http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1230456502588&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFullquote:"The combat vests are ready and the weapons are greased," one soldier said.
"Our parents are calling but we just don't answer,' said another.
On Sunday, IDF soldiers from a wide-range of units converged on the Gaza Strip, setting up positions along the border in the south and north. Tanks from Brigade 7 were deployed not far from the northern Gaza border as soldiers from the Paratrooper's and Golani Infantry Brigades arrived at bases throughout the south ahead of a possible operation.
Soldiers from Battalion 101 of the Paratrooper's Brigade said that they expected an operation to be launched in the coming 48 hours.
"The soldiers don't show it but they are scared," said one officer. "We are getting ready and believe that we are prepared for whatever we will face in Gaza."
On the northern edge of the border, soldiers from Battalion 75 of the 7th Armored brigade were equipping their Merkava Mk 3 tanks ahead of a potential operation in Gaza. Tanks rolled down to the border with the Gaza Strip on Sunday as soldiers prepared for a possible invasion into the Gaza Strip.
One senior officer in the Ground Forces Command told The Jerusalem Post that the tanks were being outfitted with extra equipment - including food and supplies - in order to prepare for the possibility that the forces will be deployed inside Gaza for an extended period of time.
"We are prepared for the possibility that we will need to be in Gaza for an extended period of time," the officer said.
Defense officials said that while Hamas may have advanced anti-tank missiles, it would be more difficult for the terror group to use them effectively against IDF tanks than it was for Hizbullah.
The soldiers claimed they were prepared for extended fighting in Gaza. IDF assessments are that Hamas has smuggled into Gaza a significant amount of anti-tank missiles including some Russian-made models. There is also concern that Hamas has planted large explosive devices under main access roads into Gaza which the terror group plans to detonate under Israeli armored vehicles.
"We are better prepared today than we were in 2006," one tank commander explained. "This is what we have been training for."
Precies. Waar een wil is, is een weg zeg ik altijd.quote:Op zondag 28 december 2008 21:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het eerste is meer een kwestie van doorpakken...
ik ga vaak naar de groene slagerij en boeren. nu is het klaar met je vuiligheid.quote:Op zondag 28 december 2008 21:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan het wel gore praatjes noemen, maar hoe je het wendt of keert, door die praatjes ben jij je wel bewust geworden van het vlees dat jij in de supermarkt koopt.
En dat is geheel in lijn met dit: Verburg wil jeugd bewuster laten eten
I rest my case.
en die weg zal gelegd zijn met liefde en samenwerking. even die hobbels en troep wegruimen. zal ook voor de plaestijn heel veel goed doen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Waar een wil is, is een weg zeg ik altijd.
daar kom ik op terug zodra de eerste aanslag in nederland een feit is.quote:Op zondag 28 december 2008 21:19 schreef jimmyrodgers het volgende:
zoalshetis, wrm geen Wilders dan?
Ik denk dat een 11-9-achtig iets in Nederland er idd wel toe zal leiden dat Wilders enorm veel zetels gaat behalen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daar kom ik op terug zodra de eerste aanslag in nederland een feit is.
quote:The neighborhood bully strikes again
Israel embarked yesterday on yet another unnecessary, ill-fated war. On July 16, 2006, four days after the start of the Second Lebanon War, I wrote: "Every neighborhood has one, a loud-mouthed bully who shouldn't be provoked into anger... Not that the bully's not right - someone did harm him. But the reaction, what a reaction!"
Two and a half years later, these words repeat themselves, to our horror, with chilling precision. Within the span of a few hours on a Saturday afternoon, the IDF sowed death and destruction on a scale that the Qassam rockets never approached in all their years, and Operation "Cast Lead" is only in its infancy.
Once again, Israel's violent responses, even if there is justification for them, exceed all proportion and cross every red line of humaneness, morality, international law and wisdom.
What began yesterday in Gaza is a war crime and the foolishness of a country. History's bitter irony: A government that went to a futile war two months after its establishment - today nearly everyone acknowledges as much - embarks on another doomed war two months before the end of its term.
In the interim, the loftiness of peace was on the tip of the tongue of Ehud Olmert, a man who uttered some of the most courageous words ever said by a prime minister. The loftiness of peace on the tip of his tongue, and two fruitless wars in his sheath. Joining him is his defense minister, Ehud Barak, the leader of the so-called left-wing party, who plays the role of senior accomplice to the crime.
Israel did not exhaust the diplomatic processes before embarking yesterday on another dreadful campaign of killing and ruin. The Qassams that rained down on the communities near Gaza turned intolerable, even though they did not sow death. But the response to them needs to be fundamentally different: diplomatic efforts to restore the cease-fire - the same one that was initially breached, one should remember, by Israel when it unnecessarily bombed a tunnel - and then, if those efforts fail, a measured, gradual military response.
But no. It's all or nothing. The IDF launched a war yesterday whose end, as usual, is hoping someone watches over us.
Blood will now flow like water. Besieged and impoverished Gaza, the city of refugees, will pay the main price. But blood will also be unnecessarily spilled on our side. In its foolishness, Hamas brought this on itself and on its people, but this does not excuse Israel's overreaction.
ik denk heel positief over de usa. ik heb er zelfs gewoond. over bush denk ik toch echt niet goed. hij had zoveel slimmer en kunnen zijn en goedkoper uitgeweest. ja, ja de zuinige, nederlandse handelsgeest steekt weer de kop opquote:Op zondag 28 december 2008 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat een 11-9-achtig iets in Nederland er idd wel toe zal leiden dat Wilders enorm veel zetels gaat behalen.
Ik denk dat de Nederlander dan ook wat anders gaat denken over de US.
Bush is redelijk slim. Hij heeft wat pech gehad met de negatieve berichtgeving in Europa waardoor de bevolking is opgehitst, maar Bush bleek niet de volgzame marionet te zijn die men dacht dat hij was.quote:Op zondag 28 december 2008 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk heel positief over de usa. ik heb er zelfs gewoond. over bush denk ik toch echt niet goed. hij had zoveel slimmer kunnen zijn.
iedereen, behalve israel, heeft het over proportionel geweld. laten we dat nou eens vergeten en de kant van de israeliërs inzien.quote:
ja nou. ik bedoel niet dat ik hem haat, maar wij alleen al samen hadden het beter kunnen doen. irak was eigenlijk niet meer dan een ontstellend dure eerwraak. dat weet jij ook.quote:Op zondag 28 december 2008 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bush is redelijk slim. Hij heeft wat pech gehad met de negatieve berichtgeving in Europa waardoor de bevolking is opgehitst, maar Bush bleek niet de volgzame marionet te zijn die men dacht dat hij was.
Europa is ook de droom van elke dictator, de US de nachtmerrie van elke dictator.
nee van iran wel. die heeft een intifada uitgeroepen. dat is hezballah.quote:Op zondag 28 december 2008 21:38 schreef Slappy het volgende:
Is er al iets bekend van Hezbollah ?of die iets van plan is ?
Daar zou ik echt niet blij mee zijn.quote:Op zondag 28 december 2008 21:16 schreef jimmyrodgers het volgende:
De pro Israël club is in de meerderheid.
Ik begrijp de aanval op Irak enigzins, alleen zou ik in zijn positie het niet hebben gedaan. Nu de aanval eenmaal een feit is, steun ik de US voor 100 procent.quote:Op zondag 28 december 2008 21:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja nou. ik bedoel niet dat ik hem haat, maar wij alleen al samen hadden het beter kunnen doen. irak was eigenlijk niet meer dan een ontstellend dure eerwraak. dat weet jij ook.
En onze clown is erquote:Op zondag 28 december 2008 21:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Daar zou ik echt niet blij mee zijn.
die mensen zouden de tweede wereldoorlog ook pro zijn.
meki, heb jij ooit jezelf bekritiseerd?quote:Op zondag 28 december 2008 21:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is juist omgekeerd. De notoire Jodenhaters zijn degene die zich nog menigmaal bevlekken op vunzige geschriften uit die tijd.quote:Op zondag 28 december 2008 21:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan ik ook ergens pro-Israel demonstreren?quote:Op zondag 28 december 2008 21:43 schreef Meki het volgende:
Wereldwijd protesten tegen aanval Israël
- Wereldwijd zijn mensen de straat opgegaan om te protesteren tegen de Israëlische bombardementen op de Gazastrook. In de Arabische wereld uitten betogers in onder meer Syrië, Jemen, Egypte, Dubai, Irak en op de Westelijke Jordaanoever hun woede over de circa driehonderd doden.
Ook in Europa gingen demonstranten de straat op, maar wel in minder groten getale. In Parijs verzamelden zich enkele honderden betogers op de Champs-élysées. In Madrid togen demonstranten naar de Israëlische ambassade. Ook in onder meer Denemarken en Zweden lieten mensen proteststemmen horen.
Zaterdagavond protesteerden circa tweehonderd mensen op de Dam in Amsterdam.
is dit relevant bij deze onderwerpquote:Op zondag 28 december 2008 21:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
meki, heb jij ooit jezelf bekritiseerd?
met al die biljoenen nu het land in een enorme crisis is beland? nogmaals, wij samen zouden het al beter hebben gedaan.quote:Op zondag 28 december 2008 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik begrijp de aanval op Irak enigzins, alleen zou ik in zijn positie het niet hebben gedaan. Nu de aanval eenmaal een feit is, steun ik de US voor 100 procent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |