abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 december 2008 @ 19:31:53 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64012207

Het vorige deel: Slank met harig brood en kwekkende kerels # 375 *O*

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_64012215
discipline meldt
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:32:50 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64012225
Typo in de TT.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 14 december 2008 @ 19:33:34 #4
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64012240
Op het gebied van afvallen ook zeer gedisciplineerd hier! Met studeren en andere verplichtingen momenteel wat minder .
pi_64012279
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Op het gebied van afvallen ook zeer gedisciplineerd hier! Met studeren en andere verplichtingen momenteel wat minder .
ik weet hoe je je voelt
Ja doei.
pi_64012289
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:17 schreef SHE het volgende:

[..]

humus; aubergine spread, tartex, slankie met sambal, komkommersalade, toffuti ( bij de reformzaak ) lijkt op roomkaas, is gemaakt van soja, pindakaas + sambal, gegrilde groenten, ei
Serieus, 3/4e van die dingen heb ik nog nooit gegeten. (Zelfs sambal heb ik op de een of andere magische manier altijd ontweken. )
Maar vooral humus, tartex (hebben ze dat in een supermarkt?) en toffuti klinkt lekker.
Bedankt voor de tips iedereen, blijkbaar zijn er toch een boel meer dingen die je als vegetariër kunt eten dan ik dacht. En dat eet dan al praktisch haar hele leven geen vlees.
pi_64012315
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Precies! btw, ik eet met kerst meestal minder dan op een gewone dag, omdat je dan toch maar een beetje loopt te hangen.
Nou, met kerst etc eet ik toch een stuk meer dan op een normale dag. Omdat, en dat blijkt toch mijn echte valkuil te zijn: er ís eten, vrij beschikbaar en anderen willen graag dat ik het opeet. Soms ga ik de strijd nog aan, maar dat 'nietsdoen' terwijl er wel voedsel is ... ik hou het meestal een halve dag vol.

Dit jaar heb ik 'geluk': ben alleen eerste kerstdag thuis, 2e zit ik de hele dag in de auto naar Frankrijk . Al is 'auto-zitten' ook lastig zonder eten. Dan eet ik weer uit verveling.

Iig, December is een lastige maand. Helemaal omdat er ook nog eens 3 verjaardagen zijn, naast de normale feestdagen, en de dagen voor Sinterklaas ook ongezond gegeten wordt door mij.

Maar dit jaar kom ik niet aan, net als vorig jaar . Ik heb discipline. Echt wel.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64012353
December is voor mij niets anders dan andere maanden.
Ik heb gewoon helemaal niks met eten.
Ik eet omdat het moet.

Behalve snacken, dat kan ik dan wel weer goed
pi_64012379
Diëten
Gewoon de gym induiken, niet snoepen en gewoon op je eten letten. Dus niet alsnog elke dag naar door de McDrive.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_64012436
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:39 schreef DuTank het volgende:
Diëten
Gewoon de gym induiken, niet snoepen en gewoon op je eten letten. Dus niet alsnog elke dag naar door de McDrive.
bedankt

oh nieuwe Guru

wil je met me trouwen?

Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:42:17 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64012448
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:35 schreef Bob. het volgende:

[..]

Serieus, 3/4e van die dingen heb ik nog nooit gegeten. (Zelfs sambal heb ik op de een of andere magische manier altijd ontweken. )
Maar vooral humus, tartex (hebben ze dat in een supermarkt?) en toffuti klinkt lekker.
Bedankt voor de tips iedereen, blijkbaar zijn er toch een boel meer dingen die je als vegetariër kunt eten dan ik dacht. En dat eet dan al praktisch haar hele leven geen vlees.
Ik heb een flinke tijd vegetarisch gegeten...naja, eigen vegan.
Tartex en toffuti hebben ze volgens mij alleen bij de reformzaak, maar je moet eens bij het broodbeleg schap in de super kijken. ( vaak ligt het keihard naast het vleesbeleg )
Je kunt echt een keur aan spreads en dingen vinden, zoals vega filet americain, vega smeer leverworst etc.
Zonnatura heeft ook veel vega broodbeleg.

Ik at toen graag gegrilde groenten ( ui, paprika, courgette of aubergine ) op stokbrood. Echt heerlijk.
Gewoon 1 keer de moeite nemen om je supermarkt eens uit te pluizen en 1 bezoekje te brengen aan een natuurwinkel. Er gaat een wereld voor je open!
Kun je meteen even checken wat je lekker vind.

Ik gebruikte toen Vegatopia ( het forum ) om een beetje fatsoenlijk te eten en ideetjes op te doen.
  zondag 14 december 2008 @ 19:43:01 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64012469
Oh god...het is weer zover
  zondag 14 december 2008 @ 19:43:35 #13
331 Merel
Be here now.
pi_64012479
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:35 schreef Bob. het volgende:

Een vriendinnetje van mij dat vegetariër is vertelde laatst dat ze het zo zat is om elke keer voor verjaardagen enzo vegetarische kookboeken te krijgen, "want ik ben al m'n hele leven vegetariër, ik weet heus wel hoe ik vegetarisch kan koken". Dat vond ik zo'n gekke redenering, als ik een kookboek krijg vol vleesrecepten dan denk ik toch ook niet "ik eet al m'n hele leven vlees, dus ik weet inmiddels wel hoe ik een biefstukje bak". Nieuwe recepten en producten zijn juist altijd leuk!

(Niet dat ik bedoel dat jij zo bent als dat vriendinnetje hoor, ik vond 't alleen een leuke anecdote om te vertellen )
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_64012482
ik geef de TT de schuld
Ja doei.
pi_64012519
Het was al even geleden dat de nieuwe Sonja Bakker opstond. Wat doet hij nog hier? Je zou toch denken dat hij al zijn miljoenen, verdiend met het prediken van het Pro-gym/anti-McDrive dieet, aan het opharken was!
pi_64012529
Eagles & Horses
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:48:49 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64012593
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:43 schreef motorbloempje het volgende:
ik geef de TT de schuld
Het was het beste dat ik kon verzinnen in die 5 sec bedenktijd, kan ik ´t helpen dat er een of andere nephooligan komt binnenwaaien
pi_64012603
en dan ook nog zo'n typo maken
Ja doei.
pi_64012610
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

bedankt

oh nieuwe Guru

wil je met me trouwen?

Vrouwen
pi_64012631
Voor de vega's promoot ik graag nog maar eens mijn lievelingssandwich allertijden: Men neme een volkoren boterham en stoppe die in de oven. Of broodrooster. Daarna smeer je er (light)mayo op en sambal badjak. Je belegt het daarna met rauwkost. (wat je daarvan ook in huis hebt. Dus tomaat, komkommer, paprika,sla anything goes) daarbij, dunne uienringetjes en eventueel wat avocado. Beetje zout en versgemalen peper erover en klaar. Lekkerder dan wat dan ook!!
pi_64012640
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:43 schreef Merel het volgende:

[..]

Een vriendinnetje van mij dat vegetariër is vertelde laatst dat ze het zo zat is om elke keer voor verjaardagen enzo vegetarische kookboeken te krijgen, "want ik ben al m'n hele leven vegetariër, ik weet heus wel hoe ik vegetarisch kan koken". Dat vond ik zo'n gekke redenering, als ik een kookboek krijg vol vleesrecepten dan denk ik toch ook niet "ik eet al m'n hele leven vlees, dus ik weet inmiddels wel hoe ik een biefstukje bak". Nieuwe recepten en producten zijn juist altijd leuk!

(Niet dat ik bedoel dat jij zo bent als dat vriendinnetje hoor, ik vond 't alleen een leuke anecdote om te vertellen )
Oh, ik ben eigenlijk echt een luie vegetariër, ik laat vlees gewoon weg en mik overal kaas en nootjes door heen en heel af en toe een vega burger.
Dus vegetarisch koken kan ik eigenlijk helemaal niet zo goed, tegenover gestelde van die vriendin.

En ik was altijd extreem gezond en groeide als kool, dus zag het probleem niet zo. Maar daar moet toch maar eens verandering in komen, gezond eten is oké olé olé.
pi_64012684
Hummus / houmous, van die kikkererwtenpuree, is ook bijzonder lekker als hartig broodbeleg. Mijn lokale Noordafrikaan verkoopt het in drie smaken. Beetje prijzig, maar erg lekker.
Minder prijzig en niet erg moeilijk ook zelf te maken .

Tahini, een van de ingredienten voor hummus, is ook lekker
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64012694
'cashew-noten'

echt, ik zat bij zo'n studentenvereniging waar ze door álles cashewnoten flikkerden, zelfs al zat er vlees doorheen, 'voor de vega's '

Ja doei.
pi_64012696
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:49 schreef DuTank het volgende:

[..]

Vrouwen
Wat had je dan verwacht? Het zal vast heel leuk en lief bedoeld zijn, maar wat jij voorstelt verschilt niets van wat de meeste mensen hier doen . Je vertelt niets nieuws en het is behoorlijk vervelend omdat je niet de eerste bent die op deze manier binnen komt vallen.

In het "Slanke tips voor een goddelijk lichaam" kan je dit soort tips wél geven zonder commentaar. Veel plezier daar.
  zondag 14 december 2008 @ 19:53:11 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64012712
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
en dan ook nog zo'n typo maken
Ik was altijd heel goed in mn talen, vooral nederlands. Alleen de laatste tijd wordt de kennis niet meer zo in praktijk gebracht, en dan verwaterd ´t toch snel
pi_64012713
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:49 schreef DuTank het volgende:

[..]

Vrouwen
Mensen die binnen komen vallen zonder enig idee te hebben in wat voor een topic ze dat doen
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:55:28 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64012776
Ik wil eigenlijk geen tvp plaatsen, maar heb helemaal niets te vertellen. Oja, toch! Ik heb mijn voedingswaardetabellen weer gevonden! Dus als iemand nog voedingswaardevragen heeft
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_64012788
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mensen die binnen komen vallen zonder enig idee te hebben in wat voor een topic ze dat doen
Over diëten, dat woord komt meerdere malen terug in de OP.
pi_64012806
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik was altijd heel goed in mn talen, vooral nederlands. Alleen de laatste tijd wordt de kennis niet meer zo in praktijk gebracht, en dan verwaterd ´t toch snel
Zeg dat .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64012814
Voor de mensen die iets hartigs op brood willen:

Heinze daily spread, zit veel groente in en maar weinig calorieen. Voor de afwisseling best ok, vooral als je er nog een stoot peper op doet voor een beetje meer pit.
pi_64012846
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:55 schreef DuTank het volgende:

[..]

je bent naast een niet lezende bemoeial ook nog dom

how cute
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 20:00:19 #32
331 Merel
Be here now.
pi_64012904
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:50 schreef Bob. het volgende:

Dus vegetarisch koken kan ik eigenlijk helemaal niet zo goed, tegenover gestelde van die vriendin.
Zij kan ook niet koken, vandaar al die kookboeken die ze krijgt
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 14 december 2008 @ 20:00:22 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64012906
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:57 schreef computergirl het volgende:
Voor de mensen die iets hartigs op brood willen:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Heinze daily spread, zit veel groente in en maar weinig calorieen. Voor de afwisseling best ok, vooral als je er nog een stoot peper op doet voor een beetje meer pit.
Heinz maakt sowieso fantastische producten, met veel zorg voor het gezondheids aspect. Weinig troep en toevoegingen.
Heinz producten beveel ik altijd blind aan.
pi_64012928
Brown Sauce
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 20:02:18 #35
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64012953
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeg dat .
Biecht jij maar eens je lijstje op, truffeltje
  zondag 14 december 2008 @ 20:03:38 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64012979
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:55 schreef DuTank het volgende:

[..]

Oke, nog 1x dan:
1. We zijn allemaal al dun
2. Niemand heeft hier overgewicht
3. We zijn al lekker, en willen alleen nog maar lekkerder worden
4. We sporten bijna allemaal. Veel
5. Ik kom zelden bij de Mac en dat geldt volgens mij voor de rest ook
6. De helft is hier al 10 kg of meer afgevallen, dus we weten best hoe het moet.
7. Zonder dieet ja
8. Het merendeel van de Slankers heeft HBO+ of Uni en kan dus heel goed zelf nadenken. Degenen zonder HBO+ of Uni die hier posten kunnen dat trouwens net zo goed.
9. Nieuwe guru's mogen zich aansluiten in de wachtrij. Er zijn nog zo'n 35 wachtenden voor je
pi_64012998
Tink

binnen 10 minuten heb ik een nieuwe Guru gevonden

mag ik dan jou aanbidden?

Ja doei.
pi_64013059
Ik ben dol op pannekoeken en lees dat er een gezond pannekoeken recept is?? Heeft iemand het recept. Ik lees nog steeds af en toe mee en heb hier al weken niet gepost (kopzorgen en al te veel achter een computer zitten op werk) Maar bij pannekoeken kan ik het niet laten om te reagern :-) Ik wil ook boekwiet pannekoeken!!!
  zondag 14 december 2008 @ 20:07:19 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64013066
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:04 schreef motorbloempje het volgende:
Tink

binnen 10 minuten heb ik een nieuwe Guru gevonden

mag ik dan jou aanbidden?

Ohja! Eindelijk! Eindelijk ontdekt iemand hier mijn talenten
Maar wel buikspieroefeningen doen hè, en opdrukken , dat is de basis van mijn leer.
pi_64013078
nou, gewoon, met volkorenmeelspullie

en dan laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadingen stroop en oude kaas
Ja doei.
pi_64013086
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ohja! Eindelijk! Eindelijk ontdekt iemand hier mijn talenten
Maar wel buikspieroefeningen doen hè, en opdrukken , dat is de basis van mijn leer.
dat moet ik ook écht gaan doen, over een half uurtje, dan is 't eten genoeg gezakt me dunkt
Ja doei.
pi_64013088
Tink, kan jouw lijstje niet ook in de OP? Misschien schrikt het af
  zondag 14 december 2008 @ 20:08:57 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64013104
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef Fruity het volgende:
Ik ben dol op pannekoeken en lees dat er een gezond pannekoeken recept is?? Heeft iemand het recept. Ik lees nog steeds af en toe mee en heb hier al weken niet gepost. Maar bij pannekoeken kan ik het niet laten om te reagern :-) Ik wil ook boekwiet pannekoeken!!!
Gewoon, normaal meel vervangen door boekweit- of volkorenmeel. Of half-om-half doen. Eventueel nog wat bakpoeder erbij om de boel een beetje luchtiger te maken. Of aanmaken met een beetje Spa rood.
pi_64013113
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:08 schreef Chicolate het volgende:
Tink, kan jouw lijstje niet ook in de OP? Misschien schrikt het af
goed idee
Ja doei.
pi_64013116
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
nou, gewoon, met volkorenmeelspullie

en dan laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadingen stroop en oude kaas
is boekweit gewoon volkoren meel dan, gewoon van die kant en klaar pakken of moet je het dan zelf helemaal samenstellen met alle ingrdienten? weet wel hoe je gewoon pannekoeken moet bakken.
pi_64013117
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:00 schreef Merel het volgende:

[..]

Zij kan ook niet koken, vandaar al die kookboeken die ze krijgt

Maar ik heb hier ook een hele rits vega kookboeken, misschien moet ik die eens voor wat anders dan de sier gaan gebruiken.
  zondag 14 december 2008 @ 20:12:42 #47
331 Merel
Be here now.
pi_64013209
Ik vind pannenkoeken ook heerlijk Alleen altijd zo'n gedoe om te bakken! Maar ik koop nu altijd bij de Aldi zo'n pak met een stuk of 10 zakjes pannenkoekmix erin. Ik weet dat ik het net zo goed zelf from scratch kan maken, maar de Aldi is goedkoper dan scratch En van zo'n zakje bak ik precies 4 pannenkoeken, en dat is voor mij de perfecte hoeveelheid. Meer kan ik toch niet op!
  zondag 14 december 2008 @ 20:14:24 #48
331 Merel
Be here now.
pi_64013240
Oh even tussendoor, wie van jullie had Burn after reading nou gezien? Kan iemand me vertellen wanneer de film nou leuk wordt? Want ik sta op het punt om af te haken
pi_64013255
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Biecht jij maar eens je lijstje op, truffeltje

Overigens had ik het lijstje vanochtend al voorspeld.

Ontbijt 1: brinta (1/4 l halfvolle melk)
Ontbijt 2: fruitsalade (alles half: 1 appel, 1 sinaasappel, 1 kiwi) + 2 eetlepels magere kwark
Tussendemiddag : eigengebakken wittig brood (1 ons bloem) + boter + gekookt ei, 1/2 plakje schouderham, dessertlepel jam, 2 sneden eigengebakken krenten-appel-brood.
Avondeten: pizza (ongeveer 2 ons bloem) 1/2 blik tomaat, 1/2 blik tonijn-in-water, 1/3 blik champions, 4 plakjes goudse kaas, 60gr scarmorza (ofzo), 10 kappertjes.
Toetje: 150 ml nepchocola(Bento)gelatinepudding met geslagen room
1 flesje bier
1 rode port (ruby)
4 espresso
pi_64013265
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:09 schreef Fruity het volgende:

[..]

is boekweit gewoon volkoren meel dan, gewoon van die kant en klaar pakken of moet je het dan zelf helemaal samenstellen met alle ingrdienten? weet wel hoe je gewoon pannekoeken moet bakken.
van boekweit heb ik totaal geen verstand sorry, maar als ik pannenkoeken maak (ok, dat doet mn vent dan, dat kan hij wel!) dan is dat van volkorenmeel
Ja doei.
pi_64013277
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:12 schreef Merel het volgende:
Maar ik koop nu altijd bij de Aldi zo'n pak met een stuk of 10 zakjes pannenkoekmix erin. En van zo'n zakje bak ik precies 4 pannenkoeken, en dat is voor mij de perfecte hoeveelheid.
Handig. Moet je er nog iets doorheen mikken? ei, melk? of alleen water
pi_64013288
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:14 schreef Merel het volgende:
Oh even tussendoor, wie van jullie had Burn after reading nou gezien? Kan iemand me vertellen wanneer de film nou leuk wordt? Want ik sta op het punt om af te haken
Viking volgens mij
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 20:16:35 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64013303
Goed plan! DE OP trekt engerds aan. Het is een soort schriftelijk te kort rokje.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 14 december 2008 @ 20:16:36 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64013306
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef Fruity het volgende:
Ik ben dol op pannekoeken en lees dat er een gezond pannekoeken recept is?? Heeft iemand het recept. Ik lees nog steeds af en toe mee en heb hier al weken niet gepost (kopzorgen en al te veel achter een computer zitten op werk) Maar bij pannekoeken kan ik het niet laten om te reagern :-) Ik wil ook boekwiet pannekoeken!!!
boekweit pannekoekjes:

300ml soja of rijstmelk ( ongeveer, kijk even hoe dik je'm wil maken )
1 scheutje limoensap/citroensap ( theelepel )
1 theelepel zonnebloemolie
150 gram boekweitmeel
1 theelepel bakpoeder
150 gram rijstmeel ( als je het helemaal glutenvrij wilt ) of gewoon volkorenmeel als je daar geen last van hebt
snuf zout ( half theelepeltje )

garneren met: Ahorn siroop! en fruit

alle natte dingen mengen, dan alle droge dingen mengen. Pan op vuur, olie erin, met pollepel klein pannekoekje maken.
Maak het beslag zo dik als je wilt, meer meel als je dikker wilt. Wil je dunner, dan meer rijstmelk toevoegen. ( flensjes bijv )

Eventueel kun je er plakjes banaan op leggen en meebakken, of ananas.
Als ze gaar zijn,op bordje leggen en er ahorn siroop over gieten.

pi_64013313
Die natuurwinkels zijn ook goed voor vega broodbeleg ja, ik vind Tartex Mexicana echt lekker, en die bieslook-knoflookspread. Nadeel vond ik wel dat alles takkeduur was.

Gelukkig heb ik een vegetarisch vriendinnetje die altijd hele lijsten hier bestelt. Natuurwinkelgroothandel, scheelt bijna de helft met de winkelprijs. En ze bezorgen het gewoon bij je thuis! Ook alle Dr Hauschka, Weleda en andere merken verzorgingsproducten, cremes, etc. Dus af en toe laat ik haar een mandje Tartex en anti-rimpeloogbalsem meenemen.
  zondag 14 december 2008 @ 20:17:23 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64013326
quote:

[..]

Ja, kan je gewoon halen in de beter gesorteerde supermarkt of anders in de reformwinkel. Wat bedoel je eigenlijk met "weet wel hoe je gewoon pannekoeken moet bakken"?Toch niet met zo'n kant-en-klaar pak hè?

Maar goed, voor pannenkoekennoobs, hier mijn recept:
- gooi melk in een kom
- gooi er meel bij
- roer
- gooi er eventueel nog wat meel bij
- roer
- herhaal dit totdat je bijna de gewenste dikte hebt en blijf roeren tot de klontjes zijn opgelost
- gooi er een ei bij en eventueel nog één of twee
- snufje zout erbij
- snufje suiker
- klein scheutje olie (eetlepel ongeveer)
- goed roeren
- even laten staan
- bakken

Eventueel kan je de eieren weglaten en die vervangen door gepureerde banaan en wat bakpoeder. Of je gebruikt wat minder melk en wat meer kwark. Of je vervangt een deel van het meel door brinta.
Ik doe er altijd wel een beetje olie in, zodat ik geen vet meer nodig heb bij het bakken. Het schepje suiker maakt de pannenkoeken mooi goudgeel en het zout is voor de smaak.

Mijn beslag is meestal dun, zodat ik crèpe-achtige pannenkoeken kan bakken.
pi_64013347
Boekwietpannekoek, is dat de nieuwe spacecake?
pi_64013375
boekweit is een pseudo graan lees ik net, er zit geen gluten in
pi_64013380
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:14 schreef Merel het volgende:
Wordt niet leuker alleen maar wranger.
  zondag 14 december 2008 @ 20:19:22 #60
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64013386
boekweitmeel kun je kopen bij de betere supermarkten en elke natuurwinkel of reformzaak.
Rijstmeel kun je bij elke toko en natuurwinkel krijgen.

Rijstmelk en sojamelk staat ook in elke supermarkt.
  zondag 14 december 2008 @ 20:19:22 #61
331 Merel
Be here now.
pi_64013387
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:15 schreef computergirl het volgende:

Handig. Moet je er nog iets doorheen mikken? ei, melk? of alleen water
Alleen melk. En er zit vast allerlei niet door SHE goedgekeurde meuk in die pakjes, maar bij een spontane aanval van pannenkoekentrek kan me dat niks schelen Maar ik vind dus het voordeel dat het voor een kleine hoeveelheid is, anders sta ik een half uur in de keuken om 20 pannenkoeken te bakken waar ik er maar 4 van eet, dus dit vind ik perfect.
  zondag 14 december 2008 @ 20:19:23 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64013389
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:16 schreef Vivi het volgende:
Goed plan! DE OP trekt engerds aan. Het is een soort schriftelijk te kort rokje.
En te korte rokjes zijn juist zo leuk.
  zondag 14 december 2008 @ 20:20:49 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64013407
quote:

[..]

Doe je dat toch ik maak ze laatste tijd graag met karnemelk + volkorenmeel + 4 eieren
  zondag 14 december 2008 @ 20:21:47 #64
331 Merel
Be here now.
pi_64013433
Er moet ook kaneel in pannenkoeken!
pi_64013445
ach, als ik een keer pannenkoeken eet ga ik niet letten op wat er allemaal wel of niet op mag in mag etc.

dan eet ik gewoon pannenkoeken die prima kan bakken met een pak Koopmans volkoren pannenkoekenmix
Ja doei.
pi_64013456
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:16 schreef SHE het volgende:

[..]

boekweit pannekoekjes:

300ml soja of rijstmelk ( ongeveer, kijk even hoe dik je'm wil maken )
1 scheutje limoensap/citroensap ( theelepel )
1 theelepel zonnebloemolie
150 gram boekweitmeel
1 theelepel bakpoeder
150 gram rijstmeel ( als je het helemaal glutenvrij wilt ) of gewoon volkorenmeel als je daar geen last van hebt
snuf zout ( half theelepeltje )

garneren met: Ahorn siroop! en fruit

alle natte dingen mengen, dan alle droge dingen mengen. Pan op vuur, olie erin, met pollepel klein pannekoekje maken.
Maak het beslag zo dik als je wilt, meer meel als je dikker wilt. Wil je dunner, dan meer rijstmelk toevoegen. ( flensjes bijv )

Eventueel kun je er plakjes banaan op leggen en meebakken, of ananas.
Als ze gaar zijn,op bordje leggen en er ahorn siroop over gieten.

morgen meteen maken! thnx en ook ahornsiroop eens proberen, nog nooit gegeten.
  zondag 14 december 2008 @ 20:23:36 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64013481
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:21 schreef Merel het volgende:
Er moet ook kaneel in pannenkoeken!
Ja? dat heb ik echt nog nooit gedaan, behalve bij appelpannenkoeken. Ik doe er wel eens een zakje vanillesuiker in
  zondag 14 december 2008 @ 20:24:05 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64013492
Dat snap ik nou nooit. De ingredienten voor pannenkoeken heb ik altijd in huis, maar pannenkoekenmix echt nooit
  zondag 14 december 2008 @ 20:24:33 #69
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64013502
Ja hallo, nu heb ik zin in pannekoeken .

En geen melk of eieren meer in huis.
pi_64013515
hier staat al sinds juli ofzo een pak pannenkoekenmix te verstoffen in de voorraadkast..

ik heb er nagenoeg nooit trek in namelijk

maar de ingredienten om ze zélf te maken heb ik opzich ook wel thuis staan,maar wil liever pakjes nou ja, soit, die ene keer in het half jaar dat we ze maken
Ja doei.
pi_64013535
Lijstje vandaag:
O: stokbrood uit de oven met ham, kaas, ui en sambal
T: yoghurt frambozen, mandarijnen, jus
L: geroosterde boterham gekookt ei
T: geroosterde amandelen, mandarijnen, 1 negerzoen
D: pompoensoep en kip uit de oven. Velletjes laten liggen!

En mijn man en mini hadden als eigen variatie pompoensoep met een negerzoen. Zag er heel Johnny Boer-achtig uit
  zondag 14 december 2008 @ 20:26:12 #72
236335 neen
schone schijn
pi_64013536
Ik heb Burn After Reading ook gezien en echt leuk wordt hij niet dus je kan gerust afhaken.
het lijkt niet wat het is
  zondag 14 december 2008 @ 20:26:15 #73
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64013539
Oh ja, en de reden dat er geen ei in mijn recept zit, is omdat dat vet scheelt, en helemaal niet nodig is.

scheelt 4 gram vet. Deze pannekoekjes mag je dan ook eten tot je erbij nee pleurt. Ze zijn vet en crap-free
  zondag 14 december 2008 @ 20:27:19 #74
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64013555
zooo eindelijk weer wat bijgelezen...

verjaardag was erg gezellig.... allemaal kleine kids, maar geen geruzie en geschreeuw gewoon leuk dus
mijn lieve nichtjes en neefjes ook in opperbeste stemming, dus lekker knuffelen enzo...

wel slecht gegeten vandaag:
o: brinta en gekookt eitje
t: taart(met uberzoete glazuurlaag)
t: stokbrood met tapenade en bouillion
d: patat, kroket en macho...

dus teveel, en te slecht... maja moet kunnen he?
morgen weer een dagje met groente en fruit
en aangezien ik niet al teveel meer moet afvallen.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_64013594
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:27 schreef Beessie-Jen het volgende:

dus teveel, en te slecht... maja moet kunnen he?

[DuTank]
Als je dat blijft denken blijf je een vadsig varken
[/DuTank]

Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 20:30:34 #76
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64013625
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:26 schreef SHE het volgende:
Oh ja, en de reden dat er geen ei in mijn recept zit, is omdat dat vet scheelt, en helemaal niet nodig is.

scheelt 4 gram vet. Deze pannekoekjes mag je dan ook eten tot je erbij nee pleurt. Ze zijn vet en crap-free
Maar jij was toch niet van de soja, eigenlijk??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 14 december 2008 @ 20:32:12 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64013665
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[DuTank]
Als je dat blijft denken blijf je een vadsig varken
[/DuTank]

hahaaaaa dat hadie kunnen zeggen idd

maar hey hij kent mij toch niet
  zondag 14 december 2008 @ 20:37:59 #78
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64013813
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:30 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Maar jij was toch niet van de soja, eigenlijk??
Daarom staat er ook soja OF rijstmelk.
Ik gebruik zelf nauwelijks soja producten.
pi_64013823
zullen we anders weer gaan uitrekenen hoeveel cals er in snotjes zitten?

* motorbloempje lepelt verder
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 20:42:36 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64013961
<flauw> Shit! Komt er ineens zo'n baken van onvoorziene wijsheid voorbij die meteen mn hele wereldbeeld aan duigen gooit! Had nooit gedacht dat ik gezond moest eten en sporten, of dat de Mac slecht is (was toch "a happy meal a day keeps the doctor away"?). Ai crai.
</flauw>

Anyway! Pannenkoeken waren lekker en recept van SHE is nieuwe toevoeging aan receptSHE.doc voor als ik een eigen stek + keuken heb en pannenkoekjes ga bakken
Wat betreft wat Merel zei over 'state of mind' en gezonde levensstijl: herkenbaar helaas. Gezond eten lukt gelukkig nu wel, omdat dat niet echt extra energie kost, maar sporten schiet er over het algemeen bij in de laatste tijd wegens futloosheid en een te vol hoofd. Maar ik probeer te compenseren met lange stukken wandelen, stevige pas, tot de voetjes zeer doen
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? zondag 14 december 2008 @ 20:43:10 #81
70532 loveli
N
pi_64013983
Weet iemand hoeveel er in eigeel zit? Ik kan het wel vinden per dooier, maar niet per 100 ml. Zal wel niet heel veel impact hebben op de hoeveelheden die ik gebruik, maar de kerst komt er weer aan en ik gebruik graag eigeel voor sausjes en toetjes.
crap in = crap out
  zondag 14 december 2008 @ 20:46:33 #82
14746 k_i_m
pi_64014079
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Daarom staat er ook soja OF rijstmelk.
Ik gebruik zelf nauwelijks soja producten.
Ik weet niet waarom, maar ik had op de een of andere manier verwacht dat je het dan ook niet als optie zou geven .
In my life
Why do I smile
  zondag 14 december 2008 @ 20:48:18 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64014121
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:46 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom, maar ik had op de een of andere manier verwacht dat je het dan ook niet als optie zou geven .
Er zijn helaas niet veel opties als je melk wil vervangen, behalve rijst of soja
  zondag 14 december 2008 @ 20:52:24 #84
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64014247
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:43 schreef loveli het volgende:
Weet iemand hoeveel er in eigeel zit? Ik kan het wel vinden per dooier, maar niet per 100 ml. Zal wel niet heel veel impact hebben op de hoeveelheden die ik gebruik, maar de kerst komt er weer aan en ik gebruik graag eigeel voor sausjes en toetjes.
hoeveel wat? Als je op vet doelt dan is dan 4 gram tot 6 vet per dooier ( afhankelijk van soort ei ). In eiwit zit namelijk geen vet.
pi_64014278
Hmm, dit is hoe zondagen bedoeld zijn. . Nu ruik ik helemaal naar framboosjes door m'n body butter van de Body Shop. .

Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 14 december 2008 @ 20:54:21 #86
14746 k_i_m
pi_64014303
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:48 schreef SHE het volgende:

[..]

Er zijn helaas niet veel opties als je melk wil vervangen, behalve rijst of soja
Want melk is te vet? [noobmodus]
In my life
Why do I smile
  zondag 14 december 2008 @ 20:54:41 #87
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64014310
en 100 gram is ongeveer 3 dooiers. Dus per 100 gram zit je aan 12 gram vet. Da's aanzienlijk dus.
  Vis een optie? zondag 14 december 2008 @ 20:55:20 #88
70532 loveli
N
pi_64014334
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:52 schreef SHE het volgende:

[..]

hoeveel wat? Als je op vet doelt dan is dan 4 gram tot 6 vet per dooier ( afhankelijk van soort ei ). In eiwit zit namelijk geen vet.
Hoeveel kcal, maar dan per volume-eenheid en niet per stuk. Als ik binnenkort aan de slag ga tik ik geen eitjes, maar schenk ik eigeel uit het pak.
crap in = crap out
  zondag 14 december 2008 @ 20:55:26 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64014337
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Want melk is te vet? [noobmodus]
dierlijke vetten zijn evol. en melk wordt niet door iedereen goed verteerd.
  zondag 14 december 2008 @ 20:56:02 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64014358
Kim, heb je de Soprano's ook al gekeken?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Vis een optie? zondag 14 december 2008 @ 20:56:24 #91
70532 loveli
N
pi_64014365
Tnx, dat rekent makkelijker.
crap in = crap out
pi_64014376
Voor loveli: alles (kcal, vet, voedingsstoffen) over de dooier

http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=270

Maar zij komen op 32 gram vet per 100 gram dooier
  zondag 14 december 2008 @ 20:58:26 #93
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64014425
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoeveel kcal, maar dan per volume-eenheid en niet per stuk. Als ik binnenkort aan de slag ga tik ik geen eitjes, maar schenk ik eigeel uit het pak.
3 dooiers per 100 gram, elke dooier ongeveer 80-100 kcal, dus 100 ml telt zo'n 250-300 kcal.
  zondag 14 december 2008 @ 21:03:37 #94
14746 k_i_m
pi_64014576
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:56 schreef Vivi het volgende:
Kim, heb je de Soprano's ook al gekeken?
Heb seizoen 1 hier op dvd liggen, maar ben nog niet verder dan 3 afleveringen gekomen. Ik kom er niet goed "in", dus ik bewaar het voor later .
In my life
Why do I smile
  zondag 14 december 2008 @ 21:04:26 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64014610
Mijn voedingswaardetabel zegt:
Per 100 gram eigeel
353 kcal
16,1 g proteine
31,9 g vet
5,5 g vet (MUF - geen idee wat dit moet betekenen)
1260 mg cholesterol

Een eigeel is volgens dit boek gemiddeld 19 gram.
  zondag 14 december 2008 @ 21:05:14 #96
331 Merel
Be here now.
pi_64014638
Ik heb kerstballen in m'n kamerplanten gehangen, lampjes overal, de kaarsjes branden, kerstliedjes op de achtergrond... Eerste avond dat ik me kerstig voel
  Vis een optie? zondag 14 december 2008 @ 21:07:17 #97
70532 loveli
N
pi_64014709
MUF zal een afkorting zijn van meervoudigd onverzadigde vetten. Eigeel maakt heel veel dingen ontzettend lekker en ik gebruikte altijd behoorlijk veel.
crap in = crap out
pi_64014711
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn voedingswaardetabel zegt:
Per 100 gram eigeel
353 kcal
16,1 g proteine
31,9 g vet
5,5 g vet (MUF - geen idee wat dit moet betekenen)
1260 mg cholesterol

Een eigeel is volgens dit boek gemiddeld 19 gram.
Jouw boek zegt hetzelfde als 'mijn' site .

En MUF: Multiple Unsaturated Fat? (onverzadigd dus?)
pi_64014879
Hooi

Net terug uit Luyksgestel en heb het gewoon volgehouden! Vijf (5!) uur spinnen, het was echt supervetttt!

Lijstje van vandaag (hihi)
O: Brinta
T: een of andere aardbeien/mueslireep
L:Energie reep
T: banaan
T: muesliereepje
T:energiereepje
Na het spinnen:
Mueslireepje
D: 2 stukken pizza (was bij iemand thuis en er was niks anders)
T: boterham met avocado

En gedronken: heul veel water en inovit ofzo, daar vulden ze je bidons steeds mee.

Oohhh en straks lekker slaaapeen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_64014952
Woooooow cycle . Je doet je naam wel eer aan zeg. Maar waarom? Was het een actie ofzo, of gewoon voor de lol?

Trots op je
pi_64015075
Goed zo cyclechick!
pi_64015082
Hahaha, werkelijk IEDEREEN reageerde niet met "wat leuk" oid, maar met "waarom???"

Het was niet voor een goed doel (dat zijn die marathons vaak wel) maar we (met een vriendin) deden het gewoon voor de lol en het was ook echt leuk!
Er was elk uur een andere instructeur, en de 4e, die gaf RPM (van les mills) vond ik echt afschuwelijk! Zaten ze met zn drieen op het podium, iedere keer van die rare bewegingen te maken op de fiets (ze gooiden zich zowat van positie 1 naar 3) en brrrr hij was alleen maar aan het lullen... Ben afgestapt en heb even een beenmassage gehaald, dat was toch gratis en lekker tegen de verzuring! Vond vooral de laatste presenter erg leuk, van club joy!
  zondag 14 december 2008 @ 21:18:06 #104
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64015094
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:12 schreef cyclechick het volgende:
Hooi

Net terug uit Luyksgestel en heb het gewoon volgehouden! Vijf (5!) uur spinnen, het was echt supervetttt!

Lijstje van vandaag (hihi)
T: een of andere aardbeien/mueslireep
L:Energie reep
T: banaan
T: muesliereepje
T:energiereepje
Na het spinnen:
Mueslireepje
D: 2 stukken pizza (was bij iemand thuis en er was niks anders)
T: boterham met avocado

En gedronken: heul veel water en inovit ofzo, daar vulden ze je bidons steeds mee.

Oohhh en straks lekker slaaapeen!
Oeps na het spinnen bijna niks? Ik zou toch nog wat eten ls ik jou was cyclebabe. Met alleen een paar pizzapunten herstel je onvoldoende. Beter nog ff wat carbs tegenaan knallen, bordje brinta of een pancake of rijst ofzo
pi_64015124
Stoer fietsbabe!

Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 21:21:46 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64015204
Wowzies cyclemeis Wat tof/stoer/woei! Grote kudos voor jou! 5 uur

Oh en een vraag: ik had laatst van de Tuinen geloof ik (mn zus had ze gehaald) een soort biologische mueslireep! Het ging er prat op geen rare extra meuk toe te voegen en er waren diverse varianten op, meestal met grote stukken noot (macadamia bijvoorbeeld) erin. En die dingen waren toch lekker (duur ook, maar okee). Maar is dat een beetje gezond?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? zondag 14 december 2008 @ 21:22:46 #107
70532 loveli
N
pi_64015230
You go cyclegirl!
crap in = crap out
  zondag 14 december 2008 @ 21:23:25 #108
331 Merel
Be here now.
pi_64015258
Jeetje cyclechick, ik moet er niet aan denken, zo lang spinnen! Wat een prestatie!
pi_64015280
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:17 schreef cyclechick het volgende:
Hahaha, werkelijk IEDEREEN reageerde niet met "wat leuk" oid, maar met "waarom???"
Achter zo'n prestatie zit meestal een geweldig leuk verhaal! En nu voel ik me stom dat ik waarom gevraagd heb Echt stoer he, heb je al plannen voor een volgende keer?
pi_64015344
[quote]Op zondag 14 december 2008 21:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

grapje, dees mag weg, per ongeluk dubbel
pi_64015353
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oeps na het spinnen bijna niks? Ik zou toch nog wat eten ls ik jou was cyclebabe. Met alleen een paar pizzapunten herstel je onvoldoende. Beter nog ff wat carbs tegenaan knallen, bordje brinta of een pancake of rijst ofzo
Kheb zojuist nog een tweede boterham op, maar zit nu wel echt vol... En waren grote pizzapunten hoor
Heb daar elk uur wat gegeten (en dat waren alleen maar carb;s en wat eiwitten )
Moet toch wel voldoende zijn nu?
pi_64015386
Zo... Internet ligt er hier uit...
Nou heb ik ven internet via vriendjes telefoon... Nog wat gemist?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 14 december 2008 @ 21:29:26 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64015461
jeeeeeh Cyclechick,
ik ben ook heul trots op je! 5 uur!!!
en wat zal jij morgen een spierpijn hebben maar echt supergoed van je.

pi_64015495
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:24 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Achter zo'n prestatie zit meestal een geweldig leuk verhaal! En nu voel ik me stom dat ik waarom gevraagd heb Echt stoer he, heb je al plannen voor een volgende keer?
Oh voel je echt niet stom hoor! De meesten hadden er zo;n intonatie bij van "je moet wel gek zijn om zo iets vrijwillig te gaan doen" en niet omdat ze daadwerkelijk benieuwd waarom waarom
Maar ik heb helaas niet een diepgaand fantastisch verhaal. Ik vind spinnen leuk, dit is een wat grotere uitdaging dan een uurtje spinnen op de sportschool en het leek me ook leuk om van 'top instructeurs'les te krijgen, met zo';n grote show eromheen enzo.
pi_64015525
hihi iedereen bedankt voor de complimenten. Maar ik denk dat iedereen het wel kan hoor, als je een beetje sportief bent. Tis gewoon een kwestie van je erop instellen dat het zo lang is, en je energie een beetje verdelen... Ik heb echt niet alle 5 de uren voluit geknald, dat had ik nooit volgehouden..
  zondag 14 december 2008 @ 21:31:58 #116
331 Merel
Be here now.
pi_64015546
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:27 schreef vamperotica het volgende:
Zo... Internet ligt er hier uit...
Nou heb ik ven internet via vriendjes telefoon... Nog wat gemist?
Heeee Vamp! Hoe is het in huize Brekebeen?

Ik kan je niet updaten, ik volg het zelf ook niet meer
  zondag 14 december 2008 @ 21:38:54 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64015762
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:31 schreef cyclechick het volgende:
hihi iedereen bedankt voor de complimenten. Maar ik denk dat iedereen het wel kan hoor, als je een beetje sportief bent. Tis gewoon een kwestie van je erop instellen dat het zo lang is, en je energie een beetje verdelen... Ik heb echt niet alle 5 de uren voluit geknald, dat had ik nooit volgehouden..
Ja in principe wel 5 uur non-stop trainen is in 't voorjaar voor mij wekelijkse kost. Alleen vreet ik erna een halve deur op als ik dat niet doe heb ik stijve poten de dag erna, net zoals je hoofdpijn krijgt nadaags als je te weinig water gedronken hebt, vandaar.
pi_64015895
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:31 schreef Merel het volgende:

[..]

Heeee Vamp! Hoe is het in huize Brekebeen?

Ik kan je niet updaten, ik volg het zelf ook niet meer
Hee Mereltje!
Gaat goed hier.. Met 2 krukken loopt t prima, alleen maakt mn been een raar draaitje..
Met 1 kruk ben ik House die straalbezopen is en zonder krukken sleep ik als een gewonde zeehond!
mn knie wil vooral niet wat ik wil! Dinsdag weer fotgo enzo...
Met t monstertje gaat het ook rpima...Kan zn broertje weer wegmeppen en duwen met zn zere duimpje! Zit nog wel in t verband en ik vraag me echt af of het ooit nog goed komt met zn nageltje!

Hoe gaat het met jou en het SHE sportschema?
Nog even enthousiast?
pi_64015957
Cycle... Mij zou het niet lukken hoor!
pi_64016279
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:31 schreef cyclechick het volgende:
Onderschat jezelf niet, ik denk niet dat iedereen het zou kunnen ... ook niet iedereen zonder gebroken been . Je hebt echt iets groots neergezet hoor.
pi_64016519
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb een flinke tijd vegetarisch gegeten...naja, eigen vegan.
Tartex en toffuti hebben ze volgens mij alleen bij de reformzaak, maar je moet eens bij het broodbeleg schap in de super kijken. ( vaak ligt het keihard naast het vleesbeleg )
Je kunt echt een keur aan spreads en dingen vinden, zoals vega filet americain, vega smeer leverworst etc.
Zonnatura heeft ook veel vega broodbeleg.

Ik at toen graag gegrilde groenten ( ui, paprika, courgette of aubergine ) op stokbrood. Echt heerlijk.
Gewoon 1 keer de moeite nemen om je supermarkt eens uit te pluizen en 1 bezoekje te brengen aan een natuurwinkel. Er gaat een wereld voor je open!
Kun je meteen even checken wat je lekker vind.

Ik gebruikte toen Vegatopia ( het forum ) om een beetje fatsoenlijk te eten en ideetjes op te doen.
Thanks! Mijn ideeën waren alweer een beetje uitgeput qua vegetarisch eten !
pi_64016574
Respect fietsmeisje!!

Aanvulling van lijstje:
10u00 O: eitje, cracker met 30+ kaas en 1 met filet A.
12u45 L: 1 cracker met ossenworst en sjalot en komkommer
14u00 T: 1 cracker met pindakaas, sambal en komkommer
15u15 T: Idem
17u45 T: wodka/katjang
20u00 D: spruitjes/ui/paprika en lamsvlees Toetje" beetje vanille-ijs light
22u00 décafé met 3 amandelkoekjes (suikervrij)
pi_64016797
fietsbabe goed gedaan!!
pi_64016823
5 uur spinning wow !!
Vriendlief heeft het eens 8 uur gedaan...marathon voor een goed doel.
Maar hij wisselde wel om het uur af met zijn broertje.

Mijn eetlijstje van vandaag:
13.30: 2 boterhammen met kaas
18.30: rijst, kip en groentemix met als toetje een beker danio kwark

Uhm...en dat was het

Mijn weekenden zijn zo belabberd qua eten, doordeweeks als ik gewoon moet werken heb ik gelukkig wel enigzins een ritme.
pi_64016957
5 uur wow!!
pi_64016958
Knap zeg CC!
pi_64017149
@Merel; snap niet waarom Brad en George de moeite namen voor Burn after reading, of het ligt aan mij dat ik de clue nog steeds niet doorheb.
Smoke City - Underwater love
pi_64017190
Ik vond Burn after reading echt ge-wel-dig Ik heb nog nooit zo hard gelachen om een film! Alsof ik stoned was zo leek het toen ik de film keek, zo bizar!
pi_64017232
PF; verlos me! Waar ging die film nou over???
Over de plastische chirurgie? Georgie die Brad doodschoot?
Smoke City - Underwater love
pi_64017247
Brad Pitt was geniaal. .
pi_64017330
Ja Brad was echt geweldig

Wat snap je niet aan die film HunnY Ik vond hem echt super helder en duidelijker dan de meeste films die ik gezien heb weird.
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:47 schreef motorbloempje het volgende:

Was écht héél erg. René heeft me 100 keer hetzelfde horen zeggen en vragen en ik was écht ver heen

ben er niet blij mee en ben nu depressief omdat ik me daar echt voor schaam, terwijl hij het alleen maar schattig vond

ofzo
Ik heb gister ook zoooo veel te veel gedronken. Echt, ik wil het best vertellen maar het kwam er op neer dat ik een kerst diner had met het dispuut van Mr PF.. En dat ik echt te veel gedronken had..
  zondag 14 december 2008 @ 22:26:37 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64017385
Je zult morgen wel spierpijn hebben, Chick!

Ben weer terug van een wijn-date met vriendinnen. De schade is beperkt, want het was meer wijn proeven dan wijn drinken. Heb nog niet eens 3 hele glazen op. Daarna gegeten in een eetcafe. Biefstukje met champignons en ui (geen saus) gekozen. Salade erbij en wat frietjes gepakt uit de bak op tafel (niks daarvan op mijn bord gelegd). Erbij 2 glazen cola light en een cappuccino. Tel daarbij 3 boterhammen met pindakaas en gebraden gehakt op en dan valt het allemaal wel mee. Morgen weer fruit en groente
pi_64018119
Ik heb een huilavond. Ik wil een dekentje en thee.
  zondag 14 december 2008 @ 22:53:42 #134
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64018249
voor Esse_Est, en alle anderen die kusjekroel nodig hebben! Heb nog niet bijgelezen, en gleoof ook niet dat ik alle topics ga bijlezen die ik gemist heb. Heb ik veel gemist?/

Ik ben weer tuerg uit het noorden. 1000 km. gereden in een weekend, veel gezien, veel gedaan, koud (-10), veel sneeuw en ijs. En heel erg mooie natuur. En een huisje met open haard in de middle of nowhere aan de rand van een fjord...het was tof!

Foto's volgen morgenofzo!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 14 december 2008 @ 22:57:40 #135
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64018361
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:50 schreef Esse_est het volgende:
Ik heb een huilavond. Ik wil een dekentje en thee.
ontwenningsverschijnselen ofwa?
pi_64018397
voor Esse
  zondag 14 december 2008 @ 22:59:40 #137
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64018425
Ik vond Pitt in Burn After Reading echt strontirritant. Ik kon me nog meer ergeren aan de (jonge dames) uit de rest van de zaal die overduidelijk niet kwamen voor de film maar elke keer in een giebelende lachstuip schoten als Brad weer eens met z'n kop in beeld kwam. Normaal vind ik het een steengoede acteur, maar dit vond ik echt zwaar tegenvallen .
  zondag 14 december 2008 @ 22:59:41 #138
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64018426
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:53 schreef AKnynke het volgende:
voor Esse_Est, en alle anderen die kusjekroel nodig hebben! Heb nog niet bijgelezen, en gleoof ook niet dat ik alle topics ga bijlezen die ik gemist heb. Heb ik veel gemist?/

Ik ben weer tuerg uit het noorden. 1000 km. gereden in een weekend, veel gezien, veel gedaan, koud (-10), veel sneeuw en ijs. En heel erg mooie natuur. En een huisje met open haard in de middle of nowhere aan de rand van een fjord...het was tof!

Wow klinkt super *jealous is*
pi_64018427
Ja je hebt mij gemist Bah ik ben brahahak
pi_64018490
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:53 schreef AKnynke het volgende:

Was t ook romantieeeeessss???
pi_64018523
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:57 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

ontwenningsverschijnselen ofwa?
Zoiets. Terugslagje.
  zondag 14 december 2008 @ 23:10:01 #142
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64018743
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:02 schreef Esse_est het volgende:

[..]

Was t ook romantieeeeessss???
Totdat we ruzie kregen over wie de open haard aan mocht steken wel ja!

Nee, t was echt super tof en super leuk!
  zondag 14 december 2008 @ 23:12:02 #143
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64018810
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:03 schreef Esse_est het volgende:

[..]

Zoiets. Terugslagje.
kacheltje aan en voetjes op de bank

hier is 't zo lampen uit, boeken toe
pi_64019330
Ik heb honger, voor het eerst dit weekend En ik ben volgens mij *opeens* nog dunniger dan op de meet!
pi_64019640
Zo. Even de spelvaut uit de TT verwijderd. Of was die expres?
  zondag 14 december 2008 @ 23:45:14 #146
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64019647

alvast een teaser!
pi_64019768
Nee die was niet express

En Nynke, ziet er koud uit !
pi_64019813
Mooi AkNynke, met die maan ook zo....

Still going strong, ik ben deze week+weekend doorgekomen met een ijzeren discipline.
Gisteren wel wat biertjes en flugeltjes gehad en een handje chips en 3 pepernoten ofzo, en vandaag een paar glazen wijn, maar that's it.
  zondag 14 december 2008 @ 23:53:14 #149
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64019819
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nee die was niet express

En Nynke, ziet er koud uit !
dat was het ook. -10 ofzo op dat moment. En ik kan geen foto's maken met handschoenen aan, dus m'n vingers waren bijna bevroren!
  maandag 15 december 2008 @ 00:03:17 #150
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64020015
'navond....

tvp
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_64020073
OOOOH...
Ik wil ook naar daar war die fot gemaakt is!!
  maandag 15 december 2008 @ 00:09:12 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64020104
ola, ik ga naar bedje toe.... ben heelmaal afgedraaid en rozig

kusjekroel voor esse, en wat een mooie foto Nynke!! was vast heel gaaf.
oh en cyclechick! gaaf hoor!!

ik wil zó graag wee rhardlopen trws... ik hoop dat ik dinsdag even tijd heb om mn schoenen te laten fixen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_64020136
Jeetje, 5 uur. En ik mezelf alsmaar een held vinden als ik na een uur nog niet ter aarde stort.

Echt super goed!
pi_64021023
Woaaaaaaah mijn vriendje heeft een huis En hij weet het nog niet !!!! Ik ben zo excited !!
  maandag 15 december 2008 @ 01:09:57 #155
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64021222
De crazy puppel 's vriendje heeft een huis !!

een tof huis! voor het vriendje van PF!

Huis is gevonden! Yay!
pi_64021350
30 m2 bitches! Ik ben zo blij En nu krijgt hij van mij kruidenplantjes! En spatels! En een mes! (O en hij weet het nu wel ik MOEST hem wakker smsen!)

SHE waarom slaap jij niet Van weinig slaap word je lelijk!

Morgen project afmaken en ik hoop dat ik daar snel klaar mee ben dan kan ik weer gaan fitnessen
  maandag 15 december 2008 @ 01:21:24 #157
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64021417
Ik was al bijna aan het slapen!
En morgen mag ik uitslapen
pi_64021775
O wat goed Bolletje!!! Waar is het, worden we buren en ga je bij hem wonen??
pi_64021791
Ik moest net heul hard huilen want ze moesten een paard afmaken omdat hij een tumor had en hij keek zo zielig en ik weet wel dat het niet echt was, want het was een film, maar ik ben ontroostbaar.
pi_64022830
tuhvuhpuh
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 december 2008 @ 08:45:26 #161
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_64023478
Hoi
PF gefeliciteerd met het huis van je mister! En verder ga ik niet teruglezen.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  maandag 15 december 2008 @ 08:47:50 #162
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64023507
Goedemorgen allemaal.
De dag is weer begonnen en ik heb "HONGER!". Dus nu al een grote bak brinta op, een plak cake en zo direct gooi ik er nog een banaan in. Bah, ik had geen "vullende" etenswaren met weinig koolhydraten meer in huis, dus nu blijf ik eten.
pi_64023640
Prachtig Nynke. . Klinkt geweldig.

Ik heb gedroomd dat ik hete stomende seks had met één of andere god in een auto en nu ben ik een beetje in de war. .
  maandag 15 december 2008 @ 09:02:28 #164
148689 Muis006
pi_64023677
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oke, nog 1x dan:
1. We zijn allemaal al dun
2. Niemand heeft hier overgewicht
3. We zijn al lekker, en willen alleen nog maar lekkerder worden
4. We sporten bijna allemaal. Veel
5. Ik kom zelden bij de Mac en dat geldt volgens mij voor de rest ook
6. De helft is hier al 10 kg of meer afgevallen, dus we weten best hoe het moet.
7. Zonder dieet ja
8. Het merendeel van de Slankers heeft HBO+ of Uni en kan dus heel goed zelf nadenken. Degenen zonder HBO+ of Uni die hier posten kunnen dat trouwens net zo goed.
9. Nieuwe guru's mogen zich aansluiten in de wachtrij. Er zijn nog zo'n 35 wachtenden voor je
Ik kom minstens 1x per week bij de Mac maar niet om te eten!

En lijstje van gisteren voor SHE:

O: 2 volkoren boterhammen met gekookt ei
T: werken
L: 2 hamburgers zonder augurk en 2 mandarijnen
T: werken
D: Unox soep in zak geval, tomaat. Met een groooooot waldkornbroodje erbij
pi_64023996
Morgen.

Eetlijstje voor vandaag:
O: twee gekookt ei
T: twee volkoren knackebrot met hummus
L: yoghurt met muesli
T: twee volkoren knackebrot met vega shitake-filet
D: weet nog niet

Ik heb het geprobeerd, maar brinta met water ipv melk is geen aanrader.

Gefeli PF!
pi_64024421
Goedemorgen!
pi_64024594
Jemig! Jullie hebben gewoon 8 topics volgepost sinds vrijdag ofzo!
Heb ik nog wat gemist?
  maandag 15 december 2008 @ 09:53:58 #168
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64024606
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:53 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig! Jullie hebben gewoon 8 topics volgepost sinds vrijdag ofzo!
Heb ik nog wat gemist?
Neu. Niet echt. Geloof ik.
pi_64024685
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Neu. Niet echt. Geloof ik.
Ok!
Dan hoef ik ook vooral niet terug te lezen.
  maandag 15 december 2008 @ 09:58:33 #170
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64024706
goeiemorgen!

Vandaag wordt m'n luie dag. Ik lig gewoon nog steeds in bed!
  maandag 15 december 2008 @ 10:11:13 #171
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64024991

Uitzicht vanuit het slaapkamerraam van ons huisje

10 uur 's morgens, en de zon komt op:

fjorden:

kouhoud!

de skibaan opgelopen (de skilift deed het niet, toen gingen we maar naar boven lopen)

gewoon mooi plaatje:

ons huisje:
  maandag 15 december 2008 @ 10:14:24 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64025058
Goeiemorgen! .

Mooie foto's, Nynke! .
Ik ben alweer langer blijven liggen dan de bedoeling was. Grom . En ik ben een kilo aangekomen de laatste dagen, dus nu weer even streng zijn voor mezelf.
Niet meer actief op Fok!
pi_64025104
Niet alle foto's doen het hier, maar wat ik kan zien ziet er práchtig uit. .
pi_64025292
wow

daar wil ik ook een keer heen

wow
Ja doei.
pi_64025336
Goeiemorgen!
Wat een prachtige foto's, Nynke!

Lijstje voor vandaag:
L: 2 bruine boterhammen met appelstroop
T: cup-a-soup met sneetje bruin brood
D: broccolisoep met een broodje en zelfgemaakte tzaziki die over is van gisteren
T: appel en/of kiwi
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 15 december 2008 @ 10:40:51 #176
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64025613
Mooi lijstje Mini!

Broccolisoep

Hier is het :

O: gebakken rijst
T: yoghurt
L:: brood met spinazie
T : yoghurt en walnoten
D: geen idee, ik moet furfen. Dus wrs een wok thingie
  maandag 15 december 2008 @ 10:41:52 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64025631
Mijn lijst:

O: brinta
T: stuk cake + banaan + yoghurt
L: salade en stoofvlees
T: koekje, want alles wat ik mee heb is al op
D: chinees (noodles) of brood met vis

Wat veel, maar ik heb me een honger!
  maandag 15 december 2008 @ 10:42:30 #178
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64025645
Goeiemorgen poppetjes!

Ik heb au.. Zaterdag wezen bowlen en vanochtend kostte het opentrekken van een kuipje smeerkaas toch zo'n moeite, ernstig toch. .

Cyclechick, wat gaaf dat spinnen! En zo lang ook!
Esse,
PF, voor de Mr's huis!
Nynke, die foto's. . Wow. .
Fok!bejaarde
pi_64025675
Ziet er idyllisch en romantisch uit, Nynke
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 december 2008 @ 10:45:17 #180
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64025701
@Nynke: mooi! Alleen... misschien moet je de foto met uitzicht vanuit het slaapkamerraam nog een keer posten, want die zie ik niet en daar ben ik net zo benieuwd naar.
  maandag 15 december 2008 @ 10:45:53 #181
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_64025716
Lijstje voor vandaag

O: rondje HA op zn veelste vroegst dus niks.
T: 2 volkoren crackers 20+ smeerkaas
L: 3 crackers smeerkaas + tomaatje + bouillon
T: Aldinlinea
T: Appel + mandarijntjes
D: Soep
T: uurtje sporten
Fok!bejaarde
pi_64025787
quote:
Op maandag 15 december 2008 01:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
30 m2 bitches! Ik ben zo blij En nu krijgt hij van mij kruidenplantjes! En spatels! En een mes! (O en hij weet het nu wel ik MOEST hem wakker smsen!)

SHE waarom slaap jij niet Van weinig slaap word je lelijk!

Morgen project afmaken en ik hoop dat ik daar snel klaar mee ben dan kan ik weer gaan fitnessen
Leuk voor 'm! Waar is het?

Mooie foto's Nynke

En cyclechick:
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 15 december 2008 @ 10:50:32 #183
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64025831
Wat ik me trouwens nog afvroeg PF: hoe kan het dat jij al wist dat vriendje woonruimte heeft en hij niet? Is het raar dat ik dat raar vind?
  maandag 15 december 2008 @ 10:52:03 #184
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64025860
Oh ja! Cyclechick; helemaal vergeten.
Wat een top prestatie! Ontzettend stoer. Je doet er wel luchtig over, maar ik vind het nogal wat.
Ik ben na 2 uur powersteps al bijna dood gegaan Laat staan 5! uur fietsen.

Hoe voel je je vandaag?
pi_64025886
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:50 schreef Tinkepink het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg PF: hoe kan het dat jij al wist dat vriendje woonruimte heeft en hij niet? Is het raar dat ik dat raar vind?
Ik vermoed dat ze zijn inloggegevens heeft van studentenwoningweb. Of in zijn email kan.
pi_64026073
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:52 schreef SHE het volgende:
Oh ja! Cyclechick; helemaal vergeten.
Wat een top prestatie! Ontzettend stoer. Je doet er wel luchtig over, maar ik vind het nogal wat.
Ik ben na 2 uur powersteps al bijna dood gegaan Laat staan 5! uur fietsen.

Hoe voel je je vandaag?
Dank je

Ik voel me eigenlijk wel prima, beetje moe (kan ook komen omdat ik voor het eerst sinds tijden vroeg uit bed was en al voor 9u op stage!) en toen ik even gauw wilde doorfietsen vanochtend merkte ik toch wel dat m'n benen dat niet zo fijn vonden Gelukkig maar dat ik vanavond even niet ga spinnen dus (mag weer plastic poppen gaan reanimeren denk ik, EHBO cursus, deel 2 )
pi_64026106
Mooie foto's nynke, prachtig daar!!
En PF gefeli met je boyfriends huis
pi_64026143
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:40 schreef SHE het volgende:
Mooi lijstje Mini!

Broccolisoep

Hier is het :

O: gebakken rijst
T: yoghurt
L:: brood met spinazie
T : yoghurt en walnoten
D: geen idee, ik moet furfen. Dus wrs een wok thingie
Ik heb echt het idee dat jij al weken lang, elke dag aan het furfen bent, en dan ga ik me toch afvragen: Hoe groot is jullie huis wel niet
pi_64026160
Lijstje:

O: twee knackebrod (een met oude kaas en een met runderrookvlees)
T: fruit halen bij de appie
L: misschien geen, anders weer iets van knackebrod, want heb 11.00 ontbeten
T: fruitjes
T: bouillon
D: geen idee nog, makkelijk, vega en gezond wrsch, maar wilde pizza halen
Ja doei.
pi_64026181
Ik eet vanavond hutspot, net als gister Er is nog een restje over
  maandag 15 december 2008 @ 11:08:46 #191
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64026242
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:04 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik heb echt het idee dat jij al weken lang, elke dag aan het furfen bent, en dan ga ik me toch afvragen: Hoe groot is jullie huis wel niet
Dat is ook zo! En het huis is heel klein

Maar ik doe steeds een klein stukje. En eigenlijk alles gaat op de schop, dus naast furfen is het ook ander kluswerk.
Alle kozijnen, deurposten, deuren..etc. Gaat allemaal mee. En als je dat mooi wil doen, dan moet dat met beleid

Maar het is meer mijn slakkengang hoor
pi_64026247
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje:

O: twee knackebrod (een met oude kaas en een met runderrookvlees)
T: fruit halen bij de appie
L: misschien geen, anders weer iets van knackebrod, want heb 11.00 ontbeten
T: fruitjes
T: bouillon
D: geen idee nog, makkelijk, vega en gezond wrsch, maar wilde pizza halen
Dat jij daar op kunt leven zeg... tot aan je D is het echt zoo weinig lijkt mij, bouillon en fruit enzo, en dan ook geen lunch
Ik wilde dat ik dat kon...
pi_64026286
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Maar ik doe steeds een klein stukje. En eigenlijk alles gaat op de schop, dus naast furfen is het ook ander kluswerk.
Alle kozijnen, deurposten, deuren..etc. Gaat allemaal mee. En als je dat mooi wil doen, dan moet dat met beleid

Ben je je huis opnieuw aan het inrichten / decoreren?
pi_64026296
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Aha oke En welke kleur wordt het allemaal?
Dan ben je strax wel furf-expert! Ik wil graag 1 grijze muur (maar weet niet zo goed welke teint, er zijn zoveel kleuren!) kan ik jou daar niet voor inhuren? (Hoewel, de planning was dat dat in 1 dag moet gebeuren en niet in 2 weken )
pi_64026360
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:11 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Dan ben je strax wel furf-expert! Ik wil graag 1 grijze muur (maar weet niet zo goed welke teint, er zijn zoveel kleuren!) kan ik jou daar niet voor inhuren? (Hoewel, de planning was dat dat in 1 dag moet gebeuren en niet in 2 weken )
Kwak heeft volgens mij een grijze muur, aan haar kan je het denk ik ook wel vragen

Ik heb straks om 12:00u een werkstukbespreking. En ik ben gewoon zenuwachtig
  maandag 15 december 2008 @ 11:16:01 #196
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64026425
ola. goeiemorgen enzo....

mijn lijstje van vandaag:

09.00 u O- twee volkoren crackers met ardenner ham
11.00 u T- kiprolletje
13.00 u L- kiprolletje + komkommer
15.00 u T- kiprolletje
17.00 u T- kiprolletje
19.00 u D- koolvis, ik denk gestoofd, met worteltjes
21.00 u T-? als ik nog trek heb iets van 10 amandelen en wat augurkjes.

issie SHE proof?
  maandag 15 december 2008 @ 11:16:42 #197
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64026443
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:45 schreef Tinkepink het volgende:
@Nynke: mooi! Alleen... misschien moet je de foto met uitzicht vanuit het slaapkamerraam nog een keer posten, want die zie ik niet en daar ben ik net zo benieuwd naar.

hoop dat ie het nu wel doet!
  maandag 15 december 2008 @ 11:17:48 #198
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64026468
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:11 schreef cyclechick het volgende:

[..]

hej, ik heb een beetje een baluwgrijze tint, praxis muurverf zw114

je moet met grijs vooral opletten dat je de tint pakt die past bij de rest van je woning... je hebt bruin-grijs, paars-grijs en blauw-grijs. ik ben zo dicht mogelijk bij betonkleur gaan zitten...

oh en op de muur wordt t eerst licht, dan donker, dan weer lichter tot de uiteindelijke kleur...
pi_64026492
Wat is een kiprolletje, kwak?
  maandag 15 december 2008 @ 11:19:51 #200
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026513
Ik zit nu al aan mijn lunch Dat is het grootste nadeel van om half 6 opstaan: je krijgt zo bizar vroeg honger! En gek genoeg komt er tot aan de lunch ook niet veel uit mijn vingers. Kan me eenvoudig niet concentreren totdat ik "warm" gegeten heb. Maar om de dag nu te beginnen met een engels ontbijt....
  maandag 15 december 2008 @ 11:19:57 #201
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64026517
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:16 schreef kwakveense het volgende:
ola. goeiemorgen enzo....

mijn lijstje van vandaag:

09.00 u O- twee volkoren crackers met ardenner ham
11.00 u T- kiprolletje
13.00 u L- kiprolletje + komkommer
15.00 u T- kiprolletje
17.00 u T- kiprolletje
19.00 u D- koolvis, ik denk gestoofd, met worteltjes
21.00 u T-? als ik nog trek heb iets van 10 amandelen en wat augurkjes.

issie SHE proof?
Jaaaaaaa!!

Wij krijgen ook een grijze muur; ik heb een mix tussen grafiet, antraciet en muisgrijs meegenomen.
( laten mengen )

En ja, alles wordt echt opnieuw gedaan, van de keuken tot aan de slaap. Badkamer was al helemaal gedaan afgelopen zomer.
pi_64026529
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:08 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Dat jij daar op kunt leven zeg... tot aan je D is het echt zoo weinig lijkt mij, bouillon en fruit enzo, en dan ook geen lunch
Ik wilde dat ik dat kon...
ben laat opgestaan hoor

en ik sport ook niet vandaag.
Als ik sport eet ik wel meer hoor, anders val ik ook om!
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 11:21:14 #203
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026539
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:16 schreef AKnynke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

hoop dat ie het nu wel doet!
pi_64026562
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:17 schreef kwakveense het volgende:

[..]

hej, ik heb een beetje een baluwgrijze tint, praxis muurverf zw114

je moet met grijs vooral opletten dat je de tint pakt die past bij de rest van je woning... je hebt bruin-grijs, paars-grijs en blauw-grijs. ik ben zo dicht mogelijk bij betonkleur gaan zitten...

oh en op de muur wordt t eerst licht, dan donker, dan weer lichter tot de uiteindelijke kleur...
Ik vind het zo lastig, al die kleuren, en donker, of juist heel licht...
De muur in kwestie is nu donkerpaars (en hiervoor rood en daarvoor wit). De meubelen die ertegen staan zijn donker (donker houten tafel en boekenkast, bed met zwarte omheining). Ik vind natuurtinten heel mooi, en vind het bruinige grijs wel mooi, maar het moet niet te bruin worden allemaal... Zucht, keuzes keuzes, en als ik ergens slecht in ben...
pi_64026566
Hey, hallo.
Ik heb volgens mij 10 topics gemist Echt niet dat ik dat allemaal ga bijlezen!! Wie geeft me de samenvatting?

Hier een druk weekend gehad, we hebben cadeautjes gekocht voor kerst, het huis helemaal schoongeboend (was ook wel nodig) en vervolgens in kerstsfeer gebracht en een aantal recepten uitgeprobeerd voor het kerstdiner. Ik doe maar geen lijstjes want zaterdag heb ik te veel gegeten (gewinkeld in Haarlem met een warme choco + slagroom onderweg, een loempia en 's avonds een zakje chips + ovenhapjes... naast het overige normale eten...) en zondag te weinig (alleen ontbijt, lunch en nasi, geen enkel tussendoortje). NOu ja, dat compenseert weer een beetje.

Voor vandaag:
O: brinta met halfvolle melk
T: niets
L: 1 boterham met houmous, schaaltje yoghurt met banaan
T: handje nootjes
D: soep, maar daar moet ik nog een cruciaal ingredient voor vinden....
T: vitalinea
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 december 2008 @ 11:23:04 #206
148689 Muis006
pi_64026573
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:19 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zit nu al aan mijn lunch Dat is het grootste nadeel van om half 6 opstaan: je krijgt zo bizar vroeg honger! En gek genoeg komt er tot aan de lunch ook niet veel uit mijn vingers. Kan me eenvoudig niet concentreren totdat ik "warm" gegeten heb. Maar om de dag nu te beginnen met een engels ontbijt....
mijn paps heeft gisterochtend nog een pakje Lincolnshire sausages gebakken. Ik kijk op de verpakking: 160 kcal per worstje! En als je dan bedenkt dat de gemiddelde Engelsman 4 van die dingen eet, met baked beans en eieren en toast en boter en bloedworst etc. is het niet zo gek dat er zoveel dikke Engelsen zijn.
  maandag 15 december 2008 @ 11:24:00 #207
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64026594
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

als je de link kopieert dan? Wat gek, hij is precies op de zelfde locatie geupload als alle andere foto's!

http://lh3.ggpht.com/_gf9(...)jU/s912/P1030235.JPG
pi_64026614
Not found, zegtie
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 11:25:50 #209
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026633
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:22 schreef Phaidra het volgende:
Voor vandaag:
O: brinta met halfvolle melk
T: niets
L: 1 boterham met houmous, schaaltje yoghurt met banaan
T: handje nootjes
D: soep, maar daar moet ik nog een cruciaal ingredient voor vinden....
We hebben een winnaar in de categorie bizarweinig eten! Jij eet gewoon de helft van wat ik op een dag naar binnen werk! En ik val al af!
  maandag 15 december 2008 @ 11:26:39 #210
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64026644
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat is een kiprolletje, kwak?
ah dat had ik gisteren ook uitgelegd maar voor de duidelijkheid: een boterham (zonder kortstjes want t brood wat ik nu heb heeft vieze korstjes) met een plukje gepocheerde kipfilet en sla, opgerold en in folie gepakt... met beetje peper erop.

she denkt dat t goed is als ik overdag heel regelmatig en heel eentonig eet, om t snaaien af te leren. Dat probeer ik dus uit, de komende twee weken. deze week kiprolletjes (lekker makkelijk vooruit te maken ook) en voolgende week volkorenpannenkoekjes

kijken of ik idd. van t snaaien af kan komen.
pi_64026657
ik dacht dat ik weinig at
Ja doei.
pi_64026661
Goedemorgen allemaal
Superweekend gehad, vanavond ga ik alles wel terug lezen
  maandag 15 december 2008 @ 11:27:44 #213
148689 Muis006
pi_64026679
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

We hebben een winnaar in de categorie bizarweinig eten!
Dat is nog niks! Bij mij staat de teller op 1 glas sap en 2 lincolnshire sausages
  maandag 15 december 2008 @ 11:27:57 #214
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026687
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:26 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ah dat had ik gisteren ook uitgelegd maar voor de duidelijkheid: een boterham (zonder kortstjes want t brood wat ik nu heb heeft vieze korstjes) met een plukje gepocheerde kipfilet en sla, opgerold en in folie gepakt... met beetje peper erop.

she denkt dat t goed is als ik overdag heel regelmatig en heel eentonig eet, om t snaaien af te leren. Dat probeer ik dus uit, de komende twee weken. deze week kiprolletjes (lekker makkelijk vooruit te maken ook) en voolgende week volkorenpannenkoekjes

Wat denk jij zelf eigenlijk kwak?
  maandag 15 december 2008 @ 11:30:14 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026730
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:27 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Dat is nog niks! Bij mij staat de teller op 1 glas sap en 2 lincolnshire sausages
Maar daar blijft het toch niet bij hoop ik?
pi_64026745
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:50 schreef Tinkepink het volgende:
Ja ik vond het ook raar Zaterdag was hij bij mij thuis op mijn laptop..
En toen ik gister avond www.gmail.com intikte kwam ik gelijk in zijn inbox en stond er een mailtje met als titel "uitnodiging tekenen huurovereenkomst"
Het was niet expres of zo
  maandag 15 december 2008 @ 11:31:52 #217
148689 Muis006
pi_64026763
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar daar blijft het toch niet bij hoop ik?
Nee dat niet. Dat houd zelfs ik niet vol
Maar ik ben wel een problematische eter hoor. Ook toen ik klein was ging eten erg moeilijk, maar door die fijne ziekte van mij is mijn hongergevoel ook nog eens van de wap.
  maandag 15 december 2008 @ 11:32:36 #218
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026776
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook raar Zaterdag was hij bij mij thuis op mijn laptop..
En toen ik gister avond www.gmail.com intikte kwam ik gelijk in zijn inbox en stond er een mailtje met als titel "uitnodiging tekenen huurovereenkomst"
Het was niet expres of zo
Ik dacht inderdaad dat jij in zijn mailbox aan het neuzen was. Erg hè?
pi_64026791
quote:
Op maandag 15 december 2008 01:43 schreef conleche het volgende:
O wat goed Bolletje!!! Waar is het, worden we buren en ga je bij hem wonen??
Het is vlak bij het Amstel! 1 halte met de metro En vanaf het Amstel gaat er een bus naar mijn huis rechtstreeks Ik weet niet of ik bij hem ga wonen Maar wel vaak logeren!
pi_64026799
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:26 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Ah sorry, ik heb weer eens niet bijgelezen.

Klinkt op zich wel logisch. Dan weet je tenminste echt wat je wel en niet mag (eigenlijk niks behalve kiprolletjes) dus kun je niet zeggen dat één koekje ofzo wel mag.
pi_64026809
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:33 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Het is vlak bij het Amstel! 1 halte met de metro En vanaf het Amstel gaat er een bus naar mijn huis rechtstreeks Ik weet niet of ik bij hem ga wonen Maar wel vaak logeren!
Containerwoning?
pi_64026811
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik dacht dat ik weinig at
Idd, ik zal mijn even verplaatsen naar Phaidra

Ik heb al 4 krentenbollen en een mandarijn op zat me te vervelen en heb toen mijn lunch maar opgegeten. En kom ook om van de dorst (misschien door gister?) En dan moet ik straks nog 15 km fietsen. Nou ja, om half 4 staan er weer crackers op het menu, had ik mijn lunch maar niet moeten opeten om 11 uur
pi_64026818
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik dacht inderdaad dat jij in zijn mailbox aan het neuzen was. Erg hè?
Ja ik voelde mij ook echt een indringer Maarrr ik kon ook niet niet doen alsof ik het niet had gezien

Ik zo smsen: Ik heb een vriendje met een huis!!!!!
En hij: Hoe kom je daar opeens bij?
Dus heb ik het maar uitgelegd
pi_64026827
misschien besluit ik straks nog te hardlopen en dan eet ik wel wat extra, anders val ik neer
Ja doei.
pi_64026829
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Containerwoning?
Ja
  maandag 15 december 2008 @ 11:35:24 #226
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64026832

en nu dan?
pi_64026844
Ik zie die foto's gewoon
pi_64026846
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:35 schreef AKnynke het volgende:
[ afbeelding ]

en nu dan?
Jaaa!
pi_64026849
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:19 schreef Tinkepink het volgende:
Als je er trek in zou hebben zou ik het niet laten. Maar dat is natuurlijk wel hectisch met iedereen die de deur uitmoet en dat jij dan eieren met spek en worst staat te bakken!!

Maar gebakken eitjes moet kunnen, dat is zo klaar!
pi_64026857
Jaahhh !! Wauww... het ziet er zo rustgevend uit..
  maandag 15 december 2008 @ 11:36:26 #231
148689 Muis006
pi_64026858
quote:
[ afbeelding ]

en nu dan?
hij doet het!
  maandag 15 december 2008 @ 11:36:51 #232
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026861
quote:
[ afbeelding ]

en nu dan?
Ja
pi_64026864
quote:
[ afbeelding ]

en nu dan?
nu wel

* motorbloempje gaat Canterbury cancellen en boekt Zweden
Ja doei.
pi_64026877
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ja
Die zijn best OK. Een vriend van mij woont daar ook Nadeel is wel dat je moeilijk een 2-persoons bed kwijt kan.
  maandag 15 december 2008 @ 11:40:54 #235
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026951
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:36 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je er trek in zou hebben zou ik het niet laten. Maar dat is natuurlijk wel hectisch met iedereen die de deur uitmoet en dat jij dan eieren met spek en worst staat te bakken!!

Maar gebakken eitjes moet kunnen, dat is zo klaar!
Dank je, ik had even iemand nodig die me over de streep te trekken. Morgen eet ik gebakken champignons met worst of ei. En de dag erna een soepje ofzo. Kijken of het dan beter gaat.
Kan soms met jalouzie naar jouw eetpatroon kijken. Gewoon langzaam opbouwen en dan 's avonds lekker eten. Ik moet me 's morgens helemaal volstoppen en dan langzaam afbouwen om goed te functioneren. En dat is best lastig.
pi_64026964
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:34 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ah sorry, ik heb weer eens niet bijgelezen.

Klinkt op zich wel logisch. Dan weet je tenminste echt wat je wel en niet mag (eigenlijk niks behalve kiprolletjes) dus kun je niet zeggen dat één koekje ofzo wel mag.
Wat is gepocheerd en koop je dat zo of doe je dat zelf?
  maandag 15 december 2008 @ 11:42:02 #237
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64026980
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:41 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Wat is gepocheerd en koop je dat zo of doe je dat zelf?
Gekookt.
pi_64026982
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dank je, ik had even iemand nodig die me over de streep te trekken. Morgen eet ik gebakken champignons met worst of ei. En de dag erna een soepje ofzo. Kijken of het dan beter gaat.
Kan soms met jalouzie naar jouw eetpatroon kijken. Gewoon langzaam opbouwen en dan 's avonds lekker eten. Ik moet me 's morgens helemaal volstoppen en dan langzaam afbouwen om goed te functioneren. En dat is best lastig.
Waarom is dat lastig?
pi_64027009
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gekookt.
Ah, thanks, dan kan ik de tweede vraag wel zelf invullen
pi_64027025
Allright dames, ik ga nog even aan de slag en dan naar mijn werk fietsen!
Fijne dag allemaal!
  maandag 15 december 2008 @ 11:46:38 #241
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64027095
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nu wel

* motorbloempje gaat Canterbury cancellen en boekt Zweden
ik zou niet met de motor over al dat ijs gaan rijden. Mijn god, ik had wel zweethandjes in de auto!

Zo, ik ga zo maar eens douchen denk ik, en een beetje studeren....
  maandag 15 december 2008 @ 11:46:58 #242
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64027102
Goedemorgen dames

lekker wel, zo'n maandag vrij!

even bijkomen van het toetjesbuffet van gisteravond...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 15 december 2008 @ 11:49:13 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64027157
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:42 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Waarom is dat lastig?
Omdat ik twee kleine kinderen heb en nu al half 6 opsta om op tijd bij Kindergarten/werk te zijn. Gewoon tijdgebrek dus 's morgens (en om eerlijk te zijn heb ik ook niet altijd het fut om me 's morgens met dit soort zaken bezig te houden. Gewoon wassen, aankleden, eten, brood smeren, mijn lunch ed bij bij elkaar sprokkelen, konijnen voeren, naar de Kiga fietsen, terugfietsen, auto pakken en een uur naar het werk rijden is al meer dan genoeg )
pi_64027160
ZO, ik ga naar m'n bespreking toe.
pi_64027162
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:22 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik vind het zo lastig, al die kleuren, en donker, of juist heel licht...
De muur in kwestie is nu donkerpaars (en hiervoor rood en daarvoor wit). De meubelen die ertegen staan zijn donker (donker houten tafel en boekenkast, bed met zwarte omheining). Ik vind natuurtinten heel mooi, en vind het bruinige grijs wel mooi, maar het moet niet te bruin worden allemaal... Zucht, keuzes keuzes, en als ik ergens slecht in ben...
Ik heb een donkeroudroze muur (of eigenlijk m'n hele gang is die kleur) en die kan ik aanraden, ik vind het mooi!! In m'n slaapkamer heb ik ook oudroze, maar ik vind die van de gang mooier

Das zeker worthless without pics he.
pi_64027188
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:46 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik zou niet met de motor over al dat ijs gaan rijden. Mijn god, ik had wel zweethandjes in de auto!

Zo, ik ga zo maar eens douchen denk ik, en een beetje studeren....
whehe, we gaan ook met de auto (van mijn ouders) naar Engeland hoor Is nu iets te fris voor een motorvakantie, en op het ijs wagen we ons niet
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 11:51:26 #247
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64027208
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb een donkeroudroze muur (of eigenlijk m'n hele gang is die kleur) en die kan ik aanraden, ik vind het mooi!! In m'n slaapkamer heb ik ook oudroze, maar ik vind die van de gang mooier

Das zeker worthless without pics he.
Nee. Volgens mij is het van dat oudroze met een zweem van grijs erdoorheen. Alsof het al 70 jaren geleden is aangebracht zeg maar.
pi_64027244
Tinkepink: ik slik in de donkere maanden 's ochtends zo'n Supradyn-pil met allerlei vitaminen en andere nuttige dingen. Ik heb wel het idee dat ik daardoor wat meer energie heb. Misschien is dat een makkelijker alternatief voor 's ochtends warm eten?

AKnynke: is dat jouw uitzicht? Damn!
  maandag 15 december 2008 @ 11:56:02 #249
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64027307
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat denk jij zelf eigenlijk kwak?
ik denk dat ik het pas weet als ik het geprobeerd heb. maar er zit zeker iets in: ik ga de fout in als ik keuzes moet maken en als ik trek heb/te lang niks eet...

elke twee uur eten is nieuw voor me, en als ik steeds gewoon hetzelfde voor mn neus krijg kan ik misschien eindelijk eens eten loskoppelen van "voelen"

dus niet "oh ik voel me rot, wat zal ik eens gaan eten" maar: ik douw er gewoon elke twee uur hetzelfde in, iets gezonds, iets vullends, en verder niet nadenken.... dus als ik me rot voel weet ik dat ik toch over een uurtje weer een broodje kip in mn giecheltje duw, en dat er niks anders te kziezen valt.

als t dan beter met me gaat, dan wil ik wel leren om gezonde keuzes te maken, en iets in huis t ehebben zonder het op te eten meteen, maar momenteel zit ik mezelf daarmee in de weg: dan eet ik t toch, en voel ik me rot, en gaat t weer alle kanten op.
pi_64027344
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar ik ben echt een avondmens! Ik heb 's ochtends echt nergens zin in, ik vind het al heel wat dát ik ontbijt, want dat deed ik vroeger ook nooit!
Daar komt bij, dat zelfs al sta ik in de galerie, er pas om half 10 uit hoef. Dus mijn dag is veel korter en mijn avond veel langer, aangezien ik pas om een uur of 2 ga slapen.

Ik ben weer jaloers op jou dat je toch behoorlijk wat op kan zonder aan te komen!!
pi_64027391
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 12:00:11 #252
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64027399
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Tinkepink: ik slik in de donkere maanden 's ochtends zo'n Supradyn-pil met allerlei vitaminen en andere nuttige dingen. Ik heb wel het idee dat ik daardoor wat meer energie heb. Misschien is dat een makkelijker alternatief voor 's ochtends warm eten?

AKnynke: is dat jouw uitzicht? Damn!
Dat was m'n uitzicht dit weekend.Nu niet meer hoor, nu kijk ik gewoon tegen een flat aan...
  maandag 15 december 2008 @ 12:01:09 #253
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64027421
Deze reden zint mij meer dan de reden die je eerst gaf om het op deze wijze te doen. Omdat SHE het zegt (of omdat iemand anders iets zegt) is geen reden om iets te doen. Hierboven beschrijf je waarom JIJ het zo wil gaan doen. Dan heeft het pas kans van slagen.

Succes! Ik hoop dat je vanavond trots kunt zijn op jezelf. En merk je dat broodjes kip je gaan vervelen, dan is het misschien een oplossing om een beetje af te wisselen met het broodbeleg. De ene dag dit, de andere dag dat dus. Dan blijft het voorgeprogrammeerd, maar is het minder eentoning.
pi_64027456
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoeveel ik nu weeg

-edit-

65.8
Dunner dan ik dacht!

[ Bericht 16% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 15-12-2008 12:11:38 ]
pi_64027475
Kut mn laptop is net voor het eerst gevallen Zo op het scherm
pi_64027488
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

We hebben een winnaar in de categorie bizarweinig eten! Jij eet gewoon de helft van wat ik op een dag naar binnen werk! En ik val al af!
Nu ik het teruglees, is het ook wel weinig. Maar ontbijt was om half 10, dus daarom niets tussendoor. Nieuw brood ligt nog in de vriezer en ik heb geen magnetron om te ontdooien, dus daarom 1 'oude' boterham, aangevuld met yoghurt. En nieuw lijstje om jullie gerust te stellen:

L: 1 boterham met houmous, schaaltje yoghurt met banaan, stuk komkommer, glas verse jus
T: rookvleesrolletjes met roomkaas en bieslook
T: nootjes
D: soep met verse chorizo (als ik dat dus kan vinden) + toetje dat we voor de kerst hebben gemaakt (met veel chocola)

Zo beter??
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_64027582
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nu ik het teruglees, is het ook wel weinig. Maar ontbijt was om half 10, dus daarom niets tussendoor. Nieuw brood ligt nog in de vriezer en ik heb geen magnetron om te ontdooien, dus daarom 1 'oude' boterham, aangevuld met yoghurt. En nieuw lijstje om jullie gerust te stellen:
Je hebt toch geen magnetron nodig om brood te ontdooien???
Gewoon een kwartiertje uit de vriezer en het is eetbaar.
  maandag 15 december 2008 @ 12:08:36 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64027598
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:57 schreef conleche het volgende:

Ik ben weer jaloers op jou dat je toch behoorlijk wat op kan zonder aan te komen!!
Ja, maar ik heb me tot dit jaar ook nooit eerder bezig gehouden met mijn gewicht. Nooit een dieet oid gedaan, nauwelijks gesport. Mijn lichaam is dus nog helemaal "onbedorven" en mijn metabolisme is dus nog volledig intact.

Ondanks dat ik nooit dik ben geweest, vind ik het soms wel jammer dat ik hier pas op latere leeftijd mee ben begonnen. Ik had zo'n strak lekker lijf kunnen hebben. Nu was ik wel slank, maar ook wat "flubberig".
pi_64027639
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:08 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Je hebt toch geen magnetron nodig om brood te ontdooien???
Gewoon een kwartiertje uit de vriezer en het is eetbaar.
ik wilde net hetzelfde tikken.

Brood gaat hier gewoon op het aanrecht, ontdooien, binnen 5 minuten kun je eten
Ja doei.
pi_64027648
Ik heb het al zo koud (ben een enorme koukleum) en het duurt zo lang voordat het echt koud-af is! En een volle schaal yoghurt en 1 boterham is toch voldoende als je normaal twee boterhammen eet 's middags?
Venus in pocketformaat
© loveli
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 december 2008 @ 12:14:01 #261
163650 Greys
pi_64027752
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:46 schreef Abbadon het volgende:
Goedemorgen dames

lekker wel, zo'n maandag vrij!

even bijkomen van het toetjesbuffet van gisteravond...
Zal ik je maar gedag zeggen dan?

En doeg weer allen. Tot later!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 15 december 2008 @ 12:17:18 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64027834
hoi!

@PF gefeliciteerd met het huis van BF klinkt tof!

@Aknyncke, wat een onwijs mooie en rustgevende foto's

@Conleche, ik ben nu wel erg benieuwd naar die kleur op je muur.

@Cyclechick, vind het nog steeds super wat je gister hebt gedaan! en reanimatietraining is tof! onthoud stayin alive van de BeeGees he?

ik ben van8 weer veel wakker geweest, blijf snachts vooral benauwd en prut ophoesten, vandaag toch maar ff wat halen tegen het hoesten, want dit kan ik vriendlief niet nog een nacht aandoen (en mezelf eigenlijk ook niet).
vanavond lekker trainen

en wij hebben ook een donkergrijze muur staat erg classy
  maandag 15 december 2008 @ 12:20:55 #263
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64027920
Dag Greys! Doei Greys! Tot straks Greys!

Beterschap BJ. Balen om zo lang ziekig te zijn. En wat betreft cyclechick, ik had nog niet gereageerd, maar vind het ook een hele prestatie. Bij mij ligt de grens bij 1,5 uur intensief sporten. Dan vind ik het wel mooi geweest eigenlijk Dus respect (wat een braakwoord is dat toch) echt geweldig dat jij dat kan!
pi_64028157
Ik droomde dat ik vannacht drie uur moest hardlopen voor de lol en dat het eigenlijk best meeviel... !!!
  maandag 15 december 2008 @ 12:33:10 #265
236335 neen
schone schijn
pi_64028215
Ik ben wat griepjes vieze sproeipoep deed mij beslissen maar even een dagje thuis te blijven

- Zweden ziet er wel mooi uit Nynke maar inderdaad erg koud op die foto's.
- 5 uur fietsen, podverdorie
- en ik vind brood uit de vriezer na een kwartier nog te koud maar ik ben ook wel een beetje een aansteller
het lijkt niet wat het is
  maandag 15 december 2008 @ 12:34:12 #266
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64028249
Je weet wat het betekent hè? Dat als je iets moeilijks gaat doen, waar je tegenopziet, maar wat je wel leuk/interessant vindt, dat je dan wél doorzettingsvermogen ed hebt.
  maandag 15 december 2008 @ 12:39:39 #267
14746 k_i_m
pi_64028369
O: CB vanilleshake
L: Beker milde yoghurt
T: 4 kiwi's
D: rijst, groente, kip, wok.

En 3 kwartier Xco .
In my life
Why do I smile
  maandag 15 december 2008 @ 12:51:50 #268
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64028643
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:01 schreef Tinkepink het volgende:
. En merk je dat broodjes kip je gaan vervelen, dan is het misschien een oplossing om een beetje af te wisselen met het broodbeleg. De ene dag dit, de andere dag dat dus. Dan blijft het voorgeprogrammeerd, maar is het minder eentoning.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar wil je nokken met het in de war schoppen van mijn plan?

De filosofie achter dat eentonige is er niet voor niets Veel gevarieerd eten stamt nog uit de periode na de oorlog, tegenwoordig moeten we juist wat soberder en eentoniger eten om niet helemaal dicht te groeien.
Daarbij heeft Kwak duidelijkheid nodig, zodat ze het zichzelf kan aanleren wat goed en niet goed is.
Dat varieren komt wel als ze het zelf helemaal onder controle heeft.

En ik heb daar alle vertrouwen in
  maandag 15 december 2008 @ 12:53:29 #269
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64028676
scheelt weer dat ik bijna niks óp mn brood lust dat SHE proof is. dus ik vermaak me nog wel even met de kip...

andere optie is stukje makreel meenemen, maar dat bewaren we wel voor week 3. vette vis, elke dag, whoah.
pi_64028720
weet iemand toevallig hoeveel een gewone rijstwafel en een gewoon pitabroodje zonder beleg weegt?
pi_64028724
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:39 schreef k_i_m het volgende:
O: CB vanilleshake
L: Beker milde yoghurt
T: 4 kiwi's
D: rijst, groente, kip, wok.

En 3 kwartier Xco .
Ik vind Xco zo ontzettend leuk!! Maar al lang niet meer gedaan omdat mijn nekspieren snel overbelast raken en ik dan weer dagen hoofdpijn heb...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_64028735
nou ja, Tink mag toch ook wel haar twee eurocenten inbrengen met betrekking tot kwak's afvalondernemingen?
Ja doei.
pi_64028737
Brunch: 3 broodjes met champignons en tomatensmurrie
Tussendoor: bakje yoghurt
Diner: Krietjes in de schil met feta en groentes uit de oven.

En nu ga ik op strooptocht naar de reform winkel voor broodbeleg.
  maandag 15 december 2008 @ 12:56:18 #274
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64028755
Dan ga je echt kotsen als je dat doet. Je lever vind dat echt niet grappig.
pi_64028761
En wat is Xco? Als ik google zie ik iemand die met een stokje zwiebert?
  maandag 15 december 2008 @ 12:57:36 #276
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64028782
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, Tink mag toch ook wel haar twee eurocenten inbrengen met betrekking tot kwak's afvalondernemingen?
Doelde ik natuurlijk ook niet op. Alleen als ik zeg, eenzijdig eten en Tink zegt varieren, dan kan ik me zo voorstellen dat Kwak straks helemaal doordraait van de tegenstrijdigheden.
  maandag 15 december 2008 @ 13:00:17 #277
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64028835
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:56 schreef SHE het volgende:
Dan ga je echt kotsen als je dat doet. Je lever vind dat echt niet grappig.
ik was t ook niet serieus van plan dan stink ik een uur in de wind....
  maandag 15 december 2008 @ 13:01:04 #278
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64028856
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:57 schreef SHE het volgende:

[..]

Doelde ik natuurlijk ook niet op. Alleen als ik zeg, eenzijdig eten en Tink zegt varieren, dan kan ik me zo voorstellen dat Kwak straks helemaal doordraait van de tegenstrijdigheden.
ik ben heel blij met tink's tips, en ook met cyclechicks bezorgdheid over mn timing. zijn allemaal dingen waar ik wat mee ga doen nadat ik heel hardass controle over mezelf heb verkregen...
pi_64028915
je komt er wel Kwak!

ik niet want we eten vanavond aardappelbolletjes en kippenvleugeltjes

1 januari is 't uit met de pret weer als ik nu gewoon niet aankom vind ik 't al prima
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 13:05:23 #280
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64028971
die bolletjes zijn minder vet (uit de oven in elk geval) dan gekookte aardappelen met vette jus (280 kcal per 200 gram als ik t me goed herinner)
pi_64028978
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
je komt er wel Kwak!

1 januari is 't uit met de pret weer als ik nu gewoon niet aankom vind ik 't al prima
Lastig hè, vriendjes die geen dieetvoer meer willen eten...
  maandag 15 december 2008 @ 13:05:43 #282
14746 k_i_m
pi_64028980
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:56 schreef Bob. het volgende:
En wat is Xco? Als ik google zie ik iemand die met een stokje zwiebert?
Klopt.

Je hebt buizen met los grid erin. Als je die van boven naar beneden beweegt, gaat dat grid bewegen, waardoor je je spieren aanspant en dat is goed .
In my life
Why do I smile
  maandag 15 december 2008 @ 13:05:55 #283
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64028994
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
je komt er wel Kwak!

Kan je ook een post maken zonder jezelf af te vallen ? ( whehehe, ik zei afvallen )

Je bent al superslank. En er al gekomen. ( whehehe, ik zei komen )

DOE NORMAAL!
pi_64028997
gewoon uit de frituur hoor maar ik neem er wat salade bij denk ik dan mag de bolletjes grotendeels hebben!
Ja doei.
pi_64029024
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:05 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Lastig hè, vriendjes die geen dieetvoer meer willen eten...
oh, ik maak opzich nooit speciaal dieetvoer, maar gewoon voer met groentes en dan eet hij 2 borden en ik één, waarna ik meestal al propvol zit

en @SHE: sorry
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 13:07:23 #286
14746 k_i_m
pi_64029031
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vind Xco zo ontzettend leuk!! Maar al lang niet meer gedaan omdat mijn nekspieren snel overbelast raken en ik dan weer dagen hoofdpijn heb...
Ik heb mijn eigen Xco's . Maar nekspieren overbelasten? Zelfs met de kleinste Xco (small ofzo)? .
Het is juist revalidatieproof, je zou toch verwachten dat je jezelf er dan niet mee kan overbelasten..
In my life
Why do I smile
  maandag 15 december 2008 @ 13:09:02 #287
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_64029069
Heuh.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_64029076
bloem-hippie!
Ja doei.
pi_64029093
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oh, ik maak opzich nooit speciaal dieetvoer, maar gewoon voer met groentes en dan eet hij 2 borden en ik één, waarna ik meestal al propvol zit

en @SHE: sorry
Ja ok, ik bedoel ook gezond eten.
Mijn vriendje gaat na een tijdje altijd zeuren om pizza of spare ribs of gyros of Burritos... allemaal ongezonde zooi die ik dan echt niet wil eten, maar ik kan ook niet eindeloos nee blijven zeggen. Soms kook ik gewoon voor mezelf iets anders dan voor hem, beetje lastig maar wel sociaal.
  maandag 15 december 2008 @ 13:11:35 #290
148689 Muis006
pi_64029132
Hoi, ik wou deze even delen!

maandag 15 december 2008 @ 13:11:45 #291
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64029137
Ik vind die Xco's ook tof.

Kwakkie, niks voor jou? Beetje mee klooien thuis? Hoef je de kou niet in voor iets sportiefs.

Ik stond vanochtend a la Rocky Balboa klaar om een flink eind te gaan hardlopen. Tot ik mijn kop buiten de deur stak en dacht ' daaaaaaaaaaaaaaaaaaag ' .
Wat was het allejezus koud

Toen ben ik in mijn thermo shirt gaan salsa-en in de woonkamer
pi_64029170
de keren dat denkt "Nu wil ik iets vets" dan doe ik gewoon mee. Niet altijd met evenveel plezier, maar soit het mag ook af en toe best wel, moet ook oppassen dat ik niet teveel doorsla, het moet ook wel leuk blijven.

En altijd maar die groente en dat grillen mag best een keer druipen van het vet, heel soms!

En gegrilde kip is nog niet eens zo heel slecht... eigenlijk.. dus wat zeur ik eigenlijk?

Als ik er een lekkere rucola salade bij maak met een honing-azijn-dressing, stukjes appel en walnootjes is 't al gefixed
Ja doei.
pi_64029175
Ja mooi, ik stond om 06.15uur al buiten in die kou omdat vriendlief om 07.00uur op zijn werk moest zijn
The way you rock'n'roll
pi_64029184
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja mooi, ik stond om 06.15uur al buiten in die kou omdat vriendlief om 07.00uur op zijn werk moest zijn
huh?
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 13:14:04 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64029189
Ik had een lange reactie geschreven, maar eigenlijk geen tijd voor dit gedoe. Maar het kwam er eigenlijk op neer dat je het allemaal goed en lief bedoelt SHE, maar ik dus een beetje mijn twijfels heb of kwak nou wel gelukkig gaat worden van een zweep en een eenzijdig dieet. Helemaal als dat haar opgelegd wordt door iemand die haar niet eens irl kent én kwak zelf al aangegeven heeft dat ze slecht kan omgaan met kritiek.
Ik denk werkelijk dat het uit kwak zelf moet komen. Tips zijn nuttig, "verplichtingen" mi schadelijk. dit is dus mijn mening waar kwak dus óók niet naar hoeft te luisteren

Vandaag ook mijn vraag wat kwak er eigenlijk zelf van dacht. Want ik ben van mening dat het tijd wordt dat mensen eens gaan vertrouwen op hun gezonde verstand in plaats van blind te vertrouwen om willekeurig iemands mening.
pi_64029205
Het vetste aan de kip is het vel, als je dat eraf haalt is het best gezond. Maar ja, wel weer minder lekker.
pi_64029230
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

huh?
Ik sliep bij hem en had vroeg een solli gesprek dus het leek me wel zo nuttig ook vroeg te vertrekken. Ik had spijt toen ik buiten stond.
The way you rock'n'roll
pi_64029263
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik had een lange reactie geschreven, maar eigenlijk geen tijd voor dit gedoe. Maar het kwam er eigenlijk op neer dat je het allemaal goed en lief bedoelt SHE, maar ik dus een beetje mijn twijfels heb of kwak nou wel gelukkig gaat worden van een zweep en een eenzijdig dieet. Helemaal als dat haar opgelegd wordt door iemand die haar niet eens irl kent én kwak zelf al aangegeven heeft dat ze slecht kan omgaan met kritiek.
Ik denk werkelijk dat het uit kwak zelf moet komen. Tips zijn nuttig, "verplichtingen" mi schadelijk.

Vandaag ook mijn vraag wat kwak er eigenlijk zelf van dacht. Want ik ben van mening dat het tijd wordt dat mensen eens gaan vertrouwen op hun gezonde verstand in plaats van blind te vertrouwen om willekeurig iemands mening.
ben het wel een beetje heel erg met Tink eens, stiekem, maargoed, ik kan er zélf persoonlijk niet heel goed tegen om naar één iemand te luisteren, zeg maar dus misschien ben ik bevooroordeeld, dat het mij gelukt is door gewoon naar mezelf te leren luisteren...

En dat leren, da's best moeilijk, maar ik pluk liever van alles wat mee en geniet daarnaast ook nog, dan dat ik in het regime zit dat iemand anders bedacht heeft....
Ja doei.
pi_64029271
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik sliep bij hem en had vroeg een solli gesprek dus het leek me wel zo nuttig ook vroeg te vertrekken. Ik had spijt toen ik buiten stond.
ah, ok!

ik dacht even dat jij dan zijn huis uit moest ofzo, als hij er niet was
Ja doei.
pi_64029280
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:14 schreef Mini_rulez het volgende:
Het vetste aan de kip is het vel, als je dat eraf haalt is het best gezond. Maar ja, wel weer minder lekker.
ik lééf voor die met piri piri kruiden bestrooide velletjes
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 13:20:10 #301
14746 k_i_m
pi_64029326
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ben het wel een beetje heel erg met Tink eens, stiekem, maargoed, ik kan er zélf persoonlijk niet heel goed tegen om naar één iemand te luisteren, zeg maar dus misschien ben ik bevooroordeeld, dat het mij gelukt is door gewoon naar mezelf te leren luisteren...

En dat leren, da's best moeilijk, maar ik pluk liever van alles wat mee en geniet daarnaast ook nog, dan dat ik in het regime zit dat iemand anders bedacht heeft....
Ik denk dat het grote verschil is, dat jij het gewoon helemaal zat was en echt af wilde vallen en daar gewoon voor bent gegaan zonder al te veel te sjoemelen omdat je een doel voor ogen had.
In my life
Why do I smile
  maandag 15 december 2008 @ 13:21:30 #302
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64029360
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik denk werkelijk dat het uit kwak zelf moet komen. Tips zijn nuttig, "verplichtingen" mi schadelijk. dit is dus mijn mening waar kwak dus óók niet naar hoeft te luisteren

Jullie kennen mij inmiddels, dus ik ga er vanuit dat het niet zo hard wordt opgevat als het eruit komt;

maar het is gebleken dat Kwak het zelf niet lukt. En voor mensen die vastzitten, is een hele goede methode:
billen bloot, keiharde zweep en even afzien. Een soort klap in je gezicht effect.
En dan, als het warrige weer hersteld is en de persoon in kwestie weer het hoofd op de schouders heeft kan er over worden gegaan op eigen verstand.

Het is onzin om te twijfelen of ze er wel gelukkig van wordt. En OF ze gelukkig wordt als ze weer controle heeft. Ik ga haar heus niet de rest van haar leven achterna zitten met een bos prei.
Kwak wilde verandering, dus dan krijgt ze die. Ik doe het niet voor mijn lol namelijk. Ik doe het omdat ik vind dat ze het verdient.

En tussen kritiek en een schop onder haar bips zit een groot verschil. Van mij krijgt ze geen kritiek.
Ik begrijp prima wat je bedoelt, maar ik denk dat je de situatie wat onderschat. En teveel met jezelf vergelijkt. Niet iedereen staat zo stevig in het leven als jij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')