abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:04:45 #201
188345 Py
op zich
pi_64993697
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:02 schreef SicSicSics het volgende:
Kunnen we godsdienst ergens anders bespreken?

Als er iets hervormt zou moeten worden...
Als er iets met het conflict in Gaza te maken heeft, is het geloof.
pi_64993729
Over die talmoed citaten:
quote:
ADL's report, The Talmud in Anti-Semitic Polemics, exposes how certain passages from the Talmud and other traditional Jewish texts are used to foment anti-Semitism through distortions and fabrications. The authors of anti-Talmudic polemics seek to paint Judaism as an immoral religion that preaches hatred for non-Jews and promotes obscenity, criminality, sexual perversion and other immoral acts. Widely available on the Internet, such anti-Talmudic tracts "are clearly designed to provoke hostility toward Jews," Mr. Foxman said.

The foremost distorters of Talmudic texts include David Duke, the former Klansman and white supremacist, and Michael A. Hoffman II, a conspiracy theorist and Holocaust denier.

Among the claims refuted by the ADL report are:

* The claim that Judaism views non-Jews as "non-human;"
* The claim that Judaism encourages child molestation;
* The claim that Jews should not be trusted because they recite the Kol Nidre prayer that authorizes them to lie to non-Jews;
* The claim that Judaism demands that non-Jews who study Jewish law be put to death;
* The claim that the Talmud employs the name Bala'am as a derogatory code name for Jesus.
bron

http://www.adl.org/presrele/asus_12/the_talmud.pdf
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:05:31 #203
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_64993733
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit neemt juist een interessante wending. Misschien moeten we het juist hebben over het Joodse geloof en de effecten daarvan op deze kwestie.
Omdat er in WFL al genoeg topic zijn om je geloof aan te hangen en te bespreken hoe geweldig, achterlijk, vredelievend, haatdragend en hopeloos gedateerd Godsdiensten zijn.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:06:42 #204
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64993811
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Een programma dat herschreven kan worden, in tegenstelling tot dat boek wat een brede aanhang heeft tussen de Joden.
Uit hun programma:
quote:
"The Day of Judgement will not come about until Muslems fight the Jews (killing the Jews), when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Muslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him. Only the Gharqad tree would not do that because it is one of the trees of the Jews." (related by al-Bukhari and Muslem).
Mag die tekst ook herschreven worden?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_64993851
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat er in WFL al genoeg topic zijn om je geloof aan te hangen en te bespreken hoe geweldig, achterlijk, vredelievend, haatdragend en hopeloos gedateerd Godsdiensten zijn.
Daarnaast wil Meh7 alleen het joodse geloof bespreken volgens mij en blijft de islam weer buiten schot, wordt niet echt een interessante discussie denk ik zo.
pi_64993860
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit neemt juist een interessante wending. Misschien moeten we het juist hebben over het Joodse geloof en de effecten daarvan op deze kwestie.
De Joden volgen niet perse het woord uit de bijbel/torah, maar gebruiken de Talmud als handleiding.

De Moslims denken dat de Koran letterlijk het woord(/geschreven door) van god is, en volgen het wel precies. Correct?
Dus je zou kunnen stellen dat al die gewelddadigheden in de Koran veel gevaarlijk zijn dan in de Torah..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64993970
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:07 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Daarnaast wil Meh7 alleen het joodse geloof bespreken volgens mij en blijft de islam weer buiten schot, wordt niet echt een interessante discussie denk ik zo.
Dat zou niet eens zo verkeerd zijn. De invloed van het Joodse geloof op de agressieve benaderwijze van de Joden in dit conflict is onderbelicht.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:10:41 #208
188345 Py
op zich
pi_64993985
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, jij en nog hele volksstammen mogen godsdienst onzin vinden. Maar dat het bestaat en veel invloed op de wereld heeft, kun je niet ontkennen.
Zodoende moeten we wel rekening houden met die religies. Teveel mensen geloven in iets wat hun gedrag en houding naar anderen beinvloed.
pi_64994076
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:04 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Geen andere interpretatie mogelijk idd. Er staat toch heel letterlijk wat er moet gebeuren.
Het probleem is dat het er staat........
De Talmud was mondeling en aan verandering onderhevig
Katholieken trouwden ook niet met protestanten en vie versa

Het probleem met dingen die je zwart op wit zet is dat ze.....zwart op wit staan.

En natuurlijk aht zal best aanhang hebben onder de zwrtbejaste en behoede pijpenkrullenbrigade

Echter die pijpenkrullenbrigade , afgezien van hun onfrisse mening, bhlaast zichzelf niet op in scholen, stenigt niemand en is procentueel gezien tov de Joodse gemeenschap erg klein in vergelijk met de bebaarde pyamadrager en burqa brigade van die pedofiele wannabe profeet

Als niet moslim hoef ik het waanbeeld van een pedofiele meneer die denkt dat ie een profeet is niet te onderschrijven
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_64994102
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Bezet pardon? Ik denk dat jouw Europese versie van "bezetten" sterk in contrast staat tot het bezetten als Ottomaan. De Ottomanen zijn daaarbij moslims en het was gewoon een vereneging van moslims in één land, en totdat het Europese idee van nationalisme kwam zijn er niet echt grote problemen geweest in die gebieden.
quote:
In de 13e eeuw drongen de Turken Klein-Azie binnen waar zij een rijk stichtten. In de daarop volgende eeuwen onderwierpen zij de Balkan, een deel van de rest van Oost-Europa en de stad Constantinopel, wat het einde van het Byzantijnse rijk betekende. In de 15e en 16e eeuw werden daar delen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika bijgevoegd. Het rijk, bekend als het Ottomaanse Rijk (naar Osman I), werd vijf eeuwen lang bijeen gehouden. In 1529, en opnieuw in 1683, stonden de Turken voor de poorten van Wenen, wat een grote indruk maakte op de Europeanen. Na het beleg van Wenen werd de opmars van de Ottomanen in Europa gestuit.
Vreemd dat elke bron hetzelfde zegt. Ook de bron uit bulgarije. En nog vreemder dat je doet alsof een moslim nooit tegen een moslim vecht, dus het woord moslim is helemaal van ondergeschikt belang in deze veroveringen. Er werd nog wel meer verteld over de toenmalige manier van belasting innen etc, maar ik wil niet offtopic gaan. Wil je woorden dus wel tegenspreken Het was niets meer en niets minder dan bezetten van land door heersers.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:13:53 #211
19242 yavanna
Results may vary.
pi_64994148
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Daar is al vaker een opmerking over gemaakt. Maar Israël gaat echt niet zelfgemaakte raketjes terugschieten, hoewel dat eigenlijk wel degelijk een goed antwoord is. Voor elke Palestijnse prutsraket één prutsraket terugsturen.Dan zien die Palestijnen ook eens wat dat aanricht aan angst etc.

En dan praten: "Nu weten jullie wat jullie aanrichten; is dat nou wat jullie willen?"
Doen alsof de palestijnse bevolking na tientallen jaren nog niet weet wat angst is, is natuurlijk wat onzinnig.

Witte fosfor gebruiken in zo'n druk bevolkt gebied is naast absurd, ook verboden. Met al het geld en technologie dat Israel bezit, zou het toch anders moeten kunnen. En ja, dan is een oorlog evengoed niet fraai, maar kan het wel een hoop schelen qua burgerslachtoffers.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_64994165
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat zou niet eens zo verkeerd zijn. De invloed van het Joodse geloof op de agressieve benaderwijze van de Joden in dit conflict is onderbelicht.
Als Israël een gelovig standpunt of motivatie in had genomen had ik hier best in mee willen gaan maar hun ingrijpen is gebaseerd op het in de praktijk brengen van het convenant wat met zijn vele citaten uit de koran eerder religieus benadert zou moeten worden dan andersom.
pi_64994207
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Py het volgende:

[..]

Ja, jij en nog hele volksstammen mogen godsdienst onzin vinden. Maar dat het bestaat en veel invloed op de wereld heeft, kun je niet ontkennen.
Zodoende moeten we wel rekening houden met die religies. Teveel mensen geloven in iets wat hun gedrag en houding naar anderen beinvloed.
De meeste reliegies met hun geboden zijn ontstaan vanuit het simpelle feit dat er regels nodig zijn voor een samenleving.
Ik kan me niet voorstellen dat de grootste atheist hier iets tegen de 9 van 10 christelijk/joodse geboden heeft.
pi_64994323
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

De meeste reliegies met hun geboden zijn ontstaan vanuit het simpelle feit dat er regels nodig zijn voor een samenleving.
Ik kan me niet voorstellen dat de grootste atheist hier iets tegen de 9 van 10 christelijk/joodse geboden heeft.
Het gaat ook niet om de basisingrediënten maar om de entourage waarmee het ingekleed is.
pi_64994398
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Daar is al vaker een opmerking over gemaakt. Maar Israël gaat echt niet zelfgemaakte raketjes terugschieten, hoewel dat eigenlijk wel degelijk een goed antwoord is. Voor elke Palestijnse prutsraket één prutsraket terugsturen.
Dat komt omdat als de joden iets doen ze het goed doen, met voorbereiding etc etc
of het nu beplanting en vruchtbaar maken van kibboetsen is
Of het bombarderen van hamas rijpe gebieden .
Ze doen het niet halfslachtig (Pardon the pun)
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:20:54 #216
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64994504
Ben ik weer. Gister flink wat vuurwerk gezien op de internet stream. Al bekend hoeveel Hamasstrijders zijn omgekomen?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:21:59 #217
188345 Py
op zich
pi_64994564
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:13 schreef yavanna het volgende:

[..]

Doen alsof de palestijnse bevolking na tientallen jaren nog niet weet wat angst is, is natuurlijk wat onzinnig.

Witte fosfor gebruiken in zo'n druk bevolkt gebied is naast absurd, ook verboden. Met al het geld en technologie dat Israel bezit, zou het toch anders moeten kunnen. En ja, dan is een oorlog evengoed niet fraai, maar kan het wel een hoop schelen qua burgerslachtoffers.
Juist. ik zie de fosfor ook zuiver als provocatie. Kan me niet voorstellen dat die zo nodig is om hun doel te bereiken.
Ook de bewust uitgeven van beelden van heftig biddende Israelische soldaten zijn in mijn ogen provocerende beelden die veel mensen over de wereld het beeld geven dat de joden de moslims aan het uitroeien zijn. Alhoewel het Israelische leger misschien de indruk willen wekken dat hun vrome soldaten gedwongen worden wrede dingen te doen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:22:05 #218
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64994570
Grappig, hele jaar kan de wereld zich niks schelen van de Palestijnen, niemand kijkt naar ze om, zelfs hun broeders niet.. maar nu ze hiermee punten kunnen scoren over de rug van Israel staat de hele (moslim) wereld vooraan om te zeggen hoe zielig de pallys wel niet zijn..

Waarom steunen ze hun broeders niet al lang? Help ze dan altijd met voedsel eb medicijnen.
Trotse papa van Eden
pi_64994623
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Turken zijn erg geliefd bij hun Arabische broeders en in het Ottomaanse rijk was er niet zoiets als Turks of Arabisch. Dat is pas later gekomen door Europa met nationalisme. Daarvoor is er altijd in vrede geleefd en Turken zijn daardoor ook dusdanig gemixt met andere volkeren. En de gebieden die de Ottomanen veroverden werden bevrijd van de dictotariale juk van hun onderdrukkers.

Wow
Ik ben wel wat gewend op FOK , maar zoveel pathetische Bull shit heb ik nog nooit gelezen.
De ottomanen , de grote bevrijders . Ga maar vragen of ze dat in Bulgarije of Griekenland of Servie ook zo zien
pi_64994706
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:17 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de basisingrediënten maar om de entourage waarmee het ingekleed is.
Ok varkensvlees had een grond in besmettingsgevaar
Bloed in je vlees idem dito
Besnijdenis Jongens ..... ingegroeid zand achter de voorhuid is niet fijn
uithuwelijken.... politieke vebindingen maken (niet anders dan europese adel deed)
Homosexualiteit ...geen nageslacht: zorg voor ouders/grootouders

Echter met de tijd meegaan daar hebben sommige gelovigen (en bepaalde geloven meer dan anderen) moeite mee
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:26:34 #221
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64994790
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:23 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Wow
Ik ben wel wat gewend op FOK , maar zoveel pathetische Bull shit heb ik nog nooit ezen.
De ottomanen , de grote bevrijders . Ga maar vragen of ze dat in Bulgarije of Griekenland of Servie ook zo zien
Maargoed, wij veroordelen aanslagen op burgers en de Palestijnen juichen erom. Kwestie van andere leefwereld. Desalniettemin veroordeel ik dit, en dan heb ik niks te maken met mensen in de Islamitische wereld. Ik denk dus niet dat je kan spreken van "pathetische bullshit".
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:28:25 #222
188345 Py
op zich
pi_64994868
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat ooit de religies van het boek zijn ontstaan om volkeren te binden. Daarvoor waren er allemaal lokale natuurgeloven en zal het best een barbaarse boel geweest zijn. Iemand heeft bedacht dat als iedereen hetzelfde zou geloven, er geen onderlinge strijd meer zou zijn.
Maar op een punt hebben de apostelen (de wijze raad) onderling ruzie gekregen (machtstrijd?) en hebben de joden Jezus vermoord en sindsdien zijn ze allemaal kwaad op elkaar.
pi_64994971
  • 17:16 IDF Chief: Hamas tried to deploy suicide bombers in IDF uniforms in Gaza (Haaretz)
  • 17:10 Minister Friedmann: Shalit deal must be included in any Gaza truce (Haaretz)
  • 17:07 Four mortar shells fired from Gaza explode in Eshkol region of Negev (Haaretz)
  • 16:42 Palestinian medics: 18 gunmen, 3 civilians killed in IDF strikes in Gaza (Reuters)
  • 16:18 Gaza rocket explodes near school in Ashkelon; slight damage, no casualties (Haaretz)
    quote:
    Hamas suicide bombers posing as IDF troops in Gaza Strip

Hamas gunmen dressed in Israel Defense Forces soldiers attempted to carry out suicide bombings against IDF troops in the Gaza Strip, IDF Chief of Staff Gabi Ashkenazi said Tuesday.

Ashkenazi said the gunmen attempted to penetrate IDF lines and blow themselves up next to IDF troops.

shkenazi also revealed that the IDF had uncovered a number of tunnels built with the intent of being used to kidnap IDF soldiers.

Haaretz
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:33:59 #224
    135430 Sargon
    Canes latrantes non mordent
    pi_64995106
    16:42 Palestinian medics: 18 gunmen, 3 civilians killed in IDF strikes in Gaza (Reuters)

goed nieuws
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:35:06 #225
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_64995152
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:33 schreef Sargon het volgende:
    16:42 Palestinian medics: 18 gunmen, 3 civilians killed in IDF strikes in Gaza (Reuters)

goed nieuws
    Prachtig inderdaad. Maar dit is van vannacht, ik had namelijk wel wat meer dode hamasstrijders verwacht...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')