quote:Op zondag 28 december 2008 12:08 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voorgaande topics.Israël is van start gegaan met nieuw offensief in Gaza Israël start nieuw offensief in Gaza (deel 2) Israël start nieuw offensief in Gaza #3
quote:Op zondag 28 december 2008 20:48 schreef Halcon het volgende:
Volgens FOX wel: http://www.foxnews.com/story/0,2933,473408,00.html
Al weet ik niet sinds welk moment je precies bedoelt. Ben pas net wakker.![]()
nee, die worden tegengehouden.quote:Op zondag 28 december 2008 20:49 schreef schatje het volgende:
Houdt Hamas nog gewonden tegen die naar Egypte willen gaan voor medische behandeling? Er zal inmiddels toch wel een cameraploeg zijn gearriveerd voor propagandadoeleinden?
Ik vind het tof dat terroristen eindelijk eens worden aangepakt en dat een jarenslepend probleem eindelijk eens opgelost dreigt te worden.quote:Op zondag 28 december 2008 20:51 schreef Yildiz het volgende:
Wil Halcon nu op dit forum verklaren dat hij het wel tof vind dat er oorlog is, getuige de duim voor de topictitel?
neem aan van wel. ik neem niet aan dat hij oorlog tof vindt, maar wel dat hamas een pak slaag krijgt dat het verdient.quote:Op zondag 28 december 2008 20:51 schreef Yildiz het volgende:
Wil Halcon nu op dit forum verklaren dat hij het wel tof vind dat er oorlog is, getuige de duim voor de topictitel?
Dat denk ik ook. Ik denk dat we het moeten zien als een 8-gangen diner en dat we nu net het eerste glas cola geserveerd hebben gekregen.quote:
Ik vermoed dat binnen enkele dagen de IDF richting Gaza zal marcherenquote:Op zondag 28 december 2008 20:47 schreef Slappy het volgende:
Nu staat de duim eindelijks goedHet is wel verdacht stil in Israel
idd.quote:Op zondag 28 december 2008 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Je zou maar aangevallen worden en moeten wachten tot Frankrijk en co er een keertje uit zijn....
Dit vind ik dus een verwerpelijke reactie.quote:
verwerpelijker dan jij die zin krijgt in spareribs na het zien van spareribs van mensen? serieus?quote:Op zondag 28 december 2008 20:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit vind ik dus weer een verwerpelijke reactie.
pssss ik denk niet aan eten...quote:Op zondag 28 december 2008 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik denk dat we het moeten zien als een 8-gangen diner en dat we nu net het eerste glas cola geserveerd hebben gekregen.
De enige betrouwbare bondgenoot is de VS. De rest van Europa is te vaak verdeeld en te vaak te besluiteloos.quote:
vergeet je de t en vergeet je mijn naam zonder hoofdletters te schrijven? vergeet je ook nog eens de spaties... gast ga je schamenquote:Op zondag 28 december 2008 20:56 schreef jimmyrodgers het volgende:
Zoals het is discussieer nu al sinds 's ochtends?
quote:El dirigente del grupo chií Hizbulá Nabil Kauk acusó hoy a países árabes de "colaborar" con Israel y mantener unos vínculos que, según opinó, perjudican a los palestinos de la franja de Gaza, sometidos desde ayer a un fuerte bombardeo israelí.
Kauk, responsable político de Hizbulá en el sur del Líbano, mencionó, sin dar detalles, una reunión que sostuvieron hace un mes líderes de varios países árabes con jefes del Estado Mayor del Ejército de Israel.
"Existe una colaboración de seguridad entre la inteligencia israelí y más de diez países árabes, lo que es peor de lo que sucede en Gaza", agregó el dirigente de Hizbulá.
Añadió que el Líbano siempre ayudará al pueblo palestino y vinculó los ataques de las últimas horas contra Gaza, que han causado casi 300 muertos, a la proximidad de las elecciones israelíes de febrero.
Coincidiendo con los bombardeos de Gaza, al menos cinco aviones israelíes sobrevolaron hoy a baja altura el sur del Líbano, y durante la noche anterior hicieron lo mismo aeronaves de reconocimiento.
El sobrevuelo del espacio aéreo libanés por aviones israelíes suele ser frecuente, especialmente en momentos de tensión regional.
Pero, según Kauk, las operaciones aéreas de Israel sobre el Líbano de las últimas horas puede anticipar la posibilidad de que Israel esté preparando alguna acción contra el sur del Líbano.
Por otra parte, centenares de personas se manifestaron hoy en Beirut frente a la sede de la ONU y frente a la embajada de Egipto en esta capital para protestar por los bombardeos de Gaza.
Los manifestantes, que izaban banderas negras, palestinas, libanesas y verdes (color del Islam), coreaban eslóganes contra Israel, Occidente y los países árabes que mantienen vínculos con Israel.
Egipto y Jordania son los dos únicos países de la región que mantienen vínculos diplomáticos con Israel.
Ik vind dit een vrij naive gedachte. Geloof je werkelijk dat er een goede kans is dat het conflict hiermee opgelost wordt?quote:Op zondag 28 december 2008 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat terroristen eindelijk eens worden aangepakt en dat een jarenslepend probleem eindelijk eens opgelost dreigt te worden.
Samenzweringsfreakquote:
het is zeker een start tot de oplossing.quote:Op zondag 28 december 2008 21:02 schreef koudhier het volgende:
[..]
Ik vind dit een vrij naive gedachte. Geloof je werkelijk dat er een goede kans is dat het conflict hiermee opgelost wordt?
Als Israel doorpakt en de EU niet gaat zeiken wel ja.quote:Op zondag 28 december 2008 21:02 schreef koudhier het volgende:
[..]
Ik vind dit een vrij naive gedachte. Geloof je werkelijk dat er een goede kans is dat het conflict hiermee opgelost wordt?
Doel je op een oplossing van de palestijnen- / bezettingsproblematiek of op een einde aan het Hamas bewind?quote:Op zondag 28 december 2008 21:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Israel doorpakt en de EU niet gaat zeiken wel ja.
quote:Op zondag 28 december 2008 21:09 schreef jimmyrodgers het volgende:
De EUwat aan achterlijk Dhimmi clubje is dat.
En dan noem je mij gekquote:Op zondag 28 december 2008 21:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
we kunnen nog voorkomen dat het echt verkocht wordt. helaas wordt dat door de grootste verkopers tegen gehouden, volkert is een pion.
het eerste is meer een kwestie van doorpakken...quote:Op zondag 28 december 2008 21:09 schreef koudhier het volgende:
[..]
Doel je op een oplossing van de palestijnen- / bezettingsproblematiek of op een einde aan het Hamas bewind?
Dat tweede geloof (en hoop ik) wel. Livni heeft daar ook al mee gedreigd.
Als je op het eerste doelde lijkt me dat vrij utopisch.
Het tweede. Het lijkt me dat Israel nu wel doorpakt. Ook met het oog op verkiezingen en de belofte van Livni moet men nu wel doorpakken.quote:Op zondag 28 december 2008 21:09 schreef koudhier het volgende:
[..]
Doel je op een oplossing van de palestijnen- / bezettingsproblematiek of op een einde aan het Hamas bewind?
Dat tweede geloof (en hoop ik) wel. Livni heeft daar ook al mee gedreigd.
Als je op het eerste doelde lijkt me dat vrij utopisch.
vind je? ik leef in een land dat het mijne is. jij moet je waarheden maar gaan zoeken in jouw turkije dan. neemt niet weg dat ik jou wel mag hoor. want dat doe ik. en onderduiken hier is geen probleem.quote:
Dat bericht van jou is pure oorlog ophitserij. En zonder die ophitserij zouden de spare ribs niet door de straten denderen.quote:Op zondag 28 december 2008 20:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
verwerpelijker dan jij die zin krijgt in spareribs na het zien van spareribs van mensen? serieus?![]()
er is al 57 raketten per week vuurwerk. wat wil je nou? zeg sorry en we kunnen verder gaan.![]()
lol. hou nou eens op. ik doe niet meer dan de joden en europeanen verdedigen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat bericht van jou is pure oorlog ophitserij. En zonder die ophitserij zouden de spare ribs niet door de straten denderen.
Vergeet niet dat jou land bestuurd word door andere landenquote:Op zondag 28 december 2008 21:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je? ik leef in een land dat het mijne is. jij moet je waarheden maar gaan zoeken in jouw turkije dan. neemt niet weg dat ik jou wel mag hoor. want dat doe ik.
Ik vind het ook tof, spannender dan een voetbalwedstrijd.quote:Op zondag 28 december 2008 20:51 schreef Yildiz het volgende:
is dat zo? ik ben zelf autonoom aangezien ik de politiek in nederland een laffe kutbende vind en toch geen wilders ga stemmen...quote:Op zondag 28 december 2008 21:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat jou land bestuurd word door andere landen
Het geen dat ik net deed was op een onorthodoxe manier het leed van de slachtdieren aan de kaak stellen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. hou nou eens op. ik doe niet meer dan de joden en europeanen verdedigen.
ja, en daar is dit topic niet voor. ik koop bijna alleen maar dieren die een fijn leven hebben gehad. nu opzouten met je gore, vieze praatjes.quote:Op zondag 28 december 2008 21:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het geen dat ik net deed was op een onorthodoxe manier het leed van de slachtdieren aan de kaak stellen.
Je kan het wel gore praatjes noemen, maar hoe je het wendt of keert, door die praatjes ben jij je wel bewust geworden van het vlees dat jij in de supermarkt koopt.quote:Op zondag 28 december 2008 21:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, en daar is dit topic niet voor. ik koop bijna alleen maar dieren die een fijn leven hebben gehad. nu opzouten met je gore, vieze praatjes.
Gast start lekker een topic over dierenleed ofzo. Flikker op uit dit topic met je gejank over dieren.quote:Op zondag 28 december 2008 21:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan het wel gore praatjes noemen, maar hoe je het wendt of keert, door die praatjes ben jij je wel bewust geworden van het vlees dat jij in de supermarkt koopt.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1230456502588&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFullquote:"The combat vests are ready and the weapons are greased," one soldier said.
"Our parents are calling but we just don't answer,' said another.
On Sunday, IDF soldiers from a wide-range of units converged on the Gaza Strip, setting up positions along the border in the south and north. Tanks from Brigade 7 were deployed not far from the northern Gaza border as soldiers from the Paratrooper's and Golani Infantry Brigades arrived at bases throughout the south ahead of a possible operation.
Soldiers from Battalion 101 of the Paratrooper's Brigade said that they expected an operation to be launched in the coming 48 hours.
"The soldiers don't show it but they are scared," said one officer. "We are getting ready and believe that we are prepared for whatever we will face in Gaza."
On the northern edge of the border, soldiers from Battalion 75 of the 7th Armored brigade were equipping their Merkava Mk 3 tanks ahead of a potential operation in Gaza. Tanks rolled down to the border with the Gaza Strip on Sunday as soldiers prepared for a possible invasion into the Gaza Strip.
One senior officer in the Ground Forces Command told The Jerusalem Post that the tanks were being outfitted with extra equipment - including food and supplies - in order to prepare for the possibility that the forces will be deployed inside Gaza for an extended period of time.
"We are prepared for the possibility that we will need to be in Gaza for an extended period of time," the officer said.
Defense officials said that while Hamas may have advanced anti-tank missiles, it would be more difficult for the terror group to use them effectively against IDF tanks than it was for Hizbullah.
The soldiers claimed they were prepared for extended fighting in Gaza. IDF assessments are that Hamas has smuggled into Gaza a significant amount of anti-tank missiles including some Russian-made models. There is also concern that Hamas has planted large explosive devices under main access roads into Gaza which the terror group plans to detonate under Israeli armored vehicles.
"We are better prepared today than we were in 2006," one tank commander explained. "This is what we have been training for."
Precies. Waar een wil is, is een weg zeg ik altijd.quote:Op zondag 28 december 2008 21:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het eerste is meer een kwestie van doorpakken...
ik ga vaak naar de groene slagerij en boeren. nu is het klaar met je vuiligheid.quote:Op zondag 28 december 2008 21:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan het wel gore praatjes noemen, maar hoe je het wendt of keert, door die praatjes ben jij je wel bewust geworden van het vlees dat jij in de supermarkt koopt.
