quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Sonnetje85 het volgende:En Kersjes, mijn zus had het ook. Hoe erg het precies was weet ik eigenlijk niet, maar dat hele zwanger zijn vond ze niets aan. Ze kon er ook niet heel erg van genieten.
Tja zwanger zijn is soms ook gewoon niet leuk vraag me af waarom mensen perse willen dat je continu staat te jompelen en jubelen, bij Isa vond ik het helemaal niet leuk en ik heb zelfs getwijfeld of ik het ooit nog wel zou willen hoor ik vond het maar een zware beproeving voor mijn lijf en geestelijke gestel.
Kan geen data herinneren dat ik me lichamelijk oké voelde en dat 37 weken lang. En toen kwam er nog een operatie overheen om Isa eruit te krijgen, maar ach ook dat liep een beetje anders als gepland stond omdat artsen vonden dat het allemaal wel meeviel en je je de ween inbeeldde
De colitis speelde de eerste weken al op, toen kwam de gigantische misselijkheid wat inhield dat ik 6 uur per dag zo ziek was dat ik moest kotsen, toen meteen daarop kwam het vocht vasthouden ruim 16 liter overal... paste nergens meer in zelfs niet in pantoffels ik zat dus aan huis gebonden want lopen deed zeer. En toen kwam de enorme jeuk met blaasjes/blaren die kapot sprongen totdat er op handen en voeten geen huid meer zat..... naja als dat leuk is
En dan al die fijne mensen die vinden dat je er ECHT van moet genieten want hoe vaak ben je nou zwanger in je leven, ach ja dat hoort erbij hé, tja je moet er wat voor over hebben enz enz.
de dooddoeners die je dan niet wilt horen die krijg je naar je kop..... nee dan vergaat dat roze wolkje snel.
En daar werd ik toen erg down van, van mensen die aan je vragen hoe het met je gaat maar als je dan verteld dat je je klote voelt zeggen dat het heeeeel normaal is en dat het er allemaal bij hoort.
Gelukkig kan het dus ook anders we hebben nu dan geestelijk een paar zware weken achter de rug maar lichamelijk voel ik me nu top en geniet ik op de stille momentjes echt op en top van het zwanger zijn, zo in bed liggen met je hand op je buik of in een warm bad, het kan dus wel en ik ben blij dat we de gok nog een keer genomen hebben, nu hopen dat het zo blijft.
Maar ik kan me door mijn vorige ervaring heel goed indenken dat sommige dames zwanger zijn echt klote vinden!