abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 12:34:53 #201
236264 crew  capricia
pi_64460860
Hmmm...lees nu dat er een grondinvasie op handen is:
quote:
Het leger beraadt zich op een grondinvasie van de Palestijnse kustenclave en heeft daarvoor alvast 6.500 reservisten opgeroepen.
Volledige tekst
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64461010
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:25 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Niet dus, voor Israel was er een Britse kolonie. En daarvoor was het gebied onderdeel van het Ottomaanse rijk.
het land palestina is er altijd geweest(vroeger inderdaad niet onafhankelijk), terwijl israel zich er gewoon heeft neer gegooid zonder dat het land toen bestond,

Ik kan me best voorstellen dat de palestijnen vechten voor hun land.

Wat zou jij er van vinden als belgie cq duitsland opeens 70 tot 80 % van nederland zou innemen?
  maandag 29 december 2008 @ 12:39:57 #203
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64461031
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat het nooit een echt eigen land geweest is, daar waar de Palestijnen wonen. Palestina is toch meer een soort gebied?
Volgens mij hebben ze nooit zoveel zelfbestuur gehad als nu in ieder geval. Daarom is dat gezeik over een bezetting door Israel eigenlijk ook wat overtrokken.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 12:40:57 #204
236264 crew  capricia
pi_64461063
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:39 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

het land palestina is er altijd geweest(vroeger inderdaad niet onafhankelijk), terwijl israel zich er gewoon heeft neer gegooid zonder dat het land toen bestond,

Ik kan me best voorstellen dat de palestijnen vechten voor hun land.

Wat zou jij er van vinden als belgie cq duitsland opeens 70 tot 80 % van nederland zou innemen?
Palestina heeft toch toch nooit onafhankelijk als land bestaan? Of vergis ik me?
Israel daarentegen toch wel?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64461086
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze nooit zoveel zelfbestuur gehad als nu in ieder geval. Daarom is dat gezeik over een bezetting door Israel eigenlijk ook wat overtrokken.
nooit een zelfbestuur,maar het land heeft er wel altijd gelegen(gedeeltelijk onder de vlag van de britten).
pi_64461153
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

"Gezeik over een bezetting" is overdreven, want... vroeger werd Palestina ook bezet.

Wat een onzin. Er zit ongeveer logica van Nul in, en ik denk dat het wel duidelijk is dat het sowieso onzin is. Tenminste, leg het uit aan een Palestijn: 'Ja, dat gezeur over die bezetting en controles en opsluiting en raketaanvallen is overdreven, je grootvaders vader had immers ook geen vrij land' en je krijgt een lege blik tegenover je.

Mijn God.
pi_64461269
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

"Gezeik over een bezetting" is overdreven, want... vroeger werd Palestina ook bezet.

Wat een onzin. Er zit ongeveer logica van Nul in, en ik denk dat het wel duidelijk is dat het sowieso onzin is. Tenminste, leg het uit aan een Palestijn: 'Ja, dat gezeur over die bezetting en controles en opsluiting en raketaanvallen is overdreven, je grootvaders vader had immers ook geen vrij land' en je krijgt een lege blik tegenover je.

Mijn God.
volgens mij had gb een mandaat op palestina, wat zou beteken dat palestina officieel als land dus wel bestond.
pi_64461297
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:48 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

volgens mij had gb een mandaat op palestina, wat zou beteken dat palestina officieel als land dus wel bestond.
'Mandaat' was een post-Wilsoniaans eufemisme voor kolonie.
pi_64461335
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

'Mandaat' was een post-Wilsoniaans eufemisme voor kolonie.
maar de vraag is kunnen we daaruit opmaken dat palestina toen al officieel bestond, zij het onder de vlag van de britten of niet?
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 12:50:31 #210
236264 crew  capricia
pi_64461347
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:49 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

maar de vraag is kunnen we daaruit opmaken dat palestina toen al officieel bestond, zij het onder de vlag van de britten of niet?
Niet als natie, en al zeker niet zelfstandig.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64461396
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet als natie, en al zeker niet zelfstandig.
dat betwijfel ik.

Naar mijn weten bestond het als natie, bestuurd door Gb.
  maandag 29 december 2008 @ 12:54:06 #212
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64461483
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mijn God.
Zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer dat er gedaan iets alsof het iets nieuws is. Het is ook niet zoals de Duitsers die hier kwamen bijvoorbeeld. Ze zijn weinig anders dan de Basken eigenlijk, en daar hebben mensen over het algemeen niet zoveel medelijden mee.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 12:56:10 #213
236264 crew  capricia
pi_64461568
Ik kan verkeerd ingelicht zijn, maar dit is wat ik ervan weet: Het land Palestina heeft nooit als zelfstandige natie bestaan. Het heeft geen eigen vlag, geen munt, geen paspoort, geen gekozen regering, geen parlementaire geschiedenis en geen historische traditie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64461601
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:56 schreef capricia het volgende:
Ik kan verkeerd ingelicht zijn, maar dit is wat ik ervan weet: Het land Palestina heeft nooit als zelfstandige natie bestaan. Het heeft geen eigen vlag, geen munt, geen paspoort, geen gekozen regering, geen parlementaire geschiedenis en geen historische traditie.
o en aan wie hebben de britten dan het land terug gegeven, toen het mandaat verliep?
  maandag 29 december 2008 @ 12:58:01 #215
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64461629
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:51 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

dat betwijfel ik.

Naar mijn weten bestond het als natie, bestuurd door Gb.
Kijk gewoon even naar Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/British_Mandate_for_Palestine

Punt is dat ze nu meer zelfbestuur hebben dan in de laatste 1000 jaar. Israel heeft zich in 2005 teruggetrokken uit de Gazastrook, ze hebben hun eigen regering gekozen (Hamas dus) en ook in de Westelijke Jordaanoever is er sprake van zelfbestuur.
pi_64461665
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Kijk gewoon even naar Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/British_Mandate_for_Palestine

Punt is dat ze nu meer zelfbestuur hebben dan in de laatste 1000 jaar. Israel heeft zich in 2005 teruggetrokken uit de Gazastrook, ze hebben hun eigen regering gekozen (Hamas dus) en ook in de Westelijke Jordaanoever is er sprake van zelfbestuur.
het land heeft altijd bestaan, niet als onafhankelijk land, maar het heeft wel altijd bestaan.
  maandag 29 december 2008 @ 12:59:10 #217
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64461675
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:57 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

o en aan wie hebben de britten dan het land terug gegeven, toen het mandaat verliep?
Toen is Israel gesticht. En Jordanie en vast nog wel meer.
pi_64461692
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:49 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

De Britten hebben om de Ottomanen te ondermijnen termen zoals 'Palestina' , 'Irak' en 'Syrie' uit de geschiedenisboeken gehaald. Ook is de Palestijnse, Irakese en Syrische vlag precies gelijk aan degene die de Britten toen voor de Arabische opstand bedachten.

Mark Sykes (bekend van Sykes-Picott), degene die dit allemaal bedacht heeft had dit nog te zeggen over de Arabieren in 1904:
quote:
“ ... ready to riot and slay for the sake of fanaticism …. detesting Europeans with a bigoted, foolish, senseless hatred. ”
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 12:59:34 #219
236264 crew  capricia
pi_64461698
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:57 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

Kan heel goed zijn dat ik niet goed op de hoogte ben hoor!
Maar ik dacht dat het niet terug gegeven is aan wie dan ook, maar in tweeen verdeeld.
Een stuk voor de Arabieren en een stuk voor de Joden.

Maar vertel jij het dan als je het zo goed weet...
Ik ben heel benieuwd!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 december 2008 @ 12:59:40 #220
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64461702
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:58 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

het land heeft altijd bestaan, niet als onafhankelijk land, maar het heeft wel altijd bestaan.
Tsja, Limburg ook, zal ik mezelf maar opblazen in Den Haag?
pi_64461721
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Kan heel goed zijn dat ik niet goed op de hoogte ben hoor!
Maar ik dacht dat het niet terug gegeven is aan wie dan ook, maar in tweeen verdeeld.
Een stuk voor de Arabieren en een stuk voor de Joden.

Maar vertel jij het dan als je het zo goed weet...
Ik ben heel benieuwd!
dat gebeurde nadat de oorlog uitbrak.

ksst niks gegeven er is gewoon oorlog uitgebroken om het gebied.
pi_64461798
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:59 schreef CeeJee het volgende:
Mark Sykes (bekend van Sykes-Picott), degene die dit allemaal bedacht heeft had dit nog te zeggen over de Arabieren in 1904:
[..]
Europeanen met een neerbuigende houding tegenover of mening over niet-Europeanen begin twintigste eeuw. Waar gaat de wereld heen?
  maandag 29 december 2008 @ 13:03:16 #223
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64461818
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Europeanen met een neerbuigende houding tegenover of mening over niet-Europeanen begin twintigste eeuw. Waar gaat de wereld heen?
Die draait al miljoenen jaren hetzelfde rondje om de zon.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 13:03:44 #224
236264 crew  capricia
pi_64461831
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:00 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

dat gebeurde nadat de oorlog uitbrak.

ksst niks gegeven er is gewoon oorlog uitgebroken om het gebied.
Oh...volgens wiki werd eerst de resolutie aangenomen om het land te verdelen in 2 stukken en brak daarna de oorlog uit.
Maar wiki kan het fout hebben.

Zelf zie ik het woord Palestina meer als een gebiedsaanduiding.

Voor mij in de discussie over de rechten van Israel en de rechten van de Palestijnen, maakt het niet zoveel uit van wie het land ooit allemaal geweest is. Bedoel, de Britten hebben het ook ooit bezeten, en die hoor je ook geen claims indienen. VInd het gewoon niet zo relevant. Uiteindelijk zijn er meerdere groepen die daar willen leven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64461915
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh...volgens wiki werd eerst de resolutie aangenomen om het land te verdelen in 2 stukken en brak daarna de oorlog uit.
Maar wiki kan het fout hebben.

Zelf zie ik het woord Palestina meer als een gebiedsaanduiding.

Voor mij in de discussie over de rechten van Israel en de rechten van de Palestijnen, maakt het niet zoveel uit van wie het land ooit allemaal geweest is. Bedoel, de Britten hebben het ook ooit bezeten, en die hoor je ook geen claims indienen. VInd het gewoon niet zo relevant. Uiteindelijk zijn er meerdere groepen die daar willen leven.
het verdelen gebeurde in 1947, het mandaat verliep in 1948, dus waar de vn zich op dat moment mee bemoeide?

Daarnaast waren de britten ook niet zo blij met de bemoeienissen.

De britten hadden de commissie-Peel, die een plan had wat ze veel liever uitvoerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')