abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:36:26 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64749724
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:31 schreef superworm het volgende:

[..]

Op een budget van 53 miljard (CIA world factbook) is dat dus 13 procent van al het belastinggeld naar het leger. Dat klinkt als een bananenrepubliek qua westerse waarden. Een écht vredelievend land heeft niet zo'n achterlijk enorm leger en militaristische geest in de bevolking
Daar worden ze toe gedwongen door de buren, die er geen doekjes om winden Israel letterlijk van de kaart te willen vegen. Des te knapper is het dat de Israelische economie best aardig draait en het best een rijk land is.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:36:33 #152
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64749729
quote:

[..]

Op een budget van 53 miljard (CIA world factbook) is dat dus 13 procent van al het belastinggeld naar het leger. Dat klinkt als een bananenrepubliek qua westerse waarden. Een écht vredelievend land heeft niet zo'n achterlijk enorm leger en militaristische geest in de bevolking
Ik weet het niet. Gelet de omgeving zou het mij niet verbazen dat landen in deze regio niet alleen afwegingen op pacifistische grondslag maken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:36:57 #153
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_64749754
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:30 schreef Cairon het volgende:

[..]

Niet bepaald, want je blijft een racist, want je vind dat Israelis die gedood worden geen enkel punt, puur en alleen omdat het Israelis zijn.

Rakotto geef maar gerust toe hoor dat je een hekel hebt aan joden.
Kijk maar eens terug in een paar topics en dan zul je wel zien dat ik niet anti-Joods ben. Ik ben alleen tegen de mensen die oorlog voeren tegen de onschuldige. En misschien kan je het beeld dat je hebt over mij ook veranderen door mijn signature tekst te lezen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:37:25 #154
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_64749775
quote:

[..]

Mja

Ik weet niet of je het doorhebt, maar dat stukje aarde is toevallig de afgelopen 2000 jaar al 1 van de meest gewilde gebieden om te bezitten, vanuit geloofsoogpunt. Als Israel net zo pacifistisch zou zijn geweest als Ijsland waren alle Joden daar nu dood of verjaagd.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_64749797
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:34 schreef Cairon het volgende:
maar de pro palestina mensen...

wat vinden jullie van Palestijnse tactieken waarbij mensen als schild worden gebruikt? Wat vinden jullie van de Palestijnse zelfmoordaanslagen op volle marktplaatsen?
Stel jij wordt bij elkaar gedreven in woongebieden door een agressor, die vervolgens je electriciteit/water/voedsel afsluit, dan is het geen optie om even dat gebied te verlaten om op een lekkere kale vlakte te gaan knokken. Want dan zijn er roadblocks van Israel die je tegenhouden.
Ze hebben geen keus.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:39:12 #156
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64749867
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:36 schreef rakotto het volgende:

[..]

Kijk maar eens terug in een paar topics en dan zul je wel zien dat ik niet anti-Joods ben. Ik ben alleen tegen de mensen die oorlog voeren tegen de onschuldige. En misschien kan je het beeld dat je hebt over mij ook veranderen door mijn signature tekst te lezen.
Dus je bent anti Israel EN anti Palestina?

Palestijnen plegen al jaren lang zelfmoordaanslagen op vrouwen en kinderen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:39:48 #157
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64749894
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:37 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Stel jij wordt bij elkaar gedreven in woongebieden door een agressor, die vervolgens je electriciteit/water/voedsel afsluit, dan is het geen optie om even dat gebied te verlaten om op een lekkere kale vlakte te gaan knokken. Want dan zijn er roadblocks van Israel die je tegenhouden.
Ze hebben geen keus.
Dat is vrij cynisch ten koste van onschuldige mensen en dat kan in mijn ogen nauwelijks een vergoelijking zijn. Of vind jij van wel?
'Wij hebben geen keuze, dat onze tactiek (van Hamas) onschuldigen in gevaar brengen'.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:40:00 #158
137562 rakotto
pi_64749908
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:34 schreef Cairon het volgende:
maar de pro palestina mensen...

wat vinden jullie van Palestijnse tactieken waarbij mensen als schild worden gebruikt? Wat vinden jullie van de Palestijnse zelfmoordaanslagen op volle marktplaatsen?
Ow, worden de zelfmoord aanslagen nog steeds gepleegd, of was dat alweer een tijdje terug? En zeg eens, waar moet Hamas gaan strijden dan? Heel Gaza is afgesloten en moet daar de strijd uitvoeren.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:40:41 #159
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64749942
quote:

[..]

Ze hebben geen keus.
Lijkt me heel vervelend. Maar de situatie die je hier schetst doet vanuit historisch oogpunt helemaal geen recht aan die van de Palestijnen. Die zijn bijvoorbeeld al helemaal niet "bijeen gedreven". Sterker nog, die wilden zelf daar wonen, omdat dat destijds een rijk en vruchtbaar gebied was. Destijds, want die lui maken alles kapot.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:40:57 #160
137562 rakotto
pi_64749954
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:39 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dus je bent anti Israel EN anti Palestina?

Palestijnen plegen al jaren lang zelfmoordaanslagen op vrouwen en kinderen.
En Israel pleegt al jaren lang volkerenmoord op vrouwen en kinderen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:41:01 #161
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64749958
quote:

[..]

Bij de VS is dat bijna de helft.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:41:08 #162
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_64749966
Pro-Palestina is iets anders dan pro-Hamas.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_64749983
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is vrij cynisch ten koste van onschuldige mensen en dat kan in mijn ogen nauwelijks een vergoelijking zijn. of vind jij van wel?
Ze hebben geen keus kerel.
Ze worden door Israel in kleine woongebieden bij elkaar gedreven, vervolgens sluit Israel de electriciteit/het water en voedseltoevoer af.

Hoe praat jij dat bepaalde gedrag van Israel goed tegenover die "onschuldige mensen" dan?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:41:37 #164
67978 HenryHill
pi_64749991
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:40 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ow, worden de zelfmoord aanslagen nog steeds gepleegd, of was dat alweer een tijdje terug? En zeg eens, waar moet Hamas gaan strijden dan? Heel Gaza is afgesloten en moet daar de strijd uitvoeren.
De zelfmoordaanslagen worden niet meer gepleegd omdat heel Gaza is afgesloten van de rest van de wereld. Dat was juist de aanleiding om het gebied in de eerste plaats af te sluiten.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:41:45 #165
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64750000
quote:

[..]

Ze hebben geen keus.
dus het is gerechtvaardigd vanwege de omstandigheden?

Als dat het geval is dan kun je dus ook sympathie opbrengen voor Israel, de bewoners daar kunnen niet op straat zonder bang te zijn dat een palestijn zichzelf opblaast in de hoop zo veel mogelijk israelis met zich mee de dood in de sleuren.
Je kunt dus sympathie opwekken voor Israel dat door haar buurlanden constant word bedreigd.

Dat is mooi om te horen Salvad0r dat je net so pro Israel bent als pro palestina
I'm hungry!
pi_64750042
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:36 schreef Salvad0R het volgende:

Ik ben meer bezorgd wat dat oorlogszuchtige kutland met haar oorlogsbudget gaat doen wanneer alle niet-Joden Israel zijn uitgedreven/uitgemoord.
De rest van de wereld terug pakken voor de holocaust
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_64750064
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:10 schreef Monidique het volgende:

Maar als Georgië Rusland aanvalt, dan reageert Rusland uiteindelijk 'buitenproportioneel' en is Rusland de grote boeman. "Blinding tribalism", inderdaad.
Totaal OT, maar wanneer heeft Georgie Rusland aangevallen?
Volgens mij was dat nog steeds een (afvalligen) Georgische provincie.

Ja en toen was Rusland de grote boeman, en gelukkig zag Georgie dat snel genoeg in, en vroeg om het staak het vuren.
Iets wat je van Hamas niet kan zeggen, Israel schiet het hele land in puin (inclusief zijn bevolking) maar toegeven ho maar.
Nee Hamas helpt zijn bevolking ook niet echt door de gevechten in sterk bevolkte gebieden te voeren.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_64750078
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:41 schreef Cairon het volgende:

[..]

dus het is gerechtvaardigd vanwege de omstandigheden?

Als dat het geval is dan kun je dus ook sympathie opbrengen voor Israel, de bewoners daar kunnen niet op straat zonder bang te zijn dat een palestijn zichzelf opblaast in de hoop zo veel mogelijk israelis met zich mee de dood in de sleuren.
Je kunt dus sympathie opwekken voor Israel dat door haar buurlanden constant word bedreigd.

Dat is mooi om te horen Salvad0r dat je net so pro Israel bent als pro palestina
Het verschil is alleen dat de mensen die in het gebied woonden wat Israel heeft geannexeerd er niet voor gekozen hebben om Joden te gaan herbergen.
Israel is de agressor daar.
Simpel .
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:43:47 #169
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64750116
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ze hebben geen keus kerel.
Ze worden door Israel in kleine woongebieden bij elkaar gedreven, vervolgens sluit Israel de electriciteit/het water en voedseltoevoer af.

Hoe praat jij dat bepaalde gedrag van Israel goed tegenover die "onschuldige mensen" dan?
Ik vind het nogal wat, wat je feitelijk zegt. 'Hamas heeft geen keuze dan onschuldigen te betrekken bij hun gewapende acties'.
pi_64750135
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De rest van de wereld terug pakken voor de holocaust
Goh, en ik dacht altijd dat Hitler & zijn holocaust de Sticher van Israel was.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:44:17 #171
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64750141
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:40 schreef rakotto het volgende:

[..]

En Israel pleegt al jaren lang volkerenmoord op vrouwen en kinderen.
Palestijnen ook, die roepen ook al jarenlang dat ze Israel en alle Israelis van de kaart willen vegen en ze doen regelmatig een poging door aanslagen te plegen op burgers.

Laat me raden, je bent een moslim, mijn collega had al eens uitgelegd dat moslims kiezen voor de Palestijnen omdat ze die zien als hun moslim-broeders.
I'm hungry!
pi_64750169
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat, wat je feitelijk zegt. 'Hamas heeft geen keuze dan onschuldigen te betrekken bij hun gewapende acties'.
Ga toch heen.

Ik vroeg je wat je vindt van het afsluiten van de electriciteit en de water- en voedseltoevoer van die onschuldige mensen door Israel?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:45:01 #173
137562 rakotto
pi_64750179
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:41 schreef HenryHill het volgende:

[..]

De zelfmoordaanslagen worden niet meer gepleegd omdat heel Gaza is afgesloten van de rest van de wereld. Dat was juist de aanleiding om het gebied in de eerste plaats af te sluiten.
Je hebt nog altijd Palestijnen in Jerusalem en andere steden in Palestina/Israel.
pi_64750274
Laat me raden... dan zijn ze opeens niet zo onschuldig meer en is het hun eigen keuze om daar te gaan wonen...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:46:47 #175
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64750276
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:43 schreef Salvad0R het volgende:

Het verschil is alleen dat de mensen die in het gebied woonden wat Israel heeft geannexeerd er niet voor gekozen hebben om Joden te gaan herbergen.
Israel is de agressor daar.
Simpel .
Er was in Britse handen toen Israel werd gesticht. Daarna heeft Israel zichzelf bestaansrecht geschonken toen ze de zes-daagse oorlog wonnen.

De mensen die in het gebied woonden hadden niet eens een land, geen regering, geen directe nationale identiteit. Het land was in handen van de Britten.
I'm hungry!
pi_64750289
- edit -

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2009 22:50:28 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:47:32 #177
137562 rakotto
pi_64750312
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:44 schreef Cairon het volgende:

[..]

Palestijnen ook, die roepen ook al jarenlang dat ze Israel en alle Israelis van de kaart willen vegen en ze doen regelmatig een poging door aanslagen te plegen op burgers.

Laat me raden, je bent een moslim, mijn collega had al eens uitgelegd dat moslims kiezen voor de Palestijnen omdat ze die zien als hun moslim-broeders.
Ja, ik ben Moslim.
quote:
All men zijn niet alleen Moslims, maar de rest van de beschaving, dus ook Joden.

Enige reden dat ik voor de Palestijnen ben op dit moment is omdat Israel de agressor is. Palestijnen hebben altijd gestreden in een manier van zelfverdediging. Eigenlijk "hetzelfde" wat Israel doet toch?
pi_64750408
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:46 schreef Cairon het volgende:

[..]

Er was in Britse handen toen Israel werd gesticht. Daarna heeft Israel zichzelf bestaansrecht geschonken toen ze de zes-daagse oorlog wonnen.

De mensen die in het gebied woonden hadden niet eens een land, geen regering, geen directe nationale identiteit. Het land was in handen van de Britten.
Het was maar voor 27 jaar in Britse handen hoor .
Daarvoor maakte Palestina deel uit van het Ottomaanse Rijk .
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:50:00 #179
137562 rakotto
pi_64750457
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:46 schreef Salvad0R het volgende:
Laat me raden... dan zijn ze opeens niet zo onschuldig meer en is het hun eigen keuze om daar te gaan wonen...
Het is hun keuze niet om daar te gaan wonen, voor zover ik het weet mogen zij niet naar andere Steden gaan. Dit kan altijd verkeerd zijn wat ik zeg, maar had dat niet wat te maken met de Berlijnsemuur, ik bedoelde Israelische muur die gebouwd is door heel Palestina/Israel?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:50:00 #180
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64750458
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:44 schreef Cairon het volgende:
Ja, maar alleen zolang het een ver-van-hun-bed-show blijft, want eigenlijk spugen ze ook maar op die Palestijnse armoedzaaiers. In feite wordt het Palestijnse conflict door moslims gewoon misbruikt om hun eigen religie en politieke agenda te promoten. Meer dan dat is het niet.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:50:02 #181
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64750459
- edit - Je roept dat je "neutraal" bent, maar jhet maakt niet uit hoe je het wend of keert, het is altijd de schuld van Israel, volgens jou hebben de Palestijnen nog nooit iets verkeerd gedaan en vind je het acceptabel dat ze al sinds jaar en dag gericht burgerslachtoffers proberen te maken.

Je bent volledig blind wat betreft de situatie, omdat je 1 kant van alle blaam zuivert en de andere kant van het conflict demoniseert.

Al je argumenten kunnen worden omgekeerd, je hebt niet eens door dat je dezelfde argumenten maakt als de pro-israelische kant in deze discussie.

- edit -

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2009 22:51:39 (Userbash) ]
I'm hungry!
pi_64750520
...Om nog maar te zwijgen van de incapabiliteit van Joden om hun eigen boontjes te doppen.
Voor het stichten van hun staat hadden ze West-Europa nodig
Voor het voeren van permanente oorlog hebben ze Amerika nodig .
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:51:29 #183
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64750548
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:44 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ga toch heen.

Ik vroeg je wat je vindt van het afsluiten van de electriciteit en de water- en voedseltoevoer van die onschuldige mensen door Israel?
Israël heeft de centrale bestookt, maar niet compleet vernietigd, na de ontvoering van Shalit op Israëlisch grondgebied. Ik heb daarbij vernomen dat en nog een lichtvoorziening was, maar dat Hamas zelf alles op 'zwart' heeft gezet.
En de blokkade is schrijnend en het is goed dat Israël het aantal truckladingen 26 december richting 110 per dag heeft opgevoerd.

En natuurlijk heb je een keuze om de burgerbevolking te ontzien.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:51:59 #184
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64750579
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:47 schreef rakotto het volgende:
Ja, ik ben Moslim.
Dat maakt de discussie wat helderder, en nu hoeft niemand meer naar je te luisteren omdat je niet argumenteert vanuit het conflict, maar vanuit je achtergrond.

/ignore Rakotto
I'm hungry!
pi_64750592
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:44 schreef Salvad0R het volgende:

Goh, en ik dacht altijd dat Hitler & zijn holocaust de Sticher van Israel was.
En nog steeds boos blijven

Kan geen eens een dankjewel van af, ondankbare honden.
I'll sing you a lullaby.
pi_64750606
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Israël heeft de centrale bestookt, maar niet compleet vernietigd, na de ontvoering van Shalit op Israëlisch grondgebied. Ik heb daarbij vernomen dat en nog een lichtvoorziening was, maar dat Hamas zelf alles op 'zwart' heeft gezet.
En de blokkade is schrijnend en het is goed dat Israël het aantal truckladingen 26 december richting 110 per dag heeft opgevoerd.

En natuurlijk heb je een keuze om de burgerbevolking te ontzien.
Tuurlijk, Hamas, wat strijdt om de blokkades en sancties op Gaza op te heffen, hebben zelf de electriciteit afgesloten.
Vast om Israel een slechte naam te geven?

.
pi_64750624
Er wordt echt nog veel te veel persoonlijk gescholden in deze topicreeks. Het moet toch echt mogelijk zijn om je punt te maken zonder een ander meteen voor debiel, zwakbegaafd, racist, retard of wat dan ook uit te maken. Doe een beetje normaal of reageer niet. Geldt voor iedereen...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:54:34 #188
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64750720
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:51 schreef Salvad0R het volgende:
...Om nog maar te zwijgen van de incapabiliteit van Joden om hun eigen boontjes te doppen.
Voor het stichten van hun staat hadden ze West-Europa nodig
Voor het voeren van permanente oorlog hebben ze Amerika nodig .
En de Palestijnen zijn al helemaal triest aangezien ze janken om een land dat ze nooit hebben bezeten, en ze niet eens doorhebben dat ze door iedereen in hun omgeving worden misbruikt voor politieke doeleinden. Want Palestijnen zijn niet welkom bij hun broeders in Syrie, in Libie, en bij Egypte hoeven ze al helemaal niet aan te kloppen voor onderdak. Het enige dat ze krijgen van hun bondgenoten zijn wapens om een conflict dat ze niet kunnen winnen te verlengen tot ze er aan kapot gaan.
I'm hungry!
pi_64750732
Israelische voetballers ontvluchten match
quote:
Turkse fans doen match tegen Israëlisch team aflassen

In de Turkse hoofdstad Ankara is de EuroCup-match tussen Turk Telekom en het Israëlische Bnei Hasharon afgelast. Tijdens de opwarming scandeerden honderden Turkse supporters anti-Israëlische slogans.

‘Israël, moordenaar’, werd gescandeerd. Enkele fans trokken hun schoen uit en gooiden die naar de Israëlische spelers. De Israëlische selectie vluchtte naar de kleedkamer en in de tribunes braken rellen uit met de politie, die met 1.500 agenten aanwezig was. Buiten het stadion werd een Israëlische vlag verbrand. De oorlog tussen Israël en Palestina dreigt ook de internationale sportwereld danig te verstoren.
cpm
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF06012009_162
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 januari 2009 @ 22:54:57 #190
145738 superworm
is erbij
pi_64750736
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:37 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mja

Ik weet niet of je het doorhebt, maar dat stukje aarde is toevallig de afgelopen 2000 jaar al 1 van de meest gewilde gebieden om te bezitten, vanuit geloofsoogpunt. Als Israel net zo pacifistisch zou zijn geweest als Ijsland waren alle Joden daar nu dood of verjaagd.
Is wel zo, maar aan de andere kant

Wat een kútgeloven. Alledrie. Terwijl ik gristelijk ben opgevoed, en zwaar ook. Wat een teringland om te willen hebben zeg. Alleen maar woestijn, een zee, een meer met water wat je niet kunt drinken en een klein klereriviertje. Plus een hoofdstad met een jezuslelijke moskee en een muur die 2000 jaar geleden al naar beneden gehaald had moeten worden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64750814
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:54 schreef Cairon het volgende:

[..]

En de Palestijnen zijn al helemaal triest aangezien ze janken om een land dat ze nooit hebben bezeten, en ze niet eens doorhebben dat ze door iedereen in hun omgeving worden misbruikt voor politieke doeleinden. Want Palestijnen zijn niet welkom bij hun broeders in Syrie, in Libie, en bij Egypte hoeven ze al helemaal niet aan te kloppen voor onderdak. Het enige dat ze krijgen van hun bondgenoten zijn wapens om een conflict dat ze niet kunnen winnen te verlengen tot ze er aan kapot gaan.
Voor het einde van WW1 behoorde het gebied wat zich nu Israel noemt tot het Ottomaanse Rijk. Ik weet niet of jij bekend bent met dat Imperium, maar dat scheen best wel een betrekkelijk succesvolle samenleving te zijn. .
pi_64750877
God wat houd ik van dit topic. Zo leerzaam en feitelijk, shit is ridiculous .
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:58:39 #193
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64750934
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:54 schreef superworm het volgende:

[..]

Is wel zo, maar aan de andere kant

Wat een kútgeloven. Alledrie. Terwijl ik gristelijk ben opgevoed, en zwaar ook. Wat een teringland om te willen hebben zeg. Alleen maar woestijn, een zee, een meer met water wat je niet kunt drinken en een klein klereriviertje. Plus een hoofdstad met een jezuslelijke moskee en een muur die 2000 jaar geleden al naar beneden gehaald had moeten worden.
De Israelis hebben van dat verlepte en verdorde oord wel een relatief vruchtbare oase weten te maken.
I'm hungry!
pi_64750936
Pas binnengekomen: Zopas heeft Venezuela de Israëlische ambassadeur en andere leden van het Israëlisch diplomatisch corps het land uit gezet als protest voor de invasie van Gaza. "Op dit tragisch en verontwaardigd moment, manifesteert het Venezolaans volk zijn solidariteit zonder grenzen met het heldhaftig Palestijns volk", aldus de president

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:58:47 #195
137562 rakotto
pi_64750941
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:51 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dat maakt de discussie wat helderder, en nu hoeft niemand meer naar je te luisteren omdat je niet argumenteert vanuit het conflict, maar vanuit je achtergrond.

/ignore Rakotto
Waarom zou je mij negeren op het feit dat ik Moslim ben? Hier zijn waarschijnelijk ook Joodse mensen die deelnemen aan dit topic en Israel verdedigen.

Al mijn reacties zijn gebasseerd op de feiten die nu aan de gang zijn in Gaza. Als ik zeg dat Israel verkeerd bezig is met het beschieten van scholen en ziekenhuizen dan heeft dat niets te maken met mijn achtergrond.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:59:08 #196
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64750964
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Tuurlijk, Hamas, wat strijdt om de blokkades en sancties op Gaza op te heffen, hebben zelf de electriciteit afgesloten.
Vast om Israel een slechte naam te geven?

.
Die centrale leverde ongeveer 90 megawatt. Dat is voor ongeveer 700.000 Gazanen (zeg maar de helft). Ik heb gedurende Israëlische operatie in 2006 om Shalit vrij te krijgen op een blog gelezen, dat Hamas ook 'de andere helft' in het donker zette.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 januari 2009 @ 22:59:12 #197
145738 superworm
is erbij
pi_64750965
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:56 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Voor het einde van WW1 behoorde het gebied wat zich nu Israel noemt tot het Ottomaanse Rijk. Ik weet niet of jij bekend bent met dat Imperium, maar dat scheen best wel een betrekkelijk succesvolle samenleving te zijn. .
Joah, ze hielden 't toch een jaartje of 700 vol, da's langer dan Amerika 't vol gaat houden
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:59:21 #198
67978 HenryHill
pi_64750968
quote:

[..]

Ik weet niet waar je heen wil met dit argument, maar er zijn wel meer landsgrenzen veranderd sinds die tijd hoor...
pi_64750982
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:54 schreef superworm het volgende:
Plus een hoofdstad met een jezuslelijke moskee en een muur die 2000 jaar geleden al naar beneden gehaald had moeten worden.
Tja, rijksmonumenten hè

Als je er geboren bent dan beschouw je het gewoon als je land. Daarnaast zijn de meeste mensen bezig met overleven, die hebben geen mogelijkheden om weg te gaan.
Het lijkt mij daar geen lekker klimaat om te wonen, sterker nog volgens mij ben je niet goed wijs als je er zou willen wonen of je vakantiebestemming in die regio zoeken.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:59:51 #200
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_64751001
quote:

[..]

Gelukkig ook dat Israel niet na WW1 is gesticht, dus dat hele riedeltje over het Ottomaanse rijk is niet relevant meer. De grond was in Britse handen toen de staat Israel gesticht werd
I'm hungry!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')