abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64462007
quote:
TEHRAN (Reuters) – A group of Iranian hard-line clerics is signing up volunteers to fight in the Gaza Strip in response to Israel's air strikes that have killed at least 300 Palestinians, a news agency reported on Monday.

"From Monday the Combatant Clergy Society has activated its website www.rohaniatmobarez.com for a week to register volunteers to fight against the Zionist regime (Israel) in either the military, financial or propaganda fields," the semi-official Fars news agency said.

Israel patrols the coastal waters around Gaza and has declared areas around the enclave a "closed military zone."

The hard-line Iranian group, which is headed by some leading clergy, says it has no affiliation with the government and was formed shortly after Iran's 1979 Islamic revolution.

Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei issued a religious decree to Muslims around the world on Sunday, ordering them to defend Palestinians in Gaza against Israeli attacks "in any way possible."

A religious decree is an official statement by a high-ranking religious leader that commands Muslims to carry out its message. While there is no religious and legal force behind it, Khamenei is respected by many Iranian and non-Iranian Shi'ites.

Iran refuses to recognize Israel, which accuses Tehran of supplying Hamas Islamists with weapons. Iran denies the claim, saying it only provides moral support to the group.

Israel said the strikes, that have killed 307 Palestinians, were launched in response to almost daily rocket and mortar fire from the Hamas-ruled Gaza Strip after the Islamist Hamas group ended a six-month ceasefire a week ago.

Fars said the hard-line group provided volunteers with a registration document called "Registration form for dispatching volunteers to Gaza." It said more than 1,100 people so far had registered for military service against Israel.

Khamenei said on Sunday that whoever was killed in the fight to defend Palestinians was "considered a martyr."

Iran will send its first ship carrying aid to the Gaza Strip on Monday, Foreign Ministry spokesman Hassan Qashqavi said.

"Iran has dispatched its first plane load of aid, including medicine, to Gaza on Sunday. The second cargo is on the verge of being dispatched," Qashqavi told reporters on Monday. "The first aircraft arrived in Egypt last night."

Israel, which patrols the coastal waters around Gaza, tightened its blockade of the Gaza Strip two years ago after Hamas won a parliamentary election.

The Jewish state turned back a Libyan ship from delivering humanitarian supplies to Gaza earlier this month.

Tens of thousands of Iranians protested on Monday to condemn the Israeli attacks on the Gaza Strip, which began with air strikes on Saturday.

Protesters burned Israeli and U.S. flags and demanded a stronger response from international organizations to stop Israel's raids, a Reuters witness said.

They also called on Islamic countries to boycott "Zionist companies."
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 13:10:49 #227
236264 crew  capricia
pi_64462030
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:06 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

het verdelen gebeurde in 1947, het mandaat verliep in 1948, dus waar de vn zich op dat moment mee bemoeide?

Daarnaast waren de britten ook niet zo blij met de bemoeienissen.
Maar dan nog denk ik wel eens: Het land was een kolonie van de Britten. Bezit van Engeland dus. Ze hebben het land rechtmatig veroverd op de Ottomanen.
Als Engeland haar eigen bezit wil delen in 2 stukken, dan kon dat volgens het toenmalige volkenrecht gewoon. Zie al die rare kaarsrechte grenzen in Afrika als voorbeeld. Dat je dat niet wenselijk vind, dat snap ik. Maar toen kon dat gewoon.
Engeland had het recht om het land te verdelen.
Ze hadden het ook helemaal aan de Joden kunnen geven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64462087
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar dan nog denk ik wel eens: Het land was een kolonie van de Britten. Bezit van Engeland dus. Ze hebben het land rechtmatig veroverd op de Ottomanen.
Als Engeland haar eigen bezit wil delen in 2 stukken, dan kon dat volgens het toenmalige volkenrecht gewoon. Zie al die rare kaarsrechte grenzen in Afrika als voorbeeld. Dat je dat niet wenselijk vind, dat snap ik. Maar toen kon dat gewoon.
de britten hebben het willen delen,zie commissie-Peel.

Maar dat kreeg zo veel tegenstand van de Arabische wereld, dat ze er vanaf hebben gezien.

Mede door een aantal omstandigheden, moest GB wel kiezen voor het plan van vn.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 13:18:13 #229
236264 crew  capricia
pi_64462252
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:12 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

de britten hebben het willen delen,zie commissie-Peel.

Maar dat kreeg zo veel tegenstand van de Arabische wereld, dat ze er vanaf hebben gezien.

Mede door een aantal omstandigheden, moest GB wel kiezen voor het plan van vn.
Dan is het toch 'rechtmatig' gegaan?
Het land was eigendom van de Britten. Zij hebben een plan getrokken en onder invloed van deze of gene het land verdeeld.
Als de Palestijnen er zo'n moeite mee hebben, dan hadden ze zich nooit moeten laten overheersen door de Britten in de eerste plaats. Wat Engeland er vervolgens mee deed, lijkt mij legitiem.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64462258
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Europeanen met een neerbuigende houding tegenover of mening over niet-Europeanen begin twintigste eeuw. Waar gaat de wereld heen?
Het feit dat zijn verzinselen 108 jaar later nog steeds in gebruik zijn suggereert dat hij verstand had van de regio.
pi_64462285
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:18 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Uit het feit dat zijn verzinselen 108 jaar later nog steeds in gebruik zijn suggereert dat hij verstand had van de regio.
Nou, het suggereert wel meer, wat belangrijker is alleen is dat het voor de rest bar weinig zegt.
pi_64462306
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan is het toch 'rechtmatig' gegaan?
Het land was eigendom van de Britten. Zij hebben een plan getrokken en onder invloed van deze of gene het land verdeeld.
Als de Palestijnen er zo'n moeite mee hebben, dan hadden ze zich nooit moeten laten overheersen door de Britten in de eerste plaats. Wat Engeland er vervolgens mee deed, lijkt mij legitiem.
Het was geen eigendom van de britten.

Ze hadden een mandaat, die moest leiden tot zelfstandigheid en zelfbestuur.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 13:24:30 #233
236264 crew  capricia
pi_64462434
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:20 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

Het was geen eigendom van de britten.

Ze hadden een mandaat, die moest leiden tot zelfstandigheid en zelfbestuur.
Wiki:
quote:
1920 Engeland krijgt op de Conferentie van San Remo van de Volkerenbond het mandaat over het Mandaatgebied Palestina. Het mandaat bevat de specifieke opdracht tot de oprichting van een Joods Nationaal Tehuis in heel Palestina.[1].

Dus een Joods Tehuis in HEEL Palestina, nadat het Ottomaanse rijk verslagen is in WOI.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64462518
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Wiki:
[..]

Dus een Joods Tehuis in HEEL Palestina, nadat het Ottomaanse rijk verslagen is in WOI.
alleen maar kopiëren, wat jou zelf ten goede komt is zielig.
  maandag 29 december 2008 @ 13:28:09 #235
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64462563
quote:
Op zondag 28 december 2008 20:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het tof dat terroristen eindelijk eens worden aangepakt en dat een jarenslepend probleem eindelijk eens opgelost dreigt te worden.

Door wat bommen te gooien? Beetje naief van je.

Om maar even mee te gaan in het niveau van dit topic ben ik vanaf heden ook een "Palestijn" en ga ik ook heel heftig meeleven met de vrijheidsstrijd van mijn moslimbroeders.

Go Palestina, ook al zijn we dan de pispaal van de klas!
Na 3 rondjes spareribs geven we echt vol gas!

Indien gewenst kan ik ook nog een pro-Israel pet op zetten in het kader van de balans. Ik hoor het wel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 13:28:25 #236
236264 crew  capricia
pi_64462573
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:27 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

alleen maar kopiëren, wat jou zelf ten goede komt is zielig.
Nogmaals: vertel jij het verhaal dan eens! Enlighten me!
Want ik was er zelf niet bij toen, namelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64462922
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Nogmaals: vertel jij het verhaal dan eens! Enlighten me!
Want ik was er zelf niet bij toen, namelijk.
Na de Ottomaanse nederlaag deelde de Volkenbond Ottomaans Arabië op in verschillende gebieden en verdeelde het mandaat over hen onder Groot-Brittannië en Frankrijk. Het mandaat hield in dat de bevolking van elk mandaatgebieden geleidelijk zouden worden voorbereid op zelfstandigheid. In het mandaat over Palestina, dat aan de Britten werd toegekend, werd echter ook bepaald dat de mandaatvoogd steun moest geven aan het oprichten van een Joods nationaal tehuis in het land, als ook helpen bij de immigratie en vestiging van Joden in Palestina.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 13:43:33 #238
236264 crew  capricia
pi_64463060
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:39 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

Na de Ottomaanse nederlaag deelde de Volkenbond Ottomaans Arabië op in verschillende gebieden en verdeelde het mandaat over hen onder Groot-Brittannië en Frankrijk. Het mandaat hield in dat de bevolking van elk mandaatgebieden geleidelijk zouden worden voorbereid op zelfstandigheid. In het mandaat over Palestina, dat aan de Britten werd toegekend, werd echter ook bepaald dat de mandaatvoogd steun moest geven aan het oprichten van een Joods nationaal tehuis in het land, als ook helpen bij de immigratie en vestiging van Joden in Palestina.
Okay. Thanx.
En dat was het mandaat waar de Arabieren het niet mee eens waren?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64463131
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Okay. Thanx.
En dat was het mandaat waar de Arabieren het niet mee eens waren?
De Arabieren werden het pas oneens toen de britten in 1947 dat mandaat wouden gaan opdelen.
pi_64463332
Merkel noemt oorlog schuld van Hamas

BERLIJN - De Palestijnse beweging Hamas heeft de escalatie van geweld in de regio aan zichzelf te danken. Dat vindt de Duitse bondskanselier Angela Merkel, zo liet haar woordvoerder maandag weten.

Hamas heeft volgens Merkel het staakt-het-vuren geschonden door raketten af te vuren op Israël.

In een telefoongesprek met de Israëlische premier Ehud Olmert zou Merkel zondag met hem zijn overeengekomen dat "de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de situatie in de regio duidelijk en exclusief bij Hamas ligt", aldus de zegsman.

Volste recht

Ook vindt Merkel dat Israël het volste recht heeft zichzelf te verdedigen. "Het is overduidelijk dat in deze situatie Hamas permanent het vuren moet staken, zodat de Israëlische militaire operaties snel beëindigd kunnen worden", zei de woordvoerder.

Wel benadrukte Merkel dat Israël er alles aan moet doen om te voorkomen dat burgers het slachtoffer worden.

http://www.nu.nl/algemeen(...)chuld-van-hamas.html

Duidelijk standpunt van Duitsland
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64463489
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:52 schreef qonmann het volgende:
Merkel noemt oorlog schuld van Hamas

BERLIJN - De Palestijnse beweging Hamas heeft de escalatie van geweld in de regio aan zichzelf te danken. Dat vindt de Duitse bondskanselier Angela Merkel, zo liet haar woordvoerder maandag weten.

Hamas heeft volgens Merkel het staakt-het-vuren geschonden door raketten af te vuren op Israël.

In een telefoongesprek met de Israëlische premier Ehud Olmert zou Merkel zondag met hem zijn overeengekomen dat "de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de situatie in de regio duidelijk en exclusief bij Hamas ligt", aldus de zegsman.

Volste recht

Ook vindt Merkel dat Israël het volste recht heeft zichzelf te verdedigen. "Het is overduidelijk dat in deze situatie Hamas permanent het vuren moet staken, zodat de Israëlische militaire operaties snel beëindigd kunnen worden", zei de woordvoerder.

Wel benadrukte Merkel dat Israël er alles aan moet doen om te voorkomen dat burgers het slachtoffer worden.

http://www.nu.nl/algemeen(...)chuld-van-hamas.html

Duidelijk standpunt van Duitsland
nog geen 65 jaar geleden werden de joden aan de lopende band vergast en moesten ze allemaal kapot en nu is duitsland opeens pro joden?
  maandag 29 december 2008 @ 13:59:57 #242
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64463564
Trotse papa van Eden
pi_64463609
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:57 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

nog geen 65 jaar geleden werden de joden aan de lopende band vergast en moesten ze allemaal kapot en nu is duitsland opeens pro joden?
Mede daardoor kan Duitsland zich geen ander standpunt veroorloven dan steun aan Israel.

Buiten dat, wel een goed standpunt.
Hamas is een terroristische organisatie en het zou de NL regering sieren om ook een duidelijk standpunt in te nemen en zich achter Israel te scharen.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 14:02:02 #244
236264 crew  capricia
pi_64463618
Ik denk wel dat het feit dat Israel altijd zo ontzettend hard terug slaat een van de redenen is dat de staat Israel nog bestaat.
Helaas maar waar...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 14:02:39 #245
236264 crew  capricia
pi_64463640
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:01 schreef HarryP het volgende:

[..]

Mede daardoor kan Duitsland zich geen ander standpunt veroorloven dan steun aan Israel.

Buiten dat, wel een goed standpunt.
Hamas is een terroristische organisatie en het zou de NL regering sieren om ook een duidelijk standpunt in te nemen en zich achter Israel te scharen.
Je kunt je ook uitspreken tegen Hamas zonder direct als een blok achter Israel te gaan staan, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 december 2008 @ 14:02:42 #246
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64463642
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:59 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Tsja, Limburg ook, zal ik mezelf maar opblazen in Den Haag?
Prima, maar voor Limburg?
  maandag 29 december 2008 @ 14:04:26 #247
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64463703
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus onze verhetshelden waren wel degelijk terroristen?
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 14:05:06 #248
236264 crew  capricia
pi_64463727
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dus onze verhetshelden waren wel degelijk terroristen?
Ik begrijp je niet.
Wie zijn in deze zin de verzetshelden?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 december 2008 @ 14:10:26 #249
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64463889
Leg dit topic naast een soortgelijk topic van 5 jaar geleden en je krijgt precies dezelfde reacties.

WAT EEN VOORUITGANG TOCH WEER OP FOK
Dasvidanja
pi_64464142
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:18 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Het feit dat zijn verzinselen 108 jaar later nog steeds in gebruik zijn suggereert dat hij verstand had van de regio.
Geïnteresseerd en op zoektocht, op internet is dit het meest volledige citaat dat ik kan vinden:

In dat boek staat dat het over de moslims van Mosoel gaat, niet De Arabier. Ik weet niet of dat in het origineel ook zo is, of dat een Wikipediaganger om welke reden dan ook zoiets verzonnen heeft?

De consequentie is dan natuurlijk dat jouw citaat over Arabieren verzonnen is, niet waar, onzin. (Sowieso aardig ingekort, zoveel dat de lading behoorlijk negatiever is. De reden daarvoor is mij natuurlijk onbekend.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')