Good. Toestaan dus!quote:Op donderdag 18 december 2008 11:34 schreef Re het volgende:
er zijn genoeg wetenschappelijke studies die hebben aantegoond dat kinderen uit same sex relaties het even goed doen als kinderen uit gemengde relaties!
TS begintquote:Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Zet hier goede argumenten neer die VOOR deze stelling zijn:
Homosexuelen mogen kinderen adopteren.
Leuke stelling, maar de veel belangrijkere vraag is; "Willen ze dat wel?!"quote:Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Helaas........Ik gun ieder kind een moeder en vader.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Maar als blijkt dat kinderen even gelukkig worden met twee mannen als 'vader en moeder' (aldus Re), wat maakt het dan uit?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Helaas........Ik gun ieder kind een moeder en vader.
Alsof dat garant staat voor een goede opvoeding....quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Ik kan me toch echt voorstellen dat een kind het op school moeilijk krijgt als het "twee vaders of moeders" heeft.
En dus?quote:En ik denk zelf dat het kind ook sneller in een "homofiele hoek" terecht komt als het thuis niets anders ziet.
Ja, want jij doet ook alles na wat je ouders doen?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Ik kan me toch echt voorstellen dat een kind het op school moeilijk krijgt als het "twee vaders of moeders" heeft.
En ik denk zelf dat het kind ook sneller in een "homofiele hoek" terecht komt als het thuis niets anders ziet.
Ik denk dat er nu nog weinig zinnigs over te zeggen is, tenslotte gebeurd het nog niet zo heel erg lang.quote:
ah, daar hebben we meneer 'maakbare samenleving'. Heil...quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ook al onderzoek naar gedaan... het percentage homofilie onder kinderen van same sex ouders is net zo hoog/laag als van gemengde huwelijken.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
En ik denk zelf dat het kind ook sneller in een "homofiele hoek" terecht komt als het thuis niets anders ziet.
ja, stel je voor dat daar homo's bij zouden zitten,quote:Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik denk dat er nu nog weinig zinnigs over te zeggen is, tenslotte gebeurd het nog niet zo heel erg lang.
Eerst maar eens kijken hoe kinderen uit desbetreffende gezinnen in de maatschappij terecht komen.
Ik zou hier graag een bron van zien.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef Re het volgende:
[..]
ook al onderzoek naar gedaan... het percentage homofilie onder kinderen van same sex ouders is net zo hoog/laag als van gemengde huwelijken.
En pesten op school... het zal een van de 250 redenen zijn dat een kind gepest zou kunnen worden...
Rationele bezwaren zie ik niet als kinderen even gelukkig zijn, ook niet als de kans dat ze zelf homo worden groter is, hoewel dat niet zo blijkt te zijn. Principe-argumenten als religie zijn natuurlijk altijd mogelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef Re het volgende:
[..]
ook al onderzoek naar gedaan... het percentage homofilie onder kinderen van same sex ouders is net zo hoog/laag als van gemengde huwelijken.
En pesten op school... het zal een van de 250 redenen zijn dat een kind gepest zou kunnen worden...
Dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op donderdag 18 december 2008 11:44 schreef placebeau het volgende:
[..]
ja, stel je voor dat daar homo's bij zouden zitten,
dan heeft de maatschappij volledig gefaald
Hoe kom je daar nou bij? Denk je dat het iets van de afgelopen 10 jaar is ofzo? Re heeft grotendeels gelijk er is echt heel veel onderzoek naar gedaan.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:44 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik zou hier graag een bron van zien.
Verder blijf ik bij mijn bovenstaande post. Een onderzoek zegt nog niet nu niet veel. Over een aantal jaar wel.
Ik gun jou ook best een stel hersenen, maar niet alles is voor iedereen weggelegd helaas.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit dus!quote:Op donderdag 18 december 2008 11:43 schreef zoalshetis het volgende:
argument. de liefde tussen twee mensen is voor een kind belangrijker dan de sekse.
in nederland niet geloof ik.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:48 schreef Compass het volgende:
Homosexuele hebben gelijke rechten als heterosexuelen maar wat zijn de voorwaarden om een kind te adopteren zit er nog verschil in tussen homosexuelen en heterosexuelen?
quote:Op donderdag 18 december 2008 11:52 schreef Compass het volgende:
maar wat zijn de voorwaarden dan om een kind te adopteren
quote:Victimization, social support, and psychosocial functioning among children of same-sex and opposite-sex couples in the United Kingdom.Rivers I, Poteat VP, Noret N.
Queen Margaret University, School of Social Sciences, Media and Communication, Edingburgh, United Kingdom. irivers@qmu.ac.uk
To further develop an understanding of psychological and social functioning of children raised by lesbian couples, the authors compared 18 students ages 12-16 raised in families led by female same-sex couples, who were identified from a large school-based survey, with 18 matched students raised by opposite-sex couples and the general student sample. Comparisons were made on factors including victimization, social support, and psychological functioning. Results indicate that those students raised by female same-sex couples did not differ significantly from those raised by opposite-sex couples or the general student sample in terms of reports of victimization, psychological functioning, experience of common adolescent concerns, or prospective use of support outlets provided by family and peers. However, children of same-sex couples reported significantly less likelihood of using school-based support than did children of opposite-sex couples or the general student sample. Findings indicate the need for school administrators, teachers, and psychologists to be knowledgeable of and provide appropriate support and resources for these children. Additional implications for research and application are discussed. Copyright (c) 2008 APA.
quote:Peer relations among adolescents with female same-sex parents.Wainright JL, Patterson CJ.
Department of Psychology, P.O. Box 400400, University of Virginia, Charlottesville, VA 22904, USA.
This study examined associations among family type (same-sex vs. opposite-sex parents), adolescent gender, family and relationship variables, and the peer relations of adolescents. Participants included 44 adolescents parented by same-sex female couples and 44 adolescents parented by opposite-sex couples, matched on demographic characteristics and drawn from a national sample. On both self-reported and peer-reported measures of relations with peers, adolescents were functioning well, and the quality of their peer relations was not associated with family type. Regardless of family type, adolescents whose parents described closer relationships with them reported higher quality peer relations and more friends in school and were rated as more central in their friendship networks. Copyright (c) 2008 APA.
quote:Children of gay or lesbian parents.Gold MA, Perrin EC, Futterman D, Friedman SB.
Division of Adolescent Medicine, Montefiore Medical Center, Bronx, NY.
There are no data to suggest that children who have gay or lesbian parents are different in any aspects of psychological, social, and sexual development from children in heterosexual families. There has been fear that children raised in gay or lesbian households will grow up to be homosexual, develop improper sex-role behavior or sexual conflicts, and may be sexually abused. There has been concern that children raised by gay or lesbian parents will be stigmatized and have conflicts with their peer group, thus threatening their psychological health, self-esteem, and social relationships. These fears and concerns have not been substantiated by research. Pediatricians can facilitate the health care and development of these children by being aware of these and their own attitudes, by educating themselves about special concerns of gay or lesbian parents, and by being a resource and an advocate for children who have homosexual parents.
Wat raar, waarom zouden grootouders niet hun kleinkind mogen adopteren als een dergelijke situatie zich voordoet?quote:
Zei ik dat?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alsof dat garant staat voor een goede opvoeding....
Waarom zou je het anders niet willen?quote:
Precies. De onderzochte leeftijd is dus 12-16. Niet echt representatief lijkt me zo. De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:55 schreef Re het volgende:
even snel wat bij elkaar gesprokeld over dit onderwerp en onderzoek gedaan:
nergens niets geen enkel verschilals het gaat om bovengenoemde aspecten
[..]
[..]
[..]
En dat is erg want..?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Zitten we hier je huiswerk te doen?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Compass het volgende:
een goede opvoeding kan ook niet altijd voorkomen uit heterosexuele relaties lijkt mij? nog meer argumenten?
Dus iemand die is opgevoed door een alleenstaande ouder heeft meer kans om de vernieling in te gaan?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Precies. De onderzochte leeftijd is dus 12-16. Niet echt representatief lijkt me zo. De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ik denk persoonlijk dat een kind een sterk karakter ontwikkeld als het is opgevoed door een man en een vrouw. Puur omdat deze wezenlijk verschillen, het kind krijgt dus een mooi gemiddelde voorgeschoteld.
Leuk en aardig dat 'gevoel' van mensen altijd, maar ik baseer me toch liever op cijfers dan de Chars van deze wereld.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Precies. De onderzochte leeftijd is dus 12-16. Niet echt representatief lijkt me zo. De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ik denk persoonlijk dat een kind een sterk karakter ontwikkeld als het is opgevoed door een man en een vrouw. Puur omdat deze wezenlijk verschillen, het kind krijgt dus een mooi gemiddelde voorgeschoteld.
Ik denk dat die kans inderdaad hoger ligt ja.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus iemand die is opgevoed door een alleenstaande ouder heeft meer kans om de vernieling in te gaan?
Of iemand die z'n kindertijd/jeugd in kindertehuizen heeft doorgebracht??
Beetje cru gezegd misschien, maar gaat om het idee.
Lijkt me niet iets dat je aanleert. Je maakt van een hetero geen homo.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Zelf nadenken is inderdaad erg dom. Je kan je mening immers beter baseren op wat schimmige onderzoeken.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leuk en aardig dat 'gevoel' van mensen altijd, maar ik baseer me toch liever op cijfers dan de Chars van deze wereld.
Je kunt beter over meer informatie beschikken om uberhaupt een mening te vormen dan 'zelf nadenken'.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Zelf nadenken is inderdaad erg dom. Je kan je mening immers beter baseren op wat schimmige onderzoeken.
Jawel hoor, er zijn genoeg therapeuten die dat kunnen genezen en christenen die voor je willen bidden!quote:Op donderdag 18 december 2008 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me niet iets dat je aanleert. Je maakt van een hetero geen homo.
QFTquote:Op donderdag 18 december 2008 11:43 schreef zoalshetis het volgende:
argument. de liefde tussen twee mensen is voor een kind belangrijker dan de sekse.
Je doet hier aan alsof het erg is dat iemand in de 'homofiele hoek' terecht komt, dat slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
ik ben met bronnen gekomen, nu jouw beurt om je stellingen te onderbouwen met wetenschappelijke gegevens, of is het gewoon natte vingerwerk?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen mijn eerdere posts door te lezen dan had je gelezen dan ik betwijfel of er op dit moment al "genoeg informatie" is om iets met zekerheid te kunnen zeggen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:15 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Je kunt beter over meer informatie beschikken om uberhaupt een mening te vormen dan 'zelf nadenken'.
tot nu toe denk jij iets, terwijl er heel wat onderzoek naar gedaan is wat jij afwimpelt als vaag en onvolledig.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:19 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen mijn eerdere posts door te lezen dan had je gelezen dan ik betwijfel of er op dit moment al "genoeg informatie" is om iets met zekerheid te kunnen zeggen.
Serieus doordenkend over jouw stelling, dat kinderen van homoseksuele ouders psychische problemen zouden krijgen: Vind je dan ook dat een lesbisch stel niet op natuurlijke manier een kind mogen krijgen?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:19 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen mijn eerdere posts door te lezen dan had je gelezen dan ik betwijfel of er op dit moment al "genoeg informatie" is om iets met zekerheid te kunnen zeggen.
"Zelf nadenken" is tegenwoordig het eufemisme voor ongefundeerd uit je nek blaten lijkt het.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Zelf nadenken is inderdaad erg dom. Je kan je mening immers beter baseren op wat schimmige onderzoeken.
Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus doordenkend over jouw stelling, dat kinderen van homoseksuele ouders psychische problemen zouden krijgen: Vind je dan ook dat een lesbisch stel niet op natuurlijke manier een kind mogen krijgen?
