Hij probeert je duidelijk te maken dat jij wel allerlei zaken kunt vinden, maar dat wij daar weinig aan hebben als je die niet empirisch weet te onderbouwen. Zeker als je dan ook nog eens onderzoeken die niet stroken met jouw opvattingen afdoet als vaag en schimmig.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:46 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je nu probeert duidelijk te maken.
Ik zou echter zeker erg geïnteresseerd zijn in de verschillen tussen opgegroeide kinderen uit "gezonde" hetro-gezinnen en "gezonde" homo-gezinnen. Met "gezond" bedoel ik dus normale gewone gezinssituaties.
Ik geef eerlijk toe dat de onderzoeksresultaten van pubers me niet tegenvallen. Ik zeg alleen maar dat het niet volledig is. Een mens is meer dan een puber.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij probeert je duidelijk te maken dat jij wel allerlei zaken kunt vinden, maar dat wij daar weinig aan hebben als je die niet empirisch weet te onderbouwen. Zeker als je dan ook nog eens onderzoeken die niet stroken met jouw opvattingen afdoet als vaag en schimmig.
Ik denk dat een kind vooral een ouder nodig heeft die er voor hem/haar is, als dat er 2 zijn is het mooi meegenomen, wat het geslacht is doet er IMHO minder toe.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik geef eerlijk toe dat de onderzoeksresultaten van pubers me niet tegenvallen. Ik zeg alleen maar dat het niet volledig is. Een mens is meer dan een puber.
Prachtig dat iemand dat zegt met een mooi weer de Leeuw avatarquote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Helaas........Ik gun ieder kind een moeder en vader.
De scheidingsratio van hetero's is 1 op 3. Denk je dat dat bij homo's (nog) hoger ligt?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vraag me af (zonder het meteen als stelling in de discussie te willen werpen) of homoseksuele ouders niet veel meer scheiden/uit elkaar gaan dan heteroseksuele ouders. Is van belang omdat het tot hechtingsproblemen kan leiden in de opvoeding.
En dan wel een stelling, (hoewel dit niet meteen een juridische consequentie hoeft te hebben), wat mij betreft moeten we zoveel mogelijk uitgaan van een van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting. Het komt de ontwikkeling van kinderen namelijk wel ten goede als ze worden opgevoed door twee ouders met een stabiele relatie, en die bovendien een band met hun kind hebben. Of zeg ik nou iets heel geks?
Eén tip voor de TS en huiswerkmaker in kwestie: schrijf in ieder geval het ondwerp waarover je schrijft (homoseksuelen) correct! Staat zo dom...quote:
Eens.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vraag me af (zonder het meteen als stelling in de discussie te willen werpen) of homoseksuele ouders niet veel meer scheiden/uit elkaar gaan dan heteroseksuele ouders. Is van belang omdat het tot hechtingsproblemen kan leiden in de opvoeding.
En dan wel een stelling, (hoewel dit niet meteen een juridische consequentie hoeft te hebben), wat mij betreft moeten we zoveel mogelijk uitgaan van een van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting. Het komt de ontwikkeling van kinderen namelijk wel ten goede als ze worden opgevoed door twee ouders met een stabiele relatie, en die bovendien een band met hun kind hebben. Of zeg ik nou iets heel geks?
En wat doet jou afvragen of homoseksuelen misschien minder evenwichtig / stabiel zouden zijn dan heteroseksuelen?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb wel eens wat gelezen over de mate van promiscuiteit onder homo's, dat link ik dan aan stabiliteit van relaties en dat weer aan hechtingsproblemen.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En wat doet jou afvragen of homoseksuelen misschien minder evenwichtig / stabiel zouden zijn dan heteroseksuelen?
Ik ben gewoon benieuwd waar die twijfel vandaan komt.
Ik ben niet een voorstander van een homohuwelijk, maar zodra je partners gaat registeren (dus ook homo's) moet je (zolang niet bewezen is dat zoiets schadelijk is) er wel een hele kromme manier van redeneren op na houden om adoptie door homostellen te verbieden.quote:En wat is de link met je stelling dat "we zoveel mogelijk moeten uitgaan van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting" ?
Ik neem aan dat een homo-relatie toch ook vooral gebaseerd zal zijn op seks, liefde, en trouw. Alleen het voortplantings-element ontbreekt bij een homo-relatie, maar zolang hetero-stellen meer kinderen blijven voortbrengen dan dat ze fatsoenlijk kunnen opvoeden (er zijn niet voor niets zoveel adoptiekinderen), lijkt mij een adoptie-mogelijkheid voor homostellen niets mis.
Iets wat ook eens aan heterostellen gevraagd moet worden. Dat ongecontroleerd voortplanten moet nodig eens afgelopen zijn. Teveel hetero's kunnen gewoon niet hun kinderen opvoeden en zouden dus ook geen kinderen moet kunnen krijgen. Als je niet kan autorijden krijg je tenslotte ook geen rijbewijs.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:39 schreef wonderer het volgende:
Bij adoptie zijn dat soort dingen toch vanzelfsprekend? Ik heb de link van NanKing niet gelezen, maar er staat me iets van bij dat je als stel aan behoorlijk wat eisen moet voldoen.
Zelf ben ik wel een voorstander van het homohuwelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:34 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik ben niet een voorstander van een homohuwelijk,
Wie ben jij, wie is de overheid om andere mensen te vertellen of ze wel of geen kinderen mogen krijgen?quote:Op vrijdag 19 december 2008 07:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Iets wat ook eens aan heterostellen gevraagd moet worden. Dat ongecontroleerd voortplanten moet nodig eens afgelopen zijn. Teveel hetero's kunnen gewoon niet hun kinderen opvoeden en zouden dus ook geen kinderen moet kunnen krijgen. Als je niet kan autorijden krijg je tenslotte ook geen rijbewijs.
dit klinkt toch een beetje als kinderen met flaporen mogen niet geadopteerd worden... stel je voor dat ze gepest worden.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:14 schreef HarryP het volgende:
[..]
Zelf ben ik wel een voorstander van het homohuwelijk.
Maar op het gebied van adoptie ben ik er een voorstander om eerder te kiezen voor een hetro stel dan voor een homo stel, in het belang van het kind, al was het alleen maar om de simple reden van pesterijen op iets latere leeftijd.
Het is niet aangetoond dat kinderen een vervormt beeld krijgen over seksualiteit, maar het tegendeel is ook niet aangetoond. Volgens mij komt dat omdat onderzoekers ook meestal geen stelling nemen in het debat over wat 'normaal' is, op gangbare psychologische problemen zoals depressies na.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:55 schreef Re het volgende:
even snel wat bij elkaar gesprokeld over dit onderwerp en onderzoek gedaan:
nergens niets geen enkel verschilals het gaat om bovengenoemde aspecten
[..]
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |