abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 december 2008 @ 19:31:53 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64012207

Het vorige deel: Slank met harig brood en kwekkende kerels # 375 *O*

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_64012215
discipline meldt
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:32:50 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64012225
Typo in de TT.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 14 december 2008 @ 19:33:34 #4
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64012240
Op het gebied van afvallen ook zeer gedisciplineerd hier! Met studeren en andere verplichtingen momenteel wat minder .
pi_64012279
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Op het gebied van afvallen ook zeer gedisciplineerd hier! Met studeren en andere verplichtingen momenteel wat minder .
ik weet hoe je je voelt
Ja doei.
pi_64012289
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:17 schreef SHE het volgende:

[..]

humus; aubergine spread, tartex, slankie met sambal, komkommersalade, toffuti ( bij de reformzaak ) lijkt op roomkaas, is gemaakt van soja, pindakaas + sambal, gegrilde groenten, ei
Serieus, 3/4e van die dingen heb ik nog nooit gegeten. (Zelfs sambal heb ik op de een of andere magische manier altijd ontweken. )
Maar vooral humus, tartex (hebben ze dat in een supermarkt?) en toffuti klinkt lekker.
Bedankt voor de tips iedereen, blijkbaar zijn er toch een boel meer dingen die je als vegetariër kunt eten dan ik dacht. En dat eet dan al praktisch haar hele leven geen vlees.
pi_64012315
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Precies! btw, ik eet met kerst meestal minder dan op een gewone dag, omdat je dan toch maar een beetje loopt te hangen.
Nou, met kerst etc eet ik toch een stuk meer dan op een normale dag. Omdat, en dat blijkt toch mijn echte valkuil te zijn: er ís eten, vrij beschikbaar en anderen willen graag dat ik het opeet. Soms ga ik de strijd nog aan, maar dat 'nietsdoen' terwijl er wel voedsel is ... ik hou het meestal een halve dag vol.

Dit jaar heb ik 'geluk': ben alleen eerste kerstdag thuis, 2e zit ik de hele dag in de auto naar Frankrijk . Al is 'auto-zitten' ook lastig zonder eten. Dan eet ik weer uit verveling.

Iig, December is een lastige maand. Helemaal omdat er ook nog eens 3 verjaardagen zijn, naast de normale feestdagen, en de dagen voor Sinterklaas ook ongezond gegeten wordt door mij.

Maar dit jaar kom ik niet aan, net als vorig jaar . Ik heb discipline. Echt wel.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64012353
December is voor mij niets anders dan andere maanden.
Ik heb gewoon helemaal niks met eten.
Ik eet omdat het moet.

Behalve snacken, dat kan ik dan wel weer goed
pi_64012379
Diëten
Gewoon de gym induiken, niet snoepen en gewoon op je eten letten. Dus niet alsnog elke dag naar door de McDrive.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_64012436
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:39 schreef DuTank het volgende:
Diëten
Gewoon de gym induiken, niet snoepen en gewoon op je eten letten. Dus niet alsnog elke dag naar door de McDrive.
bedankt

oh nieuwe Guru

wil je met me trouwen?

Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:42:17 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64012448
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:35 schreef Bob. het volgende:

[..]

Serieus, 3/4e van die dingen heb ik nog nooit gegeten. (Zelfs sambal heb ik op de een of andere magische manier altijd ontweken. )
Maar vooral humus, tartex (hebben ze dat in een supermarkt?) en toffuti klinkt lekker.
Bedankt voor de tips iedereen, blijkbaar zijn er toch een boel meer dingen die je als vegetariër kunt eten dan ik dacht. En dat eet dan al praktisch haar hele leven geen vlees.
Ik heb een flinke tijd vegetarisch gegeten...naja, eigen vegan.
Tartex en toffuti hebben ze volgens mij alleen bij de reformzaak, maar je moet eens bij het broodbeleg schap in de super kijken. ( vaak ligt het keihard naast het vleesbeleg )
Je kunt echt een keur aan spreads en dingen vinden, zoals vega filet americain, vega smeer leverworst etc.
Zonnatura heeft ook veel vega broodbeleg.

Ik at toen graag gegrilde groenten ( ui, paprika, courgette of aubergine ) op stokbrood. Echt heerlijk.
Gewoon 1 keer de moeite nemen om je supermarkt eens uit te pluizen en 1 bezoekje te brengen aan een natuurwinkel. Er gaat een wereld voor je open!
Kun je meteen even checken wat je lekker vind.

Ik gebruikte toen Vegatopia ( het forum ) om een beetje fatsoenlijk te eten en ideetjes op te doen.
  zondag 14 december 2008 @ 19:43:01 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64012469
Oh god...het is weer zover
  zondag 14 december 2008 @ 19:43:35 #13
331 Merel
Be here now.
pi_64012479
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:35 schreef Bob. het volgende:

Een vriendinnetje van mij dat vegetariër is vertelde laatst dat ze het zo zat is om elke keer voor verjaardagen enzo vegetarische kookboeken te krijgen, "want ik ben al m'n hele leven vegetariër, ik weet heus wel hoe ik vegetarisch kan koken". Dat vond ik zo'n gekke redenering, als ik een kookboek krijg vol vleesrecepten dan denk ik toch ook niet "ik eet al m'n hele leven vlees, dus ik weet inmiddels wel hoe ik een biefstukje bak". Nieuwe recepten en producten zijn juist altijd leuk!

(Niet dat ik bedoel dat jij zo bent als dat vriendinnetje hoor, ik vond 't alleen een leuke anecdote om te vertellen )
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_64012482
ik geef de TT de schuld
Ja doei.
pi_64012519
Het was al even geleden dat de nieuwe Sonja Bakker opstond. Wat doet hij nog hier? Je zou toch denken dat hij al zijn miljoenen, verdiend met het prediken van het Pro-gym/anti-McDrive dieet, aan het opharken was!
pi_64012529
Eagles & Horses
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:48:49 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64012593
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:43 schreef motorbloempje het volgende:
ik geef de TT de schuld
Het was het beste dat ik kon verzinnen in die 5 sec bedenktijd, kan ik ´t helpen dat er een of andere nephooligan komt binnenwaaien
pi_64012603
en dan ook nog zo'n typo maken
Ja doei.
pi_64012610
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

bedankt

oh nieuwe Guru

wil je met me trouwen?

Vrouwen
pi_64012631
Voor de vega's promoot ik graag nog maar eens mijn lievelingssandwich allertijden: Men neme een volkoren boterham en stoppe die in de oven. Of broodrooster. Daarna smeer je er (light)mayo op en sambal badjak. Je belegt het daarna met rauwkost. (wat je daarvan ook in huis hebt. Dus tomaat, komkommer, paprika,sla anything goes) daarbij, dunne uienringetjes en eventueel wat avocado. Beetje zout en versgemalen peper erover en klaar. Lekkerder dan wat dan ook!!
pi_64012640
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:43 schreef Merel het volgende:

[..]

Een vriendinnetje van mij dat vegetariër is vertelde laatst dat ze het zo zat is om elke keer voor verjaardagen enzo vegetarische kookboeken te krijgen, "want ik ben al m'n hele leven vegetariër, ik weet heus wel hoe ik vegetarisch kan koken". Dat vond ik zo'n gekke redenering, als ik een kookboek krijg vol vleesrecepten dan denk ik toch ook niet "ik eet al m'n hele leven vlees, dus ik weet inmiddels wel hoe ik een biefstukje bak". Nieuwe recepten en producten zijn juist altijd leuk!

(Niet dat ik bedoel dat jij zo bent als dat vriendinnetje hoor, ik vond 't alleen een leuke anecdote om te vertellen )
Oh, ik ben eigenlijk echt een luie vegetariër, ik laat vlees gewoon weg en mik overal kaas en nootjes door heen en heel af en toe een vega burger.
Dus vegetarisch koken kan ik eigenlijk helemaal niet zo goed, tegenover gestelde van die vriendin.

En ik was altijd extreem gezond en groeide als kool, dus zag het probleem niet zo. Maar daar moet toch maar eens verandering in komen, gezond eten is oké olé olé.
pi_64012684
Hummus / houmous, van die kikkererwtenpuree, is ook bijzonder lekker als hartig broodbeleg. Mijn lokale Noordafrikaan verkoopt het in drie smaken. Beetje prijzig, maar erg lekker.
Minder prijzig en niet erg moeilijk ook zelf te maken .

Tahini, een van de ingredienten voor hummus, is ook lekker
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64012694
'cashew-noten'

echt, ik zat bij zo'n studentenvereniging waar ze door álles cashewnoten flikkerden, zelfs al zat er vlees doorheen, 'voor de vega's '

Ja doei.
pi_64012696
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:49 schreef DuTank het volgende:

[..]

Vrouwen
Wat had je dan verwacht? Het zal vast heel leuk en lief bedoeld zijn, maar wat jij voorstelt verschilt niets van wat de meeste mensen hier doen . Je vertelt niets nieuws en het is behoorlijk vervelend omdat je niet de eerste bent die op deze manier binnen komt vallen.

In het "Slanke tips voor een goddelijk lichaam" kan je dit soort tips wél geven zonder commentaar. Veel plezier daar.
  zondag 14 december 2008 @ 19:53:11 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64012712
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
en dan ook nog zo'n typo maken
Ik was altijd heel goed in mn talen, vooral nederlands. Alleen de laatste tijd wordt de kennis niet meer zo in praktijk gebracht, en dan verwaterd ´t toch snel
pi_64012713
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:49 schreef DuTank het volgende:

[..]

Vrouwen
Mensen die binnen komen vallen zonder enig idee te hebben in wat voor een topic ze dat doen
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:55:28 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64012776
Ik wil eigenlijk geen tvp plaatsen, maar heb helemaal niets te vertellen. Oja, toch! Ik heb mijn voedingswaardetabellen weer gevonden! Dus als iemand nog voedingswaardevragen heeft
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_64012788
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mensen die binnen komen vallen zonder enig idee te hebben in wat voor een topic ze dat doen
Over diëten, dat woord komt meerdere malen terug in de OP.
pi_64012806
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik was altijd heel goed in mn talen, vooral nederlands. Alleen de laatste tijd wordt de kennis niet meer zo in praktijk gebracht, en dan verwaterd ´t toch snel
Zeg dat .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64012814
Voor de mensen die iets hartigs op brood willen:

Heinze daily spread, zit veel groente in en maar weinig calorieen. Voor de afwisseling best ok, vooral als je er nog een stoot peper op doet voor een beetje meer pit.
pi_64012846
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:55 schreef DuTank het volgende:

[..]

je bent naast een niet lezende bemoeial ook nog dom

how cute
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 20:00:19 #32
331 Merel
Be here now.
pi_64012904
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:50 schreef Bob. het volgende:

Dus vegetarisch koken kan ik eigenlijk helemaal niet zo goed, tegenover gestelde van die vriendin.
Zij kan ook niet koken, vandaar al die kookboeken die ze krijgt
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 14 december 2008 @ 20:00:22 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64012906
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:57 schreef computergirl het volgende:
Voor de mensen die iets hartigs op brood willen:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Heinze daily spread, zit veel groente in en maar weinig calorieen. Voor de afwisseling best ok, vooral als je er nog een stoot peper op doet voor een beetje meer pit.
Heinz maakt sowieso fantastische producten, met veel zorg voor het gezondheids aspect. Weinig troep en toevoegingen.
Heinz producten beveel ik altijd blind aan.
pi_64012928
Brown Sauce
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 20:02:18 #35
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64012953
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeg dat .
Biecht jij maar eens je lijstje op, truffeltje
  zondag 14 december 2008 @ 20:03:38 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64012979
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:55 schreef DuTank het volgende:

[..]

Oke, nog 1x dan:
1. We zijn allemaal al dun
2. Niemand heeft hier overgewicht
3. We zijn al lekker, en willen alleen nog maar lekkerder worden
4. We sporten bijna allemaal. Veel
5. Ik kom zelden bij de Mac en dat geldt volgens mij voor de rest ook
6. De helft is hier al 10 kg of meer afgevallen, dus we weten best hoe het moet.
7. Zonder dieet ja
8. Het merendeel van de Slankers heeft HBO+ of Uni en kan dus heel goed zelf nadenken. Degenen zonder HBO+ of Uni die hier posten kunnen dat trouwens net zo goed.
9. Nieuwe guru's mogen zich aansluiten in de wachtrij. Er zijn nog zo'n 35 wachtenden voor je
pi_64012998
Tink

binnen 10 minuten heb ik een nieuwe Guru gevonden

mag ik dan jou aanbidden?

Ja doei.
pi_64013059
Ik ben dol op pannekoeken en lees dat er een gezond pannekoeken recept is?? Heeft iemand het recept. Ik lees nog steeds af en toe mee en heb hier al weken niet gepost (kopzorgen en al te veel achter een computer zitten op werk) Maar bij pannekoeken kan ik het niet laten om te reagern :-) Ik wil ook boekwiet pannekoeken!!!
  zondag 14 december 2008 @ 20:07:19 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64013066
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:04 schreef motorbloempje het volgende:
Tink

binnen 10 minuten heb ik een nieuwe Guru gevonden

mag ik dan jou aanbidden?

Ohja! Eindelijk! Eindelijk ontdekt iemand hier mijn talenten
Maar wel buikspieroefeningen doen hè, en opdrukken , dat is de basis van mijn leer.
pi_64013078
nou, gewoon, met volkorenmeelspullie

en dan laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadingen stroop en oude kaas
Ja doei.
pi_64013086
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ohja! Eindelijk! Eindelijk ontdekt iemand hier mijn talenten
Maar wel buikspieroefeningen doen hè, en opdrukken , dat is de basis van mijn leer.
dat moet ik ook écht gaan doen, over een half uurtje, dan is 't eten genoeg gezakt me dunkt
Ja doei.
pi_64013088
Tink, kan jouw lijstje niet ook in de OP? Misschien schrikt het af
  zondag 14 december 2008 @ 20:08:57 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64013104
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef Fruity het volgende:
Ik ben dol op pannekoeken en lees dat er een gezond pannekoeken recept is?? Heeft iemand het recept. Ik lees nog steeds af en toe mee en heb hier al weken niet gepost. Maar bij pannekoeken kan ik het niet laten om te reagern :-) Ik wil ook boekwiet pannekoeken!!!
Gewoon, normaal meel vervangen door boekweit- of volkorenmeel. Of half-om-half doen. Eventueel nog wat bakpoeder erbij om de boel een beetje luchtiger te maken. Of aanmaken met een beetje Spa rood.
pi_64013113
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:08 schreef Chicolate het volgende:
Tink, kan jouw lijstje niet ook in de OP? Misschien schrikt het af
goed idee
Ja doei.
pi_64013116
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
nou, gewoon, met volkorenmeelspullie

en dan laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadingen stroop en oude kaas
is boekweit gewoon volkoren meel dan, gewoon van die kant en klaar pakken of moet je het dan zelf helemaal samenstellen met alle ingrdienten? weet wel hoe je gewoon pannekoeken moet bakken.
pi_64013117
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:00 schreef Merel het volgende:

[..]

Zij kan ook niet koken, vandaar al die kookboeken die ze krijgt

Maar ik heb hier ook een hele rits vega kookboeken, misschien moet ik die eens voor wat anders dan de sier gaan gebruiken.
  zondag 14 december 2008 @ 20:12:42 #47
331 Merel
Be here now.
pi_64013209
Ik vind pannenkoeken ook heerlijk Alleen altijd zo'n gedoe om te bakken! Maar ik koop nu altijd bij de Aldi zo'n pak met een stuk of 10 zakjes pannenkoekmix erin. Ik weet dat ik het net zo goed zelf from scratch kan maken, maar de Aldi is goedkoper dan scratch En van zo'n zakje bak ik precies 4 pannenkoeken, en dat is voor mij de perfecte hoeveelheid. Meer kan ik toch niet op!
  zondag 14 december 2008 @ 20:14:24 #48
331 Merel
Be here now.
pi_64013240
Oh even tussendoor, wie van jullie had Burn after reading nou gezien? Kan iemand me vertellen wanneer de film nou leuk wordt? Want ik sta op het punt om af te haken
pi_64013255
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Biecht jij maar eens je lijstje op, truffeltje

Overigens had ik het lijstje vanochtend al voorspeld.

Ontbijt 1: brinta (1/4 l halfvolle melk)
Ontbijt 2: fruitsalade (alles half: 1 appel, 1 sinaasappel, 1 kiwi) + 2 eetlepels magere kwark
Tussendemiddag : eigengebakken wittig brood (1 ons bloem) + boter + gekookt ei, 1/2 plakje schouderham, dessertlepel jam, 2 sneden eigengebakken krenten-appel-brood.
Avondeten: pizza (ongeveer 2 ons bloem) 1/2 blik tomaat, 1/2 blik tonijn-in-water, 1/3 blik champions, 4 plakjes goudse kaas, 60gr scarmorza (ofzo), 10 kappertjes.
Toetje: 150 ml nepchocola(Bento)gelatinepudding met geslagen room
1 flesje bier
1 rode port (ruby)
4 espresso
pi_64013265
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:09 schreef Fruity het volgende:

[..]

is boekweit gewoon volkoren meel dan, gewoon van die kant en klaar pakken of moet je het dan zelf helemaal samenstellen met alle ingrdienten? weet wel hoe je gewoon pannekoeken moet bakken.
van boekweit heb ik totaal geen verstand sorry, maar als ik pannenkoeken maak (ok, dat doet mn vent dan, dat kan hij wel!) dan is dat van volkorenmeel
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')