Handig. Moet je er nog iets doorheen mikken? ei, melk? of alleen waterquote:Op zondag 14 december 2008 20:12 schreef Merel het volgende:
Maar ik koop nu altijd bij de Aldi zo'n pak met een stuk of 10 zakjes pannenkoekmix erin. En van zo'n zakje bak ik precies 4 pannenkoeken, en dat is voor mij de perfecte hoeveelheid.
Viking volgens mijquote:Op zondag 14 december 2008 20:14 schreef Merel het volgende:
Oh even tussendoor, wie van jullie had Burn after reading nou gezien? Kan iemand me vertellen wanneer de film nou leuk wordt? Want ik sta op het punt om af te haken
boekweit pannekoekjes:quote:Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef Fruity het volgende:
Ik ben dol op pannekoeken en lees dat er een gezond pannekoeken recept is?? Heeft iemand het recept. Ik lees nog steeds af en toe mee en heb hier al weken niet gepost (kopzorgen en al te veel achter een computer zitten op werk) Maar bij pannekoeken kan ik het niet laten om te reagern :-) Ik wil ook boekwiet pannekoeken!!!
Ja, kan je gewoon halen in de beter gesorteerde supermarkt of anders in de reformwinkel. Wat bedoel je eigenlijk met "weet wel hoe je gewoon pannekoeken moet bakken"?Toch niet met zo'n kant-en-klaar pak hè?quote:Op zondag 14 december 2008 20:09 schreef Fruity het volgende:
[..]
is boekweit gewoon volkoren meel dan, gewoon van die kant en klaar pakken of moet je het dan zelf helemaal samenstellen met alle ingrdienten? weet wel hoe je gewoon pannekoeken moet bakken.
Wordt niet leukerquote:Op zondag 14 december 2008 20:14 schreef Merel het volgende:
Oh even tussendoor, wie van jullie had Burn after reading nou gezien? Kan iemand me vertellen wanneer de film nou leuk wordt? Want ik sta op het punt om af te haken
Alleen melk. En er zit vast allerlei niet door SHE goedgekeurde meuk in die pakjes, maar bij een spontane aanval van pannenkoekentrek kan me dat niks schelenquote:Op zondag 14 december 2008 20:15 schreef computergirl het volgende:
Handig. Moet je er nog iets doorheen mikken? ei, melk? of alleen water
quote:Op zondag 14 december 2008 20:16 schreef Vivi het volgende:
Goed plan! DE OP trekt engerds aan. Het is een soort schriftelijk te kort rokje.
Doe je dat tochquote:Op zondag 14 december 2008 20:09 schreef Fruity het volgende:
[..]
is boekweit gewoon volkoren meel dan, gewoon van die kant en klaar pakken of moet je het dan zelf helemaal samenstellen met alle ingrdienten? weet wel hoe je gewoon pannekoeken moet bakken.
morgen meteen maken! thnx en ook ahornsiroop eens proberen, nog nooit gegeten.quote:Op zondag 14 december 2008 20:16 schreef SHE het volgende:
[..]
boekweit pannekoekjes:
300ml soja of rijstmelk ( ongeveer, kijk even hoe dik je'm wil maken )
1 scheutje limoensap/citroensap ( theelepel )
1 theelepel zonnebloemolie
150 gram boekweitmeel
1 theelepel bakpoeder
150 gram rijstmeel ( als je het helemaal glutenvrij wilt ) of gewoon volkorenmeel als je daar geen last van hebt
snuf zout ( half theelepeltje )
garneren met: Ahorn siroop! en fruit
alle natte dingen mengen, dan alle droge dingen mengen. Pan op vuur, olie erin, met pollepel klein pannekoekje maken.
Maak het beslag zo dik als je wilt, meer meel als je dikker wilt. Wil je dunner, dan meer rijstmelk toevoegen. ( flensjes bijv )
Eventueel kun je er plakjes banaan op leggen en meebakken, of ananas.
Als ze gaar zijn,op bordje leggen en er ahorn siroop over gieten.
Ja? dat heb ik echt nog nooit gedaan, behalve bij appelpannenkoeken. Ik doe er wel eens een zakje vanillesuiker inquote:
[DuTank]quote:Op zondag 14 december 2008 20:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
dus teveel, en te slecht... maja moet kunnen he?
Maar jij was toch niet van de soja, eigenlijk??quote:Op zondag 14 december 2008 20:26 schreef SHE het volgende:
Oh ja, en de reden dat er geen ei in mijn recept zit, is omdat dat vet scheelt, en helemaal niet nodig is.
scheelt 4 gram vet. Deze pannekoekjes mag je dan ook eten tot je erbij nee pleurt. Ze zijn vet en crap-free
hahaaaaa dat hadie kunnen zeggen iddquote:Op zondag 14 december 2008 20:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[DuTank]
Als je dat blijft denken blijf je een vadsig varken
[/DuTank]
Daarom staat er ook soja OF rijstmelk.quote:Op zondag 14 december 2008 20:30 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar jij was toch niet van de soja, eigenlijk??
Ik weet niet waarom, maar ik had op de een of andere manier verwacht dat je het dan ook niet als optie zou gevenquote:Op zondag 14 december 2008 20:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Daarom staat er ook soja OF rijstmelk.
Ik gebruik zelf nauwelijks soja producten.
Er zijn helaas niet veel opties als je melk wil vervangen, behalve rijst of sojaquote:Op zondag 14 december 2008 20:46 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ik had op de een of andere manier verwacht dat je het dan ook niet als optie zou geven.
hoeveel wat? Als je op vet doelt dan is dan 4 gram tot 6 vet per dooier ( afhankelijk van soort ei ). In eiwit zit namelijk geen vet.quote:Op zondag 14 december 2008 20:43 schreef loveli het volgende:
Weet iemand hoeveel er in eigeel zit? Ik kan het wel vinden per dooier, maar niet per 100 ml. Zal wel niet heel veel impact hebben op de hoeveelheden die ik gebruik, maar de kerst komt er weer aan en ik gebruik graag eigeel voor sausjes en toetjes.
Want melk is te vet? [noobmodus]quote:Op zondag 14 december 2008 20:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Er zijn helaas niet veel opties als je melk wil vervangen, behalve rijst of soja
Hoeveel kcal, maar dan per volume-eenheid en niet per stuk. Als ik binnenkort aan de slag ga tik ik geen eitjes, maar schenk ik eigeel uit het pak.quote:Op zondag 14 december 2008 20:52 schreef SHE het volgende:
[..]
hoeveel wat? Als je op vet doelt dan is dan 4 gram tot 6 vet per dooier ( afhankelijk van soort ei ). In eiwit zit namelijk geen vet.
3 dooiers per 100 gram, elke dooier ongeveer 80-100 kcal, dus 100 ml telt zo'n 250-300 kcal.quote:Op zondag 14 december 2008 20:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel kcal, maar dan per volume-eenheid en niet per stuk. Als ik binnenkort aan de slag ga tik ik geen eitjes, maar schenk ik eigeel uit het pak.
Heb seizoen 1 hier op dvd liggen, maar ben nog niet verder dan 3 afleveringen gekomen. Ik kom er niet goed "in", dus ik bewaar het voor laterquote:Op zondag 14 december 2008 20:56 schreef Vivi het volgende:
Kim, heb je de Soprano's ook al gekeken?
Jouw boek zegt hetzelfde als 'mijn' sitequote:Op zondag 14 december 2008 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn voedingswaardetabel zegt:
Per 100 gram eigeel
353 kcal
16,1 g proteine
31,9 g vet
5,5 g vet (MUF - geen idee wat dit moet betekenen)
1260 mg cholesterol
Een eigeel is volgens dit boek gemiddeld 19 gram.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |