is", aldus Lieberman in een toespraak op een universiteit. Hij zei dat Israël er voor moet zorgen dat Hamas niet meer wil vechten. Japan gaf zich op 15 augustus 1945 over, nadat de Verenigde Staten twee atoombommen hadden gegooid op Hiroshima en Nagasaki. Door de bommen kwamen meer dan 200.000 mensen om het leven.
Ik citeerde stukjes uit de Talmoed (die voor orthodoxe joden de onversneden waarheid vormt en een man als Goldstein maaide dan ook Palestijnen neer als honden) om te laten zien dat religieus getinte stukken vaak vrij extrremistisch overkomen. Zo ook het handvest van de Hamas; het is een mengeling van filosofie, religie en een beginselverklaring.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar soms wel (lees Mein Kampf maar...). Als je echt vrede wilt, is het toch een kleine moeite om een dergelijke tekst te verwijderen? Ik vind dit toch enigszins naar goedpraten rieken.
Avigdor Lieberman is niet Israel en Israel is niet Avigdor Lieberman. Wilders spreekt toch ook niet voor Nederland? Kap eens met je eeuwige generaliseren.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:02 schreef Meki het volgende:
Israel wilt vernietiging Gazastrook
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)s_net_als_japan.html
Inderdaad bommetje eropquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel wil zonder tquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat een grafjosti zegquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:02 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Dan zet ik het toch wat scherper in beeld...
Met dit soort volk heeft Israël te dealen.
Het IDF draagt echter een andere dan de arabische veroveringscultuur of de russische verschoeide aarde uit. Maar dat schijnen onze beterweters bij de N[color=red]O[/color]S en het NRC nog niet in de gaten te hebben. Laat staan dat Houri van Bommel het in het snotje krijgt...
- Iran warns Hamas not to accept truce
- Hamas raids aid trucks, sells supplies
- Shame!
- Hamas leaders hiding in basement of Israel-built hospital in Gaza
- De eigen stem van Hamas.
Ok en dan eentje slightly overdone in pallystyle: THE DEMONS OF GAZA :mrgreen:
Tot slot wat voor het collectieve geheugen want in die tijd geen protest van SP/GL/PvdA-Angehauchte gehoord:
- Hamas battles for control of Gaza.
- Hamas launches new Gaza attacks
- Hamas: We'll execute Fatah leaders
- Gaza: Armed Palestinian Groups Commit Grave Crimes Fighters Execute Captives, Attack Hospital, Put Journalists at Serious Risk
- Hospitals offer no safety in Gaza strip
- Hamas goes on Gaza looting spree
- 'Christians must accept Islamic rule' Militant leader in Gaza says missionaries will be 'dealt with harshly,' demands women wear headscarfs
En dit volk jammert als Israël terugslaat. Laat Intifada-Harry eerst maar eens wat dossierkennis opdoen voordat hij zich weer publiek uitspreekt.
Israel wilt niet de vernietiging van Gaza. Een rechtse splinterpartij wilt dat. Lees eerst eens wat je zelf post. Echt, je smijt hier vanalles neer in je blinde haat tegen Israel.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom ga jij hier niet even op de fotoquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Inderdaad bommetje erop
Al dat zand en terroristen omzetten in hamGlass
En daar laten blijven, joden eruit en palestijnen erin. Muur flink hoog houden en ze het lekker zelf verder laten uitzoeken.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:13 schreef B4CO het volgende:
Israel moet alle lieve pally's naar de westoever laten verhuizen
Prima joh:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom ga jij hier niet even op de foto
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom ga jij hier niet even op de foto
[ foto ]
Israël wil echt geen kernwapens inzetten in de Gazastrook hoor. Al was het maar omdat dat ook niet echt bevorderlijk zou zijn voor hun eigen gezondheid.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent het eens met iemand die nog slechter is dan alle duivels bij elkaar die een nuke-bom wilt plaatsen in Palestina
Het is nog vrij rustig in de stad zo te zien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:28 schreef Wheelgunner het volgende:
IDF tanks zijn Gaza Stad binnengetrokken!
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:30 schreef Meki het volgende:
Na de bezetting van Nederland door Friesland, met steun van Rusland, het voormalige Oostblok en grote delen van Azië, werden vrijwel alle niet-Friezen verdreven en opgesloten in de Noord-Hollandse Strook, terwijl hun land en bezittingen met geweld werden geconfisqueerd. Om de Noord-Hollandse Strook werd een ‘veiligheidsbarriè’ gebouwd, om zich te verdedigen tegen aanslagen van het Nederlandse Verzet. In omringende landen onstonden Nederlandse vluchtelingenkampen. Verzetsbewegingen die de moed hadden om de wapens op te nemen tegen de Friezen en hun machtige bondgenoten, worden terroristen genoemd, omdat ze zich verweren tegen de dagelijkse terreur die met de bezetting gepaard gaat.
Intussen lapt de Fositische staat al 60 jaar VN resoluties, internationale akkoorden en mensenrechten aan zijn laars. Ook heeft het land ± 100 tot 200 illegale kernwapens. De kleinste kernkop die er bestaat is 150 kiloton, en is equivalent aan 10-15 maal Hiroshima. Dit alles valt volgens de Friese regering onder zijn “zelfverdedigingsrecht”. Critici van het Friese beleid worden snel beschuldigd van anti-fositisme, een emotioneel beladen beschuldiging die verwijst naar de Frankische onderdrukking en kerstening van de Friezen.
Noord-Hollandse strook
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nederlanders die werk zoeken in Friesland wachten op toelating bij de Friese checkpoint Vijfhuizen
[ afbeelding ]
Het verdriet van Jan Versteeg nadat zijn hele familie omkwam tijdens een Fries bombardement op een woonwijk in Alkmaar in de Noord-Holland Strook op 8 november 2006.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het Friese Defensie Leger (FDL) schiet met scherp op Nederlandse demonstranten op de boulevard in Egmond aan Zee tijdens de herdenking van 50 jaar Nederlands Verzet.
Wow, een toffe reactie met inhoudquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Deze opmerking komt vrij debiel over inderdaad.
Ik zal je pm-enquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Mooie goed uitgewerkte vergelijking. Een beetje tendentieus, maar dat is niet erg. Van wie heb je dat?
Nee is niet zielig.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:36 schreef B4CO het volgende:
Meki heeft geen propaganda stof en foto's meer dus gooit hij zijn taktiek om
Hoe zielig
Zielig dusquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee is niet zielig.
het is precies de realiteit wat er afspeelt in de Palestijnse gebieden.
Klagen kan je doen in de feedback.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:34 schreef RAVW het volgende:
Even een TR gedaan ...
Jij verwacht dat mensen op zo'n kneuzen opmerking ook nog inhoudelijk gaan reageren?quote:
Ik zit niet met haat vriendquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je zit vol met haat man, valt niet fantsoenlijk mee te praten.
Nee, je kan ook NIET reagerenquote:Jij verwacht dat mensen op zo'n kneuzen opmerking ook nog inhoudelijk gaan reageren?.
Pally's helpen doe jij maar in Palestina.. graag On topicquote:
Ik post altijd met nieuwsberichten incl. bron en de nieuwste beeldmaterialen van Al Jazeera en dergelijken. Je mag voor Israel zijn maar niet voor geweld en kwaad en verderf.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:43 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik zit niet met haat vriend
Ik kan alleen de duscussie techniek van Meki niet waarderen, heb ik ooit zo tegen jou gereageerd als je normaal post met bron en nuances?
[..]
