quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:57 schreef Grulez het volgende:
Goed topic.
Heb meteen even naar m gekeken toen ik het las.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:11 schreef donroyco het volgende:
Aanvoerder Jong Oekraïne verongelukt
RIP eerst, hoe goed was deze jongen in FM, iemand een screen?
Net echt als die Amerikanen weg gaan.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:33 schreef sjimz het volgende:
Liverpool is aardig naar de klote aan het gaan.
Hopelijk kan ik volgend seizoen Torres ofzo voor een prikkie overnemen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt maar ik heb op dit moment geen transfergeld tot beschikkingquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:59 schreef JantjeW het volgende:
Als ze onder curatele staan moet je 't gewoon meteen proberenVaak grijpen die curators dan in omdat het goed is voor de financiën van de club.
TVP ook
Hoeveel seizoenen speel jij in een week?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Klopt maar ik heb op dit moment geen transfergeld tot beschikking
Ik sta met nog 3 wedstrijden te gaan 2e in de PL met 1 punt achterstand op Arsenal.
Ik eindig sowieso in de top 3 dus CL voetbal is al binnen met Leeds!
Dit is mijn 4e seizoen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Hoeveel seizoenen speel jij in een week?
Dan nog... ik speel voor mijn gevoel al veel FM en heb pas 1 seizoen afgerond...quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit is mijn 4e seizoen.
Er zijn al users die al in het 5e of 6e seizoen zitten hoor
Netjes.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:11 schreef MMUFC het volgende:
Ben maar eens wat spelers gaan verkopen..
De spelers die ik verkocht stonden ook op de transferlijst:
Jason Culina 1,3m waard verkocht voor 2,9m
Danko Lazovic 2,7m waar, verkocht voor 6,25m
Carlos Salcido 1m waar, verkocht voor 7,5m
Netjess!!quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:34 schreef Spougle het volgende:
[ afbeelding ]
Al bijna Kampioenvolgende wedstrijd tegen Inter in de kwart Finale van de Champions League. Zal erg lastig worden, want ik had ook al erg veel moeite met AC Milan me keeper deed het gelukkig erg goed en ik won op het uit doelpunt.
Wat ik merk aan FM09 is dat het middenveld heel erg belangrijk is.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:22 schreef Scorpie het volgende:
Damn, ik speel echt te vaak gelijk. Hoe kan je dti voorkomen? Nog aanvallender spelen?
Jezus, hoe knapquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:10 schreef sjimz het volgende:
Kampioenen ole ole!
In mijn 2e seizoen in de PL is het me dan gelukt.
Grote helden van het seizoen waren Sakho, Delph, Barton en Milevskyi.
[ afbeelding ]
Ik heb in mijn eerste seizoen een tijdje 3-5-2 gespeeld en de resultaten waren inderdaad veel beter dan een 4-4-2. Ik denk dat ik nu weer 3-5-2 ga spelen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wat ik merk aan FM09 is dat het middenveld heel erg belangrijk is.
Ik speel daarom maar met 3 verdedigers waarvan er 2 mandekkers zijn en 1 libero die zowel voor als achter de 2 verdedigers steeds opduikt.
Dit kan omdat eigenlijk alle tegenstanders met 2 spitsen spelen.
Hierdoor zet ik 5 man op het middenveld waaronder 1 Verdedigende middenvelder met de instructies van een aanvallende middenvelder.
Hierdoor creëer ik echt vaak een man meer situatie en scoor ik vrij gemakkelijk terwijl ik weinig doelpunten tegen krijg.
3-1-4-2 met de 2 buitenste op de positie van rechtermiddenvelder en linkermiddenvelder maar met de taken van vleugelspelers en de verdedigende middenvelder met de taken van een aanvallende middenvelder.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik heb in mijn eerste seizoen een tijdje 3-5-2 gespeeld en de resultaten waren inderdaad veel beter dan een 4-4-2. Ik denk dat ik nu weer 3-5-2 ga spelen.
Hoe heb jij jouw middenvelders neergezet? Alle vijf op een rij of een soort 3-1-3-1-2 opstelling?
Je kan om meer geld vragen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:42 schreef Daniane het volgende:
Ik heb FM gekocht! Héhé.
In de ongelovelijke kou naar E-plaza gefietst! Ook nog die fucking wind tegen, gvd.
Ziet er tot nu mooi uitMaarja. heb 3 mil transferbudget @ ajax
Ik ga sno maar eens proberen te verpatsen.
Driemaal raden wie er de komende wedstrijden even mag toekijken!quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:06 schreef RayMania het volgende:
Dit is echt het toppunt. Ik sta 1-0 voor, 90', keeper van tegenstander gaat mee bij een corner, corner wordt tegengehouden en ik breek uit. Zonder keeper loopt Christanus op open goal af en schiet van elf meter over!!!!
http://wiki.fok.nl/index.php/Tvpquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:09 schreef bn37 het volgende:
wat is een tvp en wat is een pdf ?
terug vind post, en die andere geen ideequote:
Is dat een regen? Geen regen, dan zou ik graag een screentje willen, wel een regen, dan nogquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:41 schreef Svnn het volgende:
[ afbeelding ]
kijk hoe ziek:D waarde 9 miljoen hahaha:D dit kan ik niet weigeren
Ik heb zo het vermoeden dat een screentje van de stats wordt bedoeld.quote:
Helaas nietquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:56 schreef andre347 het volgende:
Spelen de reserves van Leeds niet in een competitie?kom ik nu pas achter
Je gaat gekopieerd worden sjimz, iedereen wil na 4 seizoenen met Leeds de Premier League winnen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:32 schreef Grulez het volgende:
Hoe heb je de teaminstructions ingesteld sjimz?
Het liefst natuurlijk in 3quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:41 schreef Juk het volgende:
[..]
Je gaat gekopieerd worden sjimz, iedereen wil na 4 seizoenen met Leeds de Premier League winnen.
Nee gaven ze niet.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:51 schreef Spougle het volgende:
[..]
Je kan om meer geld vragen.Meestal doen ze dat wel, dan heb je zo een 11 miljoen te besteden.
Da heb ik nog nooit gezienquote:Op zaterdag 13 december 2008 17:50 schreef Daniane het volgende:
[..]
Wie wil de 10 euro korting van voetbalshop.nl die bij mijn spel zat? Ik doe er toch niks mee.
Heb al een Ajax shirt en geen behoefte om een van een andere club te kopen.
Eerste die wil krijgt de code.
Dat heb ik ook ja, bug zekerquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:03 schreef DaMart het volgende:
Hebben meer mensen er last van dat als je naar de summary van de history van een competitie gaat, je een leeg scherm te zien krijgt?
Je mag hem hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:58 schreef sezten het volgende:
[..]
Da heb ik nog nooit gezienen ze hebben ook een Sevilla shirt!!
![]()
![]()
Kzou die code wel heel graag willenik krijg het er echt warm van
2de helft moet je proberen te counteren, aangezien zij veeeel meer zullen aanvallen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:17 schreef RayMania het volgende:
Waarom komen tegenstanders altijd terug bij een 2-0 achterstand in de rust?.
Echt, elke keer weer.
Ik speel meestal de hele wedstrijd dezelfde tactiek. Zou het echt helpen om die halverwege de wedstrijd aan te passen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:20 schreef sezten het volgende:
[..]
2de helft moet je proberen te counteren, aangezien zij veeeel meer zullen aanvallen.
Euh, dat doe ik. Met tijd rekken volquote:Op zaterdag 13 december 2008 19:20 schreef sezten het volgende:
[..]
2de helft moet je proberen te counteren, aangezien zij veeeel meer zullen aanvallen.
Misschien dat dat tijdrekken in je nadeel gaat werken?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
Euh, dat doe ik. Met tijd rekken vol. Alsnog de gelijkmaker tegen in de 90'.
Preston North End? of Q.P.R?quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:08 schreef bn37 het volgende:
ik krijg morgen mij football manager 09 eindelijk binnen:D
maar ik wil graag een team zijn in de championship (competitie onde de premier league)
het team moet strijden tegen degradatie en niet in de min staan
welke club zou ik moeten kiezen? en weten jullie ook al leuke spelers die ik kan contracteren?
bvd
Zou erg triest zijn als dat gebeurt, niet?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Misschien dat dat tijdrekken in je nadeel gaat werken?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
Euh, dat doe ik. Met tijd rekken vol. Alsnog de gelijkmaker tegen in de 90'.
Tijdrekken vanaf ~75-80ste minuut is het bestquote:Op zaterdag 13 december 2008 19:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Misschien dat dat tijdrekken in je nadeel gaat werken?
Nou, blijkbaar dus niet.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:24 schreef sezten het volgende:
[..]
[..]
Tijdrekken vanaf ~75-80ste minuut is het best
Is dat niet raar, halverwege de wedstrijd van een aanvallende tactiek omschakelen naar verdediging + counter?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:20 schreef sezten het volgende:
[..]
Kopieer je nou serieus tactieken van een ander?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:23 schreef andre347 het volgende:
[..]
Preston North End? of Q.P.R?
Ik speel met Leeds een standaard 4-4-2 met twee snelle spitsen. De mentaliteit van de spelers heb ik ingesteld naar de Role-Theory van TT&F09.
Ongeveer zo: [ afbeelding ]
Volgens mij is dat een programma om het omvormen van je tactieken makkelijker te maken. Hoef je niet zoveel te klikken enzo.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Kopieer je nou serieus tactieken van een ander?
Maar als je met 2-0 voor staat, tevens hoeven je spelers dan minder, in vergelijking, inspanning te doen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is dat niet raar, halverwege de wedstrijd van een aanvallende tactiek omschakelen naar verdediging + counter?
Linkje naar download?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:23 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ik speel met Leeds een standaard 4-4-2 met twee snelle spitsen. De mentaliteit van de spelers heb ik ingesteld naar de Role-Theory van TT&F09.
Neuh, die hebben bakken geldquote:
Euhm nee.. hele tactic zelf gemaaktquote:Op zaterdag 13 december 2008 19:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Kopieer je nou serieus tactieken van een ander?
Hoe helpt het jou dan? Want bij mij merkt ik er eerlijk gezegd weinig van. Ik blijf zeer wisselvallig presteren, ook na het lezen van die pdf.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:35 schreef DaMart het volgende:
Ik merk dus ook dat het lezen van die pdf echt helpt. Heb nog niet eerder in het spel zo'n goede start bij een club meegemaakt. Acht gespeeld, 5 gewonnen, 2 gelijk en 1 verloren. Veendam bezet momenteel de 3e plek in de Eerste Divisie, terwijl een 16e plaats voorspeld werd. Nacompetitie lijkt mij zeker haalbaar met dit team.
Ik heb heel lang mijn eigen plan getrokken, en daarop de tactische instellingen aangepast. Ik heb nu eens goed gekeken naar die pdf en een van de standaardtactieken daaruit toegepast. Daarop heb ik, met de nieuwe inzichten in het achterhoofd, een paar kleine wijzigingen aangebracht.quote:Op zondag 14 december 2008 00:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoe helpt het jou dan? Want bij mij merkt ik er eerlijk gezegd weinig van. Ik blijf zeer wisselvallig presteren, ook na het lezen van die pdf.
Kijk jij überhaupt eerst naar je selectie en past daar een tactiek op aan, of heb jij al een tactiek in je hoofd bij die club en koopt daarvoor nog spelers aan om maar zo te kunnen spelen? En als je die tactiek hebt, ga je dan standaard uit van één van die speelstijlen die daar staan benoemd (die van die trainers) of wijk je er ook wel eens compleet van af?
Iedere goede opstelling is ook na lang proberen en testen tot stand gekomen. Misschien werkt het al niet als je 1 andere speler hebt.quote:Op zondag 14 december 2008 00:16 schreef Grulez het volgende:
De opstelling van sjimz helpt bij mij voor geen meter. Geen enkele variant geeft me overwinningen oid...
Klopt...quote:Op zondag 14 december 2008 00:28 schreef Juk het volgende:
[..]
Iedere goede opstelling is ook na lang proberen en testen tot stand gekomen. Misschien werkt het al niet als je 1 andere speler hebt.
Daarom kopieer ik ook nooit een opstelling. Dat werkt zelden.
Kijk naar je selectie, bedenk wat je nodig heb en ga scouten.quote:Op zondag 14 december 2008 10:46 schreef bn37 het volgende:
ik begin een carriere met QPR welke aankopen zou ik moeten gaan doen?
Duh, het is ook afhankelijk wat voor spelersmateriaal je zelf hebtquote:Op zondag 14 december 2008 00:16 schreef Grulez het volgende:
De opstelling van sjimz helpt bij mij voor geen meter. Geen enkele variant geeft me overwinningen oid...
Agueroquote:Op zondag 14 december 2008 12:43 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb flink wat mogen uitgeven en hoop met deze selectie mijn 2e kampioenschap te bemachtigen en hopelijk ver te komen in de Champions League.
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel aanbiedingen van andere clubs je al naast je neer hebt mogen leggen met al deze successenquote:Op zondag 14 december 2008 12:43 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb flink wat mogen uitgeven en hoop met deze selectie mijn 2e kampioenschap te bemachtigen en hopelijk ver te komen in de Champions League.
Er stroomde bij mij in de jeugd van Leeds een speler door die de nieuwe Owen wordt genoemd. Hij is nu trouwens wel geblesseerdquote:Op zondag 14 december 2008 12:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
Met Leeds heb ik trouwens de nieuwe Platini gekocht.
Hopen dat hij inderdaad net zo goed wordt
2 keer Tottenhamquote:Op zondag 14 december 2008 13:11 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel aanbiedingen van andere clubs je al naast je neer hebt mogen leggen met al deze successen.
Met recht dus de nieuwe Owen als ie vaak geblesseerd isquote:Op zondag 14 december 2008 13:13 schreef andre347 het volgende:
[..]
Er stroomde bij mij in de jeugd van Leeds een speler door die de nieuwe Owen wordt genoemd. Hij is nu trouwens wel geblesseerd
In je documenten -> Sports interactive -> FM09 -> Graphics (zelf aanmaken als je die nog niet hebt)quote:Op zondag 14 december 2008 15:25 schreef superjood het volgende:
Ik heb een logo pack gedownload maar waar vind ik nu het mapje waar ik die in moet plaatsen. Vind nergens een football manager 2009 mapje. Heb hem via steam geinstaleerd. Alvast bedankt
quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:23 schreef andre347 het volgende:
[..]
Heb walter verkocht voor 65 miljoen(H)quote:Op maandag 15 december 2008 02:10 schreef kweek89 het volgende:
en weer kampioen met Salzburg.
na een teleurstellend vorig seizoen(5e) dit jaar 5 wedstrijden vantevoren kampioen
Walter & vd Wiel zijn de helden van mijn team.
en Piccolo is een fking held
Te triest voor woordenquote:Op maandag 15 december 2008 11:18 schreef bear87 het volgende:
Die amateurs van een genie scoutDit jaar moet je betalen voor de functie om CA en PA te zien, maar die stakker krijgt het niet voor elkaar om zijn website langer dan 3 uur lang online te houden..ben benieuwd hoeveel mensen daarvoor zullen betalen met zo'n site..haha
Misschien maak je veel vijanden onder andere coaches?quote:Op maandag 15 december 2008 12:54 schreef Reddiablo het volgende:
heb 5 keer de dubbel in Oostenrijk gewonnen, maar telkens wordt die achterlijke Daxbacher van Austria kampioen, zelfs als ze 3e of 4e worden :s
Lijkt mij gewoon een duidelijke bug? Als wat meer mensen er even op reageren....quote:Op maandag 15 december 2008 14:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Misschien maak je veel vijanden onder andere coaches?
Twee zwaluwen maken nog geen zomer.quote:Op maandag 15 december 2008 14:51 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon een duidelijke bug? Als wat meer mensen er even op reageren....
Ook een bug is dat veel spelers er wel erg snel mee stoppen. Vaak met 33 al en zelfs 31 komt regelmatig voor. In mijn game althans.
Die ben ik nog niet tegengekomen, gelukkig. Er van uit gaande dat je de patch geïnstalleerd hebt: heb je je spel voor of na de installatie van de patch aangemaakt? Bij sommige bugs schijnt dat uit te maken.quote:Op maandag 15 december 2008 15:40 schreef Grulez het volgende:
Ik word een beetje gek van die spookdoelpunten. Ineens een doelpunt erbij in de einduitslag, maar in de wedstrijd zelf is ie niet gevallen...
Ah ok. Ja allebei ofzo... Het installeren ging wat apart, maar ineens deed ie het...quote:Op maandag 15 december 2008 16:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die ben ik nog niet tegengekomen, gelukkig. Er van uit gaande dat je de patch geïnstalleerd hebt: heb je je spel voor of na de installatie van de patch aangemaakt? Bij sommige bugs schijnt dat uit te maken.
De Engelse competities zijn op dat gebied volgens mij wel de zwaarste. In de lagere competities speel je sowieso 46 of 48 competitie wedstrijden en doe je maar aan de JPT, FAcup en CarlingCup.quote:Op maandag 15 december 2008 15:54 schreef Saviola het volgende:
Ik speel nu met Nottingham Forest, allemaal leuk en wel maar hoe hou je in godsnaam al je spelers fitOp zondag spelen, op dinsdag weer, op donderdag een inhaalwedstrijd, op zaterdag weer League, op dinsdag league cup of FA Cup.. (en dan zwijg ik nog van replays), beetje druk hoor
Wanneer gaat die dan uitgebracht worden?quote:Op maandag 15 december 2008 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik wacht nog even op de tweede patch en ga dan weer spelen... die 'bug' van niet scorende spitsen is dan hopelijk opgelost
Misschien wel rond kerst.quote:Op maandag 15 december 2008 16:34 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Wanneer gaat die dan uitgebracht worden?
Niet scorende spits ?!?quote:Op maandag 15 december 2008 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik wacht nog even op de tweede patch en ga dan weer spelen... die 'bug' van niet scorende spitsen is dan hopelijk opgelost
Ik scoor over het algemeen vrij weinig terwijl ik toch erg aanvallend speel en ook niet de misselijkste spitsen heb lopen.... dat gaat frustrerenquote:Op maandag 15 december 2008 16:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet scorende spits ?!?
Volgens mij doe je zelf iets verkeerd dan.
Of bedoel je: Lage cijfers voor spits ?
Ik stel sowieso de tactiek voor elke speler individueel in. Dat is niet zoveel werk en daardoor kun je spelers heel wat effectiever inzetten.quote:Op maandag 15 december 2008 16:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik scoor over het algemeen vrij weinig terwijl ik toch erg aanvallend speel en ook niet de misselijkste spitsen heb lopen.... dat gaat frustreren
Ik weet niet of jullie al een goedlopende tactiek hebben gevonden waarin je veel scoort?
Ik gebruik maar 1 spits in mijn systeem, die scoort dan ook het merendeel van mijn doelpunten. De buitenspelers zijn vooral aangevers. Mijn aanvallend ingestelde middenvelder heeft een goed afstandsschot en mag daarom ook vaker van afstand schieten.quote:Op maandag 15 december 2008 16:53 schreef Grulez het volgende:
Tuyp heeft er bij mij al 16 in liggenMijn andere spitsen scoren daarentegen bijna nooit.
Dan ligt het denk ik aan je tactiek.quote:Op maandag 15 december 2008 16:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik scoor over het algemeen vrij weinig terwijl ik toch erg aanvallend speel en ook niet de misselijkste spitsen heb lopen.... dat gaat frustreren
Ik weet niet of jullie al een goedlopende tactiek hebben gevonden waarin je veel scoort?
Ja 46 wedstrijden in de Championship.quote:Op maandag 15 december 2008 16:24 schreef John.Milton het volgende:
De Engelse competities zijn op dat gebied volgens mij wel de zwaarste. In de lagere competities speel je sowieso 46 of 48 competitie wedstrijden en doe je maar aan de JPT, FAcup en CarlingCup.
Ik probeer altijd Gianni Nanni te kopen, volgens mij zit die normaal bij Bologna.quote:Op maandag 15 december 2008 19:22 schreef Daniane het volgende:
Weet iemand een goede physio die ook haalbaar is en geen achterlijk hoog salaris wil?
Klopt ja, het helpt ook wel dat N. Forest een stadion van 30.000 toeschouwers heeft en het bijna elke keer uitverkocht was dit seizoen, dat zorgde voor een stabiele winstmarge elke maand. Plus heb toch nog redelijk wat spelers op overschot kunnen verkopen.quote:Op maandag 15 december 2008 18:46 schreef John.Milton het volgende:
In de lagere competities is het stukken lastiger om (structureel) winst te maken. De TV-gelden zijn er over het algemeen erg laag en pas als je een beetje ver in de beker komt krijg je goed betaald voor een overwinning.
Door het hoge aantal wedstrijden speel ik wedstrijden tegen mindere teams met een veredeld B-team.
Ik maak normaal zoveel mogelijk gebruik van jonge spelers, zeker in het begin wil ik een team samenstellen dat nog voldoende kan groeien. Nadeel is dat die halverwege het seizoen wel vaak vermoeid raken. Dan moet je wel rouleren.quote:Op maandag 15 december 2008 19:34 schreef Saviola het volgende:
[..]
Klopt ja, het helpt ook wel dat N. Forest een stadion van 30.000 toeschouwers heeft en het bijna elke keer uitverkocht was dit seizoen, dat zorgde voor een stabiele winstmarge elke maand. Plus heb toch nog redelijk wat spelers op overschot kunnen verkopen.
Een veredeld B-team stel ik zelf eigenlijk zelden op (of ik moet al dik kampioen zijn ofzo), ik hou niet zo van roteren en kies meer voor continuïteit, als je een scorende spits hebt waarom zou je die dan op de bank laten. Plus kampioenschappen worden gewonnen tegen de kleine teams
Dat is iets wat me bij de laatste paar versies van FM steeds vaker is opgevallen ja... consistentie in prestaties is niet makkelijk meer te bereikenquote:Op maandag 15 december 2008 21:31 schreef andre347 het volgende:
Wat ik wel minder vind aan FM is dat je tactic na een paar (soms ongelooflijk) goeie wedstrijden (winnen van Everton en Portsmouth in de LC) zomaar door je spelers wordt omgetoverd naar een bagger taktiek. Hele voorbereiding (o.a 3-0 winst op AZ) + eerste 10 wedstrijden in de Championship scoor je aan de lopende band om dan vervolgens 5 wedstrijden op rij niet te scoren
/signquote:Op maandag 15 december 2008 21:31 schreef andre347 het volgende:
Wat ik wel minder vind aan FM is dat je tactic na een paar (soms ongelooflijk) goeie wedstrijden (winnen van Everton en Portsmouth in de LC) zomaar door je spelers wordt omgetoverd naar een bagger taktiek. Hele voorbereiding (o.a 3-0 winst op AZ) + eerste 10 wedstrijden in de Championship scoor je aan de lopende band om dan vervolgens 5 wedstrijden op rij niet te scoren
Had het eerste seizoen met Leeds 2 spitsen die allebei rond de 25 keer hebben gescoord, dus ik denk dat het aan je tactiek ligt inderdaad.quote:Op maandag 15 december 2008 16:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
al op staf gezocht met het volgende kenmerk: conditietraining 18+?quote:Op maandag 15 december 2008 19:22 schreef Daniane het volgende:
Weet iemand een goede physio die ook haalbaar is en geen achterlijk hoog salaris wil?
Hij zoekt een physio, geen conditietrainer.quote:Op maandag 15 december 2008 23:38 schreef reconnect het volgende:
[..]
al op staf gezocht met het volgende kenmerk: conditietraining 18+?
Zijquote:Op maandag 15 december 2008 23:53 schreef Juk het volgende:
[..]
Hij zoekt een physio, geen conditietrainer.
Maar een psysiotherapy +18, no job en aanvinken dat je assistent niet haalbare target weglaat kom je toch ook een heel eind?
Thanks!quote:Op maandag 15 december 2008 19:33 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik probeer altijd Gianni Nanni te kopen, volgens mij zit die normaal bij Bologna.
Vrouwen en voetbal(games) dat kan natuurlijk niet hè?quote:
Ze zoekt eerst de beste penicure en haarstylist op en dan blijft er nog nauwelijks budget over... En daarvan koopt ze vast Daniel de Ridder en Ronaldo oid ipv een goedkope regenquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Vrouwen en voetbal(games) dat kan natuurlijk niet hè?![]()
Het is wel fijn dat ze nu ook écht een vrouw kan zijn in FM09.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:44 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ze zoekt eerst de beste penicure en haarstylist op en dan blijft er nog nauwelijks budget over... En daarvan koopt ze vast Daniel de Ridder en Ronaldo oid ipv een goedkope regen![]()
Idd. Homoseksualiteit komt tenslotte in de beste families voor.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is wel fijn dat ze nu ook écht een vrouw kan zijn in FM09.
Getuigt natuurlijk van een geslaagde emancipatie. Eindelijk.
Heb nog niet uitgeprobeerd of je ook een affaire kan beginnen met een speler, om zijn 'moraal op te vijzelen'...
quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heb nog niet uitgeprobeerd of je ook een affaire kan beginnen met een speler, om zijn 'moraal op te vijzelen'...
Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Vrouwen en voetbal(games) dat kan natuurlijk niet hè?![]()
Haha neeeeee.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:44 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ze zoekt eerst de beste penicure en haarstylist op en dan blijft er nog nauwelijks budget over... En daarvan koopt ze vast Daniel de Ridder en Ronaldo oid ipv een goedkope regen![]()
Ja vind ik ook. Hele tijd "hij" genoemd worden is ook niet zo geweldig.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is wel fijn dat ze nu ook écht een vrouw kan zijn in FM09.
Getuigt natuurlijk van een geslaagde emancipatie. Eindelijk.
Je bent al bezet?quote:
En wat zei je? Was je voor of tegen seks in de voetballerij?quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:13 schreef Daniane het volgende:
[..]
Bij mijn eerste persconferentie vroegen ze meteen over seksisme in voetbal
"Je aanstelling als manager van AFC Ajax heeft een hoop mensen verbijsterd. Zij zien voetbal toch als een mannenspel. Denk je dat er in de voetballerij sprake is van seksisme?"quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:34 schreef Grulez het volgende:
[..]
En wat zei je? Was je voor of tegen seks in de voetballerij?
Niet erg!quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:36 schreef Juk het volgende:
[..]
Excuses, ging er blind vanuit dat het over een hij ging
ja ben ook benieuwd hoe dat mogelijk isquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:21 schreef Spougle het volgende:
[..]
Een vrouw die een voetbal game speelt die niet bezet is? Mis ik iets?
De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:21 schreef Spougle het volgende:
[..]
Ja, ze is voor Ajax!quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:21 schreef Spougle het volgende:
[..]
Nee, in principe reageer ik altijd positief op andere coaches - zelfs als ze nu nog durven te zeggen dat ik geen kampioen ga wordenquote:Op maandag 15 december 2008 14:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Misschien maak je veel vijanden onder andere coaches?
Louis van Gaal ga ik altijd keihard tegenin. Aan het begin met mijn Feyenoord save was hij nog wel positief maar na 1 seizoen was het echt elke keer haat en nijdquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:43 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Nee, in principe reageer ik altijd positief op andere coaches - zelfs als ze nu nog durven te zeggen dat ik geen kampioen ga worden
zo kan het ook idd, is wat makkelijkerquote:Op maandag 15 december 2008 23:53 schreef Juk het volgende:
[..]
Hij zoekt een physio, geen conditietrainer.
Maar een psysiotherapy +18, no job en aanvinken dat je assistent niet haalbare target weglaat kom je toch ook een heel eind?
Dat is de bedoeling toch ook?quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:38 schreef reconnect het volgende:
[..]
zo kan het ook idd, is wat makkelijkermaar als ik op die manier zoek, komen er ook altijd (goede) physio's bij te staan
Dan wil ik een speler hebben, willen ze niet verkopenquote:Op dinsdag 16 december 2008 20:36 schreef Juk het volgende:
[..]
Louis van Gaal ga ik altijd keihard tegenin. Aan het begin met mijn Feyenoord save was hij nog wel positief maar na 1 seizoen was het echt elke keer haat en nijd
Goed, en nadat zijn site al dagen down was lijkt de full version nu gratis verkrijgbaarquote:Op maandag 15 december 2008 11:18 schreef bear87 het volgende:
Die amateurs van een genie scoutDit jaar moet je betalen voor de functie om CA en PA te zien, maar die stakker krijgt het niet voor elkaar om zijn website langer dan 3 uur lang online te houden..ben benieuwd hoeveel mensen daarvoor zullen betalen met zo'n site..haha
Veel geld daar in Salzburg?quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:42 schreef Jasza het volgende:
Net game gestart met RB Salzburg, aankopen:
Gueirerro(die poolse importhoer), Mata(van Valencia), Makinwa, Stranzl en Juan Pablo Rodriquez
Net 3-0 gewonnen van Hertha in de 1e ronde UEFA cup, 2 goals van mij in de extra tijd.
Miljoen of 15 ja, en de meeste waren transfer listed en voor Salzburg erg handig natuurlijk.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:28 schreef Saviola het volgende:
[..]
Veel geld daar in Salzburg?
Ik zit nu ongeveer halverwege mn 2de seizoen met Nottingham Forest, ik dacht dat het erg zwaar zou worden maar dan krijg je 42 miljoen aan TV geldenIk heb haast een volledig nieuw elftal kunnen uitbouwen met o.a. Vertonghen, Miguel Torres, Insua, Mathieu, Luis Jimenez, Zarate, etc. Chelsea en ManUtd staan 1 & 2 en ik ben met Arsenal en Liverpool in gevecht om plaats 3 en 4. Heb tegen alle vier al gespeeld, gewonnen bij Chelsea (0-1) en thuis tegen Liverpool (2-1), gelijk thuis tegen Arsenal (1-1) en verloren bij ManUtd (2-1).
UEFA Cup spelen we ook na de League Cup finale vorig jaar; eerst voorbij FC Moskou en daarna in de poules gewonnen van Zurich (3-0), Lazio (4-3), uit bij CSKA (1-3) en gelijk bij Zaragoza (1-1) dus groepswinnaar. Volgende ronde tegen het altijd lastige Zilina.
Nicequote:Op woensdag 17 december 2008 16:53 schreef Eric_Cantona het volgende:
Hij zit in mijn game al bij Real Madrid, is dus geen regen
Maar er was een blessuregeval in de extra tijd, dus dan heeft de scheidsrechter er wat extra bijgedaanquote:Op woensdag 17 december 2008 18:48 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Extra tijd was maar 4 minuten.
![]()
Ik zit inmiddels eind 2010, wil je dat zien? En zo ja, wat precies ..quote:Op woensdag 17 december 2008 17:45 schreef bn37 het volgende:
kan iemand een screentje maken van de selectie van QPR?
Daar kan ik niet veel mee, ik ga niet 20 screens maken van de spelersquote:Op woensdag 17 december 2008 18:53 schreef bn37 het volgende:
gewoon een beetje hoe goed de spelers zijn...
Weet ik ook wel, maar ik baalde gewoon.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:51 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Maar er was een blessuregeval in de extra tijd, dus dan heeft de scheidsrechter er wat extra bijgedaan.
Oparequote:Op woensdag 17 december 2008 16:51 schreef Hofpleinfontein het volgende:
In m'n derde seizoen eindelijk weer eens succes.Na het veroveren van de beker in het 2e seizoen is de UEFA cup weer in Rotterdam!Geheel onverwacht gewonnen van Valencia.Helaas kan ik daar geen screentje meer van maken want ben alweer aan mijn 4e seizoen begonnen.
Heb wel een aardige selectie:
[ link | afbeelding ]
Een hoop talentjes uitgeleend aan Excelsior.
Deze man is trouwens een held:Daniel Opare.Weet niet of het een regen is?
[ link | afbeelding ]
Gehaald voor 250K en verkocht voor 21 miljoen
Sulejmani mag eerst wel eens laten zien dat hij bij een topclub ook z'n spel kan spelen. Bij Heerenveen is dat misschien leuk, maar Sulejmani is absoluut nog niet goed genoeg voor een topclub. Hij ontstijgt Ajax ook echt niet op het moment en dus is die rating niet zo hoog.quote:Op donderdag 18 december 2008 14:57 schreef Spougle het volgende:
Bij Ajax zijn echt de verkeerde spelers goed . Zo zijn Bakkie en Enoh echt veels te goed, misschien word Enoh ooit nog wel is zo goed, maar dat is ie nog lang niet. En dan zijn spelers als Suarez Sulejmani en Vertonghen weer net iets te slecht naar mijn mening. En spelers als Darko Bodul en Daley Blind zijn geen eens kleine talentjes.
Gelukkig heeft Mickey pas 3/4 wedstrijden 90 minuten gespeelt en 2 goals gemaakt en 1 assistquote:Op donderdag 18 december 2008 18:02 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Sulejmani mag eerst wel eens laten zien dat hij bij een topclub ook z'n spel kan spelen. Bij Heerenveen is dat misschien leuk, maar Sulejmani is absoluut nog niet goed genoeg voor een topclub. Hij ontstijgt Ajax ook echt niet op het moment en dus is die rating niet zo hoog.
Al 3 competitiedoelpuntenquote:Op donderdag 18 december 2008 18:16 schreef superjood het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Mickey pas 3/4 wedstrijden 90 minuten gespeelt en 2 goals gemaakt en 1 assist
Maak er wel ff een PNG van want dit is niet te lezen iddquote:Op donderdag 18 december 2008 19:29 schreef Reddiablo het volgende:
wie is die 3e rode kaart?
Gelukkig is het seizoen nog lang niet voorbij en kun je dus niets zeggen.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:16 schreef superjood het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Mickey pas 3/4 wedstrijden 90 minuten gespeelt en 2 goals gemaakt en 1 assist
Wat een achterlijke redenatiequote:Op donderdag 18 december 2008 20:27 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Gelukkig is het seizoen nog lang niet voorbij en kun je dus niets zeggen.
Als jij of ik in Barcelona speel, en maak 2 goals en een assist ben ik ook meteen een superster?
Ja want als Sulejmani dat doet is het wel meteen hosanna, grow up gast. Ik geef gewoon mijn mening dat ie nog niet beter gemaakt hoeft te worden. Hmkay?quote:Op donderdag 18 december 2008 21:08 schreef superjood het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie
Waar zeg ik dat hij beter gemaakt moet worden, ik vind alleen je vergelijking kul.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:25 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja want als Sulejmani dat doet is het wel meteen hosanna, grow up gast. Ik geef gewoon mijn mening dat ie nog niet beter gemaakt hoeft te worden. Hmkay?
Dat zegt Spougle, ik quote Spougle, jij quote mij en verdedigt hem, punt. Ga nu maar weer lekker weer FM spelen.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:30 schreef superjood het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat hij beter gemaakt moet worden, ik vind alleen je vergelijking kul.
Fair. Kenbak wordt iets minder.... Enoh heb ik ook iets getweaked, maar niet veel.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:53 schreef Spougle het volgende:
Zo ik breng heel wat te weeg zie ik. Sulejmani is ook niet slecht in de game, maar ik had hem net wat beter verwacht. Helemaal als je het gaat vergelijken met Enoh en Bakkie dan loopt de verhouding in mijn optiek wat scheef.
Over 2 maanden loop je alsnog achter de feiten aan. Dat blijf je altijd houden met dit soort spellen.quote:Op donderdag 18 december 2008 22:09 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Fair. Kenbak wordt iets minder.... Enoh heb ik ook iets getweaked, maar niet veel.
Als Bakkie nu 2 maanden goed speelt maakt 10 assist en 3 goals zeurt iedereen weer dat hij beter moet. Statistieken maken is nou eenmaal heel moeilijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 22:09 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Fair. Kenbak wordt iets minder.... Enoh heb ik ook iets getweaked, maar niet veel.
quote:Op donderdag 18 december 2008 23:39 schreef Juk het volgende:
[..]
Over 2 maanden loop je alsnog achter de feiten aan. Dat blijf je altijd houden met dit soort spellen.
Beetje masseren, nieuw contract aanbieden?quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:22 schreef Juk het volgende:
Eerste bod op Delph is binnen, 3 miljoen...
Uiteraard geweigerd maar nu is hij boos
Hoe hebben jullie dat geregeld? Ik heb namelijk vorig seizoen al een nieuw contract aangeboden en hij is nu 1 van de grootverdieners.
Zorgen dat je prestaties beter worden zodat Leeds een topclub is en hij niet weg wil.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:22 schreef Juk het volgende:
Eerste bod op Delph is binnen, 3 miljoen...
Uiteraard geweigerd maar nu is hij boos
Hoe hebben jullie dat geregeld? Ik heb namelijk vorig seizoen al een nieuw contract aangeboden en hij is nu 1 van de grootverdieners.
Zorgen dat de prestaties beter worden is daarbij inderdaad heel belangrijk. Dan gaat de reputatie van je club omhoog en wil die wellicht (langer) blijven. Sowieso moet je ze altijd een goed (en lang) contract aanbieden, zonder clausules anders zijn ze nog zo weg. Daarnaast moet je het geluk hebben dat je voorzitter niet ineens een bod van een andere partij gaat accepteren.quote:Op vrijdag 19 december 2008 09:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zorgen dat je prestaties beter worden zodat Leeds een topclub is en hij niet weg wil.
Delph is bij mij inmiddels al 15 miljoen euro waard.
Mhua nee, het zijn geen ruzies naar ik weet. Gewoon 1 a 2 spelers die aangeven dat de eensgezindheid in de groep niet optimaal is.quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:25 schreef kweek89 het volgende:
teamtalks en praise...
en als spelers ruzie hebben soms lost dat zichzelf op, soms niet en dan moet je verkoop van 1 van de twee overwegen of gewoon negeren.
Ik sta 2 punten achter de nr 1 in de championship dus echt veel beter kan het niet.quote:Op vrijdag 19 december 2008 09:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zorgen dat je prestaties beter worden zodat Leeds een topclub is en hij niet weg wil.
Delph is bij mij inmiddels al 15 miljoen euro waard.
Tight marking en zonal marking spreken elkaar nogal tegen, lijkt me. Ik heb sowieso mijn centrale verdedigers bijna altijd op man marking en tight marking staan. De rest ligt eraan hoe je team staat.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:16 schreef JeroenV het volgende:
Hmm, ik weet niet echt wat voor taktiek ik moet spelen.
Ik ben begonnen met Almeria, in de Primera Division.
Heb de kwaliteiten van een middenmotor, maar ik wil hoger eindigen natuurlijk.
Ik speel nu erg aanvallend (4-3-1-2 of 4-1-3-2), maar ik vraag me af of het wel goed werkt. Soms verlies ik dik, dan weer win ik normaal.
Vooral verdedigend vind ik lastig, moet je ze op man marking of zonal marking zetten? En tight marking aan of uit? Ik heb nu zonal en tight aan staan, maar soms verdrinken ze heb ik het idee.
Of is het verstandiger een verdedigendere taktiek in te bouwen?
Je moet ff de eerste 10 bladzijden van die PDF lezen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:16 schreef JeroenV het volgende:
Hmm, ik weet niet echt wat voor taktiek ik moet spelen.
Ik ben begonnen met Almeria, in de Primera Division.
Heb de kwaliteiten van een middenmotor, maar ik wil hoger eindigen natuurlijk.
Ik speel nu erg aanvallend (4-3-1-2 of 4-1-3-2), maar ik vraag me af of het wel goed werkt. Soms verlies ik dik, dan weer win ik normaal.
Vooral verdedigend vind ik lastig, moet je ze op man marking of zonal marking zetten? En tight marking aan of uit? Ik heb nu zonal en tight aan staan, maar soms verdrinken ze heb ik het idee.
Of is het verstandiger een verdedigendere taktiek in te bouwen?
quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:57 schreef bn37 het volgende:
daar staat dat het een virus is ofzo,
zeg gewoon
quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:57 schreef bn37 het volgende:
daar staat dat het een virus is ofzo,
zeg gewoon
Ja dat weet ik maar ik speel graag met de nieuwste update.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:29 schreef JantjeW het volgende:
Ligt er ook maar net aan welke data-update je selecteerd heAls je met de 9.1.0 of de standaard update speelt zal dat niet gebeuren.
Hier staan wat links: http://community.sigames.com/showthread.php?t=82282.quote:
quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hier staan wat links: http://community.sigames.com/showthread.php?t=82282.
De torrents zijn nog wat traag trouwens, omdat de patch pas een paar uur uit is.
Via deze link had ik hem binnen 5 minuten binnen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:54 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wacht nog ff.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:59 schreef bn37 het volgende:
zou iemand een screentje kunnen posten van erik nevland
Die 5-minutendownload van mij was wel het goede bestand in ieder geval. Geïnstalleerd, en in spel staat nu ook dat het versie 9.2 is.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:56 schreef Reddiablo het volgende:
ik heb het met Steam in 5 minuten binnen, ik vraag me af of dat klopt :s
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |