En jij bent er werkelijk van overtuigd dat Israel dat allemaal op eigen kracht doet?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:45 schreef Cairon het volgende:
ik denk dat ik pro-Israel ben
Israel die bommen gooit en burgerslachtoffers maakt... woop-dee-doo dat is iets dat de Palestijnen al jaren doen. Het verschil is dat Israel succesvol is.
Door wie en welk leger? van Egypte of Syrie? Het is al vaker geprobeerd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:53 schreef Frasier het volgende:
[..]
En jij bent er werkelijk van overtuigd dat Israel dat allemaal op eigen kracht doet?Ze kunnen niks zelf, zonder de steun van Amerika wordt dat fabeltjesland volledig van de kaart geveegd (en terecht).
Israel is nog geen moment zonder steun van de US geweest.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:54 schreef Sargon het volgende:
[..]
Door wie en welk leger? van Egypte of Syrie? Het is al vaker geprobeerd.
http://hln.be/hln/nl/957/(...)ropa-neemt-toe.dhtmlquote:Aanvallen op joden en brandstichtingen bij joodse bijeenkomsten lijken toe te nemen in Europese steden sinds Israël de aanval op Hamas heeft geopend in de Gazastrook. Dergelijke incidenten hebben zich voorgedaan in België, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Groot-Brittannië .
Branden bij joodse bijeenkomsten
Gisteravond ramde een brandende auto de deur van een synagoge in Toulouse in het zuidwesten van Frankrijk. In het gebouw volgde een groep mensen een cursus, maar niemand raakte gewond. De schade aan het gebouw bleef beperkt tot een geblakerde deur.
In het Zweedse Helsingborg werd gisteren een bijeenkomst van joden verstoord toen iemand een raam vernielde van het gebouw waar de bijeenkomst plaatsvond en een brandend voorwerp naar binnen gooide. Reddingswerkers waren op tijd ter plaatse en konden het vuur in bedwang houden.
Schietpartij in Denemarken
Afgelopen woensdag werden in de Deense stad Odense in een winkelcentrum twee Israëliërs neergeschoten. Zij waren de dagen daarvoor al herhaaldelijk lastig gevallen. De politie arresteerde in verband met de schietpartij een 27-jarige Deen van Palestijnse afkomst.
Tientallen incidenten in Groot-Brittannië
In Groot-Brittannië waren er de afgelopen week twintig tot vijfentwintig antisemitische incidenten. Daarbij was een poging een synagoge in Noord-Londen in brand te steken. Volgens de Britten staan de incidenten in relatie met het geweld in de Gazastrook.
De regering in België heeft de politie gevraagd extra alert te zijn nadat recente pro-Palestijnse demonstraties uitdraaiden op geweld waarbij vele arrestaties werden verricht. Een brievenbus bij een huis van joden in Antwerpen werd in de brand gestoken, in Vorst was er brandstichting in een synagoge.
Frankrijk wil eenheid bewaren
Premier van Frankrijk Nicolas Sarkozy zei vandaag geen gewelddadigheden te tolereren die in verband staan met de toestand in de Gazastrook. Maandag sprak de minister van binnenlandse zaken Michèle Alliot-Marie al met belangrijke personen van joodse en islamitische groepen in de hoop om de nationale eenheid te bewaren.
Frankrijk heeft de grootste joodse en islamitische gemeenschap in West-Europa. In het verleden kwam antisemitisch geweld wel vaker voor als de spanningen in het Midden-Oosten opliepen. In 2002 verlieten zo'n 2.300 joden Frankrijk, omdat ze zich er onveilig voelden. (novum/ap/tw)
Dus? Israel ontwerpt ook zelf wapens en heeft genoeg reservisten om die buurlanden in een oorlog te verslaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:55 schreef Frasier het volgende:
[..]
Israel is nog geen moment zonder steun van de US geweest.
Deze was eerder hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:57 schreef Lemmeb het volgende:
Kan deze dicht? Die andere was eerder en is beter.
Is het niet Palestijnse agressie? Het gaat hier om geweld tegen jodenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:56 schreef Meki het volgende:
Israelische agressie bereikt Europa
Geweld tegen joden Europa neemt toe
[ afbeelding ]
[..]
http://hln.be/hln/nl/957/(...)ropa-neemt-toe.dhtml
De Israelische agressiebereikt europa als er joden aangevallen worden?!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:56 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik vind het maar een beschamende vertoning dat de Holocaust geëxploiteerd wordt in de argumentatie over dit conflict.quote:Analogy Three: Gaza as the Warsaw Ghetto
Jew-haters the world over adore this one. It solves a number of problems at once:
It denies and diminishes and exploits the Holocaust, does disrespect to Holocaust victims and survivors alike, alleviates European guilt over complicity with the Nazis, alleviates American guilt over inaction in the face of the annihilation machine, misrepresents both the cruel reality of the Gaza Strip and the cruel reality of the ghetto, dismisses the humanity and the vulnerability of the million Israeli Jews and Arabs within rocket range, and ignores completely the role of Hamas, the Islamic Jihad, the Popular Resistance Committees, and the Al-Aqsa Martyrs Brigades, in having sent thousands and thousands and thousands of rockets and mortars into Israel.
As a bonus, pro-Palestinian demonstrators in San Francisco [where else?], referencing the the Warsaw Ghetto analogy, recently beat up a small number of pro-Israel demonstrators, reportedly shouting "Slaughter the Jew" at them in Arabic.
Way to bring peace.
Wanneer ga je de OP eens updaten met wat actuele fotos?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:03 schreef B4CO het volgende:
ja zag het
Alleen heb er een geopend met de OP, deze was hier nog niet..
excuus
Jammer dat het om onschuldigen gaat,quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De Israelische agressiebereikt europa als er joden aangevallen worden?!
Dat doen de Europese moslims (of neo-nazi's dat kan ook nog) echt zelf hoor Meki, dat is nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:56 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Is gewoon toegankelijk hoor, de OP.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wanneer ga je de OP eens updaten met wat actuele fotos?
Normaal doen we trouwens OP's in de wiki zodat iedereen ze kan wijzigen. Niet degeen die toevallig de webspace beheert.
Mjah, daar kon je op wachten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
20:35 IDF: Bodies of Hamas militants found among fatalities in strike on UN school (Haaretz)
Ze volgen wel het voorbeeld van een lid van een democratische staat Israel.. die anno 2009 een aanval uitvoert op een hele bevolking in Gazaquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:08 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat doen de Europese moslims (of neo-nazi's dat kan ook nog) echt zelf hoor Meki, dat is nergens voor nodig.
Voor of na de bloedmatzes?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:07 schreef Meki het volgende:
en Israel moet zijn gevolgen innemen
Wat een kwal ben je toch ook om Israelische misstanden goed te pratenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:09 schreef Cairon het volgende:
Maar dus hier verder...
maar mijn punt staat nog steeds. De Palestijnen gebruiken al sinds jaar en dag de tactiek om burgers tot doelwit te maken. Ze blazen zichzelf op, op een volle markt. Wandelen met een bomgordel een pizzeria of een winkelcentrum binnen en hopen zo veel mogelijk slachtoffers te maken.
Maar ze zijn nooit zo succesvol gebleken als Israel, en daarom beginnen ze nu te klagen. Werkelijk waar, een Palestijnse politicus die op tv roept dat het inhumaan is dat Israel een raket af heeft gevuurd op een school, en dat er wel 600 palestijnen zijn omgekomen, is het toppunt van hypocrisie. Aangezien de politicus niets meer dan jaloezie toont. Want Israel boekt het succes waar zijn kant al jaren van droomt.
Ben benieuwd of hierover nog nadere informatie volgt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Initial Inquiry into School Incident in Jabalya
From the BNO Newsroom.
The IDF released the following statement regarding an incident earlier today where Israel struck a clearly-marked United Nations schools where civilians were seeking refuge from the ongoing violence. A UN official said at least 30 people died in the attack, and wounding 55 others.
Please note that, while BNO News did not edit any of the following text, we have removed a sentence containing media contact information to obtain the re-released footage. The statement can be found below.
An initial inquiry by forces on operating in the area of the incident indicates that a number of mortar shells were fired at IDF forces from within the Jabalya school. In response to the incoming enemy fire, the forces returned mortar fire to the source.
This is not the first time that Hamas has fired mortars and rockets from schools, in such a way deliberately using civilians as human shields in their acts of terror against Israel. This was already proven several months ago by footage from an unmanned plane depicting rockets and mortars being fired from the yard of an UNRWA school. This footage has been released in the past, and is now being re-released.
Again, we emphasize that this announcement is based on an initial inquiry.
Ik weet niet hoe dat met dat wiki werkt.. kan je me daarbij helpen dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wanneer ga je de OP eens updaten met wat actuele fotos?
Normaal doen we trouwens OP's in de wiki zodat iedereen ze kan wijzigen. Niet degeen die toevallig de webspace beheert.
t ziijn 40 dodenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze volgen wel het voorbeeld van een lid van een democratische staat Israel.. die anno 2009 een aanval uitvoert op een hele bevolking in Gaza
82 mensen dood waarvan de helft kinderen op een school in Gaza.
Gelukkig kan jij voor de hele wereld spreken. NIET DUS! Ik ben niet woedend, endat geldt voor de halve wereld, dus overdrijf niet zo, dramaqueen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Jammer dat het om onschuldigen gaat,
Dacht Israel dat ze dit zonder gevolg kunnen doen wat ze in Gaza uitvreten.
Heel de wereld is woedend. en Israel moet zijn gevolgen innemen en stoppen met geweld.
de hele wereld is woedend het richt zich nu ook naar Europa en elders ter wereld.
Ja maar je kan joden in het algemeen toch best los zien van de Israelische acties in Gaza?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze volgen wel het voorbeeld van een lid van een democratische staat Israel.. die anno 2009 een aanval uitvoert op een hele bevolking in Gaza
82 mensen dood waarvan de helft kinderen op een school in Gaza.
