abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64115338
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
En ik denk zelf dat het kind ook sneller in een "homofiele hoek" terecht komt als het thuis niets anders ziet.
Je doet hier aan alsof het erg is dat iemand in de 'homofiele hoek' terecht komt, dat slaat echt nergens op.

Daarbuiten is het volgens mij zo dat je geaardheid in je zit en niet gevormd wordt door je ouders en met wie die omgaan (waar komen anders de eerste homo's vandaan?)
In die christelijke gemeenschappen heb je soms ook homo's, als ergens een opvoeding is waar dat níet zou gebeuren...
Ik denk dat zo'n kind wel meer (of sneller) respect krijgt voor homo's aangezien die er gewoon mee opgroeit...
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  donderdag 18 december 2008 @ 12:18:53 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64115350
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Precies. De onderzochte leeftijd is dus 12-16. Niet echt representatief lijkt me zo. De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ik denk persoonlijk dat een kind een sterk karakter ontwikkeld als het is opgevoed door een man en een vrouw. Puur omdat deze wezenlijk verschillen, het kind krijgt dus een mooi gemiddelde voorgeschoteld.
ik ben met bronnen gekomen, nu jouw beurt om je stellingen te onderbouwen met wetenschappelijke gegevens, of is het gewoon natte vingerwerk?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_64115375
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:15 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Je kunt beter over meer informatie beschikken om uberhaupt een mening te vormen dan 'zelf nadenken'.
Als je de moeite had genomen mijn eerdere posts door te lezen dan had je gelezen dan ik betwijfel of er op dit moment al "genoeg informatie" is om iets met zekerheid te kunnen zeggen.

dit geldt ook voor Re dus.
pi_64115434
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:19 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Als je de moeite had genomen mijn eerdere posts door te lezen dan had je gelezen dan ik betwijfel of er op dit moment al "genoeg informatie" is om iets met zekerheid te kunnen zeggen.
tot nu toe denk jij iets, terwijl er heel wat onderzoek naar gedaan is wat jij afwimpelt als vaag en onvolledig.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64115458
quote:

[..]

Serieus doordenkend over jouw stelling, dat kinderen van homoseksuele ouders psychische problemen zouden krijgen: Vind je dan ook dat een lesbisch stel niet op natuurlijke manier een kind mogen krijgen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_64115476
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:12 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Zelf nadenken is inderdaad erg dom. Je kan je mening immers beter baseren op wat schimmige onderzoeken.
"Zelf nadenken" is tegenwoordig het eufemisme voor ongefundeerd uit je nek blaten lijkt het.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64115539
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Serieus doordenkend over jouw stelling, dat kinderen van homoseksuele ouders psychische problemen zouden krijgen: Vind je dan ook dat een lesbisch stel niet op natuurlijke manier een kind mogen krijgen?
Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.
Ik zeg alleen dat ik me wat meer zorgen maak over hoe desbetreffende kinderen later in de maatschappij komen te staan.
pi_64115645
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

"Zelf nadenken" is tegenwoordig het eufemisme voor ongefundeerd uit je nek blaten lijkt het.
En waar precies in dit topic staat jouw mening ? Je komt hier alleen maar om te bashen.
  donderdag 18 december 2008 @ 12:27:28 #59
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64115669
Als het de keuze krijgt om in Nederland door 2 mannen of 2 vrouwen te worden opgevoed of opgroeien in het warme, zonnige Sudan.... Dan snap ik niet dat er mensen op tegen kunnen zijn.
pi_64115701
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zeg nergens dat het "erg" zou zijn. Ik zeg ook nergens dat het van mij niet zou mogen.
Ik zeg alleen dat ik me wat meer zorgen maak over hoe desbetreffende kinderen later in de maatschappij komen te staan.
Je schrijft dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Dat zijn kenmerken van hoe we in principe onze kinderen NIET op willen voeden.
Dus ergens zeg je wel dat je het erg vindt...

Zou je willen dat het verboden werd?
- Goethe, “Faust”
pi_64115746
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:26 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

En waar precies in dit topic staat jouw mening ? Je komt hier alleen maar om te bashen.
Ik heb al meerdere malen in dit soort topics het soort onderzoeken dat Re aanhaalt naar voren gehaald. Keer op keer is de tendens uit al die onderzoeken dat het feit dat ouders hetero- of homoseksueel zijn geen relevante variabele is m.b.t. het welzijn van kinderen. In deze topic heb ik echter niet de behoefte om het huiswerk van TS te gaan doen.
  donderdag 18 december 2008 @ 12:31:04 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64115797
quote:

[..]

dit geldt ook voor Re dus.

je vraagt om bronnen, ik verschaf ze je, ik kan nog wel met 40- studies aankomen die al jouw subjectieve gedachtengoed omverwerpen, maar nee, dat wordt door je afgewimpeld... je lijkt lambiekje wel
pi_64115807
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Je schrijft dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.

Zou je willen dat het verboden werd?
Je legt me woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze geen sterk karakter kunnen hebben of wat ze kunnen verwachten, want dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat niemand dat (nog) zeker kan weten.
Het hoeft van mij zeker niet verboden te worden.
pi_64115834
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:31 schreef Re het volgende:

[..]

je vraagt om bronnen, ik verschaf ze je, ik kan nog wel met 40- studies aankomen die al jouw subjectieve gedachtengoed omverwerpen, maar nee, dat wordt door je afgewimpeld... je lijkt lambiekje wel
Die bronnen van je gaan toch over onderzochte pubers ? Of heb ik er overheen gelezen ?
pi_64115887
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:32 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Die bronnen van je gaan toch over onderzochte pubers ? Of heb ik er overheen gelezen ?
Alsjeblieft, meneer de nadenker.
  donderdag 18 december 2008 @ 12:34:10 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64115898
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:32 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

kinderen i alle leeftijdsklasses...

toon mij eens wat onderzoek die aantoont dat jij gelijk hebt. als het zo'n sociaal probleem zou zijn moet er genoeg over te vinden zijn
pi_64116001
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:34 schreef Re het volgende:

[..]

kinderen i alle leeftijdsklasses...

toon mij eens wat onderzoek die aantoont dat jij gelijk hebt. als het zo'n sociaal probleem zou zijn moet er genoeg over te vinden zijn
Ik heb al een aantal keren getracht uit te leggen dat ik vooral geïnteresseerd ben in hoe deze kinderen later in de maatschappij komen te staan. Hoe ze zelf een gezin gaan stichten etc.
Dat onderzoek is er (nog) niet, en dat is dus precies wat ik bedoel.
pi_64116003
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:31 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Je legt me woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze geen sterk karakter kunnen hebben of wat ze kunnen verwachten, want dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat niemand dat (nog) zeker kan weten.
Het hoeft van mij zeker niet verboden te worden.
Ik zal je woorden even quoten:
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ik denk persoonlijk dat een kind een sterk karakter ontwikkeld als het is opgevoed door een man en een vrouw. Puur omdat deze wezenlijk verschillen, het kind krijgt dus een mooi gemiddelde voorgeschoteld.
- Goethe, “Faust”
pi_64116095
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zal je woorden even quoten:
[..]
Ja en ?
Waar zeg ik dit dan ?
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]

donderdag 18 december 2008 @ 12:40:44 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64116116
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:37 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Ik heb al een aantal keren getracht uit te leggen dat ik vooral geïnteresseerd ben in hoe deze kinderen later in de maatschappij komen te staan. Hoe ze zelf een gezin gaan stichten etc.
Dat onderzoek is er (nog) niet, en dat is dus precies wat ik bedoel.
toon mij dan onderzoek aan dat kinderen die in een stabiele omgeving zonder psychische problemen opgroeien op latere leeftijd in de problemen komen...

immers daar gaat het hier om
pi_64116187
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:40 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Ja en ?
Waar zeg ik dit dan ?
[..]

Je schrijft letterlijk dat je verwacht dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Ik begrijp niet waarom je dat nu ineens in wilt trekken.
- Goethe, “Faust”
pi_64116303
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

toon mij dan onderzoek aan dat kinderen die in een stabiele omgeving zonder psychische problemen opgroeien op latere leeftijd in de problemen komen...

immers daar gaat het hier om
Ik snap niet helemaal wat je nu probeert duidelijk te maken.
Ik zou echter zeker erg geïnteresseerd zijn in de verschillen tussen opgegroeide kinderen uit "gezonde" hetro-gezinnen en "gezonde" homo-gezinnen. Met "gezond" bedoel ik dus normale gewone gezinssituaties.
pi_64116364
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Je schrijft letterlijk dat je verwacht dat ze psychische problemen kunnen verwachten en dat ze geen sterk karakter zullen hebben.
Ik begrijp niet waarom je dat nu ineens in wilt trekken.
Ik zou zeggen, (voor de 3e keer) lees het nog eens rustig terug. Ik schrijf nergens letterlijk wat ze kunnen verwachten omdat ik dat niet weet. Quote anders het stukje waar ik dat letterlijk zeg ?
  donderdag 18 december 2008 @ 12:51:47 #74
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_64116483
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

En de vraag is natuurlijk waar die zorgen vandaan komen? Kun je die toelichten?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_64116489
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:48 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, (voor de 3e keer) lees het nog eens rustig terug. Ik schrijf nergens letterlijk wat ze kunnen verwachten omdat ik dat niet weet. Quote anders het stukje waar ik dat letterlijk zeg ?
Hierboven heb ik je stukje letterlijk gequote, ik blijf niet bezig.

Dit zijn jouw woorden:
"De meeste psychische problemen openbaren zich pas na de puberteit.
Ik denk persoonlijk dat een kind een sterk karakter ontwikkeld als het is opgevoed door een man en een vrouw. Puur omdat deze wezenlijk verschillen, het kind krijgt dus een mooi gemiddelde voorgeschoteld."

Dus als een kind door een man en een vrouw opgevoed wordt krijgt het een sterk karakter. Daarmee impliceer je toch dat als het NIET door een man en vrouw opgevoed wordt, het GEEN sterk karakter krijgt.
Of wou je eigenlijk helemaal niets zeggen met die post?
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')