abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 21:23:43 #101
5428 crew  miss_sly
pi_64705213
Kersjes, wat naar dat je je zo voelt. Goed dat je het in ieder geval gaat bespreken met de vk. Die weet er vast meer van, want onbekend is het zeker niet.

Wat ik nog wel even wil zeggen, hoewel ik niet weet of dat nu echt bij jou zal helpen, maar toch: zwanger zijn is niet alleen maar leuk en roze wolk, ook niet als je lang hebt moeten wachten. Het is hartstikke eng, onzeker, spannend, lichamelijk lastig, hormonaal erg vervelend, etc. Probeer dus in ieder geval niet te streng voor jezelf te zijn door te denken dat je alleen maar blij moet zijn en dus raar als dat niet zo is. Dat is niet raar, dat is heel menselijk.

Sterkte en ik hoop dat iig de misselijkheid dan nu minder wordt of zelfs wegblijft, zodat je je in ieder geval op dat punt snel beter kunt voelen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 januari 2009 @ 21:27:12 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64705421
Kersjes wat mij nu enorm lijkt te helpen tegen het spugen en de vervelende misselijkheid is een eetlepel cola net na het spugen, en bouillon, de tuinkruidenvarriant, dat geeft de maag wat rust, en scheelt voor mij echt een heleboel.

Je mag mij ook gerust pmen als je erover wilt schrijven/praten, misschien kunnen we elkaar beetje helpen

[ Bericht 1% gewijzigd door _Bar_ op 05-01-2009 21:57:08 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:28:04 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64705474
Reinhilde, ze zeggen dat een 2e altijd vlotter gaat he. Enneh... je bent alles toch meteen wel vergeten toen Thomas er eemaal uit was?
pi_64706446
Cattie en DolleMina van harte gefeliciteerd met Fee en Annicka!!!!

En Kersjes, mijn zus had het ook. Hoe erg het precies was weet ik eigenlijk niet, maar dat hele zwanger zijn vond ze niets aan. Ze kon er ook niet heel erg van genieten. Er was met haar ook afgesproken dat ze na de bevalling aan de AD moest gaan. Uiteindelijk hoefde dit niet (ondanks dat de HA dat absoluut wel wilde, maar mijn zus had een week in het zkh gelegen en daar vonden ze t niet nodig. Gelukkig ging alles toen weer (redelijk) goed).
Knap van je dat je het hier zo kan bespreken, dat je er zo open over kan zijn. Ik zou het ook zeker bij de vk aankaarten. Dan kunnen ze het in ieder geval in de gaten houden!
Bij mijn zus was tijdens de zwangerschap ook nog besproken dat ze eventueel ook aan de AD kon gaan tijdens de zwangerschap, als het echt niet meer ging (maar bij mijn zus spelen ook andere dingen, dus misschien hing het ook daarmee samen). Sterkte hiermee iig!
  maandag 5 januari 2009 @ 21:51:58 #105
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64706938
Poeh BE nog vlotter.... ik beviel van Isa binnen 3,5 uur, iig toen had ik de 10cm bereikt en er al een 1/2 uur persweeën opzitten, maar ja die kleine voetjes kwamen eerst het moet dus niet veel sneller kunnen eigenlijk dan krijg ik niet eens kans om adem te halen.
Ik heb toen wel na de keizersnede nog enorme naweeën gehad niet erg fijn met een wond op je buik
Hoop dus voor Dollemina dat ze daar minder/geen last van heeft.

DolleMina gefeliciteerd met jullie meisje je kan opa geen beter cadeau geven hoor.

Cattie wat fijn dat deze bevalling je meegevallen is ik hoopte al voor je dat het deze keer beter zou gaan, en het resultaat mag er wezen hoor wat een mooi meisje

Kersjes wat naar dat je je zo voelt, en goed dat je er zo open over bent dat maakt het een stuk eenvoudiger denk ik. Zoek in ieder geval de hulp en steun die je nodig hebt, beter er nu snel bij zijn als straks dieper en dieper in de put raken
Misschien dat als je je lichamelijk wat beter zou voelen dat je je dan ook wat vrolijker/positiever zou voelen? ik merk zelf namelijk dat ik het nu veel beter trek als bij de zwangerschap van Isa toen ik van de ene kwaal in de andere rolde, daar alleen al van werd ik super down want de energie was gewoon op, vlak het lichamelijke dus niet helemaal uit want dat trekt natuurlijk wel een wissel op je mentale gestel.
(en daarmee zeg ik niet dat het daar aan zou liggen hé, ik vlak een depressie echt niet uit)
Mama van Isa en Ties
  maandag 5 januari 2009 @ 21:55:35 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64707144
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:51 schreef marlieske het volgende:
Misschien dat als je je lichamelijk wat beter zou voelen dat je je dan ook wat vrolijker/positiever zou voelen? ik merk zelf namelijk dat ik het nu veel beter trek als bij de zwangerschap van Isa toen ik van de ene kwaal in de andere rolde, daar alleen al van werd ik super down want de energie was gewoon op, vlak het lichamelijke dus niet helemaal uit want dat trekt natuurlijk wel een wissel op je mentale gestel.
(en daarmee zeg ik niet dat het daar aan zou liggen hé, ik vlak een depressie echt niet uit)
Nou Marlieske, als ik de post van Kersjes zo lees en inschat, dan vrees ik dat het niet gaat om 'superdown' zijn, maar dat ze al een heel stuk dieper zit.
Bah Kersjes, ik heb echt met je te doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64707275
Wat een hoop pasgeboren kruimeltjes Elke dag een beeb, het lijkt wel kerst al die cadeau'tjes

Cattie & man; van harte gefeliciteerd met de geboorte van Fee Een hele fijne kraamtijd toegewenst!

DolleMina & man; wat is het snel gegaan! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Annicka Ook wens ik jou een hele fijne kraamtijd toe!

Kersjes; een héle dikke knuffel voor jou, wat zul je je rot voelen, ik hoop dat het snel verandert!

Bar; wat een mooie prille plaatjes , geniet ervan!

Memmel, leuk een broertje voor Anna

Raissa; wat spannend dat je "de" datum al weet! Ik hoop dat de volgende controle een betere groei laat zien en dat jullie meisje gewoon binnen de curve blijft.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:01:40 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64707510
quote:
Poeh BE nog vlotter.... ik beviel van Isa binnen 3,5 uur, iig toen had ik de 10cm bereikt en er al een 1/2 uur persweeën opzitten, maar ja die kleine voetjes kwamen eerst het moet dus niet veel sneller kunnen eigenlijk dan krijg ik niet eens kans om adem te halen.
Ik heb toen wel na de keizersnede nog enorme naweeën gehad niet erg fijn met een wond op je buik
Hoop dus voor Dollemina dat ze daar minder/geen last van heeft.
Ik zei daarom ook Reinhilde, omdat die dagenlang weeen gehad heeft zonder resultaat. En het schijnt zo te zijn dat dat bij de 2e minder snel gebeurt. Maar met zolang weeen als zij had heb je volgens mij geen naweeen meer hoor, die baarmoeder is dan moe. Ik heb ze ook niet gehad volgens mij, mede dankzij een vrij langzamen start.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 05-01-2009 22:09:18 ]
pi_64707689
Dollemina, gefeliciteerd met de geboorte van Annicka! En zo snel!

Kersjes, heel veel sterkte! En goed dat je het met de vk gaat bespreken, hopenlijk voel je je snel weer wat beter.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 5 januari 2009 @ 22:05:36 #110
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64707736
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Sonnetje85 het volgende:

En Kersjes, mijn zus had het ook. Hoe erg het precies was weet ik eigenlijk niet, maar dat hele zwanger zijn vond ze niets aan. Ze kon er ook niet heel erg van genieten.
Tja zwanger zijn is soms ook gewoon niet leuk vraag me af waarom mensen perse willen dat je continu staat te jompelen en jubelen, bij Isa vond ik het helemaal niet leuk en ik heb zelfs getwijfeld of ik het ooit nog wel zou willen hoor ik vond het maar een zware beproeving voor mijn lijf en geestelijke gestel.
Kan geen data herinneren dat ik me lichamelijk oké voelde en dat 37 weken lang. En toen kwam er nog een operatie overheen om Isa eruit te krijgen, maar ach ook dat liep een beetje anders als gepland stond omdat artsen vonden dat het allemaal wel meeviel en je je de ween inbeeldde

De colitis speelde de eerste weken al op, toen kwam de gigantische misselijkheid wat inhield dat ik 6 uur per dag zo ziek was dat ik moest kotsen, toen meteen daarop kwam het vocht vasthouden ruim 16 liter overal... paste nergens meer in zelfs niet in pantoffels ik zat dus aan huis gebonden want lopen deed zeer. En toen kwam de enorme jeuk met blaasjes/blaren die kapot sprongen totdat er op handen en voeten geen huid meer zat..... naja als dat leuk is
En dan al die fijne mensen die vinden dat je er ECHT van moet genieten want hoe vaak ben je nou zwanger in je leven, ach ja dat hoort erbij hé, tja je moet er wat voor over hebben enz enz.
de dooddoeners die je dan niet wilt horen die krijg je naar je kop..... nee dan vergaat dat roze wolkje snel.
En daar werd ik toen erg down van, van mensen die aan je vragen hoe het met je gaat maar als je dan verteld dat je je klote voelt zeggen dat het heeeeel normaal is en dat het er allemaal bij hoort.

Gelukkig kan het dus ook anders we hebben nu dan geestelijk een paar zware weken achter de rug maar lichamelijk voel ik me nu top en geniet ik op de stille momentjes echt op en top van het zwanger zijn, zo in bed liggen met je hand op je buik of in een warm bad, het kan dus wel en ik ben blij dat we de gok nog een keer genomen hebben, nu hopen dat het zo blijft.
Maar ik kan me door mijn vorige ervaring heel goed indenken dat sommige dames zwanger zijn echt klote vinden!
Mama van Isa en Ties
  maandag 5 januari 2009 @ 22:08:17 #111
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64707870
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou Marlieske, als ik de post van Kersjes zo lees en inschat, dan vrees ik dat het niet gaat om 'superdown' zijn, maar dat ze al een heel stuk dieper zit.
Bah Kersjes, ik heb echt met je te doen.
Dat geloof ik ook Moonah, daarom ook de tekst in kleine lettertjes erbij dit klinkt heel wat ernstiger, maar ik denk wel dat lichamelijk en geestelijk aan elkaar kan hangen, mogelijk kunnen ze Kersjes daar ook wat in helpen.
Mama van Isa en Ties
pi_64708104
ik heb geen naweeen gehad idd, of ik heb ze gewoon niet gevoeld omdat de ruggeprik nog 24 uur na de keizersnede aangestaan heeft.

En BE, ik ben het nog niet vergeten...
ik heb altijd een groot gezin gewild, maar de herinnering aan de bevalling is nog erg aanwezig en levendig. Gelukkig mag ik iig een jaar niet zwanger worden, mss is het daarna vervaagd..
pi_64708160
Kers, wat naar dat je je zo voelt! Slim om even aan te kaarten bij vk of bij de ha
Fake it till you make it...
  maandag 5 januari 2009 @ 22:16:56 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64708328
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:12 schreef Reinhilde het volgende:
ik heb geen naweeen gehad idd, of ik heb ze gewoon niet gevoeld omdat de ruggeprik nog 24 uur na de keizersnede aangestaan heeft.

En BE, ik ben het nog steeds niet vergeten...
ik heb altijd een groot gezin gewild, maar de herinnering aan de bevalling is nog erg aanwezig en levendig. Gelukkig mag ik iig een jaar niet zwanger worden, mss is het daarna vervaagd..
Als het goed is wel. Althans, ik weet ook nog wel dat het erg was, maar de echte pijn en gruwel kan ik niet meer oproepen. Nu was het bij mij natuurlijk op zich lichamelijk niet eens zwaar, de paniek kwam pas toen Sasha er niet uit kwam, dat scheelt wel.
En joh, met een jaar zijn ze zo-zo-zooooooooo leuk, dan kan je niet anders dan daar nog minstens 2 exemplaren van te willen.
Helaas zegt F. hier dat hij een week na de bevalling van nr 2 op de operatietafel ligt voor een knipje, dus meer dan dat worden het er niet.
pi_64708436
Ik hoop het! Want we willen heel graag meer kindjes. Maar nog een keer zo'n bevalling... brrrr
  maandag 5 januari 2009 @ 22:31:03 #116
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64709051
Reinhilde, waarom mag je een jaar niet zwanger worden?
Ik lees niet altijd alles meer, dus vergeef me als ik dit had moeten weten
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 5 januari 2009 @ 22:55:09 #117
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_64710258
Jee, ben je ook weer eens een dagje aan het werk!
Wat ontzettend veel leuk nieuws hier vandaag.

Cattie, van harte gefeliciteerd met Fee.

Bar, van harte gefeliciteerd met de mooie echo.

Memmel, wat leuk, een broertje voor Anna.

DolleMina, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Annicka.

En ik hoop dat Jutterje haar beeb inmiddels ook al in haar armen heeft.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_64710295
DolleMina, en dat vertel je even onopvallend zo! Haha, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Kersjes, wat klote dat je je zo ellendig voelt, goed dat je dat gewoon eerlijk kan zeggen. En je hoeft hier toch geen hele verklaringen te geven over dat je het zwanger worden zelf zo graag wou enzvoorts!
Hopelijk knap je toch gauw op, het iig meteen aan je verloskundige vertellen bij een 1e bezoekje is slim.
En hoop ook dat de misselijkheid en spugen gaan verdwijnen, meen me te herinneren dat je bij Devins zwangerschap 9 maanden ziek bent geweest

Poppedein en Chan, hoe is het bij jullie?
Ik vind het zo ontzettend leuk dat ik jullie nu hier,een topic verder, volgen kan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 5 januari 2009 @ 22:59:47 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_64710451
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:31 schreef Marie79 het volgende:
Reinhilde, waarom mag je een jaar niet zwanger worden?
Ik lees niet altijd alles meer, dus vergeef me als ik dit had moeten weten
Vanwege keizersnee waarschijnlijk

Kersjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 januari 2009 @ 23:01:16 #120
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64710514
Dollemina gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!

Super zeg!
No more games, no more drama...
pi_64710619
Marie, idd wat Troel zei, vanwege de keizersnede.
pi_64710694
Cattie gefeliciteerd met Fee

Dollemina gefeliciteerd met Annicka
  maandag 5 januari 2009 @ 23:05:32 #123
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64710712
Toch verschilt dat beleid per gyn geloof ik Reinhilde, ik mocht alweer na een half jaar , maar een jaar heb ik ook van anderen vaak gehoord.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_64711039
quote:

Mwah, je kan best adem halen als het sneller gaat dus stikken doe je in ieder geval niet. Tis alleen wat heftig
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64711794
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:05 schreef Leah het volgende:
Toch verschilt dat beleid per gyn geloof ik Reinhilde, ik mocht alweer na een half jaar , maar een jaar heb ik ook van anderen vaak gehoord.
Dat wist ik niet!
Ik vind een jaar wel prima trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')