abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 21:23:43 #101
5428 crew  miss_sly
pi_64705213
Kersjes, wat naar dat je je zo voelt. Goed dat je het in ieder geval gaat bespreken met de vk. Die weet er vast meer van, want onbekend is het zeker niet.

Wat ik nog wel even wil zeggen, hoewel ik niet weet of dat nu echt bij jou zal helpen, maar toch: zwanger zijn is niet alleen maar leuk en roze wolk, ook niet als je lang hebt moeten wachten. Het is hartstikke eng, onzeker, spannend, lichamelijk lastig, hormonaal erg vervelend, etc. Probeer dus in ieder geval niet te streng voor jezelf te zijn door te denken dat je alleen maar blij moet zijn en dus raar als dat niet zo is. Dat is niet raar, dat is heel menselijk.

Sterkte en ik hoop dat iig de misselijkheid dan nu minder wordt of zelfs wegblijft, zodat je je in ieder geval op dat punt snel beter kunt voelen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 januari 2009 @ 21:27:12 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64705421
Kersjes wat mij nu enorm lijkt te helpen tegen het spugen en de vervelende misselijkheid is een eetlepel cola net na het spugen, en bouillon, de tuinkruidenvarriant, dat geeft de maag wat rust, en scheelt voor mij echt een heleboel.

Je mag mij ook gerust pmen als je erover wilt schrijven/praten, misschien kunnen we elkaar beetje helpen

[ Bericht 1% gewijzigd door _Bar_ op 05-01-2009 21:57:08 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:28:04 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64705474
Reinhilde, ze zeggen dat een 2e altijd vlotter gaat he. Enneh... je bent alles toch meteen wel vergeten toen Thomas er eemaal uit was?
pi_64706446
Cattie en DolleMina van harte gefeliciteerd met Fee en Annicka!!!!

En Kersjes, mijn zus had het ook. Hoe erg het precies was weet ik eigenlijk niet, maar dat hele zwanger zijn vond ze niets aan. Ze kon er ook niet heel erg van genieten. Er was met haar ook afgesproken dat ze na de bevalling aan de AD moest gaan. Uiteindelijk hoefde dit niet (ondanks dat de HA dat absoluut wel wilde, maar mijn zus had een week in het zkh gelegen en daar vonden ze t niet nodig. Gelukkig ging alles toen weer (redelijk) goed).
Knap van je dat je het hier zo kan bespreken, dat je er zo open over kan zijn. Ik zou het ook zeker bij de vk aankaarten. Dan kunnen ze het in ieder geval in de gaten houden!
Bij mijn zus was tijdens de zwangerschap ook nog besproken dat ze eventueel ook aan de AD kon gaan tijdens de zwangerschap, als het echt niet meer ging (maar bij mijn zus spelen ook andere dingen, dus misschien hing het ook daarmee samen). Sterkte hiermee iig!
  maandag 5 januari 2009 @ 21:51:58 #105
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64706938
Poeh BE nog vlotter.... ik beviel van Isa binnen 3,5 uur, iig toen had ik de 10cm bereikt en er al een 1/2 uur persweeën opzitten, maar ja die kleine voetjes kwamen eerst het moet dus niet veel sneller kunnen eigenlijk dan krijg ik niet eens kans om adem te halen.
Ik heb toen wel na de keizersnede nog enorme naweeën gehad niet erg fijn met een wond op je buik
Hoop dus voor Dollemina dat ze daar minder/geen last van heeft.

DolleMina gefeliciteerd met jullie meisje je kan opa geen beter cadeau geven hoor.

Cattie wat fijn dat deze bevalling je meegevallen is ik hoopte al voor je dat het deze keer beter zou gaan, en het resultaat mag er wezen hoor wat een mooi meisje

Kersjes wat naar dat je je zo voelt, en goed dat je er zo open over bent dat maakt het een stuk eenvoudiger denk ik. Zoek in ieder geval de hulp en steun die je nodig hebt, beter er nu snel bij zijn als straks dieper en dieper in de put raken
Misschien dat als je je lichamelijk wat beter zou voelen dat je je dan ook wat vrolijker/positiever zou voelen? ik merk zelf namelijk dat ik het nu veel beter trek als bij de zwangerschap van Isa toen ik van de ene kwaal in de andere rolde, daar alleen al van werd ik super down want de energie was gewoon op, vlak het lichamelijke dus niet helemaal uit want dat trekt natuurlijk wel een wissel op je mentale gestel.
(en daarmee zeg ik niet dat het daar aan zou liggen hé, ik vlak een depressie echt niet uit)
Mama van Isa en Ties
  maandag 5 januari 2009 @ 21:55:35 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64707144
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef marlieske het volgende:
Misschien dat als je je lichamelijk wat beter zou voelen dat je je dan ook wat vrolijker/positiever zou voelen? ik merk zelf namelijk dat ik het nu veel beter trek als bij de zwangerschap van Isa toen ik van de ene kwaal in de andere rolde, daar alleen al van werd ik super down want de energie was gewoon op, vlak het lichamelijke dus niet helemaal uit want dat trekt natuurlijk wel een wissel op je mentale gestel.
(en daarmee zeg ik niet dat het daar aan zou liggen hé, ik vlak een depressie echt niet uit)
Nou Marlieske, als ik de post van Kersjes zo lees en inschat, dan vrees ik dat het niet gaat om 'superdown' zijn, maar dat ze al een heel stuk dieper zit.
Bah Kersjes, ik heb echt met je te doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64707275
Wat een hoop pasgeboren kruimeltjes Elke dag een beeb, het lijkt wel kerst al die cadeau'tjes

Cattie & man; van harte gefeliciteerd met de geboorte van Fee Een hele fijne kraamtijd toegewenst!

DolleMina & man; wat is het snel gegaan! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Annicka Ook wens ik jou een hele fijne kraamtijd toe!

Kersjes; een héle dikke knuffel voor jou, wat zul je je rot voelen, ik hoop dat het snel verandert!

Bar; wat een mooie prille plaatjes , geniet ervan!

Memmel, leuk een broertje voor Anna

Raissa; wat spannend dat je "de" datum al weet! Ik hoop dat de volgende controle een betere groei laat zien en dat jullie meisje gewoon binnen de curve blijft.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:01:40 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64707510
quote:
Poeh BE nog vlotter.... ik beviel van Isa binnen 3,5 uur, iig toen had ik de 10cm bereikt en er al een 1/2 uur persweeën opzitten, maar ja die kleine voetjes kwamen eerst het moet dus niet veel sneller kunnen eigenlijk dan krijg ik niet eens kans om adem te halen.
Ik heb toen wel na de keizersnede nog enorme naweeën gehad niet erg fijn met een wond op je buik
Hoop dus voor Dollemina dat ze daar minder/geen last van heeft.
Ik zei daarom ook Reinhilde, omdat die dagenlang weeen gehad heeft zonder resultaat. En het schijnt zo te zijn dat dat bij de 2e minder snel gebeurt. Maar met zolang weeen als zij had heb je volgens mij geen naweeen meer hoor, die baarmoeder is dan moe. Ik heb ze ook niet gehad volgens mij, mede dankzij een vrij langzamen start.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 05-01-2009 22:09:18 ]
pi_64707689
Dollemina, gefeliciteerd met de geboorte van Annicka! En zo snel!

Kersjes, heel veel sterkte! En goed dat je het met de vk gaat bespreken, hopenlijk voel je je snel weer wat beter.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 5 januari 2009 @ 22:05:36 #110
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64707736
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Sonnetje85 het volgende:

En Kersjes, mijn zus had het ook. Hoe erg het precies was weet ik eigenlijk niet, maar dat hele zwanger zijn vond ze niets aan. Ze kon er ook niet heel erg van genieten.
Tja zwanger zijn is soms ook gewoon niet leuk vraag me af waarom mensen perse willen dat je continu staat te jompelen en jubelen, bij Isa vond ik het helemaal niet leuk en ik heb zelfs getwijfeld of ik het ooit nog wel zou willen hoor ik vond het maar een zware beproeving voor mijn lijf en geestelijke gestel.
Kan geen data herinneren dat ik me lichamelijk oké voelde en dat 37 weken lang. En toen kwam er nog een operatie overheen om Isa eruit te krijgen, maar ach ook dat liep een beetje anders als gepland stond omdat artsen vonden dat het allemaal wel meeviel en je je de ween inbeeldde

De colitis speelde de eerste weken al op, toen kwam de gigantische misselijkheid wat inhield dat ik 6 uur per dag zo ziek was dat ik moest kotsen, toen meteen daarop kwam het vocht vasthouden ruim 16 liter overal... paste nergens meer in zelfs niet in pantoffels ik zat dus aan huis gebonden want lopen deed zeer. En toen kwam de enorme jeuk met blaasjes/blaren die kapot sprongen totdat er op handen en voeten geen huid meer zat..... naja als dat leuk is
En dan al die fijne mensen die vinden dat je er ECHT van moet genieten want hoe vaak ben je nou zwanger in je leven, ach ja dat hoort erbij hé, tja je moet er wat voor over hebben enz enz.
de dooddoeners die je dan niet wilt horen die krijg je naar je kop..... nee dan vergaat dat roze wolkje snel.
En daar werd ik toen erg down van, van mensen die aan je vragen hoe het met je gaat maar als je dan verteld dat je je klote voelt zeggen dat het heeeeel normaal is en dat het er allemaal bij hoort.

Gelukkig kan het dus ook anders we hebben nu dan geestelijk een paar zware weken achter de rug maar lichamelijk voel ik me nu top en geniet ik op de stille momentjes echt op en top van het zwanger zijn, zo in bed liggen met je hand op je buik of in een warm bad, het kan dus wel en ik ben blij dat we de gok nog een keer genomen hebben, nu hopen dat het zo blijft.
Maar ik kan me door mijn vorige ervaring heel goed indenken dat sommige dames zwanger zijn echt klote vinden!
Mama van Isa en Ties
  maandag 5 januari 2009 @ 22:08:17 #111
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64707870
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou Marlieske, als ik de post van Kersjes zo lees en inschat, dan vrees ik dat het niet gaat om 'superdown' zijn, maar dat ze al een heel stuk dieper zit.
Bah Kersjes, ik heb echt met je te doen.
Dat geloof ik ook Moonah, daarom ook de tekst in kleine lettertjes erbij dit klinkt heel wat ernstiger, maar ik denk wel dat lichamelijk en geestelijk aan elkaar kan hangen, mogelijk kunnen ze Kersjes daar ook wat in helpen.
Mama van Isa en Ties
pi_64708104
ik heb geen naweeen gehad idd, of ik heb ze gewoon niet gevoeld omdat de ruggeprik nog 24 uur na de keizersnede aangestaan heeft.

En BE, ik ben het nog niet vergeten...
ik heb altijd een groot gezin gewild, maar de herinnering aan de bevalling is nog erg aanwezig en levendig. Gelukkig mag ik iig een jaar niet zwanger worden, mss is het daarna vervaagd..
pi_64708160
Kers, wat naar dat je je zo voelt! Slim om even aan te kaarten bij vk of bij de ha
Fake it till you make it...
  maandag 5 januari 2009 @ 22:16:56 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64708328
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:12 schreef Reinhilde het volgende:
ik heb geen naweeen gehad idd, of ik heb ze gewoon niet gevoeld omdat de ruggeprik nog 24 uur na de keizersnede aangestaan heeft.

En BE, ik ben het nog steeds niet vergeten...
ik heb altijd een groot gezin gewild, maar de herinnering aan de bevalling is nog erg aanwezig en levendig. Gelukkig mag ik iig een jaar niet zwanger worden, mss is het daarna vervaagd..
Als het goed is wel. Althans, ik weet ook nog wel dat het erg was, maar de echte pijn en gruwel kan ik niet meer oproepen. Nu was het bij mij natuurlijk op zich lichamelijk niet eens zwaar, de paniek kwam pas toen Sasha er niet uit kwam, dat scheelt wel.
En joh, met een jaar zijn ze zo-zo-zooooooooo leuk, dan kan je niet anders dan daar nog minstens 2 exemplaren van te willen.
Helaas zegt F. hier dat hij een week na de bevalling van nr 2 op de operatietafel ligt voor een knipje, dus meer dan dat worden het er niet.
pi_64708436
Ik hoop het! Want we willen heel graag meer kindjes. Maar nog een keer zo'n bevalling... brrrr
  maandag 5 januari 2009 @ 22:31:03 #116
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64709051
Reinhilde, waarom mag je een jaar niet zwanger worden?
Ik lees niet altijd alles meer, dus vergeef me als ik dit had moeten weten
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 5 januari 2009 @ 22:55:09 #117
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_64710258
Jee, ben je ook weer eens een dagje aan het werk!
Wat ontzettend veel leuk nieuws hier vandaag.

Cattie, van harte gefeliciteerd met Fee.

Bar, van harte gefeliciteerd met de mooie echo.

Memmel, wat leuk, een broertje voor Anna.

DolleMina, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Annicka.

En ik hoop dat Jutterje haar beeb inmiddels ook al in haar armen heeft.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_64710295
DolleMina, en dat vertel je even onopvallend zo! Haha, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Kersjes, wat klote dat je je zo ellendig voelt, goed dat je dat gewoon eerlijk kan zeggen. En je hoeft hier toch geen hele verklaringen te geven over dat je het zwanger worden zelf zo graag wou enzvoorts!
Hopelijk knap je toch gauw op, het iig meteen aan je verloskundige vertellen bij een 1e bezoekje is slim.
En hoop ook dat de misselijkheid en spugen gaan verdwijnen, meen me te herinneren dat je bij Devins zwangerschap 9 maanden ziek bent geweest

Poppedein en Chan, hoe is het bij jullie?
Ik vind het zo ontzettend leuk dat ik jullie nu hier,een topic verder, volgen kan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 5 januari 2009 @ 22:59:47 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_64710451
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:31 schreef Marie79 het volgende:
Reinhilde, waarom mag je een jaar niet zwanger worden?
Ik lees niet altijd alles meer, dus vergeef me als ik dit had moeten weten
Vanwege keizersnee waarschijnlijk

Kersjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 januari 2009 @ 23:01:16 #120
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64710514
Dollemina gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!

Super zeg!
No more games, no more drama...
pi_64710619
Marie, idd wat Troel zei, vanwege de keizersnede.
pi_64710694
Cattie gefeliciteerd met Fee

Dollemina gefeliciteerd met Annicka
  maandag 5 januari 2009 @ 23:05:32 #123
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64710712
Toch verschilt dat beleid per gyn geloof ik Reinhilde, ik mocht alweer na een half jaar , maar een jaar heb ik ook van anderen vaak gehoord.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_64711039
quote:

Mwah, je kan best adem halen als het sneller gaat dus stikken doe je in ieder geval niet. Tis alleen wat heftig
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64711794
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:05 schreef Leah het volgende:
Toch verschilt dat beleid per gyn geloof ik Reinhilde, ik mocht alweer na een half jaar , maar een jaar heb ik ook van anderen vaak gehoord.
Dat wist ik niet!
Ik vind een jaar wel prima trouwens.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:31:36 #126
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64711851
Wauw DolleMina ook bevallen!
Wat gaaf zeg! Gefeliciteerd met jullie meisje!!
pi_64712288
hij gaat lekker dames..
volgens mij zijn mijn vliezen zojuist gebroken beetje vreemde gewaarwording om met zijn tweeën boven een potje met vocht te hangen om het te analyseren.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_64712629
ja vrees het ook
  maandag 5 januari 2009 @ 23:49:47 #130
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64712657

Op deze manier zijn we snel door de januari baby's heen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_64712688
Succes alvast.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:57:31 #132
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64712995
Succes Estrys!

En idd, het is begonnen, de januari babyboom
Het zijn de leukste, echt waar!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:59:17 #133
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64713072
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:45 schreef DolleMina het volgende:
Ik ben vannacht ook bevallen. Ik ben voor mijn gevoel begonnen om 0:10, om een uur drie ben ik in de douche gegaan, heb om 4:10 mijn man laten bellen naar de verloskundige dat ik toch wel heftige weeen had (iedere twee a drie minuten een wee van een minuut), waarna ze besloot te komen. Om 4:32 nog een keer laten bellen omdat ik persdrang voelde en ze toch echt moest opschieten, en om 5:21 is Annicka Maria geboren. Volgens de richtlijnen van de verloskundige ben ik in 3,5 uur bevallen.

Kreeg dan ook meteen het advies mee om bij een eventuele tweede bij de eerste wee meteen al te bellen... Ben wel op één van mijn verboden data bevallen...
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:18 schreef glasbak het volgende:

[..]

Mocht er wat breken bij je, even de kurk erin tot ten minste dinsdag Benen strak over elkaar houden
Gefeliciteerd nogmaals! Maar eeh.. luisteren is er bij jou ook niet bij he De enige dag in Januari dat je nou net niet mag bevallen, dan poep je het zo 1,2,3 uit! Had je je nou niet effe een dagje in kunnen houden?

hoi hoi hoi, ik ben oom geworden!!!
pi_64714452
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:40 schreef Estrys het volgende:
hij gaat lekker dames..
volgens mij zijn mijn vliezen zojuist gebroken beetje vreemde gewaarwording om met zijn tweeën boven een potje met vocht te hangen om het te analyseren.
Zet hem op Estrys! Alvast heel veel succes
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:49 schreef texelonia het volgende:

Op deze manier zijn we snel door de januari baby's heen...
Idd

3,4 en 5 Januari gaf een baby, en het is alweer de 6e, dus wat dat betreft kan er weer eentje bij
pi_64715178
Mag ik ook in het lijstje
21 Juli uitgerekend !!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_64715469
Estrys zet m op!!
pi_64715488
jessiiiieee! gefeliciteerd!
hoe gaat ie?
pi_64715514
dollemina, dat heb je snel geklaard, dat klusje! veel geluk met jullie Annicka!
en oom glasbak natuurlijk ook van harte!
pi_64715516
Ja ik voel me buiten pijn in me borsten en wat moe lichanemlijk verder heel goed. Was een beetje verwarrende tijd. Maar inmiddels ben ik aan het idee gewend. Nu mijn omgeving nog
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_64715579
oei, was 't heel erg..?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 05:21:35 #141
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64717230
Wat gaan we hard hier!
Dollemina, gefeliciteerd met Annicka, ik wens jullie een rustige kraamtijden een mooi leven!

Kersjes, alles is al gezegd denk ik. Ga iig hulp zoeken bij vk of ha.

Estrys,

Jessie! Wat leuk! vertel meer!

En voor diegenen die zich afvragen wat ik hier doe...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64717275
Om elf uur braken dus mijn vliezen. Om twaalf uur begonnen de weeen. En om 3:21 is geboren onze zoon:
zijn naam is Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb, hij weegt 3250 gram en moeders is in shock door de snelle bevalling

paps zal snel de foto's uploaden...
pi_64717291
Estrys gefeliciteerd met Seb !!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_64717307
Jeetjeee al die baby's achter mekaar

GEFELICITEERD Dolle Mina en Estrys
pi_64717327
Goedemorgen allemaal!

Estrys en Dollemina, gefeliciteerd!
Het begint een heuse babyboom te worden!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:20:32 #146
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64717466
Wow Estrys, een jongetje na dat meisjes geweld. Gefeliciteerd!!! Ook al zo'n snelle. Al weer wat bijgekomen van de schok?
pi_64717471
Estrys, van harte gefeliciteerd met de turbo bevalling van Seb wat een mooie naam!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:25:13 #148
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64717496
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon estrys!!! Wauw, ook al zo rappe bevalling!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:26:56 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64717510
Estrys, van harte gefeliciteerd met Seb. Ik moet het hier nu echt heel goed gaan bijhouden
Voor je het weet heb je een turbobevalling gemist. Succes met bijkomen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:27:08 #150
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64717511
Dolle Mina en man, gefeliciteerd met jullie dochter Annicka!

Estrys en man, van harte met jullie zoon Seb!
Wat schrikken dat het zo snel ging, lijkt me! Ik hoop dat je vlug opknapt van dat idee ook en dat jullie lekker van elkaar genieten!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64717567
Estrys, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Geniet er van. (ik heb nog steeds niet door hoe je blauwe jompels doet...)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 07:36:58 #152
5428 crew  miss_sly
pi_64717585
Estrys gefeliciteerd met Seb
Wat snel

Een echte, heuse babyboom
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:40:04 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64717609
Dát is snel zeg! Wat een leuke naam, Seb!
Van harte gefeliciteerd!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:40:50 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64717616
Hoera! Jessie!
Hoe vinden de meiden het? Veel succes en ik wens je een goede zwangerschap toe.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:49:28 #155
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64717677
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
Om elf uur braken dus mijn vliezen. Om twaalf uur begonnen de weeen. En om 3:21 is geboren onze zoon:
zijn naam is Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb, hij weegt 3250 gram en moeders is in shock door de snelle bevalling

paps zal snel de foto's uploaden...
En om 6:15 uur alweer posten

Estrys en man van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Seb. En ook weer zo'n snelle bevalling....

Kersjes, wat vervelend en rot dat je je zo voelt zeg. Ook ik vind het knap en goed van je dat je het hier post, kun je het in ieder geval een beetje kwijt. Ik hoop dat een gesprek met de VK je een wat beter gevoel geeft.

Nou wie gaat voor de 7e?? Floria?????

Jessie, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

en ik zit hier te koukleumen, de verwarming had weer eens te weinig water, heb dus net eerst water staan/zitten bijvullen
Make love, not war ☮
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:50:32 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_64717684
Estrys ook al zo'n turbo bevalling! Ik kan me voorstellen dat je er beduusd van bent

Van harte gefeliciteerd met Seb! Wat een leuke naam!! geniet van elkaar

jessie, alles gaat goed dus! fijn!
stormy waters...
sailin'
pi_64717688

Estrys, gefeliciteerd met Seb!
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 07:56:18 #158
5428 crew  miss_sly
pi_64717731
Ow ja, jessie, welkom fijn dat alles goed gaat
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:59:19 #159
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64717752
Estrys, gefeliciteerd met jullie zoon, Seb! Wat een leuke naam, en wat is het snel gegaan!

Jessie, ik was benieuwd hoe het met je ging en hoe je ouders en meiden reageerden. Fijn dat je weer meepost!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_64717962
estrys gefeliciteerd met je zoon
mama van 3 kids!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:31:19 #161
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64718062
Estrys en man van harte met de geboorte van Seb!
Wat een boel bevallingen zeg!
pi_64718075
WOW, het is niet bij te houden hier.

Dollemina gefeliciteerd met je dochter!!
Estrys gefeliciteerd met je zoon!!
pi_64718109
Estrys, gefeliciteerd met Seb!! Wat een snelle bevalling zeg!!

Welkom Jessie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64718114
Estrys en man gefeliciteerd met jullie zoon Seb!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:45:50 #165
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_64718225
Is er een inteken lijst voor zulke bevallingen

Seb Estrys en man van harte.
  Jubileum moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 08:49:25 #166
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64718290
Estrys gefeliciteerd met jullie zoon Seb

Jessie welkom terug
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:57:41 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64718418
Estrys, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
En wat een snelle bevalling ook weer!
Mocht ook wel na een paar slepende lange drama's. Maar dit is ook wel weer het andere uiterste hoor!

Geniet van elkaar!

Jessie!
pi_64718483
Jeetje babyboom op FoK, super gaaf
Dollemina en Estrys van harte met jullie kroost
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:03:50 #169
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64718509
Hallo allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap . Ik ben hier nieuw (in OUD). Momenteel 19 weken zwanger en ik wil graag weten tot wanneer jullie op je buik sliepen/slapen.

Groetjes Marlies
Niet mieten! Door gieten!
pi_64718587
Estrys, van harte met Seb
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:21:44 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64718792
Babyboom .
DolleMina, van harte met je kleine meisje ! Doe mij zo'n snelle bevalling .
Estrys ook van harte met Seb, leuke naam .
KuikenGuppy
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:22:07 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64718798
Estrys van harte met Seb
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:22:33 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64718807
jessie en seilram van harte welkom hier, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen .
KuikenGuppy
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:23:22 #174
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_64718820
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:03 schreef seilram het volgende:
Hallo allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap . Ik ben hier nieuw (in OUD). Momenteel 19 weken zwanger en ik wil graag weten tot wanneer jullie op je buik sliepen/slapen.
Tot het voor jezelf niet meer prettig aanvoelt.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:26:05 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_64718871
Gefeliciteerd!

(En wat leuk dat er weer zo'n januaririjtje met baby's is!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64718879
Estrys en man, van harte met jullie zoon Seb
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:26:48 #177
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64718885
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
[b]Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb[/b
Wat een leuke na(a)m(en).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64718919
Jessie zag ik verschijnen hier, van harte
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:33:45 #179
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64719015
DolleMina van harte gefeliciteerd met Annicka!
Estrys van harte gefeliciteerd met Seb!

Jessieeee!!! WB! Wat vinden de meiden ervan?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64719077
Estrys gefeliciteerd met Seb
Wat een ontzettend snelle bevalling zeg!

Jessie
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:37:33 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64719097
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:23 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Tot het voor jezelf niet meer prettig aanvoelt.
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.

Kennen jullie deze link?
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/
Daar kan je uitrekenen wat voor jou het ideale eind-gewicht zou zijn bij je zwangerschap.
Ik ben wel blij met wat ze aangeven voor mij (nl. max 10 kilo) maar ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Ja, je startgewicht en je lengte, maar verder...
Zou het wel fijn vinden als het me zou lukken.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:42:38 #182
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64719219
Estrys, wat leuk! Een jongen!
Gefeliciteerd met Seb!

Hopelijk gaat het met jou vlug beter!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64719320
Estrys, heel veel geluk met jullie SEB!!!
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 09:48:08 #184
5428 crew  miss_sly
pi_64719347
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.

Kennen jullie deze link?
Daar kan je uitrekenen wat voor jou het ideale eind-gewicht zou zijn bij je zwangerschap.
Ik ben wel blij met wat ze aangeven voor mij (nl. max 10 kilo) maar ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Ja, je startgewicht en je lengte, maar verder...
Toevallig was ik daar ook net mee bezig, de gewichtstoename, hoeveel en wanneer enzo. Ik zou volgens die berekening max 13 kilo mogen aankomen. LIjkt me een prima streven
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:53:07 #185
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64719490
Jessie gefeliciteerd!

Estrys Wat een turbo bevalling! Gefeliciteerd met Seb En hopelijk kun je snel beetje bijkomen van de snelle bevalling en lekker genieten met zijn drietjes.

En dan juttertje de 7e (ben zo benieuwd hoe het met haar gaat in het ziekenhuis!) en Floria de 8ste?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:55:48 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64719570
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kennen jullie deze link?
Ik zou 14 kilo mogen aankomen. Dat is 2 kilo meer dan dat ik bij Noah aankwam. En ik lig nog op schema nu Ik had het idee dat ik nu al eerder meer aan gekomen was (nu 6 kilo, valt me nog mee als je ziet hoeveel ik snoep ) maar dat valt dus reuze mee

En ik slaap trouwens nog steeds op mijn buik Af en toe dan, niet de hele nacht (maar dat deed ik sowieso niet, ook niet voor ik zwanger was). En wel steeds vaker beetje schuin idd, en met een been opgetrokken. En vooral niet met een volle blaas --> harde buik
©Dumbo
pi_64719664
En nog even zwaaien naar Jessie
Hoe vinden de meiden het?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_64719681
Estrys & man van harte gefeliciteerd met de geboorte van Seb Een goeie kraamtijd toegewenst!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:14:22 #189
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64720066
Estrys gefeliciteerd met de geboorte van Seb!! (Wel eng lijkt me zo'n snelle bevalling)

Jessie gefeliciteerd met je zwangerschap
En seilram ook welkom Ik ben ook een buikslaper, maar begin wel te merken dat ik daar wel protest op begin te krijgen. 1 been opgetrokken gaat inderdaad wel beter
No more games, no more drama...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:20:09 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64720225
Estrys en Dolle Mina, van harte met jullie Seb en Annicka

Jessie wat leuk, gefeliciteerd!
Ik ben helemaal verrast.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:28:43 #191
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64720457
Hoi allemaal,

Hoe kan het dat jullie maar zo weinig (mogen) aankomen volgens die meter!!! Bij mij zegt ie 22 kilo!! Ik woog 62 kilo en ben 171 cm. Maar op het eind 84 kilo... pff dat is nog wat zeg . Ik ben er trouwens al wel dik 7 aangekomen en ben 19 weken.

Mijn buikslapen gaat tot nu toe nog wel, maar idd vaak ook met 1 been omhoog. Was benieuwd hoe dat anderen gaat.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:31:48 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64720547
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,

Hoe kan het dat jullie maar zo weinig (mogen) aankomen volgens die meter!!! Bij mij zegt ie 22 kilo!! Ik woog 62 kilo en ben 171 cm. Maar op het eind 84 kilo... pff dat is nog wat zeg . Ik ben er trouwens al wel dik 7 aangekomen en ben 19 weken.

Mijn buikslapen gaat tot nu toe nog wel, maar idd vaak ook met 1 been omhoog. Was benieuwd hoe dat anderen gaat.
Welkom!

Het komt bij mij iig omdat ik nu veel te zwaar ben, en dan denk ik dat ze er vanuit gaan dat je lichaam genoeg reserves heeft om van rond te komen en dus hoef ik alleen te eten om mijn kindje voeding/brandstof te geven terwijl jij zowel voor jezelf als voor je kindje voeding/brandstof binnen moet krijgen.

Wil je in het lijstje in de OP? Wanneer ben je precies uitgerekend?
pi_64720607
Als ik dat lijstje van het gewicht invul dan geeft hij bij elke lengte tussen de 160 en de 180 en elk gewicht tussen de 65 en de 115 kilo dat ik 22 kilo aan zou mogen komen. Ik denk dus dat het een beetje van slag is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:36:38 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64720687
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,

Hmm vreemd... Ik ben 1.68 en woog 65 en mag daar dus 14 kilo bij aankomen. Het zal wel met bmi te maken hebben? Jij had een iets lager startgewicht dan ik en bent iets langer, dus mag je daarom denk ik ook meer aankomen.

Maar omdat die site zegt dat je 22 kilo aan mág komen, betekent niet dat dat ook móet hè

Ik had trouwens verkeerd gerekend, ik lig ruim 3 kilo onder wat ik volgens dat schema nu mag wegen
©Dumbo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:38:44 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64720745
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:33 schreef Igraine het volgende:
Als ik dat lijstje van het gewicht invul dan geeft hij bij elke lengte tussen de 160 en de 180 en elk gewicht tussen de 65 en de 115 kilo dat ik 22 kilo aan zou mogen komen. Ik denk dus dat het een beetje van slag is.
Oh bij mij nu ook idd! En bmi vult ie ook niet meer in, deed ie eerst wel.
©Dumbo
pi_64720771
Gefeliciteerd met Seb, Estrys!
Het gaat hier echt snel! Goed begin van het nieuwe jaar zo.

Handige link BE! Ik mag ook 10 kg aankomen, terwijl ik eerder had gelezen 7, dus dat valt dan weer mee haha!
Ben gelukkig die 1.5kg die ik met kerst en oud en nieuw was aangekomen ineens weer kwijt (ging het normaal als ik niet zwanger was ook maar zo makkelijk), dus ben nu weer terug op mijn begin gewicht.
pi_64720816
Je moet op die site wel een punt in je lengte zeggen he, anders doet ie het idd niet en vult ie je bmi niet in en zegt ie automatisch ondergewicht.
pi_64720867
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:45 schreef Rottdog het volgende:
Is er een inteken lijst voor zulke bevallingen
Ja maar de inschrijving is helaas *net* gesloten...jammer dan!

Estrys en man! Gefeliciteerd met Seb!
Beetje onwerkelijk he? zo'n turbobevalling...dat had ik tenminste wel. Het ene moment begint de bevalling en niet veel later ligt er een kindje bij je.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:46:13 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64720966
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef tessie het volgende:
Je moet op die site wel een punt in je lengte zeggen he, anders doet ie het idd niet en vult ie je bmi niet in en zegt ie automatisch ondergewicht.
Owjah dat scheelt idd De eerste keer deed ik dat dus wel goed...
©Dumbo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:48:33 #200
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64721028
Jessie welkom hier

Hier al een poosje gewoon buikpijn,niet laag maar echt op mijn buik, heel appart.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')