En waar precies in dit topic staat jouw mening ? Je komt hier alleen maar om te bashen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Zelf nadenken" is tegenwoordig het eufemisme voor ongefundeerd uit je nek blaten lijkt het.
Je schrijft dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.
Ik zeg alleen dat ik me wat meer zorgen maak over hoe desbetreffende kinderen later in de maatschappij komen te staan.
Ik heb al meerdere malen in dit soort topics het soort onderzoeken dat Re aanhaalt naar voren gehaald. Keer op keer is de tendens uit al die onderzoeken dat het feit dat ouders hetero- of homoseksueel zijn geen relevante variabele is m.b.t. het welzijn van kinderen. In deze topic heb ik echter niet de behoefte om het huiswerk van TS te gaan doen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:26 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
En waar precies in dit topic staat jouw mening ? Je komt hier alleen maar om te bashen.
je vraagt om bronnen, ik verschaf ze je, ik kan nog wel met 40- studies aankomen die al jouw subjectieve gedachtengoed omverwerpen, maar nee, dat wordt door je afgewimpeld... je lijkt lambiekje welquote:Op donderdag 18 december 2008 12:19 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
dit geldt ook voor Re dus.
Je legt me woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze geen sterk karakter kunnen hebben of wat ze kunnen verwachten, want dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat niemand dat (nog) zeker kan weten.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Je schrijft dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Dat zijn kenmerken van hoe we in principe onze kinderen NIET op willen voeden.
Dus ergens zeg je wel dat je het erg vindt...
Zou je willen dat het verboden werd?
Die bronnen van je gaan toch over onderzochte pubers ? Of heb ik er overheen gelezen ?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:31 schreef Re het volgende:
[..]
je vraagt om bronnen, ik verschaf ze je, ik kan nog wel met 40- studies aankomen die al jouw subjectieve gedachtengoed omverwerpen, maar nee, dat wordt door je afgewimpeld... je lijkt lambiekje wel
Alsjeblieft, meneer de nadenker.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:32 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Die bronnen van je gaan toch over onderzochte pubers ? Of heb ik er overheen gelezen ?
kinderen i alle leeftijdsklasses...quote:Op donderdag 18 december 2008 12:32 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Die bronnen van je gaan toch over onderzochte pubers ? Of heb ik er overheen gelezen ?
Ik heb al een aantal keren getracht uit te leggen dat ik vooral geïnteresseerd ben in hoe deze kinderen later in de maatschappij komen te staan. Hoe ze zelf een gezin gaan stichten etc.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:34 schreef Re het volgende:
[..]
kinderen i alle leeftijdsklasses...
toon mij eens wat onderzoek die aantoont dat jij gelijk hebt. als het zo'n sociaal probleem zou zijn moet er genoeg over te vinden zijn
Ik zal je woorden even quoten:quote:Op donderdag 18 december 2008 12:31 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze geen sterk karakter kunnen hebben of wat ze kunnen verwachten, want dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat niemand dat (nog) zeker kan weten.
Het hoeft van mij zeker niet verboden te worden.
quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ja en ?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zal je woorden even quoten:
[..]
quote:Op donderdag 18 december 2008 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Je schrijft dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Dat zijn kenmerken van hoe we in principe onze kinderen NIET op willen voeden.
Dus ergens zeg je wel dat je het erg vindt...
toon mij dan onderzoek aan dat kinderen die in een stabiele omgeving zonder psychische problemen opgroeien op latere leeftijd in de problemen komen...quote:Op donderdag 18 december 2008 12:37 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal keren getracht uit te leggen dat ik vooral geïnteresseerd ben in hoe deze kinderen later in de maatschappij komen te staan. Hoe ze zelf een gezin gaan stichten etc.
Dat onderzoek is er (nog) niet, en dat is dus precies wat ik bedoel.
Je schrijft letterlijk dat je verwacht dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:40 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ja en ?
Waar zeg ik dit dan ?
[..]
Ik snap niet helemaal wat je nu probeert duidelijk te maken.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
toon mij dan onderzoek aan dat kinderen die in een stabiele omgeving zonder psychische problemen opgroeien op latere leeftijd in de problemen komen...
immers daar gaat het hier om
Ik zou zeggen, (voor de 3e keer) lees het nog eens rustig terug. Ik schrijf nergens letterlijk wat ze kunnen verwachten omdat ik dat niet weet. Quote anders het stukje waar ik dat letterlijk zeg ?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Je schrijft letterlijk dat je verwacht dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Ik begrijp niet waarom je dat nu ineens in wilt trekken.
En de vraag is natuurlijk waar die zorgen vandaan komen? Kun je die toelichten?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.
Ik zeg alleen dat ik me wat meer zorgen maak over hoe desbetreffende kinderen later in de maatschappij komen te staan.
Hierboven heb ik je stukje letterlijk gequote, ik blijf niet bezig.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:48 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, (voor de 3e keer) lees het nog eens rustig terug. Ik schrijf nergens letterlijk wat ze kunnen verwachten omdat ik dat niet weet. Quote anders het stukje waar ik dat letterlijk zeg ?
Hij probeert je duidelijk te maken dat jij wel allerlei zaken kunt vinden, maar dat wij daar weinig aan hebben als je die niet empirisch weet te onderbouwen. Zeker als je dan ook nog eens onderzoeken die niet stroken met jouw opvattingen afdoet als vaag en schimmig.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:46 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je nu probeert duidelijk te maken.
Ik zou echter zeker erg geïnteresseerd zijn in de verschillen tussen opgegroeide kinderen uit "gezonde" hetro-gezinnen en "gezonde" homo-gezinnen. Met "gezond" bedoel ik dus normale gewone gezinssituaties.
Ik geef eerlijk toe dat de onderzoeksresultaten van pubers me niet tegenvallen. Ik zeg alleen maar dat het niet volledig is. Een mens is meer dan een puber.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij probeert je duidelijk te maken dat jij wel allerlei zaken kunt vinden, maar dat wij daar weinig aan hebben als je die niet empirisch weet te onderbouwen. Zeker als je dan ook nog eens onderzoeken die niet stroken met jouw opvattingen afdoet als vaag en schimmig.
Ik denk dat een kind vooral een ouder nodig heeft die er voor hem/haar is, als dat er 2 zijn is het mooi meegenomen, wat het geslacht is doet er IMHO minder toe.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Ik geef eerlijk toe dat de onderzoeksresultaten van pubers me niet tegenvallen. Ik zeg alleen maar dat het niet volledig is. Een mens is meer dan een puber.
Prachtig dat iemand dat zegt met een mooi weer de Leeuw avatarquote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De scheidingsratio van hetero's is 1 op 3. Denk je dat dat bij homo's (nog) hoger ligt?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vraag me af (zonder het meteen als stelling in de discussie te willen werpen) of homoseksuele ouders niet veel meer scheiden/uit elkaar gaan dan heteroseksuele ouders. Is van belang omdat het tot hechtingsproblemen kan leiden in de opvoeding.
En dan wel een stelling, (hoewel dit niet meteen een juridische consequentie hoeft te hebben), wat mij betreft moeten we zoveel mogelijk uitgaan van een van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting. Het komt de ontwikkeling van kinderen namelijk wel ten goede als ze worden opgevoed door twee ouders met een stabiele relatie, en die bovendien een band met hun kind hebben. Of zeg ik nou iets heel geks?
Eén tip voor de TS en huiswerkmaker in kwestie: schrijf in ieder geval het ondwerp waarover je schrijft (homoseksuelen) correct! Staat zo dom...quote:
Eens.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vraag me af (zonder het meteen als stelling in de discussie te willen werpen) of homoseksuele ouders niet veel meer scheiden/uit elkaar gaan dan heteroseksuele ouders. Is van belang omdat het tot hechtingsproblemen kan leiden in de opvoeding.
En dan wel een stelling, (hoewel dit niet meteen een juridische consequentie hoeft te hebben), wat mij betreft moeten we zoveel mogelijk uitgaan van een van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting. Het komt de ontwikkeling van kinderen namelijk wel ten goede als ze worden opgevoed door twee ouders met een stabiele relatie, en die bovendien een band met hun kind hebben. Of zeg ik nou iets heel geks?
En wat doet jou afvragen of homoseksuelen misschien minder evenwichtig / stabiel zouden zijn dan heteroseksuelen?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb wel eens wat gelezen over de mate van promiscuiteit onder homo's, dat link ik dan aan stabiliteit van relaties en dat weer aan hechtingsproblemen.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En wat doet jou afvragen of homoseksuelen misschien minder evenwichtig / stabiel zouden zijn dan heteroseksuelen?
Ik ben gewoon benieuwd waar die twijfel vandaan komt.
Ik ben niet een voorstander van een homohuwelijk, maar zodra je partners gaat registeren (dus ook homo's) moet je (zolang niet bewezen is dat zoiets schadelijk is) er wel een hele kromme manier van redeneren op na houden om adoptie door homostellen te verbieden.quote:En wat is de link met je stelling dat "we zoveel mogelijk moeten uitgaan van een samenleving waarin nog een relatie bestaat tussen seks, liefde, relaties en voortplanting" ?
Ik neem aan dat een homo-relatie toch ook vooral gebaseerd zal zijn op seks, liefde, en trouw. Alleen het voortplantings-element ontbreekt bij een homo-relatie, maar zolang hetero-stellen meer kinderen blijven voortbrengen dan dat ze fatsoenlijk kunnen opvoeden (er zijn niet voor niets zoveel adoptiekinderen), lijkt mij een adoptie-mogelijkheid voor homostellen niets mis.
Iets wat ook eens aan heterostellen gevraagd moet worden. Dat ongecontroleerd voortplanten moet nodig eens afgelopen zijn. Teveel hetero's kunnen gewoon niet hun kinderen opvoeden en zouden dus ook geen kinderen moet kunnen krijgen. Als je niet kan autorijden krijg je tenslotte ook geen rijbewijs.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:39 schreef wonderer het volgende:
Bij adoptie zijn dat soort dingen toch vanzelfsprekend? Ik heb de link van NanKing niet gelezen, maar er staat me iets van bij dat je als stel aan behoorlijk wat eisen moet voldoen.
Zelf ben ik wel een voorstander van het homohuwelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:34 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik ben niet een voorstander van een homohuwelijk,
Wie ben jij, wie is de overheid om andere mensen te vertellen of ze wel of geen kinderen mogen krijgen?quote:Op vrijdag 19 december 2008 07:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Iets wat ook eens aan heterostellen gevraagd moet worden. Dat ongecontroleerd voortplanten moet nodig eens afgelopen zijn. Teveel hetero's kunnen gewoon niet hun kinderen opvoeden en zouden dus ook geen kinderen moet kunnen krijgen. Als je niet kan autorijden krijg je tenslotte ook geen rijbewijs.
dit klinkt toch een beetje als kinderen met flaporen mogen niet geadopteerd worden... stel je voor dat ze gepest worden.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:14 schreef HarryP het volgende:
[..]
Zelf ben ik wel een voorstander van het homohuwelijk.
Maar op het gebied van adoptie ben ik er een voorstander om eerder te kiezen voor een hetro stel dan voor een homo stel, in het belang van het kind, al was het alleen maar om de simple reden van pesterijen op iets latere leeftijd.
Het is niet aangetoond dat kinderen een vervormt beeld krijgen over seksualiteit, maar het tegendeel is ook niet aangetoond. Volgens mij komt dat omdat onderzoekers ook meestal geen stelling nemen in het debat over wat 'normaal' is, op gangbare psychologische problemen zoals depressies na.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:55 schreef Re het volgende:
even snel wat bij elkaar gesprokeld over dit onderwerp en onderzoek gedaan:
nergens niets geen enkel verschilals het gaat om bovengenoemde aspecten
[..]
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |