abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:05:31 #203
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_64993733
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit neemt juist een interessante wending. Misschien moeten we het juist hebben over het Joodse geloof en de effecten daarvan op deze kwestie.
Omdat er in WFL al genoeg topic zijn om je geloof aan te hangen en te bespreken hoe geweldig, achterlijk, vredelievend, haatdragend en hopeloos gedateerd Godsdiensten zijn.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:06:42 #204
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64993811
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Een programma dat herschreven kan worden, in tegenstelling tot dat boek wat een brede aanhang heeft tussen de Joden.
Uit hun programma:
quote:
"The Day of Judgement will not come about until Muslems fight the Jews (killing the Jews), when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Muslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him. Only the Gharqad tree would not do that because it is one of the trees of the Jews." (related by al-Bukhari and Muslem).
Mag die tekst ook herschreven worden?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_64993851
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat er in WFL al genoeg topic zijn om je geloof aan te hangen en te bespreken hoe geweldig, achterlijk, vredelievend, haatdragend en hopeloos gedateerd Godsdiensten zijn.
Daarnaast wil Meh7 alleen het joodse geloof bespreken volgens mij en blijft de islam weer buiten schot, wordt niet echt een interessante discussie denk ik zo.
pi_64993860
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit neemt juist een interessante wending. Misschien moeten we het juist hebben over het Joodse geloof en de effecten daarvan op deze kwestie.
De Joden volgen niet perse het woord uit de bijbel/torah, maar gebruiken de Talmud als handleiding.

De Moslims denken dat de Koran letterlijk het woord(/geschreven door) van god is, en volgen het wel precies. Correct?
Dus je zou kunnen stellen dat al die gewelddadigheden in de Koran veel gevaarlijk zijn dan in de Torah..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64993970
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:07 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Daarnaast wil Meh7 alleen het joodse geloof bespreken volgens mij en blijft de islam weer buiten schot, wordt niet echt een interessante discussie denk ik zo.
Dat zou niet eens zo verkeerd zijn. De invloed van het Joodse geloof op de agressieve benaderwijze van de Joden in dit conflict is onderbelicht.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:10:41 #208
188345 Py
op zich
pi_64993985
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, jij en nog hele volksstammen mogen godsdienst onzin vinden. Maar dat het bestaat en veel invloed op de wereld heeft, kun je niet ontkennen.
Zodoende moeten we wel rekening houden met die religies. Teveel mensen geloven in iets wat hun gedrag en houding naar anderen beinvloed.
pi_64994076
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:04 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Geen andere interpretatie mogelijk idd. Er staat toch heel letterlijk wat er moet gebeuren.
Het probleem is dat het er staat........
De Talmud was mondeling en aan verandering onderhevig
Katholieken trouwden ook niet met protestanten en vie versa

Het probleem met dingen die je zwart op wit zet is dat ze.....zwart op wit staan.

En natuurlijk aht zal best aanhang hebben onder de zwrtbejaste en behoede pijpenkrullenbrigade

Echter die pijpenkrullenbrigade , afgezien van hun onfrisse mening, bhlaast zichzelf niet op in scholen, stenigt niemand en is procentueel gezien tov de Joodse gemeenschap erg klein in vergelijk met de bebaarde pyamadrager en burqa brigade van die pedofiele wannabe profeet

Als niet moslim hoef ik het waanbeeld van een pedofiele meneer die denkt dat ie een profeet is niet te onderschrijven
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_64994102
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Bezet pardon? Ik denk dat jouw Europese versie van "bezetten" sterk in contrast staat tot het bezetten als Ottomaan. De Ottomanen zijn daaarbij moslims en het was gewoon een vereneging van moslims in één land, en totdat het Europese idee van nationalisme kwam zijn er niet echt grote problemen geweest in die gebieden.
quote:
In de 13e eeuw drongen de Turken Klein-Azie binnen waar zij een rijk stichtten. In de daarop volgende eeuwen onderwierpen zij de Balkan, een deel van de rest van Oost-Europa en de stad Constantinopel, wat het einde van het Byzantijnse rijk betekende. In de 15e en 16e eeuw werden daar delen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika bijgevoegd. Het rijk, bekend als het Ottomaanse Rijk (naar Osman I), werd vijf eeuwen lang bijeen gehouden. In 1529, en opnieuw in 1683, stonden de Turken voor de poorten van Wenen, wat een grote indruk maakte op de Europeanen. Na het beleg van Wenen werd de opmars van de Ottomanen in Europa gestuit.
Vreemd dat elke bron hetzelfde zegt. Ook de bron uit bulgarije. En nog vreemder dat je doet alsof een moslim nooit tegen een moslim vecht, dus het woord moslim is helemaal van ondergeschikt belang in deze veroveringen. Er werd nog wel meer verteld over de toenmalige manier van belasting innen etc, maar ik wil niet offtopic gaan. Wil je woorden dus wel tegenspreken Het was niets meer en niets minder dan bezetten van land door heersers.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:13:53 #211
19242 yavanna
Results may vary.
pi_64994148
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Daar is al vaker een opmerking over gemaakt. Maar Israël gaat echt niet zelfgemaakte raketjes terugschieten, hoewel dat eigenlijk wel degelijk een goed antwoord is. Voor elke Palestijnse prutsraket één prutsraket terugsturen.Dan zien die Palestijnen ook eens wat dat aanricht aan angst etc.

En dan praten: "Nu weten jullie wat jullie aanrichten; is dat nou wat jullie willen?"
Doen alsof de palestijnse bevolking na tientallen jaren nog niet weet wat angst is, is natuurlijk wat onzinnig.

Witte fosfor gebruiken in zo'n druk bevolkt gebied is naast absurd, ook verboden. Met al het geld en technologie dat Israel bezit, zou het toch anders moeten kunnen. En ja, dan is een oorlog evengoed niet fraai, maar kan het wel een hoop schelen qua burgerslachtoffers.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_64994165
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat zou niet eens zo verkeerd zijn. De invloed van het Joodse geloof op de agressieve benaderwijze van de Joden in dit conflict is onderbelicht.
Als Israël een gelovig standpunt of motivatie in had genomen had ik hier best in mee willen gaan maar hun ingrijpen is gebaseerd op het in de praktijk brengen van het convenant wat met zijn vele citaten uit de koran eerder religieus benadert zou moeten worden dan andersom.
pi_64994207
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Py het volgende:

[..]

Ja, jij en nog hele volksstammen mogen godsdienst onzin vinden. Maar dat het bestaat en veel invloed op de wereld heeft, kun je niet ontkennen.
Zodoende moeten we wel rekening houden met die religies. Teveel mensen geloven in iets wat hun gedrag en houding naar anderen beinvloed.
De meeste reliegies met hun geboden zijn ontstaan vanuit het simpelle feit dat er regels nodig zijn voor een samenleving.
Ik kan me niet voorstellen dat de grootste atheist hier iets tegen de 9 van 10 christelijk/joodse geboden heeft.
pi_64994323
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

De meeste reliegies met hun geboden zijn ontstaan vanuit het simpelle feit dat er regels nodig zijn voor een samenleving.
Ik kan me niet voorstellen dat de grootste atheist hier iets tegen de 9 van 10 christelijk/joodse geboden heeft.
Het gaat ook niet om de basisingrediënten maar om de entourage waarmee het ingekleed is.
pi_64994398
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Daar is al vaker een opmerking over gemaakt. Maar Israël gaat echt niet zelfgemaakte raketjes terugschieten, hoewel dat eigenlijk wel degelijk een goed antwoord is. Voor elke Palestijnse prutsraket één prutsraket terugsturen.
Dat komt omdat als de joden iets doen ze het goed doen, met voorbereiding etc etc
of het nu beplanting en vruchtbaar maken van kibboetsen is
Of het bombarderen van hamas rijpe gebieden .
Ze doen het niet halfslachtig (Pardon the pun)
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:20:54 #216
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64994504
Ben ik weer. Gister flink wat vuurwerk gezien op de internet stream. Al bekend hoeveel Hamasstrijders zijn omgekomen?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:21:59 #217
188345 Py
op zich
pi_64994564
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:13 schreef yavanna het volgende:

[..]

Doen alsof de palestijnse bevolking na tientallen jaren nog niet weet wat angst is, is natuurlijk wat onzinnig.

Witte fosfor gebruiken in zo'n druk bevolkt gebied is naast absurd, ook verboden. Met al het geld en technologie dat Israel bezit, zou het toch anders moeten kunnen. En ja, dan is een oorlog evengoed niet fraai, maar kan het wel een hoop schelen qua burgerslachtoffers.
Juist. ik zie de fosfor ook zuiver als provocatie. Kan me niet voorstellen dat die zo nodig is om hun doel te bereiken.
Ook de bewust uitgeven van beelden van heftig biddende Israelische soldaten zijn in mijn ogen provocerende beelden die veel mensen over de wereld het beeld geven dat de joden de moslims aan het uitroeien zijn. Alhoewel het Israelische leger misschien de indruk willen wekken dat hun vrome soldaten gedwongen worden wrede dingen te doen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:22:05 #218
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64994570
Grappig, hele jaar kan de wereld zich niks schelen van de Palestijnen, niemand kijkt naar ze om, zelfs hun broeders niet.. maar nu ze hiermee punten kunnen scoren over de rug van Israel staat de hele (moslim) wereld vooraan om te zeggen hoe zielig de pallys wel niet zijn..

Waarom steunen ze hun broeders niet al lang? Help ze dan altijd met voedsel eb medicijnen.
Trotse papa van Eden
pi_64994623
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Turken zijn erg geliefd bij hun Arabische broeders en in het Ottomaanse rijk was er niet zoiets als Turks of Arabisch. Dat is pas later gekomen door Europa met nationalisme. Daarvoor is er altijd in vrede geleefd en Turken zijn daardoor ook dusdanig gemixt met andere volkeren. En de gebieden die de Ottomanen veroverden werden bevrijd van de dictotariale juk van hun onderdrukkers.

Wow
Ik ben wel wat gewend op FOK , maar zoveel pathetische Bull shit heb ik nog nooit gelezen.
De ottomanen , de grote bevrijders . Ga maar vragen of ze dat in Bulgarije of Griekenland of Servie ook zo zien
pi_64994706
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:17 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de basisingrediënten maar om de entourage waarmee het ingekleed is.
Ok varkensvlees had een grond in besmettingsgevaar
Bloed in je vlees idem dito
Besnijdenis Jongens ..... ingegroeid zand achter de voorhuid is niet fijn
uithuwelijken.... politieke vebindingen maken (niet anders dan europese adel deed)
Homosexualiteit ...geen nageslacht: zorg voor ouders/grootouders

Echter met de tijd meegaan daar hebben sommige gelovigen (en bepaalde geloven meer dan anderen) moeite mee
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:26:34 #221
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64994790
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:23 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Wow
Ik ben wel wat gewend op FOK , maar zoveel pathetische Bull shit heb ik nog nooit ezen.
De ottomanen , de grote bevrijders . Ga maar vragen of ze dat in Bulgarije of Griekenland of Servie ook zo zien
Maargoed, wij veroordelen aanslagen op burgers en de Palestijnen juichen erom. Kwestie van andere leefwereld. Desalniettemin veroordeel ik dit, en dan heb ik niks te maken met mensen in de Islamitische wereld. Ik denk dus niet dat je kan spreken van "pathetische bullshit".
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:28:25 #222
188345 Py
op zich
pi_64994868
quote:

[..]

Ik wil best geloven dat ooit de religies van het boek zijn ontstaan om volkeren te binden. Daarvoor waren er allemaal lokale natuurgeloven en zal het best een barbaarse boel geweest zijn. Iemand heeft bedacht dat als iedereen hetzelfde zou geloven, er geen onderlinge strijd meer zou zijn.
Maar op een punt hebben de apostelen (de wijze raad) onderling ruzie gekregen (machtstrijd?) en hebben de joden Jezus vermoord en sindsdien zijn ze allemaal kwaad op elkaar.
pi_64994971
  • 17:16 IDF Chief: Hamas tried to deploy suicide bombers in IDF uniforms in Gaza (Haaretz)
  • 17:10 Minister Friedmann: Shalit deal must be included in any Gaza truce (Haaretz)
  • 17:07 Four mortar shells fired from Gaza explode in Eshkol region of Negev (Haaretz)
  • 16:42 Palestinian medics: 18 gunmen, 3 civilians killed in IDF strikes in Gaza (Reuters)
  • 16:18 Gaza rocket explodes near school in Ashkelon; slight damage, no casualties (Haaretz)
    quote:
    Hamas suicide bombers posing as IDF troops in Gaza Strip

Hamas gunmen dressed in Israel Defense Forces soldiers attempted to carry out suicide bombings against IDF troops in the Gaza Strip, IDF Chief of Staff Gabi Ashkenazi said Tuesday.

Ashkenazi said the gunmen attempted to penetrate IDF lines and blow themselves up next to IDF troops.

shkenazi also revealed that the IDF had uncovered a number of tunnels built with the intent of being used to kidnap IDF soldiers.

Haaretz
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:33:59 #224
    135430 Sargon
    Canes latrantes non mordent
    pi_64995106
    16:42 Palestinian medics: 18 gunmen, 3 civilians killed in IDF strikes in Gaza (Reuters)

goed nieuws
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:35:06 #225
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_64995152
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:33 schreef Sargon het volgende:
    16:42 Palestinian medics: 18 gunmen, 3 civilians killed in IDF strikes in Gaza (Reuters)

goed nieuws
    Prachtig inderdaad. Maar dit is van vannacht, ik had namelijk wel wat meer dode hamasstrijders verwacht...
    pi_64995218
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:07 schreef Roi het volgende:

[..]

De Joden volgen niet perse het woord uit de bijbel/torah, maar gebruiken de Talmud als handleiding.

De Moslims denken dat de Koran letterlijk het woord(/geschreven door) van god is, en volgen het wel precies. Correct?
    Dus je zou kunnen stellen dat al die gewelddadigheden in de Koran veel gevaarlijk zijn dan in de Torah..
    Onzin, de koran zegt dat je pas een oorlog mag voeren als je wordt aangevallen.
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_64995287
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:37 schreef Meki het volgende:

[..]

Definitie van aangevallen worden is alleen nogal ruim vind je niet?
    pi_64995317
    quote:
    Nou, dan handelt Israël toch keurig volgens de koran?
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:39:33 #229
    188345 Py
    op zich
    pi_64995318
    quote:

[..]

Bwah, de koran verdeeld de wereld in het huis van vrede (islamwereld) en het huis van oorlog (niet-moslimwereld).
    Met een (heel klein) beetje fantasie zou je de acties van onze Marokkaanse jeugd in dit licht kunnen zien.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:39:41 #230
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_64995322
    quote:

[..]

De koran zegt echter ook dat je het geloof met het zwaard mag versprijden (zoals Mohamed deed).

http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781&ei=hrVsSYiZBo3SjgLcwNiqDQ&q=what+the+west+needs+to+know
    pi_64995390
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:28 schreef Py het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat ooit de religies van het boek zijn ontstaan om volkeren te binden. Daarvoor waren er allemaal lokale natuurgeloven en zal het best een barbaarse boel geweest zijn. Iemand heeft bedacht dat als iedereen hetzelfde zou geloven, er geen onderlinge strijd meer zou zijn.
    Maar op een punt hebben de apostelen (de wijze raad) onderling ruzie gekregen (machtstrijd?) en hebben de joden Jezus vermoord en sindsdien zijn ze allemaal kwaad op elkaar.
    Het is Niet de joden hebben jezus vermoord
    Mensen hebben Jezus vermoord en laten vermoorden
    Het draait altijd om macht of je nu romeinse consul , farizeeer, lid van de deutschfreundliche joodse raad . midlemanagement of wat dan ook bent. Andere aspiranten heb je gewoon klein te houden.
    pi_64995391
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nou, dan handelt Israël toch keurig volgens de koran?
    Absoluut niet.
    Israel valt een hele bevolkingsgroep in Gaza aan met een excuces een paar strijders die met rakketten goien.
    pi_64995418
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:39 schreef damsco het volgende:

[..]

De koran zegt echter ook dat je het geloof met het zwaard mag versprijden (zoals Mohamed deed).

http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781&ei=hrVsSYiZBo3SjgLcwNiqDQ&q=what+the+west+needs+to+know
    Prachtig zo'n link. maar niet betrouwbaar dank je wel
    pi_64995431
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Absoluut niet.
    Israel valt een hele bevolkingsgroep in Gaza aan met een excuces een paar strijders die met rakketten gooien.
    dat is nog steeds keurig volgens de koran zie wat er in Afghanistan gebeurd of in Iran
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:42:51 #235
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_64995448
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Onzin. Kom met argumenten of zwijg.
    pi_64995483
    quote:
    Absoluut niet.
    Israel valt een hele bevolkingsgroep in Gaza aan met een excuces een paar strijders die met rakketten goien.
    Dan spreek je dus jezelf of de koran tegen. Want je zegt net zelf dat je van de koran een oorlog mag voeren als je zelf wordt aangevallen. Er staat nergens iets over excuses, strijders of een paar raketten.
    pi_64995484
    quote:

[..]

Wat nou... da's gehost bij google ...7gram koolstofmonide per zoekopdracht om de boel bereikbaar en betrouwbaar te houden
    pi_64995493
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:42 schreef desiredbard het volgende:

[..]

dat is nog steeds keurig volgens de koran zie wat er in Afghanistan gebeurd of in Iran
    Jij noemde mij een SS-er met jou valt er niet te praten
    bied maar eerst je excuces aan.
    pi_64995500
    quote:
    Heb uw naasten lief

Laat ze eens met zijn allen naar de letter van het boek dan leven.
    pi_64995531
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb uw naasten lief

Laat ze eens met zijn allen naar de letter van het boek dan leven.
    pi_64995547
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan spreek je dus jezelf of de koran tegen. Want je zegt net zelf dat je van de koran een oorlog mag voeren als je zelf wordt aangevallen. Er staat nergens iets over excuses, strijders of een paar raketten.
    Jij weet zelf wel wat Israel uitvoert in de Palestijnse gebieden de afgelopen 60 jaar.
    en die lokken de oorlog uit. niet andersom.
    pi_64995595
    quote:

[..]

Maar sommige Moslims zien het niet moslim zijn al als een aanval.. In Darfur zijn ze ook begonnen met aanvallen, het dodental daar staat nu op 450.000.

'Sommige moslims':
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 15:39 schreef Verluste het volgende:

[..]

Alles is geoorloofd tegen het kwaad
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:46:51 #243
    188345 Py
    op zich
    pi_64995609
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:41 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Het is Niet de joden hebben jezus vermoord
    Mensen hebben Jezus vermoord en laten vermoorden
    Het draait altijd om macht of je nu romeinse consul , farizeeer, lid van de deutschfreundliche joodse raad . midlemanagement of wat dan ook bent. Andere aspiranten heb je gewoon klein te houden.
    Niet? O, nouja, veel joden zelf zeggen ook van wel. Maar ik was er niet bij dus

Maar dat er een machtstrijd tussen de apostelen is ontstaan, vind ik wel een logische theorie.
    pi_64995717
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 15:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Was 'de Ottomaanse' manier van bezetten niet wat omstreden in, laten we zeggen, Koerdistan?
    Was er niet ook iets met een Armeense kwestie?
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:49:43 #245
    188345 Py
    op zich
    pi_64995746
    quote:

[..]

quote:
    Bwah, de koran verdeeld de wereld in het huis van vrede (islamwereld) en het huis van oorlog (niet-moslimwereld).
    Bron: de koran. Betrouwbaar genoeg?
    pi_64995750
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:46 schreef Roi het volgende:

[..]

Maar sommige Moslims zien het niet moslim zijn al als een aanval.. In Darfur zijn ze ook begonnen met aanvallen, het dodental daar staat nu op 450.000.

'Sommige moslims':
    [..]
    Verluste is geen Moslim.
    Sommige, je spreekt over sommigen, die zijn niet goed snik bij hun hoofd.
    oorlog kan je pas voeren als je wordt aangevallen, o.a. complete dorpen weggevaagd en niet een paar rakketjes op Zuid-Israel.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:50:24 #247
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_64995781
    Vergeet niet dat een Moslim mag liegen tegen een niet gelovige. Daarom dient een niet Moslim altijd zelf onderzoek te doen, simpelweg om het feit dat een Moslim mogelijk bewust de boel verdraait.

Daarnaast mag een moslim zich inhouden zolang ze in de minderheid zijn, maar zodra ze in de meerderheid zijn mogen ze aanvallen. Deze tactiek is in het verleden al meerdere malen gebruikt, en wordt zelfs in de Koran besproken. Zie daarvoor mijn geposte link.
    pi_64995799
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:46 schreef Py het volgende:

[..]

Niet? O, nouja, veel joden zelf zeggen ook van wel. Maar ik was er niet bij dus

Maar dat er een machtstrijd tussen de apostelen is ontstaan, vind ik wel een logische theorie.
    Ik niet?
    Waarom ?
    Onenigheid misschien..strijd nee.
    En die verschillen inb onderlinge interpretatie ligt misschien ten grondslag aan
    Orthodox Calvinistisch Katholiek maar die slaan elkaar al jaren de kop niet meer in
    Mohammed was toch zeker geen apostel van Christus

Maar we gaan hier te zwaar off topic.... da's voor elders

Heeft de IDF al een mooie 1500 score behaald
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:51:27 #249
    188345 Py
    op zich
    pi_64995833
    We zitten bijna op 1000 (doden)
    pi_64995982
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:50 schreef damsco het volgende:
    Vergeet niet dat een Moslim mag liegen tegen een niet gelovige. Daarom dient een niet Moslim altijd zelf onderzoek te doen, simpelweg om het feit dat een Moslim mogelijk bewust de boel verdraait.

Daarnaast mag een moslim zich inhouden zolang ze in de minderheid zijn, maar zodra ze in de meerderheid zijn mogen ze aanvallen. Deze tactiek is in het verleden al meerdere malen gebruikt, en wordt zelfs in de Koran besproken. Zie daarvoor mijn geposte link.
    Bron : PVV zeker
    pi_64996028
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:51 schreef Py het volgende:
    We zitten bijna op 1000 (doden)
    Triest. Ook meer dan 4000 gewonden trouwens..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_64996042
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:50 schreef damsco het volgende:
    Letterlijke citaat uit Koran en/of Hadith graag.
    quote:
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:56:41 #253
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_64996069
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Bron : PVV zeker

De Koran >> Soera. Ken uw heilige geschrift of zwijg.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:56:43 #254
    188345 Py
    op zich
    pi_64996073
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik niet?
    Waarom ?
    Onenigheid misschien..strijd nee.
    En die verschillen inb onderlinge interpretatie ligt misschien ten grondslag aan
    Orthodox Calvinistisch Katholiek maar die slaan elkaar al jaren de kop niet meer in
    Mohammed was toch zeker geen apostel van Christus

Maar we gaan hier te zwaar off topic.... da's voor elders

Heeft de IDF al een mooie 1500 score behaald
    Jezus Christus was toch ook gewoon een apostel zoals Mohammed?
    De koran en bijbel zijn voor 90% gelijk qua normen en waarden. Alleen heeft het christendom veel macht verloren in Europa aan monarchen en andere heersers en is hier een verlichting geweest waardoor de dogma's op de achtergond van onze maatschappij zijn verdwenen. Ik zie nauwelijks verschil tussen moslims en christenen in de middeleeuwen. Vandaar de gedachte dat het allemaal hetzelfde was ooit in Jeruzalem en al die apostelen ooit met elkaar een wijze raad vormden, waarin onenigheid is ontstaan.
    Het conflict in Gaza is daar nog steeds een gevolg van. Vandaar dat het stiekem wel ontopic is
    pi_64996155
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:56 schreef damsco het volgende:

[..]

Laat eens zien dan.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:59:20 #256
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_64996203
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:55 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[..]

Soera 16:106
    quote:
    Het is bevreemdend, als je leest, dat Allah verordineert voor hem te liegen, wanneer het nuttig is voor de uitbreiding van zijn heerschappij. Taqiya betekent „verhulling“, „versluiering“, een verordinering van Allah (soera 16: 106 e.a.), waarvan moslims bewust of onbewust gebruik maken, zolang men tegenover ongelovigen nog te weinig macht heeft.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:59:35 #257
    188345 Py
    op zich
    pi_64996211
    Op de een of andere manier willen moslims nooit reageren als je die huizen van oorlog en vrede uit de koran aanhaalt
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:01:41 #258
    188345 Py
    op zich
    pi_64996290
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:55 schreef venomsnake het volgende:

[..]

En als daar nog een hoop burgerslachtoffers tussen zitten, dan zou Hamas vrijwel ongeschonden moeten zijn. Er lopen in Gaza wel meer dan een paar 100 Hamasstrijders rond lijkt me?
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:01:56 #259
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_64996301
    SLAVERY:
    Muslims are told that Africans "annoy the Prophet" (Ishaq 243), have hearts "grosser than a donkey" (Surah 9:61) and that blacks should be left to die if injured, and should be denied intercession and entrance to heaven (Bukhari: Volume 4, Book 52, Number 137).

4:3; that if a women becomes captive in a war, her Muslim master is allowed to rape her.

Ook over slavernij is de Koran duidelijk.
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 17:03:22 #260
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64996361
    quote:

[..]

Absoluut niet.
    nee de strijdkrachten van een democratisch gekozen regering schiet raketten af op Israel ... act of war enzo

waar of niet?
    je kunt niet alleen met dat democratie plaatje zwaaien als het je uitkomt
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_64996459
    - knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 13-01-2009 17:07:07 ]
    pi_64996486
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee de strijdkrachten van een democratisch gekozen regering schiet raketten af op Israel ... act of war enzo

waar of niet?
    je kunt niet alleen met dat democratie plaatje zwaaien als het je uitkomt
    Nou noem jij Israel wel een lid van een democratische familie.
    pi_64996519
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:59 schreef damsco het volgende:

[..]

Soera 16:106
    [..]

Prachtige bron ook: http://www.bijbelenonderwijs.nl/?page=4&id=511

Maar laten we toch even Soera 16:106 erbij pakken:
    quote:
    16:106 Wie Allah verwerpt, na te hebben geloofd - behalve hij die wordt gedwongen terwijl zijn hart in het geloof vrede blijft vinden - en zijn hart voor het ongeloof opent, op hem rust Allah's toorn; en er zal een grote straf voor hem zijn.
    Ik zie hier niets in terug van jouw beweringen. Wat er wel staat is dat een moslim in levensbedreigende situaties, waarin hij/zij bijvoorbeeld wordt gedwongen om God te verloochenen, mag liegen over zijn geloof in God om in leven te blijven.
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 17:08:39 #264
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64996580
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou noem jij Israel wel een lid van een democratische familie.
    ja, maar dat doet er in deze weinig toe want ook niet democratische landen slaan gewoon terug als een democratisch land zijn legertje raketten op ze af gaat lopen schieten

vraag maar aan de georgiers
    pi_64996729
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja, maar dat doet er in deze weinig toe want ook niet democratische landen slaan gewoon terug als een democratisch land zijn legertje raketten op ze af gaat lopen schieten

vraag maar aan de georgiers

Noem jij een land in de wereld die net als Israel doet.
    pi_64996774
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:56 schreef damsco het volgende:

[..]

Jammer maar dat moslims mogen liegen geldt alleen in dar-ul harb en dat is niet het geval in Europa. Een moslim mag niet liegen, niet roddelen etc.

In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:15:06 #267
    135430 Sargon
    pi_64996848
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Rusland, VS, Turkije, Marokko
    pi_64996859
    Damsco maar kom nou niet met je zielige google search werkjes. Het is te triest voor woorden.
    In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
    pi_64996906
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:15 schreef Sargon het volgende:

[..]

Rusland, VS, Turkije, Marokko
    Fout . volgende
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:17:31 #270
    135430 Sargon
    pi_64996955
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Fout . volgende
    Hard heh de waarheid
    pi_64996982
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:01 schreef damsco het volgende:
    SLAVERY:
    Muslims are told that Africans "annoy the Prophet" (Ishaq 243), have hearts "grosser than a donkey" (Surah 9:61) and that blacks should be left to die if injured, and should be denied intercession and entrance to heaven (Bukhari: Volume 4, Book 52, Number 137).

4:3; that if a women becomes captive in a war, her Muslim master is allowed to rape her.

Ook over slavernij is de Koran duidelijk.
    Typisch weer, zomaar een tekst kopiëren en plakken van een anti-islamitische website zonder de betreffende Soera's na te gaan, of het wel of niet klopt wat er beweerd wordt.

Even de Soera's en Ahadith op een rij die aangehaald worden in de tekst:
    quote:
    9:60 De aalmoezen zijn alleen voor de armen en de behoeftigen en voor degenen die daarbij werkzaam zijn en voor degenen wier hart verzoend is en voor de slaven en voor degenen die schuld hebben en voor de zaak van Allah en voor de reiziger: dit is een gebod van Allah. En Allah is Alwetend, Alwijs.

9:61 En er zijn onder hen, die de profeet lastig vallen en zeggen: "Hij luistert naar iedereen." Zeg: "Zijn luisteren is goed voor u, hij gelooft in Allah en hij gelooft de gelovigen en hij is een barmhartigheid voor de gelovigen onder u." En zij, die de boodschapper van Allah lastig vallen, zullen een pijnlijke straf ontvangen.
    quote:
    4:1 O, gij mensen, vreest uw Heer, Die u van één enkele ziel schiep en daaruit haar gezellin schiep en uit hen beiden mannen en vrouwen verspreidde en vreest Allah in Wiens naam gij een beroep op elkander doet en (weest plichtsgetrouw) betreffende de familiebanden. Voorwaar, Allah is Bewaker over u.

4:2 En geeft de wezen hun eigendom en verruilt het slechte (van u) niet voor het goede (van hen) noch verbruikt hun eigendom met het uwe. Voorzeker, dat is een grote zonde.

4:3 En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.

4:4 En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. Maar als zij naar haar eigen behagen u er een gedeelte van kwijtschelden, geniet het dan met genoegen en heilzaam gevolg.

4:5 En geeft eigendom, dat Allah als middel van bestaan heeft gegeven niet aan de dwazen (in eigen beheer), maar voedt hen er mee en kleedt hen en spreekt vriendelijke woorden tot hen.
    quote:
    Bukhari - Volume 4, Book 52, Number 137:
    Narrated Abu Huraira:

The Prophet said, "Let the slave of Dinar and Dirham of Quantify and Khamisa (i.e. money and luxurious clothes) perish for he is pleased if these things are given to him, and if not, he is displeased!"

Narrated Abu Huraira: The Prophet said, " Let the slave of Dinar and Dirham, of Quantify and Khamisa perish as he is pleased if these things are given to him, and if not, he is displeased. Let such a person perish and relapse, and if he is pierced with a thorn, let him not find anyone to take it out for him. Paradise is for him who holds the reins of his horse to strive in Allah's Cause, with his hair unkempt and feet covered with dust: if he is appointed in the vanguard, he is perfectly satisfied with his post of guarding, and if he is appointed in the rearward, he accepts his post with satisfaction; (he is so simple and unambiguous that) if he asks for permission he is not permitted, and if he intercedes, his intercession is not accepted."

[ Bericht 1% gewijzigd door TheMagnificent op 13-01-2009 17:26:14 ]
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 17:18:55 #272
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64997008
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Georgie?

ik dacht dat ik die al noemde ... daarna deden de Russen het nog net iets beter
    pi_64997041
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:18 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Typisch weer, zomaar een tekst kopiëren en plakken van een anti-islamitische website zonder de betreffende Soera's na te gaan, of het wel of niet klopt wat er beweerd word.

Even de Soera's op een rij die aangehaald worden in de tekst:
    [..]

[..]
    Correct !.
    pi_64997047
    haahhaha damsco ! wat een vernedering!
    pi_64997095
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Georgie?

ik dacht dat ik die al noemde ... daarna deden de Russen het nog net iets beter
    Georgie heeft bestookt ook een hele bevolkingsgroep met tanks en helikopters ?.
    en heeft Georgie een land als texel waarin ze 1,5 miljoen bevolkingsmensen gevangenen houden?.
    pi_64997124
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:20 schreef Burakius het volgende:
    haahhaha damsco ! wat een vernedering!
    Zeg dat wel
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 17:23:28 #277
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64997194
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Georgie heeft bestookt ook een hele bevolkingsgroep met tanks en helikopters ?.
    en heeft Georgie een land als texel waarin ze 1,5 miljoen bevolkingsmensen gevangenen houden?.
    doet Israel ook niet

maar op zich is de situatie wel vergelijkbaar ja, je kunt ook gewoon googelen ipv domme vragen te stellen
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:24:17 #278
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64997225
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:55 schreef venomsnake het volgende:

[..]

En een lading haat die nog decennia geweld zal voeden.
    pi_64997238
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

doet Israel ook niet

maar op zich is de situatie wel vergelijkbaar ja, je kunt ook gewoon googelen ipv domme vragen te stellen
    Doet Israel duidelijk wel.
    Ik nodig jou uit om samen met mij naar Gaza te gaan zodat jij met je eigen ogen kan zien wat daar gaande is.
    pi_64997270
    De Palestijnen zijn onze buren
    quote:
    Israëlische auteur A.B. Yehoshua wijst er zijn landgenoten op dat Arabieren ook mensen zijn. Yehoshua is een van de belangrijkste Israëlische schrijvers. Friendly Fire is zijn jongste boek.

De Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties heeft maandag in Genève een resolutie goedgekeurd waarin de Israëlische operatie in de Gazastrook 'krachtig veroordeeld' wordt. De Israëlische schrijver A.B. Yehoshua vraagt met klem om te werken aan een permanent staakt-het-vuren.

Tijdens de recente militaire operaties in Gaza onder de codenaam 'Fused Lead' - daarmee verwijst men naar een Hanukkahlied over een tol gemaakt uit versmolten lood - werden wij Israëli's aan een cruciaal feit herinnerd. Gaza is niet Vietnam, Irak, Afghanistan of zelfs Libanon. Het is een samengestelde streek die we delen met de Palestijnen. Het is een land dat wij Israël noemen en zij Palestina. Er wonen anderhalf miljoen mensen in Gaza. Ze maken deel uit van het volk van wie er nog eens 1,3 miljoen in Israël wonen en twee miljoen op de Westelijke Jordaanoever. De mannen en vrouwen van Gaza zijn onze buren. We leven al een hele tijd naast elkaar, zelfs al worden we gescheiden door een grens.

Onze huizen en steden liggen maar enkele kilometers van elkaar. Onze velden sluiten naadloos aan op die van hen. De mannen van Gaza, de activisten en de politiemannen van Hamas die wij met onze militaire verrekijkers observeren, waren vroeger activisten en politiemannen van Fatah. Ze werden geboren in Gaza of vluchtten ernaartoe in de oorlog van 1948, of in latere oorlogen. In de loop der jaren waren zij de metselaars die onze huizen bouwden. Ze deden de afwas in de restaurants waar we gingen eten, ze waren de handelaars van wie we goederen kochten en ze verzorgden de serres in de kibboets.

Bloederige prijs
    Ze zijn onze buren en dat zullen ze altijd blijven. Wanneer wij beslissen om met hen een oorlog te voeren, moeten we heel goed nadenken over wat voor soort oorlog dat wordt. Hoe lang die zal duren. Wat de gevolgen van het geweld zullen zijn. Wij Israëli's hebben de kracht niet om de Hamasregering van Gaza te vermorzelen, net zoals we de kracht niet hadden om de PLO, de stem van het nationale Palestijnse verlangen, uit te schakelen. In 2006 konden we Hezbollah in Libanon evenmin doen zwijgen.

Ariel Sharon en Menachem Begin zijn begin jaren tachtig tot in Beiroet getrokken om de PLO te proberen uit te schakelen. Ze konden hun slag nooit thuishalen en betaalden er een vreselijke en bloederige prijs voor. Wat gebeurde er uiteindelijk? Sharon en Benjamin Netanyahu gingen rond de onderhandelingstafel zitten met Arafat en zijn vertegenwoordigers om zo tot een akkoord te komen. Tegenwoordig is Abu Mazen, de voormalige helper van Arafat en ook bekend als president Mahmoud Abbas, een frequente en graag geziene gast in ons land.

Fundamentele ommekeer
    Wij Israëli's moet dit beginnen beseffen: Arabieren zijn geen metafysische wezens. Het zijn mensen en mensen hebben nu eenmaal de neiging om te veranderen. Wij veranderen uiteindelijk ook onze posities, sturen onze meningen bij en staan open voor nieuwe ideeën. We zouden er dus goed aan doen om zo snel mogelijk de illusie te laten varen dat we Hamas op de een of andere manier compleet kunnen verslaan of zelfs verbannen uit de Gazastrook. We moeten daarentegen op een verstandige manier werken aan een redelijk en gedetailleerd akkoord voor een permanent staakt-het-vuren. Dat bestand moet rekening houden met het feit dat Hamas kan veranderen. Verandering is mogelijk en er kan aan gewerkt worden. Een fundamentele ommekeer in hart en geest is in de geschiedenis al vaker voorgekomen.

Het is zogoed als zeker dat, zelfs al beginnen we vandaag te werken aan zo'n bestand, er nog heel wat oorlogsdagen aankomen. Er zullen nog heel wat raketten op ons worden afgevuurd. Maar we zullen tenminste weten dat we niet voor een onmogelijke zaak vechten die enkel tot bloed en verwoesting leidt. Dat bloed en die verwoesting zullen het collectieve geheugen van de zonen en kleinzonen van onze buren blijven bezoedelen. Door te vechten zullen ze onze vijanden blijven, zelfs als de tol verder draait.
    http://www.demorgen.be/dm(...)ijn-onze-buren.dhtml
    pi_64997287

A Palestinian woman and child walk past an apartment building that was hit in an Israeli airstrike in Gaza City, Tuesday, Jan.13, 2009
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 17:26:48 #282
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64997321
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Doet Israel duidelijk wel.
    niettes
    quote:
    Ik nodig jou uit om samen met mij naar Gaza te gaan zodat jij met je eigen ogen kan zien wat daar gaande is.
    als jij de ballen had om er naar toe te gaan zat je er al

en ik heb weinig zin om in een oorlogsgebied rond te banjeren simpelweg omdat Meki het niet met me eens is op fok!
    pi_64997340
    het Amerikaanse koffieconcern Starbucks zegt wel last te hebben van de boycot
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:27:42 #284
    188345 Py
    op zich
    pi_64997361
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:13 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jammer maar dat moslims mogen liegen geldt alleen in dar-ul harb en dat is niet het geval in Europa. Een moslim mag niet liegen, niet roddelen etc.

Je liegt
    pi_64997380
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:25 schreef Meki het volgende:
    De Palestijnen zijn onze buren
    [..]

http://www.demorgen.be/dm(...)ijn-onze-buren.dhtml
    Je zult maar zulke kutburen hebben, Tokkies zal maar zeggen.
    Als ze ook al niet naar de VN ik bedoel woningcoop luiteren...dan ga je toch zowat zelf klappen uitdelen
    pi_64997394
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

niettes
    [..]

als jij de ballen had om er naar toe te gaan zat je er al

en ik heb weinig zin om in een oorlogsgebied rond te banjeren simpelweg omdat Meki het niet met me eens is op fok!
    Absoluut wel. Ken je ogen en open die en zie wat er gaande is in Gaza
    Als ik kon , was ik in Gaza voor humantaire hulp.
    de uitnodiging blijft staan, jij betaalt
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:30:17 #287
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_64997463
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:27 schreef Meki het volgende:
    het Amerikaanse koffieconcern Starbucks zegt wel last te hebben van de boycot
    Welk boycot en wat heeft Starbucks met Israel te maken?
    ---
    pi_64997499
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:30 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Welk boycot en wat heeft Starbucks met Israel te maken?
    Wereldwijde boycot tegen Israel
    http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/090113-boycot-gaza
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 17:32:09 #289
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64997536
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:28 schreef Meki het volgende:

[..]

ken mijn ogen???
    ik ken mijn ogen al, ze heten henk en willem

wat lul je nou toch allemaal
    quote:
    dan is het geen uitnodiging

dat is een verzoek jouw naar Gaza te brengen slimmerik
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:32:57 #290
    199823 TheZapster
    Don't hassel The Hoff
    pi_64997559
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat is er zo belangrijk dat je er niet zit? Achter je computertje zitten en stoer doen
    pi_64997598
    Gaza: kliniek van Caritas verwoest
    geplaatst: dinsdag, 13 januari 2009, 11.00 uur

Bij een Israëlisch bombardement in Gaza is een kliniek van de katholieke hulporganisatie Caritas verwoest, meldt Caritas Internationalis. De kleine kliniek en vier woonhuizen werden door gevechtsvliegtuigen bestookt. De bewoners waren kort daarvoor gevlucht. Daardoor zijn er waarschijnlijk geen slachtoffers gevallen.

De gevechten tussen het Israëlische leger en Hamas hebben tot rampzalige toestanden geleid in het overbevolkte Gaza. Rond 70.000 mensen verblijven in noodonderkomens. In opdracht van Caritas werken er 25 artsen en verpleegkundigen die echter bij gebrek aan medicijnen en apparatuur nauwelijks hun werk kunnen doen.

Caritas Internationalis citeert de katholieke pastoor van Gaza, Manuel Mussalam: “Wij leven in extreme angst. Dag en nacht leven wij te midden van huilende kinderen.” Caritas vraagt om bijdragen zodat zij in staat is om in het gebied 24.000 mensen van levensmiddelen te voorzien. (KN/KNA
    pi_64997792
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:32 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Wat is er zo belangrijk dat je er niet zit? Achter je computertje zitten en stoer doen
    waar doe ik stoer
    sinds wanneer is opkomen voor rechtvaardigheid enkel alleen stoer doen !.
    pi_64997809
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 15:50 schreef voyeur het volgende:

[..]

Als je alles naar de letter neemt kun je lol ook op in de Talmoed:
    [..]

In werkelijkheid vindt echt niet elke jood iedere andersdenkende een hond of een varken; noch zijn ze druk alle Torah ontkenners te doden. Zo ook is Hamas best bereid tot een langdurig bestand als de voorwaarden akkoord zijn. De soep wordt niet altijd zo heet gegeten etc.
    Maar soms wel (lees Mein Kampf maar...). Als je echt vrede wilt, is het toch een kleine moeite om een dergelijke tekst te verwijderen? Ik vind dit toch enigszins naar goedpraten rieken.
    pi_64997830
    quote:
    'Weg uit Gaza, zodra het kan'

'Ik woon met mijn familie in een huis met vier verdiepingen. Mijn familie: dat zijn behalve mijn ouders mijn vijf broers en hun gezin. Woensdag, na de dood van mijn broer Achraf, ben ik naar de verdieping van zijn gezin verhuisd. Ze hebben mij nodig. Ze hangen van mij af, financieel en emotioneel. Achraf had een hersentumor, maar hij is overleden omdat hij niet op tijd zijn medicijnen kreeg. We zijn niet op tijd in het ziekenhuis geraakt om ze te halen.'

Achraf laat drie kinderen achter, Al Hassan is de jongste. Hij is vijf maand oud. We hebben drinkwater nodig om zijn flesje te maken. Vandaag hebben we maar vijf liter drinkwater over. Het drinkwater houden we voor de kinderen. Dat betekent dat we de voorbije twee dagen geen warm eten hebben klaargemaakt.'

'Sinds 27 december hebben we geen elektriciteit en geen drinkwater. Het water van de kraan is niet proper. En zelfs al zouden we het koken, het is veel te zout. Om de tien dagen komt er een uur lang water uit de kraan, maar enkel op de benedenverdieping. Dan rennen we naar beneden om zoveel mogelijk emmers te vullen. Een week geleden hebben we voor het laatst gedoucht.'

'Het is van oudejaar geleden dat we nog vlees en verse groenten en fruit hebben gegeten. De centrale markt in Gaza is dicht, en we hebben toch geen elektriciteit om de koelkast aan de praat te houden. We eten droge bonen zoals linzen, of macaroni of rijst maar dan zonder vlees. Maar bij gebrek aan genoeg drinkwater om mee te koken, eten we al twee dagen een homp brood met wat kaas en jam.'

'Zogezegd geldt van een tot vier uur 's middags een staakt-het-vuren, zodat we onze inkopen kunnen gaan doen. Maar verder dan het lokale voedingswinkeltje, hier tien meter vandaan, durven we niet. Vorige week is een man die op zeventig meter van ons huis wandelde, door een Israëlische bom getroffen. Mijn broer keek uit het raam en zag hoe zijn hoofd van zijn lichaam werd gescheiden.'

'Achrafs kinderen zijn bang. Zelfs in hun slaap grijpen ze mij vast. Al Hussein is vier jaar. Uit onze mond heeft hij nooit termen als “de bezetting, gehoord, ik werk immers met Israëli's. Maar nu vraagt hij waarom de Israëli's ons bombarderen en zegt hij dat de Israëli's niet van Allah houden. “Als ik groot ben, ga ik tegen Israël vechten,, zegt Al Hussein. “Nee lieverd,, zeg ik hem dan. “Jouw vader wilde dat jij een arts zou worden., Ik wil met Achrafs kinderen uit Gaza vertrekken. Van zodra het weer kan.'

Ayda Abdelbari (36) woont in Gaza-Stad. Ze doceert politiek en internationale betrekkingen aan de universiteit van Gaza en werkt daarnaast voor de Palestijns-Israëlische mensenrechtenorganisatie Physicians for Human Rights in Tel Aviv. Ze houdt voor De Standaard een dagboek bij over de situatie in Gaza
    http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GC24VE5I
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:41:43 #295
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_64997859
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Amerika steunt Israël dus Amerikaanse bedrijven boycotten?
    ---
    pi_64997910
    quote:
    Israëlische media krijgen kritiek

Israëlische mensenrechtenorganisaties hebben de houding van de Israëlische media gelaakt inzake hun verslaggeving over het offensief in de Gazastrook. Volgens acht ngo's worden mensen die kritiek hebben op de aanhoudende bombardementen nauwelijks aan het woord gelaten. Ze schreven daarom een brief naar de hoofdredacties van de Israëlische kranten, televisiezenders, radio's en internetsites. 'We krijgen vooral de standpunten te zien en te horen die het offensief steunen', luidt het. 'En wat erger is: we hebben ontdekt dat veel informatie van buitenlandse media of van Palestijnen niet aan bod komt in Israël.' Ook de weigering om journalisten toe te laten in Gaza, versterkt de afwezigheid van kritiek op de operatie, besluit de brief. (afp)
    http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GC24VGCL
    pi_64997937
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:41 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Amerika steunt Israël dus Amerikaanse bedrijven boycotten?

Alle kleintjes helpen
    pi_64998018
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik gaat vanavond meteen aan de Shoarma.....

Andsersom kan ook koop Joodse producten
    pi_64998209
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:32 schreef sp3c het volgende:

dat is een verzoek jouw naar Gaza te brengen slimmerik
    Mag daar geland worden?
    Oops
    hehehehehe
    laat ook maar .... we laten maxima d'r pa wel vliegen

Maar ik vind het uiters inhumaan om een meki op een palestijn te droppen
    Eeen clusterbommetje is tot daar aan toe
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:54:06 #300
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_64998255
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar soms wel (lees Mein Kampf maar...). Als je echt vrede wilt, is het toch een kleine moeite om een dergelijke tekst te verwijderen? Ik vind dit toch enigszins naar goedpraten rieken.
    Ik citeerde stukjes uit de Talmoed (die voor orthodoxe joden de onversneden waarheid vormt en een man als Goldstein maaide dan ook Palestijnen neer als honden) om te laten zien dat religieus getinte stukken vaak vrij extrremistisch overkomen. Zo ook het handvest van de Hamas; het is een mengeling van filosofie, religie en een beginselverklaring.

Je kunt niet eenvoudig een stukje schrappen zonder blasfemie te plegen. Het citaat uit de Koran dat oproept alle joden achter de bomen vandaan te halen en te doden is nu eenmaal onderdeel van de religie. Je had het er niet in kunnen zetten, maar het er later uithalen is veel moeilijker. Vergelijk het met de 'Zo waarlijk helpe mij God almachtig' discussie mbt de troonrede of de 'God zij met ons' op de oude munten. Volstrekt achterhaald, maar de christenen stonden op hun achterste benen toen men het wilde schrappen.

Het lijkt mij handiger om te kijken naar het programma ipv het handvest van Hamas en vooral naar de posities die ze praktisch in willen nemen. Men is bereid tot een soort 'leven en laten leven' oplossing: praat dan met ze in plaats van halstarrig te doen. Niemand vraagt de joden de Talmoed te herschrijven; gun Hamas dan dat reli-handvest.
    Here we are now, entertain us.
    pi_64998354
    'Behandel Hamas net als Japan

'Israël moet tegen Hamas blijven vechten, zoals de Verenigde Staten dat in de Tweede Wereldoorlog deden tegen Japan. Dat heeft leider Avigdor Lieberman van de uiterst rechtse Israëlische partij Yisrael Beitenu gezegd, meldt de Israëlische krant Jerusalem Post.

"Israël zal niet veilig zijn, zolang Hamas aan de macht is", aldus Lieberman in een toespraak op een universiteit. Hij zei dat Israël er voor moet zorgen dat Hamas niet meer wil vechten. Japan gaf zich op 15 augustus 1945 over, nadat de Verenigde Staten twee atoombommen hadden gegooid op Hiroshima en Nagasaki. Door de bommen kwamen meer dan 200.000 mensen om het leven.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')