Nee, je kan ook NIET reageren
ja leuke poging voor wat je probeert te doen...je maakt er alleen een zooitje vanquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:30 schreef Meki het volgende:
Na de bezetting van Nederland door Friesland, met steun van Rusland, het voormalige Oostblok en grote delen van Azië, werden vrijwel alle niet-Friezen verdreven en opgesloten in de Noord-Hollandse Strook, terwijl hun land en bezittingen met geweld werden geconfisqueerd. Om de Noord-Hollandse Strook werd een ‘veiligheidsbarriè’ gebouwd, om zich te verdedigen tegen aanslagen van het Nederlandse Verzet. In omringende landen onstonden Nederlandse vluchtelingenkampen. Verzetsbewegingen die de moed hadden om de wapens op te nemen tegen de Friezen en hun machtige bondgenoten, worden terroristen genoemd, omdat ze zich verweren tegen de dagelijkse terreur die met de bezetting gepaard gaat.
Intussen lapt de Fositische staat al 60 jaar VN resoluties, internationale akkoorden en mensenrechten aan zijn laars. Ook heeft het land ± 100 tot 200 illegale kernwapens. De kleinste kernkop die er bestaat is 150 kiloton, en is equivalent aan 10-15 maal Hiroshima. Dit alles valt volgens de Friese regering onder zijn “zelfverdedigingsrecht”. Critici van het Friese beleid worden snel beschuldigd van anti-fositisme, een emotioneel beladen beschuldiging die verwijst naar de Frankische onderdrukking en kerstening van de Friezen.
Noord-Hollandse strook
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nederlanders die werk zoeken in Friesland wachten op toelating bij de Friese checkpoint Vijfhuizen
[ afbeelding ]
Het verdriet van Jan Versteeg nadat zijn hele familie omkwam tijdens een Fries bombardement op een woonwijk in Alkmaar in de Noord-Holland Strook op 8 november 2006.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het Friese Defensie Leger (FDL) schiet met scherp op Nederlandse demonstranten op de boulevard in Egmond aan Zee tijdens de herdenking van 50 jaar Nederlands Verzet.
Meki, als je een vent bent laat mij dan zien dat ik daar over een nuke bom had!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik post altijd met nieuwsberichten incl. bron en de nieuwste beeldmaterialen van Al Jazeera en dergelijken. Je mag voor Israel zijn maar niet voor geweld en kwaad en verderf.
jij hebt net nog gezegd dat je voor een nuke-bom was op Gaza.
helpt niet bij sommigen..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het altijd het handigste om iemand die irritant dom door blijft drammen gewoon maar te negeren.
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)an_wegens_uitzendingquote:JERUZALEM - Twee Palestijnse journalisten zijn aangeklaagd in Israël, omdat ze zonder toestemming van het Israëlische leger hadden gemeld dat Israëlische grondtroepen de Gazastrook waren binnengetrokken. Daarmee voorzagen ze volgens het Openbaar Ministerie de Palestijnse beweging Hamas van „gevoelige en vertrouwelijke informatie”.
Dat meldde de Israëlische krant Yedioth Ahronoth dinsdag. De twee journalisten, die werken voor een Iraanse televisiezender, stonden begin januari bij de grens tussen Israël en de Gazastrook. Ze zagen hoe Israëlische tanks en militairen de kuststrook binnentrokken. Daarop onderbrak de zender de uitzending om verslag te doen van de Israëlische invasie, „hoewel de reporters wisten dat de troepenbewegingen nog niet waren vrijgegeven door de Israëlische militaire censor”, aldus de aanklacht.
zo iets kan gezien worden als spionage dus terecht ...... dus wat is het punt...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:57 schreef Meki het volgende:
Israël klaagt journalisten aan wegens uitzending
[..]
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)an_wegens_uitzending
Stoppen met de onzin te lezen enquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:53 schreef B4CO het volgende:
[..]
helpt niet bij sommigen..
ik trap er bij sommige ook altijd in....
sommige mensen
daar gaat het nou juist om, om het selectieve winkelen in soera's, verzen of kapittels .. wat dat aangaat ontlopen die oude boeken elkaar maar weinigquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:59 schreef damsco het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een samenspel van soera's.
wat is hier mis aan .. ik heb ook liever dat mijn kinderen omgaan met beschaafde mensen ipv met tokkies ..quote:Soera 3 vers 28:
Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.
je zet de highlight verkeerd, het gaat erom dat dat alleen mag als je gedwongen wordt .. je hoeft dus niet je hoofd te laten afhakken omdat je weigert je christelijk te laten dopen ..quote:Soera 16 vers 105
Wie Allah verwerpt, na te hebben geloofd - behalve hij die wordt gedwongen terwijl zijn hart in het geloof vrede blijft vinden - en zijn hart voor het ongeloof opent, op hem rust Allah's toorn; en er zal een grote straf voor hem zijn.
Het ware geloof kan dus in het hart zitten, terwijl je naar buiten toe zegt dat het niet zo is.
Spionage, het zijn Palestijnse journalisten in de Palestijnse gebieden !quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo iets kan gezien worden als spionage dus terecht ...... dus wat is het punt...
je mag niet zo maar iedereen op film of foto vast zetten ook daar zijn rechten voor uit gevonden .. en die kan je dus gebruiken als je denkt dat die geschonden wordenLeuke een rechtsstaat
ja het is alsof een debiel in mijn oor staat te schreeuwen, moeilijk te negeren.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:53 schreef B4CO het volgende:
[..]
helpt niet bij sommigen..
ik trap er bij sommige ook altijd in....
sommige mensen
Proud to be an Frisian! Alle Hollanders de Noordzee in drijven! Moet Belgie zijn grenzen maar niet dichthouden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:30 schreef Meki het volgende:
Noord-Hollandse strook
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daar gaat het nu net om, wanneer word je gedwongen? Je hebt het huis van vrede en het huis van oorlog. Onze maatschappij is het huis van oorlog. Moslims kunnen dit zien als gedwongen zich aanpassen aan de regels van ons, waardoor je dus naar buiten toe anders mag redeneren dan dat je van binnen vindt. Zo ook het liegen, immers Allah zegt dat zolang je maar van binnen het ware geloof koestert dit geoorloofd is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:00 schreef moussie het volgende:
[..]
daar gaat het nou juist om, om het selectieve winkelen in soera's, verzen of kapittels .. wat dat aangaat ontlopen die oude boeken elkaar maar weinig
[..]
wat is hier mis aan .. ik heb ook liever dat mijn kinderen omgaan met beschaafde mensen ipv met tokkies ..
[..]
je zet de highlight verkeerd, het gaat erom dat dat alleen mag als je gedwongen wordt .. je hoeft dus niet je hoofd te laten afhakken omdat je weigert je christelijk te laten dopen ..
??quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:00 schreef moussie het volgende:
wat is hier mis aan .. ik heb ook liever dat mijn kinderen omgaan met beschaafde mensen ipv met tokkies ..
Het probleem zit dieper, zie ook even mijn vorige reactie onderaan de pagina. Ik denk dat ze niet helemaal het verband zag tussen de twee versen (welke er wel degelijk is).quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
??
we zijn met zijn alle de maatschappij en dus als er een probleem is bij de lage kant van de bevolking is hier de beschaafde mensen ook mede schuldig aan ...
Want door wie worden ze weggezet als Tokkie of als Aso's ?
niet hun zelf, ze worden dus in hokjes geplaatst door mensen die zich zelf niet kunnen aanpassen aan diverse bevolking groepen ...
Want veel van dat soort lui worden gewoon afgeschreven door de maatschappij die denken dat ze UBER mensch zijn..
Zo ook de oudere, gehandicapten en ga zo nog maar even door ...
Deze verschillende mensen worden door gezonden mensen in een hoek gedrukt omdat ze" anders "zijn ... maar wat nu als je als gezond mens in eens tussen dat volk komt te zitten om dat je leven even iets meer tegen zat dan je zelf gewild had .. dan is het klagen over dat soort mensen in eens heel anders.....
Ken je wel de Koran ? of verdiep je enkel op google ?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:11 schreef damsco het volgende:
[..]
Het probleem zit dieper, zie ook even mijn vorige reactie onderaan de pagina. Ik denk dat ze niet helemaal het verband zag tussen de twee versen (welke er wel degelijk is).
Nogmaals, dit zijn enkel twee voorbeelden. In de Koran staan massa's van zulke teksten, maargoed. Hopelijk is het een eye opener voor sommige mensen.
Je hebt wederom niks zinnigs te melden he? Het staat in de Koran, valt voor jou lastig te verdedigen he.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ken je wel de Koran ? of verdiep je enkel op google ?
Ach, welke religie staat er niet bol van de hypocrisie.quote:
Nogmaals ken je de koran of haal je alles van google ?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Je hebt wederom niks zinnigs te melden he? Het staat in de Koran, valt voor jou lastig te verdedigen he.
Ze zijn het vaak ook. Types als Goldstein mogen van mij overigens permanent uit de samenleving verwijderd worden, geen misverstand wat dat betreft.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik citeerde stukjes uit de Talmoed (die voor orthodoxe joden de onversneden waarheid vormt en een man als Goldstein maaide dan ook Palestijnen neer als honden) om te laten zien dat religieus getinte stukken vaak vrij extrremistisch overkomen.
Mee eens. De religie hoeft ook niet aangepast te worden, rariteiten horen daarbij.quote:Zo ook het handvest van de Hamas; het is een mengeling van filosofie, religie en een beginselverklaring.
Je kunt niet eenvoudig een stukje schrappen zonder blasfemie te plegen. Het citaat uit de Koran dat oproept alle joden achter de bomen vandaan te halen en te doden is nu eenmaal onderdeel van de religie.
Ongetwijfeld. Beschuldigingen van verraad etc. zullen niet van de lucht zijn.quote:Je had het er niet in kunnen zetten, maar het er later uithalen is veel moeilijker.
Maar: dat zijn tamelijk onschuldige formuleringen.quote:Vergelijk het met de 'Zo waarlijk helpe mij God almachtig' discussie mbt de troonrede of de 'God zij met ons' op de oude munten. Volstrekt achterhaald, maar de christenen stonden op hun achterste benen toen men het wilde schrappen.
Mee eens, met dien verstande dat Hamas er m.i. goed aan doet achterhaalde en voor de tegenpartij onverteerbare religieuze opvattingen niet tot officiele partijstandpunten te verheffen. Oftewel: van die oproep tot jodenvernietiging moet toch echt afstand genomen worden.quote:Het lijkt mij handiger om te kijken naar het programma ipv het handvest van Hamas en vooral naar de posities die ze praktisch in willen nemen. Men is bereid tot een soort 'leven en laten leven' oplossing: praat dan met ze in plaats van halstarrig te doen. Niemand vraagt de joden de Talmoed te herschrijven; gun Hamas dan dat reli-handvest.
Slapen doen we snachts hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:11 schreef damsco het volgende:
[..]
Hopelijk is het een eye opener voor sommige mensen.
Daar gaat het even niet om. Het gaat mij erom dat ik gevraagd word een bron te geven, vervolgens de bron aanreik (de Koran nota bene!) en vervolgens twee Moslims letterlijk de tekst teruggeven en het nog niet zien. Vervolgens moet ik, als niet Moslim gaan uitleggen wat er staat.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach, welke religie staat er niet bol van de hypocrisie.
dat hun een ander uitleg geven aan het woord 'oorlog' komt nog niet eens bij je op .. oorlog betekent voor jou elkaar de koppen slaan, liefst met wapens waarmee je duizenden tegelijk om zeep kan helpen, oorlog betekent voor hun in onvrede leven .. en als ze al een geschil hebben waar de emoties zo hoog oplopen dat je elkaar naar het leven staat, dan deden ze dat tot voor kort nog steeds man tegen man, gewoon met een zwaard, nergens voor nodig om daar buitenstaanders bij te betrekken .. sommige mensen noemen dat barbaars, zo'n man tegen man gevecht, maar ja, zoals ik eerder al eens zei, hoe beschaafd ben je nou echt als je wapens ontwikkeld waarmee je hele volksstammen tegelijk kan vermoorden ..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:07 schreef damsco het volgende:
[..]
En daar gaat het nu net om, wanneer word je gedwongen? Je hebt het huis van vrede en het huis van oorlog. Onze maatschappij is het huis van oorlog. Moslims kunnen dit zien als gedwongen zich aanpassen aan de regels van ons, waardoor je dus naar buiten toe anders mag redeneren dan dat je van binnen vindt. Zo ook het liegen, immers Allah zegt dat zolang je maar van binnen het ware geloof koestert dit geoorloofd is.
aah, de soera zijn incompleet en derhalve moet jouw interpretatie wel kloppen en de mijne niet .. rare logica ..quote:Het simpelweg zeggen dat liegen tegen een ongelovige niet mag is simpelweg incorrect zoals ik net aan de hand van deze twee soera's liet zien. Er zijn vele andere soera's welke zulke "verborgen" (immers, op het eerste gezicht valt het veel mensen niet op) boodschappen verpakt. Daarnaast zijn sommige vertalingen van soera's incompleet waardoor de echte boodschap verloren gaat.
nou zit je je eigen manier van redeneren te projecteren op een ander, en dat dan gebaseerd op wat uit hun verband gerukte quotes uit de koran .. pffquote:EDIT: ik was vergeten in te gaan op je eerste quote. Wat hier mis aan is? Dat je je broeders moet verkiezen boven de ongelovige. Oftewel, er ontstaat een tweestrijd. Blijf je je broeders trouw in het Midden Oosten, of "capituleer" je met de ongelovige in het Westen. Koppel dit aan het mogen liegen en je ziet dat een Moslim zich vroom kan doen tegenover ons, de Westerling, maar ondertussen in zijn hart zijn broeders in het Midden Oosten steunt en alle gevolgen die hieraan verbonden zijn.
Strikt genomen heb je gelijk, maar ik vrees dat de meeste religieuze mensen een eigen interpretatie van hun geloof hebben. Kijk alleen maar eens naar alle stromingen bij de christenen en moslims. Wanneer komt deze waanzin nou eens aan zijn eindequote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:19 schreef damsco het volgende:
Daar gaat het even niet om. Het gaat mij erom dat ik gevraagd word een bron te geven, vervolgens de bron aanreik (de Koran nota bene!) en vervolgens twee Moslims letterlijk de tekst teruggeven en het nog niet zien. Vervolgens moet ik, als niet Moslim gaan uitleggen wat er staat.
Als ik een brevet van onvermogen zou mogen uitreiken...
Jij beweerd dat ze uit hun verband zijn gerukt, dat is wel een erg simpele dooddoener. Deze twee soera's zijn meer aan elkaar gelieerd dan jij wil voordoen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:25 schreef moussie het volgende:
[..]
dat hun een ander uitleg geven aan het woord 'oorlog' komt nog niet eens bij je op .. oorlog betekent voor jou elkaar de koppen slaan, liefst met wapens waarmee je duizenden tegelijk om zeep kan helpen, oorlog betekent voor hun in onvrede leven .. en als ze al een geschil hebben waar de emoties zo hoog oplopen dat je elkaar naar het leven staat, dan deden ze dat tot voor kort nog steeds man tegen man, gewoon met een zwaard, nergens voor nodig om daar buitenstaanders bij te betrekken .. sommige mensen noemen dat barbaars, zo'n man tegen man gevecht, maar ja, zoals ik eerder al eens zei, hoe beschaafd ben je nou echt als je wapens ontwikkeld waarmee je hele volksstammen tegelijk kan vermoorden ..
[..]
aah, de soera zijn incompleet en derhalve moet jouw interpretatie wel kloppen en de mijne niet .. rare logica ..
daarnaast ruk je 2 uitspraken uit hun verband en plaatst ze in een ander verband, zo kan je wel van alles ombuigen naar hetgeen jouw goed uitkomt
[..]
nou zit je je eigen manier van redeneren te projecteren op een ander, en dat dan gebaseerd op wat uit hun verband gerukte quotes uit de koran .. pff
Zit wat in, de menselijke beschaafdheid is slechts als een dun laag je chroom, daaronder zit een hele lelijke roestplek.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:25 schreef moussie het volgende:
sommige mensen noemen dat barbaars, zo'n man tegen man gevecht, maar ja, zoals ik eerder al eens zei, hoe beschaafd ben je nou echt als je wapens ontwikkeld waarmee je hele volksstammen tegelijk kan vermoorden
Dit doen alle religieuze mensen, als je ziet hoelang theologen al wel niet kunnen neuzelen over de betekenis en context van geschriftenquote:aah, de soera zijn incompleet en derhalve moet jouw interpretatie wel kloppen en de mijne niet .. rare logica ..
daarnaast ruk je 2 uitspraken uit hun verband en plaatst ze in een ander verband, zo kan je wel van alles ombuigen naar hetgeen jouw goed uitkomt
[..]
nou zit je je eigen manier van redeneren te projecteren op een ander, en dat dan gebaseerd op wat uit hun verband gerukte quotes uit de koran .. pff
Staat dit in de koran of niet?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals ken je de koran of haal je alles van google ?
precies .. en als je dan dingen ook nog eens uit hun directe verband rukt en in een ander verband plaatst, omdat een paar woorden overeenkomen, is het eind helemaal zoekquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zit wat in, de menselijke beschaafdheid is slechts als een dun laag je chroom, daaronder zit een hele lelijke roestplek.
[..]
Dit doen alle religieuze mensen, als je ziet hoelang theologen al wel niet kunnen neuzelen over de betekenis en context van geschriften
We zijn het zo ongeveer eens op het laatste punt na. Die oproep tot jodenvernietigíng is een citaat uit de Koran; je kunt mensen wel vragen daar afstand van te nemen, maar dat zal niet lukken. Je kunt de joden ook vragen of ze alle teksten in de talmoed aan willen passen maar dat gaan ze ook niet doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ze zijn het vaak ook. Types als Goldstein mogen van mij overigens permanent uit de samenleving verwijderd worden, geen misverstand wat dat betreft.
[..]
Mee eens. De religie hoeft ook niet aangepast te worden, rariteiten horen daarbij.
[..]
Ongetwijfeld. Beschuldigingen van verraad etc. zullen niet van de lucht zijn.
[..]
Maar: dat zijn tamelijk onschuldige formuleringen.
[..]
Mee eens, met dien verstande dat Hamas er m.i. goed aan doet achterhaalde en voor de tegenpartij onverteerbare religieuze opvattingen niet tot officiele partijstandpunten te verheffen. Oftewel: van die oproep tot jodenvernietiging moet toch echt afstand genomen worden.
Nogmaals, kom dan met argumenten WAAROM het uit zijn verband is gerukt. Het simpele argument "dat het maar uit zijn verband is gerukt" is immers anders een inhoudloze kreet. Ook voor jou geldt: onderbouw je mening met feiten of zwijg.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef moussie het volgende:
[..]
precies .. en als je dan dingen ook nog eens uit hun directe verband rukt en in een ander verband plaatst, omdat een paar woorden overeenkomen, is het eind helemaal zoek
die dingen staan in een context .. als je de context weghaalt en de nu los staande uitspraak voorziet van je eigen commentaar krijg je een totaal ander verhaal .. en zoiets noemen wij 'dingen uit hun verband rukken'quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:55 schreef damsco het volgende:
[..]
Nogmaals, kom dan met argumenten WAAROM het uit zijn verband is gerukt. Het simpele argument "dat het maar uit zijn verband is gerukt" is immers anders een inhoudloze kreet. Ook voor jou geldt: onderbouw je mening met feiten of zwijg.
Neen, het zijn soera's. Geen verhalen zoals in de bijbel. Maar jij kunt mij vast wel even vertellen in welke context je deze verzen moet neerzetten he?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
die dingen staan in een context .. als je de context weghaalt en de nu los staande uitspraak voorziet van je eigen commentaar krijg je een totaal ander verhaal .. en zoiets noemen wij 'dingen uit hun verband rukken'
op zich niet zo gek dus, dat je iets soortgelijks krijgt over de koran, die is immers toch alleen maar jatwerk .. toch ?quote:Among the claims refuted by the ADL report are:
* The claim that Judaism views non-Jews as "non-human;"
* The claim that Judaism encourages child molestation;
* The claim that Jews should not be trusted because they recite the Kol Nidre prayer that authorizes them to lie to non-Jews;
* The claim that Judaism demands that non-Jews who study Jewish law be put to death;
* The claim that the Talmud employs the name Bala'am as a derogatory code name for Jesus.
Het fikt flink ja.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:24 schreef Mr_Memory het volgende:
Het gaat weer goed los daar![]()
Werkende stream met geluid, wel een lagere resolutie, maar beter dan niets.
Oeps laat maar heb hem alquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:34 schreef Mr_Memory het volgende:
CNN is ook weer in de lucht met geluid
godsamme zeg .. een soera is een hoofdstuk met een reeks van verzen .. zo heeft soera 3 200 verzen en soera 16 er 128 .. en zo'n vers is te lezen in de context van dat hoofdstuk oftewel soeraquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Neen, het zijn soera's. Geen verhalen zoals in de bijbel. Maar jij kunt mij vast wel even vertellen in welke context je deze verzen moet neerzetten he?
Ik ben trouwens naar de sportschool even sporten. Succes, ik zie je onderbouwde mening tegemoet!
die is betersquote:
Jawel joh, dat is een haan, maar ik denk dat er meerdere zijn (goed he)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:04 schreef moussie het volgende:
ghehe, de haan kraait nog steeds ..
maar hoe langer ik naar dat beest luister vraag ik me af of dat wel een haan is ..
http://www.ustream.tv/channel/live-mcr-roomquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:11 schreef moussie het volgende:
op de cnn live stream heb ik geen beeld meer, alleen maar geluid .. en dat klinkt best eng, inslagen in de verte ..
en nu is die helemaal weg
Die laatste link wil bij mij maar niet werkenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://www.ustream.tv/channel/live-mcr-room
of
http://switch434-01.castup.net/cunet/gm.asp?ai=434&ar=CH2News_2
thnxquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://www.ustream.tv/channel/live-mcr-room
Thanks, werkt nu wel wel, maar het zelfde beeldkwaliteit als de eerste linkquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:22 schreef venomsnake het volgende:
In WMP 11 openen, werkt prima hier.
Nee, ze zitten in de verlenging.quote:
Flares, om het gebied te verlichten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:06 schreef sunmoonstar het volgende:
Vraagje, en waarschijnlijk een hele domme, maar ik stel 'm toch maar.
Ik zit via WM-player naar zo'n stream van Ramattan te kijken. En dan zie ik steeds een zorg langzaam-omlaag-vallende lichtgevende bollen. Het lijkt alsof ze ook een klein wit "rookspoor" achterlaten in de lucht. Maar ze vallen niet echt, maar zweven meer langzaam naar beneden...
En mijn vraag is nu: wat zijn dit voor dingen?
Dankje.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Flares, om het gebied te verlichten.
De bedoeling is dat ze op zijn voor ze de grond raken, maar ik betwijfel of dat zo is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:07 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Dankje.
Maar lossen die uiteindelijk gewoon op in de lucht zeg maar? Of vallen die echt neer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |