abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64116776
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:46 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je nu probeert duidelijk te maken.
Ik zou echter zeker erg geïnteresseerd zijn in de verschillen tussen opgegroeide kinderen uit "gezonde" hetro-gezinnen en "gezonde" homo-gezinnen. Met "gezond" bedoel ik dus normale gewone gezinssituaties.
Hij probeert je duidelijk te maken dat jij wel allerlei zaken kunt vinden, maar dat wij daar weinig aan hebben als je die niet empirisch weet te onderbouwen. Zeker als je dan ook nog eens onderzoeken die niet stroken met jouw opvattingen afdoet als vaag en schimmig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 18 december 2008 @ 13:04:28 #77
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_64116857
Verbannen homopinguïns broeden ei

Als pinguins het kunnen moeten mensen het al helemaal kunnen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_64117126
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij probeert je duidelijk te maken dat jij wel allerlei zaken kunt vinden, maar dat wij daar weinig aan hebben als je die niet empirisch weet te onderbouwen. Zeker als je dan ook nog eens onderzoeken die niet stroken met jouw opvattingen afdoet als vaag en schimmig.
Ik geef eerlijk toe dat de onderzoeksresultaten van pubers me niet tegenvallen. Ik zeg alleen maar dat het niet volledig is. Een mens is meer dan een puber.
pi_64121604
Hmm omdat het tochw el ergens toe leidt laat ik hem momenteel open maar het is niet de bedoeling je huiswerkopdrachten hier te laten beantwoorden daar hebben we SES voor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64122299
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik geef eerlijk toe dat de onderzoeksresultaten van pubers me niet tegenvallen. Ik zeg alleen maar dat het niet volledig is. Een mens is meer dan een puber.
Ik denk dat een kind vooral een ouder nodig heeft die er voor hem/haar is, als dat er 2 zijn is het mooi meegenomen, wat het geslacht is doet er IMHO minder toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 december 2008 @ 16:50:30 #81
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_64124518
Ik vraag me af (zonder het meteen als stelling in de discussie te willen werpen) of homoseksuele ouders niet veel meer scheiden/uit elkaar gaan dan heteroseksuele ouders. Is van belang omdat het tot hechtingsproblemen kan leiden in de opvoeding.

En dan wel een stelling, (hoewel dit niet meteen een juridische consequentie hoeft te hebben), wat mij betreft moeten we zoveel mogelijk uitgaan van een van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting. Het komt de ontwikkeling van kinderen namelijk wel ten goede als ze worden opgevoed door twee ouders met een stabiele relatie, en die bovendien een band met hun kind hebben. Of zeg ik nou iets heel geks?
pi_64124817
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Helaas........Ik gun ieder kind een moeder en vader.
Prachtig dat iemand dat zegt met een mooi weer de Leeuw avatar
  donderdag 18 december 2008 @ 17:18:38 #83
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64125319
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vraag me af (zonder het meteen als stelling in de discussie te willen werpen) of homoseksuele ouders niet veel meer scheiden/uit elkaar gaan dan heteroseksuele ouders. Is van belang omdat het tot hechtingsproblemen kan leiden in de opvoeding.

En dan wel een stelling, (hoewel dit niet meteen een juridische consequentie hoeft te hebben), wat mij betreft moeten we zoveel mogelijk uitgaan van een van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting. Het komt de ontwikkeling van kinderen namelijk wel ten goede als ze worden opgevoed door twee ouders met een stabiele relatie, en die bovendien een band met hun kind hebben. Of zeg ik nou iets heel geks?
De scheidingsratio van hetero's is 1 op 3. Denk je dat dat bij homo's (nog) hoger ligt?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2008 @ 17:43:14 #84
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_64125974
Dat vraag ik me dus af
pi_64126096
Nou zo ken ik er nog wel een paar. Randstedelingen zullen waarschijnlijk sneller scheiden dan plattelandsbewoners. Autochtonen scheiden sneller dan moslims.

Moeten we hen nu verbieden om kinderen te krijgen? Lijkt me geen beginnen aan...

Maar TS heeft morgen waarschijnlijk een debat op school en is op zoek naar argumenten Maar goed hij heeft ze nu wel iig...
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2008 @ 17:52:23 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64126183
Huiswerktopic.
Carpe Libertatem
  donderdag 18 december 2008 @ 17:54:49 #87
71919 wonderer
pi_64126245
http://towntalk.wordpress(...)en-en-scheiden-meer/

92 koppels op de ongeveer 1500 huwelijken, zoals ik dit lees en de commentaren in acht neem (beetje verwarrend of het nou koppels zijn of individuen). Er scheiden er dus minder dan hetero's.

Ik weet alleen niet of je als homokoppel getrouwd moet zijn om te kunnen adopteren.

Ik heb het vermoeden dat in situaties waar geen "ongelukjes" kunnen gebeuren, over het algemeen beter nagedacht wordt over kinderen

Overigens zijn er natuurlijk altijd mensen geweest die door twee mannen of twee vrouwen zijn opgevoed, ook toen adoptie nog niet mogelijk was. Ik weet niet of er echte studies over zijn, maar als het echt zo erg zou zijn, zouden ze waarschijnlijk wel geprotesteerd hebben of zo? Kweenie hoor, gewoon een idee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_64126399
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Huiswerktopic.
Eén tip voor de TS en huiswerkmaker in kwestie: schrijf in ieder geval het ondwerp waarover je schrijft (homoseksuelen) correct! Staat zo dom...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64126450
quote:

Eens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64126807
quote:

En wat doet jou afvragen of homoseksuelen misschien minder evenwichtig / stabiel zouden zijn dan heteroseksuelen?

Ik ben gewoon benieuwd waar die twijfel vandaan komt.

En wat is de link met je stelling dat "we zoveel mogelijk moeten uitgaan van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting" ?

Ik neem aan dat een homo-relatie toch ook vooral gebaseerd zal zijn op seks, liefde, en trouw. Alleen het voortplantings-element ontbreekt bij een homo-relatie, maar zolang hetero-stellen meer kinderen blijven voortbrengen dan dat ze fatsoenlijk kunnen opvoeden (er zijn niet voor niets zoveel adoptiekinderen), lijkt mij een adoptie-mogelijkheid voor homostellen niets mis.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 18 december 2008 @ 18:34:53 #91
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_64127163
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En wat doet jou afvragen of homoseksuelen misschien minder evenwichtig / stabiel zouden zijn dan heteroseksuelen?

Ik ben gewoon benieuwd waar die twijfel vandaan komt.
Ik heb wel eens wat gelezen over de mate van promiscuiteit onder homo's, dat link ik dan aan stabiliteit van relaties en dat weer aan hechtingsproblemen.

Vraagtekens zijn ook ontstaan toen ik vrijdag een documentaire zag over twee homostellen die gezamenlijk een kind adopteren. Na een paar week was een relatie al voorbij omdat de man niet zo'n band had met het kind en de relatie daar onder leed.
quote:
En wat is de link met je stelling dat "we zoveel mogelijk moeten uitgaan van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting" ?

Ik neem aan dat een homo-relatie toch ook vooral gebaseerd zal zijn op seks, liefde, en trouw. Alleen het voortplantings-element ontbreekt bij een homo-relatie, maar zolang hetero-stellen meer kinderen blijven voortbrengen dan dat ze fatsoenlijk kunnen opvoeden (er zijn niet voor niets zoveel adoptiekinderen), lijkt mij een adoptie-mogelijkheid voor homostellen niets mis.
Ik ben niet een voorstander van een homohuwelijk, maar zodra je partners gaat registeren (dus ook homo's) moet je (zolang niet bewezen is dat zoiets schadelijk is) er wel een hele kromme manier van redeneren op na houden om adoptie door homostellen te verbieden.

Maar ik gooide die laatste opmerking er vooral in omdat het in dit soort discussies alleen maar gaat over rechten, en wij bijna geen eisen meer willen stellen aan de ouders (dus stabiele relatie, etc).
  donderdag 18 december 2008 @ 18:39:02 #92
71919 wonderer
pi_64127254
Bij adoptie zijn dat soort dingen toch vanzelfsprekend? Ik heb de link van NanKing niet gelezen, maar er staat me iets van bij dat je als stel aan behoorlijk wat eisen moet voldoen.
  vrijdag 19 december 2008 @ 07:41:36 #93
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_64139950
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:39 schreef wonderer het volgende:
Bij adoptie zijn dat soort dingen toch vanzelfsprekend? Ik heb de link van NanKing niet gelezen, maar er staat me iets van bij dat je als stel aan behoorlijk wat eisen moet voldoen.
Iets wat ook eens aan heterostellen gevraagd moet worden. Dat ongecontroleerd voortplanten moet nodig eens afgelopen zijn. Teveel hetero's kunnen gewoon niet hun kinderen opvoeden en zouden dus ook geen kinderen moet kunnen krijgen. Als je niet kan autorijden krijg je tenslotte ook geen rijbewijs.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_64149978
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:34 schreef Heerlijkheid het volgende:

Ik ben niet een voorstander van een homohuwelijk,
Zelf ben ik wel een voorstander van het homohuwelijk.
Maar op het gebied van adoptie ben ik er een voorstander om eerder te kiezen voor een hetro stel dan voor een homo stel, in het belang van het kind, al was het alleen maar om de simple reden van pesterijen op iets latere leeftijd.

Adoptie binnen familie verband is daarop een uitzondering. Of spreek je dan over voogdij.

Ik zeg niet dat wij mannen (hetro of homo) slecht zijn in het opvoeden van kinderen. Ik denk wel dat vrouwen daarin beter zijn. (Anders hadden wij mannen ook wel borsten gehad, volgens Midas Dekkers).
pi_64150123
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 07:41 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Iets wat ook eens aan heterostellen gevraagd moet worden. Dat ongecontroleerd voortplanten moet nodig eens afgelopen zijn. Teveel hetero's kunnen gewoon niet hun kinderen opvoeden en zouden dus ook geen kinderen moet kunnen krijgen. Als je niet kan autorijden krijg je tenslotte ook geen rijbewijs.
Wie ben jij, wie is de overheid om andere mensen te vertellen of ze wel of geen kinderen mogen krijgen?
Of om te oordelen over de opvoeding die ouders hun kinderen geven.
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:27:44 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64150423
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:14 schreef HarryP het volgende:

[..]

Zelf ben ik wel een voorstander van het homohuwelijk.
Maar op het gebied van adoptie ben ik er een voorstander om eerder te kiezen voor een hetro stel dan voor een homo stel, in het belang van het kind, al was het alleen maar om de simple reden van pesterijen op iets latere leeftijd.

dit klinkt toch een beetje als kinderen met flaporen mogen niet geadopteerd worden... stel je voor dat ze gepest worden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_64154980
Natuurlijk niet. Als iemand een kind wil adopteren moet hij een gezondheidsverklaring afleggen. Het hebben van zo'n aangeboren sekse afwijking lijkt mij voldoende grond om iemand af te wijzen. Adoptieouders hebben een functie als rolmodel, en homoseksuelen passen absoluut niet in dat plaatje. Onder dezelfde omstandigheden zou ik er niet moedwillig voor kiezen om een adoptiekind in een homogezin plaatsen boven een heterogezin.

[ Bericht 6% gewijzigd door Picchia op 19-12-2008 17:24:29 ]
pi_64155258
ik ben er lekker op tegen en heb geen ander argument dan dat ik er op tegen ben

Zo lang het eigen kinderen zijn... ok
Adoptie van vreemde kinderen. Never nooit niet
pi_64155298
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:55 schreef Re het volgende:
even snel wat bij elkaar gesprokeld over dit onderwerp en onderzoek gedaan:

nergens niets geen enkel verschil als het gaat om bovengenoemde aspecten
[..]

[..]

[..]
Het is niet aangetoond dat kinderen een vervormt beeld krijgen over seksualiteit, maar het tegendeel is ook niet aangetoond. Volgens mij komt dat omdat onderzoekers ook meestal geen stelling nemen in het debat over wat 'normaal' is, op gangbare psychologische problemen zoals depressies na.
pi_64155390
Het type geslachtsorganen waarover iemand toevallig beschikt, mag niet bepalen of iemand ergens al dan niet recht op heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')