Good. Toestaan dus!quote:Op donderdag 18 december 2008 11:34 schreef Re het volgende:
er zijn genoeg wetenschappelijke studies die hebben aantegoond dat kinderen uit same sex relaties het even goed doen als kinderen uit gemengde relaties!
TS begintquote:Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Zet hier goede argumenten neer die VOOR deze stelling zijn:
Homosexuelen mogen kinderen adopteren.
Leuke stelling, maar de veel belangrijkere vraag is; "Willen ze dat wel?!"quote:Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Helaas........Ik gun ieder kind een moeder en vader.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Maar als blijkt dat kinderen even gelukkig worden met twee mannen als 'vader en moeder' (aldus Re), wat maakt het dan uit?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Helaas........Ik gun ieder kind een moeder en vader.
Alsof dat garant staat voor een goede opvoeding....quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Ik kan me toch echt voorstellen dat een kind het op school moeilijk krijgt als het "twee vaders of moeders" heeft.
En dus?quote:En ik denk zelf dat het kind ook sneller in een "homofiele hoek" terecht komt als het thuis niets anders ziet.
Ja, want jij doet ook alles na wat je ouders doen?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Ik kan me toch echt voorstellen dat een kind het op school moeilijk krijgt als het "twee vaders of moeders" heeft.
En ik denk zelf dat het kind ook sneller in een "homofiele hoek" terecht komt als het thuis niets anders ziet.
Ik denk dat er nu nog weinig zinnigs over te zeggen is, tenslotte gebeurd het nog niet zo heel erg lang.quote:
ah, daar hebben we meneer 'maakbare samenleving'. Heil...quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ook al onderzoek naar gedaan... het percentage homofilie onder kinderen van same sex ouders is net zo hoog/laag als van gemengde huwelijken.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
En ik denk zelf dat het kind ook sneller in een "homofiele hoek" terecht komt als het thuis niets anders ziet.
ja, stel je voor dat daar homo's bij zouden zitten,quote:Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik denk dat er nu nog weinig zinnigs over te zeggen is, tenslotte gebeurd het nog niet zo heel erg lang.
Eerst maar eens kijken hoe kinderen uit desbetreffende gezinnen in de maatschappij terecht komen.
Ik zou hier graag een bron van zien.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef Re het volgende:
[..]
ook al onderzoek naar gedaan... het percentage homofilie onder kinderen van same sex ouders is net zo hoog/laag als van gemengde huwelijken.
En pesten op school... het zal een van de 250 redenen zijn dat een kind gepest zou kunnen worden...
Rationele bezwaren zie ik niet als kinderen even gelukkig zijn, ook niet als de kans dat ze zelf homo worden groter is, hoewel dat niet zo blijkt te zijn. Principe-argumenten als religie zijn natuurlijk altijd mogelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef Re het volgende:
[..]
ook al onderzoek naar gedaan... het percentage homofilie onder kinderen van same sex ouders is net zo hoog/laag als van gemengde huwelijken.
En pesten op school... het zal een van de 250 redenen zijn dat een kind gepest zou kunnen worden...
Dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op donderdag 18 december 2008 11:44 schreef placebeau het volgende:
[..]
ja, stel je voor dat daar homo's bij zouden zitten,
dan heeft de maatschappij volledig gefaald
Hoe kom je daar nou bij? Denk je dat het iets van de afgelopen 10 jaar is ofzo? Re heeft grotendeels gelijk er is echt heel veel onderzoek naar gedaan.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:44 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik zou hier graag een bron van zien.
Verder blijf ik bij mijn bovenstaande post. Een onderzoek zegt nog niet nu niet veel. Over een aantal jaar wel.
Ik gun jou ook best een stel hersenen, maar niet alles is voor iedereen weggelegd helaas.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit dus!quote:Op donderdag 18 december 2008 11:43 schreef zoalshetis het volgende:
argument. de liefde tussen twee mensen is voor een kind belangrijker dan de sekse.
in nederland niet geloof ik.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:48 schreef Compass het volgende:
Homosexuele hebben gelijke rechten als heterosexuelen maar wat zijn de voorwaarden om een kind te adopteren zit er nog verschil in tussen homosexuelen en heterosexuelen?
quote:Op donderdag 18 december 2008 11:52 schreef Compass het volgende:
maar wat zijn de voorwaarden dan om een kind te adopteren
quote:Victimization, social support, and psychosocial functioning among children of same-sex and opposite-sex couples in the United Kingdom.Rivers I, Poteat VP, Noret N.
Queen Margaret University, School of Social Sciences, Media and Communication, Edingburgh, United Kingdom. irivers@qmu.ac.uk
To further develop an understanding of psychological and social functioning of children raised by lesbian couples, the authors compared 18 students ages 12-16 raised in families led by female same-sex couples, who were identified from a large school-based survey, with 18 matched students raised by opposite-sex couples and the general student sample. Comparisons were made on factors including victimization, social support, and psychological functioning. Results indicate that those students raised by female same-sex couples did not differ significantly from those raised by opposite-sex couples or the general student sample in terms of reports of victimization, psychological functioning, experience of common adolescent concerns, or prospective use of support outlets provided by family and peers. However, children of same-sex couples reported significantly less likelihood of using school-based support than did children of opposite-sex couples or the general student sample. Findings indicate the need for school administrators, teachers, and psychologists to be knowledgeable of and provide appropriate support and resources for these children. Additional implications for research and application are discussed. Copyright (c) 2008 APA.
quote:Peer relations among adolescents with female same-sex parents.Wainright JL, Patterson CJ.
Department of Psychology, P.O. Box 400400, University of Virginia, Charlottesville, VA 22904, USA.
This study examined associations among family type (same-sex vs. opposite-sex parents), adolescent gender, family and relationship variables, and the peer relations of adolescents. Participants included 44 adolescents parented by same-sex female couples and 44 adolescents parented by opposite-sex couples, matched on demographic characteristics and drawn from a national sample. On both self-reported and peer-reported measures of relations with peers, adolescents were functioning well, and the quality of their peer relations was not associated with family type. Regardless of family type, adolescents whose parents described closer relationships with them reported higher quality peer relations and more friends in school and were rated as more central in their friendship networks. Copyright (c) 2008 APA.
quote:Children of gay or lesbian parents.Gold MA, Perrin EC, Futterman D, Friedman SB.
Division of Adolescent Medicine, Montefiore Medical Center, Bronx, NY.
There are no data to suggest that children who have gay or lesbian parents are different in any aspects of psychological, social, and sexual development from children in heterosexual families. There has been fear that children raised in gay or lesbian households will grow up to be homosexual, develop improper sex-role behavior or sexual conflicts, and may be sexually abused. There has been concern that children raised by gay or lesbian parents will be stigmatized and have conflicts with their peer group, thus threatening their psychological health, self-esteem, and social relationships. These fears and concerns have not been substantiated by research. Pediatricians can facilitate the health care and development of these children by being aware of these and their own attitudes, by educating themselves about special concerns of gay or lesbian parents, and by being a resource and an advocate for children who have homosexual parents.
Wat raar, waarom zouden grootouders niet hun kleinkind mogen adopteren als een dergelijke situatie zich voordoet?quote:
Zei ik dat?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alsof dat garant staat voor een goede opvoeding....
Waarom zou je het anders niet willen?quote:
Precies. De onderzochte leeftijd is dus 12-16. Niet echt representatief lijkt me zo. De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:55 schreef Re het volgende:
even snel wat bij elkaar gesprokeld over dit onderwerp en onderzoek gedaan:
nergens niets geen enkel verschilals het gaat om bovengenoemde aspecten
[..]
[..]
[..]
En dat is erg want..?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Zitten we hier je huiswerk te doen?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Compass het volgende:
een goede opvoeding kan ook niet altijd voorkomen uit heterosexuele relaties lijkt mij? nog meer argumenten?
Dus iemand die is opgevoed door een alleenstaande ouder heeft meer kans om de vernieling in te gaan?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Precies. De onderzochte leeftijd is dus 12-16. Niet echt representatief lijkt me zo. De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ik denk persoonlijk dat een kind een sterk karakter ontwikkeld als het is opgevoed door een man en een vrouw. Puur omdat deze wezenlijk verschillen, het kind krijgt dus een mooi gemiddelde voorgeschoteld.
Leuk en aardig dat 'gevoel' van mensen altijd, maar ik baseer me toch liever op cijfers dan de Chars van deze wereld.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Precies. De onderzochte leeftijd is dus 12-16. Niet echt representatief lijkt me zo. De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ik denk persoonlijk dat een kind een sterk karakter ontwikkeld als het is opgevoed door een man en een vrouw. Puur omdat deze wezenlijk verschillen, het kind krijgt dus een mooi gemiddelde voorgeschoteld.
Ik denk dat die kans inderdaad hoger ligt ja.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus iemand die is opgevoed door een alleenstaande ouder heeft meer kans om de vernieling in te gaan?
Of iemand die z'n kindertijd/jeugd in kindertehuizen heeft doorgebracht??
Beetje cru gezegd misschien, maar gaat om het idee.
Lijkt me niet iets dat je aanleert. Je maakt van een hetero geen homo.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Zelf nadenken is inderdaad erg dom. Je kan je mening immers beter baseren op wat schimmige onderzoeken.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leuk en aardig dat 'gevoel' van mensen altijd, maar ik baseer me toch liever op cijfers dan de Chars van deze wereld.
Je kunt beter over meer informatie beschikken om uberhaupt een mening te vormen dan 'zelf nadenken'.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Zelf nadenken is inderdaad erg dom. Je kan je mening immers beter baseren op wat schimmige onderzoeken.
Jawel hoor, er zijn genoeg therapeuten die dat kunnen genezen en christenen die voor je willen bidden!quote:Op donderdag 18 december 2008 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me niet iets dat je aanleert. Je maakt van een hetero geen homo.
QFTquote:Op donderdag 18 december 2008 11:43 schreef zoalshetis het volgende:
argument. de liefde tussen twee mensen is voor een kind belangrijker dan de sekse.
Je doet hier aan alsof het erg is dat iemand in de 'homofiele hoek' terecht komt, dat slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
ik ben met bronnen gekomen, nu jouw beurt om je stellingen te onderbouwen met wetenschappelijke gegevens, of is het gewoon natte vingerwerk?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen mijn eerdere posts door te lezen dan had je gelezen dan ik betwijfel of er op dit moment al "genoeg informatie" is om iets met zekerheid te kunnen zeggen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:15 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Je kunt beter over meer informatie beschikken om uberhaupt een mening te vormen dan 'zelf nadenken'.
tot nu toe denk jij iets, terwijl er heel wat onderzoek naar gedaan is wat jij afwimpelt als vaag en onvolledig.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:19 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen mijn eerdere posts door te lezen dan had je gelezen dan ik betwijfel of er op dit moment al "genoeg informatie" is om iets met zekerheid te kunnen zeggen.
Serieus doordenkend over jouw stelling, dat kinderen van homoseksuele ouders psychische problemen zouden krijgen: Vind je dan ook dat een lesbisch stel niet op natuurlijke manier een kind mogen krijgen?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:19 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen mijn eerdere posts door te lezen dan had je gelezen dan ik betwijfel of er op dit moment al "genoeg informatie" is om iets met zekerheid te kunnen zeggen.
"Zelf nadenken" is tegenwoordig het eufemisme voor ongefundeerd uit je nek blaten lijkt het.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Zelf nadenken is inderdaad erg dom. Je kan je mening immers beter baseren op wat schimmige onderzoeken.
Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus doordenkend over jouw stelling, dat kinderen van homoseksuele ouders psychische problemen zouden krijgen: Vind je dan ook dat een lesbisch stel niet op natuurlijke manier een kind mogen krijgen?
En waar precies in dit topic staat jouw mening ? Je komt hier alleen maar om te bashen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Zelf nadenken" is tegenwoordig het eufemisme voor ongefundeerd uit je nek blaten lijkt het.
Je schrijft dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.
Ik zeg alleen dat ik me wat meer zorgen maak over hoe desbetreffende kinderen later in de maatschappij komen te staan.
Ik heb al meerdere malen in dit soort topics het soort onderzoeken dat Re aanhaalt naar voren gehaald. Keer op keer is de tendens uit al die onderzoeken dat het feit dat ouders hetero- of homoseksueel zijn geen relevante variabele is m.b.t. het welzijn van kinderen. In deze topic heb ik echter niet de behoefte om het huiswerk van TS te gaan doen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:26 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
En waar precies in dit topic staat jouw mening ? Je komt hier alleen maar om te bashen.
je vraagt om bronnen, ik verschaf ze je, ik kan nog wel met 40- studies aankomen die al jouw subjectieve gedachtengoed omverwerpen, maar nee, dat wordt door je afgewimpeld... je lijkt lambiekje welquote:Op donderdag 18 december 2008 12:19 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
dit geldt ook voor Re dus.
Je legt me woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze geen sterk karakter kunnen hebben of wat ze kunnen verwachten, want dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat niemand dat (nog) zeker kan weten.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Je schrijft dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Dat zijn kenmerken van hoe we in principe onze kinderen NIET op willen voeden.
Dus ergens zeg je wel dat je het erg vindt...
Zou je willen dat het verboden werd?
Die bronnen van je gaan toch over onderzochte pubers ? Of heb ik er overheen gelezen ?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:31 schreef Re het volgende:
[..]
je vraagt om bronnen, ik verschaf ze je, ik kan nog wel met 40- studies aankomen die al jouw subjectieve gedachtengoed omverwerpen, maar nee, dat wordt door je afgewimpeld... je lijkt lambiekje wel
Alsjeblieft, meneer de nadenker.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:32 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Die bronnen van je gaan toch over onderzochte pubers ? Of heb ik er overheen gelezen ?
kinderen i alle leeftijdsklasses...quote:Op donderdag 18 december 2008 12:32 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Die bronnen van je gaan toch over onderzochte pubers ? Of heb ik er overheen gelezen ?
Ik heb al een aantal keren getracht uit te leggen dat ik vooral geïnteresseerd ben in hoe deze kinderen later in de maatschappij komen te staan. Hoe ze zelf een gezin gaan stichten etc.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:34 schreef Re het volgende:
[..]
kinderen i alle leeftijdsklasses...
toon mij eens wat onderzoek die aantoont dat jij gelijk hebt. als het zo'n sociaal probleem zou zijn moet er genoeg over te vinden zijn
Ik zal je woorden even quoten:quote:Op donderdag 18 december 2008 12:31 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze geen sterk karakter kunnen hebben of wat ze kunnen verwachten, want dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat niemand dat (nog) zeker kan weten.
Het hoeft van mij zeker niet verboden te worden.
quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ja en ?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zal je woorden even quoten:
[..]
quote:Op donderdag 18 december 2008 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Je schrijft dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Dat zijn kenmerken van hoe we in principe onze kinderen NIET op willen voeden.
Dus ergens zeg je wel dat je het erg vindt...
toon mij dan onderzoek aan dat kinderen die in een stabiele omgeving zonder psychische problemen opgroeien op latere leeftijd in de problemen komen...quote:Op donderdag 18 december 2008 12:37 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal keren getracht uit te leggen dat ik vooral geïnteresseerd ben in hoe deze kinderen later in de maatschappij komen te staan. Hoe ze zelf een gezin gaan stichten etc.
Dat onderzoek is er (nog) niet, en dat is dus precies wat ik bedoel.
Je schrijft letterlijk dat je verwacht dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:40 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ja en ?
Waar zeg ik dit dan ?
[..]
Ik snap niet helemaal wat je nu probeert duidelijk te maken.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
toon mij dan onderzoek aan dat kinderen die in een stabiele omgeving zonder psychische problemen opgroeien op latere leeftijd in de problemen komen...
immers daar gaat het hier om
Ik zou zeggen, (voor de 3e keer) lees het nog eens rustig terug. Ik schrijf nergens letterlijk wat ze kunnen verwachten omdat ik dat niet weet. Quote anders het stukje waar ik dat letterlijk zeg ?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Je schrijft letterlijk dat je verwacht dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Ik begrijp niet waarom je dat nu ineens in wilt trekken.
En de vraag is natuurlijk waar die zorgen vandaan komen? Kun je die toelichten?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.
Ik zeg alleen dat ik me wat meer zorgen maak over hoe desbetreffende kinderen later in de maatschappij komen te staan.
Hierboven heb ik je stukje letterlijk gequote, ik blijf niet bezig.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:48 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, (voor de 3e keer) lees het nog eens rustig terug. Ik schrijf nergens letterlijk wat ze kunnen verwachten omdat ik dat niet weet. Quote anders het stukje waar ik dat letterlijk zeg ?
Hij probeert je duidelijk te maken dat jij wel allerlei zaken kunt vinden, maar dat wij daar weinig aan hebben als je die niet empirisch weet te onderbouwen. Zeker als je dan ook nog eens onderzoeken die niet stroken met jouw opvattingen afdoet als vaag en schimmig.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:46 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je nu probeert duidelijk te maken.
Ik zou echter zeker erg geïnteresseerd zijn in de verschillen tussen opgegroeide kinderen uit "gezonde" hetro-gezinnen en "gezonde" homo-gezinnen. Met "gezond" bedoel ik dus normale gewone gezinssituaties.
Ik geef eerlijk toe dat de onderzoeksresultaten van pubers me niet tegenvallen. Ik zeg alleen maar dat het niet volledig is. Een mens is meer dan een puber.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij probeert je duidelijk te maken dat jij wel allerlei zaken kunt vinden, maar dat wij daar weinig aan hebben als je die niet empirisch weet te onderbouwen. Zeker als je dan ook nog eens onderzoeken die niet stroken met jouw opvattingen afdoet als vaag en schimmig.
Ik denk dat een kind vooral een ouder nodig heeft die er voor hem/haar is, als dat er 2 zijn is het mooi meegenomen, wat het geslacht is doet er IMHO minder toe.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik geef eerlijk toe dat de onderzoeksresultaten van pubers me niet tegenvallen. Ik zeg alleen maar dat het niet volledig is. Een mens is meer dan een puber.
Prachtig dat iemand dat zegt met een mooi weer de Leeuw avatarquote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De scheidingsratio van hetero's is 1 op 3. Denk je dat dat bij homo's (nog) hoger ligt?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vraag me af (zonder het meteen als stelling in de discussie te willen werpen) of homoseksuele ouders niet veel meer scheiden/uit elkaar gaan dan heteroseksuele ouders. Is van belang omdat het tot hechtingsproblemen kan leiden in de opvoeding.
En dan wel een stelling, (hoewel dit niet meteen een juridische consequentie hoeft te hebben), wat mij betreft moeten we zoveel mogelijk uitgaan van een van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting. Het komt de ontwikkeling van kinderen namelijk wel ten goede als ze worden opgevoed door twee ouders met een stabiele relatie, en die bovendien een band met hun kind hebben. Of zeg ik nou iets heel geks?
Eén tip voor de TS en huiswerkmaker in kwestie: schrijf in ieder geval het ondwerp waarover je schrijft (homoseksuelen) correct! Staat zo dom...quote:
Eens.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vraag me af (zonder het meteen als stelling in de discussie te willen werpen) of homoseksuele ouders niet veel meer scheiden/uit elkaar gaan dan heteroseksuele ouders. Is van belang omdat het tot hechtingsproblemen kan leiden in de opvoeding.
En dan wel een stelling, (hoewel dit niet meteen een juridische consequentie hoeft te hebben), wat mij betreft moeten we zoveel mogelijk uitgaan van een van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting. Het komt de ontwikkeling van kinderen namelijk wel ten goede als ze worden opgevoed door twee ouders met een stabiele relatie, en die bovendien een band met hun kind hebben. Of zeg ik nou iets heel geks?
En wat doet jou afvragen of homoseksuelen misschien minder evenwichtig / stabiel zouden zijn dan heteroseksuelen?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb wel eens wat gelezen over de mate van promiscuiteit onder homo's, dat link ik dan aan stabiliteit van relaties en dat weer aan hechtingsproblemen.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En wat doet jou afvragen of homoseksuelen misschien minder evenwichtig / stabiel zouden zijn dan heteroseksuelen?
Ik ben gewoon benieuwd waar die twijfel vandaan komt.
Ik ben niet een voorstander van een homohuwelijk, maar zodra je partners gaat registeren (dus ook homo's) moet je (zolang niet bewezen is dat zoiets schadelijk is) er wel een hele kromme manier van redeneren op na houden om adoptie door homostellen te verbieden.quote:En wat is de link met je stelling dat "we zoveel mogelijk moeten uitgaan van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting" ?
Ik neem aan dat een homo-relatie toch ook vooral gebaseerd zal zijn op seks, liefde, en trouw. Alleen het voortplantings-element ontbreekt bij een homo-relatie, maar zolang hetero-stellen meer kinderen blijven voortbrengen dan dat ze fatsoenlijk kunnen opvoeden (er zijn niet voor niets zoveel adoptiekinderen), lijkt mij een adoptie-mogelijkheid voor homostellen niets mis.
Iets wat ook eens aan heterostellen gevraagd moet worden. Dat ongecontroleerd voortplanten moet nodig eens afgelopen zijn. Teveel hetero's kunnen gewoon niet hun kinderen opvoeden en zouden dus ook geen kinderen moet kunnen krijgen. Als je niet kan autorijden krijg je tenslotte ook geen rijbewijs.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:39 schreef wonderer het volgende:
Bij adoptie zijn dat soort dingen toch vanzelfsprekend? Ik heb de link van NanKing niet gelezen, maar er staat me iets van bij dat je als stel aan behoorlijk wat eisen moet voldoen.
Zelf ben ik wel een voorstander van het homohuwelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:34 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik ben niet een voorstander van een homohuwelijk,
Wie ben jij, wie is de overheid om andere mensen te vertellen of ze wel of geen kinderen mogen krijgen?quote:Op vrijdag 19 december 2008 07:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Iets wat ook eens aan heterostellen gevraagd moet worden. Dat ongecontroleerd voortplanten moet nodig eens afgelopen zijn. Teveel hetero's kunnen gewoon niet hun kinderen opvoeden en zouden dus ook geen kinderen moet kunnen krijgen. Als je niet kan autorijden krijg je tenslotte ook geen rijbewijs.
dit klinkt toch een beetje als kinderen met flaporen mogen niet geadopteerd worden... stel je voor dat ze gepest worden.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:14 schreef HarryP het volgende:
[..]
Zelf ben ik wel een voorstander van het homohuwelijk.
Maar op het gebied van adoptie ben ik er een voorstander om eerder te kiezen voor een hetro stel dan voor een homo stel, in het belang van het kind, al was het alleen maar om de simple reden van pesterijen op iets latere leeftijd.
Het is niet aangetoond dat kinderen een vervormt beeld krijgen over seksualiteit, maar het tegendeel is ook niet aangetoond. Volgens mij komt dat omdat onderzoekers ook meestal geen stelling nemen in het debat over wat 'normaal' is, op gangbare psychologische problemen zoals depressies na.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:55 schreef Re het volgende:
even snel wat bij elkaar gesprokeld over dit onderwerp en onderzoek gedaan:
nergens niets geen enkel verschilals het gaat om bovengenoemde aspecten
[..]
[..]
[..]
Wat bedoel je precies met 'vervormd beeld'? Dat is natuurlijk ook geen objectief gegeven dat je kunt meten, maar iets dat je zult moeten definiëren alvorens je kunt onderzoeken of er sprake van is.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is niet aangetoond dat kinderen een vervormt beeld krijgen over seksualiteit, maar het tegendeel is ook niet aangetoond. Volgens mij komt dat omdat onderzoekers ook meestal geen stelling nemen in het debat over wat 'normaal' is, op gangbare psychologische problemen zoals depressies na.
Mensen kunnen geen 'recht hebben op' een niet-eigen kind.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:24 schreef DennisMoore het volgende:
Het type geslachtsorganen waarover iemand toevallig beschikt, mag niet bepalen of iemand ergens al dan niet recht op heeft.
Dan kunnen hetero's dat net zo min als homo's.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:26 schreef Picchia het volgende:
Mensen kunnen geen 'recht hebben' op een niet-eigen kind.
Geadopteerde kinderen hebben sowieso al vaker gedragsproblemen en dit lijkt mij alleen maar aan de risico's bijdragen. Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk. Als iemand het doet is dat zijn goed recht, als het in de hand wordt gewerkt is het slecht.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'vervormd beeld'? Dat is natuurlijk ook geen objectief gegeven dat je kunt meten, maar iets dat je zult moeten definiëren alvorens je kunt onderzoeken of er sprake van is.
Inderdaadquote:Op vrijdag 19 december 2008 17:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dan kunnen hetero's dat net zo min als homo's.
Een bejaarde van 80 heeft ook gelijke rechten. Discriminatie op grond van leeftijd verboden is, maar toch afgekeurd kan worden vanwege haar ongeschiktheid gezien haar leeftijd. Homo's denken onder het mom van 'gelijke rechten' te ontkomen aan de selectie voor geschikte adoptieouders, maar dat is in mijn ogen uit den boze.quote:Met andere woorden: je snapt best wat ik bedoel zonder op die 'recht hebben op'-slak zout te leggen.
Waarom is dat onwenselijk? Over wat voor gedrag heb je het dan? Gedrag dat kan worden aangeleerd hoort dus blijkbaar slechts maatschappelijk gezien bij een bepaald geslacht en gedrag dat vanuit de gender zelf komt, kan niet worden afgeleerd of aangeleerd dus daar hoef je niet bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:01 schreef Picchia het volgende:
[..] Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk.
Ik ben tegen.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Onderzoeken hebben dus uitgewezen dat dat niet het geval is.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:19 schreef Aoristus het volgende:
lijkt me niet de bedoeling, een kind heeft een vader en een moeder nodig. Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.
Ik denk dat zo'n adoptieplan een recept is voor jeugdtrauma's en letsel dat zich tot in de verre volwassenheid manifesteert
Dat geadopteerde kinderen vaker gedragsproblemen hebben is een correlatie tussen adoptie en gedragsproblemen en heeft verder weinig van doen met de geaardheid van de ouders. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat kinderen die niet geadopteerd worden ook niet bepaald in een 'normale omgeving' opgroeien en dus nog juist wel eens meer gedragsproblemen kunnen vertonen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:01 schreef Picchia het volgende:
[..]
Geadopteerde kinderen hebben sowieso al vaker gedragsproblemen en dit lijkt mij alleen maar aan de risico's bijdragen.
Wat is gedrag vertonen dat 'niet bij je geslacht past'? Als man modebewust zijn of je schaamhaar scheren ofzo?quote:Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk. Als iemand het doet is dat zijn goed recht, als het in de hand wordt gewerkt is het slecht.
De seksuele voorkeur wijkt in ieder geval niet af volgens de literatuur.quote:Eigenlijk wil je dan weten of het kind zich aanhankelijk of kwetsbaar opstelt tegenover een bepaald geslacht (net als wanneer ouders van jonge kinderen scheiden) en of de seksuele voorkeur afwijkt.
Hoe meet je dat dan?quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Onderzoeken hebben dus uitgewezen dat dat niet het geval is.
Welke onderzoeken dan precies?quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Onderzoeken hebben dus uitgewezen dat dat niet het geval is.
Die onderzoeken pakken inderdaad steeds één enkel geval eruit en baseren daar een conclusie. Het is absoluut geen statistische analyse met een controlegroep.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoe meet je dat dan?
Ik heb zelf een vriendin gehad wiens moeder voor haar pubertijd ineens homoïstisch werd, dat arme meisje was helemaal in de war. Telt dat als ervaringsdeskundig?
Iemand had een paar quotes op de eerste pagina van dit topic gepost, lees maar even terug.quote:
Dit is natuurlijk een heel andere situatie dan een adoptie waarbij het kind "niet beter weet". Jouw vriendin kwam plotseling in een volledig andere situatie terecht dan ze gewend was. Ik kan me voorstellen dat niet ieder kind dat kan accepteren.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoe meet je dat dan?
Ik heb zelf een vriendin gehad wiens moeder voor haar pubertijd ineens homoïstisch werd, dat arme meisje was helemaal in de war. Telt dat als ervaringsdeskundig?
Ik zie ook dat er al het nodige is opgemerkt over die onderzoeken.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Iemand had een paar quotes op de eerste pagina van dit topic gepost, lees maar even terug.
Ik weet niet of het '' compleet '' anders is, maar een adoptie door sexegenoten geeft wel een groter risico dan een adoptie door een heterostel. Daarom zou ik het afraden. Je speelt met levensquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een heel andere situatie dan een adoptie waarbij het kind "niet beter weet". Jouw vriendin kwam plotseling in een volledig andere situatie terecht dan ze gewend was. Ik kan me voorstellen dat niet ieder kind dat kan accepteren.
Net zoals niet elk kind de nieuwe vriend van zijn moeder accepteert.
Oh ja? Hoe weet je dat zo zeker, dat het risico (welk risico eigenlijk?) groter is?quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik weet niet of het '' compleet '' anders is, maar een adoptie door sexegenoten geeft wel een groter risico dan een adoptie door een heterostel. Daarom zou ik het afraden. Je speelt met levens
quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:45 schreef Dagonet het volgende:
Zolang het adopterende stel in staat is het kind tot in z'n volwassenheid bij te staan en op te voeden en zolang het stel in een gezonde stabiele relatie zit zal het mij een worst wezen of het twee mannen, twee vrouwen of man en vrouw betreft.
Hebben mensen wel "recht" op een "wel eigen" kind?quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:26 schreef Picchia het volgende:
[..]
Mensen kunnen geen 'recht hebben op' een niet-eigen kind.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:19 schreef Aoristus het volgende:
Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.
Ik denk dat zo'n adoptieplan een recept is voor jeugdtrauma's en letsel dat zich tot in de verre volwassenheid manifesteert
Misschien heeft het niets van doen met de geaardheid van de ouders. Maar de ouder van één geslacht is niet beschikbaar is. Dat is dezelfde situatie als met twee ouders van hetzelfde geslacht.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat geadopteerde kinderen vaker gedragsproblemen hebben is een correlatie tussen adoptie en gedragsproblemen en heeft verder weinig van doen met de geaardheid van de ouders.
Gelukkig zijn er flinke adoptie wachtlijsten waar mensen jaren op kunnen staat. Er zijn voldoende adoptieouders beschikbaar.quote:Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat kinderen die niet geadopteerd worden ook niet bepaald in een 'normale omgeving' opgroeien en dus nog juist wel eens meer gedragsproblemen kunnen vertonen.
[..]
Ja, maar dat hoeft van mij niet getoetst te worden, aangezien dat teveel aan mijn persoonlijke voorkeur verbonden is.quote:Wat is gedrag vertonen dat 'niet bij je geslacht past'? Als man modebewust zijn of je schaamhaar scheren ofzo?
[..]
Welke literatuur? Tijdens de discussie over lesbische ouders vorig jaar was er volgens mij nog geen betrouwbare informatie daarover beschikbaar in Nederland. Enkel over kinderen tot vier jaar.quote:De seksuele voorkeur wijkt in ieder geval niet af volgens de literatuur.
dus het feit dat later de maatschappij tegen de gedachte kan keren is een reden om het niet te doen? de reden dat kinderen het kind kunnen gaan pesten is daar een voorbeeld van? of hoe zie je dat? want dan lijkt het me dat dikke mensen ook maar geen kinderen zouden kunnen krijgen: de kans op maatschappelijke afkeer van een dik persoon (vooral in de periode tot na de pubertijd) is immers ook groot. of twee marokkaanse ouders, want ja... de maatschappij zit er niet om te springen...quote:Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Het kan nog veel erger, wat dacht je van rokende ouders!!! Ze bestaan echt !!!!quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:00 schreef Jerruh het volgende:
want dan lijkt het me dat dikke mensen ook maar geen kinderen zouden kunnen krijgen
En dus moeten we maar knielen voor de pestkoppen of zo?quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:19 schreef Aoristus het volgende:
lijkt me niet de bedoeling, een kind heeft een vader en een moeder nodig. Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Wat in deze discussie altijd vergeten wordt is het feit dat er al duizenden kinderen, in ons land alleen al, opgevoed worden door homoseksuelen, meestal vrouwen. Als er in die gevallen iets met de biologische ouder gebeurt heeft de overblijvende ouder geen enkele rechten en gaat het kind naar een pleeggezin of weeshuis. Alleen al voor die kinderen zou het adoptierecht niet alleen voor heteroseksuelen moeten gelden.
ik had jou wel iets intelligenter ingeschat.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Misschien heeft het niets van doen met de geaardheid van de ouders. Maar de ouder van één geslacht is niet beschikbaar is. Dat is dezelfde situatie als met twee ouders van hetzelfde geslacht.
[..]
Gelukkig zijn er flinke adoptie wachtlijsten waar mensen jaren op kunnen staat. Er zijn voldoende adoptieouders beschikbaar.
[..]
Ja, maar dat hoeft van mij niet getoetst te worden, aangezien dat teveel aan mijn persoonlijke voorkeur verbonden is.
[..]
Welke literatuur? Tijdens de discussie over lesbische ouders vorig jaar was er volgens mij nog geen betrouwbare informatie daarover beschikbaar in Nederland. Enkel over kinderen tot vier jaar.
Als je een bron hebt dan lees ik het graag.
Dan nog: de bewijslast ligt bij diegenen die homo-stellen anders wil behandelen dan hetero-stellen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie ook dat er al het nodige is opgemerkt over die onderzoeken.
Oh, schokkend dat jij je vorige inschattingen hebt moeten bijstellen:quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik had jou wel iets intelligenter ingeschat.
quote:Op woensdag 3 september 2008 20:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij bent gewoon bang dat de uitkering van je allochtonenfamilie stop gezet wordt om überhaupt nederland te redden. daar ben je een parasiet voor. als je dat niet begrijpt het volgende: je bent slechts een parasiet, die verlaat ook de pels waar het op geleefd heeft, als het dood is.
En nu?quote:Op zaterdag 20 december 2008 04:57 schreef SeventhWave het volgende:
Ik ken toevallig iemand die als pleegkind door twee homoseksuele mannen is opgevoed, en de keer dat het onderwerp besproken werd was hij tegen homo adoptie omdat hij zelf een sterk gemis van een moederfiguur had ervaren.
Nee, veel heterostellen zijn stabiel tegenwoordig wil je zeggen?quote:Volgens mij zijn de relaties tussen homoseksuele mannen ook niet al te stabiel. Er zijn waarschijnlijk uitzondering, maar over het algemeen denk ik dat het een slechte zaak is en dat het kind er niet bij gebaad is.
Je weet ook dat bij het eerste kind mannen vaak graag een jongetje willen en vrouwen een meisje?quote:Op zaterdag 20 december 2008 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb er geen problemen mee, vind alleen dat het eens afgelopen moet zijn dat bij het adopteren de ouders het geslacht van het kind kunnen kiezen. Want opvallend vaak kiezen homo's wel een jongentje.
Als je 'gewoon' zwanger bent is het ook maar afwachten wat je krijgt.
Jezus, weer zo'n malloot die homosexualiteit als een "afwijking" en "niet gezond" omschrijft.quote:Op zondag 21 december 2008 00:47 schreef StarmanFR het volgende:
Ik ben tegen deze stelling, want een kind dient in principe gewoon opgevoed te worden door eem man en vrouw. Alleen als er helemaal geen hetero koppels kandidaat zijn om een kind te adopteren kunnen homo's in dat geval een kind adopteren, want dat is nog altijd beter dan als een kind anders in een weeshuis beland. Maar behalve dat geval zeg ik er anders gewoon NEE tegen, want dit geeft anders gewoon een verkeerd beeld voor het kind en lijkt mij niet de gezonde manier voor een kind om daarin op te groeien. Met alle respect naar homo's toe verder, maar homoseksualiteit kan niet gelijk worden gesteld aan heteroseksualiteit. Het is een afwijking die getolereerd en tot een zekere hoogte geaccepteerd kan worden, maar ook niet meer dan dat.
Waarom is het een "verkeerd beeld"?quote:Op zondag 21 december 2008 00:47 schreef StarmanFR het volgende:
Ik ben tegen deze stelling, want een kind dient in principe gewoon opgevoed te worden door eem man en vrouw. Alleen als er helemaal geen hetero koppels kandidaat zijn om een kind te adopteren kunnen homo's in dat geval een kind adopteren, want dat is nog altijd beter dan als een kind anders in een weeshuis beland. Maar behalve dat geval zeg ik er anders gewoon NEE tegen, want dit geeft anders gewoon een verkeerd beeld voor het kind en lijkt mij niet de gezonde manier voor een kind om daarin op te groeien. Met alle respect naar homo's toe verder, maar homoseksualiteit kan niet gelijk worden gesteld aan heteroseksualiteit. Het is een afwijking die getolereerd en tot een zekere hoogte geaccepteerd kan worden, maar ook niet meer dan dat.
Nee, jij bent normaal.quote:Op zondag 21 december 2008 12:50 schreef Fastmatti het volgende:
We moeten in Nederland eens ophouden te denken dat homoseksualiteit normaal is. Het is abnormaal, ik ben dan ook 100% tegenstander van de stelling.
Dus neger zijn in Nederland is abnormaal en rood haar hebben is abnormaal?quote:Op zondag 21 december 2008 12:50 schreef Fastmatti het volgende:
We moeten in Nederland eens ophouden te denken dat homoseksualiteit normaal is. Het is abnormaal, ik ben dan ook 100% tegenstander van de stelling.
Conservatieven ook. Dus waarom zouden er mensen naar lui zoals jij moeten luisteren?quote:Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Homo's hebben simpelweg een geestelijke afwijking. Op afwijkingen hoeft de samenleving niet ingericht te worden.
Je denkwijze doet een beetje denken aan hoe de KKK over negers denkt.quote:Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Homo's hebben simpelweg een geestelijke afwijking. Op afwijkingen hoeft de samenleving niet ingericht te worden.
Dit meen je niet.quote:Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een fantastische argumentatie zeg.quote:Op zondag 21 december 2008 12:50 schreef Fastmatti het volgende:
De bekrompenheid en stompzinnigheid die jij tentoonspreidt, baart me grotere zorgen dan de 'geestelijke afwijking' van homo's. En het woord samenleving impliceert dat je zo veel mogelijk rekening houdt met iedereen, dus niet met één dominante groep.quote:Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef Fastmatti het volgende:
Wie is 'ie'? En wie is 'jij'?quote:Op zondag 21 december 2008 18:39 schreef Aoristus het volgende:
Gaat ie weer. Jij hebt altijd gelijk, is het niet?
Elfletterig weet hoe de wereld het beste werkt, tolerantie moet je niet delen, dat moet je veroordelen, vindt hij. Want zijn regels zijn de enige juiste, daar moet je niet aan twijfelen.quote:Op zondag 21 december 2008 18:43 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wie is 'ie'? En wie is 'jij'?
Dat staat nergens. Maar ik ageer tegen het ongefundeerde gebash van Fastmatti, zonder enige poging tot argumentatie.quote:Op zondag 21 december 2008 18:39 schreef Aoristus het volgende:
En niet geheel ontoevallig slaat met jouw conclusie de discussie ook stil hè?quote:Op zondag 21 december 2008 18:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat staat nergens. Maar ik ageer tegen het ongefundeerde gebash van Fastmatti, zonder enige poging tot argumentatie.
Wel als bepaalde mensen menen dat een discussie om mij moet gaan draaien wanneer ik een mening geef. Ga maar inhoudelijk in op wat ik (of een ander) schrijf, in plaats van je zo te fixeren op mij. Dit is POL, ik ben hier gewoon user. En ik ageer tegen de stuitende bekrompenheid van types als Fastmatti, die zonder enige poging tot argumentatie de gekste dingen roepen.quote:Op zondag 21 december 2008 18:48 schreef Aoristus het volgende:
En niet geheel ontoevallig slaat met jouw conclusie de discussie ook stil hè?
Ik hoop dat ze nog in NWS durven te komenquote:Op zondag 21 december 2008 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wel als bepaalde mensen menen dat een discussie om mij moet gaan draaien wanneer ik een mening geef. Ga maar inhoudelijk in op wat ik (of een ander) schrijf, in plaats van je zo te fixeren op mij. Dit is POL, ik ben hier gewoon user. En ik ageer tegen de stuitende bekrompenheid van types als Fastmatti, die zonder enige poging tot argumentatie de gekste dingen roepen.
in dit geval heeft Elfletterig inderdaad gelijk en dat Fastmatti een achterlijke mening heeft behoeft geen uitleg. Afwijkend standpunt oké, maar dit soort opvattingen komen regelrecht in het terrein van de discriminatie terecht.quote:Op zondag 21 december 2008 18:39 schreef Aoristus het volgende:
Waarom mag je dat soort dingen niet zeggen?quote:Op zondag 21 december 2008 19:18 schreef Aoristus het volgende:
Dat zal hij fijn vinden om te horen, ethiraseth
quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Hier:quote:Op zondag 21 december 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waar discrimineer ik dan? Het is objectief gezien gewoon een afwijking en ik zeg nergens dat homo's maatschappelijk uitgesloten moeten worden of anders behandeld moeten worden.
Als je dat in het openbaar doet wordt je door justitie aangepakt. En gelukkig maar.quote:Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nou, dan zeggen ze "ik heb twee pappa's" en dan zegt het andere kindje "okee" en dan "mag ik vanmiddag bij jou spelen" en dan is het geen issue meer.quote:Op zondag 21 december 2008 19:24 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik vind het maar niks, op de basisschool zal het al beginnen met "Waar is je mama?" om over de middelbare maar te zwijgen.
Dat mag hij toch vinden? Nergens roept hij op tot haat of discriminatie tegen homo's, hij zegt alleen dat het niet goed is dat er voor deze groep speciale rechten worden gemaakt. En ik ben het eigenlijk best wel met hem eens.quote:Op zondag 21 december 2008 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier:
[..]
Als je dat in het openbaar doet wordt je door justitie aangepakt. En gelukkig maar.
Je noemt homoseksualiteit een 'geestelijke afwijking waar de samenleving niet op ingericht moet worden' en je stelt dat we in Nederland moeten ophouden om te denken dat homoseksualiteit normaal is. 'Het is abnormaal, ik ben dan ook 100% tegenstander van de stelling', is jouw statement.quote:Op zondag 21 december 2008 19:22 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zeg nergens dat homo's gediscrimineerd moeten worden, maar om nu speciaal wetgeving voor hen in te stellen gaat me echt veel te ver. Sommige dingen zijn nu eenmaal voorbehouden aan man en vrouw.
Ik heb zelf alles weggehaald. Geen zin een ban op te lopen door zo iets onzinnigs. Al de topics over homo's lopen op FOK op dezelfde manier uit de hand.quote:Op zondag 21 december 2008 19:31 schreef Aoristus het volgende:
Wacht even hoor, wat mag Fastmatti nu nog wel en wat niet posten?
Vreemd, maar waar.quote:Op zondag 21 december 2008 19:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik heb zelf alles weggehaald. Geen zin een ban op te lopen door zo iets onzinnigs. Al de topics over homo's lopen op FOK op dezelfde manier uit de hand.
En weerlegd.quote:
Nope. Dezelfde rechten als iedereen, dus ook adoptie.quote:Op zondag 21 december 2008 19:28 schreef StarmanFR het volgende:
..voor deze groep speciale rechten worden gemaakt
Het is algemeen bekend dat homoseksuelen de door hen geadopteerde kinderen totaal verwaarlozen. Door mijn baan in een weeshuis ben ik bekend met vele schrijnende situaties. Degene die kinderen aan een homoseksueel geeft is voor mij een misdadiger. Ik heb niks tegen homo's, ze zijn alleen ziek in hun hoofd.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Dus als het aan jou ligt mogen 2 mensen met het downsyndroom en een gemiddeld IQ van 70 die getrouwd zijn een kind adopteren? Dat niet toestaan is discriminazi, je moet tenslotte wel consequent blijven, want discriminatie op wat voor grond dan ook is niet toegestaan. Dus een veroordeelde kinderverkrachter moet ook gewoon kunnen adopteren.quote:Op zondag 21 december 2008 19:30 schreef Elfletterig het volgende:
Je noemt homoseksualiteit een 'geestelijke afwijking waar de samenleving niet op ingericht moet worden' en je stelt dat we in Nederland moeten ophouden om te denken dat homoseksualiteit normaal is. 'Het is abnormaal, ik ben dan ook 100% tegenstander van de stelling', is jouw statement.
Je discrimineert dus wel degelijk, want je wilt homo's van bepaalde wetgeving (die er gewoon is en dus niet speciaal gemaakt hoeft te worden) uitsluiten, met de flinterdunne argumentatie dat het 'niet normaal' is en dat het een 'geestelijke afwijking' is.
En van wie ben jij een kloon? Aoristusquote:Op zondag 21 december 2008 21:10 schreef LibbekeWoldema het volgende:
Het is algemeen bekend dat homoseksuelen de door hen geadopteerde kinderen totaal verwaarlozen. Door mijn baan in een weeshuis ben ik bekend met vele schrijnende situaties. Degene die kinderen aan een homoseksueel geeft is voor mij een misdadiger. Ik heb niks tegen homo's, ze zijn alleen ziek in hun hoofd.
Wie zegt dat?quote:Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef SeventhWave het volgende:
..discriminatie op wat voor grond dan ook is niet toegestaan.
Daar krijg je echt geen veroordeling voor.quote:Op zondag 21 december 2008 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier:
[..]
Als je dat in het openbaar doet wordt je door justitie aangepakt. En gelukkig maar.
In de Van Dale staat; 1ho·mo de; m homines mens: ~ sapiens, mv homines sapientes wetenschappelijke naam voor de mensquote:Op zondag 21 december 2008 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar krijg je echt geen veroordeling voor.
Sterker nog: als je de dikke van Dale er bij pakt dan heeft hij gewoon gelijk. Een beetje triest dat er wordt gedreigd met een ban.
Kijk eens in de dikke van Dale onder "ziekte" en "afwijking".quote:Op zondag 21 december 2008 21:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
In de Van Dale staat; 1ho·mo de; m homines mens: ~ sapiens, mv homines sapientes wetenschappelijke naam voor de mens
2ho·mo de; m,v -’s (verk van) 2homoseksueel een geestelijke afwijking waar de samenleving niet naar ingericht hoeft te worden?
Ik vind het echt stuitend wat hier weer allemaal beweerd wordt en het lijkt elk topic alleen maar erger te worden
Nou tik het eens uit.quote:Op zondag 21 december 2008 21:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kijk eens in de dikke van Dale onder "ziekte" en "afwijking".
Nou na tig topics en zo'n 200 posts per topic dat ik simpelweg een geestelijke afwijking heb, smerig ben, een zondaar ben een foutje van de natuurlijk ben, dat ik niet in deze samenleving pas , en te lezen dat er mensen met zoveel haat praten over iets wat er in de dagelijke omgang niet eens zoveel toe doet vind ik het toch niet zo heerlijk meer om eerlijk de waarheid te zeggen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
whehehe, heerlijk topic dit.
Jij beweert iets, ik neem aan dat je 't ook kunt onderbouwen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
www.vandale.nl
Ik neem aan dat je geen RSI hebt ofzo....
Ik geef je er zelfs een link bij van een website waar je keurig de definities van de dikke van Dale kunt opzoeken.quote:Op zondag 21 december 2008 21:48 schreef NanKing het volgende:
[..]
Jij beweert iets, ik neem aan dat je 't ook kunt onderbouwen.
Ik kan me niet voorstellen dat het iets meer is dan gepest van gefrustreerde internethelden.quote:Op zondag 21 december 2008 21:47 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nou na tig topics en zo'n 200 posts per topic dat ik simpelweg een geestelijke afwijking heb, smerig ben, een zondaar ben een foutje van de natuurlijk ben, dat ik niet in deze samenleving pas , en te lezen dat er mensen met zoveel haat praten over iets wat er in de dagelijke omgang niet eens zoveel toe doet vind ik het toch niet zo heerlijk meer om eerlijk de waarheid te zeggen..
Dan nog kunnen zulke dingen heel soms in 't verkeerde keelgat schieten of druppelt de emmer een keer over om er maar een paar cliche's door heen te gooien.quote:Op zondag 21 december 2008 21:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het iets meer is dan gepest van gefrustreerde internethelden.
Tja op de basisschool nogwel, maar op de middelbare word het BWEHE TFOE, ik denk dat het een kind veel emotionele schade kan opleveren aangezien de kans op pesten talloze keren groter is.quote:Op zondag 21 december 2008 19:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou, dan zeggen ze "ik heb twee pappa's" en dan zegt het andere kindje "okee" en dan "mag ik vanmiddag bij jou spelen" en dan is het geen issue meer.
Tenzij ze bekrompen ouders hebben die denken dat de twee pappa's van Timmie hun zoontje gaan aanranden en dat hun zoontje dus niet bij Timmie mag spelen want dat is raar en eng.
Het is gewoon het standpunt van mensen, zoals jij wellicht een ander standpunt hebt.quote:Op zondag 21 december 2008 21:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het iets meer is dan gepest van gefrustreerde internethelden.
quote:Op zondag 21 december 2008 21:51 schreef NanKing het volgende:
Dan nog kunnen zulke dingen heel soms in 't verkeerde keelgat schieten
Zo hey goed van je zeg! En nu?quote:Op zondag 21 december 2008 21:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik geef je er zelfs een link bij van een website waar je keurig de definities van de dikke van Dale kunt opzoeken.
En dan?quote:Op zondag 21 december 2008 21:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Even klikken en dan de definities invoeren die je wilt opzoeken.
Ik word altijd een beetje moe van die kneuzen die hele groepen over een kam scheren.quote:Op zondag 21 december 2008 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is gewoon het standpunt van mensen, zoals jij wellicht een ander standpunt hebt.
Ik word altijd een beetje moe van Brazilianen die het topic half lezen en dan wat dingen beginnen te roepen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje moe van die kneuzen die hele groepen over een kam scheren.
De inhoud van het topic onderbouwt het alleen maar.quote:Op zondag 21 december 2008 21:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje moe van Brazilianen die het topic half lezen en dan wat dingen beginnen te roepen.
Juist, en wat doet fok met gefrustreerde internethelden (en/of anonieme kloontjes) die lekker aan 't trollen zijn, op/over de grens van het wettelijk toelaatbare?quote:Op zondag 21 december 2008 21:51 schreef NanKing het volgende:
Ook al zijn het maar woorden van 'gefrustreerde internethelden' zijn het nog steeds woorden die betekenis hebben, al schijnen sommige dat hier niet te realiseren.
Kijk aan: een voorstander van de verdere inperking van vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 21 december 2008 22:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Juist, en wat doet fok met gefrustreerde internethelden (en/of anonieme kloontjes) die lekker aan 't trollen zijn, op/over de grens van het wettelijk toelaatbare?
"Ach, het is maar internet."
Kijk aan: een voorstander van de verdere inperking van de vrijheid van gezinsvorming.quote:Op zondag 21 december 2008 22:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kijk aan: een voorstander van de verdere inperking van vrijheid van meningsuiting.
Yep, die 'mening' uit je maar aan de borreltafel. Daar mag je ook andere verboden meningen uiten, over de Holocaust bijvoorbeeld. Is dat misschien een leuke voor je? Alle 'meningen' moeten blijkbaar mogen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:17 schreef Halcon het volgende:
Kijk aan: een voorstander van de verdere inperking van vrijheid van meningsuiting.
Homo´s hebben niet eens de mogelijkheid om een gezin te vormen, aangezien bij mijn weten twee mannen geen kinderen kunnen verwekken bij elkaar.quote:Op zondag 21 december 2008 22:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Kijk aan: een voorstander van de verdere inperking van de vrijheid van gezinsvorming.
Ik word altijd een beetje moe van die lui met Amerikaanse vlaggen in hun avatars op Nederlandse fora.quote:Op zondag 21 december 2008 21:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje moe van Brazilianen die het topic half lezen en dan wat dingen beginnen te roepen.
Ik maar denken dat dit een forum is om discussie te voeren over elkaars standpunten.quote:Op zondag 21 december 2008 22:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Yep, die 'mening' uit je maar aan de borreltafel. Daar mag je ook andere verboden meningen uiten, over de Holocaust bijvoorbeeld. Is dat misschien een leuke voor je? Alle 'meningen' moeten blijkbaar mogen.
Ik van lui die ook als ze volwassen zijn nog Donald Duck-boekjes lezen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:22 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje moe van die lui met Amerikaanse vlaggen in hun avatars op Nederlandse fora.
Policy maar afschaffen dan? Alles moet immers mogen van jou, niets is ontoelaatbaar op een internetforum.quote:Op zondag 21 december 2008 22:22 schreef Halcon het volgende:
Ik maar denken dat dit een forum is om discussie te voeren over elkaars standpunten.![]()
Nope, dat was een eenvoudige en doeltreffende illustratie van 't feit dat je niet iedere 'mening' zomaar mag uiten. Maar dat begrijp je zelf ook wel.quote:Je opmerking over de Holocaust is overigens wel een hele zieke, maar dat begrijp je zelf ook wel.
Je hebt gelijk als je een kind adopteert is het natuurlijk geen gezin wat je vormt.quote:Op zondag 21 december 2008 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Homo´s hebben niet eens de mogelijkheid om een gezin te vormen, aangezien bij mijn weten twee mannen geen kinderen kunnen verwekken bij elkaar.
Iemand met Down-syndroom of een kinderverkrachter heeft al laten zien dat ze geen kinderen kunnen opvoeden. Die eerste omdat ze zichzelf al nauwelijks kunnen verzorgen, die tweede omdat ze een gevaar zijn voor de kinderen. Bij homo's is dit niet het gev ... ah godverdomme waarom ga ik ook met jou in discussie.quote:Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Dus als het aan jou ligt mogen 2 mensen met het downsyndroom en een gemiddeld IQ van 70 die getrouwd zijn een kind adopteren? Dat niet toestaan is discriminazi, je moet tenslotte wel consequent blijven, want discriminatie op wat voor grond dan ook is niet toegestaan. Dus een veroordeelde kinderverkrachter moet ook gewoon kunnen adopteren.
Aha, dus heteroseksuele stellen waarvan minimaal een van de partners onvruchtbaar is, mogen ook geen gezin vormen?quote:Op zondag 21 december 2008 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Homo´s hebben niet eens de mogelijkheid om een gezin te vormen, aangezien bij mijn weten twee mannen geen kinderen kunnen verwekken bij elkaar.
Waar zeg dat we de policy moeten afschaffen? Als men zijn of haar mening wil uiten, dan moet dat kunnen op een forum. Er moeten natuurlijk regels zijn, maar het uiten van een mening op normale wijze moet kunnen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Policy maar afschaffen dan? Alles moet immers mogen van jou, niets is ontoelaatbaar op een internetforum.
[..]
Nope, dat was een eenvoudige en doeltreffende illustratie van 't feit dat je niet iedere 'mening' zomaar mag uiten. Maar dat begrijp je zelf ook wel.
Wel eens van "adoptie" en "draagmoeders" gehoord?quote:Op zondag 21 december 2008 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou dit bij homo´s niet het geval zijn?quote:Op zondag 21 december 2008 22:25 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Iemand met Down-syndroom of een kinderverkrachter heeft al laten zien dat ze geen kinderen kunnen opvoeden. Die eerste omdat ze zichzelf al nauwelijks kunnen verzorgen, die tweede omdat ze een gevaar zijn voor de kinderen. Bij homo's is dit niet het gev ... ah godverdomme waarom ga ik ook met jou in discussie.
Dat is nu juist niet de bedoeling, zoals in dit topic al besproken is.quote:Op zondag 21 december 2008 22:27 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wel eens van "adoptie" en "draagmoeders" gehoord?
Die kunnen in principe ook geen gezin vormen inderdaad.quote:Op zondag 21 december 2008 22:26 schreef Reya het volgende:
[..]
Aha, dus heteroseksuele stellen waarvan minimaal een van de partners onvruchtbaar is, mogen ook geen gezin vormen?
Ze mogen ook dus geen kinderen adopteren?quote:Op zondag 21 december 2008 22:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kunnen in principe ook geen gezin vormen inderdaad.
Nou, laat ik eens met een verrassing komen voor je. Niet alles heeft een vaste, universele "bedoeling" in het leven.quote:Op zondag 21 december 2008 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is nu juist niet de bedoeling, zoals in dit topic al besproken is.
Dat mogen ze wel, aangezien er sprake is van een vader en een moeder.quote:Op zondag 21 december 2008 22:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Ze mogen ook dus geen kinderen adopteren?
Want dat blijkt uit........... ?quote:Op zondag 21 december 2008 22:30 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Nou, laat ik eens met een verrassing komen voor je. Niet alles heeft een vaste, universele "bedoeling" in het leven.
Dus als iemand op 'normale wijze' zijn mening uit dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden, of dat Marokkanen allemaal gedeporteerd moeten worden, of dat Joden een inferieur ras zijn, dan moet dat gewoon kunnen op een forum.quote:Op zondag 21 december 2008 22:27 schreef Halcon het volgende:
Waar zeg dat we de policy moeten afschaffen? Als men zijn of haar mening wil uiten, dan moet dat kunnen op een forum. Er moeten natuurlijk regels zijn, maar het uiten van een mening op normale wijze moet kunnen.
Ja, je kunt wel leuke eufemismen als 'een mening' blijven gebruiken, maar daar trappen we natuurlijk niet in he? Lees je posts eens voor aan het MDI bijvoorbeeld, en vraag wat ze ervan vinden.quote:Het ontkennen van de Holocaust is bij wet strafbaar toch? Lijkt me wat anders dan een mening over homoseksuelen. Overigens insinueer je dat ik een "afwijkende" mening heb over de Holocaust. Dat is absoluut niet zo en het is uitermate laag dat je er over begint.
Maar dan vormen ze dus geen gezin?quote:Op zondag 21 december 2008 22:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mogen ze wel, aangezien er sprake is van een vader en een moeder.
Nou en?quote:Op zondag 21 december 2008 22:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou het wél het geval zijn?quote:Op zondag 21 december 2008 22:27 schreef Halcon het volgende:
Waarom zou dit bij homo´s niet het geval zijn?
Het discrimineren en beledigen van homo's is ook strafbaar.quote:Op zondag 21 december 2008 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar zeg dat we de policy moeten afschaffen? Als men zijn of haar mening wil uiten, dan moet dat kunnen op een forum. Er moeten natuurlijk regels zijn, maar het uiten van een mening op normale wijze moet kunnen.
Het ontkennen van de Holocaust is bij wet strafbaar toch? Lijkt me wat anders dan een mening over homoseksuelen. Overigens insinueer je dat ik een "afwijkende" mening heb over de Holocaust. Dat is absoluut niet zo en het is uitermate laag dat je er over begint.
Een slinkse insinuatie dat homo's ergens misschien af en toe best wel een beetje op gelijke voet kunnen staat met mensen met syndroom van down of zelfs kinderverkrachters en daarom incapabel zijn om kinderen op te voeden.quote:Op zondag 21 december 2008 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gebrek aan bewijs van diegenen bij wie de bewijslast ligt: zij die het steeds hebben over "de bedoeling van het leven".quote:
En als 1 van de twee dood gaat? Dan?quote:Op zondag 21 december 2008 22:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh ja gaf je nog antwoord op de definities van de Van Dale of was je er wel klaar mee?quote:
Take it backstage?quote:Op zondag 21 december 2008 22:33 schreef NanKing het volgende:
Het discrimineren en beledigen van homo's is ook strafbaar.
Laat maar zien dan.quote:Op zondag 21 december 2008 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan ramt iemand 'm voor z'n kop waarschijnlijk. En terecht m.i.quote:Op zondag 21 december 2008 22:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarschijnlijk ook iemand die alleen op internet voor ze mening uitkomt maar op ze werk bij de borrel het niet aandurft om deze mening ook te geven
Ik vraag waarom het niet het geval zou zijn. Misschien daar gewoon antwoord op geven?quote:Op zondag 21 december 2008 22:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarom zou het wél het geval zijn?
Er wordt nergens iemand gediscrimineerd of beledigd. Ik geef gewoon mijn visie en geef aan hoe de dikke van Dale er over denkt.quote:Op zondag 21 december 2008 22:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het discrimineren en beledigen van homo's is ook strafbaar.
[..]
Een slinkse insinuatie dat homo's ergens misschien af en toe best wel een beetje op gelijke voet kunnen staat met mensen met syndroom van down of zelfs kinderverkrachters en daarom incapabel zijn om kinderen op te voeden.
Misschien uitgaan van het feit dat mensen gelijkwaardig zijn en dezelfde rechten verdienen totdat het tegendeel bewezen is? Jij bent weer aan zet.quote:Op zondag 21 december 2008 22:36 schreef Halcon het volgende:
Ik vraag waarom het niet het geval zou zijn. Misschien daar gewoon antwoord op geven?
Geef gewoon antwoord op de vraag, Donald Duck.quote:Op zondag 21 december 2008 22:33 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Het gebrek aan bewijs van diegenen bij wie de bewijslast ligt: zij die het steeds hebben over "de bedoeling van het leven".
Natuurlijk wel, dat begrijp je best.quote:Op zondag 21 december 2008 22:37 schreef Halcon het volgende:
Er wordt nergens iemand gediscrimineerd of beledigd.
Die discriminerend, beledigend en haatzaaiend is. En laf.quote:Ik geef gewoon mijn visie
Doodgaan is een natuurlijk proces. Het lijkt me niet netjes dat je een vader zijn kind afneemt, nadat zojuist zijn vrouw hem is afgenomen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En als 1 van de twee dood gaat? Dan?
Een vader alleen is ook geen gezin meer, dus verbieden en kind afnemen?
De bewijslast ligt bij jou, Calimero.quote:Op zondag 21 december 2008 22:38 schreef Halcon het volgende:
Geef gewoon antwoord op de vraag, Donald Duck.
Ik heb je de link gegeven. Ik neem aan dat je verder de weg weet.quote:Op zondag 21 december 2008 22:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
Oh ja gaf je nog antwoord op de definities van de Van Dale of was je er wel klaar mee?
Nee, de bewijslast ligt bij jou.quote:Op zondag 21 december 2008 22:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vraag waarom het niet het geval zou zijn. Misschien daar gewoon antwoord op geven?
Welke vreemde gedachte heb ik dan over de Holocaust?quote:Op zondag 21 december 2008 22:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Halcon is maar een usertje met hele enge ideeënvreemde gedachtes over de holocaust, provocerende mening over asielzoekers, geluk ontnemen bij mensen van het zelfde geslacht die toevallig van elkaar houden.
Vast een McCain stemmer of een ander conservatief mannetje...
Jammer, het siert je niet. Waarschijnlijk ook iemand die alleen op internet voor ze mening uitkomt maar op ze werk bij de borrel het niet aandurft om deze mening ook te geven
Open er een topic over, en ik heb het vermoeden dat het niet lang duurt voor we erachter zijn.quote:Op zondag 21 december 2008 22:40 schreef Halcon het volgende:
Welke vreemde gedachte heb ik dan over de Holocaust?
Als jij de griep hebt en ik zeg dat je wat grieperig bent dan ben je ook beledigd? Get a life.quote:Op zondag 21 december 2008 22:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, dat begrijp je best.
[..]
Die discriminerend, beledigend en haatzaaiend is. En laf.
Jij bent zo´n primitieveling die mensen met een andere mening dan de jouwe even "aanpakt". Misschien dat Noord-Korea een mooie plek is om naar toe te emigreren?quote:Op zondag 21 december 2008 22:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dan ramt iemand 'm voor z'n kop waarschijnlijk. En terecht m.i.
Dude, ik word een beetje moe van je misselijkmakende insinuaties. Het is wijsheid om er mee op te houden.quote:Op zondag 21 december 2008 22:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Open er een topic over, en ik heb het vermoeden dat het niet lang duurt voor we erachter zijn.
Nee hoor, dan ben ik niet beledigd.quote:Op zondag 21 december 2008 22:41 schreef Halcon het volgende:
Als jij de griep hebt en ik zeg dat je wat grieperig bent dan ben je ook beledigd? Get a life.
Als Donald iets beweert, mag Donald het bewijzen. Niet omgekeerd. Jij begrijpt er echt weinig van.quote:Op zondag 21 december 2008 22:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De bewijslast ligt bij jou, Calimero.
Grappig, ik dacht aan eenzelfde suggestie voor jou, alleen meer in de richting van Iran.quote:Op zondag 21 december 2008 22:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat Noord-Korea een mooie plek is om naar toe te emigreren?
Ik stel jou een vraag, Donald Duck. Jij roept iets, ik stel een vraag en jij bent nu aan de beurt om jouw bewering toe te lichten.quote:Op zondag 21 december 2008 22:40 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Nee, de bewijslast ligt bij jou.
Jij ziet een verschil tussen bepaalde gevallen, dan moet je dat ook kunnen aantonen.
En ik word een beetje moe van jouw 'meningen' en die van je mede-relkloons die nodig een ban verdienen. Misschien moet je je computer maar uitzetten.quote:Op zondag 21 december 2008 22:44 schreef Halcon het volgende:
Dude, ik word een beetje moe van je misselijkmakende insinuaties. Het is wijsheid om er mee op te houden.
Eensch isquote:Op zondag 21 december 2008 22:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En ik word een beetje moe van jouw 'meningen' en die van je mede-relkloons die nodig een ban verdienen. Misschien moet je je computer maar uitzetten.
Nope, jij beweert, jij bewijst. Dat je dat niet kunt, begrijp ik prima. Begrijp je wel? Vast wel.quote:Op zondag 21 december 2008 22:44 schreef Halcon het volgende:
Als Donald iets beweert, mag Donald het bewijzen. Niet omgekeerd. Jij begrijpt er echt weinig van.
Je draait de bewijslast om en da´s niet de bedoeling. Jouw vriend Donald beweert wat en ik wacht nog steeds op de bewijslast.quote:Op zondag 21 december 2008 22:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Heel goed, dus probeer nu je foute mening eens te 'bewijzen'?
Slaap ze.quote:Op zondag 21 december 2008 22:44 schreef Reya het volgende:
Dit gaat weinig vrucht meer werpen; ik ga maar eens slapen.voor DennisMoore en NanKing. Trek jullie de insinuaties van een relkloon niet teveel aan.
Een beetje gefrustreerd of doe je alsof, Dennis?quote:Op zondag 21 december 2008 22:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee hoor, dan ben ik niet beledigd.
Maar de griep staat los van je posts die beledigend en discriminerend zijn. Maar dat begrijp je best wel. Krijg je er nu ook een stijf piemeltje van, Halcon?
Nope, in 't echte leven zou ik bijvoorbeeld aangifte doen bij de politie in het geval van discriminatie. Hier hoop ik nog op actie na een topic-report. Maar ik begrijp dat je al wat bans achter de rug hebt om je eerdere 'meningen'?quote:Op zondag 21 december 2008 22:43 schreef Halcon het volgende:
Jij bent zo´n primitieveling die mensen met een andere mening dan de jouwe even "aanpakt". Misschien dat Noord-Korea een mooie plek is om naar toe te emigreren?
Als mensen moe worden van meningen van andere mensen dan moeten ze wellicht naar Noord-Korea trekken. Daar heb je wat minder last van meningen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En ik word een beetje moe van jouw 'meningen' en die van je mede-relkloons die nodig een ban verdienen. Misschien moet je je computer maar uitzetten.
Ik ben nog nooit gebanned.... Jij vast wel gezien al je getroll.quote:Op zondag 21 december 2008 22:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nope, in 't echte leven zou ik bijvoorbeeld aangifte doen bij de politie in het geval van discriminatie. Hier hoop ik nog op actie na een topic-report. Maar ik begrijp dat je al wat bans achter de rug hebt om je eerdere 'meningen'?
Geïrriteerd over het hoge aantal anonieme relkloontjes op fok, inderdaad.quote:Op zondag 21 december 2008 22:47 schreef Halcon het volgende:
Een beetje gefrustreerd of doe je alsof, Dennis?
Hehehehe. Donald beweerde en Donald bewijst niet. Jij doet het ook niet voor hem. De facto: jullie kunnen het gewoon niet bewijzen en daarmee is de stelling van dit topic dus definitief als onzinnig gekwalificeerd.quote:Op zondag 21 december 2008 22:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nope, jij beweert, jij bewijst. Dat je dat niet kunt, begrijp ik prima. Begrijp je wel? Vast wel.
Jouw accountje is ook lekker anoniem of is Dennis Moore je echte naam?quote:Op zondag 21 december 2008 22:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geïrriteerd over het hoge aantal anonieme relkloontjes op fok, inderdaad. Krijg je er een stijf piemeltje van, Halcon? Misschien moet je die vraag nog even beantwoorden.
Wartaal. Doe eens beter je best.quote:Op zondag 21 december 2008 22:49 schreef Halcon het volgende:
Hehehehe. Donald beweerde en Donald bewijst niet. Jij doet het ook niet voor hem. De facto: jullie kunnen het gewoon niet bewijzen en daarmee is de stelling van dit topic dus definitief als onzinnig gekwalificeerd.
Paul de Leeuw heeft toch kinderen?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Leuke stelling, maar de veel belangrijkere vraag is; "Willen ze dat wel?!"Als er 1 voordeel is aan homo zijn, is het dat je je niet druk hoeft te maken over van die huilende poepfabriekjes.
Oja, want in Noord-Korea mag je wél de Holocaust ontkennen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:48 schreef Halcon het volgende:
Als mensen moe worden van meningen van andere mensen dan moeten ze wellicht naar Noord-Korea trekken. Daar heb je wat minder last van meningen.
Jij zegt: Het is de bedoeling dat een kind opgegroeid wordt door een man en een vrouw.quote:Op zondag 21 december 2008 22:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik stel jou een vraag, Donald Duck. Jij roept iets, ik stel een vraag en jij bent nu aan de beurt om jouw bewering toe te lichten.
OMG, you're a newbiequote:Op zondag 21 december 2008 22:50 schreef Halcon het volgende:
Jouw accountje is ook lekker anoniem of is Dennis Moore je echte naam?
oquote:Op zondag 21 december 2008 22:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er wordt nergens iemand gediscrimineerd of beledigd. Ik geef gewoon mijn visie en geef aan hoe de dikke van Dale er over denkt.
Behoeft verder niet zoveel uitleg lijkt me, grapje of niet de toon is gezetquote:Op donderdag 18 december 2008 11:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Als zwakbegaafden kinderen mogen hebben, ach waarom homo's dan niet.
Doofpot, niet rooskleurig, nog niet zo lang geleden een psychische ziekte, wetboek oh nee geen disciminazie want ik mag 't zeggen!quote:Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Dus als het aan jou ligt mogen 2 mensen met het downsyndroom en een gemiddeld IQ van 70 die getrouwd zijn een kind adopteren? Dat niet toestaan is discriminazi, je moet tenslotte wel consequent blijven, want discriminatie op wat voor grond dan ook is niet toegestaan. Dus een veroordeelde kinderverkrachter moet ook gewoon kunnen adopteren.
Behalve het quoten van de grondwet, hoog van de toren blazen, en politiek correct gebazel heb je weinig te bieden in deze discussie. Niet zo lang geleden was homoseksualiteit een psychische stoornis en werden mensen die anders beweerden monddood gemaakt. Grappig dat de rollen nu omgekeerd zijn.
Als jouw gelijkheidsideaal niet in de weg zat zou je misschien inzien dat een kind laten opvoeden door twee mannen alles behalve een ideale situatie is. In Nederland wordt het redelijk in de doofpot gestopt, maar d'r zijn zat onderzoeken die hebben aangetoond dat het homo wereldje alles behalve rooskleurig is.
Heh wat vreemd het wetboek zegt dat dit discriminatie is, wat nuquote:Op zondag 21 december 2008 00:47 schreef StarmanFR het volgende:
Toefje op de slagroomquote:Op zondag 21 december 2008 12:50 schreef Fastmatti het volgende:
En alstublieft de kersquote:Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef Fastmatti het volgende:
Doe jij eens je best om een normale discussie te voeren.quote:Op zondag 21 december 2008 22:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wartaal. Doe eens beter je best.
Dat is nogal lastig met relkloontjes die zich vervelen. Moet je niet ergens andere een foute 'mening' gaan verkondigen ofzo?quote:Op zondag 21 december 2008 22:52 schreef Halcon het volgende:
Doe jij eens je best om een normale discussie te voeren.
Jij beweert dat twee mannen het net zo goed kunnen. Dan mag jij dat aantonen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Jij zegt: Het is de bedoeling dat een kind opgegroeid wordt door een man en een vrouw.
Ik ontken dat en zeg dat die 'bedoeling' onzin is.
Jij zegt: En dat blijkt uit?
Ik zeg: Omdat jij niet met bewijzen voor die 'bedoeling' komt.
Dan zeg jij: Nee, jij moet met bewijzen komen omdat jij mijn stelling ontkent.
FAIL
Een vriendelijk verzoek: kun je me de belediging of het geval van discriminatie aanwijzen?quote:Op zondag 21 december 2008 22:52 schreef NanKing het volgende:
[..]
o
[..]
Behoeft verder niet zoveel uitleg lijkt me, grapje of niet de toon is gezet![]()
[..]
Doofpot, niet rooskleurig, nog niet zo lang geleden een psychische ziekte, wetboek oh nee geen disciminazie want ik mag 't zeggen!![]()
[..]
Heh wat vreemd het wetboek zegt dat dit discriminatie is, wat nu
[..]
Toefje op de slagroom
[..]
En alstublieft de kers
Als je moeite hebt met meningen moet je naar Noord Korea vertrekken. Die suggestie gaf ik al eerder.quote:Op zondag 21 december 2008 22:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat is nogal lastig met relkloontjes die zich vervelen. Moet je niet ergens andere een foute 'mening' gaan verkondigen ofzo?
Godsamme halcon ik heb onder 1 quote zelfs gezet dat 't discriminatie is. Loop morgen naar de Hans Anders en koop een nieuwe bril of je monitor is stuk kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 21 december 2008 22:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een vriendelijk verzoek: kun je me de belediging of het geval van discriminatie aanwijzen?
Nee, het is niet bewezen. Maar als jij bewijs hebt, dan zie ik dat graag.quote:Op zondag 21 december 2008 22:55 schreef wonderer het volgende:
Het is toch al bewezen mat die onderzoeken op pagina een dat homo's prima kinderen kunnen opvoeden?
Ehm... je hebt 36 posts per dag...quote:Op zondag 21 december 2008 22:53 schreef Halcon het volgende:
Jij zit natuurlijk al jaren dag en nacht je te frustreren op dit forum.
Het zijn meningen die niet de jouwe zijn, dat is wat anders dan discriminatie dunkt me.quote:Op zondag 21 december 2008 22:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Godsamme halcon ik heb onder 1 quote zelfs gezet dat 't discriminatie is.
Met topics als deze gaat het hard.quote:Op zondag 21 december 2008 22:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ehm... je hebt 36 posts per dag....
Als jij denkt dat alle meningen moeten kunnen, dan wens ik je veel plezier in 't staatshotel. Dat heb ik je al eerder uitgelegd.quote:Op zondag 21 december 2008 22:55 schreef Halcon het volgende:
Als je moeite hebt met meningen moet je naar Noord Korea vertrekken. Die suggestie gaf ik al eerder.
.....quote:Op zondag 21 december 2008 22:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zijn meningen die niet de jouwe zijn, dat is wat anders dan discriminatie dunkt me.
Een mening welke op een normale wijze wordt gepresenteerd moet m.i. kunnen. Daar is een internetforum voor bedoeld.quote:Op zondag 21 december 2008 22:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als jij denkt dat alle meningen moeten kunnen, dan wens ik je veel plezier in 't staatshotel. Dat heb ik je al eerder uitgelegd.
Damn.. het relkloontje wordt dommer en dommer...
Er zijn meerdere onderzoeken gedaan waarbij naar voren kwam dat jongeren die worden opgevoed door paren van het gelijk geslacht geen relevante achterstanden of psychische problemen hebben tov jongeren opgevoed door heterokoppels. Wat voor bewijs wil je verder nog hebben?!quote:Op zondag 21 december 2008 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, het is niet bewezen. Maar als jij bewijs hebt, dan zie ik dat graag.
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op zondag 21 december 2008 22:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij beweert dat twee mannen het net zo goed kunnen.
Goed, dan maar gewoon weer inhoudelijk posten? Als je dat ook even doorgeeft aan Dennis....quote:Op zondag 21 december 2008 22:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
.....
Meer krijg ik er echt niet uitgeperst.
Je beweerde dat er geen gevaar is voor Kwik, Kwak en Kwek. Ik vroeg om toelichting en die heb ik nog niet gezien.quote:
Lees mijn eerdere post in reactie op bovenstaande onzin.quote:Op zondag 21 december 2008 22:58 schreef Halcon het volgende:
Een mening welke op een normale wijze wordt gepresenteerd moet m.i. kunnen. Daar is een internetforum voor bedoeld.
Als ik zeg dat alle negers een hersenafwijking hebben en niet in deze samenleving thuishoren maar enkel getolereerd dienen te worden en niet meer dan dat, dan was ik al lang verwezen naar stormfront. Maar volgens jou moet 't kunnen?quote:Op zondag 21 december 2008 22:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een mening welke op een normale wijze wordt gepresenteerd moet m.i. kunnen. Daar is een internetforum voor bedoeld.
Wellicht moet je een internetfilter laten installeren. Is beter voor je gemoedsrust.
De meetperiode bedroeg slechts een bepaalde periode en de populatie was redelijk beperkt. Daarmee is het onderzoek niet serieus te nemen natuurlijk.quote:Op zondag 21 december 2008 22:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er zijn meerdere onderzoeken gedaan waarbij naar voren kwam dat jongeren die worden opgevoed door paren van het gelijk geslacht geen relevante achterstanden of psychische problemen hebben tov jongeren opgevoed door heterokoppels. Wat voor bewijs wil je verder nog hebben?!
Kom eens met een tegenonderzoek.quote:Op zondag 21 december 2008 23:00 schreef Halcon het volgende:
De meetperiode bedroeg slechts een bepaalde periode en de populatie was redelijk beperkt. Daarmee is het onderzoek niet serieus te nemen natuurlijk.
Het ontkennen van de Holocaust is strafbaar in Nederland bij mijn weten. Een beetje ziek dat je het telkens aanhaalt. Wellicht ben jij degene die twijfelt aan de Holocaust?quote:Op zondag 21 december 2008 23:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere post in reactie op bovenstaande onzin.
Dan vind jij dus ook dat een 'op normale wijze gepresenteerde mening' over de minderwaardigheid van negers, het niet-bestaan van de Holocaust, etc etc op een internetforum gewoon moet kunnen.
Nogmaals: dan weten we waar jij staat.
Jij beweert, dus jij bewijst. Tot die tijd ben ik tegen.quote:Op zondag 21 december 2008 23:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kom eens met een tegenonderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |