Nou Marlieske, als ik de post van Kersjes zo lees en inschat, dan vrees ik dat het niet gaat om 'superdown' zijn, maar dat ze al een heel stuk dieper zit.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef marlieske het volgende:
Misschien dat als je je lichamelijk wat beter zou voelen dat je je dan ook wat vrolijker/positiever zou voelen? ik merk zelf namelijk dat ik het nu veel beter trek als bij de zwangerschap van Isa toen ik van de ene kwaal in de andere rolde, daar alleen al van werd ik super down want de energie was gewoon op, vlak het lichamelijke dus niet helemaal uit want dat trekt natuurlijk wel een wissel op je mentale gestel.
(en daarmee zeg ik niet dat het daar aan zou liggen hé, ik vlak een depressie echt niet uit)
Ik zei daarom ook Reinhilde, omdat die dagenlang weeen gehad heeft zonder resultaat. En het schijnt zo te zijn dat dat bij de 2e minder snel gebeurt. Maar met zolang weeen als zij had heb je volgens mij geen naweeen meer hoor, die baarmoeder is dan moe.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef marlieske het volgende:
Poeh BE nog vlotter.... ik beviel van Isa binnen 3,5 uur, iig toen had ik de 10cm bereikt en er al een 1/2 uur persweeën opzitten, maar ja die kleine voetjes kwamen eersthet moet dus niet veel sneller kunnen eigenlijk dan krijg ik niet eens kans om adem te halen.
Ik heb toen wel na de keizersnede nog enorme naweeën gehad niet erg fijn met een wond op je buik![]()
Hoop dus voor Dollemina dat ze daar minder/geen last van heeft.
Tja zwanger zijn is soms ook gewoon niet leuk vraag me af waarom mensen perse willen dat je continu staat te jompelen en jubelen, bij Isa vond ik het helemaal niet leuk en ik heb zelfs getwijfeld of ik het ooit nog wel zou willen hoor ik vond het maar een zware beproeving voor mijn lijf en geestelijke gestel.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
En Kersjes, mijn zus had het ook. Hoe erg het precies was weet ik eigenlijk niet, maar dat hele zwanger zijn vond ze niets aan. Ze kon er ook niet heel erg van genieten.
Dat geloof ik ook Moonah, daarom ook de tekst in kleine lettertjes erbij dit klinkt heel wat ernstiger, maar ik denk wel dat lichamelijk en geestelijk aan elkaar kan hangen, mogelijk kunnen ze Kersjes daar ook wat in helpen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou Marlieske, als ik de post van Kersjes zo lees en inschat, dan vrees ik dat het niet gaat om 'superdown' zijn, maar dat ze al een heel stuk dieper zit.
Bah Kersjes, ik heb echt met je te doen.![]()
Als het goed is wel. Althans, ik weet ook nog wel dat het erg was, maar de echte pijn en gruwel kan ik niet meer oproepen. Nu was het bij mij natuurlijk op zich lichamelijk niet eens zwaar, de paniek kwam pas toen Sasha er niet uit kwam, dat scheelt wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:12 schreef Reinhilde het volgende:
ik heb geen naweeen gehad idd, of ik heb ze gewoon niet gevoeld omdat de ruggeprik nog 24 uur na de keizersnede aangestaan heeft.
En BE, ik ben het nog steeds niet vergeten...![]()
ik heb altijd een groot gezin gewild, maar de herinnering aan de bevalling is nog erg aanwezig en levendig. Gelukkig mag ik iig een jaar niet zwanger worden, mss is het daarna vervaagd..
Vanwege keizersnee waarschijnlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 22:31 schreef Marie79 het volgende:
Reinhilde, waarom mag je een jaar niet zwanger worden?
Ik lees niet altijd alles meer, dus vergeef me als ik dit had moeten weten![]()
Mwah, je kan best adem halen als het sneller gaat dus stikken doe je in ieder geval niet. Tis alleen wat heftigquote:Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef marlieske het volgende:
Poeh BE nog vlotter.... ik beviel van Isa binnen 3,5 uur, iig toen had ik de 10cm bereikt en er al een 1/2 uur persweeën opzitten, maar ja die kleine voetjes kwamen eersthet moet dus niet veel sneller kunnen eigenlijk dan krijg ik niet eens kans om adem te halen.
Dat wist ik niet!quote:Op maandag 5 januari 2009 23:05 schreef Leah het volgende:
Toch verschilt dat beleid per gyn geloof ik Reinhilde, ik mocht alweer na een half jaar, maar een jaar heb ik ook van anderen vaak gehoord.
quote:Op maandag 5 januari 2009 18:45 schreef DolleMina het volgende:
Ik ben vannacht ook bevallen.Ik ben voor mijn gevoel begonnen om 0:10, om een uur drie ben ik in de douche gegaan, heb om 4:10 mijn man laten bellen naar de verloskundige dat ik toch wel heftige weeen had (iedere twee a drie minuten een wee van een minuut), waarna ze besloot te komen. Om 4:32 nog een keer laten bellen omdat ik persdrang voelde en ze toch echt moest opschieten, en om 5:21 is Annicka Maria geboren.
Volgens de richtlijnen van de verloskundige ben ik in 3,5 uur bevallen.
![]()
Kreeg dan ook meteen het advies mee om bij een eventuele tweede bij de eerste wee meteen al te bellen...Ben wel op één van mijn verboden data bevallen...
Gefeliciteerd nogmaals! Maar eeh.. luisteren is er bij jou ook niet bij hequote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:18 schreef glasbak het volgende:
[..]
Mocht er wat breken bij je, even de kurk erin tot ten minste dinsdagBenen strak over elkaar houden
Zet hem op Estrys! Alvast heel veel succesquote:Op maandag 5 januari 2009 23:40 schreef Estrys het volgende:
hij gaat lekker dames..
volgens mij zijn mijn vliezen zojuist gebrokenbeetje vreemde gewaarwording om met zijn tweeën boven een potje met vocht te hangen om het te analyseren.
Iddquote:Op maandag 5 januari 2009 23:49 schreef texelonia het volgende:
Op deze manier zijn we snel door de januari baby's heen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
En om 6:15 uur alweer postenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
Om elf uur braken dus mijn vliezen. Om twaalf uur begonnen de weeen. En om 3:21 is geboren onze zoon:
zijn naam is Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb, hij weegt 3250 gram en moeders is in shock door de snelle bevalling![]()
paps zal snel de foto's uploaden...
Tot het voor jezelf niet meer prettig aanvoelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:03 schreef seilram het volgende:
Hallo allemaal,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik ben hier nieuw (in OUD). Momenteel 19 weken zwanger en ik wil graag weten tot wanneer jullie op je buik sliepen/slapen.
Wat een leuke na(a)m(en).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:15 schreef Estrys het volgende:
[b]Sebastian Julius zijn roepnaam is Seb[/b
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:23 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Tot het voor jezelf niet meer prettig aanvoelt.
Toevallig was ik daar ook net mee bezig, de gewichtstoename, hoeveel en wanneer enzo. Ik zou volgens die berekening max 13 kilo mogen aankomen. LIjkt me een prima strevenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.
Kennen jullie deze link?
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/
Daar kan je uitrekenen wat voor jou het ideale eind-gewicht zou zijn bij je zwangerschap.
Ik ben wel blij met wat ze aangeven voor mij (nl. max 10 kilo) maar ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Ja, je startgewicht en je lengte, maar verder...
Zou het wel fijn vinden als het me zou lukken.
Ik zou 14 kilo mogen aankomen. Dat is 2 kilo meer dan dat ik bij Noah aankwam. En ik lig nog op schema nuquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, zo ging het bij mij ook idd. Heb het nog best lang vol gehouden door de stutten met kussens enzo. En dan half scheef liggen zeg maar.
Kennen jullie deze link?
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/
Daar kan je uitrekenen wat voor jou het ideale eind-gewicht zou zijn bij je zwangerschap.
Ik ben wel blij met wat ze aangeven voor mij (nl. max 10 kilo) maar ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Ja, je startgewicht en je lengte, maar verder...
Zou het wel fijn vinden als het me zou lukken.
Welkom!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,
Hoe kan het dat jullie maar zo weinig (mogen) aankomen volgens die meter!!! Bij mij zegt ie 22 kilo!! Ik woog 62 kilo en ben 171 cm. Maar op het eind 84 kilo... pff dat is nog wat zeg. Ik ben er trouwens al wel dik 7 aangekomen en ben 19 weken.
Mijn buikslapen gaat tot nu toe nog wel, maar idd vaak ook met 1 been omhoog. Was benieuwd hoe dat anderen gaat.
Hmm vreemd... Ik ben 1.68 en woog 65 en mag daar dus 14 kilo bij aankomen. Het zal wel met bmi te maken hebben? Jij had een iets lager startgewicht dan ik en bent iets langer, dus mag je daarom denk ik ook meer aankomen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,
Hoe kan het dat jullie maar zo weinig (mogen) aankomen volgens die meter!!! Bij mij zegt ie 22 kilo!! Ik woog 62 kilo en ben 171 cm. Maar op het eind 84 kilo... pff dat is nog wat zeg. Ik ben er trouwens al wel dik 7 aangekomen en ben 19 weken.
Mijn buikslapen gaat tot nu toe nog wel, maar idd vaak ook met 1 been omhoog. Was benieuwd hoe dat anderen gaat.
Oh bij mij nu ook idd! En bmi vult ie ook niet meer in, deed ie eerst wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:33 schreef Igraine het volgende:
Als ik dat lijstje van het gewicht invul dan geeft hij bij elke lengte tussen de 160 en de 180 en elk gewicht tussen de 65 en de 115 kilo dat ik 22 kilo aan zou mogen komen. Ik denk dus dat het een beetje van slag is.
Ja maar de inschrijving is helaas *net* gesloten...jammer dan!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:45 schreef Rottdog het volgende:
Is er een inteken lijst voor zulke bevallingen![]()
Owjah dat scheelt iddquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef tessie het volgende:
Je moet op die site wel een punt in je lengte zeggen he, anders doet ie het idd niet en vult ie je bmi niet in en zegt ie automatisch ondergewicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |