Bijna.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:47 schreef MaxC het volgende:
Weer in de 90+4e minuut met 1-0 verloren terwijl je de keeper van de tegenstander een 10 had?
tvp dus
Ray is gewoon alleen goed in FA spelen. Die ene letter maakt toch een groot verschil.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:47 schreef sjimz het volgende:
Eigenlijk is Ray gewoon een kuttrainer.
Denk dat het alleen veel uitmaakt bij het bekijken van de wedstrijd in 3D, wat ik niet doe want dan is mijn laptop veel te lang bezig. (laptop is 2,5 jaar oud videokaart 128mb)quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:00 schreef Rorata het volgende:
Weet iemand of een grafische kaart belangrijk is voor de snelheid van FM? Dus bijvoorbeeld een laptop met een dual core processor en een mindere grafische kaart.
Wat was eigenlijk de media prediction van jouw Leeds?quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:29 schreef RayMania het volgende:
Wie is je vader, wie is je vader!.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Drie wedstrijden te gaan, gat van vier punten.
Weet ik niet meer, maar Spurs was in ieder geval zwaar favoriet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:35 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Wat was eigenlijk de media prediction van jouw Leeds?
Ik denk dat hij bedoeld hoeveelste je volgens de media zou gaan eindigen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, maar Spurs was in ieder geval zwaar favoriet.
Ergens waar ik nu sta.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoeld hoeveelste je volgens de media zou gaan eindigen.
Screentje dan maar.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:38 schreef captain.lefteye het volgende:
Wat Sjimz zegt. Het klinkt namelijk als best wel een leuk team, als ik die doelpuntenmakers zo zie...
Met dat team presteer je wel echt ondermaatsquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:44 schreef RayMania het volgende:
[..]
Screentje dan maar.
[ afbeelding ]
Muñoz, Baan, Zöld, Advocaat en Van Beek zijn regens.
Boulahrouz en Amrabat staan beide in de belangstelling van Manchester United. Beide heb ik gratis gehaald, net zoals Suárez, El Hamdaoui, Asenjo en Sisi.
Dat is netjes, maar dat mag ook wel met zo'n selectie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:55 schreef RayMania het volgende:
Voorlopig zit ik wel in de Premier League.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:59 schreef Raspoetin. het volgende:
Kan je club eigenlijk failliet gaan? Ondanks de goede resultaten met MVV (periodetitel en 5e plaats in de winterstop) heb ik een schuld van bijna 2 miljoen opgebouwd. Wat nu? Wat kan je eraan doen eigenlijk? Je kan niet meer sponsors aannemen ofzo toch?
Oke ik ben niet ontslagen, dus ga me best doen zosnel mogelijk terug te keren, want de play offs verliezen was niet nodig, maar sowieso de play offs spelen was niet nodig geweest als ik eerste seizoenshelft het een beetje beter deed.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:44 schreef Roberto258 het volgende:
Veendam - De Graafschap 1-1
De Graafschap - Veendam 0-0
De Graafschap - Veendam 4-3
MVV - De Graafschap 4-0
De Graafschap - MVV 1-0
De Graafschap - MVV 0-1
Tsja, laatste wedstrijden in de eredivisie speelde ik super, en tegen Jupiler league ploegjes word ik compleet weggespeeld
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:21 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Post eens een screentje van de financien...
Voor de rest ziet het er volgens mij niet erg beroerd uit ofzo. Je hebt toch niet op alles invloed.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:42 schreef Raspoetin. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Salaris is wekelijks 48K waar 32K toegestaan is, iets te veel dus, ben al bezig dat terug te dringen...
Volgens mij niet nee. Ik verkoop nog wel wat bankzitters die teveel verdienen en ga ervan uit dat mijn aankomende promotie wat geld in het laatje brengt!quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:54 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Voor de rest ziet het er volgens mij niet erg beroerd uit ofzo. Je hebt toch niet op alles invloed.
Ja, dat weet ik. Ik probeer dan ook niet alle 26 talentjes in mijn 1e elftal te krijgen, ik gooi er een hoop naar mijn feeder club om ze een jaar of 2 te rijpen en door te verkopen voor een hoop doekoe.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:38 schreef sjimz het volgende:
Leuk probleem heb je als je Europa in gaat.
Veels te veel spelers die jouw niveau over een paar jaar - als je beter bent dan je nu bent - niet omhoog tillen. Ik had alleen de bovenste 5 gekocht oid.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik probeer dan ook niet alle 26 talentjes in mijn 1e elftal te krijgen, ik gooi er een hoop naar mijn feeder club om ze een jaar of 2 te rijpen en door te verkopen voor een hoop doekoe.
Ondertussen is mijn eigen jeugd aardig aan het doorbreken, en laat ik hen wel spelen
Zoals ik al zei; 90% van wat je daar ziet gaat mijn eerste elftal nooit zien, dat is gewoon veehandel die ik verkoop naarmate ze in de reserves/feederclubs gegroeid zijn.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Veels te veel spelers die jouw niveau over een paar jaar - als je beter bent dan je nu bent - niet omhoog tillen. Ik had alleen de bovenste 5 gekocht oid.
Lijkt mij een slecht plan maar goed het is jouw gamequote:Op woensdag 31 december 2008 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik probeer dan ook niet alle 26 talentjes in mijn 1e elftal te krijgen, ik gooi er een hoop naar mijn feeder club om ze een jaar of 2 te rijpen en door te verkopen voor een hoop doekoe.
Ondertussen is mijn eigen jeugd aardig aan het doorbreken, en laat ik hen wel spelen
Wat is er precies slecht aan dan? Want ik heb tot nu toe elk seizoen miljoenen winst met de verkoop van die lui, de board confidence schiet door het plafond, speel elk jaar mee om de titel ook al krijg ik maar 2 miljoen transfergeldquote:Op woensdag 31 december 2008 11:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Lijkt mij een slecht plan maar goed het is jouw game
Ik hoop dat DIGGER dit niet zien. Ene Lavezzi. Tssk.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:07 schreef RayMania het volgende:
ene Lavezzi
Als je zo ver boven je salaris zit gaat het heel snelquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:42 schreef Raspoetin. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Salaris is wekelijks 48K waar 32K toegestaan is, iets te veel dus, ben al bezig dat terug te dringen...
Ja hoor, dat magquote:Op woensdag 31 december 2008 14:30 schreef J.Herrer het volgende:
Who the fuck is Suarez?
Cardaccio is de man
[ afbeelding ]
FM'08 mag hier nog wel besproken worden toch?
Mascio lijkt me wel wat voor jou.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:47 schreef VinnieJones het volgende:
IK heb in het begin van het spel paar goede mankrachten nodig. Liefst el cheapo jonge talentjes.
SPeel met Atalanta Bergamo. Transferbudget 3 miljoen.
Iemand ?
bod gedaan, en nog wat b-spelers uit serie B gehaald..quote:Op woensdag 31 december 2008 16:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Mascio lijkt me wel wat voor jou.
Als assistent aannemen en vervolgens een trainerscontract aanbieden.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:51 schreef Fortitudo het volgende:
hoe kan je meer coaches hiren met birmingham. nu staat het maximum op 5, terwijl ik alle slechte heb ontslagen, wil ik natuurlijk nieuwe. iemand een truc?
willen ze dat nog wel, als ze eenmaal assistent zijn?quote:Op woensdag 31 december 2008 16:57 schreef RayMania het volgende:
[..]
Als assistent aannemen en vervolgens een trainerscontract aanbieden.
Kijk eens naar Ignashevich (die Rus van CSKA), Ever Banega (goedkoop te krijgen), Gudjohnson (kon je bij mij gratis ophalen want zijn contract liep af bij Barcelona), Adel Taarabt (idem), Itandje (ook gratis)quote:Op woensdag 31 december 2008 17:04 schreef Naggelwauz het volgende:
Inmiddels weer een seizoen met Leeds gespeeld met als resultaat het 2e kampioenschap op rij.
In de FA cup ging het voortvarend totdat ik in de 6e ronde Arsenal (2-1 verloren) tegen kwam, al was ik niet ontevreden over het resultaat en vertoonde spel.
Competitie stand
[ afbeelding ]
De selectie die de promotie hebben bewerkstelligd
[ afbeelding ]
Volgend seizoen dus Premier League. Hopelijk kan ik wat aardige spelers binnenhalen en zodoende in het linkerrijtje eindigen en misschien wel Europees voetbal halen.
Ja. Prima.quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Spelen hier al mensen met de 9.2 update? Wat zijn jullie ervaringen met deze update?
Hier gaat scoren juist heel makkelijk, maar krijg er elke wedstrijd wel één tegen.. maar zolang ik er steeds 1 of 2 meer scoor vind ik dat niet zo erg.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:12 schreef RayMania het volgende:
Ik scoor echt voor geen meter. 19 schoten op goal, één doelpunt. Tegenstander één schot op goal en één doelpunt. Gelukkig via penalties gewonnen.
Aquino Vinnie, leuk talentje en is voor een prikje op te halenquote:Op woensdag 31 december 2008 15:47 schreef VinnieJones het volgende:
IK heb in het begin van het spel paar goede mankrachten nodig. Liefst el cheapo jonge talentjes.
SPeel met Atalanta Bergamo. Transferbudget 3 miljoen.
Iemand ?
Nederland-Portugal all over againquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:53 schreef BruggiKeane het volgende:
[..]
Aquino Vinnie, leuk talentje en is voor een prikje op te halen![]()
Het gekste wat ik ooit heb meegemaakt is dit:
[ afbeelding ]
Heb ik ook last vanquote:Op donderdag 1 januari 2009 15:12 schreef RayMania het volgende:
Ik scoor echt voor geen meter. 19 schoten op goal, één doelpunt. Tegenstander één schot op goal en één doelpunt. Gelukkig via penalties gewonnen.
Dat had ik ook, kwam door de slechte resultaten. Zodra je gaat winnen zal het verbeteren.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:02 schreef JeroenV het volgende:
Met Atletico ben ik nu in mijn tweede jaar beter bezig, sta ergens in de top waar ik vorig jaar laag in de middenmoot ben geeindigd.
Alleen is de squad harmony maar 17% en ik krijg het maar niet voor elkaar om dit omhoog te krijgen. Terwijl ik volgens mij weinig geks doe bij de persconferenties en besprekingen.
Waar kan je dat vinden?quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:02 schreef JeroenV het volgende:
de squad harmony
Manager -> Club -> Confidencequote:
Einde van het contract -> contractbesprekingen worden door je assistent gedaan, krijg je geen melding van.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
Er verdwijnen bij mij altijd coaches en scouts, zonder dat ik een melding krijg
En waar kan je dat instellen? Want bij team options gaat het alleen over spelers.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Einde van het contract -> contractbesprekingen worden door je assistent gedaan, krijg je geen melding van.
Dunno :$ Baal er zelf ook wel van, ben een paar goeie scouts kwijtgeraakt opeensquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
En waar kan je dat instellen? Want bij team options gaat het alleen over spelers.
Manager -> 'naam van je team' -> Team instellingen... volgens mijquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
En waar kan je dat instellen? Want bij team options gaat het alleen over spelers.
Zoals gezegd niet, dus.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:47 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Manager -> 'naam van je team' -> Team instellingen... volgens mij
Op een gegeven moment kun je die als het goed is gewoon een contract als coach aanbiedenquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:36 schreef heiden6 het volgende:
Hoe kun je een wat oudere speler die 'definetely' wil beginnen met coaching, en al jaren bij jou onder contract staat, en wiens contract afloopt, als coach een contract aanbieden/zijn stats bekijken?
Je moet je kapot schamen dat je met dit spelersmateriaal zo laag staat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:44 schreef RayMania het volgende:
[..]
Screentje dan maar.
[ afbeelding ]
Muñoz, Baan, Zöld, Advocaat en Van Beek zijn regens.
Boulahrouz en Amrabat staan beide in de belangstelling van Manchester United. Beide heb ik gratis gehaald, net zoals Suárez, El Hamdaoui, Asenjo en Sisi.
Het lukt me vooralsnog niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:36 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kun je die als het goed is gewoon een contract als coach aanbieden
Doe ik ook, ik krijg m'n team gewoon niet aan het spelen. Ik weet niet wat het is.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Je moet je kapot schamen dat je met dit spelersmateriaal zo laag staat.
PDF'je al doorgenomen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:12 schreef RayMania het volgende:
[..]
Doe ik ook, ik krijg m'n team gewoon niet aan het spelen. Ik weet niet wat het is.
Nee jong Ajax speelt dan geen Uefa cupquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:51 schreef J.Herrer het volgende:
[ afbeelding ]
Baas B![]()
Kampioen word ik haast wel zeker, of ik moet nu ineens alles verprutsen
Als ik jong Ajax dan laat winnen, spelen ze dan uefa cup?
raymania.nl/pdfquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:56 schreef Raspoetin. het volgende:
[..]
PDF'je al doorgenomen?
Kan iemand die trouwens even linken? Mijn MVV begint ook een beetje in een dipje te raken...
Klopt, kwam ik ook achterquote:
Ik heb hem nog op mijn PC, zal hem even uploaden.quote:
Muchas gracias.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:10 schreef superjood het volgende:
[..]
Ik heb hem nog op mijn PC, zal hem even uploaden.
http://rapidshare.com/files/179055749/FM2009_tutorial.pdf.html
www.raymania.nl/FM.pdf.quote:
Hè, bijna goedquote:
Dit is geen belachelijk goede regen, had m van de transferlist weggeplukt bij Realquote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:13 schreef J.Herrer het volgende:
Dat is geen prestatie met die belachelijk goeie regens
Regens, als je het woord zo ziet staan denk je dat het een slechts meervoud is van regen. Iets wat in ons koude kikkerlandje nogal vaak voorkomt. Maar zoals je wel kunt verwachten is het dat natuurlijk niet. Het is in Football Manager een speler die in het spel is gekomen om een andere speler die gestopt is te vervangen, een soort niet-bestaande opvolger dus. De term regen komt van het woord regenerated, automatisch gegeneerd dus.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:17 schreef Fortitudo het volgende:
regens?
Koop een scorende spits, dat scheelt kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:51 schreef Mr-Sander het volgende:
Wat een godvergeten klotespel. Blijf me er aan ergeren dat ik zo weinig scoor. Ach, misschien ben ik ook wel gewoon een slechte coach
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:53 schreef neen het volgende:
[..]
Koop een scorende spits, dat scheelt kan ik je vertellen
Zo werkte het vroeger inderdaad. Tegenwoordig is er meer een newgen systeem, waarin nieuwe spelers gewoon gecreëerd worden. Elk jaar krijg je nieuwe jeugdspelers in de jeugdselectie van je club. Vroeger werd een oude speler vervangen door een nieuwe. Deze nieuwe speler had dezelfde statistieken als de oude om de balans constant te bewaren. Nu hangt dit minder samen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:14 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Regens, als je het woord zo ziet staan denk je dat het een slechts meervoud is van regen. Iets wat in ons koude kikkerlandje nogal vaak voorkomt. Maar zoals je wel kunt verwachten is het dat natuurlijk niet. Het is in Football Manager een speler die in het spel is gekomen om een andere speler die gestopt is te vervangen, een soort niet-bestaande opvolger dus. De term regen komt van het woord regenerated, automatisch gegeneerd dus.
Je moet gewoon Jean-Pierre Gignac kopen, die heb ik ook gekocht. In zijn eerste half jaar scoorde hij 13 keer in 16 wedstrijden en nu heeft hij er 16 in 11 wedstrijden ingeschopt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:56 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]Met Ken Fagerberg, Daniel Niculae, Mathieu Scarpelli en Vaclav Kadlec (oke, nog niet volgroeid) moet je toch wel de nodige goals kunnen maken? Helemaal als je weet dat Scarpelli in het eerste seizoen topscorer van de Ligue 1 was...
Moet je wel geld hebben voor Gignac natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:51 schreef neen het volgende:
[..]
Je moet gewoon Jean-Pierre Gignac kopen, die heb ik ook gekocht. In zijn eerste half jaar scoorde hij 13 keer in 16 wedstrijden en nu heeft hij er 16 in 11 wedstrijden ingeschopt.
Dit seizoen loopt trouwens erg goed, waar ik vorig seizoen net 17e ben geëindigd sta ik nu na 13 wedstrijden op een gedeelde 2e plek.
Tuurlijk, maar hij heeft ook Fagerberg voor 7 miljoen gekocht dus hij had wel wat miljoenen te besteden. Ik heb hem in mijn 1e seizoen PL gehaald met Wolverhampthon, wel iemand ervoor moeten verkopen maar die was toch niet meer te houden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Moet je wel geld hebben voor Gignac natuurlijk.
Hij wil nog wel eens naar een Man City vertrekken bijvoorbeeld.
Tempo langzaam, pasen kort.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:00 schreef Roberto258 het volgende:
Pff ik heb hulp nodig. Ik heb verreweg het beste elftal in de Jupiler League, maar constant domineert de tegenstander en scoor ik uit counters. Hoe kan ik aanvallender spelen? Ik heb 4-4-2 attacking ingesteld, maar als iemand wat tips kan geven over het instellen van creatieve vrijheid, tempo, enz.. zou dat heel fijn zijn.
Vorig seizoen het verdedigen in de Eredivisie ging een stuk beter, en in de beker tegen PSV dit seizoen pas naar verlenging uitgeschakeld.
Ah oke bedankt. Tempo stond dus in ieder geval al veel te hoogquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Tempo langzaam, pasen kort.
Dit zorgt voor balbezit.
Korte passing achterin, directe passing voorin.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:00 schreef Roberto258 het volgende:
Pff ik heb hulp nodig. Ik heb verreweg het beste elftal in de Jupiler League, maar constant domineert de tegenstander en scoor ik uit counters. Hoe kan ik aanvallender spelen? Ik heb 4-4-2 attacking ingesteld, maar als iemand wat tips kan geven over het instellen van creatieve vrijheid, tempo, enz.. zou dat heel fijn zijn.
Vorig seizoen het verdedigen in de Eredivisie ging een stuk beter, en in de beker tegen PSV dit seizoen pas naar verlenging uitgeschakeld.
Hoog tempo, zo breed mogelijk, korte passing achter, directe passing voor, tijd winnen laag, voorin creatieve vrijheid, passing over de flanken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:00 schreef Roberto258 het volgende:
Cisco Romaquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:06 schreef Mindstate het volgende:
Hmm een leuke club in Spanje of Italie, iemand een suggestie?
Tenerifequote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:06 schreef Mindstate het volgende:
Espanyolquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:06 schreef Mindstate het volgende:
Hahahaquote:Op zondag 4 januari 2009 00:46 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Groningen in de eerste divisie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Gignac is inderdaad een beest. Kom hem wel eens tegen als ik tegen Toulouse moetquote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:51 schreef neen het volgende:
[..]
Je moet gewoon Jean-Pierre Gignac kopen, die heb ik ook gekocht. In zijn eerste half jaar scoorde hij 13 keer in 16 wedstrijden en nu heeft hij er 16 in 11 wedstrijden ingeschopt.
Dit seizoen loopt trouwens erg goed, waar ik vorig seizoen net 17e ben geëindigd sta ik nu na 13 wedstrijden op een gedeelde 2e plek.
Volgens mij heeft Creative Freedom ook wat met afstandschoten te maken! Maar dat weet ik niet zeker...quote:Op zondag 4 januari 2009 08:28 schreef Mystikvm het volgende:
Ben nu ook op 2009 overgegaan, grote pret.
Heb wel een ergernisje, hoe kan ik ervoor zorgen dat er niet zoveel van afstand geschoten wordt? Soms lopen ze alleen op de keeper af uit een counter, en dan schieten ze toch van 25 meter ipv gewoon door te lopen.
Of dan zet je een goede aanval op en ipv door te combineren tot in de 16, schieten ze altijd al van ruim buiten het strafschopgebied.
Het rendement is dus niet erg hoog op die manier.
Is er een tip om dat eruit te krijgen of te verminderen?
EDIT Long shots staat bij iedereen op Mixed. Dat moet toch geen 80/20 verhouding opleveren?
Dat klopt. Als je ze veel creatieve vrijheid geeft dan geef je ze meer de kans om te doen wat ze zelf willen. Dan houden ze zich dus minder streng aan de instructies. Dit heeft ook voordelen, maar in dit geval kan het nadelig zijn. Je kan het verminderen door de creatieve vrijheid iets te verminderen, lange schoten desnoods op zelden te zetten of er meer uithalen door middenvelders met goede lange schoten te kopen/selecterenquote:Op zondag 4 januari 2009 10:47 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Creative Freedom ook wat met afstandschoten te maken! Maar dat weet ik niet zeker...
Op de positie drukken in de competitietabel.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:52 schreef GGMM het volgende:
Waar kan je dat 'past positions' zien btw? Kan ik neit vinden.
Ik heb 2009 nog niet zoveel gespeeld. Maar volgens mij is het lastig om je stadion goed uit te breiden en het aannemen van extra trainers lukt ook lang niet altijd.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:58 schreef DurQ het volgende:
Nou ik loop een beetje achter, maar heb t nu wel een beetje gehad met FM2007. Ik heb voor t eerts een spel opgestart in FM2008!
Maar even een klein vraagje:
Vroeger, in de CM reeks (ik speelde m al vanaf 96 geloof ik!), was het altijd zo dat als je bij een kleine club zat, de potentie van de club was ingesteld. Zo zat ik eens bij AEK Athene (in cm 01/02 geloof ik): Hiermee had ik veel gewonnen, maar op een gegeven moment werd de club toch niet groter....omdat dat eigenlijk niet "mocht" van het spel...
Is dit nog steeds zo?
Volgens mij nietquote:Op zondag 4 januari 2009 11:58 schreef DurQ het volgende:
Nou ik loop een beetje achter, maar heb t nu wel een beetje gehad met FM2007. Ik heb voor t eerts een spel opgestart in FM2008!
Maar even een klein vraagje:
Vroeger, in de CM reeks (ik speelde m al vanaf 96 geloof ik!), was het altijd zo dat als je bij een kleine club zat, de potentie van de club was ingesteld. Zo zat ik eens bij AEK Athene (in cm 01/02 geloof ik): Hiermee had ik veel gewonnen, maar op een gegeven moment werd de club toch niet groter....omdat dat eigenlijk niet "mocht" van het spel...
Is dit nog steeds zo?
Ik moest eigenlijk wel verder op 2008! nadat ik 2007 had verwijderd ivm format van mn schijf, zat het spel na de nieuwe install vol met problemen. Zo was heel veel text "weg-geblurt"...zoals bv de wisselspelers! heel vervelend!quote:Op zondag 4 januari 2009 13:07 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Volgens mij niet
Als je veel prijzen wint stijgt je reputatie ook flink
Zo kun je stadionuitbreidingen krijgen, of zelfs een nieuw stadion met je eigen naam.
Je kan merchandise clubs aanvragen als satellietclubs etc.
En wat is er mis met FM'08?
Jong Feyenoord uitvinken bij eerste elftal filters.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb een probleem. Zoals elk team heeft Feyenoord een 1e elftal, Jong Feyenoord en een onder de 19 elftal.
Nu is het zo dat als ik op het 1e elftal druk ik alle 1e elftal spelers + alle spelers van Jong Feyenoord zie. Dit is erg irritant met het maken van een opstelling. Hoe zorg ik ervoor dat ik die spelers van Jong Feyenoord niet zie in het eerste elftal?
Show Filters aanklikken en dan het vinkje bij U18 Squad weghalen*quote:Op zondag 4 januari 2009 14:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb een probleem. Zoals elk team heeft Feyenoord een 1e elftal, Jong Feyenoord en een onder de 19 elftal.
Nu is het zo dat als ik op het 1e elftal druk ik alle 1e elftal spelers + alle spelers van Jong Feyenoord zie. Dit is erg irritant met het maken van een opstelling. Hoe zorg ik ervoor dat ik die spelers van Jong Feyenoord niet zie in het eerste elftal?
Ik wil hem eigenlijk inkoppen maar dat laat ik wel aan anderen overquote:
Hoog tempo ligt aan hoe goed je team is. Als je met een topteam speelt, is dat perfect te doen om aanvallend te spelen. Die spelers kunnen dat aan. Als je echter met een minder team speelt, zoals bij De Graafschap het geval is, is een minder hoog tempo op zijn plaats. Anders krijg je veel te veel balverlies omdat die spelers het hoge tempo niet aankunnen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hoog tempo, zo breed mogelijk, korte passing achter, directe passing voor, tijd winnen laag, voorin creatieve vrijheid, passing over de flanken.
Staat ook in de PDF.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:53 schreef Happel het volgende:
Wat zijn ook alweer de belangrijkste attributen per positie? Kan het niet meer terugvinden en heb het nodig om mijn selectie op te schonen...
http://forum.dutchfootbal(...)hp/topic,8629.0.htmlquote:Op zondag 4 januari 2009 16:53 schreef Happel het volgende:
Wat zijn ook alweer de belangrijkste attributen per positie? Kan het niet meer terugvinden en heb het nodig om mijn selectie op te schonen...
Hoe snel wissel je van tactiek?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:27 schreef Mystikvm het volgende:
Ik sta echt op het pun om het op te geven. Ik heb al een miljoen tactieken losgelaten op verschillende clubs. ManU, PSV, Ajax...Maakt niet uit hoe ik ze laat spelen, het is vanaf minuut 1 een stormloop op mijn doel.
Ik heb serieus met deze clubs nog maar 3 of 4 wedstrijden gewonnen. Als ik win is het met 1-0, maar meestal verlies ik met 2-0 of meer zonder ook maar één kans te creeëren. Het zijn geen individuele slechte tactische instellingen, mijn verdedigers hebben voldoende afspeelmogelijkheden, ze lopen niet over het hele veld rond te dwalen en de ruimtes die ze laten vallen zijn niet te groot.
Ik snap het echt niet meer. Zelfs een groot aantal pre-made tactieken die ik van anderen heb gedownload gaan plat op hun bek. Niets lijkt te werken voor mij. Het resultaat is hetzelfde, het spel even slecht en er wordt weer verloren.
Dat ben ik van andere edities van FM wel anders gewend, mijn tactische wijzigingen lijken zelfs geen impact te hebben.
Meestal na een wedstrijdje of 4, om uit te sluiten dat het niet om domme pech gaat.quote:
Je was toch bezig met Q.P.R? of vergis ik me hierquote:Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef bn37 het volgende:
weet iemand een mooie club voor mij?
ik wil wel in de engelse chamions chip spelen met een degradatie kandidaat, ze moeten wel een beejte geld hebben?
weet iemand een club als je een andere leuke club weet mag ook
Verdedigende lijn iets naar achter, pressing meer dan normaal voor mijn verdedigers. Tackelen voor het hele team op normaal.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:38 schreef RayMania het volgende:
Heb je je pressing, tackelen en verdedigende lijn wel goed staan?
Leeds vind ik zelf superleuk om te doen! Geld is er bij het begin nog niet zo veel, maar als je een beetje improviseert is er heel wat te doen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef bn37 het volgende:
ik wil wel in de engelse chamions chip spelen met een degradatie kandidaat, ze moeten wel een beejte geld hebben?
Pressing is bij altijd gelinked aan de mentaliteit. Hoe hoger de mentaliteit, hoe hoger de pressing is.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Verdedigende lijn iets naar achter, pressing meer dan normaal voor mijn verdedigers. Tackelen voor het hele team op normaal.
Dat weet ik, maar ik wil ze ook weer niet té aanvallend instellen voor verdedigers. Het zijn immers verdedigers.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:46 schreef andre347 het volgende:
[..]
Pressing is bij altijd gelinked aan de mentaliteit. Hoe hoger de mentaliteit, hoe hoger de pressing is.
Daarom zeg ik. Mentaliteit bij mijn verdedigers is iets van 6. Dan is de pressing 5,6 of 7. Mijn MCd heeft 10 als mentaliteit en 10 als pressing.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik wil ze ook weer niet té aanvallend instellen voor verdedigers. Het zijn immers verdedigers.
Je moet je verdedigers niet zoveel laten pressenquote:Op zondag 4 januari 2009 17:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Verdedigende lijn iets naar achter, pressing meer dan normaal voor mijn verdedigers. Tackelen voor het hele team op normaal.
Hmm...Ik had mijn verdedigers op 8 staan...Nou ja, ik zal het iets naar beneden zetten, kijken of het werkt.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:57 schreef andre347 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik. Mentaliteit bij mijn verdedigers is iets van 6. Dan is de pressing 5,6 of 7. Mijn MCd heeft 10 als mentaliteit en 10 als pressing.
Je moet sowieso je verdedigers die goed kunnen passen op korte passing zetten. Je MC's op Mixed en je aanvallende spelers op direct. Er moeten geen mentaliteiten 'split' komen. Dat wil zeggen; Er is te veel ruimte tussen je verdedigende spelers, support spelers en je aanvallende spelers.
Ik heb ze zo staan:quote:Op zondag 4 januari 2009 17:57 schreef andre347 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik. Mentaliteit bij mijn verdedigers is iets van 6. Dan is de pressing 5,6 of 7. Mijn MCd heeft 10 als mentaliteit en 10 als pressing.
Je moet sowieso je verdedigers die goed kunnen passen op korte passing zetten. Je MC's op Mixed en je aanvallende spelers op direct. Er moeten geen mentaliteiten 'split' komen. Dat wil zeggen; Er is te veel ruimte tussen je verdedigende spelers, support spelers en je aanvallende spelers.
Veel spelers uit verschillende landen, veel nieuwe spelers, veel wisselende opstellingen. Dat kunnen allemaal redenen zijn. Daarnaast kan de persoonlijkheid van de spelers ook verschillen natuurlijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Harmonie in de selectie zeer slecht, wat is de oorzaak.
Groeit dat naarmate het elftal langer met elkaar speelt.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:52 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Veel spelers uit verschillende landen, veel nieuwe spelers, veel wisselende opstellingen. Dat kunnen allemaal redenen zijn. Daarnaast kan de persoonlijkheid van de spelers ook verschillen natuurlijk.
Ligt volgens mij ook aan je persconferenties. Toen ik die zelf ging doen schoot het opeens omhoog.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Groeit dat naarmate het elftal langer met elkaar speelt.
quote:Op zondag 4 januari 2009 18:15 schreef J.Herrer het volgende:
Als je een commerciele satellietclub hebt en je haalt daar een (ster)speler vandaan, verdien je dan eigenlijk meer aan merchandising?
Nottingham Forrest of Swanseaquote:Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef bn37 het volgende:
quote:
Dat is beter dan dat de vraag wordt genegeerd ja, zo heb ik in ieder geval duidelijkheidquote:Op zondag 4 januari 2009 20:08 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Blijkbaar weten mensen het niet. Wat wil je dan, 20 man die zeggen: Geen idee?
Dat dit topic niet om jou draait?quote:Op zondag 4 januari 2009 20:13 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Dat is beter dan dat de vraag wordt genegeerd ja, zo heb ik in ieder geval duidelijkheid
Wat is je punt?
Zeg ik dat?quote:
Wel de enige die beledigd is als er geen reactie op komt.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:23 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Alsof ik de enige bent die een vraag stelt
Ik heb hetzelfde probleem, iemand?quote:Op zondag 4 januari 2009 19:21 schreef GGMM het volgende:
Kan je slechte relaties tussen spelers trouwens verbeteren? Twee spelers van mij moeten elkaar niet zo, maar ze worden beiden goed (5 sterren) dus wil ze niet wegdoen.
Nieuw contract wil weleens helpenquote:Op zondag 4 januari 2009 21:36 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem, iemand?
Hoe ziet jouw tactiek eruit? ik zie dat je erg veel scoort en nauwelijks goals tegenkrijgt... ik krijg ook nauwelijks goals tegen maar mijn spitsen en aanvallende middenvelders zijn bijna met geen stok veelvuldig aan het scoren te krijgenquote:Op zondag 4 januari 2009 22:23 schreef Spougle het volgende:
2de Seizoen met Ajax zit er op. Voor de 2de keer op rij kampioen gewordendit keer met overmacht, een gat van 21 punten. In de beker uitgeschakeld door FC Zwolle
. En de Halve finale van de Champions League gehaald waarin, over twee wedstrijden, met 4-3 van Arsenal verloren werd.
[ afbeelding ]
Hele dag gespeeld?quote:Op zondag 4 januari 2009 22:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Alweer winterstop in Utrecht, met 1 aankoop voor de toekomst (Diogo Rosado AM L van Estoril), sta ik na 17 wedstrijden op een 5e plaats met de FC.
Silberbauer is tot nu toe mijn beste speler, met 5 goals, 6 assists en een 7.28 rating in 19 wedstrijden totaal.
Wel jammer dat de club in FM09 nog steeds financiële problemen heeft, krijg maar 10% van transferinkomsten beschikbaar voor nieuwe transfers, dus dat schiet niet echt op.
Korte passing achter en direct voor. En meestal laat ik Thiagho Silva de beste spits dekken. Verder zet ik altijd de buiten spelers op hun verkeerde been. En hoe ik zoveel scoor? Zal wel door Bojan, Walter en Marquinhos komenquote:Op zondag 4 januari 2009 22:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoe ziet jouw tactiek eruit? ik zie dat je erg veel scoort en nauwelijks goals tegenkrijgt... ik krijg ook nauwelijks goals tegen maar mijn spitsen en aanvallende middenvelders zijn bijna met geen stok veelvuldig aan het scoren te krijgen
Zo goed als ja.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:48 schreef Happel het volgende:
[..]
Hele dag gespeeld?
Ik heb drie uur gespeeld en moet nog beginnen met het maken van een tactiek. Nog geen (oefen)wedstrijd gespeeld.
In mijn game met De Graafschap is Bojan transfervrij naar Ajax gegaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:05 schreef J.Herrer het volgende:
Lekker met de editor lopen kloten gast?
Een speler als Bojan komt nooit van z'n leven naar Ajax 2e seizoen, tenzij je misschien vorig seizoen de CL en wereldbeker hebt gewonnen en een globale reputatie hebt
En dan heb ik het nog niet eens over zijn transferwaarde en salaris
In mijn game is Pato naar FC Den Bosch gegaan nadat Benzema naar Heracles is verkast.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:37 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
In mijn game met De Graafschap is Bojan transfervrij naar Ajax gegaan.
quote:Op zondag 4 januari 2009 23:38 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
In mijn game is Pato naar FC Den Bosch gegaan nadat Benzema naar Heracles is verkast.
Nee hoor gewoon transfer vrij aangetrokken.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:05 schreef J.Herrer het volgende:
Een speler als Bojan komt nooit van z'n leven naar Ajax 2e seizoen, tenzij je misschien vorig seizoen de CL en wereldbeker hebt gewonnen en een globale reputatie hebt
En dan heb ik het nog niet eens over zijn transferwaarde en salaris
Jij bent goed bezigquote:Op zondag 4 januari 2009 23:05 schreef J.Herrer het volgende:
Herkenbaar. In mijn game domineren ze alles, ze hebben net de Beker, Kampioenschap en de UEFA cup gewonnen en gaan dit jaar rustig door met miljoenen uitgeven voor nieuwe spelers.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:14 schreef Dobbeldoos het volgende:
Hmmm, in mijn game kan het nog erger. In 2 seizoenen heeft Ajax ongeveer 200 miljoen euro uitgegeven aan spelers.
ik bood Bojan 59.000 p.w. en een signing on fee van ruim 2 miljoen..en nog steeds wil hij niet komen naar Ajax...quote:Op zondag 4 januari 2009 23:47 schreef Spougle het volgende:
[..]
Nee hoor gewoon transfer vrij aangetrokken.Er gebeuren toch wel eens gekkere dingen in Football Manager dan dat Bojan naar Ajax komt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hij verdient trouwens maar 40.000, zo veel salaris is dat toch niet ?![]()
Ja bij mij wou die eerst ook niet komen, toen hij nog 6 maanden onder contract stond bij Barcelona. Maar toen zijn contract echt was afgelopen, en hij geen club meer had. Wou die wel komenquote:Op maandag 5 januari 2009 09:44 schreef kweek89 het volgende:
[..]
ik bood Bojan 59.000 p.w. en een signing on fee van ruim 2 miljoen..en nog steeds wil hij niet komen naar Ajax...
Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:53 schreef Spougle het volgende:
[..]
Ja bij mij wou die eerst ook niet komen, toen hij nog 6 maanden onder contract stond bij Barcelona. Maar toen zijn contract echt was afgelopen, en hij geen club meer had. Wou die wel komen
Ja, logisch. Eerst houdt hij alle opties open en hoopt hij op een betere club, maar als jij uiteindelijk de enige blijkt, vindt hij het prima.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt.
Hoezo?quote:
Waarschijnlijk omdat 3/4 van Nederland niet mee mag doen met Holland?quote:Op zondag 4 januari 2009 20:20 schreef GGMM het volgende:
Bij mij doet Nederland het echt kut trouwens.
[ afbeelding ]
Dit zijn de verdeelsleutels voor de Europacuptoernooien. Heeft niets te maken met prestaties van het nationale team, maar met de prestaties van de nationale clubteams in Europees verband...quote:Op maandag 5 januari 2009 12:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat 3/4 van Nederland niet mee mag doen met Holland?
Ik zie het. Het blijft echter belachelijk dat er “Holland” staat.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:19 schreef Jaapiosio het volgende:
[..]
Dit zijn de verdeelsleutels voor de Europacuptoernooien. Heeft niets te maken met prestaties van het nationale team, maar met de prestaties van de nationale clubteams in Europees verband...
Neee.... nooooh. Mijn heldquote:Op maandag 5 januari 2009 16:30 schreef Juk het volgende:
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)ity5JanuariDelph.htm
Zouden ze dit topic lezen in Manchester?
Op zich is het wel te prijzen dat ze vrijwel alleen achter Engelse aankopen aanzitten momenteelquote:Op maandag 5 januari 2009 16:30 schreef Juk het volgende:
Ja ik heb ze getiptquote:Op maandag 5 januari 2009 16:30 schreef Juk het volgende:
Nu het bod is uitgelekt zal de interesse snel toenemenquote:Op maandag 5 januari 2009 17:40 schreef Spougle het volgende:
[..]
Ja ik heb ze getipt![]()
En toen ze zagen dat iedereen hier positief was over Delph, hebben ze maar meteen hun interesse uitgesproken.
Heb ik ook. Ik speel erg werkelijk top met Feyenoord, maar mijn spitsen scoren bijna altijd een 5quote:Op maandag 5 januari 2009 19:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf het irritant vinden dat de spitsen zo moeizaam scoren... is dat nou een erkende bug of niet?
Me2, en als ze de hele wedstrijd een 5 hebben en ze scoren toevallig de laatste minuut krijgen ze gelijk een 7quote:Op maandag 5 januari 2009 21:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Heb ik ook. Ik speel erg werkelijk top met Feyenoord, maar mijn spitsen scoren bijna altijd een 5
Ik heb het al gevonden, het is dus een bug die onder review is nu:quote:Op maandag 5 januari 2009 21:19 schreef GGMM het volgende:
[..]
Me2, en als ze de hele wedstrijd een 5 hebben en ze scoren toevallig de laatste minuut krijgen ze gelijk een 7
Zo is het in het echt ook. Vooral de Engelse competitie is heel zwaar op dat gebied.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:27 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het trouwens echt kut dat er maar 1 dag tussen sommige wedstrijden zit. Speel je donderdag UEFA moet je zaterdag weer voor de competitie. Tegen een elftal wat wel fit is.
Ach in Engeland rond de kerstdagen spelen ze ook 4 wedstrijden in 1 week.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:27 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het trouwens echt kut dat er maar 1 dag tussen sommige wedstrijden zit. Speel je donderdag UEFA moet je zaterdag weer voor de competitie. Tegen een elftal wat wel fit is.
Ik heb werkelijk nergens last van. Mijn enige spits scoort er rond de 25 a 35 per seizoen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb besloten om niet meer te spelen tot de 3e patch want zo vind ik er geen moer aan... als er nog van die grote bugs inzitten dan stop ik mijn tijd liever in een game die wel werkt.
Post je spitsen instellingen eensquote:Op maandag 5 januari 2009 21:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nergens last van. Mijn enige spits scoort er rond de 25 a 35 per seizoen.
Verdedigers:quote:Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef Spougle het volgende:
Ik sterf in het geld nu bij Ajax iets van 40 miljoen. Maar ik heb geen idee aan wie ik het moet uitgeven.
Aguero wil niet komen
Heeft weinig nut, ik zou dan mijn hele team instelling moeten plaatsen denk ik zoquote:Op maandag 5 januari 2009 22:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Post je spitsen instellingen eens
Dankje hier kan ik wel wat mee denk ikquote:Op maandag 5 januari 2009 22:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Verdedigers:
Gojko Kacar
Cristian Zapata
Martin Cacares
Middenvelders:
Cristian Rodriguez
Alexis Sanchez
Zlatko Kuzmanovic
Bosko Jankovic
Stevan Jovetic
Gokhan Inler