Palestijn: Ik blaas mezelf op, en ik doe dat op een volle markt, en ik hoop zo veel mogelijk israeliers met me mee de dood in te sleuren!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat een kwal ben je toch ook om Israelische misstanden goed te praten
welke succes boeken ze ??
Wanneer dringt 't nou is tot je door dat het "succes" van Israel volledig voor rekening komt van de US? Geen enkele reden om daar trots op te zijn. Israel is net als een kleuter die z'n handje wordt vast gehouden omdat hij niks zelf kan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:09 schreef Cairon het volgende:
Maar dus hier verder...
maar mijn punt staat nog steeds. De Palestijnen gebruiken al sinds jaar en dag de tactiek om burgers tot doelwit te maken. Ze blazen zichzelf op, op een volle markt. Wandelen met een bomgordel een pizzeria of een winkelcentrum binnen en hopen zo veel mogelijk slachtoffers te maken.
Maar ze zijn nooit zo succesvol gebleken als Israel, en daarom beginnen ze nu te klagen. Werkelijk waar, een Palestijnse politicus die op tv roept dat het inhumaan is dat Israel een raket af heeft gevuurd op een school, en dat er wel 600 palestijnen zijn omgekomen, is het toppunt van hypocrisie. Aangezien de politicus niets meer dan jaloezie toont. Want Israel boekt het succes waar zijn kant al jaren van droomt.
Ik blijf mijn argumenten niet herhalenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:15 schreef Frasier het volgende:
[..]
Wanneer dringt 't nou is tot je door dat het "succes" van Israel volledig voor rekening komt van de US? Geen enkele reden om daar trots op te zijn. Israel is net als een kleuter die z'n handje wordt vast gehouden omdat hij niks zelf kan.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of hierover nog nadere informatie volgt.
Als dit klopt voldoet het wel aan de symptomatische wijze van 'oorlogsvoering' van Hamas.quote:An IDF spokesman said that troops had fired mortar rounds at the school, after militants barricaded inside shot mortar shells at the Israeli forces.
"Initial checks ... show that from inside the school mortars were fired at Israeli forces," a spokesman said. "In response, the forces fired a number of mortar rounds into the area."
The army said that the bodies of numerous Hamas militants were found inside the school following the attack. Bron
Welke misstanden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:11 schreef Meki het volgende:
Israelische misstanden
Welke argumenten? Roepen dat Israel zichzelf wel degelijk kan verdedigen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ik blijf mijn argumenten niet herhalen
Ja idd. Hebben ze meerdere malen bewezen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:18 schreef Frasier het volgende:
[..]
Welke argumenten? Roepen dat Israel zichzelf wel degelijk kan verdedigen?
En als Al Qaeda het zegt, zal het wel waar zijn. Waarom zoudendieliegen? Die hebben niets te winnen bij het indiskrediet brengen van de VSquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
AL QAEDA ACCUSES PRESIDENT-ELECT BARACK OBAMA OF BEING INVOLVED IN THE ISRAELI ATTACK ON GAZA. (BULLETIN)
2 minuten ago from web
Al Qaeda's Zawahri says the Gaza offensive is part of the "Western crusade against the Islam", Reuters reports. 12 minuten ago from web
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
AL QAEDA ACCUSES PRESIDENT-ELECT BARACK OBAMA OF BEING INVOLVED IN THE ISRAELI ATTACK ON GAZA. (BULLETIN)
2 minuten ago from web
Al Qaeda's Zawahri says the Gaza offensive is part of the "Western crusade against the Islam", Reuters reports. 12 minuten ago from web
In tegenstelling tot de Palestijnen die zich laten manipuleren door andere landen die een belang hebben bij hun onderdrukking en door verschillende organisaties die hun positie weten uit te baten om er zelf beter van te worden? Ik denk aan Syrie of Libanon... vervolgens stemmen ze massaal op een partij die Israel van de kaart wil vegen en door figuren word geleid die voorheen kinderen met een bomgordel de straat op stuurden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:15 schreef Frasier het volgende:
[..]
Wanneer dringt 't nou is tot je door dat het "succes" van Israel volledig voor rekening komt van de US? Geen enkele reden om daar trots op te zijn. Israel is net als een kleuter die z'n handje wordt vast gehouden omdat hij niks zelf kan.
En de rest van de burgelijke (meerderheid) slachtoffers nemen we maar op de koop toe. Lekker laf hoor, maar meer kan je ook eigenlijk niet verwachten van die Israelische low-lives.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:18 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Welke misstanden?
Ik zie geen Israelische misstanden. Ik zie de IDF terristen en struikrovers uitroeien. En dat vind ik geen misstand, dat vind ik prima.
Wanneer hebben ze dat precies bewezen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:19 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja idd. Hebben ze meerdere malen bewezen.
Neehoor, juist niet. Kijk hier maar eens.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:48 schreef Verluste het volgende:
[..]
Je bent pro-Israël omdat je weinig weet van de voorgeschiedenis. Als jeje erin gaat verdiepen en kwalitatieve lectuur over het onderwerp gaat lezen is het niet meer dan logisch dat je contra-Israël wordt.
Echt waar.
Janken over burgerslachtoffers en dan nog beweren dat je Palestina steunt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:20 schreef Frasier het volgende:
[..]
En de rest van de burgelijke (meerderheid) slachtoffers nemen we maar op de koop toe. Lekker laf hoor, maar meer kan je ook eigenlijk niet verwachten van die Israelische low-lives.
En wat maakt dat alle pro-Israel liefhebbers? Juist... Hypocriet zijn we uiteindelijk allemaal.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:23 schreef Cairon het volgende:
[..]
Janken over burgerslachtoffers en dan nog beweren dat je Palestina steunt.![]()
Hypocriet
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:25 schreef Frasier het volgende:
[..]
En wat maakt dat alle pro-Israel liefhebbers? Juist... Hypocriet zijn we uiteindelijk allemaal.
http://wiki.fok.nl/index.php/IsraelGazaquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:12 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat met dat wiki werkt.. kan je me daarbij helpen dan?
Oorlog van 1948, zesdaagse oorlog zijn toch vooral aan de inwoners zelf te dankenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:21 schreef Frasier het volgende:
[..]
Wanneer hebben ze dat precies bewezen?
Altijd weer de holocaust als excuus gebruikenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:22 schreef Lemmeb het volgende:
Neehoor, juist niet. Kijk hier maar eens.
Ja of gewoon aan beter en meer materiaal en westerse steun, wat iets meer voor de hand ligt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:29 schreef Sargon het volgende:
[..]
Oorlog van 1948, zesdaagse oorlog zijn toch vooral aan de inwoners zelf te danken
Heb je het nu over 1948 en het gezeur over de stichting van de staat Israel?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat ze die kaart nog steeds spelen, dat waren andere mensen en andere tijden. Ik denk dat de slachtoffers zich zouden omdraaien in hun graf als ze zouden zien welke misdaden hun geloofsgenoten heden ten dagen begaan
Als je veroordeelt wat de pallestijnen doen moet je het zelf ook niet gaan doen , dan ben je geen haar beter en nog heel hypocriet bezig ook( als land zijnde )quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:09 schreef Cairon het volgende:
Maar dus hier verder...
Niet, maar Frasier stelt dat Israel leeft bij de gratie van de VS, maar die oorlogen zijn op vrijwel eigen houtje gewonnen door Israel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja of gewoon aan beter en meer materiaal, wat iets meer voor de hand ligt.
Ik begrijp niet goed he de overmacht van Israel nu gebruikt wordt als verdediging voor de slachtpartij in Gaza?
In '48?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja of gewoon aan beter en meer materiaal en westerse steun, wat iets meer voor de hand ligt.
Nee over die propaganda link van Lemmeb.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef Sargon het volgende:
Heb je het nu over 1948 en het gezeur over de stichting van de staat Israel?
Veel tegenstanders beginnen er zelf over, heb de regering van Israel er niet over gehoord.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee over die propaganda link van Lemmeb.
De holocaust is een afschuwelijk iets en mag nooit vergeten worden, maar is geen enkele rechtvaardiging om je als staat hufterig te gedragen tegen je buren.
Ik denk dat Israël niet op een andere manier kan oorlog voeren net zoals Hamas zich bedient met 'urban warfare' en hit and run in dichtbevolkte stedelijke gebieden, bermbommen en eventueel zelfmorodaanslagen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef NorthernStar het volgende:
Ik begrijp niet goed hoe de overmacht van Israel nu in de discussie gebruikt wordt als verdediging voor de slachtpartij in Gaza?
Daar kun je topics vol over schrijven.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:37 schreef Sargon het volgende:
[..]
Niet, maar Frasier stelt dat Israel leeft bij de gratie van de VS, maar die oorlogen zijn op vrijwel eigen houtje gewonnen door Israel.
Nederland is zoals altijd neutraal.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:39 schreef Aagjekat het volgende:
het kabinet is toch op reces, en vindt het niet belangrijk genoeg om hier voor terug te komen,
waar blijft Nederland in godsnaam met een antwoord.,,
De minister van Buitenlandse Zaken en de premier hebben zich reeds uitgelaten over dit conflict.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:39 schreef Aagjekat het volgende:
het kabinet is toch op reces, en vindt het niet belangrijk genoeg om hier voor terug te komen,
Natuurlijk wel. Als je buren nog veel grotere hufters zijn dan jijzelf bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:42 schreef xenobinol het volgende:
maar is geen enkele rechtvaardiging om je als staat hufterig te gedragen tegen je buren.
Nee dat zal indruk maken hoor, zo'n kutlandje als Nederland dat er wat over zegt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:39 schreef Aagjekat het volgende:
Ja , want de treinen rijden op en af daar in Gaza.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:43 schreef Sala-adin het volgende:
Israeliers zijn blijkbaar vergeten wat hen werd aangedaan in de jaren 40
Ik denk dat van Obama iets teveel wordt verwacht. Met andere woorden verwacht ik niet een drastische wijziging in de policy jegens Israël door de Amerikanen. Wel een extra ijver tot bemiddeling in het conflict.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daar kun je topics vol over schrijven.
Zonder Amerikaanse steun (en evengoed Britse ne Franse steun) had Israel het nooit gered, dat is ook mijn mening. En zonder Amerikaanse steun in de toekomst is het maar afwachten wat er van overblijft. Wat ze nu doen is iig niet bevordelijk voor hun eigen toekomst imo.
Nee hoor maar beschaafde mensen lossen hun conflicten op zonder geweld. Zowel het IDF en Hamas vallen niet onder de definitie beschaafd. Kijk dat ze elkaar willen vermoorden prima, maar zeg doe dat dan op een manier waarbij onschuldige mensen niet het slachtoffer worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:46 schreef Lemmeb het volgende:
Of ben jij er zoeen die altijd maar over zich heen laat lopen door z'n buren, uit angst de onderlinge verhoudingen in de buurt te verstoren?
Ik bedoel Obama ook niet. Ben helemaal eens met wat je hier schrijft. Ik doelde op het afbrokkelen van het Amerikaans imperium. Als dat doorzet zullen ze het in Israel ook merken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat van Obama iets teveel wordt verwacht. Met andere woorden verwacht ik niet een drastische wijziging in de policy jegens Israël door de Amerikanen. Wel een extra ijver tot bemiddeling in het conflict.
Mooi gesproken maar natuurlijk flauwe kul, oorlog is net zo oud als de mensheid.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee hoor maar beschaafde mensen lossen hun conflicten op zonder geweld. Zowel het IDF en Hamas vallen niet onder de definitie beschaafd. Kijk dat ze elkaar willen vermoorden prima, maar zeg doe dat dan op een manier waarbij onschuldige mensen niet het slachtoffer worden.
Iedere debiel kan zich overgeven aan geweld, het vergt karakter en moed om samen te leren leven in een wereld met andere mensen. Veel mensen zien de vernietiging van hun vijanden als de ultieme oplossing, maar feitelijk is het gewoon kiezen voor een makkelijke oplossing. Meestal overigens met desastreuze gevolgen.
En wat zijn de golfstaten zonder olie-consumerende klanten (ons)?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daar kun je topics vol over schrijven.
Zonder Amerikaanse steun (en evengoed Britse ne Franse steun) had Israel het nooit gered, dat is ook mijn mening. En zonder Amerikaanse steun in de toekomst is het maar afwachten wat er van overblijft. Wat ze nu doen is iig niet bevordelijk voor hun eigen toekomst imo.
Mooie woorden, maar toch zegt het niet alles. Ten eerste is die 'beschaafdheid' subjectief. De een vind moorden goed te praten, de ander niet. Ten tweede hebben vrijwel alle 'beschavingen' in het verleden oorlog gekend.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee hoor maar beschaafde mensen lossen hun conflicten op zonder geweld. Zowel het IDF en Hamas vallen niet onder de definitie beschaafd. Kijk dat ze elkaar willen vermoorden prima, maar zeg doe dat dan op een manier waarbij onschuldige mensen niet het slachtoffer worden.
Iedere debiel kan zich overgeven aan geweld, het vergt karakter en moed om samen te leren leven in een wereld met andere mensen. Veel mensen zien de vernietiging van hun vijanden als de ultieme oplossing, maar feitelijk is het gewoon kiezen voor een makkelijke oplossing. Meestal overigens met desastreuze gevolgen.
Tja, evolutie hè, vroeger woonden mensen in grotten en stenigden ze elkaar dood, nu ziiten we in metalen dozen en schieten metalen voorwerpen op elkaar af. Wat een vooruitgangquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:16 schreef Sargon het volgende:
Mooi gesproken maar natuurlijk flauwe kul, oorlog is net zo oud als de mensheid.
Is dat inclusief of exclusief Hamas strijders ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:18 schreef NorthernStar het volgende:
Dat dus. En daarbij: alsof je het altijd voor het kiezen hebt als een ander een oorlog met jou begint.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:16 schreef Sargon het volgende:
[..]
Mooi gesproken maar natuurlijk flauwe kul, oorlog is net zo oud als de mensheid.
Het zou bijna komisch zijn als het niet in-en-in-triest was geweest:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:09 schreef Cairon het volgende:
Maar dus hier verder...
Zijn natuurlijk nog 200 teveel.quote:Palestijnse hulpverleners maakten melding van in totaal 635 doden sinds het begin van de militaire operatie elf dagen geleden, waarvan zeker 200 burgers. Er zouden circa 2900 gewonden zijn gevallen.
Wat ik zeg:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:51 schreef Waterwereld het volgende:
Ik las op de FP net deze
[..]
Zijn natuurlijk nog 200 teveel.
Israël beschiet scholen en winkelcentra
Hamas heeft zeker zaken die de Palestijnen niet veel goeds doen maar van laf zijn kan jij ze niet beschuldigen beste internetbuddy. Zij weten dat Israel binnen 2 weken vanaf land, lucht en zee (overal dus) hun totaal afmaakt maar zijn bereid alles te geven tot het laatst. Wat laf betreft moet je dan bij je Israelische maatjes zijn die vanuit helikopters met 1 druk op de knop even een heel huis opblazen om vervolgens het veilige tochtje terug te vliegen. Of eerst 4 dagen alles platgooien om vervolgens met een veiliger gevoel met tanks naar binnen te gaan terwijl men ondertussen nog vanaf de zijlijn (grenzen) lekker artillerie inzet en als klap op de vuurpijl een held vanaf zee ook nog zijn knop indrukt om gaza te verder plat te gooien.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:40 schreef more het volgende:
Hamas moet zich niet verschuilen in scholen, ziekenhuizen e.d. dan is er ook niet zoveel collateral damage.
Maar ja het zijn nu eenmaal lafaards bij Hamas.
eehm. 1947, 1967, jom kippoeroorlog. Stuk voor stuk zonder amerikaanse soldaten of hulp. Sterker nog, in een van die oorlogen is er zelfs een amerikaans schip door israël aangevallen. Israël heeft zich tot nu toe prima staande weten te houden zonder militaire hulp. Ja ze kopen wel wapens van de VS, maar ze kopen bijv ook wapens van NL.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:18 schreef Frasier het volgende:
[..]
Welke argumenten? Roepen dat Israel zichzelf wel degelijk kan verdedigen?
Rare antisemiet. Alsof Israëliërs, toch grotendeels jood, willoze, domme robots zijn die niet zelf kunnen nadenken, niet zelf kunnen beslissen, zelf het verschil niet kunnen zien tussen goed en slecht....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:52 schreef more het volgende:
[..]
Wat ik zeg:
Hamas moet zich niet verschuilen in scholen, ziekenhuizen e.d. dan is er ook niet zoveel collateral damage.
Maar ja het zijn nu eenmaal lafaards bij Hamas.
Sja.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:56 schreef Saphire het volgende:
[..]
eehm. 1947, 1967, jom kippoeroorlog. Stuk voor stuk zonder amerikaanse soldaten of hulp. Sterker nog, in een van die oorlogen is er zelfs een amerikaans schip door israël aangevallen. Israël heeft zich tot nu toe prima staande weten te houden zonder militaire hulp. Ja ze kopen wel wapens van de VS, maar ze kopen bijv ook wapens van NL.
't Is te vergelijken met per se die grote gespierde vent klapjes in z'n gezicht willen geven, terwijl je weet dat ie je vroeg of laat in vieren breekt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:54 schreef Alulu het volgende:
De Nederlandse puppies in Uruzgan bijvoorbeeld zouden nooit de ballen hebben om in zo'n onmachtige situatie tot de laatste adem te vechten tegen een overmacht als Israel.
Dom? Zodra Bubba de neger uithaalt met grote kracht duik je snel opzij en slaat Bubba kleine Anna aan gort. Dat is pas dom, je zo laten uitlokken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:59 schreef HenryHill het volgende:
[..]
't Is te vergelijken met per se die grote neger klapjes in z'n gezicht willen geven, terwijl je weet dat ie je vroeg of laat in vieren breekt.
Jij vind dat moedig, ik vind dat gewoon dom.
Ach kom, je weet toch zelf ook wel dat de Palestijnen dit expres doen: hopelijk schieten ze niet terug omdat we midden in een woonwijk zitten, en als ze wel terugschieten, dan hebben we in ieder geval de publieke opinie van de rest van de wereld mee...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Rare antisemiet. Alsof Israëliërs, toch grotendeels jood, willoze, domme robots zijn die niet zelf kunnen nadenken, niet zelf kunnen beslissen, zelf het verschil niet kunnen zien tussen goed en slecht....
Het is niet dat Israel die mensen die in opstand komen een keuze geven hè. Ze sluiten hele woongebieden af van de buitenwereld dmv roadblocks, sluiten de electriciteit- en watertoevoer af, zorgen dat er geen voedsel meer binnen kan komen... En dan huilen als ze vanuit diezelfde woongebieden beschoten worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ach kom, je weet toch zelf ook wel dat de Palestijnen dit expres doen: hopelijk schieten ze niet terug omdat we midden in een woonwijk zitten, en als ze wel terugschieten, dan hebben we in ieder geval de publieke opinie van de rest van de wereld mee...
binnen 1 dag zijn al 3 scholen beschoten. Het aantal doden is opgelopen to 82 waarvan 13 zijn van 1 familie nadat israel hun huisje heeft gebombardeerd: vader, moeder, hun kindjes en kleine kindjes!!quote:
Die afsluiting kwam juist als antwoord op de beschietingen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:04 schreef Salvad0R het volgende:
Het is niet dat Israel die mensen die in opstand komen een keuze geven hè. Ze sluiten hele woongebieden af van de buitenwereld dmv roadblocks, sluiten de electriciteit- en watertoevoer af, zorgen dat er geen voedsel meer binnen kan komen... En dan huilen als ze vanuit diezelfde woongebieden beschoten worden.
Gaat lekker in dit discussie topic..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:07 schreef rakotto het volgende:
Israel![]()
Verdiende loon van deze terroristen. Hulde aan de vrijheidstrijders![]()
- edit -
- edit -quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:07 schreef rakotto het volgende:
Israel
Verdiende loon van deze terroristen. Hulde aan de vrijheidstrijders![]()
- edit -
Wellicht wel. Zij vinden dat zij het recht hebben (bezetting, niet nakomen van afspraken etc) om die klap te geven. Even erbuiten gelaten wat wij ervan vinden he. Dus delen zij die uit in deze en blijven dat doen, ongeacht het feit dat die grote gespierde vent tweemaal zo sterk is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:59 schreef HenryHill het volgende:
[..]
't Is te vergelijken met per se die grote gespierde vent klapjes in z'n gezicht willen geven, terwijl je weet dat ie je vroeg of laat in vieren breekt.
In deze sluit het een de ander niet uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:59 schreef HenryHill het volgende:
Jij vind dat moedig, ik vind dat gewoon dom.
Toch fijn dan dat Israel het wel red in het echte leven, waar het uiteindelijk om draait.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:12 schreef Salvad0R het volgende:
Ahwww. De Pro-Israel lobby redt het niet meer op het internet.
Wat een verrassing.
Er is niets positiefs aan Israel (Diegene die de nieuwe holocaust steunen) op dit moment.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:11 schreef Cairon het volgende:
[..]
- edit -
Ik hoef maar 1 letter te veranderen, en voila...
Laten we hopen op dit:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:08 schreef teletubbies het volgende:
[..]
binnen 1 dag zijn al 3 scholen beschoten. Het aantal doden is opgelopen to 82 waarvan 13 zijn van 1 familie nadat israel hun huisje heeft gebombardeerd: vader, moeder, hun kindjes en kleine kindjes!!
Gelukkig was een 2e basisschool al leeg en er vielen geen doden.Bij een derde school zaten wel veel mensen en er zijn 3 omgekomen.
het gekke is dat al deze scholen behoren tot de 'VN'. De palestijnen vinden die plekken iets veiliger dan hun huizen...Maar tevergeefs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens Reuters is de ambassadeur van Israel in Venezuela uit het land geschopt. Hiermee wil Venezuela protesteren op de criminele daden van Israel.
Beetje jammer alleen dat Hamas zo moedig is om Israel uit te dagen terwijl ze willens en wetens gewone burgers mee de afgrond in trekken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:12 schreef Alulu het volgende:
[..]
Wellicht wel. Zij vinden dat zij het recht hebben (bezetting, niet nakomen van afspraken etc) om die klap te geven. Even erbuiten gelaten wat wij ervan vinden he. Dus delen zij die uit in deze en blijven dat doen, ongeacht het feit dat die grote gespierde vent tweemaal zo sterk is.
[..]
In deze sluit het een de ander niet uit.
Iedereen in 't middenoosten wordt homo?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:17 schreef opinionr het volgende:
[..]
Laten we hopen op dit:
[ afbeelding ]
Ik moest er ook al even over nadenken wat hij bedoeldequote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Iedereen in 't middenoosten wordt homo?![]()
Ze redden niets in het echte leven, ze slopen alleen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:13 schreef Cairon het volgende:
[..]
Toch fijn dan dat Israel het wel red in het echte leven, waar het uiteindelijk om draait.
Wordt? Volgens mij zitten ze gewoon nog in de ontkenningsfasequote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:18 schreef superworm het volgende:
Iedereen in 't middenoosten wordt homo?![]()
twee·de·rangs, twee·de·rangs bn niet vd allerbeste kwaliteitquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik moest er ook al even over nadenken wat hij bedoelde
Het is maar net welke website je bezoekt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ahwww. De Pro-Israel lobby redt het niet meer op het internet.
- edit - jouw hele post is op een -edit- niveau in elkaar geknutseld zodat je met het veranderen van 1 letter van een pro palestijnse post een pro-israelische post maakt... 1 letter, omdat de rest van de post op allebei de groepen van toepassing is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:16 schreef rakotto het volgende:
[..]
Er is niets positiefs aan Israel (Diegene die de nieuwe holocaust steunen) op dit moment.
Dan heb je toch maar weinig meegekregen van de geschiedenis van Israel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ze redden niets in het echte leven, ze slopen alleen.
Ik ben meer anti-agressie dan pro-Palestina.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is maar net welke website je bezoekt.
Overigens vind ik het hier ook nog niet bepaald een gelopen race. Wel is het zo dat de "Pro-Palestina lobby" hier het hardste schreeuwt en scheldt.
Alles slopen wat hun sloopt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dan heb je toch maar weinig meegekregen van de geschiedenis van Israel.
Als er één partij is die er een sport van maakt om alles te slopen en die zich niet kan redden, dan is het de Palestijnen wel.
Bedoelde ik niet helemaal...quote:
Vrouwen en kinderen zijn niet echt tweederangs burgers. Of ligt dat aan mij?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:21 schreef superworm het volgende:
[..]
twee·de·rangs, twee·de·rangs bn niet vd allerbeste kwaliteit
Gek he, als water/electriciteit/voedsel wordt afgesloten door Israelquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dan heb je toch maar weinig meegekregen van de geschiedenis van Israel.
Als er één partij is die er een sport van maakt om alles te slopen en die zich niet kan redden, dan is het de Palestijnen wel.
Ligt eraan waar je roots liggen hè.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:25 schreef waht het volgende:
Vrouwen en kinderen zijn niet echt tweederangs burgers. Of ligt dat aan mij?
Maar dat is geen feit. Het feit is dat ze de Verenigde Staten achter zich hebben (en in sommige gevallen andere westerse landen) en dat ze, in vergelijking met hun Arabische buurlanden, een militaire grootmacht zijn met een jaarlijkse defensiebegroting van ongeveer ¤ 7.000.000.000 .quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:03 schreef Salvad0R het volgende:
Zoals mensen zeggen, Israel stelt inderdaad niets voor zonder hun lobby in de Verenigde Staten en hun wapencontractjes.
Het is een agressief, oorlogszuchtig, crimineel en verwerpelijk land.
Eerder alles slopen wat anderen (de joden) met hard werken hebben opgebouwd en waar de Palestijnen zelf niet toe in staat zijn gebleken, ook al hadden ze in het verleden mogelijkheden en geld genoeg. Pure jaloezie.quote:
Zozo, pas je even op voor je testosteron-niveau?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar dat is geen feit. Het feit is dat ze de Verenigde Staten achter zich hebben (en in sommige gevallen andere westerse landen) en dat ze, in vergelijking met hun Arabische buurlanden, een militaire grootmacht zijn met een jaarlijkse defensiebegroting van ongeveer ¤ 7.000.000.000 .
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zozo, pas je even op voor je testosteron-niveau?
Dat is de mening van Israelieten zo te zien. Ik was meer sarcastisch.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:26 schreef Cairon het volgende:
misschien is Rakotto een racist, en vind hij Palestijnse vrouwen en kinderen tweederangs burgers, want dat is wat hij typt.
Niet bepaald, want je blijft een racist, want je vind dat Israelis die gedood worden geen enkel punt, puur en alleen omdat het Israelis zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:28 schreef rakotto het volgende:
Dat is de mening van Israelieten zo te zien. Ik was meer sarcastisch.
Op een budget van 53 miljard (CIA world factbook) is dat dus 13 procent van al het belastinggeld naar het leger. Dat klinkt als een bananenrepubliek qua westerse waarden. Een écht vredelievend land heeft niet zo'n achterlijk enorm leger en militaristische geest in de bevolkingquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar dat is geen feit. Het feit is dat ze de Verenigde Staten achter zich hebben (en in sommige gevallen andere westerse landen) en dat ze, in vergelijking met hun Arabische buurlanden, een militaire grootmacht zijn met een jaarlijkse defensiebegroting van ongeveer ¤ 7.000.000.000 .
Helaas is het zo dat Israel bestaat bij de gratie van hun reputatie dat ze niet over zich heen laten lopen. En eens in de zoveel tijd moet Hamas eraan herinnerd worden dat dit nog steeds het geval is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik ben meer anti-agressie dan pro-Palestina.
Tuurlijk is Hamas mede verantwoordelijk, maar dat is geen reden voor het IDF om oorlogsmisdaden te plegen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:27 schreef DiabloSam het volgende:
Zo zijn er nog vele voorbeelden die mensen kunnen laten zien wat goed of kwaad is, helaas is men altijd geneigd om de kant te kiezen van diegenen die onderdrukt lijken te zijn.
In de crisis die zich op het moment bevind rond de Gaza, lijkt het mij en gelukkig nog veel andere mensen duidelijk dat de mensen in Gaza die nu de dupe zijn van de Israelische aanvallen, eigenlijk de dupe zijn van de Hamas...
Maar dat lijkt me voor Israel zeker noodzaak. Ze liggen geisoleerd tussen allerlei landen met regimes die de Joden willen vernietigen. Zonder deze wapens waren de Joden allang op transport gezet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Op een budget van 53 miljard (CIA world factbook) is dat dus 13 procent van al het belastinggeld naar het leger. Dat klinkt als een bananenrepubliek qua westerse waarden. Een écht vredelievend land heeft niet zo'n achterlijk enorm leger en militaristische geest in de bevolking
Ik ben meer bezorgd wat dat oorlogszuchtige kutland met haar oorlogsbudget gaat doen wanneer alle niet-Joden Israel zijn uitgedreven/uitgemoord.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:32 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Helaas is het zo dat Israel bestaat bij de gratie van hun reputatie dat ze niet over zich heen laten lopen. En eens in de zoveel tijd moet Hamas eraan herinnerd worden dat dit nog steeds het geval is.
Daar worden ze toe gedwongen door de buren, die er geen doekjes om winden Israel letterlijk van de kaart te willen vegen. Des te knapper is het dat de Israelische economie best aardig draait en het best een rijk land is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Op een budget van 53 miljard (CIA world factbook) is dat dus 13 procent van al het belastinggeld naar het leger. Dat klinkt als een bananenrepubliek qua westerse waarden. Een écht vredelievend land heeft niet zo'n achterlijk enorm leger en militaristische geest in de bevolking
Ik weet het niet. Gelet de omgeving zou het mij niet verbazen dat landen in deze regio niet alleen afwegingen op pacifistische grondslag maken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Kijk maar eens terug in een paar topics en dan zul je wel zien dat ik niet anti-Joods ben. Ik ben alleen tegen de mensen die oorlog voeren tegen de onschuldige. En misschien kan je het beeld dat je hebt over mij ook veranderen door mijn signature tekst te lezen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:30 schreef Cairon het volgende:
[..]
Niet bepaald, want je blijft een racist, want je vind dat Israelis die gedood worden geen enkel punt, puur en alleen omdat het Israelis zijn.
Rakotto geef maar gerust toe hoor dat je een hekel hebt aan joden.
Mjaquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Stel jij wordt bij elkaar gedreven in woongebieden door een agressor, die vervolgens je electriciteit/water/voedsel afsluit, dan is het geen optie om even dat gebied te verlaten om op een lekkere kale vlakte te gaan knokken. Want dan zijn er roadblocks van Israel die je tegenhouden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:34 schreef Cairon het volgende:
maar de pro palestina mensen...
wat vinden jullie van Palestijnse tactieken waarbij mensen als schild worden gebruikt? Wat vinden jullie van de Palestijnse zelfmoordaanslagen op volle marktplaatsen?
Dus je bent anti Israel EN anti Palestina?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:36 schreef rakotto het volgende:
[..]
Kijk maar eens terug in een paar topics en dan zul je wel zien dat ik niet anti-Joods ben. Ik ben alleen tegen de mensen die oorlog voeren tegen de onschuldige. En misschien kan je het beeld dat je hebt over mij ook veranderen door mijn signature tekst te lezen.
Dat is vrij cynisch ten koste van onschuldige mensen en dat kan in mijn ogen nauwelijks een vergoelijking zijn. Of vind jij van wel?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Stel jij wordt bij elkaar gedreven in woongebieden door een agressor, die vervolgens je electriciteit/water/voedsel afsluit, dan is het geen optie om even dat gebied te verlaten om op een lekkere kale vlakte te gaan knokken. Want dan zijn er roadblocks van Israel die je tegenhouden.
Ze hebben geen keus.
Ow, worden de zelfmoord aanslagen nog steeds gepleegd, of was dat alweer een tijdje terug? En zeg eens, waar moet Hamas gaan strijden dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:34 schreef Cairon het volgende:
maar de pro palestina mensen...
wat vinden jullie van Palestijnse tactieken waarbij mensen als schild worden gebruikt? Wat vinden jullie van de Palestijnse zelfmoordaanslagen op volle marktplaatsen?
Lijkt me heel vervelend. Maar de situatie die je hier schetst doet vanuit historisch oogpunt helemaal geen recht aan die van de Palestijnen. Die zijn bijvoorbeeld al helemaal niet "bijeen gedreven". Sterker nog, die wilden zelf daar wonen, omdat dat destijds een rijk en vruchtbaar gebied was. Destijds, want die lui maken alles kapot.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Stel jij wordt bij elkaar gedreven in woongebieden door een agressor, die vervolgens je electriciteit/water/voedsel afsluit, dan is het geen optie om even dat gebied te verlaten om op een lekkere kale vlakte te gaan knokken. Want dan zijn er roadblocks van Israel die je tegenhouden.
Ze hebben geen keus.
En Israel pleegt al jaren lang volkerenmoord op vrouwen en kinderen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:39 schreef Cairon het volgende:
[..]
Dus je bent anti Israel EN anti Palestina?
Palestijnen plegen al jaren lang zelfmoordaanslagen op vrouwen en kinderen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus kerel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is vrij cynisch ten koste van onschuldige mensen en dat kan in mijn ogen nauwelijks een vergoelijking zijn. of vind jij van wel?
De zelfmoordaanslagen worden niet meer gepleegd omdat heel Gaza is afgesloten van de rest van de wereld. Dat was juist de aanleiding om het gebied in de eerste plaats af te sluiten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ow, worden de zelfmoord aanslagen nog steeds gepleegd, of was dat alweer een tijdje terug? En zeg eens, waar moet Hamas gaan strijden dan?Heel Gaza is afgesloten en moet daar de strijd uitvoeren.
dus het is gerechtvaardigd vanwege de omstandigheden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus.
De rest van de wereld terug pakken voor de holocaustquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:36 schreef Salvad0R het volgende:
Ik ben meer bezorgd wat dat oorlogszuchtige kutland met haar oorlogsbudget gaat doen wanneer alle niet-Joden Israel zijn uitgedreven/uitgemoord.
Totaal OT, maar wanneer heeft Georgie Rusland aangevallen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:10 schreef Monidique het volgende:
Maar als Georgië Rusland aanvalt, dan reageert Rusland uiteindelijk 'buitenproportioneel' en is Rusland de grote boeman. "Blinding tribalism", inderdaad.
Het verschil is alleen dat de mensen die in het gebied woonden wat Israel heeft geannexeerd er niet voor gekozen hebben om Joden te gaan herbergen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:41 schreef Cairon het volgende:
[..]
dus het is gerechtvaardigd vanwege de omstandigheden?
Als dat het geval is dan kun je dus ook sympathie opbrengen voor Israel, de bewoners daar kunnen niet op straat zonder bang te zijn dat een palestijn zichzelf opblaast in de hoop zo veel mogelijk israelis met zich mee de dood in de sleuren.
Je kunt dus sympathie opwekken voor Israel dat door haar buurlanden constant word bedreigd.
Dat is mooi om te horen Salvad0r dat je net so pro Israel bent als pro palestina
Ik vind het nogal wat, wat je feitelijk zegt. 'Hamas heeft geen keuze dan onschuldigen te betrekken bij hun gewapende acties'.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus kerel.
Ze worden door Israel in kleine woongebieden bij elkaar gedreven, vervolgens sluit Israel de electriciteit/het water en voedseltoevoer af.
Hoe praat jij dat bepaalde gedrag van Israel goed tegenover die "onschuldige mensen" dan?
Goh, en ik dacht altijd dat Hitler & zijn holocaust de Sticher van Israel was.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De rest van de wereld terug pakken voor de holocaust
Palestijnen ook, die roepen ook al jarenlang dat ze Israel en alle Israelis van de kaart willen vegen en ze doen regelmatig een poging door aanslagen te plegen op burgers.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
En Israel pleegt al jaren lang volkerenmoord op vrouwen en kinderen.
Ga toch heen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, wat je feitelijk zegt. 'Hamas heeft geen keuze dan onschuldigen te betrekken bij hun gewapende acties'.
Je hebt nog altijd Palestijnen in Jerusalem en andere steden in Palestina/Israel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:41 schreef HenryHill het volgende:
[..]
De zelfmoordaanslagen worden niet meer gepleegd omdat heel Gaza is afgesloten van de rest van de wereld. Dat was juist de aanleiding om het gebied in de eerste plaats af te sluiten.
Er was in Britse handen toen Israel werd gesticht. Daarna heeft Israel zichzelf bestaansrecht geschonken toen ze de zes-daagse oorlog wonnen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:43 schreef Salvad0R het volgende:
Het verschil is alleen dat de mensen die in het gebied woonden wat Israel heeft geannexeerd er niet voor gekozen hebben om Joden te gaan herbergen.
Israel is de agressor daar.
Simpel .
Ja, ik ben Moslim.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:44 schreef Cairon het volgende:
[..]
Palestijnen ook, die roepen ook al jarenlang dat ze Israel en alle Israelis van de kaart willen vegen en ze doen regelmatig een poging door aanslagen te plegen op burgers.
Laat me raden, je bent een moslim, mijn collega had al eens uitgelegd dat moslims kiezen voor de Palestijnen omdat ze die zien als hun moslim-broeders.
All men zijn niet alleen Moslims, maar de rest van de beschaving, dus ook Joden.quote:All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
Het was maar voor 27 jaar in Britse handen hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:46 schreef Cairon het volgende:
[..]
Er was in Britse handen toen Israel werd gesticht. Daarna heeft Israel zichzelf bestaansrecht geschonken toen ze de zes-daagse oorlog wonnen.
De mensen die in het gebied woonden hadden niet eens een land, geen regering, geen directe nationale identiteit. Het land was in handen van de Britten.
Het is hun keuze niet om daar te gaan wonen, voor zover ik het weet mogen zij niet naar andere Steden gaan. Dit kan altijd verkeerd zijn wat ik zeg, maar had dat niet wat te maken met de Berlijnsemuur, ik bedoelde Israelische muur die gebouwd is door heel Palestina/Israel?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:46 schreef Salvad0R het volgende:
Laat me raden... dan zijn ze opeens niet zo onschuldig meer en is het hun eigen keuze om daar te gaan wonen...
Ja, maar alleen zolang het een ver-van-hun-bed-show blijft, want eigenlijk spugen ze ook maar op die Palestijnse armoedzaaiers. In feite wordt het Palestijnse conflict door moslims gewoon misbruikt om hun eigen religie en politieke agenda te promoten. Meer dan dat is het niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:44 schreef Cairon het volgende:
Laat me raden, je bent een moslim, mijn collega had al eens uitgelegd dat moslims kiezen voor de Palestijnen omdat ze die zien als hun moslim-broeders.
Israël heeft de centrale bestookt, maar niet compleet vernietigd, na de ontvoering van Shalit op Israëlisch grondgebied. Ik heb daarbij vernomen dat en nog een lichtvoorziening was, maar dat Hamas zelf alles op 'zwart' heeft gezet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ga toch heen.
Ik vroeg je wat je vindt van het afsluiten van de electriciteit en de water- en voedseltoevoer van die onschuldige mensen door Israel?
Dat maakt de discussie wat helderder, en nu hoeft niemand meer naar je te luisteren omdat je niet argumenteert vanuit het conflict, maar vanuit je achtergrond.quote:
En nog steeds boos blijvenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:44 schreef Salvad0R het volgende:
Goh, en ik dacht altijd dat Hitler & zijn holocaust de Sticher van Israel was.
Tuurlijk, Hamas, wat strijdt om de blokkades en sancties op Gaza op te heffen, hebben zelf de electriciteit afgesloten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Israël heeft de centrale bestookt, maar niet compleet vernietigd, na de ontvoering van Shalit op Israëlisch grondgebied. Ik heb daarbij vernomen dat en nog een lichtvoorziening was, maar dat Hamas zelf alles op 'zwart' heeft gezet.
En de blokkade is schrijnend en het is goed dat Israël het aantal truckladingen 26 december richting 110 per dag heeft opgevoerd.
En natuurlijk heb je een keuze om de burgerbevolking te ontzien.
En de Palestijnen zijn al helemaal triest aangezien ze janken om een land dat ze nooit hebben bezeten, en ze niet eens doorhebben dat ze door iedereen in hun omgeving worden misbruikt voor politieke doeleinden. Want Palestijnen zijn niet welkom bij hun broeders in Syrie, in Libie, en bij Egypte hoeven ze al helemaal niet aan te kloppen voor onderdak. Het enige dat ze krijgen van hun bondgenoten zijn wapens om een conflict dat ze niet kunnen winnen te verlengen tot ze er aan kapot gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:51 schreef Salvad0R het volgende:
...Om nog maar te zwijgen van de incapabiliteit van Joden om hun eigen boontjes te doppen.
Voor het stichten van hun staat hadden ze West-Europa nodig
Voor het voeren van permanente oorlog hebben ze Amerika nodig.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF06012009_162quote:Turkse fans doen match tegen Israëlisch team aflassen
In de Turkse hoofdstad Ankara is de EuroCup-match tussen Turk Telekom en het Israëlische Bnei Hasharon afgelast. Tijdens de opwarming scandeerden honderden Turkse supporters anti-Israëlische slogans.
‘Israël, moordenaar’, werd gescandeerd. Enkele fans trokken hun schoen uit en gooiden die naar de Israëlische spelers. De Israëlische selectie vluchtte naar de kleedkamer en in de tribunes braken rellen uit met de politie, die met 1.500 agenten aanwezig was. Buiten het stadion werd een Israëlische vlag verbrand. De oorlog tussen Israël en Palestina dreigt ook de internationale sportwereld danig te verstoren.
cpm
Is wel zo, maar aan de andere kantquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:37 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Mja
Ik weet niet of je het doorhebt, maar dat stukje aarde is toevallig de afgelopen 2000 jaar al 1 van de meest gewilde gebieden om te bezitten, vanuit geloofsoogpunt. Als Israel net zo pacifistisch zou zijn geweest als Ijsland waren alle Joden daar nu dood of verjaagd.
Voor het einde van WW1 behoorde het gebied wat zich nu Israel noemt tot het Ottomaanse Rijk. Ik weet niet of jij bekend bent met dat Imperium, maar dat scheen best wel een betrekkelijk succesvolle samenleving te zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:54 schreef Cairon het volgende:
[..]
En de Palestijnen zijn al helemaal triest aangezien ze janken om een land dat ze nooit hebben bezeten, en ze niet eens doorhebben dat ze door iedereen in hun omgeving worden misbruikt voor politieke doeleinden. Want Palestijnen zijn niet welkom bij hun broeders in Syrie, in Libie, en bij Egypte hoeven ze al helemaal niet aan te kloppen voor onderdak. Het enige dat ze krijgen van hun bondgenoten zijn wapens om een conflict dat ze niet kunnen winnen te verlengen tot ze er aan kapot gaan.
De Israelis hebben van dat verlepte en verdorde oord wel een relatief vruchtbare oase weten te maken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Is wel zo, maar aan de andere kant
Wat een kútgeloven. Alledrie. Terwijl ik gristelijk ben opgevoed, en zwaar ook. Wat een teringland om te willen hebben zeg. Alleen maar woestijn, een zee, een meer met water wat je niet kunt drinken en een klein klereriviertje. Plus een hoofdstad met een jezuslelijke moskee en een muur die 2000 jaar geleden al naar beneden gehaald had moeten worden.
Waarom zou je mij negeren op het feit dat ik Moslim ben? Hier zijn waarschijnelijk ook Joodse mensen die deelnemen aan dit topic en Israel verdedigen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:51 schreef Cairon het volgende:
[..]
Dat maakt de discussie wat helderder, en nu hoeft niemand meer naar je te luisteren omdat je niet argumenteert vanuit het conflict, maar vanuit je achtergrond.
/ignore Rakotto
Die centrale leverde ongeveer 90 megawatt. Dat is voor ongeveer 700.000 Gazanen (zeg maar de helft). Ik heb gedurende Israëlische operatie in 2006 om Shalit vrij te krijgen op een blog gelezen, dat Hamas ook 'de andere helft' in het donker zette.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tuurlijk, Hamas, wat strijdt om de blokkades en sancties op Gaza op te heffen, hebben zelf de electriciteit afgesloten.
Vast om Israel een slechte naam te geven?.
Joah, ze hielden 't toch een jaartje of 700 vol, da's langer dan Amerika 't vol gaat houdenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Voor het einde van WW1 behoorde het gebied wat zich nu Israel noemt tot het Ottomaanse Rijk. Ik weet niet of jij bekend bent met dat Imperium, maar dat scheen best wel een betrekkelijk succesvolle samenleving te zijn..
Ik weet niet waar je heen wil met dit argument, maar er zijn wel meer landsgrenzen veranderd sinds die tijd hoor...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Voor het einde van WW1 behoorde het gebied wat zich nu Israel noemt tot het Ottomaanse Rijk. Ik weet niet of jij bekend bent met dat Imperium, maar dat scheen best wel een betrekkelijk succesvolle samenleving te zijn..
Tja, rijksmonumenten hèquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:54 schreef superworm het volgende:
Plus een hoofdstad met een jezuslelijke moskee en een muur die 2000 jaar geleden al naar beneden gehaald had moeten worden.
Gelukkig ook dat Israel niet na WW1 is gesticht, dus dat hele riedeltje over het Ottomaanse rijk is niet relevant meer. De grond was in Britse handen toen de staat Israel gesticht werdquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:58 schreef Meki het volgende:
Pas binnengekomen: Zopas heeft Venezuela de Israëlische ambassadeur en andere leden van het Israëlisch diplomatisch corps het land uit gezet als protest voor de invasie van Gaza. "Op dit tragisch en verontwaardigd moment, manifesteert het Venezolaans volk zijn solidariteit zonder grenzen met het heldhaftig Palestijns volk", aldus de president
In de Ottomaanse tijd toen iedereen samen in vrede leefde in dat gebied heeft iedereen bijgedragen aan het "bevruchten" van dat gebied.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:58 schreef Cairon het volgende:
[..]
De Israelis hebben van dat verlepte en verdorde oord wel een relatief vruchtbare oase weten te maken.
Chavez, die doet alles om aandacht te krijgen. Waarom hebben we hem hier niet eerder over gehoord?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:58 schreef Meki het volgende:
Pas binnengekomen: Zopas heeft Venezuela de Israëlische ambassadeur en andere leden van het Israëlisch diplomatisch corps het land uit gezet als protest voor de invasie van Gaza. "Op dit tragisch en verontwaardigd moment, manifesteert het Venezolaans volk zijn solidariteit zonder grenzen met het heldhaftig Palestijns volk", aldus de president
Sinds me laaste ban * van 1,5 jaar geleden * lang geleden kom ik niet meer op FP.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik heb je berichten op de FP vaak genoeg -2 of -3 gemod, maar soms ben ik het met je eens, Meki!
Don't even startquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Is wel zo, maar aan de andere kant
Wat een kútgeloven. Alledrie. Terwijl ik gristelijk ben opgevoed, en zwaar ook. Wat een teringland om te willen hebben zeg. Alleen maar woestijn, een zee, een meer met water wat je niet kunt drinken en een klein klereriviertje. Plus een hoofdstad met een jezuslelijke moskee en een muur die 2000 jaar geleden al naar beneden gehaald had moeten worden.
Denk je dat, Chavez laat hier zien dat hij de Palestijnse volk steunt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Chavez, die doet alles om aandacht te krijgen. Waarom hebben we hem hier niet eerder over gehoord?
Nee, van de hulp van chavez hoeven de Palestijnen niets te verwachten.
Ja, voor effe ivm blokkering van het zicht van Israelische piloten. Shit is standaard, lijkt me.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die centrale leverde ongeveer 90 megawatt. Dat is voor ongeveer 700.000 Gazanen (zeg maar de helft). Ik heb gedurende Israëlische operatie in 2006 om Shalit vrij te krijgen op een blog gelezen, dat Hamas ook 'de andere helft' in het donker zette.
Ah, dan heb ik andere moslims -3's gegeven, en me gewoon aan jou geërgerd op het forum. No harm. Nu zijn we het eens. Peacequote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Sinds me laaste ban * van 1,5 jaar geleden * lang geleden kom ik niet meer op FP.
Als de grens open gaat, dan komen er tienduizenden strijders Gaza binnen en dan is de chaos in Israel nabijquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:04 schreef Cairon het volgende:
En what about Egypte... als we het hebben over zulke hechte broeders...
Egypte houd heel strak z'n grenzen dicht, en dus kunnen er geen Palestijnen het gebied uit. Leuk zo je bondgenoot in de strijd tegen het onrecht dat je netjes de toegang weigert.
Palestijnen zijn te dom om in te zien dat hun bondgenoten ze als stok gebruiken om tegen Israel en het Westen aan te slaan, en dat hun bondgenoten maar wat graag zien dat Palestijnen te lijden hebben.
Noord Ierland ging niet om geloof. Het ging om loyalisten en seperatisten. Mensen die bij GB wilden blijven en die af wilde stoten van GBquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:03 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Don't even start
't Is precies hetzelfde als in Noord-Ierland, daar lopen ze ook al sinds mensenheugenis elkaar de harses in te slaan uit naam van het geloof. En het erge is, veruit de meesten hebben ook al sinds dat moment genoeg van die oorlog... alleen levert het voor de extremistische mensen teveel macht en corruptie op om het daadwerkelijk vrede te laten worden.
Alhoewel het nu al weer een paar jaar rustig lijkt te zijn aan die kant. Misschien is er toch nog goede hoop voor het midden-oosten...
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:05 schreef superworm het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik andere moslims -3's gegeven, en me gewoon aan jou geërgerd op het forum. No harm. Nu zijn we het eens. Peace
Humanitair mag niemand erin. Dat is het hele eieren eten. De Israelische grens naar de Gaza zit potdicht, maar de Palestijnen zitten nog steeds opgesloten omdat hun geweldige bondgenoot Egypte ze niet binnenlaat. Egypte heeft er net zo veel baat bij dat de grens dicht blijft als Syrie en Libie er baat bij hebben dat Palestijnen aan blijven modderen in dat gebied.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Als de grens open gaat, dan komen er tienduizenden strijders Gaza binnen en dan is de chaos in Israel nabij
Humantair mag iedereen erin. als de grenzen open gaan dan komen er tienduizenden strijders binnen om tegen Israel te vechten.
Egypte houd zich tenminste aan de afspraken die gemaakt zijn in kamp David, in tegenstelling tot Israel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:04 schreef Cairon het volgende:
En what about Egypte... als we het hebben over zulke hechte broeders...
Egypte houd heel strak z'n grenzen dicht, en dus kunnen er geen Palestijnen het gebied uit. Leuk zo je bondgenoot in de strijd tegen het onrecht dat je netjes de toegang weigert.
Palestijnen zijn te dom om in te zien dat hun bondgenoten ze als stok gebruiken om tegen Israel en het Westen aan te slaan, en dat hun bondgenoten maar wat graag zien dat Palestijnen te lijden hebben.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:05 schreef rakotto het volgende:
Hugo Chávez, een persoon die geen Moslim is ziet zelf ook dat de Israelieten barbaars bezig zijn op dit moment.![]()
Ik hoop dat hij zijn woorden omzet in daden, maar ik ben zeer sceptisch over deze man, in mijn ogen is het een demagoog.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:04 schreef Meki het volgende:
Denk je dat, Chavez laat hier zien dat hij de Palestijnse volk steunt.
Ik heb nooit aan Chavez getwijfeld. echt een zeer goede voorbeeld !!
Nou dan staat Israel vast te trappelen om de grenzen open te gooien. Wederom houden de Islam terroristen de Palestijnse bevolking in de wurghouding.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Als de grens open gaat, dan komen er tienduizenden strijders Gaza binnen en dan is de chaos in Israel nabij
Humantair mag iedereen erin. als de grenzen open gaan dan komen er tienduizenden strijders binnen om tegen Israel te vechten.
Ik weet niet of dit goed geraden is of dat Hamas ook wel op de hoogte is dat het IDF en IAF beschikken over de modernste nachtkijkers en niet afhankelijk zijn van lichtbakens op de grond.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, voor effe ivm blokkering van het zicht van Israelische piloten. Shit is standaard, lijkt me.
Het gaat erom nu , na de misstanden niet ervoor en niet daarvoor heen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:08 schreef waht het volgende:
[..]
Nou dan staat Israel vast te trappelen om de grenzen open te gooien. Wederom houden de Islam terroristen de Palestijnse bevolking in de wurghouding.
Door de Palestijnen als ratten in de val te laten zitten en ze te laten stikken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:08 schreef rakotto het volgende:
[..]
Egypte houd zich tenminste aan de afspraken die gemaakt zijn in kamp David, in tegenstelling tot Israel.
Egypte laat 0 mensen toe... dus die zijn gewoon het luikje dat de val angstig dichthoud.quote:Egypte kan ze ook niet allemaal toelaten omdat er dan waarschijnelijk chaos ontstaat door de mensen die paniekerig zijn op dit moment en nu ga ik weg.![]()
70.000 man van Turkije wou alleen voor Palestina strijden, en 70.000 van Iran.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:09 schreef Sargon het volgende:
tienduizenden strijders? Laat ze maar komen zal IDF wel denken
Die Islam terroristen zijn sowieso alleen maar uit op hun eigen belang nl. 70 maagden in het hiernamaalsquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:08 schreef waht het volgende:
Nou dan staat Israel vast te trappelen om de grenzen open te gooien. Wederom houden de Islam terroristen de Palestijnse bevolking in de wurghouding.
Dat betekent meer dan 20K.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:09 schreef Sargon het volgende:
tienduizenden strijders? Laat ze maar komen zal IDF wel denken
Gast, het gaat hier niet om Rakotto of jou of mij, het gaat om de ideeen die nu uitgevoerd worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:13 schreef Cairon het volgende:
Oh wacht, Rakotto beschouwt zichzelf als Egyptische Moslim... lamaar hangen, kritische noot over Egypte zal er nooit of te nimmer uit die jongen komen.
Niemand wil voor ze strijden, het boeit ze niet genoeg. En als ze het zouden toch doen, mengt de VS zich natuurlijk ook in de strijd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:12 schreef Meki het volgende:
[..]
70.000 man van Turkije wou alleen voor Palestina strijden, en 70.000 van Iran.
dus bye bye Israel.
maar dat gebeurt niet.
Ligt natuurlijk aan de bewapening, maar bij grootschalige escalatie zal het IDF natuurlijk zeer zware wapens inzetten. Ik snap de oorlogsverheerlijking van sommige posters niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:13 schreef Salvad0R het volgende:
Dat betekent meer dan 20K.
Israel heeft volgens berichten 4K IDF in de Gazastrook.
Place your bets.
Het is wel een consequente clown, dat kan ik maar van heel weinig mensen in de internationale politiek zeggen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:07 schreef Sargon het volgende:
Chavez is een clown, die zou Hitler nog steunen als het maar tegen de VS is.
Die paar brigades in de Gazastrook zijn maar een fractie van de totale capaciteit van het Israëlische leger.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Place your bets.
Israël hecht evenmin aan vrede. En laat je informeren plz. Duik eens in de geschiedenis voor je gaat posten met one-liners.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:19 schreef DiabloSam het volgende:
Hoeveel niet-joden zien wel niet dat Hamas slechte dingen doet, en dat Hamas hier de slechterik is. Hoeveel niet-joden zijn pro-israel, het zijn er nooit genoeg, maar wel heel veel. Hamas hoeft helemaal niet terug te vechten in de Gaza, ze moeten doen wat Israel ze verteld, Israel schiet op een school, omdat vanaf het schoolplein op hun geschoten word. Je kan ook gewoon lekker makkelijk het nieuws uitkiezen tegenwoordig als je pro-"Palestina" bent, want het merendeel van de media is anti-Israel!
Helaas al vaak genoeg gebeurt dat de Hamas heeft laten zien, geen waarde te hechten aan vrede. Ze willden de joden de zee indrijven, het land Palestina noemen en het volstoppen met moslims en niemand anders. Een vrede zie ik niet snel gebeuren, als dat soort extremisme bestaat.
Ja, lekker, ga Chavez even lopen ophemelen omdat hij toevallig jouw visie ondersteuntquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:17 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het is wel een consequente clown, dat kan ik maar van heel weinig mensen in de internationale politiek zeggen.
Het is niet alsof er enige visie is op vrede, wel?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan de bewapening, maar bij grootschalige escalatie zal het IDF natuurlijk zeer zware wapens inzetten. Ik snap de oorlogsverheerlijking van sommige posters niet.
Ophemelen? Hij stelt alleen maar dat Chavez consequent is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:23 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ja, lekker, ga Chavez even lopen ophemelen omdat hij toevallig jouw visie ondersteunt
Tot nu toe is het 10 gesneuvelde Israeli's voor elke 700 Palestijnen ofzo? Een 5 tegen 1 meerderheid moet dan geen probleeem zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Place your bets.
http://www.depers.nl/buit(...)en-doden-school.htmlquote:Israël: Extremisten tussen doden school
Gepubliceerd: vandaag 23:19
Onder de doden die vielen door een Israëlische beschieting van een school in Jabaliya in de Gazastrook waren zeker twee strijders van de radicaalislamitische Hamas. Dat maakte een woordvoerder van de Israëlische strijdkrachten dinsdagavond bekend.
De zegsman verweet de Hamas burgers in de Gazastrook te gebruiken als schild. Vanuit de school zouden mortiergranaten zijn afgeschoten op Israëlische militairen. In het gebouw waren mogelijk munitie en explosieven opgeslagen, omdat na het Israëlische tegenvuur een reeks ontploffingen volgde.
Israël viel dinsdag drie scholen aan die worden geleid door de Verenigde Naties. Bij de aanval op de school in Jabaliya kwamen 43 personen om het leven, zo meldden Palestijnse hulpverleners. VN-topman Ban Ki-moon veroordeelde de acties als volstrekt onacceptabel.
Hij tikt ruim honderd woorden (zijn mening) en dan kun je niet spreken over oneliners noch hoeft hij te voldoen aan jouw voorwaarden voor deelname.:)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:23 schreef Verluste het volgende:
[..]
Israël hecht evenmin aan vrede. En laat je informeren plz. Duik eens in de geschiedenis voor je gaat posten met one-liners.
Komop man.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hij tikt ruim honderd woorden (zijn mening) en dan kun je niet spreken over oneliners noch hoeft hij te voldoen aan jouw voorwaarden voor deelname.:)
Ga toch weg. Hij, en Meki ook, loopt bijna te jubelen dat er eindelijk iemand van internationaal formaat openlijk partij kiest voor de Palestijnen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ophemelen? Hij stelt alleen maar dat Chavez consequent is.
Juist ja. Dat is het hem.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:31 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ga toch weg. Hij, en Meki ook, loopt bijna te jubelen dat er eindelijk iemand van internationaal formaat openlijk partij kiest voor de Palestijnen.
Dat het een dictator is die zonder uitzondering partij kiest tegen de VS, en feitelijk niets anders is dan een one-trick pony, vergeten we dan maar even
Waarom moeten wij weg gaan, enkel omdat wij voor de Palestijnen zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:31 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ga toch weg. Hij, en Meki ook, loopt bijna te jubelen dat er eindelijk iemand van internationaal formaat openlijk partij kiest voor de Palestijnen.
Dat het een dictator is die zonder uitzondering partij kiest tegen de VS, en feitelijk niets anders is dan een one-trick pony, vergeten we dan maar even
En zie hier de reden waarom Hamas geen problemen heeft zijn eigen volk op te offerenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:32 schreef Salvad0R het volgende:
06/01/2009 20:39 UNITED NATIONS, Jan 6 (AFP)
Israeli strikes on UN-run Gaza schools 'unacceptable': Ban
Niet helemaal, de motivatie voor deze daad lijkt mij volkomen anders.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:27 schreef Meki het volgende:
Dat is net als Aanslagen Londen
2 terroristen komen om, en net als de 41 burgers die er niks ermee te maken hebben.
Hecht jij waarde aan de UN dan? Dat is toch NWO enzo?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:32 schreef Salvad0R het volgende:
UN chief Ban Ki-moon said Tuesday he was "deeply dismayed" by Israeli military strikes on three UN-run schools in the Gaza Strip that claimed dozens of lives and called them "totally unacceptable."
"These attacks by military forces which endanger UN facilities acting as places of refuge are totally unacceptable and must not be repeated," he said in a statement.
"After earlier strikes, the Israeli government was warned that its operations were endangering UN compounds," Ban noted. "I am deeply dismayed that despite these repeated efforts, today's tragedies have ensued."
http://www.africasia.com/services/news/newsitem.php?area=mideast&item=090106203921.id4kowsp.php
Pro-Israel figuren hier zullen wel weer gaan stellen dat het hoofd van de VN een Palestijn is.
Wat boeit het nou weer waar ik wel en geen waarde aan hecht?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:35 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hecht jij waarde aan de UN dan? Dat is toch NWO enzo?
Wel waar , beiden doelbewust op burgers.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet helemaal, de motivatie voor deze daad lijkt mij volkomen anders.
quote:
God heeft er niks mee van doen, als dat zo zou zijn is het een sadist.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:35 schreef superworm het volgende:
Eigenlijk dank ik de Heer voor die strike op de VN-school. Niet omdat ik de doden niet betreur, Allah/God/Buddha/Vishnu zij met ze, maar omdat Israël hier ZO'N enorme flater mee slaat. Heerlijk om ze te zien falen door hun eigen agressieve houding
Er schijnen mortieren vanaf het schoolplein zijn afgevuurd door Hamas.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:32 schreef Salvad0R het volgende:
UN chief Ban Ki-moon said Tuesday he was "deeply dismayed" by Israeli military strikes on three UN-run schools in the Gaza Strip that claimed dozens of lives and called them "totally unacceptable."
"These attacks by military forces which endanger UN facilities acting as places of refuge are totally unacceptable and must not be repeated," he said in a statement.
"After earlier strikes, the Israeli government was warned that its operations were endangering UN compounds," Ban noted. "I am deeply dismayed that despite these repeated efforts, today's tragedies have ensued."
http://www.africasia.com/services/news/newsitem.php?area=mideast&item=090106203921.id4kowsp.php
Pro-Israel figuren hier zullen wel weer gaan stellen dat het hoofd van de VN een Palestijn is.
Integendeelquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:38 schreef HenryHill het volgende:
Salvad0R kan dit topic maar beter een paar uur laten rusten, want volgens mij begint hij het allemaal iets te persoonlijk op te vatten en begint hij een beetje geirriteerd te raken.
Ik zei, mocht er een godfiguur bestaan, dan hoop ik dat Hij/hij met de onschuldige slachtoffers is; ze een goed thuiskomen biedt. Niemand verdient zoiets, zeg maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
God heeft er niks mee van doen, als dat zo zou zijn is het een sadist.
Much unlikelyquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:39 schreef HarryP het volgende:
[..]
Er schijnen mortieren vanaf het schoolplein zijn afgevuurd door Hamas.
Nu maar hopen dat Hamas in het vervolg de burgerbevolking niet meer als "human shield" gebruikt.
Of die Hamas-leden @ gunpoint die onschuldige mensen hebben gedwongen aanwezig te zijn bij het afvuren van raketten, betwijfel ik ten zeerste.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:39 schreef HarryP het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat Hamas in het vervolg de burgerbevolking niet meer als "human shield" gebruikt.
Uhuh, when hell freezes over. Dat is nu juist hun hele tactiek, de vijand voor de keuze zetten: of niet terugschieten, of de publieke opinie tegen je krijgen omdat je ook burgers hebt getroffen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:39 schreef HarryP het volgende:
[..]
Nou, het is me wat. En nu allemaal luisteren hoor, kinderen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:36 schreef Salvad0R het volgende:
Het is het hoofd van de VN die de acties van Israel openlijk verfoeid.
Ok, misschien is dat wel zo. Maar kunnen ze dan niet beter richten met hun speeltjes? Ik neem aan dat het IDF wist dat daar een hoop mensen in dat gebouw aanwezig waren. Ik vindt het wel een grove nalatigheid, je weet dat je in een civiel gebied bent. Dan ga je toch niet de cowboy uithangen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:39 schreef HarryP het volgende:
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:39 schreef HarryP het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, maar het blijft misddadig zo'n actie uit te voeren waarbij rederlijkerwijs te veronderstellen valt dat onschuldigen in gevaar worden gebracht.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Of die Hamas-leden @ gunpoint die onschuldige mensen hebben gedwongen aanwezig te zijn bij het afvuren van raketten, betwijfel ik ten zeerste.
Jij praat alles wat krom is ook recht hequote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat een onzin.
de bevolking heeft de scholen uitgekozen als schuilkelders
wat doet de doelbewuste moordmachines die schieten daar lekker op
Je hebt toch ook hier de filmpjes kunnen zien van Palestijnse militanten die een UN gemarkeerde ambulance als troepentransport gebruiken? Het zou me niets verbazen als ze vanaf het terrein van een UN school gaan zitten schieten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat een onzin.
de bevolking heeft de scholen uitgekozen als schuilkelders
wat doet de doelbewuste moordmachines die schieten daar lekker op
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Wat denk jij dan, dat het daar gezellig is. Hamas heeft het helemaal over zichzelf uitgeroepen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
Fotoblog met verschrikkelijke foto's uit Gaza.
Waarschuwing! Zeer gruwelijke fotos!
http://portail.islamboutique.fr/gaza2008/
Zulke video's geloof jij direct maar de foto's en de video;'s over de doden in Gaza wijs je af als pallywoodquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je hebt toch ook hier de filmpjes kunnen zien van Palestijnse militanten die een UN gemarkeerde ambulance als troepentransport gebruiken? Het zou me niets verbazen als ze vanaf het terrein van een UN school gaan zitten schieten.
Ah, ik dacht een IS/RAël -iets. Nou werk ik als hulplijnslaafje voor een adsl-provider, dus ik denk sowieso bij Israël elke keer weer aan het IS/RA-punt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:43 schreef Bullet-tooth het volgende:
Krijg ik bij dit topic gewoon een 'Israel Rental Apartment Vacation' aangeboden.
Inderdaad, verschrikkelijke foto's.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
Fotoblog met verschrikkelijke foto's uit Gaza.
Waarschuwing! Zeer gruwelijke fotos!
http://portail.islamboutique.fr/gaza2008/
Wie probeer je te overtuigen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:46 schreef damsco het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Wat denk jij dan, dat het daar gezellig is. Hamas heeft het helemaal over zichzelf uitgeroepen.
Dit meen je niet. Die israeli's moeten wel expres op die dieren schieten! Daar schieten ze zeker wat mee op. Zelfs huisdierenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad, verschrikkelijke foto's.
Zelfs huisdieren zijn het slachtoffer
IS DIT EEN TERRORIST ??quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:46 schreef damsco het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Wat denk jij dan, dat het daar gezellig is. Hamas heeft het helemaal over zichzelf uitgeroepen.
Ik denk dat de Hamas huisdieren als schild gebruiktquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:49 schreef damsco het volgende:
[..]
Dit meen je niet. Die israeli's moeten wel expres op die dieren schieten! Daar schieten ze zeker wat mee op. Zelfs huisdieren
Hamas voert gewoon oorlog over de rug van hun eigen bevolking.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:43 schreef Salvad0R het volgende:
Het is gewoon een typisch kutexcuus van Israel: "Euhm, yeahhh we are real sorry we killed xxx innocent civilians, but eh.. eh... HAMAS WAS USING THEM AS HUMAN SHIELD ! SRSLY!!!!".
Wat ik probeer te zeggen is dat israel echt niet expres die beesten doodmaakt, wat schieten ze er inderdaad mee op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik denk dat de Hamas huisdieren als schild gebruikt
Jaja, jij zuigt jodenpenis, okay dan .quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:49 schreef damsco het volgende:
[..]
Dit meen je niet. Die israeli's moeten wel expres op die dieren schieten! Daar schieten ze zeker wat mee op. Zelfs huisdieren
Echt, zoals gezegd: waar gehakt wordt vallen spaandes, ja ook burgers/huisdieren etc. Wat verwacht je dan van een dichtbevolkt gebied vol met hamasleden die tussen woonwijken gaan vechten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |