Cattie, man en Ive, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!quote:Met trots en blijdschap mag ik jullie de geboorte aankondigen van Fee Anne Reine, dochter van cattie, geboren 4 januari om 11.30uur, ze weegt 3200 gram
quote:Op maandag 5 januari 2009 06:40 schreef Belana het volgende:
Met trots en blijdschap mag ik jullie de geboorte aankondigen van Fee Anne Reine, dochter van cattie, geboren 4 januari om 11.30uur, ze weegt 3200 gram
(mijn telefoon bleek leeg en ik zie de sms nu pas...)
Lieve cattie en W, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!![]()
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:02 schreef Belana het volgende:
Ow en met cattie is alles goed, met Fee ook, ze mochten gistermiddag meteen al naar huis. ze hebben alleen wat slecht geslapen dus ze gaat nog even bekijken of ze de puf op kan brengen voor foto's en internet
quote:Op maandag 5 januari 2009 14:23 schreef Floria het volgende:
Ben dr weer!!
Er zit schot in de zaak! Baarmoedermond is week en er is iets meer ontsluiting. Ik ben gestript (uhm, auw!), heb aan de ctg gelegen, echo onderderzoek gehad, in een potje moeten piesen en ben nu net weer thuis. Daar ben je dan steeds weer even zoet mee maar alles was goed.
Donderdag weer een afspraak maar er was hele goede hoop dat ik die niet zou halen. Maar wel met een flinke slag om de arm denk ik er dan maar bij want alles is mogelijk.
Nu lig ik op bed met giga rugpijn, krampen en ben flinke klodders bloederig slijm (eet smakelijk!) aan het verliezen maar dat komt van het strippen. Inleiden kon nu wel maar ik ga dr nog ff niet aan, geef dr nog iets meer tijd.
Dakota, wat klink je weer heerlijk! Ik zal je nog gaan missen hier!
quote:Op maandag 5 januari 2009 15:36 schreef _Bar_ het volgende:
Met knipperend hartje![]()
9 weken en een paar dagen zwanger
quote:Op maandag 5 januari 2009 15:42 schreef _Bar_ het volgende:
heb daarnet echt wel wat tranen gelaten ik krijg gewoon een nieuwe kans een nieuw kindje terug in mijn levenzo bijzonder zo spannend zo eng en zo gegund
* _Bar_ is helemaal happy.
kreeg een inwendige echo die zou duidelijker zijn, was even een heel spannend moment, zag wel een kindje maar eerst geen knipperend dingetje en toen zoomde ze in en toen toen zag ik het mooiste het knipperde en toen werd ik stil.
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:01 schreef Memmel het volgende:
Bar van harte gefeliciteerd met je prachtige echo!
En Cattie gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
Wij zijn zojuist ook terug van onze 20 wkn echo en zijn dolblij dat Anna een broertje krijgt!!Alles zat er voor zover ze konden beoordelen op en aan en het is een zeer beweeglijk mannetje. Hij deed zijn uiterste best het echo-apparaat te ontduiken. Wat leuk, een jongetje! Ik kan het nog niet geloven! Een meisje was ook prachtig geweest, maar een jongetje! WAUW!
Mijn man vindt het ook helemaal fantastisch, maar is wat bang dat ik de bankrekening laat springen....
Och germ. Ja, zo'n kereltje snapt daar niks van natuurlijk.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:03 schreef Kersjes het volgende:
En ik heb Devin aan het huilen gekregen. M. was even naar beneden toen ik de wc weer in moest sjeesen. Devin zoals gewoonlijk erachteraan en hij schrok enorm van wat hij zag en hoorde. Mijn arme jochie...
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hoop dat jullie vannacht een betere nacht zullen hebbenquote:Op maandag 5 januari 2009 17:26 schreef cattie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fee heeft veel zuigdrang en heeft daarom slecht geslapen afgelopen nacht en wij dus ook. En mijn tepels doen een beetje auw.. Maar verder is alles 100% geweldig met ons!
Maar je hoeft hem niet geheim te houdenquote:Op maandag 5 januari 2009 17:42 schreef Raissa het volgende:
Vanochtend heb ik de groeiecho gehad.. Er begint nu een "afwijkend groeipatroon" daarom moet ik volgende week maandag weer terug komen voor een zogenaamde "doppler" (?) een meting van de navelstreng via de echo ofzoiets en weer een controle. De week erna weer terug voor een groeiecho en wederom een controle.
De datum van de keizersnede is inmiddels bekend, vind het zoooo moeilijk `m geheim te houden
Hahaha, misschien post ik de datum ook wel gewoon op fok, daar moet ik nog even over nadenkenquote:Op maandag 5 januari 2009 17:54 schreef TeenageDirtbag het volgende:
[..]
Maar je hoeft hem niet geheim te houden![]()
Hmm, wat denken ze dan te zien? Ee nachterstand oid?
Wel leuk om je kleintje weer te zien?
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 5 januari 2009 18:45 schreef DolleMina het volgende:
Ik ben vannacht ook bevallen.Ik ben voor mijn gevoel begonnen om 0:10, om een uur drie ben ik in de douche gegaan, heb om 4:10 mijn man laten bellen naar de verloskundige dat ik toch wel heftige weeen had (iedere twee a drie minuten een wee van een minuut), waarna ze besloot te komen. Om 4:32 nog een keer laten bellen omdat ik persdrang voelde en ze toch echt moest opschieten, en om 5:21 is Annicka Maria geboren.
Volgens de richtlijnen van de verloskundige ben ik in 3,5 uur bevallen.
![]()
Kreeg dan ook meteen het advies mee om bij een eventuele tweede bij de eerste wee meteen al te bellen...Ben wel op één van mijn verboden data bevallen...
Van harte!quote:Op maandag 5 januari 2009 18:45 schreef DolleMina het volgende:
Ik ben vannacht ook bevallen.Ik ben voor mijn gevoel begonnen om 0:10, om een uur drie ben ik in de douche gegaan, heb om 4:10 mijn man laten bellen naar de verloskundige dat ik toch wel heftige weeen had (iedere twee a drie minuten een wee van een minuut), waarna ze besloot te komen. Om 4:32 nog een keer laten bellen omdat ik persdrang voelde en ze toch echt moest opschieten, en om 5:21 is Annicka Maria geboren.
![]()
Kreeg dan ook meteen het advies mee om bij een eventuele tweede bij de eerste wee meteen al te bellen...Ben wel op één van mijn verboden data bevallen...
Ligt ie steeds hetzelfde dan? Mijnes draait nog alle kanten op. Soms voel ik gewoon de hele tijd dat gedraai. Maar ook het geschop voel ik de ene kant hier en de andere kant daar. En ook steeds vaker zowel boven als beneden, dus dan is ze zich lekker aan het uitrekken ofzowquote:Op maandag 5 januari 2009 18:58 schreef Vicky het volgende:sinds ik weet hoe ons spookje ligt voel ik steeds schopjes
volgens de echo mevrouw wel. Het ligt met het koppie naar beneden, rug naar boven, en billen richting ribben. Volgens de echomevrouw kan het zijn dat deze niet meer draait..quote:Op maandag 5 januari 2009 19:01 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ligt ie steeds hetzelfde dan? Mijnes draait nog alle kanten op. Soms voel ik gewoon de hele tijd dat gedraai. Maar ook het geschop voel ik de ene kant hier en de andere kant daar. En ook steeds vaker zowel boven als beneden, dus dan is ze zich lekker aan het uitrekken ofzow
Bedankt voor de felicitaties.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:57 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Van harte!
Maar waarom een verboden datum? Of heb ik iets gemist?
Ik voel me prima. Heb maar drie hechtinkjes. En aangezien ik gewoon thuis bevallen ben(alsof ik tijd had gehad om naar het ziekenhuis te gaan als ik dat gewild zou hebben...quote:Op maandag 5 januari 2009 18:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat gaat mooi hier!
Gefeliciteerd Dollemina! Vannacht bevallen en nu al posten, petje af!
En Cattie, wat een dotje!
quote:
ik hoop dat het bij jou ook allemaal makkelijker zal gaan BMquote:Op maandag 5 januari 2009 19:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Gefeliciteerd met jullie dochters, cattie en DolleMina!
En wat goed dat het nu makkelijker ging, Cattie. Dat geeft hoop.
Bedankt.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:07 schreef Belana het volgende:
[..]
ik hoop dat het bij jou ook allemaal makkelijker zal gaan BM
Ja, het zegt idd niks. Ik vond de bevalling op zich eigenlijk ook nog 'meevallen'. tZijn die weeën, he.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Belana het volgende:
Ezra was ook ruim 4 kilo BM en die ging best makkelijk
mmmm... dit keer zal ik 's nachts niet bij zijn, dus als jij nou even morgen gaat bevallen, dan ben ik thuis
quote:Op maandag 5 januari 2009 17:26 schreef cattie het volgende:
De bevalling viel me uiteindelijk super mee!
quote:Op maandag 5 januari 2009 18:45 schreef DolleMina het volgende:
![]()
quote:Op maandag 5 januari 2009 20:32 schreef RockabeIIa het volgende:
BM, ik wil er best wel weer s nachts zijn.
Het is ergens wel herkenbaar hoor kersjes, hier komt eigenlijk steeds meer angst de hoek omkijken, en ben onzeker over alles, waardoor ik me heel ellendig kan voelen.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:58 schreef Kersjes het volgende:
DolleMina, niks te![]()
Juist een dikkevoor jou!
Gefeliciteerd![]()
Enne, het afschaffen van weeën?
Waar kan ik VOOR stemmen?![]()
Ik voel me sinds 'n half uurtje eindelijk weer wat beter! Helaas is manlief de deur uit, krijgt hij er alsnog niks van mee...
Misschien een beetje een rare (en nare) vraag, maar heeft iemand van jullie ervaring met het tijdens de zwangerschap al ellendig en depressief voelen, al dan niet veroorzaakt door de hormonen?
Ik denk achteraf gezien dat ik tijdens de vorige zwangerschap een prenatale depressie heb gehad die godzijdank weer verdween na de bevalling. En nu dreigt het weer die kant op te gaan. Het is meer dan me alleen maar misselijk voelen en "gewoon" labiel en vermoeid zijn, zoals elke zwangere.
We hebben best lang moeten wachten totdat ik zwanger raakte, ik keek er zo naar uit. Waarom voel ik me dan niet blij en kan ik de hele dag wel huilen? Ik vind het moeilijk hierover met M. te praten. Sowieso gaat praten me de laatste tijd niet gemakkelijk meer af... Het liefst zou ik gewoon opgekruld in bed willen huilen en huilen totdat die constant prikkende tranen op zijn en die brok uit mijn keel verdwenen is![]()
Ik voel me zo lusteloos, alles kost me moeite. Zelfs spelen met Devin kan ik moeilijk opbrengen en dat vind ik nog het ergste van alles![]()
Volgende week de 1e afspraak bij de verloskundige en ik ga dit zeker bespreken. Ik ben trouwens niet uit op paniek zaaien, ik vroeg me gewoon af of dit anderen bekend voorkomt en wat er eventueel aan gedaan zou kunnen worden. Een postnatale depressie kennen de meesten wel en is van alles over te vinden. Maar tijdens de zwangerschap al zo in de knoei raken met jezelf... daar ligt toch een taboe op.
Als zwangere dame "hoor" je namelijk te stralen en op wolkjes te lopen. Niet je dagen (en eenzame nachten) huilend door te brengen met een bonkend hart van onderdrukte paniek en machteloosheid omdat je jezelf en dierbaren dreigt te verwaarlozen.
Alsof ik naar een slechte film over mezelf kijk en wil roepen "doe es normaal, stel je niet aan" maar de hoofdpersoon hoort me natuurlijk niet.
Nou Marlieske, als ik de post van Kersjes zo lees en inschat, dan vrees ik dat het niet gaat om 'superdown' zijn, maar dat ze al een heel stuk dieper zit.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef marlieske het volgende:
Misschien dat als je je lichamelijk wat beter zou voelen dat je je dan ook wat vrolijker/positiever zou voelen? ik merk zelf namelijk dat ik het nu veel beter trek als bij de zwangerschap van Isa toen ik van de ene kwaal in de andere rolde, daar alleen al van werd ik super down want de energie was gewoon op, vlak het lichamelijke dus niet helemaal uit want dat trekt natuurlijk wel een wissel op je mentale gestel.
(en daarmee zeg ik niet dat het daar aan zou liggen hé, ik vlak een depressie echt niet uit)
Ik zei daarom ook Reinhilde, omdat die dagenlang weeen gehad heeft zonder resultaat. En het schijnt zo te zijn dat dat bij de 2e minder snel gebeurt. Maar met zolang weeen als zij had heb je volgens mij geen naweeen meer hoor, die baarmoeder is dan moe.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef marlieske het volgende:
Poeh BE nog vlotter.... ik beviel van Isa binnen 3,5 uur, iig toen had ik de 10cm bereikt en er al een 1/2 uur persweeën opzitten, maar ja die kleine voetjes kwamen eersthet moet dus niet veel sneller kunnen eigenlijk dan krijg ik niet eens kans om adem te halen.
Ik heb toen wel na de keizersnede nog enorme naweeën gehad niet erg fijn met een wond op je buik![]()
Hoop dus voor Dollemina dat ze daar minder/geen last van heeft.
Tja zwanger zijn is soms ook gewoon niet leuk vraag me af waarom mensen perse willen dat je continu staat te jompelen en jubelen, bij Isa vond ik het helemaal niet leuk en ik heb zelfs getwijfeld of ik het ooit nog wel zou willen hoor ik vond het maar een zware beproeving voor mijn lijf en geestelijke gestel.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
En Kersjes, mijn zus had het ook. Hoe erg het precies was weet ik eigenlijk niet, maar dat hele zwanger zijn vond ze niets aan. Ze kon er ook niet heel erg van genieten.
Dat geloof ik ook Moonah, daarom ook de tekst in kleine lettertjes erbij dit klinkt heel wat ernstiger, maar ik denk wel dat lichamelijk en geestelijk aan elkaar kan hangen, mogelijk kunnen ze Kersjes daar ook wat in helpen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou Marlieske, als ik de post van Kersjes zo lees en inschat, dan vrees ik dat het niet gaat om 'superdown' zijn, maar dat ze al een heel stuk dieper zit.
Bah Kersjes, ik heb echt met je te doen.![]()
Als het goed is wel. Althans, ik weet ook nog wel dat het erg was, maar de echte pijn en gruwel kan ik niet meer oproepen. Nu was het bij mij natuurlijk op zich lichamelijk niet eens zwaar, de paniek kwam pas toen Sasha er niet uit kwam, dat scheelt wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:12 schreef Reinhilde het volgende:
ik heb geen naweeen gehad idd, of ik heb ze gewoon niet gevoeld omdat de ruggeprik nog 24 uur na de keizersnede aangestaan heeft.
En BE, ik ben het nog steeds niet vergeten...![]()
ik heb altijd een groot gezin gewild, maar de herinnering aan de bevalling is nog erg aanwezig en levendig. Gelukkig mag ik iig een jaar niet zwanger worden, mss is het daarna vervaagd..
Vanwege keizersnee waarschijnlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 22:31 schreef Marie79 het volgende:
Reinhilde, waarom mag je een jaar niet zwanger worden?
Ik lees niet altijd alles meer, dus vergeef me als ik dit had moeten weten![]()
Mwah, je kan best adem halen als het sneller gaat dus stikken doe je in ieder geval niet. Tis alleen wat heftigquote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef marlieske het volgende:
Poeh BE nog vlotter.... ik beviel van Isa binnen 3,5 uur, iig toen had ik de 10cm bereikt en er al een 1/2 uur persweeën opzitten, maar ja die kleine voetjes kwamen eersthet moet dus niet veel sneller kunnen eigenlijk dan krijg ik niet eens kans om adem te halen.
Dat wist ik niet!quote:Op maandag 5 januari 2009 23:05 schreef Leah het volgende:
Toch verschilt dat beleid per gyn geloof ik Reinhilde, ik mocht alweer na een half jaar, maar een jaar heb ik ook van anderen vaak gehoord.
quote:Op maandag 5 januari 2009 18:45 schreef DolleMina het volgende:
![]()
Gefeliciteerd nogmaals! Maar eeh.. luisteren is er bij jou ook niet bij hequote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:18 schreef glasbak het volgende:
[..]
Mocht er wat breken bij je, even de kurk erin tot ten minste dinsdagBenen strak over elkaar houden
Zet hem op Estrys! Alvast heel veel succesquote:Op maandag 5 januari 2009 23:40 schreef Estrys het volgende:
hij gaat lekker dames..
volgens mij zijn mijn vliezen zojuist gebrokenbeetje vreemde gewaarwording om met zijn tweeën boven een potje met vocht te hangen om het te analyseren.
Iddquote:Op maandag 5 januari 2009 23:49 schreef texelonia het volgende:
Op deze manier zijn we snel door de januari baby's heen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
En om 6:15 uur alweer postenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
Om elf uur braken dus mijn vliezen. Om twaalf uur begonnen de weeen. En om 3:21 is geboren onze zoon:
zijn naam is Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb, hij weegt 3250 gram en moeders is in shock door de snelle bevalling![]()
paps zal snel de foto's uploaden...
Tot het voor jezelf niet meer prettig aanvoelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:03 schreef seilram het volgende:
Hallo allemaal,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik ben hier nieuw (in OUD). Momenteel 19 weken zwanger en ik wil graag weten tot wanneer jullie op je buik sliepen/slapen.
Wat een leuke na(a)m(en).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
[b]Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb[/b
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:23 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Tot het voor jezelf niet meer prettig aanvoelt.
Toevallig was ik daar ook net mee bezig, de gewichtstoename, hoeveel en wanneer enzo. Ik zou volgens die berekening max 13 kilo mogen aankomen. LIjkt me een prima strevenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.
Kennen jullie deze link?
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/
Daar kan je uitrekenen wat voor jou het ideale eind-gewicht zou zijn bij je zwangerschap.
Ik ben wel blij met wat ze aangeven voor mij (nl. max 10 kilo) maar ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Ja, je startgewicht en je lengte, maar verder...
Zou het wel fijn vinden als het me zou lukken.
Ik zou 14 kilo mogen aankomen. Dat is 2 kilo meer dan dat ik bij Noah aankwam. En ik lig nog op schema nuquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.
Kennen jullie deze link?
Daar kan je uitrekenen wat voor jou het ideale eind-gewicht zou zijn bij je zwangerschap.
Ik ben wel blij met wat ze aangeven voor mij (nl. max 10 kilo) maar ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Ja, je startgewicht en je lengte, maar verder...
Welkom!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,
Hoe kan het dat jullie maar zo weinig (mogen) aankomen volgens die meter!!! Bij mij zegt ie 22 kilo!! Ik woog 62 kilo en ben 171 cm. Maar op het eind 84 kilo... pff dat is nog wat zeg. Ik ben er trouwens al wel dik 7 aangekomen en ben 19 weken.
Mijn buikslapen gaat tot nu toe nog wel, maar idd vaak ook met 1 been omhoog. Was benieuwd hoe dat anderen gaat.
Hmm vreemd... Ik ben 1.68 en woog 65 en mag daar dus 14 kilo bij aankomen. Het zal wel met bmi te maken hebben? Jij had een iets lager startgewicht dan ik en bent iets langer, dus mag je daarom denk ik ook meer aankomen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,
Hoe kan het dat jullie maar zo weinig (mogen) aankomen volgens die meter!!! Bij mij zegt ie 22 kilo!! Ik woog 62 kilo en ben 171 cm. Maar op het eind 84 kilo... pff dat is nog wat zeg. Ik ben er trouwens al wel dik 7 aangekomen en ben 19 weken.
Mijn buikslapen gaat tot nu toe nog wel, maar idd vaak ook met 1 been omhoog. Was benieuwd hoe dat anderen gaat.
Oh bij mij nu ook idd! En bmi vult ie ook niet meer in, deed ie eerst wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:33 schreef Igraine het volgende:
Als ik dat lijstje van het gewicht invul dan geeft hij bij elke lengte tussen de 160 en de 180 en elk gewicht tussen de 65 en de 115 kilo dat ik 22 kilo aan zou mogen komen. Ik denk dus dat het een beetje van slag is.
Ja maar de inschrijving is helaas *net* gesloten...jammer dan!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:45 schreef Rottdog het volgende:
Is er een inteken lijst voor zulke bevallingen![]()
Owjah dat scheelt iddquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef tessie het volgende:
Je moet op die site wel een punt in je lengte zeggen he, anders doet ie het idd niet en vult ie je bmi niet in en zegt ie automatisch ondergewicht.
*grin* ja ik sprak uit ervaring. Ach, toch leuk dat zo´n ding een keer heeft gezegd dat ik ondergewicht hebquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:46 schreef texelonia het volgende:
[..]
Owjah dat scheelt iddDe eerste keer deed ik dat dus wel goed...
Owjaquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef tessie het volgende:
Je moet op die site wel een punt in je lengte zeggen he, anders doet ie het idd niet en vult ie je bmi niet in en zegt ie automatisch ondergewicht.
Een januari jongetje!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
Om elf uur braken dus mijn vliezen. Om twaalf uur begonnen de weeen. En om 3:21 is geboren onze zoon:
zijn naam is Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb, hij weegt 3250 gram en moeders is in shock door de snelle bevalling![]()
Ik heb daar weleens naar zitten kijken inderdaad. Ik mag 14 kilo ongeveer aankomen, maar ben er 11 afgevallen en denk niet dat ik in die laatste 7 weken nog 25 kilo (of kan ik dat zo niet zien?) aan ga komen in gewicht.. Moet wel zeggen dat sinds ik niet meer zo misselijk ben ik vreetbuien hebquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Kennen jullie deze link?
Danke, ik mag in 6,5 week nog 6 kilo bij komen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
Deze Koningin: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/
5 kilo is heel netjes!
's Nachts plas ik om de 2 a 3 uurquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:46 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mag ik jullie ook nog wat vragen? Hoevaak gaan jullie gemiddeld op een dag naar de wc om te plassen? Sinds een week moet ik er eigenlijk elke nacht wel even uit en ook overdag heb ik het idee dat ik continu naar de wc loop.
Ja, en soms slaat dat nergens op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:44 schreef seilram het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe hard er straks alles weer af gaat (kilo's). Moest al redelijk mijn best doen om netjes op 62 kilo te blijven. Maar goed, dat zie ik dan wel weer, eerst eens een gezond kindje krijgen![]()
Wat ik soms wel vervelend zijn van die collega's: "zo wat wordt jij dik!! of: "krijg je er 2 ofzo?". Dan word van binnen een beetje boos hahahaha.
Ik weet zeker dat als ik niet zo ziek was geweest tijdens de zwangerschap dat ik ook gewoon aangekomen was hoor! Ben alleen wel erg benieuwd wat mijn gewicht zal zijn nadat ik bevallen ben... Mijn buik groeit trouwens wel érg hard, hij is niet extreem groot ofzo maar hij begint wel in de weg te zittenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:49 schreef Brighteyes het volgende:
Raissa, vroeger droomde ik daar altijd van 'als ik zwanger ben, dan kom ik niks aan, en dan heb ik na de bevalling een 'negatief' gewicht'.Tsja... dromen he.
![]()
![]()
Ach, ik stop het allemaal zelf in mijn mond hoor.![]()
Dat is ook de reden dat ik gisteren nieuwe schoenen heb gekocht waar je zo in kan stappen. Even bukken om m'n veters te strikken zit er niet meer in!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef Raissa het volgende:
Mijn buik groeit trouwens wel érg hard, hij is niet extreem groot ofzo maar hij begint wel in de weg te zitten
Zal binnenkort een foto in het grote buikentopic plaatsen, als er 1 door de selectie heen komtquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:45 schreef mijsje het volgende:
volgens de site mag ik er 11 aankomen... handig om alvast te weten...
Raissa, ik ben benieuwd hoe je buik er nu weer uitziet...Ik ben wel blij dat je er nu niet zoveel last van hebt!
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:48 schreef Raissa het volgende:
[..]
Zal binnenkort een foto in het grote buikentopic plaatsen, als er 1 door de selectie heen komt
Met de lichtgevende verf op het plafondquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:38 schreef Raissa het volgende:
seilram was jij niet degene die haar vriendje op zo'n leuke manier ten huwelijk heeft gevraagd?
8 weken ongeveer, denk ik. Dus ik loop een maandje op je achter.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef jessie het volgende:
Wat grappig EstrysEn nog van harte meid! Rust maar lekker uit!
Nou he BE, wie had dat gedacht echt heel leuk! Hoe ver ben jij nu?
Sasha was ook te laat he, dan moet je wel echt gaan olifant-dragen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:00 schreef jessie het volgende:
Zegt niks, als deze hier net als bij me meiden weer 2 weken langer er over doet, en jij ben 2 weken eerder, dan kunnen we nog een wedstrijdje houden
Oh dat weet ik ook nog welquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef seilram het volgende:
[..]
Met de lichtgevende verf op het plafond![]()
Wat leuk dat je dat nog weet
Mij hebben ze zoute drop aangeraden (ook weer niet te veel) en een kopje bouillon tussendoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:38 schreef panda1980 het volgende:
Vandaag mijn tweede echo gehad.
Ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger en alles was in orde met de baby.
Hij bewoog op en neer en het hartje klopte ook goed.
Alleen zei de gyneacoloog dat mijn bloeddruk nogal laag was en of ik me vaker flauw of duizelig voelde.
Dat heb ik dus inderdaad heel vaak en daardoor eet ik ook om het uur iets omdat ik bang ben dat ik anders flauwval of misselijk wordt.
En nog was ik maar 1 kilo aangekomen.
Wie weet hoe je aan een lage bloeddruk komt en wat je eraan kan doen om die hoger te krijgen?
Is meer zout eten een oplossing?
Is speculaas ook goed? Heb juist een half pak speculaasjes op... had er superzin in!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:15 schreef Koningin het volgende:
[..]
Mij hebben ze zoute drop aangeraden (ook weer niet te veel) en een kopje bouillon tussendoor.
Van harte gefeliciteerd met Seb!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
Ok dankjewelquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
Je staat er ook bij panda!
Ja, het blijft maar stil rond floria he!
Die is vast ook bezig, dat kan niet anders!![]()
![]()
Oh, en Juttertje dan? Werd die nou gisteren of vandaag ingeleid? Nu weet ik het niet meer.
Mag ik het op mijn dementie gooien?
Gisteren, maar in eerste instantie verwachtte ze nog niet snel te bevallen. Ze moest wel in het ziekenhuis blijven, maar Floria is/was gewoon thuis volgens mij. Spannend hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Oh, en Juttertje dan? Werd die nou gisteren of vandaag ingeleid? Nu weet ik het niet meer.
Volgens mij werd die nog niet perse meteen ingeleid. Ze is gisteren opgenomen en gingen ze eerst aan de gang met gel dacht ik om het verweken te stimuleren (of is dat officieel ook al inleiden?).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Ze noemde het zelf volgens mij ook ingeleid, maar het is inderdaad alleen nog maar die gel ofzo.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Volgens mij werd die nog niet perse meteen ingeleid. Ze is gisteren opgenomen en gingen ze eerst aan de gang met gel dacht ik om het verweken te stimuleren (of is dat officieel ook al inleiden?).
Welkom bij de club. Ik heb met dezelfde emoties gekampt. Waarom ben ik niet blij???quote:Op maandag 5 januari 2009 20:58 schreef Kersjes het volgende:
We hebben best lang moeten wachten totdat ik zwanger raakte, ik keek er zo naar uit. Waarom voel ik me dan niet blij en kan ik de hele dag wel huilen? I
Hoi ik ben de lieftalligequote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Volgens mij werd die nog niet perse meteen ingeleid. Ze is gisteren opgenomen en gingen ze eerst aan de gang met gel dacht ik om het verweken te stimuleren (of is dat officieel ook al inleiden?).
Wat lijkt me dat geweldig leukquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh wat leuk, ik lag net in bad en zag voor het eerst toen de baby schopte een bobbel omhoog komen.
Ah, een update, dat is fijn! Veel succes met afwachten, ik hoop dat jullie snel een vers beebje mogen vasthouden!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef juttertje het volgende:
[..]
Hoi ik ben de lieftalligepartner van Juttertje
En zal even een update geven, ze zit inderdaad in het ziekenhuis te wachten,
2x verwekingsgel aangebracht, maar heel veel effect lijkt het nog niet te hebben.
De boel is wel wat verweekt maar nog geen echte zoden aan de dijk. en weeen lijken ook nog nergens te bekennen
Dus we wachten rustig af.
Mocht er meer nieuws zijn en ik ben niet direct nodig zal ik vast nog wel een update posten.
Ze doet in ieder geval iedereen de groetjes envoor alle verse moeders ook namens mij.
Iik ga nu snel weer richting Ziekenhuis.
Groetjes Dennis
Heb je wel je lengte in meters moeten invullen en je gewicht voor de zwangerschap? Meer hoef je niet in te vullen namelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:28 schreef marlieske het volgende:
Hmmmz dat gewichtstoename ding wil ik niet geloven *kop in het zand steekt* ben begonnen met 53kg zit nu 56kg na 22 weken en ik weiger!! om richting de 70kg te gaan!![]()
Kan trouwens nergens echt iets invullen ofzo? heb ik iets gemist op die pagina?
Ik heb dat vorige keer meegemaakt met de zwangerschap toen en ik ben blij dat ik nu niet een constante roze wolk had verwacht. Ik was door ervaring wijs geworden en wist al dat het niet alleen maar rozegeur en maneschijn zou zijn, ook al gaat het om een lang gekoesterde wens. Ik kan me echter wel heel goed voorstellen hoe dat voelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
Welkom bij de club. Ik heb met dezelfde emoties gekampt. Waarom ben ik niet blij???
Gelukkig belde toen net de vrouw van het FIOM waar ik in de 'gespreksgroep ongewilde kinderloosheid in medische behandeling' zat. Zij vertelde dat dat heel veel voorkomt bij vrouwen die lang hebben moeten wachten en dus volkomen normaal is. Je verwacht er zoveel van, en denkt dat je wel helemaal hyperblij moet zijn als het zover is, maar dat is helemaal niet zo.
De dagen na dat gesprek is het gevoel bij mij verdwenen. Dankzij mevrouw Fiom zag ik het niet op een roze wolk zitten niet als een schande en blijkbaar heb ik het toen geaccepteerd.
Sterkte!
Fijn dat je even een update postquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef juttertje het volgende:
[..]
2x verwekingsgel aangebracht, maar heel veel effect lijkt het nog niet te hebben.
De boel is wel wat verweekt maar nog geen echte zoden aan de dijk. en weeen lijken ook nog nergens te bekennen
Mocht er meer nieuws zijn en ik ben niet direct nodig zal ik vast nog wel een update posten.
Ze doet in ieder geval iedereen de groetjes envoor alle verse moeders ook namens mij.
Groetjes Dennis
twee boterhammen met pindakaas en jamquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:28 schreef marlieske het volgende:
Jelief nog iets lekkers kunnen scoren vannacht?
Fijn om even een update te lezenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef juttertje het volgende:
[..]
Groetjes Dennis
Maar er is wel een heel verschil tussen het lange wachten van jou en het, meen ik, half jaar van Kersjes. Nofi uiteraard, maar ik denk niet dat je het kan vergelijken. Ik denk dat de gevoelens van Kersjes toch eerder ergens anders vandaan komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
Welkom bij de club. Ik heb met dezelfde emoties gekampt. Waarom ben ik niet blij???
Gelukkig belde toen net de vrouw van het FIOM waar ik in de 'gespreksgroep ongewilde kinderloosheid in medische behandeling' zat. Zij vertelde dat dat heel veel voorkomt bij vrouwen die lang hebben moeten wachten en dus volkomen normaal is. Je verwacht er zoveel van, en denkt dat je wel helemaal hyperblij moet zijn als het zover is, maar dat is helemaal niet zo.
De dagen na dat gesprek is het gevoel bij mij verdwenen. Dankzij mevrouw Fiom zag ik het niet op een roze wolk zitten niet als een schande en blijkbaar heb ik het toen geaccepteerd.
Sterkte!
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:44 schreef Floria het volgende:
jahoor![]()
![]()
Ook ik ben de 6e bevallen! een dochter genaamd Lola!
Gister gestript door de gyn maar niets leek door te zetten. Toen tijdens Pauw en Witteman ging het loos! Gelijk heftige weeen van 4 toen 3 minuten. Auw! VK kwam langs om 1.30u en had al 5 cm () hup naar het ziekenhuis en toen de vk weer kwam om half 4 had ik 7cm en een half uur later al tien! na 45min persen kwam om 04.45 Lola ter wereld! Met veel haar
echt een afro
![]()
We moesten even blijven want ze was misselijk maar alles goed en nu thuis! Ze drinkt geweldig en is beeldschoon![]()
dus 2 babys op een dag! Babyboom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |