Als er iets met het conflict in Gaza te maken heeft, is het geloof.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:02 schreef SicSicSics het volgende:
Kunnen we godsdienst ergens anders bespreken?
Als er iets hervormt zou moeten worden...
bronquote:ADL's report, The Talmud in Anti-Semitic Polemics, exposes how certain passages from the Talmud and other traditional Jewish texts are used to foment anti-Semitism through distortions and fabrications. The authors of anti-Talmudic polemics seek to paint Judaism as an immoral religion that preaches hatred for non-Jews and promotes obscenity, criminality, sexual perversion and other immoral acts. Widely available on the Internet, such anti-Talmudic tracts "are clearly designed to provoke hostility toward Jews," Mr. Foxman said.
The foremost distorters of Talmudic texts include David Duke, the former Klansman and white supremacist, and Michael A. Hoffman II, a conspiracy theorist and Holocaust denier.
Among the claims refuted by the ADL report are:
* The claim that Judaism views non-Jews as "non-human;"
* The claim that Judaism encourages child molestation;
* The claim that Jews should not be trusted because they recite the Kol Nidre prayer that authorizes them to lie to non-Jews;
* The claim that Judaism demands that non-Jews who study Jewish law be put to death;
* The claim that the Talmud employs the name Bala'am as a derogatory code name for Jesus.
Omdat er in WFL al genoeg topic zijn om je geloof aan te hangen en te bespreken hoe geweldig, achterlijk, vredelievend, haatdragend en hopeloos gedateerd Godsdiensten zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit neemt juist een interessante wending. Misschien moeten we het juist hebben over het Joodse geloof en de effecten daarvan op deze kwestie.
Uit hun programma:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een programma dat herschreven kan worden, in tegenstelling tot dat boek wat een brede aanhang heeft tussen de Joden.
Mag die tekst ook herschreven worden?quote:"The Day of Judgement will not come about until Muslems fight the Jews (killing the Jews), when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Muslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him. Only the Gharqad tree would not do that because it is one of the trees of the Jews." (related by al-Bukhari and Muslem).
Daarnaast wil Meh7 alleen het joodse geloof bespreken volgens mij en blijft de islam weer buiten schot, wordt niet echt een interessante discussie denk ik zo.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat er in WFL al genoeg topic zijn om je geloof aan te hangen en te bespreken hoe geweldig, achterlijk, vredelievend, haatdragend en hopeloos gedateerd Godsdiensten zijn.
De Joden volgen niet perse het woord uit de bijbel/torah, maar gebruiken de Talmud als handleiding.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit neemt juist een interessante wending. Misschien moeten we het juist hebben over het Joodse geloof en de effecten daarvan op deze kwestie.
Dat zou niet eens zo verkeerd zijn. De invloed van het Joodse geloof op de agressieve benaderwijze van de Joden in dit conflict is onderbelicht.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:07 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Daarnaast wil Meh7 alleen het joodse geloof bespreken volgens mij en blijft de islam weer buiten schot, wordt niet echt een interessante discussie denk ik zo.
Ja, jij en nog hele volksstammen mogen godsdienst onzin vinden. Maar dat het bestaat en veel invloed op de wereld heeft, kun je niet ontkennen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat er in WFL al genoeg topic zijn om je geloof aan te hangen en te bespreken hoe geweldig, achterlijk, vredelievend, haatdragend en hopeloos gedateerd Godsdiensten zijn.
Het probleem is dat het er staat........quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:04 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Geen andere interpretatie mogelijk idd. Er staat toch heel letterlijk wat er moet gebeuren.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Bezet pardon? Ik denk dat jouw Europese versie van "bezetten" sterk in contrast staat tot het bezetten als Ottomaan. De Ottomanen zijn daaarbij moslims en het was gewoon een vereneging van moslims in één land, en totdat het Europese idee van nationalisme kwam zijn er niet echt grote problemen geweest in die gebieden.
Vreemd dat elke bron hetzelfde zegt. Ook de bron uit bulgarije. En nog vreemder dat je doet alsof een moslim nooit tegen een moslim vecht, dus het woord moslim is helemaal van ondergeschikt belang in deze veroveringen. Er werd nog wel meer verteld over de toenmalige manier van belasting innen etc, maar ik wil niet offtopic gaan. Wil je woorden dus wel tegensprekenquote:In de 13e eeuw drongen de Turken Klein-Azie binnen waar zij een rijk stichtten. In de daarop volgende eeuwen onderwierpen zij de Balkan, een deel van de rest van Oost-Europa en de stad Constantinopel, wat het einde van het Byzantijnse rijk betekende. In de 15e en 16e eeuw werden daar delen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika bijgevoegd. Het rijk, bekend als het Ottomaanse Rijk (naar Osman I), werd vijf eeuwen lang bijeen gehouden. In 1529, en opnieuw in 1683, stonden de Turken voor de poorten van Wenen, wat een grote indruk maakte op de Europeanen. Na het beleg van Wenen werd de opmars van de Ottomanen in Europa gestuit.
Doen alsof de palestijnse bevolking na tientallen jaren nog niet weet wat angst is, is natuurlijk wat onzinnig.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Daar is al vaker een opmerking over gemaakt. Maar Israël gaat echt niet zelfgemaakte raketjes terugschieten, hoewel dat eigenlijk wel degelijk een goed antwoord is. Voor elke Palestijnse prutsraket één prutsraket terugsturen.Dan zien die Palestijnen ook eens wat dat aanricht aan angst etc.
En dan praten: "Nu weten jullie wat jullie aanrichten; is dat nou wat jullie willen?"
Als Israël een gelovig standpunt of motivatie in had genomen had ik hier best in mee willen gaan maar hun ingrijpen is gebaseerd op het in de praktijk brengen van het convenant wat met zijn vele citaten uit de koran eerder religieus benadert zou moeten worden dan andersom.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zou niet eens zo verkeerd zijn. De invloed van het Joodse geloof op de agressieve benaderwijze van de Joden in dit conflict is onderbelicht.
De meeste reliegies met hun geboden zijn ontstaan vanuit het simpelle feit dat er regels nodig zijn voor een samenleving.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Py het volgende:
[..]
Ja, jij en nog hele volksstammen mogen godsdienst onzin vinden. Maar dat het bestaat en veel invloed op de wereld heeft, kun je niet ontkennen.
Zodoende moeten we wel rekening houden met die religies. Teveel mensen geloven in iets wat hun gedrag en houding naar anderen beinvloed.
Het gaat ook niet om de basisingrediënten maar om de entourage waarmee het ingekleed is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De meeste reliegies met hun geboden zijn ontstaan vanuit het simpelle feit dat er regels nodig zijn voor een samenleving.
Ik kan me niet voorstellen dat de grootste atheist hier iets tegen de 9 van 10 christelijk/joodse geboden heeft.
Dat komt omdat als de joden iets doen ze het goed doen, met voorbereiding etc etcquote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Daar is al vaker een opmerking over gemaakt. Maar Israël gaat echt niet zelfgemaakte raketjes terugschieten, hoewel dat eigenlijk wel degelijk een goed antwoord is. Voor elke Palestijnse prutsraket één prutsraket terugsturen.
Juist. ik zie de fosfor ook zuiver als provocatie. Kan me niet voorstellen dat die zo nodig is om hun doel te bereiken.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:13 schreef yavanna het volgende:
[..]
Doen alsof de palestijnse bevolking na tientallen jaren nog niet weet wat angst is, is natuurlijk wat onzinnig.
Witte fosfor gebruiken in zo'n druk bevolkt gebied is naast absurd, ook verboden. Met al het geld en technologie dat Israel bezit, zou het toch anders moeten kunnen. En ja, dan is een oorlog evengoed niet fraai, maar kan het wel een hoop schelen qua burgerslachtoffers.
Wowquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
Turken zijn erg geliefd bij hun Arabische broeders en in het Ottomaanse rijk was er niet zoiets als Turks of Arabisch. Dat is pas later gekomen door Europa met nationalisme. Daarvoor is er altijd in vrede geleefd en Turken zijn daardoor ook dusdanig gemixt met andere volkeren. En de gebieden die de Ottomanen veroverden werden bevrijd van de dictotariale juk van hun onderdrukkers.
Ok varkensvlees had een grond in besmettingsgevaarquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:17 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de basisingrediënten maar om de entourage waarmee het ingekleed is.
Maargoed, wij veroordelen aanslagen op burgers en de Palestijnen juichen erom. Kwestie van andere leefwereld. Desalniettemin veroordeel ik dit, en dan heb ik niks te maken met mensen in de Islamitische wereld. Ik denk dus niet dat je kan spreken van "pathetische bullshit".quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:23 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Wow
Ik ben wel wat gewend op FOK , maar zoveel pathetische Bull shit heb ik nog nooit ezen.
De ottomanen , de grote bevrijders. Ga maar vragen of ze dat in Bulgarije of Griekenland of Servie ook zo zien
Ik wil best geloven dat ooit de religies van het boek zijn ontstaan om volkeren te binden. Daarvoor waren er allemaal lokale natuurgeloven en zal het best een barbaarse boel geweest zijn. Iemand heeft bedacht dat als iedereen hetzelfde zou geloven, er geen onderlinge strijd meer zou zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De meeste reliegies met hun geboden zijn ontstaan vanuit het simpelle feit dat er regels nodig zijn voor een samenleving.
Ik kan me niet voorstellen dat de grootste atheist hier iets tegen de 9 van 10 christelijk/joodse geboden heeft.
quote:Hamas suicide bombers posing as IDF troops in Gaza Strip
Hamas gunmen dressed in Israel Defense Forces soldiers attempted to carry out suicide bombings against IDF troops in the Gaza Strip, IDF Chief of Staff Gabi Ashkenazi said Tuesday.
Ashkenazi said the gunmen attempted to penetrate IDF lines and blow themselves up next to IDF troops.
shkenazi also revealed that the IDF had uncovered a number of tunnels built with the intent of being used to kidnap IDF soldiers.
Haaretz
Prachtig inderdaad. Maar dit is van vannacht, ik had namelijk wel wat meer dode hamasstrijders verwacht...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:33 schreef Sargon het volgende:
16:42 Palestinian medics: 18 gunmen, 3 civilians killed in IDF strikes in Gaza (Reuters)
goed nieuws
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |