abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64155439
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:20 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het is niet aangetoond dat kinderen een vervormt beeld krijgen over seksualiteit, maar het tegendeel is ook niet aangetoond. Volgens mij komt dat omdat onderzoekers ook meestal geen stelling nemen in het debat over wat 'normaal' is, op gangbare psychologische problemen zoals depressies na.
Wat bedoel je precies met 'vervormd beeld'? Dat is natuurlijk ook geen objectief gegeven dat je kunt meten, maar iets dat je zult moeten definiėren alvorens je kunt onderzoeken of er sprake van is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64155452
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:24 schreef DennisMoore het volgende:
Het type geslachtsorganen waarover iemand toevallig beschikt, mag niet bepalen of iemand ergens al dan niet recht op heeft.
Mensen kunnen geen 'recht hebben op' een niet-eigen kind.
pi_64155511
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:26 schreef Picchia het volgende:

Mensen kunnen geen 'recht hebben' op een niet-eigen kind.
Dan kunnen hetero's dat net zo min als homo's.

Met andere woorden: je snapt best wat ik bedoel zonder op die 'recht hebben op'-slak zout te leggen.
pi_64156363
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met 'vervormd beeld'? Dat is natuurlijk ook geen objectief gegeven dat je kunt meten, maar iets dat je zult moeten definiėren alvorens je kunt onderzoeken of er sprake van is.
Geadopteerde kinderen hebben sowieso al vaker gedragsproblemen en dit lijkt mij alleen maar aan de risico's bijdragen. Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk. Als iemand het doet is dat zijn goed recht, als het in de hand wordt gewerkt is het slecht.

Eigenlijk wil je dan weten of het kind zich aanhankelijk of kwetsbaar opstelt tegenover een bepaald geslacht (net als wanneer ouders van jonge kinderen scheiden) en of de seksuele voorkeur afwijkt.
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan kunnen hetero's dat net zo min als homo's.
Inderdaad
quote:
Met andere woorden: je snapt best wat ik bedoel zonder op die 'recht hebben op'-slak zout te leggen.
Een bejaarde van 80 heeft ook gelijke rechten. Discriminatie op grond van leeftijd verboden is, maar toch afgekeurd kan worden vanwege haar ongeschiktheid gezien haar leeftijd. Homo's denken onder het mom van 'gelijke rechten' te ontkomen aan de selectie voor geschikte adoptieouders, maar dat is in mijn ogen uit den boze.

Het is een essentieel verschil of personen zich moeten kwalificeren voor een adoptiekind of dat personen recht hebben op een adoptiekind.

[ Bericht 8% gewijzigd door Picchia op 19-12-2008 18:10:26 ]
pi_64156488
Moet gewoon kunnen ja.
Dat de kinderen van andere ouders maar leren er normaal mee om te gaan.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:13:29 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64156681
ik had vroeger een jongen in de klas die door twee vaders werd opgevoed. pa was eerst hetro, maar besefte later dat ie toch homo was. hij werd er nooit mee gepest. maar ja n=1.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:14:13 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64156694
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:01 schreef Picchia het volgende:

[..] Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk.
Waarom is dat onwenselijk? Over wat voor gedrag heb je het dan? Gedrag dat kan worden aangeleerd hoort dus blijkbaar slechts maatschappelijk gezien bij een bepaald geslacht en gedrag dat vanuit de gender zelf komt, kan niet worden afgeleerd of aangeleerd dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:19:59 #108
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64156849
lijkt me niet de bedoeling, een kind heeft een vader en een moeder nodig. Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.
Ik denk dat zo'n adoptieplan een recept is voor jeugdtrauma's en letsel dat zich tot in de verre volwassenheid manifesteert
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:21:56 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64156890
zoalang homoseksualiteit niet iets is wat slecht is, snap ik sowieso niet waar mensen hier over lopen te mekkeren. een hetrostel zal hetro's afleveren en een homostel homo's...

zielige jankzakken.
pi_64157194
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Zet hier goede argumenten neer die VOOR deze stelling zijn:
Homosexuelen mogen kinderen adopteren.
Ik ben tegen.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:34:44 #111
71919 wonderer
pi_64157195
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:19 schreef Aoristus het volgende:
lijkt me niet de bedoeling, een kind heeft een vader en een moeder nodig. Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.
Ik denk dat zo'n adoptieplan een recept is voor jeugdtrauma's en letsel dat zich tot in de verre volwassenheid manifesteert
Onderzoeken hebben dus uitgewezen dat dat niet het geval is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_64157236
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:01 schreef Picchia het volgende:

[..]

Geadopteerde kinderen hebben sowieso al vaker gedragsproblemen en dit lijkt mij alleen maar aan de risico's bijdragen.
Dat geadopteerde kinderen vaker gedragsproblemen hebben is een correlatie tussen adoptie en gedragsproblemen en heeft verder weinig van doen met de geaardheid van de ouders. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat kinderen die niet geadopteerd worden ook niet bepaald in een 'normale omgeving' opgroeien en dus nog juist wel eens meer gedragsproblemen kunnen vertonen.
quote:
Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk. Als iemand het doet is dat zijn goed recht, als het in de hand wordt gewerkt is het slecht.
Wat is gedrag vertonen dat 'niet bij je geslacht past'? Als man modebewust zijn of je schaamhaar scheren ofzo?
quote:
Eigenlijk wil je dan weten of het kind zich aanhankelijk of kwetsbaar opstelt tegenover een bepaald geslacht (net als wanneer ouders van jonge kinderen scheiden) en of de seksuele voorkeur afwijkt.
De seksuele voorkeur wijkt in ieder geval niet af volgens de literatuur.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:36:45 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64157239
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoe meet je dat dan?

Ik heb zelf een vriendin gehad wiens moeder voor haar pubertijd ineens homoļstisch werd, dat arme meisje was helemaal in de war. Telt dat als ervaringsdeskundig?
pi_64157252
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welke onderzoeken dan precies?
pi_64157281
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:36 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Hoe meet je dat dan?

Ik heb zelf een vriendin gehad wiens moeder voor haar pubertijd ineens homoļstisch werd, dat arme meisje was helemaal in de war. Telt dat als ervaringsdeskundig?
Die onderzoeken pakken inderdaad steeds één enkel geval eruit en baseren daar een conclusie. Het is absoluut geen statistische analyse met een controlegroep.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:45:20 #116
71919 wonderer
pi_64157447
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Welke onderzoeken dan precies?
Iemand had een paar quotes op de eerste pagina van dit topic gepost, lees maar even terug.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:46:37 #117
71919 wonderer
pi_64157470
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:36 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Hoe meet je dat dan?

Dit is natuurlijk een heel andere situatie dan een adoptie waarbij het kind "niet beter weet". Jouw vriendin kwam plotseling in een volledig andere situatie terecht dan ze gewend was. Ik kan me voorstellen dat niet ieder kind dat kan accepteren.

Net zoals niet elk kind de nieuwe vriend van zijn moeder accepteert.
pi_64157535
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Iemand had een paar quotes op de eerste pagina van dit topic gepost, lees maar even terug.
Ik zie ook dat er al het nodige is opgemerkt over die onderzoeken.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:49:58 #119
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64157537
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een heel andere situatie dan een adoptie waarbij het kind "niet beter weet". Jouw vriendin kwam plotseling in een volledig andere situatie terecht dan ze gewend was. Ik kan me voorstellen dat niet ieder kind dat kan accepteren.

Net zoals niet elk kind de nieuwe vriend van zijn moeder accepteert.
Ik weet niet of het '' compleet '' anders is, maar een adoptie door sexegenoten geeft wel een groter risico dan een adoptie door een heterostel. Daarom zou ik het afraden. Je speelt met levens
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:17:33 #120
71919 wonderer
pi_64158270
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:49 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik weet niet of het '' compleet '' anders is, maar een adoptie door sexegenoten geeft wel een groter risico dan een adoptie door een heterostel. Daarom zou ik het afraden. Je speelt met levens
Oh ja? Hoe weet je dat zo zeker, dat het risico (welk risico eigenlijk?) groter is?

En als het niet in Amsterdam gebeurt, wat kan jij er dan tegen hebben?
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:35:13 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64158805
de mensen die denken dat homoseksualiteit slecht zou zijn...
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:45:30 #122
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_64159123
Zolang het adopterende stel in staat is het kind tot in z'n volwassenheid bij te staan en op te voeden en zolang het stel in een gezonde stabiele relatie zit zal het mij een worst wezen of het twee mannen, twee vrouwen of man en vrouw betreft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:48:59 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64159243
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:45 schreef Dagonet het volgende:
Zolang het adopterende stel in staat is het kind tot in z'n volwassenheid bij te staan en op te voeden en zolang het stel in een gezonde stabiele relatie zit zal het mij een worst wezen of het twee mannen, twee vrouwen of man en vrouw betreft.
en liefde niet te vergeten. kinderen die zien dat liefde oneindig kan zijn, zullen later sowieso gelukkiger zijn. daarnaast beter in staat om om een langdurige, fijne relatie aan te gaan. iets wat volgens mij enorm ontbreekt bij diverse users, afgaand op hun posts.
pi_64159792
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:26 schreef Picchia het volgende:

[..]

Mensen kunnen geen 'recht hebben op' een niet-eigen kind.
Hebben mensen wel "recht" op een "wel eigen" kind?

Wat een term: "recht hebben op" als het over kinderen gaat.

Ik zou trouwens niet weten waarom homostellen minder goed voor kinderen zouden kunnen zorgen dan heterostellen.
pi_64160276
quote:
Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.

Kinderen van mensen die geen vooroordelen hebben daar toch geen problemen mee?

Ligt het dan niet meer aan de ouders van die schoolvriendjes/vriendinnetjes?
pi_64161251
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat geadopteerde kinderen vaker gedragsproblemen hebben is een correlatie tussen adoptie en gedragsproblemen en heeft verder weinig van doen met de geaardheid van de ouders.
Misschien heeft het niets van doen met de geaardheid van de ouders. Maar de ouder van één geslacht is niet beschikbaar is. Dat is dezelfde situatie als met twee ouders van hetzelfde geslacht.
quote:
Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat kinderen die niet geadopteerd worden ook niet bepaald in een 'normale omgeving' opgroeien en dus nog juist wel eens meer gedragsproblemen kunnen vertonen.
[..]
Gelukkig zijn er flinke adoptie wachtlijsten waar mensen jaren op kunnen staat. Er zijn voldoende adoptieouders beschikbaar.
quote:
Wat is gedrag vertonen dat 'niet bij je geslacht past'? Als man modebewust zijn of je schaamhaar scheren ofzo?
[..]
Ja, maar dat hoeft van mij niet getoetst te worden, aangezien dat teveel aan mijn persoonlijke voorkeur verbonden is.
quote:
De seksuele voorkeur wijkt in ieder geval niet af volgens de literatuur.
Welke literatuur? Tijdens de discussie over lesbische ouders vorig jaar was er volgens mij nog geen betrouwbare informatie daarover beschikbaar in Nederland. Enkel over kinderen tot vier jaar.

Als je een bron hebt dan lees ik het graag.
pi_64161509
Wat in deze discussie altijd vergeten wordt is het feit dat er al duizenden kinderen, in ons land alleen al, opgevoed worden door homoseksuelen, meestal vrouwen. Als er in die gevallen iets met de biologische ouder gebeurt heeft de overblijvende ouder geen enkele rechten en gaat het kind naar een pleeggezin of weeshuis. Alleen al voor die kinderen zou het adoptierecht niet alleen voor heteroseksuelen moeten gelden.
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:00:29 #128
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_64161523
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.
Ik zeg alleen dat ik me wat meer zorgen maak over hoe desbetreffende kinderen later in de maatschappij komen te staan.
dus het feit dat later de maatschappij tegen de gedachte kan keren is een reden om het niet te doen? de reden dat kinderen het kind kunnen gaan pesten is daar een voorbeeld van? of hoe zie je dat? want dan lijkt het me dat dikke mensen ook maar geen kinderen zouden kunnen krijgen: de kans op maatschappelijke afkeer van een dik persoon (vooral in de periode tot na de pubertijd) is immers ook groot. of twee marokkaanse ouders, want ja... de maatschappij zit er niet om te springen...

het argument van dat de maatschappij er later moeilijkheid mee zou kunnen hebben vind ik daarom erg zwak.
put
your
clothes
on!
pi_64161591
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:00 schreef Jerruh het volgende:
want dan lijkt het me dat dikke mensen ook maar geen kinderen zouden kunnen krijgen
Het kan nog veel erger, wat dacht je van rokende ouders!!! Ze bestaan echt !!!!
pi_64162406
quote:
En dus moeten we maar knielen voor de pestkoppen of zo?
Kinderen mogen ook geen bril van jou?
Rood haar moet geverfd worden?
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:29:08 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64162478
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Wat in deze discussie altijd vergeten wordt is het feit dat er al duizenden kinderen, in ons land alleen al, opgevoed worden door homoseksuelen, meestal vrouwen. Als er in die gevallen iets met de biologische ouder gebeurt heeft de overblijvende ouder geen enkele rechten en gaat het kind naar een pleeggezin of weeshuis. Alleen al voor die kinderen zou het adoptierecht niet alleen voor heteroseksuelen moeten gelden.

mooi verwoord.
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:29:58 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64162509
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:52 schreef Picchia het volgende:

[..]

Misschien heeft het niets van doen met de geaardheid van de ouders. Maar de ouder van één geslacht is niet beschikbaar is. Dat is dezelfde situatie als met twee ouders van hetzelfde geslacht.
[..]

Gelukkig zijn er flinke adoptie wachtlijsten waar mensen jaren op kunnen staat. Er zijn voldoende adoptieouders beschikbaar.
[..]

Ja, maar dat hoeft van mij niet getoetst te worden, aangezien dat teveel aan mijn persoonlijke voorkeur verbonden is.
[..]

Welke literatuur? Tijdens de discussie over lesbische ouders vorig jaar was er volgens mij nog geen betrouwbare informatie daarover beschikbaar in Nederland. Enkel over kinderen tot vier jaar.

Als je een bron hebt dan lees ik het graag.
ik had jou wel iets intelligenter ingeschat.
pi_64162655
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zie ook dat er al het nodige is opgemerkt over die onderzoeken.
Dan nog: de bewijslast ligt bij diegenen die homo-stellen anders wil behandelen dan hetero-stellen.
pi_64162814
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik had jou wel iets intelligenter ingeschat.
Oh, schokkend dat jij je vorige inschattingen hebt moeten bijstellen:
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij bent gewoon bang dat de uitkering van je allochtonenfamilie stop gezet wordt om überhaupt nederland te redden. daar ben je een parasiet voor. als je dat niet begrijpt het volgende: je bent slechts een parasiet, die verlaat ook de pels waar het op geleefd heeft, als het dood is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 19-12-2008 21:47:17 ]
pi_64171885
Ik ken toevallig iemand die als pleegkind door twee homoseksuele mannen is opgevoed, en de keer dat het onderwerp besproken werd was hij tegen homo adoptie omdat hij zelf een sterk gemis van een moederfiguur had ervaren.

Volgens mij zijn de relaties tussen homoseksuele mannen ook niet al te stabiel. Er zijn waarschijnlijk uitzondering, maar over het algemeen denk ik dat het een slechte zaak is en dat het kind er niet bij gebaad is.
pi_64172606
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 04:57 schreef SeventhWave het volgende:
Ik ken toevallig iemand die als pleegkind door twee homoseksuele mannen is opgevoed, en de keer dat het onderwerp besproken werd was hij tegen homo adoptie omdat hij zelf een sterk gemis van een moederfiguur had ervaren.
En nu?
Ik mis ook wel wat bij mijn hetero ouders, maar dat wil niet zeggen dat ik van ze hou en dat ik goed opgegroeid ben.
quote:
Volgens mij zijn de relaties tussen homoseksuele mannen ook niet al te stabiel. Er zijn waarschijnlijk uitzondering, maar over het algemeen denk ik dat het een slechte zaak is en dat het kind er niet bij gebaad is.
Nee, veel heterostellen zijn stabiel tegenwoordig wil je zeggen?
pi_64172950
Heb er geen problemen mee, vind alleen dat het eens afgelopen moet zijn dat bij het adopteren de ouders het geslacht van het kind kunnen kiezen. Want opvallend vaak kiezen homo's wel een jongentje.
Als je 'gewoon' zwanger bent is het ook maar afwachten wat je krijgt.
pi_64173208
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb er geen problemen mee, vind alleen dat het eens afgelopen moet zijn dat bij het adopteren de ouders het geslacht van het kind kunnen kiezen. Want opvallend vaak kiezen homo's wel een jongentje.
Als je 'gewoon' zwanger bent is het ook maar afwachten wat je krijgt.
Je weet ook dat bij het eerste kind mannen vaak graag een jongetje willen en vrouwen een meisje?
pi_64195273
Ik ben tegen deze stelling, want een kind dient in principe gewoon opgevoed te worden door eem man en vrouw. Alleen als er helemaal geen hetero koppels kandidaat zijn om een kind te adopteren kunnen homo's in dat geval een kind adopteren, want dat is nog altijd beter dan als een kind anders in een weeshuis beland. Maar behalve dat geval zeg ik er anders gewoon NEE tegen, want dit geeft anders gewoon een verkeerd beeld voor het kind en lijkt mij niet de gezonde manier voor een kind om daarin op te groeien. Met alle respect naar homo's toe verder, maar homoseksualiteit kan niet gelijk worden gesteld aan heteroseksualiteit. Het is een afwijking die getolereerd en tot een zekere hoogte geaccepteerd kan worden, maar ook niet meer dan dat.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 21 december 2008 @ 12:12:25 #140
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_64203162
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:47 schreef StarmanFR het volgende:
Ik ben tegen deze stelling, want een kind dient in principe gewoon opgevoed te worden door eem man en vrouw. Alleen als er helemaal geen hetero koppels kandidaat zijn om een kind te adopteren kunnen homo's in dat geval een kind adopteren, want dat is nog altijd beter dan als een kind anders in een weeshuis beland. Maar behalve dat geval zeg ik er anders gewoon NEE tegen, want dit geeft anders gewoon een verkeerd beeld voor het kind en lijkt mij niet de gezonde manier voor een kind om daarin op te groeien. Met alle respect naar homo's toe verder, maar homoseksualiteit kan niet gelijk worden gesteld aan heteroseksualiteit. Het is een afwijking die getolereerd en tot een zekere hoogte geaccepteerd kan worden, maar ook niet meer dan dat.
Jezus, weer zo'n malloot die homosexualiteit als een "afwijking" en "niet gezond" omschrijft.

Maar hoeveel kinderen worden er opgevoed door slechts 1 ouder denk je? Lekker, de hele dag naar de buitenschoolse opvang want moeders moet werken. Moeders mag tenslotte van de samenleving niet thuisblijven en haar kind opvoeden, want dan wordt de uitkering stopgezet. Dat is m.i. nog veel schadelijker dan twee mensen van hetzelfde geslacht. Waar denk je dat een groot deel van de probleemjeugd vandaan komt? Maar nee, laten we vooral mensen die van elkaar houden en bewust voor een kind kiezen (want adoptie is toch echt wel een grotere stap dan zomaar een kind nemen zoals bij hetero's veel sneller gebeurd) tegenwerken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_64203531
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:47 schreef StarmanFR het volgende:
Waarom is het een "verkeerd beeld"?
pi_64204176
edit\

[ Bericht 94% gewijzigd door Fastmatti op 21-12-2008 19:26:45 ]
pi_64208322
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:50 schreef Fastmatti het volgende:
We moeten in Nederland eens ophouden te denken dat homoseksualiteit normaal is. Het is abnormaal, ik ben dan ook 100% tegenstander van de stelling.
Nee, jij bent normaal.
pi_64210950
quote:
We moeten in Nederland eens ophouden te denken dat homoseksualiteit normaal is. Het is abnormaal, ik ben dan ook 100% tegenstander van de stelling.
Dus neger zijn in Nederland is abnormaal en rood haar hebben is abnormaal?
pi_64212623
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Fastmatti op 21-12-2008 19:26:54 ]
pi_64212783
Kssst, weg troll.

*topic report*
pi_64213254
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Homo's hebben simpelweg een geestelijke afwijking. Op afwijkingen hoeft de samenleving niet ingericht te worden.
Conservatieven ook. Dus waarom zouden er mensen naar lui zoals jij moeten luisteren?
  zondag 21 december 2008 @ 17:52:35 #148
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_64214696
quote:

[..]

Homo's hebben simpelweg een geestelijke afwijking. Op afwijkingen hoeft de samenleving niet ingericht te worden.
Je denkwijze doet een beetje denken aan hoe de KKK over negers denkt.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_64214898
quote:

[..]

Dit meen je niet.
pi_64216034
quote:
Wat een fantastische argumentatie zeg.
quote:
De bekrompenheid en stompzinnigheid die jij tentoonspreidt, baart me grotere zorgen dan de 'geestelijke afwijking' van homo's. En het woord samenleving impliceert dat je zo veel mogelijk rekening houdt met iedereen, dus niet met één dominante groep.

Hoe klein is de stap van jouw denkbeelden naar opmerkingen als:
- Op Joden hoeft de samenleving niet ingericht te worden
- Op gehandicapten hoeft de samenleving niet ingericht te worden
- Op GroenLinks-stemmers hoeft de samenleving niet ingericht te worden
enzovoort

Intolerantie
  zondag 21 december 2008 @ 18:39:45 #151
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64216185
Gaat ie weer. Jij hebt altijd gelijk, is het niet?
pi_64216323
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:39 schreef Aoristus het volgende:
Wie is 'ie'? En wie is 'jij'?
  zondag 21 december 2008 @ 18:45:33 #153
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64216404
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:43 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wie is 'ie'? En wie is 'jij'?
Elfletterig weet hoe de wereld het beste werkt, tolerantie moet je niet delen, dat moet je veroordelen, vindt hij. Want zijn regels zijn de enige juiste, daar moet je niet aan twijfelen.
pi_64216432
quote:
Dat staat nergens. Maar ik ageer tegen het ongefundeerde gebash van Fastmatti, zonder enige poging tot argumentatie.

En verder kan ik trouwens prima voor mezelf denken, dus je hoeft mij geen opvattingen of statements in de mond te leggen die niet van mij afkomstig zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2008 18:47:19 ]
  zondag 21 december 2008 @ 18:48:01 #155
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64216511
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat staat nergens. Maar ik ageer tegen het ongefundeerde gebash van Fastmatti, zonder enige poging tot argumentatie.
En niet geheel ontoevallig slaat met jouw conclusie de discussie ook stil hč?
pi_64216615
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:48 schreef Aoristus het volgende:
En niet geheel ontoevallig slaat met jouw conclusie de discussie ook stil hč?
Wel als bepaalde mensen menen dat een discussie om mij moet gaan draaien wanneer ik een mening geef. Ga maar inhoudelijk in op wat ik (of een ander) schrijf, in plaats van je zo te fixeren op mij. Dit is POL, ik ben hier gewoon user. En ik ageer tegen de stuitende bekrompenheid van types als Fastmatti, die zonder enige poging tot argumentatie de gekste dingen roepen.
  zondag 21 december 2008 @ 18:51:47 #157
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64216654
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wel als bepaalde mensen menen dat een discussie om mij moet gaan draaien wanneer ik een mening geef. Ga maar inhoudelijk in op wat ik (of een ander) schrijf, in plaats van je zo te fixeren op mij. Dit is POL, ik ben hier gewoon user. En ik ageer tegen de stuitende bekrompenheid van types als Fastmatti, die zonder enige poging tot argumentatie de gekste dingen roepen.
Ik hoop dat ze nog in NWS durven te komen
  zondag 21 december 2008 @ 19:11:34 #158
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_64217318
quote:
in dit geval heeft Elfletterig inderdaad gelijk en dat Fastmatti een achterlijke mening heeft behoeft geen uitleg. Afwijkend standpunt oké, maar dit soort opvattingen komen regelrecht in het terrein van de discriminatie terecht.
  zondag 21 december 2008 @ 19:18:48 #159
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64217517
Dat zal hij fijn vinden om te horen, ethiraseth
pi_64217539
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:18 schreef Aoristus het volgende:
Dat zal hij fijn vinden om te horen, ethiraseth
Waarom mag je dat soort dingen niet zeggen?
  zondag 21 december 2008 @ 19:21:59 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_64217614
Inderdaad Fastmatti, nog zo'n opmerking en je kan even vertrekken. De Nederlandse wet geld hier ook op FOK!.

Hier, heb je wat te lezen vanavond: Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden.

Eerste artikel:
quote:
Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Yankee go home!
pi_64217636
edit
pi_64217670
edit
pi_64217702
Ik vind het maar niks, op de basisschool zal het al beginnen met "Waar is je mama?" om over de middelbare maar te zwijgen.
  zondag 21 december 2008 @ 19:25:19 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_64217723
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waar discrimineer ik dan? Het is objectief gezien gewoon een afwijking en ik zeg nergens dat homo's maatschappelijk uitgesloten moeten worden of anders behandeld moeten worden.
Hier:
quote:

[..]

Als je dat in het openbaar doet wordt je door justitie aangepakt. En gelukkig maar.
Yankee go home!
pi_64217758
Als het allemaal zo erg is dan modereer je de boel maar. Ik begin alvast.
  zondag 21 december 2008 @ 19:28:04 #167
71919 wonderer
pi_64217803
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:24 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik vind het maar niks, op de basisschool zal het al beginnen met "Waar is je mama?" om over de middelbare maar te zwijgen.
Nou, dan zeggen ze "ik heb twee pappa's" en dan zegt het andere kindje "okee" en dan "mag ik vanmiddag bij jou spelen" en dan is het geen issue meer.

Tenzij ze bekrompen ouders hebben die denken dat de twee pappa's van Timmie hun zoontje gaan aanranden en dat hun zoontje dus niet bij Timmie mag spelen want dat is raar en eng.
pi_64217815
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Hier:
[..]

Als je dat in het openbaar doet wordt je door justitie aangepakt. En gelukkig maar.
Dat mag hij toch vinden? Nergens roept hij op tot haat of discriminatie tegen homo's, hij zegt alleen dat het niet goed is dat er voor deze groep speciale rechten worden gemaakt. En ik ben het eigenlijk best wel met hem eens.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_64217871
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:22 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zeg nergens dat homo's gediscrimineerd moeten worden, maar om nu speciaal wetgeving voor hen in te stellen gaat me echt veel te ver. Sommige dingen zijn nu eenmaal voorbehouden aan man en vrouw.
Je noemt homoseksualiteit een 'geestelijke afwijking waar de samenleving niet op ingericht moet worden' en je stelt dat we in Nederland moeten ophouden om te denken dat homoseksualiteit normaal is. 'Het is abnormaal, ik ben dan ook 100% tegenstander van de stelling', is jouw statement.

Je discrimineert dus wel degelijk, want je wilt homo's van bepaalde wetgeving (die er gewoon is en dus niet speciaal gemaakt hoeft te worden) uitsluiten, met de flinterdunne argumentatie dat het 'niet normaal' is en dat het een 'geestelijke afwijking' is.
  zondag 21 december 2008 @ 19:31:27 #170
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64217889
Wacht even hoor, wat mag Fastmatti nu nog wel en wat niet posten?
pi_64217910
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:31 schreef Aoristus het volgende:
Wacht even hoor, wat mag Fastmatti nu nog wel en wat niet posten?
Ik heb zelf alles weggehaald. Geen zin een ban op te lopen door zo iets onzinnigs. Al de topics over homo's lopen op FOK op dezelfde manier uit de hand.
  zondag 21 december 2008 @ 19:33:23 #172
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64217942
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik heb zelf alles weggehaald. Geen zin een ban op te lopen door zo iets onzinnigs. Al de topics over homo's lopen op FOK op dezelfde manier uit de hand.
Vreemd, maar waar.

Ik blijf er bij, het is een afrader om homo's een ouderschap toe te vertrouwen. De redenen zijn eerder gepost.
  zondag 21 december 2008 @ 19:38:13 #173
71919 wonderer
pi_64218077
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:33 schreef Aoristus het volgende:

[..]De redenen zijn eerder gepost.
En weerlegd.
pi_64218086
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:28 schreef StarmanFR het volgende:

..voor deze groep speciale rechten worden gemaakt
Nope. Dezelfde rechten als iedereen, dus ook adoptie.

Zo eenvoudig is het.
pi_64221362
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Zet hier goede argumenten neer die VOOR deze stelling zijn:
Homosexuelen mogen kinderen adopteren.
Het is algemeen bekend dat homoseksuelen de door hen geadopteerde kinderen totaal verwaarlozen. Door mijn baan in een weeshuis ben ik bekend met vele schrijnende situaties. Degene die kinderen aan een homoseksueel geeft is voor mij een misdadiger. Ik heb niks tegen homo's, ze zijn alleen ziek in hun hoofd.
marokkanen zijn ook mensen, net als andere turken. Gehandicapten zijn altijd de schuldigen
pi_64221403
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:30 schreef Elfletterig het volgende:
Je noemt homoseksualiteit een 'geestelijke afwijking waar de samenleving niet op ingericht moet worden' en je stelt dat we in Nederland moeten ophouden om te denken dat homoseksualiteit normaal is. 'Het is abnormaal, ik ben dan ook 100% tegenstander van de stelling', is jouw statement.

Je discrimineert dus wel degelijk, want je wilt homo's van bepaalde wetgeving (die er gewoon is en dus niet speciaal gemaakt hoeft te worden) uitsluiten, met de flinterdunne argumentatie dat het 'niet normaal' is en dat het een 'geestelijke afwijking' is.
Dus als het aan jou ligt mogen 2 mensen met het downsyndroom en een gemiddeld IQ van 70 die getrouwd zijn een kind adopteren? Dat niet toestaan is discriminazi, je moet tenslotte wel consequent blijven, want discriminatie op wat voor grond dan ook is niet toegestaan. Dus een veroordeelde kinderverkrachter moet ook gewoon kunnen adopteren.

Behalve het quoten van de grondwet, hoog van de toren blazen, en politiek correct gebazel heb je weinig te bieden in deze discussie. Niet zo lang geleden was homoseksualiteit een psychische stoornis en werden mensen die anders beweerden monddood gemaakt. Grappig dat de rollen nu omgekeerd zijn.

Als jouw gelijkheidsideaal niet in de weg zat zou je misschien inzien dat een kind laten opvoeden door twee mannen alles behalve een ideale situatie is. In Nederland wordt het redelijk in de doofpot gestopt, maar d'r zijn zat onderzoeken die hebben aangetoond dat het homo wereldje alles behalve rooskleurig is.
pi_64221881
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:10 schreef LibbekeWoldema het volgende:

Het is algemeen bekend dat homoseksuelen de door hen geadopteerde kinderen totaal verwaarlozen. Door mijn baan in een weeshuis ben ik bekend met vele schrijnende situaties. Degene die kinderen aan een homoseksueel geeft is voor mij een misdadiger. Ik heb niks tegen homo's, ze zijn alleen ziek in hun hoofd.
En van wie ben jij een kloon? Aoristus ?
pi_64222085
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef SeventhWave het volgende:

..discriminatie op wat voor grond dan ook is niet toegestaan.
Wie zegt dat?

Enig idee aan welke criteria potentiėle adoptieouders moeten voldoen? Tover jij eerst maar eens een onderzoek uit je hoge hoed waaruit blijkt dat homo's slechte ouders zijn, en dan mag je terugkomen. Tot die tijd maken we geen onderscheid op 't feit of mensen toevallig verliefd worden op mannetjes of op vrouwtjes.

Geez. 'k Zou bijna je leeftijd nog gaan checken in je profiel. De domheid.
-edit- never mind, another anonymous kut-kloon
pi_64222195
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Hier:
[..]

Daar krijg je echt geen veroordeling voor.

Sterker nog: als je de dikke van Dale er bij pakt dan heeft hij gewoon gelijk. Een beetje triest dat er wordt gedreigd met een ban.
pi_64222422
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar krijg je echt geen veroordeling voor.

Sterker nog: als je de dikke van Dale er bij pakt dan heeft hij gewoon gelijk. Een beetje triest dat er wordt gedreigd met een ban.
In de Van Dale staat; 1ho·mo de; m homines mens: ~ sapiens, mv homines sapientes wetenschappelijke naam voor de mens
2ho·mo de; m,v -’s (verk van) 2homoseksueel een geestelijke afwijking waar de samenleving niet naar ingericht hoeft te worden?

Ik vind het echt stuitend wat hier weer allemaal beweerd wordt en het lijkt elk topic alleen maar erger te worden
ijs_beer fan!
pi_64222585
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

In de Van Dale staat; 1ho·mo de; m homines mens: ~ sapiens, mv homines sapientes wetenschappelijke naam voor de mens
2ho·mo de; m,v -’s (verk van) 2homoseksueel een geestelijke afwijking waar de samenleving niet naar ingericht hoeft te worden?

Ik vind het echt stuitend wat hier weer allemaal beweerd wordt en het lijkt elk topic alleen maar erger te worden
Kijk eens in de dikke van Dale onder "ziekte" en "afwijking".
pi_64222624
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kijk eens in de dikke van Dale onder "ziekte" en "afwijking".
Nou tik het eens uit.
ijs_beer fan!
  zondag 21 december 2008 @ 21:40:32 #183
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_64222626
whehehe, heerlijk topic dit.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_64222782
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nou tik het eens uit.
www.vandale.nl

Ik neem aan dat je geen RSI hebt ofzo....
pi_64222930
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
whehehe, heerlijk topic dit.
Nou na tig topics en zo'n 200 posts per topic dat ik simpelweg een geestelijke afwijking heb, smerig ben, een zondaar ben een foutje van de natuurlijk ben, dat ik niet in deze samenleving pas , en te lezen dat er mensen met zoveel haat praten over iets wat er in de dagelijke omgang niet eens zoveel toe doet vind ik het toch niet zo heerlijk meer om eerlijk de waarheid te zeggen. .
ijs_beer fan!
pi_64222959
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

www.vandale.nl

Ik neem aan dat je geen RSI hebt ofzo....
Jij beweert iets, ik neem aan dat je 't ook kunt onderbouwen.
ijs_beer fan!
pi_64223023
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:48 schreef NanKing het volgende:

[..]

Jij beweert iets, ik neem aan dat je 't ook kunt onderbouwen.
Ik geef je er zelfs een link bij van een website waar je keurig de definities van de dikke van Dale kunt opzoeken.
  zondag 21 december 2008 @ 21:50:04 #188
Stranger than fiction
pi_64223053
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:47 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nou na tig topics en zo'n 200 posts per topic dat ik simpelweg een geestelijke afwijking heb, smerig ben, een zondaar ben een foutje van de natuurlijk ben, dat ik niet in deze samenleving pas , en te lezen dat er mensen met zoveel haat praten over iets wat er in de dagelijke omgang niet eens zoveel toe doet vind ik het toch niet zo heerlijk meer om eerlijk de waarheid te zeggen. .
Ik kan me niet voorstellen dat het iets meer is dan gepest van gefrustreerde internethelden.
pi_64223115
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat het iets meer is dan gepest van gefrustreerde internethelden.
Dan nog kunnen zulke dingen heel soms in 't verkeerde keelgat schieten of druppelt de emmer een keer over om er maar een paar cliche's door heen te gooien.
Ook al zijn het maar woorden van 'gefrustreerde internethelden' zijn het nog steeds woorden die betekenis hebben, al schijnen sommige dat hier niet te realiseren.
ijs_beer fan!
pi_64223154
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nou, dan zeggen ze "ik heb twee pappa's" en dan zegt het andere kindje "okee" en dan "mag ik vanmiddag bij jou spelen" en dan is het geen issue meer.

Tenzij ze bekrompen ouders hebben die denken dat de twee pappa's van Timmie hun zoontje gaan aanranden en dat hun zoontje dus niet bij Timmie mag spelen want dat is raar en eng.
Tja op de basisschool nogwel, maar op de middelbare word het BWEHE TFOE, ik denk dat het een kind veel emotionele schade kan opleveren aangezien de kans op pesten talloze keren groter is.
pi_64223162
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is gewoon het standpunt van mensen, zoals jij wellicht een ander standpunt hebt.
  zondag 21 december 2008 @ 21:52:32 #192
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64223163
pak er een zakdoekje bij zou ik zeggen
  † In Memoriam † zondag 21 december 2008 @ 21:52:51 #193
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64223176
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:51 schreef NanKing het volgende:
Dan nog kunnen zulke dingen heel soms in 't verkeerde keelgat schieten
sorry
Carpe Libertatem
pi_64223198
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik geef je er zelfs een link bij van een website waar je keurig de definities van de dikke van Dale kunt opzoeken.
Zo hey goed van je zeg! En nu?
ijs_beer fan!
pi_64223301
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zo hey goed van je zeg! En nu?
Even klikken en dan de definities invoeren die je wilt opzoeken.
pi_64223317
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Even klikken en dan de definities invoeren die je wilt opzoeken.
En dan?
ijs_beer fan!
  zondag 21 december 2008 @ 21:56:16 #197
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64223330
Nee, absoluut niet.
  zondag 21 december 2008 @ 21:56:33 #198
Stranger than fiction
pi_64223341
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is gewoon het standpunt van mensen, zoals jij wellicht een ander standpunt hebt.
Ik word altijd een beetje moe van die kneuzen die hele groepen over een kam scheren.
pi_64223400
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik word altijd een beetje moe van die kneuzen die hele groepen over een kam scheren.
Ik word altijd een beetje moe van Brazilianen die het topic half lezen en dan wat dingen beginnen te roepen.
  zondag 21 december 2008 @ 22:07:45 #200
Stranger than fiction
pi_64223818
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik word altijd een beetje moe van Brazilianen die het topic half lezen en dan wat dingen beginnen te roepen.
De inhoud van het topic onderbouwt het alleen maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')