abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64155439
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:20 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het is niet aangetoond dat kinderen een vervormt beeld krijgen over seksualiteit, maar het tegendeel is ook niet aangetoond. Volgens mij komt dat omdat onderzoekers ook meestal geen stelling nemen in het debat over wat 'normaal' is, op gangbare psychologische problemen zoals depressies na.
Wat bedoel je precies met 'vervormd beeld'? Dat is natuurlijk ook geen objectief gegeven dat je kunt meten, maar iets dat je zult moeten definiëren alvorens je kunt onderzoeken of er sprake van is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64155452
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:24 schreef DennisMoore het volgende:
Het type geslachtsorganen waarover iemand toevallig beschikt, mag niet bepalen of iemand ergens al dan niet recht op heeft.
Mensen kunnen geen 'recht hebben op' een niet-eigen kind.
pi_64155511
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:26 schreef Picchia het volgende:

Mensen kunnen geen 'recht hebben' op een niet-eigen kind.
Dan kunnen hetero's dat net zo min als homo's.

Met andere woorden: je snapt best wat ik bedoel zonder op die 'recht hebben op'-slak zout te leggen.
pi_64156363
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met 'vervormd beeld'? Dat is natuurlijk ook geen objectief gegeven dat je kunt meten, maar iets dat je zult moeten definiëren alvorens je kunt onderzoeken of er sprake van is.
Geadopteerde kinderen hebben sowieso al vaker gedragsproblemen en dit lijkt mij alleen maar aan de risico's bijdragen. Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk. Als iemand het doet is dat zijn goed recht, als het in de hand wordt gewerkt is het slecht.

Eigenlijk wil je dan weten of het kind zich aanhankelijk of kwetsbaar opstelt tegenover een bepaald geslacht (net als wanneer ouders van jonge kinderen scheiden) en of de seksuele voorkeur afwijkt.
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan kunnen hetero's dat net zo min als homo's.
Inderdaad
quote:
Met andere woorden: je snapt best wat ik bedoel zonder op die 'recht hebben op'-slak zout te leggen.
Een bejaarde van 80 heeft ook gelijke rechten. Discriminatie op grond van leeftijd verboden is, maar toch afgekeurd kan worden vanwege haar ongeschiktheid gezien haar leeftijd. Homo's denken onder het mom van 'gelijke rechten' te ontkomen aan de selectie voor geschikte adoptieouders, maar dat is in mijn ogen uit den boze.

Het is een essentieel verschil of personen zich moeten kwalificeren voor een adoptiekind of dat personen recht hebben op een adoptiekind.

[ Bericht 8% gewijzigd door Picchia op 19-12-2008 18:10:26 ]
pi_64156488
Moet gewoon kunnen ja.
Dat de kinderen van andere ouders maar leren er normaal mee om te gaan.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:13:29 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64156681
ik had vroeger een jongen in de klas die door twee vaders werd opgevoed. pa was eerst hetro, maar besefte later dat ie toch homo was. hij werd er nooit mee gepest. maar ja n=1.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:14:13 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64156694
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:01 schreef Picchia het volgende:

[..] Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk.
Waarom is dat onwenselijk? Over wat voor gedrag heb je het dan? Gedrag dat kan worden aangeleerd hoort dus blijkbaar slechts maatschappelijk gezien bij een bepaald geslacht en gedrag dat vanuit de gender zelf komt, kan niet worden afgeleerd of aangeleerd dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:19:59 #108
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64156849
lijkt me niet de bedoeling, een kind heeft een vader en een moeder nodig. Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.
Ik denk dat zo'n adoptieplan een recept is voor jeugdtrauma's en letsel dat zich tot in de verre volwassenheid manifesteert
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:21:56 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64156890
zoalang homoseksualiteit niet iets is wat slecht is, snap ik sowieso niet waar mensen hier over lopen te mekkeren. een hetrostel zal hetro's afleveren en een homostel homo's...

zielige jankzakken.
pi_64157194
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:32 schreef Compass het volgende:
Zet hier goede argumenten neer die VOOR deze stelling zijn:
Homosexuelen mogen kinderen adopteren.
Ik ben tegen.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:34:44 #111
71919 wonderer
pi_64157195
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:19 schreef Aoristus het volgende:
lijkt me niet de bedoeling, een kind heeft een vader en een moeder nodig. Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.
Ik denk dat zo'n adoptieplan een recept is voor jeugdtrauma's en letsel dat zich tot in de verre volwassenheid manifesteert
Onderzoeken hebben dus uitgewezen dat dat niet het geval is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_64157236
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:01 schreef Picchia het volgende:

[..]

Geadopteerde kinderen hebben sowieso al vaker gedragsproblemen en dit lijkt mij alleen maar aan de risico's bijdragen.
Dat geadopteerde kinderen vaker gedragsproblemen hebben is een correlatie tussen adoptie en gedragsproblemen en heeft verder weinig van doen met de geaardheid van de ouders. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat kinderen die niet geadopteerd worden ook niet bepaald in een 'normale omgeving' opgroeien en dus nog juist wel eens meer gedragsproblemen kunnen vertonen.
quote:
Het vertonen van gedrag dat niet bij het geslacht past is onwenselijk. Als iemand het doet is dat zijn goed recht, als het in de hand wordt gewerkt is het slecht.
Wat is gedrag vertonen dat 'niet bij je geslacht past'? Als man modebewust zijn of je schaamhaar scheren ofzo?
quote:
Eigenlijk wil je dan weten of het kind zich aanhankelijk of kwetsbaar opstelt tegenover een bepaald geslacht (net als wanneer ouders van jonge kinderen scheiden) en of de seksuele voorkeur afwijkt.
De seksuele voorkeur wijkt in ieder geval niet af volgens de literatuur.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:36:45 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64157239
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoe meet je dat dan?

Ik heb zelf een vriendin gehad wiens moeder voor haar pubertijd ineens homoïstisch werd, dat arme meisje was helemaal in de war. Telt dat als ervaringsdeskundig?
pi_64157252
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welke onderzoeken dan precies?
pi_64157281
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:36 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Hoe meet je dat dan?

Ik heb zelf een vriendin gehad wiens moeder voor haar pubertijd ineens homoïstisch werd, dat arme meisje was helemaal in de war. Telt dat als ervaringsdeskundig?
Die onderzoeken pakken inderdaad steeds één enkel geval eruit en baseren daar een conclusie. Het is absoluut geen statistische analyse met een controlegroep.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:45:20 #116
71919 wonderer
pi_64157447
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Welke onderzoeken dan precies?
Iemand had een paar quotes op de eerste pagina van dit topic gepost, lees maar even terug.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:46:37 #117
71919 wonderer
pi_64157470
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:36 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Hoe meet je dat dan?

Dit is natuurlijk een heel andere situatie dan een adoptie waarbij het kind "niet beter weet". Jouw vriendin kwam plotseling in een volledig andere situatie terecht dan ze gewend was. Ik kan me voorstellen dat niet ieder kind dat kan accepteren.

Net zoals niet elk kind de nieuwe vriend van zijn moeder accepteert.
pi_64157535
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Iemand had een paar quotes op de eerste pagina van dit topic gepost, lees maar even terug.
Ik zie ook dat er al het nodige is opgemerkt over die onderzoeken.
  vrijdag 19 december 2008 @ 18:49:58 #119
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64157537
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een heel andere situatie dan een adoptie waarbij het kind "niet beter weet". Jouw vriendin kwam plotseling in een volledig andere situatie terecht dan ze gewend was. Ik kan me voorstellen dat niet ieder kind dat kan accepteren.

Net zoals niet elk kind de nieuwe vriend van zijn moeder accepteert.
Ik weet niet of het '' compleet '' anders is, maar een adoptie door sexegenoten geeft wel een groter risico dan een adoptie door een heterostel. Daarom zou ik het afraden. Je speelt met levens
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:17:33 #120
71919 wonderer
pi_64158270
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:49 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik weet niet of het '' compleet '' anders is, maar een adoptie door sexegenoten geeft wel een groter risico dan een adoptie door een heterostel. Daarom zou ik het afraden. Je speelt met levens
Oh ja? Hoe weet je dat zo zeker, dat het risico (welk risico eigenlijk?) groter is?

En als het niet in Amsterdam gebeurt, wat kan jij er dan tegen hebben?
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:35:13 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64158805
de mensen die denken dat homoseksualiteit slecht zou zijn...
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:45:30 #122
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_64159123
Zolang het adopterende stel in staat is het kind tot in z'n volwassenheid bij te staan en op te voeden en zolang het stel in een gezonde stabiele relatie zit zal het mij een worst wezen of het twee mannen, twee vrouwen of man en vrouw betreft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:48:59 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64159243
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:45 schreef Dagonet het volgende:
Zolang het adopterende stel in staat is het kind tot in z'n volwassenheid bij te staan en op te voeden en zolang het stel in een gezonde stabiele relatie zit zal het mij een worst wezen of het twee mannen, twee vrouwen of man en vrouw betreft.
en liefde niet te vergeten. kinderen die zien dat liefde oneindig kan zijn, zullen later sowieso gelukkiger zijn. daarnaast beter in staat om om een langdurige, fijne relatie aan te gaan. iets wat volgens mij enorm ontbreekt bij diverse users, afgaand op hun posts.
pi_64159792
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:26 schreef Picchia het volgende:

[..]

Mensen kunnen geen 'recht hebben op' een niet-eigen kind.
Hebben mensen wel "recht" op een "wel eigen" kind?

Wat een term: "recht hebben op" als het over kinderen gaat.

Ik zou trouwens niet weten waarom homostellen minder goed voor kinderen zouden kunnen zorgen dan heterostellen.
pi_64160276
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:19 schreef Aoristus het volgende:
Hoe moet dat als dat kind schoolvriendjes mee wil nemen? Kinderen zijn keihard naar elkaar toe.

Kinderen van mensen die geen vooroordelen hebben daar toch geen problemen mee?

Ligt het dan niet meer aan de ouders van die schoolvriendjes/vriendinnetjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')