En dat is geheel in lijn met dit: Verburg wil jeugd bewuster laten eten
I rest my case.
en die weg zal gelegd zijn met liefde en samenwerking. even die hobbels en troep wegruimen. zal ook voor de plaestijn heel veel goed doen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Waar een wil is, is een weg zeg ik altijd.
daar kom ik op terug zodra de eerste aanslag in nederland een feit is.quote:Op zondag 28 december 2008 21:19 schreef jimmyrodgers het volgende:
zoalshetis, wrm geen Wilders dan?
Ik denk dat een 11-9-achtig iets in Nederland er idd wel toe zal leiden dat Wilders enorm veel zetels gaat behalen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daar kom ik op terug zodra de eerste aanslag in nederland een feit is.
quote:The neighborhood bully strikes again
Israel embarked yesterday on yet another unnecessary, ill-fated war. On July 16, 2006, four days after the start of the Second Lebanon War, I wrote: "Every neighborhood has one, a loud-mouthed bully who shouldn't be provoked into anger... Not that the bully's not right - someone did harm him. But the reaction, what a reaction!"
Two and a half years later, these words repeat themselves, to our horror, with chilling precision. Within the span of a few hours on a Saturday afternoon, the IDF sowed death and destruction on a scale that the Qassam rockets never approached in all their years, and Operation "Cast Lead" is only in its infancy.
Once again, Israel's violent responses, even if there is justification for them, exceed all proportion and cross every red line of humaneness, morality, international law and wisdom.
What began yesterday in Gaza is a war crime and the foolishness of a country. History's bitter irony: A government that went to a futile war two months after its establishment - today nearly everyone acknowledges as much - embarks on another doomed war two months before the end of its term.
In the interim, the loftiness of peace was on the tip of the tongue of Ehud Olmert, a man who uttered some of the most courageous words ever said by a prime minister. The loftiness of peace on the tip of his tongue, and two fruitless wars in his sheath. Joining him is his defense minister, Ehud Barak, the leader of the so-called left-wing party, who plays the role of senior accomplice to the crime.
Israel did not exhaust the diplomatic processes before embarking yesterday on another dreadful campaign of killing and ruin. The Qassams that rained down on the communities near Gaza turned intolerable, even though they did not sow death. But the response to them needs to be fundamentally different: diplomatic efforts to restore the cease-fire - the same one that was initially breached, one should remember, by Israel when it unnecessarily bombed a tunnel - and then, if those efforts fail, a measured, gradual military response.
But no. It's all or nothing. The IDF launched a war yesterday whose end, as usual, is hoping someone watches over us.
Blood will now flow like water. Besieged and impoverished Gaza, the city of refugees, will pay the main price. But blood will also be unnecessarily spilled on our side. In its foolishness, Hamas brought this on itself and on its people, but this does not excuse Israel's overreaction.
ik denk heel positief over de usa. ik heb er zelfs gewoond. over bush denk ik toch echt niet goed. hij had zoveel slimmer en kunnen zijn en goedkoper uitgeweest. ja, ja de zuinige, nederlandse handelsgeest steekt weer de kop opquote:Op zondag 28 december 2008 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat een 11-9-achtig iets in Nederland er idd wel toe zal leiden dat Wilders enorm veel zetels gaat behalen.
Ik denk dat de Nederlander dan ook wat anders gaat denken over de US.
Bush is redelijk slim. Hij heeft wat pech gehad met de negatieve berichtgeving in Europa waardoor de bevolking is opgehitst, maar Bush bleek niet de volgzame marionet te zijn die men dacht dat hij was.quote:Op zondag 28 december 2008 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk heel positief over de usa. ik heb er zelfs gewoond. over bush denk ik toch echt niet goed. hij had zoveel slimmer kunnen zijn.
iedereen, behalve israel, heeft het over proportionel geweld. laten we dat nou eens vergeten en de kant van de israeliërs inzien.quote:
ja nou. ik bedoel niet dat ik hem haat, maar wij alleen al samen hadden het beter kunnen doen. irak was eigenlijk niet meer dan een ontstellend dure eerwraak. dat weet jij ook.quote:Op zondag 28 december 2008 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bush is redelijk slim. Hij heeft wat pech gehad met de negatieve berichtgeving in Europa waardoor de bevolking is opgehitst, maar Bush bleek niet de volgzame marionet te zijn die men dacht dat hij was.
Europa is ook de droom van elke dictator, de US de nachtmerrie van elke dictator.
nee van iran wel. die heeft een intifada uitgeroepen. dat is hezballah.quote:Op zondag 28 december 2008 21:38 schreef Slappy het volgende:
Is er al iets bekend van Hezbollah ?of die iets van plan is ?
Daar zou ik echt niet blij mee zijn.quote:Op zondag 28 december 2008 21:16 schreef jimmyrodgers het volgende:
De pro Israël club is in de meerderheid.
Ik begrijp de aanval op Irak enigzins, alleen zou ik in zijn positie het niet hebben gedaan. Nu de aanval eenmaal een feit is, steun ik de US voor 100 procent.quote:Op zondag 28 december 2008 21:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja nou. ik bedoel niet dat ik hem haat, maar wij alleen al samen hadden het beter kunnen doen. irak was eigenlijk niet meer dan een ontstellend dure eerwraak. dat weet jij ook.
En onze clown is erquote:Op zondag 28 december 2008 21:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Daar zou ik echt niet blij mee zijn.
die mensen zouden de tweede wereldoorlog ook pro zijn.
meki, heb jij ooit jezelf bekritiseerd?quote:Op zondag 28 december 2008 21:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is juist omgekeerd. De notoire Jodenhaters zijn degene die zich nog menigmaal bevlekken op vunzige geschriften uit die tijd.quote:Op zondag 28 december 2008 21:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan ik ook ergens pro-Israel demonstreren?quote:Op zondag 28 december 2008 21:43 schreef Meki het volgende:
Wereldwijd protesten tegen aanval Israël
- Wereldwijd zijn mensen de straat opgegaan om te protesteren tegen de Israëlische bombardementen op de Gazastrook. In de Arabische wereld uitten betogers in onder meer Syrië, Jemen, Egypte, Dubai, Irak en op de Westelijke Jordaanoever hun woede over de circa driehonderd doden.
Ook in Europa gingen demonstranten de straat op, maar wel in minder groten getale. In Parijs verzamelden zich enkele honderden betogers op de Champs-élysées. In Madrid togen demonstranten naar de Israëlische ambassade. Ook in onder meer Denemarken en Zweden lieten mensen proteststemmen horen.
Zaterdagavond protesteerden circa tweehonderd mensen op de Dam in Amsterdam.
is dit relevant bij deze onderwerpquote:Op zondag 28 december 2008 21:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
meki, heb jij ooit jezelf bekritiseerd?
met al die biljoenen nu het land in een enorme crisis is beland? nogmaals, wij samen zouden het al beter hebben gedaan.quote:Op zondag 28 december 2008 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik begrijp de aanval op Irak enigzins, alleen zou ik in zijn positie het niet hebben gedaan. Nu de aanval eenmaal een feit is, steun ik de US voor 100 procent.
quote:Op zondag 28 december 2008 21:43 schreef Meki het volgende:
Wereldwijd protesten tegen aanval Israël
- Wereldwijd zijn mensen de straat opgegaan om te protesteren tegen de Israëlische bombardementen op de Gazastrook. In de Arabische wereld uitten betogers in onder meer Syrië, Jemen, Egypte, Dubai, Irak en op de Westelijke Jordaanoever hun woede over de circa driehonderd doden.
Ook in Europa gingen demonstranten de straat op, maar wel in minder groten getale. In Parijs verzamelden zich enkele honderden betogers op de Champs-élysées. In Madrid togen demonstranten naar de Israëlische ambassade. Ook in onder meer Denemarken en Zweden lieten mensen proteststemmen horen.
Zaterdagavond protesteerden circa tweehonderd mensen op de Dam in Amsterdam.
ja. geef eens antwoord. ik geef toe dat ik soms fout zit. hoe is dat met jou?quote:
Misschien moeten we ons verkiesbaar stellen voor 2012.quote:Op zondag 28 december 2008 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met al die biljoenen nu het land in een enorme crisis is beland? nogmaals, wij samen zouden het al beter hebben gedaan.
hoeft niet. alleen huisvrouwen, moslims en dus loosers gaan nu in de kou staan demonstreren.quote:Op zondag 28 december 2008 21:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan ik ook ergens pro-Israel demonstreren?
top! wij doen het gewoon net zo sneaky als de moslim. dat is heel erg goedkoop...quote:Op zondag 28 december 2008 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons verkiesbaar stellen voor 2012.
Ik zou die kuttekopjes weleens willen zien als er een pro-Israel-demonstratie door de straten loopt. Gewoon even een kwartiertje, daarna weer aan het werk.quote:Op zondag 28 december 2008 21:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoeft niet. alleen huisvrouwen, moslims en dus loosers gaan nu in de kou staan demonstreren.
ja door oud west.quote:Op zondag 28 december 2008 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou die kuttekopjes weleens willen zien als er een pro-Israel-demonstratie door de straten loopt. Gewoon even een kwartiertje, daarna weer aan het werk.
Die moslim pakken we zelfs ruim in NY, DC en meer van dat soort Democraten-oorden.quote:Op zondag 28 december 2008 21:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
top! wij doen het gewoon net zo sneaky als de moslim. dat is heel erg goedkoop...
Kwestie van tijd en deze boys gaan even lopen rellenquote:The Israeli military takes position near the northern Israeli-Gaza Strip border on December 28, 2008. Israel warned today it could send ground troops into Gaza as its warplanes continued pounding Hamas targets inside the enclave where more than 280 Palestinians have been killed in just 24 hours.
Vergelijk Gaza maar met de tijd van WO2quote:Op zondag 28 december 2008 21:43 schreef paul280 het volgende:
Meki wat heeft pro Isreal nou met pro wII te maken?
Ik reageer hier bewust niet omdat er zoveel onzin verkocht wordt hier
Maar jou vergelijken snap ik even niet.
Kun je die even uitleggen.
ik ken ny nog als mijn broekzak. dc een beetje broekzak.quote:Op zondag 28 december 2008 21:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die moslim pakken we zelfs ruim in NY, DC en meer van dat soort Democraten-oorden.
Af en toe.quote:Op zondag 28 december 2008 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. geef eens antwoord. ik geef toe dat ik soms fout zit. hoe is dat met jou?
Klopt, blaffende honden bijten meestal niet. Als ze toch bijten, dan kan Israel er zo gehakt van maken en dat doen ze in dit geval ook.quote:Op zondag 28 december 2008 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ken ny nog als mijn broekzak. dc een beetje broekzak.
we moeten ons geen zorgen maken om grote bekken en intimidatie. zo zijn ze nu eenmaal. israel maakt zich ook geen zorgen. als het moet is het echt heel snel afgelopen met die vuige zakkenwassers.
misschien moet je de palestijnen vergelijken met jouw volk in nederland. grote bek, veel criminaliteit en ondankbaarheid. maar als het puntje bij paaltje komt schijten ze allemaal in hun broekje.quote:Op zondag 28 december 2008 21:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Vergelijk Gaza maar met de tijd van WO2
bevolkinsgroep wordt dagelijks onderdrukt en bezet door de Israeliers.
Heel Spanje is uitgelopen zie ik wel.quote:
quote:Op zondag 28 december 2008 21:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien moet je de palestijnen vergelijken met jouw volk in nederland. grote bek, veel criminaliteit en ondankbaarheid. maar als het puntje bij paaltje komt schijten ze allemaal in hun broekje.
ja dat doe je wel. maar dat geeft niet, bij mij ben je veilig als je wilt onderduiken.quote:Op zondag 28 december 2008 21:54 schreef Meki het volgende:
[..]
en vergelijken we jou volk dan met de duivelse israeliers ??
Deze zinsnede pik ik er even tussenuit, want dit omschrijft imho perfect het effect wat Israel al sinds jaar en dag probeert te sorteren (alhoewel "bully" dan wel weer subjectief is): "als je te lang doorgaat met etteren dan kun je erop wachten totdat we eens flink onze tanden laten zien en dat iedereen weer eraan herinnerd wordt dat er niet met ons gesold moet worden".quote:Op zondag 28 december 2008 21:34 schreef Monidique het volgende:
...Every neighborhood has one, a loud-mouthed bully who shouldn't be provoked into anger...
Waarom meld je dan niet wat er precies onzin is en waarom?quote:Op zondag 28 december 2008 21:43 schreef paul280 het volgende:
Meki wat heeft pro Isreal nou met pro wII te maken?
Ik reageer hier bewust niet omdat er zoveel onzin verkocht wordt hier
Maar jou vergelijken snap ik even niet.
Kun je die even uitleggen.
ze bestaan niet voor niks zo lang tussen moslims. het is een volk met cohunas, zo groot als meloenen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:56 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Deze zinsnede pik ik er even tussenuit, want dit omschrijft imho perfect het effect wat Israel al sinds jaar en dag probeert te sorteren (alhoewel "bully" dan wel weer subjectief is): "als je te lang doorgaat met etteren dan kun je erop wachten totdat we eens flink onze tanden laten zien en dat iedereen weer eraan herinnerd wordt dat er niet met ons gesold moet worden".
En ik ben er ook van overtuigd dat zonder deze reputatie Israel allang ten onder gegaan zou zijn.
Dus ja, de reactie van Israel lijkt op het eerste oog buitensporig, maar als je het bekijkt in het kader van het hooghouden van deze reputatie, dan lijkt het imo een stuk begrijpelijker.
ik weet niet of het slim is om juist deze user te pakken.quote:Op zondag 28 december 2008 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom meld je dan niet wat er precies onzin is en waarom?
Ja, zelfs wordt er weer gelogen: "Vorige week had Hamas een bestand opgezegd dat door bemiddeling van Egypte tot stand was gekomen." Hamas heeft namelijk helemaal niets opgezegd. Het bestand liep gewoon af, zoals door alle partijen was overeengekomen. Dat Hamas het bestand daarna met nog eens 24 uur had verlengd, wordt ook verzwegen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:56 schreef paul280 het volgende:
Zie nog steeds geen vergelijkenis.
Ik zie een Hamas die geen vrede wil.
Ok die kolonisten moeten aangepakt worden maar zolang Hamas zo bezig blijft kan Isreal niet dat probleem aanpakken.
Klinkt als het Iraanse leger.quote:Op zondag 28 december 2008 22:00 schreef Kees22 het volgende:
Het probleem van een idote pauperbarbaar met een tank is natuurlijk, dat het nog steeds een idiote pauperbarbaar is. Een Tokkie met een grote lul blijft natuurlijk een Tokkie.
En dan al die mensen die steeds maar roepen dat Israel zo bang is om vernietigd te worden en die nou bij elke dode staan te juichen.
Morgen wordt er vast weer een Yad Vashem medaille uitgereikt, onder het motto: "Wie een mensenleven reddt, redt de mensheid."
Een tank kan ze niks maken.quote:Op zondag 28 december 2008 22:00 schreef Kees22 het volgende:
Het probleem van een idote pauperbarbaar met een tank is natuurlijk, dat het nog steeds een idiote pauperbarbaar is. Een Tokkie met een grote lul blijft natuurlijk een Tokkie.
En dan al die mensen die steeds maar roepen dat Israel zo bang is om vernietigd te worden en die nou bij elke dode staan te juichen.
Morgen wordt er vast weer een Yad Vashem medaille uitgereikt, onder het motto: "Wie een mensenleven reddt, redt de mensheid."
je quote weer uit je lafhartige jodenhaatsite. doe ff niet mafketel.quote:Op zondag 28 december 2008 21:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja, zelfs wordt er weer gelogen: "Vorige week had Hamas een bestand opgezegd dat door bemiddeling van Egypte tot stand was gekomen." Hamas heeft namelijk helemaal niets opgezegd. Het bestand liep gewoon af, zoals door alle partijen was overeengekomen. Dat Hamas het bestand daarna met nog eens 24 uur had verlengd, wordt ook verzwegen.
De oorzaak van dit alles is simpelweg omdat de Gazanen op de verkeerde partij hebben gestemd. Onder druk van het Westen moest en zou Hamas meedoen met de verkiezingen, en Hamas won de verkiezingen. Wanneer u denkt dat het Westen belang hecht aan democratie vergist u zich enorm.
Het doel van deze Schreibtischmord is natuurlijk om ons te doen geloven dat wat Israël doet geen mensenrechtenschending is en geen oorlogsmisdaad is, maar slechts ter "verdediging" van de ‘kleine, kwetsbare joodse staat’. De op vier na grootste militaire macht ter wereld met kernwapens en chemische wapens. Het collectief straffen van een bevolking door o.a. de grenzen te sluiten zodat basisvoorzieningen niet meer aangeleverd kunnen worden kun je van alles noemen, maar noem het geen zelfverdediging!
Daar is op dit moment geen beginnen aan. De meute heeft bloed geroken en doet waar hij goed in is: vernielen en moorden. En de massa staat aan de kant kwijlend te juichen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb je de posts van Meki gelezen?quote:Op zondag 28 december 2008 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
als de palestijnen zo doorgaan is er niemand meer over en de arabische buurlanden zullen opgelucht adem halen.quote:Op zondag 28 december 2008 22:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Een tank kan ze niks maken.
Ook al komen ze met duizenden tanks de Palestijnen zullen strijden voor rechtvaardigheid en zullen strijden tegen de duivelse bezetters.
Alles wat tegen de realiteit en de waarheid is over Israel is gelijk jodenhaatsitequote:Op zondag 28 december 2008 22:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je quote weer uit je lafhartige jodenhaatsite. doe ff niet mafketel.
en terecht mafkees22quote:Op zondag 28 december 2008 22:00 schreef Kees22 het volgende:
Welke analfabetische imam heeft je dat wijs gemaakt?quote:Op zondag 28 december 2008 22:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Een tank kan ze niks maken.
Ook al komen ze met duizenden tanks de Palestijnen zullen strijden voor rechtvaardigheid en zullen strijden tegen de duivelse bezetters.
-edit- neequote:
jouw waarheid is niet dé waarheid. jouw waarheid is je ingegeven door je neef en nicht, jouw ouders zeg maar. en zeg niet dat het niet zo is, want ik heb wel onderzoek gedaan.quote:Op zondag 28 december 2008 22:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Alles wat tegen de realiteit en de waarheid is over Israel is gelijk jodenhaatsite
elfletterig moet niet selectief gaan posten en denken dat ie ermee wegkomt.quote:Op zondag 28 december 2008 22:04 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk in dit topic? Je bent totaal niet objectief en heeft natuurlijk de 100% pro-Israel bril op. Je hebt totaal niks toe te voegen aan dit topic met jouw houding.
Jou waarheid is ingegeven door CIDI medewerkers en Israelquote:Op zondag 28 december 2008 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jouw waarheid is niet dé waarheid. jouw waarheid is je ingegeven door je neef en nicht, jouw ouders zegmaar.
ja misschien. maar we weten nu allemaal waar jij uit voortkomt en waardoor je zo bent zoals je bent.quote:Op zondag 28 december 2008 22:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Jou waarheid is ingegeven door CIDI medewerkers en Israel
wat doe jij hier? objectief zijn? geinporem.quote:Op zondag 28 december 2008 22:04 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk in dit topic? Je bent totaal niet objectief en heeft natuurlijk de 100% pro-Israel bril op. Je hebt totaal niks toe te voegen aan dit topic met jouw houding.
dat weet ik immers ook van jouquote:Op zondag 28 december 2008 22:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja misschien. maar we weten nu allemaal waar jij uit voortkomt en waardoor je zo bent zoals je bent.
ja dat kan. maar ik neem je vanaf nu dan ook niks meer kwalijk.quote:Op zondag 28 december 2008 22:08 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weet ik immers ook van jou
jij steunt Israel
ik steun de Palestijnse bevolking.
denk je nu echt dat israel in een twee fronten oorlog stinkt? eerst hamas, dan komt hezballah en iran vanzelf wel.quote:Op zondag 28 december 2008 22:10 schreef Meki het volgende:
Hezbollah vreest Israëlische aanval
(Novum/AP) - Leden van de islamistische Libanese groepering Hezbollah moeten in het zuiden van Libanon alert zijn op eventuele Israëlische aanvallen. Dat heeft de leider van Hezbollah, Hassan Nasrallah, gezegd.
Hezbollah is voorbereid op een confrontatie van Israëlische 'agressie' tegen Libanon, aldus Nasrallah. De leider dreigde niet met een oorlog, maar zei een mogelijke aanval te vrezen. Met zijn opmerkingen duidde Nasrallah op de al twee dagen aanhoudende Israëlische luchtaanvallen op Palestijnse doelen in de Gazastrook.
De Hezbollah-leider sprak via een groot scherm tot honderden aanhangers die bijeenkwamen in het bolwerk van de beweging in de zuidelijke wijken van de Libanese hoofdstad Beiroet.
In 2006 streed Hezbollah tijdens een 34 dagen durende oorlog tegen Israël. Bij die gevechten kwamen toen twaalfhonderd mensen in Libanon, voornamelijk burgers, en 159 in Israël om het leven
geen mening?quote:Op zondag 28 december 2008 22:18 schreef capricia het volgende:
tvp
Nee, Iraniërs zijn Indo-Europeanen, die zijn een stuk beschaafder dan die primitieve Semitische zandhappers. In elk geval in hun denken.quote:
Altijd, dat weet je toch?quote:
Heb je het nou over de Palestijnen?quote:Op zondag 28 december 2008 22:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, Iraniërs zijn Indo-Europeanen, die zijn een stuk beschaafder dan die primitieve Semitische zandhappers. In elk geval in hun denken.
vind je het gek Israel heeft US in haar machtsgreepquote:
En hun broeders, de joden.quote:Op zondag 28 december 2008 22:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Heb je het nou over de Palestijnen?
US heeft verstand, i.t.t. de Arabieren.quote:Op zondag 28 december 2008 22:31 schreef Meki het volgende:
[..]
vind je het gek Israel heeft US in haar machtsgreep
Weet jij waar de 'D' in IDF voor staat?quote:Op zondag 28 december 2008 22:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En hun broeders, de joden.
Want hoe dan ook: volgens hun eigen heilige boek is dit broedermoord.
Sinds wanneer is het achterlijk theocratisch om je land te verdedigen ten terreur en islamitisch imperialisme?quote:Op zondag 28 december 2008 22:36 schreef Kees22 het volgende:
@cultheld: Deze acties laten in mijn ogen zien dat de israeli's in hun denken ook niet verder gekomen zijn dan wraak en terugslaan. Het stadium voor er enig fatsoenlijk recht ontstond, zeg maar. Dat kun je van Arabieren zeggen, als je naar de maatschappijen in het Midden-Oosten kijkt, maar van israel dus ook.
Itt wa veel mensen denken is israel dus geen vooruitgeschoven post van westers denken of westerse beschaving in een zee van woestijnbarbarij, maar gewoon een zooitje ongeregeld dat teruggekeerd is naar waar ze horen: een achterlijke theocratische maatschappij, met helaas wat meer wapens dan de omringende stammen.
Misschien dat je dit beter snapt.
Ja, en dat is een voorbeeld van israelische kromspraak.quote:Op zondag 28 december 2008 22:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Weet jij waar de 'D' in IDF voor staat?
quote:Op zondag 28 december 2008 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Altijd, dat weet je toch?![]()
Lees nu liever even mee...
Sinds wanneer is het achterlijk theocratisch om je land te verdedigen tegen terreur en zionistisch imperialisme?quote:Op zondag 28 december 2008 22:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het achterlijk theocratisch om je land te verdedigen ten terreur en islamitisch imperialisme?
die iemand uit zijn rolstoel was de beste secure attack ooit. dat was een vuige kindermoordenaar. ik heb nog nooit zo hard gelachen toen zijn halfvernielde rolstoel in de lucht werd gehouden tijdens een optocht voor zijn dood. echt kapot gelachen.quote:Op zondag 28 december 2008 22:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, en dat is een voorbeeld van israelische kromspraak.
Sharon had het woord sjaloom nog niet uitgesproken of er werd weer iemand uit zijn rolstoel geschoten.
De doorlaatposten worden vooral gebruikt om mensen tegen te houden.
Of wou je zeggen dat het bombarderen van wat dan ook defensief is?
Overigens: ook in Nederland valt het leger onder het Ministerie van Defensie, dus zo bijzonder is dat nou ook weer niet.
niet, maar dan moet je wel reden hebben. en die heb je nu nietquote:Op zondag 28 december 2008 22:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het achterlijk theocratisch om je land te verdedigen tegen terreur en zionistisch imperialisme?
Soms is bombarderen inderdaad defensief.quote:Op zondag 28 december 2008 22:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, en dat is een voorbeeld van israelische kromspraak.
Sharon had het woord sjaloom nog niet uitgesproken of er werd weer iemand uit zijn rolstoel geschoten.
De doorlaatposten worden vooral gebruikt om mensen tegen te houden.
Of wou je zeggen dat het bombarderen van wat dan ook defensief is?
Overigens: ook in Nederland valt het leger onder het Ministerie van Defensie, dus zo bijzonder is dat nou ook weer niet.
Ah, Israël was begonnen met die Kassam raketten?quote:Op zondag 28 december 2008 22:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het achterlijk theocratisch om je land te verdedigen tegen terreur en zionistisch imperialisme?
Grappig kinderlijk wel: terugkeren tot dat punt in de geschiedenis dat je goed uitkomt.quote:Op zondag 28 december 2008 22:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ah, Israël was begonnen met die Kassam raketten?
quote:Op zondag 28 december 2008 22:08 schreef Meki het volgende:
Turkije woedend op Israël
Turkije, Israëls naaste bondgenoot in de islamitische wereld, is woedend over de Israëlische luchtaanvallen op Hamas-doelwitten in de Gazastrook. Premier Recep Tayyip Erdogan noemde het Israëlische optreden zondag een 'blijk van respectloosheid' tegenover Turkije, dat tussen Israël en Syrië probeert te bemiddelen.
Ook sprak Erdogan op een bijeenkomst van zijn AK-partij van een 'misdaad tegen de menselijkheid'.
Honderden Turken demonstreerden zondag voor de Israëlische ambassade in Ankara. De betogers staken een houten davidsster in brand en riepen de regering op de betrekkingen met Israël op te schorten.
Ah, je wil teruggaan tot de oorsprong? Kiezen tussen Palestijnen en Israëli's is voor mij een even groot dilemma als kiezen tussen dood en leven: ik kies voor Israël, ik kies voor leven.quote:Op zondag 28 december 2008 23:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig kinderlijk wel: terugkeren tot dat punt in de geschiedenis dat je goed uitkomt.
Wat betreft militaire acties is Israël inderdaad niet beschaafd te noemen indien elke vorm van geweld als onbeschaafd wordt bestempeld. Echter zullen dan ook een aantal andere Westerse landen als onbeschaafd uit de bus komen. Zei het echter dat die landen in totaal andere situaties vechten en dit (over het algemeen) niet uit wraak doen. Onvergelijkbaar, maar wat overeenkomt is dat zowel Israël als vrijwel alle andere Westerse landen militair geweld gebruiken of (kort geleden) hebben gebruikt.quote:Op zondag 28 december 2008 22:36 schreef Kees22 het volgende:
@cultheld: Deze acties laten in mijn ogen zien dat de israeli's in hun denken ook niet verder gekomen zijn dan wraak en terugslaan. Het stadium voor er enig fatsoenlijk recht ontstond, zeg maar. Dat kun je van Arabieren zeggen, als je naar de maatschappijen in het Midden-Oosten kijkt, maar van israel dus ook.
Itt wa veel mensen denken is israel dus geen vooruitgeschoven post van westers denken of westerse beschaving in een zee van woestijnbarbarij, maar gewoon een zooitje ongeregeld dat teruggekeerd is naar waar ze horen: een achterlijke theocratische maatschappij, met helaas wat meer wapens dan de omringende stammen.
Misschien dat je dit beter snapt.
Tvp, dus.quote:President-elect Barack Obama was briefed at the weekend by the US secretary of state, Condoleezza Rice, about the Israeli bombardment of Gaza but afterwards gave no hint of how he would go about resolving the conflict.
Obama, who is on holiday on Hawaii, spoke to Rice for about eight minutes on Saturday. His national security spokeswoman, Brooke Anderson, said: "The president-elect appreciated the call and the information from Secretary Rice. He will continue to closely monitor these and other global events."
She added that he would not comment, as he was sticking to the formula that there should be "one president at a time".
Although Obama has repeatedly said he will abide by the protocol of not commenting on international and domestic matters until he becomes president on January 20, he has largely abandoned this in relation to the economic crisis, on which he has spoken regularly over the last few weeks, often at odds with George Bush.
Obama has given no hint so far on his policy on the Israeli-Palestinian conflict, though he has said finding a peace plan will be an early priority of his administration.
quote:Israël laat hulp aan Gazastrook toe
TEL AVIV - Israël heeft zondag een hulpkonvooi de Gazastrook binnengelaten. Dertig vrachtwagens met meel en medicijnen mochten het Palestijnse gebied binnenrijden.
Israël zou hebben gereageerd op het verzoek van internationale hulporganisaties. De Israëlische regering had vrijdag ook al hulpleveranties voor de Gazastrook doorgelaten, ondanks aanhoudende raketbeschietingen door Palestijnse extremisten. Meerdere grensovergangen werden geopend. Zaterdag begon Israël een offensief om een einde te maken aan de Palestijnse aanvallen
quote:
quote:Op zondag 28 december 2008 22:10 schreef Meki het volgende:
Hezbollah vreest Israëlische aanval
(Novum/AP) - Leden van de islamistische Libanese groepering Hezbollah moeten in het zuiden van Libanon alert zijn op eventuele Israëlische aanvallen. Dat heeft de leider van Hezbollah, Hassan Nasrallah, gezegd.
Hezbollah is voorbereid op een confrontatie van Israëlische 'agressie' tegen Libanon, aldus Nasrallah. De leider dreigde niet met een oorlog, maar zei een mogelijke aanval te vrezen. Met zijn opmerkingen duidde Nasrallah op de al twee dagen aanhoudende Israëlische luchtaanvallen op Palestijnse doelen in de Gazastrook.
De Hezbollah-leider sprak via een groot scherm tot honderden aanhangers die bijeenkwamen in het bolwerk van de beweging in de zuidelijke wijken van de Libanese hoofdstad Beiroet.
In 2006 streed Hezbollah tijdens een 34 dagen durende oorlog tegen Israël. Bij die gevechten kwamen toen twaalfhonderd mensen in Libanon, voornamelijk burgers, en 159 in Israël om het leven
Briljante blog post.quote:300 Dead? 300 Dead what???!
Last night as I watched the various international news outlets, I was dismayed to see them relating to the rising death toll in Gaza as if Israel had indiscriminately mowed down a huge swath of unsuspecting innocents.
As the death toll went from 225 to nearly 275, Zahava and I watched with our mouths agape as a BBC interviewer (or maybe it was Sky News... I forget) asked an Israeli Government spokesperson "How do you respond to this enormous number of casualties... many of whom might be women and children?"
Did you get that? "Enormous"... "Might be". They might be women and children. They might also be, oh I don't know, terrorists...or angels or flying pigs! You don't have a friggin clue, do you? But that doesn't stop you from speculating, does it???!!! GAH!!!
Even Hamas itself, didn't say that "many" of the dead were women and children. In fact, Hamas had been reporting that most of the dead were, in fact, Hamas officials and security forces!
But let's leave the bias aside for a moment and talk about the 'enormous' numbers that really count:
Two waves of 60 aircraft each flew bombing sorties from approximately noon on Saturday through to the early hours of Sunday... and then resumed bombing runs throughout Sunday.
Considering that Hamas and Islamic Jihad have deliberately placed their entire command and control structure, as well as their munitions factories and training facilities, in the midst of densely populated civilian areas, it is nothing short of miraculous that after a day and a half of nearly non-stop bombing the result is only 300 deaths!
Think for a moment about how many people live in a typical apartment building. Now double that since our Gaza neighbors aren't particularly careful about zoning and fire regulations...and it isn't hard to imagine that even one poorly aimed bomb could result in a higher death toll than 300!
Unlike Hamas, which has been perpetrating ongoing war crimes against Israel by deliberately targeting civilian population centers with kassams, ketyushas and mortars (even as recently as ten minutes ago!), Israel has made an Herculean effort to make sure that only military targets are hit. Heck, we're even taking their wounded over the border and treating them in Israeli hospitals! Try that in the other direction and see if anyone comes back alive!
And another talking point that the international press never seems to miss is that the Kassams and Ketyushas are 'primitive weapons that rarely injure or kill anyone'. WTF?! That's like having a mean drunk for a neighbor who comes home from the pub every night and takes a few wild shots at your house with his old service revolver before passing out amongst the shrubs. What's the big deal? He almost never hits anyone, right? Why all the fuss??!
It's enough to make me want to grab them by their Balliol College ties and throttle them until their arrogant public school accents begin to sound suspiciously like East End cockney!
Will there be 'collateral damage' in the form of civilians injured and killed (including women and children) as a result of Israel's current military campaign? Without a doubt. But what I can't help but ask these affected idiots on my TV screen is 'where was your concern for civilian casualties when it was Jewish civilians being targeted?!'
[Update: On a similar note here on the home-front, Labor MK, Science, Culture, and Sport Minister Raleb Majadele (who is an Israeli Arab) boycotted Sunday's Cabinet meeting over Israel's military attacks on Gaza. Several MKs have asked aloud why he never bothered to use his cabinet post to raise so much as a public objection during all the time that Gazans have been bombarding Israel. I think the term we're looking for here is 'Fifth Column'. ]
Duidelijk, je hebt geen idee waar je het over gaat.quote:Op zondag 28 december 2008 20:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ken die nobelprijs en ik heb vanaf het begin kritische ogen geworpen. die regeling is een farce en een handreiking naar islamitische paupers. als het kon trok iedereen die nobelprijs voor arafat in. helaas kan dat niet schijnbaar. misschien in de toekomst. paarlen voor de zwijnen.
De luchtaanvallen waren lang overtijd. Gaza is een hol van moordenaars en kelensnijders.quote:Op maandag 29 december 2008 00:50 schreef Meki het volgende:
[..]
deze kankerlijers kunnen ook alleen in de nacht komen
Want dan ligt iedereen te slapen en kunnen ze nog een genocide plegen
Laat ze komen met zwaarden en ze zionisten zullen dan verslagen worden.
Ze zijn laf en duivelsachtig en daarom komen ze met f16
Israel is een hol vol met duivelse barbaren.quote:Op maandag 29 december 2008 00:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De luchtaanvallen waren lang overtijd. Gaza is een hol van moordenaars en kelensnijders.
quote:Op maandag 29 december 2008 00:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel is een hol vol met duivelse barbaren.
wat zijn dat ook voor een barbaarse duivelsquote:Op maandag 29 december 2008 01:02 schreef SalmanPack het volgende:
Breaking News: 3 kinderen zijn 16 min. geleden omgekomen bij de Israëlische bombardementen.
De Hamas verklaring is een andere: de route naar Cairo is te belastend voor zwaargewonden, dus zij willen liever medicijnen.. Er zouden inmiddels al vijf gewonden wel overgebracht zijn naar Egypte.quote:Op zondag 28 december 2008 20:49 schreef schatje het volgende:
Houdt Hamas nog gewonden tegen die naar Egypte willen gaan voor medische behandeling? Er zal inmiddels toch wel een cameraploeg zijn gearriveerd voor propagandadoeleinden?
Net als Hamas tussen onschuldigen schuilenquote:Op maandag 29 december 2008 01:05 schreef Meki het volgende:
[..]
wat zijn dat ook voor een barbaarse duivels
Wat een onzin.quote:de route naar Cairo is te belastend voor zwaargewonden, dus zij willen liever medicijnen..
quote:Volgens Ahmed Gheit, de Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, verhindert Hamas dat Palestijnse gewonden Gaza verlaten om in Egypte te worden verzorgd. Kan u [ -edit- Jamaal Zahut, adviseur van de Palestijnse premier Salam Fayyad ]dat bevestigen?
'Minister Gheit heeft dat vandaag (zondag, red.) herhaald. Nabij Rafah, aan de Egyptische kant van de grens, staan Egyptische ambulances klaar om de Palestijnse gewonden weg te voeren. Ook de koning van Saudi-Arabië heeft gezegd dat de Palestijnse gewonden voor verzorging welkom zijn in de Saudische ziekenhuizen. Maar diegenen die over Gaza de plak zwaaien, laten niet toe dat de gewonden worden geëvacueerd.'
Waarom niet? Zoiets beschadigt Hamas toch?
'Op die vraag moet Hamas zelf antwoorden. Wij weten alleen dat militante groeperingen in Gaza beletten dat de gewonden voor verzorging worden geëvacueerd. En daarmee houdt het niet eens op. Humanitaire organisaties hebben Hamas het voorbije weekend gesmeekt om de tientallen politieke gevangenen te bevrijden uit de centrale gevangenis van Gaza. Het gaat om militanten van verschillende politieke strekkingen, die de voorbije maanden door Hamas zijn gearresteerd.'
'We wisten dat de centrale gevangenis het doelwit van een Israëlische luchtaanval kon zijn. Maar Hamas weigerde de gevangenen vrij te laten.'
'Het gevolg: Israël heeft inderdaad een aanval op de gevangenis uitgevoerd, en een deel van hen zijn nu dood.'
quote:RIYAD - Een Saudische geestelijke heeft een fatwa uitgesproken die moslims aanspoort Israëlische belangen 'waar dan ook' te dwarsbomen uit wraak voor de aanvallen op de Gazastrook. Dat heeft de Saudische website Rasid zondag gemeld.
De website meldde dat sjeik Awadh al-Garni een religieus edict heeft uitgevaardigd waarmee moslims worden aangespoord zich te richten op 'belangen van en alles wat verbonden is aan Israël'. De in Saudi-Arabië populaire Al-Garni is geen lid van het officiële religieuze establishment.
Kunnen de Palestijnen weer mooi uitmelken als propaganda.quote:Op maandag 29 december 2008 01:02 schreef SalmanPack het volgende:
Breaking News: 3 kinderen zijn 16 min. geleden omgekomen bij de Israëlische bombardementen.
Die gast met z'n piepstemmetje was dat toch? Hoe heette 'ie ook weer?quote:Op zondag 28 december 2008 22:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die iemand uit zijn rolstoel was de beste secure attack ooit. dat was een vuige kindermoordenaar. ik heb nog nooit zo hard gelachen toen zijn halfvernielde rolstoel in de lucht werd gehouden tijdens een optocht voor zijn dood. echt kapot gelachen.![]()
![]()
en nog steeds als ik er aan terug denk.
Ahmed Yassinquote:Op maandag 29 december 2008 01:42 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die gast met z'n piepstemmetje was dat toch? Hoe heette 'ie ook weer?
Want, je hebt van het Cidi instructie de mythe hoog te hoog te houden? Of is er ook een onderbouwing. Het is vrij ver naar Cairo en de wegen naar de grens van Gaza met Egypte worden gebombardeerd/quote:
Ja, die Palestijnen kunnen gewoon niet verliezen. Ze gaan niet dood en dat is knap tegen een overmacht of ze gaan wel dood en dat is het publicitair sterk. Valt het je niet op dat de Israelische doden exact hetzelfde lot hebben? Propaganda is niet meer weg te denken uit conflicten die op het wereldtoneel uitgevochten worden.quote:Op maandag 29 december 2008 01:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kunnen de Palestijnen weer mooi uitmelken als propaganda.
Israel gebruikt burgers niet als menselijk schild, de Palestijnen wel. Dat is een wezenlijk verschil.quote:Op maandag 29 december 2008 01:53 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, die Palestijnen kunnen gewoon niet verliezen. Ze gaan niet dood en dat is knap tegen een overmacht of ze gaan wel dood en dat is het publicitair sterk. Valt het je niet op dat de Israelische doden exact hetzelfde lot hebben? Propaganda is niet meer weg te denken uit conflicten die op het wereldtoneel uitgevochten worden.
Israël laat haar doden niet zien en gebruikt ze niet als propaganda middel. Hezbollah en Hamas hebben beide laten zien er zelfs geen moeite mee te hebben om met kinderlijkjes te gaan zeulen als ze denken daar de publieke opinie voor zich te krijgen. Propaganda is zo oud als de weg naar Rome, maar wat dat tuig daar doet is wel een absoluut dieptepunt. Israël gaat zeker niet vrijuit, maar wat hamas doet is echt beneden elk niveau.quote:Op maandag 29 december 2008 01:53 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, die Palestijnen kunnen gewoon niet verliezen. Ze gaan niet dood en dat is knap tegen een overmacht of ze gaan wel dood en dat is het publicitair sterk. Valt het je niet op dat de Israelische doden exact hetzelfde lot hebben? Propaganda is niet meer weg te denken uit conflicten die op het wereldtoneel uitgevochten worden.
Het toppunt van propaganda is een massamoord plegen en de slachtoffers de schuld proberen te geven.quote:Op maandag 29 december 2008 01:53 schreef voyeur het volgende:
[..]
quote:Hamas could have prevented the "massacre" in the Gaza Strip, Palestinian Authority President Mahmoud Abbas said Sunday in Cairo.
PA President Abbas said Hamas could've prevented current escalation in violence if it did not end truce
"We spoke to them and told them 'Please, we ask you not to end the cease-fire. Let it continue,'" Abbas said during a joint press conference with Egyptian Foreign Minister Ahmed Aboul Gheit. "We want to protect the Gaza Strip. We don't want it to be destroyed."
Abbas called on Hamas to renew the cease-fire with Israel to avoid further bloodshed in Gaza.
Jamaal Zahut, adviseur van de Palestijnse premier Salam Fayyadquote:
Ik vind het maar een ongeloofwaardig verhaal, omdat volgens de berichtgeving de grens dicht was en er geen sprake was van pragmatische redenen.quote:Op maandag 29 december 2008 01:50 schreef voyeur het volgende:
[..]
Want, je hebt van het Cidi instructie de mythe hoog te hoog te houden? Of is er ook een onderbouwing. Het is vrij ver naar Cairo en de wegen naar de grens van Gaza met Egypte worden gebombardeerd/
quote:"No one has come in, we don't know why they're closed on the other side," a senior border security official told AFP. Several plane- and truck-loads of aid are also waiting to be allowed into the Gaza Strip, a security official said.
"The wounded are barred from crossing" into Egypt, Foreign Minister Ahmed Abul Gheit said in Cairo, blaming "those who control Gaza. We are waiting for the wounded to cross."
quote:Asked when the wounded would arrive at the border, Borsh said: "I don't know when. I can't say."
An Egyptian medic said that "sometimes they (Hamas) say they're going to bring people, sometimes they say they're not going to bring people. Now they say they want medical supplies for the wounded."
AFPquote:A security official said that an Egyptian plane with 50 doctors on board as well as medical supplies had arrived in nearby El-Arish. Two Qatari aircraft carrying 50 tonnes of medical supplies were waiting at the same airport.
Saudi Arabia's King Abdullah has also ordered three planeloads of medical aid to the Gaza Strip via Egypt, MENA said, and offered to airlift the wounded.
"The Rafah border crossing was opened by the Egyptians yesterday, but no Hamas people showed up" on the other side, an Israeli military spokesman said.
Ik snap werkelijk niet dat je (hamas) dat nu als reden aangeeft. Klinkt niet logisch. Denken ze nu echt dat Egypte de gewonden laten lopen naar de ziekenhuizen? Denk dat ze in Egypte eerder opgeknapt zullen worden dan in Gaza. Alleen al een goede maaltijd daar.quote:Op maandag 29 december 2008 01:07 schreef voyeur het volgende:
[..]
De Hamas verklaring is een andere: de route naar Cairo is te belastend voor zwaargewonden, dus zij willen liever medicijnen.. Er zouden inmiddels al vijf gewonden wel overgebracht zijn naar Egypte.
Tensions at the crossing with Egypt, bypassing Israel, had risen during the day, with Egypt blaming Hamas for not letting wounded Palestinians through and Hamas asking for medical aid to be handed over.
Tension was high as Israel carried out nine missile strikes in under an hour [EPA] A Gaza health ministry official at the border, Alaa el-Din Mohammed el-Batta, said that transporting the seriously wounded was difficult and further complicated by Israeli air assaults.
"We have 25 in very critical condition," he said. "Because of the distance, there are fears that many will die on their way to Cairo.
"We tried transporting them during the raids and tens died on the way," he said.
The director-general of al-Shifa hospital, Gaza's main hospital, told al Jazeera that five people had been transferred to Egypt.
Ik zie nergens, maar dan ook nergens de slachtoffers de schuld in de schoenen geschoven worden. De Hamas wel, maar niet de burger.quote:Op maandag 29 december 2008 03:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het toppunt van propaganda is een massamoord plegen en de slachtoffers de schuld proberen te geven.
Ja, hoor. Na honderd keer: Deze keer écht.quote:Op maandag 29 december 2008 00:21 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Die worden op een later moment nog wel aangepakt, daar heeft het IDF nu geen tijd voor.
Ja dát is de oplossingquote:Op maandag 29 december 2008 00:52 schreef NewsVan het volgende:
Ik was eerst altijd toch wel voorstander van Israel en vond het niet erg als gaza werd aangevallen maar dit vind ik nu tog echt te ver gaan. Nu zijn er al 301 doden.
eerlijk gezegd hoop ik dat hamas een grote zelfmoordaanslag pleegd in jeruzalem ofzo...
Cru gezegd: Menig bezet land in de twintigste eeuw had liever Israël als bezettende macht gehad.quote:Op maandag 29 december 2008 09:40 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is wel frappant dat hoewel dit conflict al decennia duurt, het nog nooit in zo'n korte tijd zo bloedig is geweest.
Inderdaad, dat raketten vuren vond pas een jaar of twintig of dertig na de kolonisatie plaats.quote:Op maandag 29 december 2008 10:22 schreef Waterwereld het volgende:
En ja, ik veroordeel Israël net zo goed voor die huizenbouw op bezet grondgebied, maar om nu te doen alsof Hamas toen pas raketten is gaan afvuren op Israël en aanslagen is gaan plegen vind ik werkelijk lachwekkend, want dat is niet zo.
quote:Israël wil niet langer leven met angst
Rotterdam, 29 dec. Vorige week was er nog een wankel staakt-het-vuren. Nu voert Israël luchtaanvallen uit op de Gazastrook. Waarom nu? En wat is het doel?
Het offensief van de Israëlische luchtmacht op de Gazastrook begon zaterdagochtend in alle vroegte. Terwijl Palestijnse vrouwen op de markt de weinige spullen haalden die nog te krijgen zijn, kinderen uit school kwamen en jonge kadetten hun diploma kregen uitgereikt aan de politieschool in Gaza-Stad, vuurde de Israëlische luchtmacht tientallen raketten af op doelen in de dichtbevolkte Gazastrook. Volgens Palestijnse bronnen zijn er sindsdien ten minste 286 mensen om het leven gekomen en 700 gewond geraakt. Zaterdag was voor de Palestijnen één van de bloedigste dagen in het zestig jaar oude conflict met Israël.
Het centrum van Gaza-Stad is na die eerste luchtaanvallen veranderd in een chaos, zo meldt een correspondent van The New York Times. „Overal ligt puin van kapotgeschoten gebouwen, sirenes loeien af en aan en vrouwen huilen bij de verminkte lichamen die liggen uitgespreid op de stoep en in de lobby van het Shifa Ziekenhuis, zodat familieleden ze kunnen identificeren.” Onder de doden zijn ook veel burgers, onder wie twee kinderen in schooluniformen en vijftien politiecadetten die aanwezig waren bij hun diploma-uitreiking. In een poging om aan de luchtaanvallen te ontsnappen, probeerden honderden Palestijnen gisteren de grens met Egypte over te steken.
De Israëlische operatie kwam niet als een verrassing. Vorige week dreigden Israëlische leiders met een invasie van de Gazastrook. „Een verantwoordelijke regering voert niet graag oorlog, maar ontwijkt dat niet”, zei demissionair premier Ehud Olmert.
De operatie is volgens Israël een reactie op de vrijwel dagelijkse raketaanvallen vanuit de Gazastrook op het zuiden van Israël. Hamas en andere Palestijnse groepen in de Gazastrook hebben de beschietingen opgevoerd sinds de wapenstilstand met Israël op 19 december ten einde kwam. „Israël zal doorgaan totdat we een nieuwe veiligheidssituatie hebben in het zuiden, en de bevolking niet langer hoeft te leven onder bedreiging en in angst voor aanhoudende raketaanvallen”, zei Mark Regev, een woordvoerder van Olmert.
Maar de vraag is waarom Israël juist nu zo krachtig reageert. Ook tijdens de wapenstilstand werden er raketten op Israël afgevuurd en tot het begin van het offensief zaterdag zijn daar geen doden bij gevallen. Gelooft de Israëlische regering werkelijk dat het een einde kan maken aan de raketaanvallen vanuit de Gazastrook? Grootscheepse legeroperaties hebben in het verleden de beschietingen ook niet kunnen stoppen.
Er lijken electorale motieven mee te spelen in het besluit tot een offensief over te gaan. In Israël zijn over een maand parlementsverkiezingen. Israëlische kiezers zijn over het algemeen ontevreden over hoe hun regering heeft gereageerd op wat ze ‘Hamastan’ noemen – de door Hamas gecontroleerde Gazastrook. Oppositieleider Benjamin Netanyahu, die heeft aangekondigd Hamas ten val te brengen als hij de verkiezingen wint, lag lang voor in de peilingen. Pas nadat de regering dreigde met een invasie, heeft ze haar achterstand enigszins kunnen inlopen.
Hamas heeft furieus gereageerd op het Israëlische geweld. De leider van Hamas in de Gazastrook, Ismail Haniyeh, zei in een verklaring dat „Palestina nog nooit zo’n afschuwelijke slachting heeft meegemaakt.” Later zwoer hij in een televisietoespraak om wraak te nemen op Israël. „We zeggen in alle vertrouwen dat zelfs als we hangen aan de galg, zelfs als ze ons bloed door de straten laten vloeien, zelfs als ze onze lichamen uiteen rukken, we alleen zullen buigen voor God en we Palestina nooit in de steek zullen laten.”
Hamas heeft zelfmoordaanslagen aangekondigd in Israëlische „cafés en straten”. En Hamastopman Khaled Meshaal, die in ballingschap in Syrië woont, heeft in een interview met de Arabische zender Al-Jazeera opgeroepen tot een derde intifadah (opstand) tegen Israël.
Dit laatste lijkt echter niet waarschijnlijk. Meshaal is radicaler dan de Hamasleiders in de Gazastrook en die hebben zijn oproep dan ook niet overgenomen. Bovendien is er een groot verschil tussen de situatie tijdens de eerste intifadah (1987-1993) , (de tweede 2000) en de huidige situatie: de Palestijnen zijn nu verdeelder dan ooit. Hamas heeft de macht in de Gazastrook en Fatah regeert over de Westelijke Jordaanoever.
Illustratief hiervoor was de reactie van de Palestijnse president Mahmoud Abbas, leider van de Fatahpartij, die Hamas impliciet de schuld van het offensief gaf. „We hebben hen (Hamas, red.) gebeld en hun gevraagd, ‘alsjeblieft maak geen einde aan de wapenstilstand’. Laat de wapenstilstand voortduren, zodat we hadden kunnen voorkomen wat er nu is gebeurd, en ik wou dat het was voorkomen”, zei Abbas.
Volgens Hamas is Israël verantwoordelijk voor het einde van de wapenstilstand, omdat het zijn verplichtingen niet is nagekomen, met name de opheffing van de blokkade van de Gazastrook. Israël heeft de grens met de Gazastrook grotendeels dichtgehouden, onder verwijzing naar de onveiligheid. Daardoor kampen de 1,4 miljoen Palestijnen met grote tekorten aan alles. Hoewel Israël genoeg voedsel heeft doorgelaten om te voorkomen dat de Palestijnen verhongeren, wordt de situatie elke week nijpender. Zeker de afgelopen weken toen Israël de Gazastrook totaal van de buitenwereld afgesloot.
Niet dus, voor Israel was er een Britse kolonie. En daarvoor was het gebied onderdeel van het Ottomaanse rijk.quote:Op maandag 29 december 2008 12:07 schreef joepjuhhh het volgende:
Begrijp ik nu goed dat jullie voorstander zijn van het idee dat: Israël Palestina plat walst, iedereen daar vermoord en vervolgens alle Palestijnse gebeiden inneemt?
Omdat dan het probleem is opgelost?
Volgens mij was Palestina er eerder dan Israël.
Ik dacht ook dat het nooit een echt eigen land geweest is, daar waar de Palestijnen wonen. Palestina is toch meer een soort gebied?quote:Op maandag 29 december 2008 12:25 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Niet dus, voor Israel was er een Britse kolonie. En daarvoor was het gebied onderdeel van het Ottomaanse rijk.
Nee, ik ben een voorstander van een einde aan al dat geweld!quote:Op maandag 29 december 2008 12:07 schreef joepjuhhh het volgende:
Begrijp ik nu goed dat jullie voorstander zijn van het idee dat: Israël Palestina plat walst, iedereen daar vermoord en vervolgens alle Palestijnse gebeiden inneemt?
Omdat dan het probleem is opgelost?
Volgens mij was Palestina er eerder dan Israël.
Prima plan. Alle Palestijnen bij elkaar zetten, 't scheelt alweer een heel stuk grens dat je moet bewaken .quote:Op maandag 29 december 2008 12:22 schreef Moondreamer het volgende:
Ik denk dat Israel nu voor een Gaza-strook offensief gaat, ze willen dat stukje landt gewoon inpikken.
Volledige tekstquote:Het leger beraadt zich op een grondinvasie van de Palestijnse kustenclave en heeft daarvoor alvast 6.500 reservisten opgeroepen.
het land palestina is er altijd geweest(vroeger inderdaad niet onafhankelijk), terwijl israel zich er gewoon heeft neer gegooid zonder dat het land toen bestond,quote:Op maandag 29 december 2008 12:25 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Niet dus, voor Israel was er een Britse kolonie. En daarvoor was het gebied onderdeel van het Ottomaanse rijk.
Volgens mij hebben ze nooit zoveel zelfbestuur gehad als nu in ieder geval. Daarom is dat gezeik over een bezetting door Israel eigenlijk ook wat overtrokken.quote:Op maandag 29 december 2008 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het nooit een echt eigen land geweest is, daar waar de Palestijnen wonen. Palestina is toch meer een soort gebied?
Palestina heeft toch toch nooit onafhankelijk als land bestaan? Of vergis ik me?quote:Op maandag 29 december 2008 12:39 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
het land palestina is er altijd geweest(vroeger inderdaad niet onafhankelijk), terwijl israel zich er gewoon heeft neer gegooid zonder dat het land toen bestond,
Ik kan me best voorstellen dat de palestijnen vechten voor hun land.
Wat zou jij er van vinden als belgie cq duitsland opeens 70 tot 80 % van nederland zou innemen?
nooit een zelfbestuur,maar het land heeft er wel altijd gelegen(gedeeltelijk onder de vlag van de britten).quote:Op maandag 29 december 2008 12:39 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze nooit zoveel zelfbestuur gehad als nu in ieder geval. Daarom is dat gezeik over een bezetting door Israel eigenlijk ook wat overtrokken.
"Gezeik over een bezetting" is overdreven, want... vroeger werd Palestina ook bezet.quote:Op maandag 29 december 2008 12:39 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze nooit zoveel zelfbestuur gehad als nu in ieder geval. Daarom is dat gezeik over een bezetting door Israel eigenlijk ook wat overtrokken.
volgens mij had gb een mandaat op palestina, wat zou beteken dat palestina officieel als land dus wel bestond.quote:Op maandag 29 december 2008 12:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Gezeik over een bezetting" is overdreven, want... vroeger werd Palestina ook bezet.
Wat een onzin. Er zit ongeveer logica van Nul in, en ik denk dat het wel duidelijk is dat het sowieso onzin is. Tenminste, leg het uit aan een Palestijn: 'Ja, dat gezeur over die bezetting en controles en opsluiting en raketaanvallen is overdreven, je grootvaders vader had immers ook geen vrij land' en je krijgt een lege blik tegenover je.
Mijn God.
'Mandaat' was een post-Wilsoniaans eufemisme voor kolonie.quote:Op maandag 29 december 2008 12:48 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
volgens mij had gb een mandaat op palestina, wat zou beteken dat palestina officieel als land dus wel bestond.
maar de vraag is kunnen we daaruit opmaken dat palestina toen al officieel bestond, zij het onder de vlag van de britten of niet?quote:Op maandag 29 december 2008 12:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
'Mandaat' was een post-Wilsoniaans eufemisme voor kolonie.
Niet als natie, en al zeker niet zelfstandig.quote:Op maandag 29 december 2008 12:49 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
maar de vraag is kunnen we daaruit opmaken dat palestina toen al officieel bestond, zij het onder de vlag van de britten of niet?
dat betwijfel ik.quote:Op maandag 29 december 2008 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet als natie, en al zeker niet zelfstandig.
Zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer dat er gedaan iets alsof het iets nieuws is. Het is ook niet zoals de Duitsers die hier kwamen bijvoorbeeld. Ze zijn weinig anders dan de Basken eigenlijk, en daar hebben mensen over het algemeen niet zoveel medelijden mee.quote:Op maandag 29 december 2008 12:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Gezeik over een bezetting" is overdreven, want... vroeger werd Palestina ook bezet.
Wat een onzin. Er zit ongeveer logica van Nul in, en ik denk dat het wel duidelijk is dat het sowieso onzin is. Tenminste, leg het uit aan een Palestijn: 'Ja, dat gezeur over die bezetting en controles en opsluiting en raketaanvallen is overdreven, je grootvaders vader had immers ook geen vrij land' en je krijgt een lege blik tegenover je.
Mijn God.
o en aan wie hebben de britten dan het land terug gegeven, toen het mandaat verliep?quote:Op maandag 29 december 2008 12:56 schreef capricia het volgende:
Ik kan verkeerd ingelicht zijn, maar dit is wat ik ervan weet: Het land Palestina heeft nooit als zelfstandige natie bestaan. Het heeft geen eigen vlag, geen munt, geen paspoort, geen gekozen regering, geen parlementaire geschiedenis en geen historische traditie.
Kijk gewoon even naar Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/British_Mandate_for_Palestinequote:Op maandag 29 december 2008 12:51 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
dat betwijfel ik.
Naar mijn weten bestond het als natie, bestuurd door Gb.
het land heeft altijd bestaan, niet als onafhankelijk land, maar het heeft wel altijd bestaan.quote:Op maandag 29 december 2008 12:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Kijk gewoon even naar Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/British_Mandate_for_Palestine
Punt is dat ze nu meer zelfbestuur hebben dan in de laatste 1000 jaar. Israel heeft zich in 2005 teruggetrokken uit de Gazastrook, ze hebben hun eigen regering gekozen (Hamas dus) en ook in de Westelijke Jordaanoever is er sprake van zelfbestuur.
Toen is Israel gesticht. En Jordanie en vast nog wel meer.quote:Op maandag 29 december 2008 12:57 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
o en aan wie hebben de britten dan het land terug gegeven, toen het mandaat verliep?
De Britten hebben om de Ottomanen te ondermijnen termen zoals 'Palestina' , 'Irak' en 'Syrie' uit de geschiedenisboeken gehaald. Ook is de Palestijnse, Irakese en Syrische vlag precies gelijk aan degene die de Britten toen voor de Arabische opstand bedachten.quote:Op maandag 29 december 2008 12:49 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
maar de vraag is kunnen we daaruit opmaken dat palestina toen al officieel bestond, zij het onder de vlag van de britten of niet?
quote:“ ... ready to riot and slay for the sake of fanaticism …. detesting Europeans with a bigoted, foolish, senseless hatred. ”
Kan heel goed zijn dat ik niet goed op de hoogte ben hoor!quote:Op maandag 29 december 2008 12:57 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
o en aan wie hebben de britten dan het land terug gegeven, toen het mandaat verliep?
Tsja, Limburg ook, zal ik mezelf maar opblazen in Den Haag?quote:Op maandag 29 december 2008 12:58 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
het land heeft altijd bestaan, niet als onafhankelijk land, maar het heeft wel altijd bestaan.
dat gebeurde nadat de oorlog uitbrak.quote:Op maandag 29 december 2008 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan heel goed zijn dat ik niet goed op de hoogte ben hoor!
Maar ik dacht dat het niet terug gegeven is aan wie dan ook, maar in tweeen verdeeld.
Een stuk voor de Arabieren en een stuk voor de Joden.
Maar vertel jij het dan als je het zo goed weet...
Ik ben heel benieuwd!
Europeanen met een neerbuigende houding tegenover of mening over niet-Europeanen begin twintigste eeuw. Waar gaat de wereld heen?quote:Op maandag 29 december 2008 12:59 schreef CeeJee het volgende:
Mark Sykes (bekend van Sykes-Picott), degene die dit allemaal bedacht heeft had dit nog te zeggen over de Arabieren in 1904:
[..]
Die draait al miljoenen jaren hetzelfde rondje om de zon.quote:Op maandag 29 december 2008 13:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Europeanen met een neerbuigende houding tegenover of mening over niet-Europeanen begin twintigste eeuw. Waar gaat de wereld heen?
Oh...volgens wiki werd eerst de resolutie aangenomen om het land te verdelen in 2 stukken en brak daarna de oorlog uit.quote:Op maandag 29 december 2008 13:00 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
dat gebeurde nadat de oorlog uitbrak.
ksst niks gegevener is gewoon oorlog uitgebroken om het gebied.
het verdelen gebeurde in 1947, het mandaat verliep in 1948, dus waar de vn zich op dat moment mee bemoeide?quote:Op maandag 29 december 2008 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh...volgens wiki werd eerst de resolutie aangenomen om het land te verdelen in 2 stukken en brak daarna de oorlog uit.
Maar wiki kan het fout hebben.
Zelf zie ik het woord Palestina meer als een gebiedsaanduiding.
Voor mij in de discussie over de rechten van Israel en de rechten van de Palestijnen, maakt het niet zoveel uit van wie het land ooit allemaal geweest is. Bedoel, de Britten hebben het ook ooit bezeten, en die hoor je ook geen claims indienen. VInd het gewoon niet zo relevant. Uiteindelijk zijn er meerdere groepen die daar willen leven.
quote:TEHRAN (Reuters) – A group of Iranian hard-line clerics is signing up volunteers to fight in the Gaza Strip in response to Israel's air strikes that have killed at least 300 Palestinians, a news agency reported on Monday.
"From Monday the Combatant Clergy Society has activated its website www.rohaniatmobarez.com for a week to register volunteers to fight against the Zionist regime (Israel) in either the military, financial or propaganda fields," the semi-official Fars news agency said.
Israel patrols the coastal waters around Gaza and has declared areas around the enclave a "closed military zone."
The hard-line Iranian group, which is headed by some leading clergy, says it has no affiliation with the government and was formed shortly after Iran's 1979 Islamic revolution.
Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei issued a religious decree to Muslims around the world on Sunday, ordering them to defend Palestinians in Gaza against Israeli attacks "in any way possible."
A religious decree is an official statement by a high-ranking religious leader that commands Muslims to carry out its message. While there is no religious and legal force behind it, Khamenei is respected by many Iranian and non-Iranian Shi'ites.
Iran refuses to recognize Israel, which accuses Tehran of supplying Hamas Islamists with weapons. Iran denies the claim, saying it only provides moral support to the group.
Israel said the strikes, that have killed 307 Palestinians, were launched in response to almost daily rocket and mortar fire from the Hamas-ruled Gaza Strip after the Islamist Hamas group ended a six-month ceasefire a week ago.
Fars said the hard-line group provided volunteers with a registration document called "Registration form for dispatching volunteers to Gaza." It said more than 1,100 people so far had registered for military service against Israel.
Khamenei said on Sunday that whoever was killed in the fight to defend Palestinians was "considered a martyr."
Iran will send its first ship carrying aid to the Gaza Strip on Monday, Foreign Ministry spokesman Hassan Qashqavi said.
"Iran has dispatched its first plane load of aid, including medicine, to Gaza on Sunday. The second cargo is on the verge of being dispatched," Qashqavi told reporters on Monday. "The first aircraft arrived in Egypt last night."
Israel, which patrols the coastal waters around Gaza, tightened its blockade of the Gaza Strip two years ago after Hamas won a parliamentary election.
The Jewish state turned back a Libyan ship from delivering humanitarian supplies to Gaza earlier this month.
Tens of thousands of Iranians protested on Monday to condemn the Israeli attacks on the Gaza Strip, which began with air strikes on Saturday.
Protesters burned Israeli and U.S. flags and demanded a stronger response from international organizations to stop Israel's raids, a Reuters witness said.
They also called on Islamic countries to boycott "Zionist companies."
Maar dan nog denk ik wel eens: Het land was een kolonie van de Britten. Bezit van Engeland dus. Ze hebben het land rechtmatig veroverd op de Ottomanen.quote:Op maandag 29 december 2008 13:06 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
het verdelen gebeurde in 1947, het mandaat verliep in 1948, dus waar de vn zich op dat moment mee bemoeide?
Daarnaast waren de britten ook niet zo blij met de bemoeienissen.
de britten hebben het willen delen,zie commissie-Peel.quote:Op maandag 29 december 2008 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan nog denk ik wel eens: Het land was een kolonie van de Britten. Bezit van Engeland dus. Ze hebben het land rechtmatig veroverd op de Ottomanen.
Als Engeland haar eigen bezit wil delen in 2 stukken, dan kon dat volgens het toenmalige volkenrecht gewoon. Zie al die rare kaarsrechte grenzen in Afrika als voorbeeld. Dat je dat niet wenselijk vind, dat snap ik. Maar toen kon dat gewoon.
Engeland had het recht om het land te verdelen.
Ze hadden het ook helemaal aan de Joden kunnen geven.
Dan is het toch 'rechtmatig' gegaan?quote:Op maandag 29 december 2008 13:12 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
de britten hebben het willen delen,zie commissie-Peel.
Maar dat kreeg zo veel tegenstand van de Arabische wereld, dat ze er vanaf hebben gezien.
Mede door een aantal omstandigheden, moest GB wel kiezen voor het plan van vn.
Het feit dat zijn verzinselen 108 jaar later nog steeds in gebruik zijn suggereert dat hij verstand had van de regio.quote:Op maandag 29 december 2008 13:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Europeanen met een neerbuigende houding tegenover of mening over niet-Europeanen begin twintigste eeuw. Waar gaat de wereld heen?
Nou, het suggereert wel meer, wat belangrijker is alleen is dat het voor de rest bar weinig zegt.quote:Op maandag 29 december 2008 13:18 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Uit het feit dat zijn verzinselen 108 jaar later nog steeds in gebruik zijn suggereert dat hij verstand had van de regio.
Het was geen eigendom van de britten.quote:Op maandag 29 december 2008 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan is het toch 'rechtmatig' gegaan?
Het land was eigendom van de Britten. Zij hebben een plan getrokken en onder invloed van deze of gene het land verdeeld.
Als de Palestijnen er zo'n moeite mee hebben, dan hadden ze zich nooit moeten laten overheersen door de Britten in de eerste plaats. Wat Engeland er vervolgens mee deed, lijkt mij legitiem.
Wiki:quote:Op maandag 29 december 2008 13:20 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
Het was geen eigendom van de britten.
Ze hadden een mandaat, die moest leiden tot zelfstandigheid en zelfbestuur.
quote:1920 Engeland krijgt op de Conferentie van San Remo van de Volkerenbond het mandaat over het Mandaatgebied Palestina. Het mandaat bevat de specifieke opdracht tot de oprichting van een Joods Nationaal Tehuis in heel Palestina.[1].
alleen maar kopiëren, wat jou zelf ten goede komt is zielig.quote:Op maandag 29 december 2008 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Wiki:
[..]
Dus een Joods Tehuis in HEEL Palestina, nadat het Ottomaanse rijk verslagen is in WOI.
quote:Op zondag 28 december 2008 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat terroristen eindelijk eens worden aangepakt en dat een jarenslepend probleem eindelijk eens opgelost dreigt te worden.
Nogmaals: vertel jij het verhaal dan eens! Enlighten me!quote:Op maandag 29 december 2008 13:27 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
alleen maar kopiëren, wat jou zelf ten goede komt is zielig.
Na de Ottomaanse nederlaag deelde de Volkenbond Ottomaans Arabië op in verschillende gebieden en verdeelde het mandaat over hen onder Groot-Brittannië en Frankrijk. Het mandaat hield in dat de bevolking van elk mandaatgebieden geleidelijk zouden worden voorbereid op zelfstandigheid. In het mandaat over Palestina, dat aan de Britten werd toegekend, werd echter ook bepaald dat de mandaatvoogd steun moest geven aan het oprichten van een Joods nationaal tehuis in het land, als ook helpen bij de immigratie en vestiging van Joden in Palestina.quote:Op maandag 29 december 2008 13:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Nogmaals: vertel jij het verhaal dan eens! Enlighten me!
Want ik was er zelf niet bij toen, namelijk.![]()
Okay. Thanx.quote:Op maandag 29 december 2008 13:39 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
Na de Ottomaanse nederlaag deelde de Volkenbond Ottomaans Arabië op in verschillende gebieden en verdeelde het mandaat over hen onder Groot-Brittannië en Frankrijk. Het mandaat hield in dat de bevolking van elk mandaatgebieden geleidelijk zouden worden voorbereid op zelfstandigheid. In het mandaat over Palestina, dat aan de Britten werd toegekend, werd echter ook bepaald dat de mandaatvoogd steun moest geven aan het oprichten van een Joods nationaal tehuis in het land, als ook helpen bij de immigratie en vestiging van Joden in Palestina.
De Arabieren werden het pas oneens toen de britten in 1947 dat mandaat wouden gaan opdelen.quote:Op maandag 29 december 2008 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Thanx.
En dat was het mandaat waar de Arabieren het niet mee eens waren?
nog geen 65 jaar geleden werden de joden aan de lopende band vergast en moesten ze allemaal kapot en nu is duitsland opeens pro joden?quote:Op maandag 29 december 2008 13:52 schreef qonmann het volgende:
Merkel noemt oorlog schuld van Hamas
BERLIJN - De Palestijnse beweging Hamas heeft de escalatie van geweld in de regio aan zichzelf te danken. Dat vindt de Duitse bondskanselier Angela Merkel, zo liet haar woordvoerder maandag weten.
Hamas heeft volgens Merkel het staakt-het-vuren geschonden door raketten af te vuren op Israël.
In een telefoongesprek met de Israëlische premier Ehud Olmert zou Merkel zondag met hem zijn overeengekomen dat "de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de situatie in de regio duidelijk en exclusief bij Hamas ligt", aldus de zegsman.
Volste recht
Ook vindt Merkel dat Israël het volste recht heeft zichzelf te verdedigen. "Het is overduidelijk dat in deze situatie Hamas permanent het vuren moet staken, zodat de Israëlische militaire operaties snel beëindigd kunnen worden", zei de woordvoerder.
Wel benadrukte Merkel dat Israël er alles aan moet doen om te voorkomen dat burgers het slachtoffer worden.
http://www.nu.nl/algemeen(...)chuld-van-hamas.html
Duidelijk standpunt van Duitsland
Mede daardoor kan Duitsland zich geen ander standpunt veroorloven dan steun aan Israel.quote:Op maandag 29 december 2008 13:57 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
nog geen 65 jaar geleden werden de joden aan de lopende band vergast en moesten ze allemaal kapot en nu is duitsland opeens pro joden?
Je kunt je ook uitspreken tegen Hamas zonder direct als een blok achter Israel te gaan staan, toch?quote:Op maandag 29 december 2008 14:01 schreef HarryP het volgende:
[..]
Mede daardoor kan Duitsland zich geen ander standpunt veroorloven dan steun aan Israel.
Buiten dat, wel een goed standpunt.
Hamas is een terroristische organisatie en het zou de NL regering sieren om ook een duidelijk standpunt in te nemen en zich achter Israel te scharen.
Prima, maar voor Limburg?quote:Op maandag 29 december 2008 12:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Tsja, Limburg ook, zal ik mezelf maar opblazen in Den Haag?
Dus onze verhetshelden waren wel degelijk terroristen?quote:Op maandag 29 december 2008 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan nog denk ik wel eens: Het land was een kolonie van de Britten. Bezit van Engeland dus. Ze hebben het land rechtmatig veroverd op de Ottomanen.
Als Engeland haar eigen bezit wil delen in 2 stukken, dan kon dat volgens het toenmalige volkenrecht gewoon. Zie al die rare kaarsrechte grenzen in Afrika als voorbeeld. Dat je dat niet wenselijk vind, dat snap ik. Maar toen kon dat gewoon.
Engeland had het recht om het land te verdelen.
Ze hadden het ook helemaal aan de Joden kunnen geven.
Ik begrijp je niet.quote:Op maandag 29 december 2008 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dus onze verhetshelden waren wel degelijk terroristen?
Geïnteresseerd en op zoektocht, op internet is dit het meest volledige citaat dat ik kan vinden:quote:Op maandag 29 december 2008 13:18 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Het feit dat zijn verzinselen 108 jaar later nog steeds in gebruik zijn suggereert dat hij verstand had van de regio.
Wat een vreemde opmerkingquote:Op maandag 29 december 2008 13:57 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
nog geen 65 jaar geleden werden de joden aan de lopende band vergast en moesten ze allemaal kapot en nu is duitsland opeens pro joden?
ik hoop dat er nog meer van die opmerkingen komen zodat dit wantopic zo snel mogelijk dicht kanquote:
zij die de wapens oppakken tegen de rechtmatige veroveraar.... maar dat zijn dus terroristen.quote:Op maandag 29 december 2008 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet.
Wie zijn in deze zin de verzetshelden?
Okay!quote:Op maandag 29 december 2008 14:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
zij die de wapens oppakken tegen de rechtmatige veroveraar.... maar dat zijn dus terroristen.
het kwartje wil niet vallen merk ik, laat maarquote:Op maandag 29 december 2008 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay!
Of vrijheidsstrijders...ligt er natuurlijk aan aan welke kant je staat!
Daarom vroeg ik ook wat je precies bedoelde met je opmerking.quote:Op maandag 29 december 2008 14:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
het kwartje wil niet vallen merk ik, laat maar
Het was net zo interessant als de rest van dit topic.
zou je wel willen he...al die smerige daden van de zionisten censureren..quote:Op maandag 29 december 2008 14:31 schreef Verluste het volgende:
[..]
ik hoop dat er nog meer van die opmerkingen komen zodat dit wantopic zo snel mogelijk dicht kan
censureren wordt erg moeilijk, want in Israel zijn er meer camera's dan wapensquote:Op maandag 29 december 2008 14:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
zou je wel willen he...al die smerige daden van de zionisten censureren..
dat. en liever censuur, dan pallywood.quote:Op maandag 29 december 2008 14:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
censureren wordt erg moeilijk, want in Israel zijn er meer camera's dan wapens
dat lieg je,zoals ik al eerder heb laten zien, met een citaat.quote:Op maandag 29 december 2008 14:59 schreef deedeetee het volgende:
Na de 1 ste wereldoorlog word het besluit genomen dat Engeland er een mandaat krijgt : Het mandaat bevat de specifieke opdracht tot de oprichting van een Joods Nationaal Tehuis in heel Palestina.
Ik heb een plan: laten we elkaars huizen hier ook in puin schieten omdat we er niet uitkomenquote:Op maandag 29 december 2008 15:18 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
dat lieg je,zoals ik al eerder heb laten zien, met een citaat.
waarbij de raket van de een maar net de grens overkomt, en soms nog niet eens dat, terwijl de raket van de ander een state of the art geval is dat gegarandeerd 'goed' aankomt in een dichtbevolkt gebied ..quote:Op maandag 29 december 2008 15:08 schreef buachaille het volgende:
Volgens een stukje op de BBC stuurt Israel een raket terug naar elk terreintje waar de afgelopen tijd een Quassam raket vanaf is gestuurd. Return to sender, joodse humor daar hou ik wel van!
de intentie is precies hetzelfde.quote:Op maandag 29 december 2008 15:29 schreef moussie het volgende:
[..]
waarbij de raket van de een maar net de grens overkomt, en soms nog niet eens dat, terwijl de raket van de ander een state of the art geval is dat gegarandeerd 'goed' aankomt in een dichtbevolkt gebied ..
dat is geen humor, dat is arrogant
tja, de intentie van de mug is ook dezelfde als die van de leeuw .. ze lusten je wel rauwquote:Op maandag 29 december 2008 15:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de intentie is precies hetzelfde.
misschien moet de mug dat inzien?quote:Op maandag 29 december 2008 15:33 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, de intentie van de mug is ook dezelfde als die van de leeuw .. ze lusten je wel rauw
Boeiend?quote:Op maandag 29 december 2008 15:38 schreef AryaMehr het volgende:
Basiji-leden hebben inmiddels de Iraanse regering laten weten klaar te zijn om Israel binnen te vallen. Bovendien hebben ook een aantal extreem fundamentalistische politici in Iran bij Khamanei aangedrongen om Israel binnen te vallen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Basij
duh .. als je in 2005 begint met 500.000 man en die krijgen per stuk 2 kinderen heb je een bevolkingsgroei van 200% .. en dan is er nog de beschikbaarheid van voorbehoedsmiddelen, je vergeet even dat dat land herhaaldelijk is afgesloten van de buitenwereld ?quote:Op maandag 29 december 2008 15:31 schreef CeeJee het volgende:
Dat het zo dichtbevolkt daar is dat doen die Palestijnen toch echt zelf met hun bevolkingsgroei die in de top 10 van de wereld staat. Da's wel een fraaie propaganda coup dat je aan de ene kant claimt dat er genocide op je gepleegd wordt en tegelijk huilen dat het zo dicht bevolkt is daar.
Sinds wanneer boeit het mij wat jij ervan vindt? Niemand heeft je gevraagd om het te lezen, of erop te reageren.quote:
Ik heb helemaal niks met het strenge regime van Iran, maar wat een helden zijn die Basji-leden.quote:Op maandag 29 december 2008 15:38 schreef AryaMehr het volgende:
Basiji-leden hebben inmiddels de Iraanse regering laten weten klaar te zijn om Israel binnen te vallen. Bovendien hebben ook een aantal extreem fundamentalistische politici in Iran bij Khamanei aangedrongen om Israel binnen te vallen.
Ik zou het vooral doen. Dan is de EU uitgezeurd en kan de VS zich alvast beginnen aan de warming-up.quote:Op maandag 29 december 2008 15:38 schreef AryaMehr het volgende:
Het ongedierte kruipt onder de steen vandaan op het moment dat het de kans krijgt.quote:Op maandag 29 december 2008 15:38 schreef AryaMehr het volgende:
Wat een held ben jijquote:Op maandag 29 december 2008 15:52 schreef BlackSeptember het volgende:
Ik heb helemaal niks met het strenge regime van Iran, maar wat een helden zijn die Basji-leden.
Je kunt niet eens zeggen dat ze fokken als de konijnen want die diertjes zijn verstandiger : als ma konijn geen jonkies kan gebruiken dan *lossen * de foetussen gewoon op in het moederlichaam en worden er geen kleintjes geboren.quote:Op maandag 29 december 2008 15:31 schreef CeeJee het volgende:
Dat het zo dichtbevolkt daar is dat doen die Palestijnen toch echt zelf met hun bevolkingsgroei die in de top 10 van de wereld staat. Da's wel een fraaie propaganda coup dat je aan de ene kant claimt dat er genocide op je gepleegd wordt en tegelijk huilen dat het zo dicht bevolkt is daar.
Want Israel kan het niet zonder hulp?quote:Op maandag 29 december 2008 15:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou het vooral doen. Dan is de EU uitgezeurd en kan de VS zich alvast beginnen aan de warming-up.
leuk wiki-artikel .. maar wat is de bron van de rest van wat je schrijft ?quote:Op maandag 29 december 2008 15:38 schreef AryaMehr het volgende:
Soort Alibaba en de 40 rovers...allemaal voor zichzelf die Arabische clans.quote:Op maandag 29 december 2008 15:52 schreef BlackSeptember het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met het strenge regime van Iran, maar wat een helden zijn die Basji-leden.
Sorry,quote:Op maandag 29 december 2008 15:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sinds wanneer boeit het mij wat jij ervan vindt? Niemand heeft je gevraagd om het te lezen, of erop te reageren.
Nog zo'n achterlijke proleet die het stoer vindt om elk land in dat gebied een zandbak te noemen. Wat ben jij stoer zeg. Je kennis over dit gebied druipt er iniedergeval van af.quote:Op maandag 29 december 2008 15:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een held ben jij![]()
Maar aangezien ik de staat Iran niet erken mag de VS wat mij betreft haar gang gaan in die zandbak.
Sinds wanneer zijn Iraniers Arabieren? En als je geen verstand van bepaalde dingen hebt, probeer dan ook niet quasi-intelleqtueel over te komen.quote:Op maandag 29 december 2008 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Soort Alibaba en de 40 rovers...allemaal voor zichzelf die Arabische clans.
Als ze nou gewoon eens een groot machtsblok maken, dan hebben we wellicht wat meer kans...
Iran een zandbank? Verder dan je camping kom je volgens mij niet he?quote:Op maandag 29 december 2008 15:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een held ben jij![]()
Maar aangezien ik de staat Iran niet erken mag de VS wat mij betreft haar gang gaan in die zandbak.
Arabieren hebben niks te maken met de Palestijnse zaak. Die achterlijke dictators gebruiken het conflict gewoon om hun eigen bevolking af te leiden van hun eigen nationale problemen.quote:Op maandag 29 december 2008 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Soort Alibaba en de 40 rovers...allemaal voor zichzelf die Arabische clans.
Als ze nou gewoon eens een groot machtsblok maken, dan hebben we wellicht wat meer kans...
quote:Op maandag 29 december 2008 15:58 schreef moussie het volgende:
[..]
leuk wiki-artikel .. maar wat is de bron van de rest van wat je schrijft ?
Nieuwszenders in Iran die hierover bericht hebben en ook beelden hebben laten zien waarin dit aangekondigt werd. Bovendien staat het ook nog op verscheidene Iraanse websites. Zou kijken of ik een Engelstalige bron kan vinden.quote:Op maandag 29 december 2008 15:58 schreef moussie het volgende:
[..]
leuk wiki-artikel .. maar wat is de bron van de rest van wat je schrijft ?
Oh sorry hoorquote:Op maandag 29 december 2008 15:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn Iraniers Arabieren? En als je geen verstand van bepaalde dingen hebt, probeer dan ook niet quasi-intelleqtueel te reageren.
aah, dus nog even wachten voor we het in de westerse media terug kunnen lezen begrijp ikquote:Op maandag 29 december 2008 16:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nieuwszenders in Iran die hierover bericht hebben en ook beelden hebben laten zien waarin dit aangekondigt werd. Bovendien staat het ook nog op verscheidene Iraanse websites.
De Basij-beweging is een redelijke georganiseerde beweging, al bestaat het voornamelijk uit vrijwillgers.quote:Op maandag 29 december 2008 16:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh sorry hoorWellicht moet je je zin eens door een spellingschecker heen gooien, voordat je zelf reageert...
![]()
Het woord Arabisch moet je dan maar wegdenken, maar clans blijven het.
Feit blijft dat er nu dus allemaal losse bewegingen op gaan staan, ipv zich te organiseren op een wat grotere schaal.
quote:Op maandag 29 december 2008 15:59 schreef BlackSeptember het volgende:
Erg jammer trouwens dat men zich laat leiden door hun anti-Islamitische gevoelens. De Palestijnse zaak heeft niets met religie te maken!
Ja, maar dat is het wel als de VS ermee klaar isquote:Op maandag 29 december 2008 15:59 schreef BlackSeptember het volgende:
[..]
Iran een zandbank? Verder dan je camping kom je volgens mij niet he?
[ afbeelding ]
Je bent zelf ook redelijk imbeciel andersquote:Op maandag 29 december 2008 15:59 schreef AryaMehr het volgende:
Nog zo'n achterlijke proleet die het stoer vindt om elk land in dat gebied een zandbak te noemen. Wat ben jij stoer zeg. Je kennis over dit gebied druipt er iniedergeval van af.
Jawel, maar de vrienden van Israel blijven niet langs de zijlijn staan als anderen zich er mee gaan bemoeien.quote:Op maandag 29 december 2008 15:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Want Israel kan het niet zonder hulp?
Best een redelijke groep zo te lezen inderdaad. Maar gaat het hier nou om pro-Palestina, of om anti-Israel gevoelens? Want soms heb ik het gevoel dat dat op 1 hoop gegooid wordt...quote:Op maandag 29 december 2008 16:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Basij-beweging is een redelijke georganiseerde beweging, al bestaat het voornamelijk uit vrijwillgers.
Alsof de VS geen belangrijkere problemen op te lossen heeft. Maar ik zou ook snel mijn woorden terugnemen als ik besefte wat voor onzin ik eigenlijk allemaal zeg.quote:Op maandag 29 december 2008 16:09 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het wel als de VS ermee klaar is
Iets zegt me dat het beter nu gewoon tot op het bot uitgevochten kan worden. Dan zijn de kaarten voor de komende tientallen jaren weer geschud in plaats van dat het door blijft sudderen.quote:Op maandag 29 december 2008 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus nog even wachten voor we het in de westerse media terug kunnen lezen begrijp ik
dan maar hopen dat die zich rustig houden .. anders hebben we idd de vlam in de pan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |