En om 6:15 uur alweer postenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
Om elf uur braken dus mijn vliezen. Om twaalf uur begonnen de weeen. En om 3:21 is geboren onze zoon:
zijn naam is Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb, hij weegt 3250 gram en moeders is in shock door de snelle bevalling![]()
paps zal snel de foto's uploaden...
Tot het voor jezelf niet meer prettig aanvoelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:03 schreef seilram het volgende:
Hallo allemaal,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik ben hier nieuw (in OUD). Momenteel 19 weken zwanger en ik wil graag weten tot wanneer jullie op je buik sliepen/slapen.
Wat een leuke na(a)m(en).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
[b]Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb[/b
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:23 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Tot het voor jezelf niet meer prettig aanvoelt.
Toevallig was ik daar ook net mee bezig, de gewichtstoename, hoeveel en wanneer enzo. Ik zou volgens die berekening max 13 kilo mogen aankomen. LIjkt me een prima strevenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.
Kennen jullie deze link?
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/
Daar kan je uitrekenen wat voor jou het ideale eind-gewicht zou zijn bij je zwangerschap.
Ik ben wel blij met wat ze aangeven voor mij (nl. max 10 kilo) maar ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Ja, je startgewicht en je lengte, maar verder...
Zou het wel fijn vinden als het me zou lukken.
Ik zou 14 kilo mogen aankomen. Dat is 2 kilo meer dan dat ik bij Noah aankwam. En ik lig nog op schema nuquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.
Kennen jullie deze link?
Daar kan je uitrekenen wat voor jou het ideale eind-gewicht zou zijn bij je zwangerschap.
Ik ben wel blij met wat ze aangeven voor mij (nl. max 10 kilo) maar ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Ja, je startgewicht en je lengte, maar verder...
Welkom!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,
Hoe kan het dat jullie maar zo weinig (mogen) aankomen volgens die meter!!! Bij mij zegt ie 22 kilo!! Ik woog 62 kilo en ben 171 cm. Maar op het eind 84 kilo... pff dat is nog wat zeg. Ik ben er trouwens al wel dik 7 aangekomen en ben 19 weken.
Mijn buikslapen gaat tot nu toe nog wel, maar idd vaak ook met 1 been omhoog. Was benieuwd hoe dat anderen gaat.
Hmm vreemd... Ik ben 1.68 en woog 65 en mag daar dus 14 kilo bij aankomen. Het zal wel met bmi te maken hebben? Jij had een iets lager startgewicht dan ik en bent iets langer, dus mag je daarom denk ik ook meer aankomen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,
Hoe kan het dat jullie maar zo weinig (mogen) aankomen volgens die meter!!! Bij mij zegt ie 22 kilo!! Ik woog 62 kilo en ben 171 cm. Maar op het eind 84 kilo... pff dat is nog wat zeg. Ik ben er trouwens al wel dik 7 aangekomen en ben 19 weken.
Mijn buikslapen gaat tot nu toe nog wel, maar idd vaak ook met 1 been omhoog. Was benieuwd hoe dat anderen gaat.
Oh bij mij nu ook idd! En bmi vult ie ook niet meer in, deed ie eerst wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:33 schreef Igraine het volgende:
Als ik dat lijstje van het gewicht invul dan geeft hij bij elke lengte tussen de 160 en de 180 en elk gewicht tussen de 65 en de 115 kilo dat ik 22 kilo aan zou mogen komen. Ik denk dus dat het een beetje van slag is.
Ja maar de inschrijving is helaas *net* gesloten...jammer dan!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:45 schreef Rottdog het volgende:
Is er een inteken lijst voor zulke bevallingen![]()
Owjah dat scheelt iddquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef tessie het volgende:
Je moet op die site wel een punt in je lengte zeggen he, anders doet ie het idd niet en vult ie je bmi niet in en zegt ie automatisch ondergewicht.
*grin* ja ik sprak uit ervaring. Ach, toch leuk dat zo´n ding een keer heeft gezegd dat ik ondergewicht hebquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:46 schreef texelonia het volgende:
[..]
Owjah dat scheelt iddDe eerste keer deed ik dat dus wel goed...
Owjaquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef tessie het volgende:
Je moet op die site wel een punt in je lengte zeggen he, anders doet ie het idd niet en vult ie je bmi niet in en zegt ie automatisch ondergewicht.
Een januari jongetje!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
Om elf uur braken dus mijn vliezen. Om twaalf uur begonnen de weeen. En om 3:21 is geboren onze zoon:
zijn naam is Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb, hij weegt 3250 gram en moeders is in shock door de snelle bevalling![]()
Ik heb daar weleens naar zitten kijken inderdaad. Ik mag 14 kilo ongeveer aankomen, maar ben er 11 afgevallen en denk niet dat ik in die laatste 7 weken nog 25 kilo (of kan ik dat zo niet zien?) aan ga komen in gewicht.. Moet wel zeggen dat sinds ik niet meer zo misselijk ben ik vreetbuien hebquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
Kennen jullie deze link?
Danke, ik mag in 6,5 week nog 6 kilo bij komen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
Deze Koningin: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/
5 kilo is heel netjes!
's Nachts plas ik om de 2 a 3 uurquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:46 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mag ik jullie ook nog wat vragen? Hoevaak gaan jullie gemiddeld op een dag naar de wc om te plassen? Sinds een week moet ik er eigenlijk elke nacht wel even uit en ook overdag heb ik het idee dat ik continu naar de wc loop.
Ja, en soms slaat dat nergens op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:44 schreef seilram het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe hard er straks alles weer af gaat (kilo's). Moest al redelijk mijn best doen om netjes op 62 kilo te blijven. Maar goed, dat zie ik dan wel weer, eerst eens een gezond kindje krijgen![]()
Wat ik soms wel vervelend zijn van die collega's: "zo wat wordt jij dik!! of: "krijg je er 2 ofzo?". Dan word van binnen een beetje boos hahahaha.
Ik weet zeker dat als ik niet zo ziek was geweest tijdens de zwangerschap dat ik ook gewoon aangekomen was hoor! Ben alleen wel erg benieuwd wat mijn gewicht zal zijn nadat ik bevallen ben... Mijn buik groeit trouwens wel érg hard, hij is niet extreem groot ofzo maar hij begint wel in de weg te zittenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:49 schreef Brighteyes het volgende:
Raissa, vroeger droomde ik daar altijd van 'als ik zwanger ben, dan kom ik niks aan, en dan heb ik na de bevalling een 'negatief' gewicht'.Tsja... dromen he.
![]()
![]()
Ach, ik stop het allemaal zelf in mijn mond hoor.![]()
Dat is ook de reden dat ik gisteren nieuwe schoenen heb gekocht waar je zo in kan stappen. Even bukken om m'n veters te strikken zit er niet meer in!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef Raissa het volgende:
Mijn buik groeit trouwens wel érg hard, hij is niet extreem groot ofzo maar hij begint wel in de weg te zitten
Zal binnenkort een foto in het grote buikentopic plaatsen, als er 1 door de selectie heen komtquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:45 schreef mijsje het volgende:
volgens de site mag ik er 11 aankomen... handig om alvast te weten...
Raissa, ik ben benieuwd hoe je buik er nu weer uitziet...Ik ben wel blij dat je er nu niet zoveel last van hebt!
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:48 schreef Raissa het volgende:
[..]
Zal binnenkort een foto in het grote buikentopic plaatsen, als er 1 door de selectie heen komt
Met de lichtgevende verf op het plafondquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:38 schreef Raissa het volgende:
seilram was jij niet degene die haar vriendje op zo'n leuke manier ten huwelijk heeft gevraagd?
8 weken ongeveer, denk ik. Dus ik loop een maandje op je achter.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef jessie het volgende:
Wat grappig EstrysEn nog van harte meid! Rust maar lekker uit!
Nou he BE, wie had dat gedacht echt heel leuk! Hoe ver ben jij nu?
Sasha was ook te laat he, dan moet je wel echt gaan olifant-dragen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:00 schreef jessie het volgende:
Zegt niks, als deze hier net als bij me meiden weer 2 weken langer er over doet, en jij ben 2 weken eerder, dan kunnen we nog een wedstrijdje houden
Oh dat weet ik ook nog welquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:37 schreef seilram het volgende:
[..]
Met de lichtgevende verf op het plafond![]()
Wat leuk dat je dat nog weet
Mij hebben ze zoute drop aangeraden (ook weer niet te veel) en een kopje bouillon tussendoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:38 schreef panda1980 het volgende:
Vandaag mijn tweede echo gehad.
Ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger en alles was in orde met de baby.
Hij bewoog op en neer en het hartje klopte ook goed.
Alleen zei de gyneacoloog dat mijn bloeddruk nogal laag was en of ik me vaker flauw of duizelig voelde.
Dat heb ik dus inderdaad heel vaak en daardoor eet ik ook om het uur iets omdat ik bang ben dat ik anders flauwval of misselijk wordt.
En nog was ik maar 1 kilo aangekomen.
Wie weet hoe je aan een lage bloeddruk komt en wat je eraan kan doen om die hoger te krijgen?
Is meer zout eten een oplossing?
Is speculaas ook goed? Heb juist een half pak speculaasjes op... had er superzin in!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:15 schreef Koningin het volgende:
[..]
Mij hebben ze zoute drop aangeraden (ook weer niet te veel) en een kopje bouillon tussendoor.
Van harte gefeliciteerd met Seb!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
Ok dankjewelquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
Je staat er ook bij panda!
Ja, het blijft maar stil rond floria he!
Die is vast ook bezig, dat kan niet anders!![]()
![]()
Oh, en Juttertje dan? Werd die nou gisteren of vandaag ingeleid? Nu weet ik het niet meer.
Mag ik het op mijn dementie gooien?
Gisteren, maar in eerste instantie verwachtte ze nog niet snel te bevallen. Ze moest wel in het ziekenhuis blijven, maar Floria is/was gewoon thuis volgens mij. Spannend hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Oh, en Juttertje dan? Werd die nou gisteren of vandaag ingeleid? Nu weet ik het niet meer.
Volgens mij werd die nog niet perse meteen ingeleid. Ze is gisteren opgenomen en gingen ze eerst aan de gang met gel dacht ik om het verweken te stimuleren (of is dat officieel ook al inleiden?).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Ze noemde het zelf volgens mij ook ingeleid, maar het is inderdaad alleen nog maar die gel ofzo.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Volgens mij werd die nog niet perse meteen ingeleid. Ze is gisteren opgenomen en gingen ze eerst aan de gang met gel dacht ik om het verweken te stimuleren (of is dat officieel ook al inleiden?).
Welkom bij de club. Ik heb met dezelfde emoties gekampt. Waarom ben ik niet blij???quote:Op maandag 5 januari 2009 20:58 schreef Kersjes het volgende:
We hebben best lang moeten wachten totdat ik zwanger raakte, ik keek er zo naar uit. Waarom voel ik me dan niet blij en kan ik de hele dag wel huilen? I
Hoi ik ben de lieftalligequote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Volgens mij werd die nog niet perse meteen ingeleid. Ze is gisteren opgenomen en gingen ze eerst aan de gang met gel dacht ik om het verweken te stimuleren (of is dat officieel ook al inleiden?).
Wat lijkt me dat geweldig leukquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh wat leuk, ik lag net in bad en zag voor het eerst toen de baby schopte een bobbel omhoog komen.
Ah, een update, dat is fijn! Veel succes met afwachten, ik hoop dat jullie snel een vers beebje mogen vasthouden!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef juttertje het volgende:
[..]
Hoi ik ben de lieftalligepartner van Juttertje
En zal even een update geven, ze zit inderdaad in het ziekenhuis te wachten,
2x verwekingsgel aangebracht, maar heel veel effect lijkt het nog niet te hebben.
De boel is wel wat verweekt maar nog geen echte zoden aan de dijk. en weeen lijken ook nog nergens te bekennen
Dus we wachten rustig af.
Mocht er meer nieuws zijn en ik ben niet direct nodig zal ik vast nog wel een update posten.
Ze doet in ieder geval iedereen de groetjes envoor alle verse moeders ook namens mij.
Iik ga nu snel weer richting Ziekenhuis.
Groetjes Dennis
Heb je wel je lengte in meters moeten invullen en je gewicht voor de zwangerschap? Meer hoef je niet in te vullen namelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:28 schreef marlieske het volgende:
Hmmmz dat gewichtstoename ding wil ik niet geloven *kop in het zand steekt* ben begonnen met 53kg zit nu 56kg na 22 weken en ik weiger!! om richting de 70kg te gaan!![]()
Kan trouwens nergens echt iets invullen ofzo? heb ik iets gemist op die pagina?
Ik heb dat vorige keer meegemaakt met de zwangerschap toen en ik ben blij dat ik nu niet een constante roze wolk had verwacht. Ik was door ervaring wijs geworden en wist al dat het niet alleen maar rozegeur en maneschijn zou zijn, ook al gaat het om een lang gekoesterde wens. Ik kan me echter wel heel goed voorstellen hoe dat voelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
Welkom bij de club. Ik heb met dezelfde emoties gekampt. Waarom ben ik niet blij???
Gelukkig belde toen net de vrouw van het FIOM waar ik in de 'gespreksgroep ongewilde kinderloosheid in medische behandeling' zat. Zij vertelde dat dat heel veel voorkomt bij vrouwen die lang hebben moeten wachten en dus volkomen normaal is. Je verwacht er zoveel van, en denkt dat je wel helemaal hyperblij moet zijn als het zover is, maar dat is helemaal niet zo.
De dagen na dat gesprek is het gevoel bij mij verdwenen. Dankzij mevrouw Fiom zag ik het niet op een roze wolk zitten niet als een schande en blijkbaar heb ik het toen geaccepteerd.
Sterkte!
Fijn dat je even een update postquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef juttertje het volgende:
[..]
2x verwekingsgel aangebracht, maar heel veel effect lijkt het nog niet te hebben.
De boel is wel wat verweekt maar nog geen echte zoden aan de dijk. en weeen lijken ook nog nergens te bekennen
Mocht er meer nieuws zijn en ik ben niet direct nodig zal ik vast nog wel een update posten.
Ze doet in ieder geval iedereen de groetjes envoor alle verse moeders ook namens mij.
Groetjes Dennis
twee boterhammen met pindakaas en jamquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:28 schreef marlieske het volgende:
Jelief nog iets lekkers kunnen scoren vannacht?
Fijn om even een update te lezenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef juttertje het volgende:
[..]
Groetjes Dennis
Maar er is wel een heel verschil tussen het lange wachten van jou en het, meen ik, half jaar van Kersjes. Nofi uiteraard, maar ik denk niet dat je het kan vergelijken. Ik denk dat de gevoelens van Kersjes toch eerder ergens anders vandaan komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
Welkom bij de club. Ik heb met dezelfde emoties gekampt. Waarom ben ik niet blij???
Gelukkig belde toen net de vrouw van het FIOM waar ik in de 'gespreksgroep ongewilde kinderloosheid in medische behandeling' zat. Zij vertelde dat dat heel veel voorkomt bij vrouwen die lang hebben moeten wachten en dus volkomen normaal is. Je verwacht er zoveel van, en denkt dat je wel helemaal hyperblij moet zijn als het zover is, maar dat is helemaal niet zo.
De dagen na dat gesprek is het gevoel bij mij verdwenen. Dankzij mevrouw Fiom zag ik het niet op een roze wolk zitten niet als een schande en blijkbaar heb ik het toen geaccepteerd.
Sterkte!
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:44 schreef Floria het volgende:
jahoor![]()
![]()
Ook ik ben de 6e bevallen! een dochter genaamd Lola!
Gister gestript door de gyn maar niets leek door te zetten. Toen tijdens Pauw en Witteman ging het loos! Gelijk heftige weeen van 4 toen 3 minuten. Auw! VK kwam langs om 1.30u en had al 5 cm () hup naar het ziekenhuis en toen de vk weer kwam om half 4 had ik 7cm en een half uur later al tien! na 45min persen kwam om 04.45 Lola ter wereld! Met veel haar
echt een afro
![]()
We moesten even blijven want ze was misselijk maar alles goed en nu thuis! Ze drinkt geweldig en is beeldschoon![]()
dus 2 babys op een dag! Babyboom!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |