abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63861508


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1
[F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood!
[F1] British Grand Prix @ Silverstone
[F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008
[F1] De grote prijs van Hongarije
2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008
[F1]Singtel Singapore Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1
[F1] Grand Prix of China @ Shanghai
[F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Honda
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiele site

Testschema



Wie staan er in 2009 aan de start

Mclaren
1. Lewis Hamilton - WDC 2008
2. Heikki Kovalainen

Ferrari - WCC 2008
3. Felipe Massa
4. Kimi Räikkönen

BMW Sauber
5. Robert Kubica
6. Nick Heidfeld

Renault
7. Fernando Alonso
8. Nelson Piquet jr.

Toyota
9. Jarno Trulli
10. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
11. Sébastien Bourdais (te bevestigen)
12. NNB
Kanshebbers: Rubens Barrichello, Bruno Senna, Takuma Sato

Red Bull Racing
14. Sebastian Vettel
15. Mark Webber

Williams
16. Nico Rosberg
17. Kazuki Nakajima

Honda
18. Rubens Barrichello (nog te bevestigen)
19. Jenson Button (zo goed als zeker)
Eventuele kanshebbers: Bruno Senna, Lucas di Grassi

Force India
20. Giancarlo Fisichella
21. Adrian Sutil
Coureurs nog niet bevestigd, eventuele kanshebbers zijn de testcoureurs van Mclaren

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic


De kalender voor 2009 met 17 races
quote:
29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
*wijzigingen onder voorbehoud

Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:15
- Typefouten eruit gehaald, namen juist gespeld

Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 17 nov 2008 @21:22
- Naam veranderd. Overbodige witregel verwijderd.

Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:35 21:45
- Naam Nelsinho laten staan (onder protest ). Witregels verwijderd.
- Rest van wikitekst eromheen aangepast.

Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 18 nov 2008 @21.23
-Lucas di Grassi ipv Luca


[ Bericht 0% gewijzigd door Trystar op 09-12-2008 11:10:59 ]
pi_63861543
Tvp.
  maandag 8 december 2008 @ 21:36:01 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_63861624
Met de groetjes aan Jos.
pi_63861898
tvp
Calm down, please!
pi_63861924
Jos slaat er op los! (tvp)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 21:46:58 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63862031
Genoeg F1-nieuws dezer dagen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63862264
Sophie
Please, make yourself uncomfortable.
pi_63863617
Van Merksteijn schijnt toch weer met de LMP2 Porsche mee te gaan doen in de LMS, maar dat zal dus zonder Jos <The Boss in de slaapkamer> moeten gaan, tenzij hij kan regelen dat hij met weekend verlof kan als de LMS races zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alleskids op 08-12-2008 22:39:30 ]
pi_63867366
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Genoeg F1-nieuws dezer dagen
mee eens
pi_63869060
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:33 schreef Alleskids het volgende:
Van Merksteijn schijnt toch weer met de LMP2 Porsche mee te gaan doen in de LMS, maar dat zal dus zonder Jos <The Boss in de slaapkamer> moeten gaan, tenzij hij kan regelen dat hij met weekend verlof kan als de LMS races zijn.
heel lang geleden was er zoiets toch ook ooit met een belg dacht ik, in de f1? Bertrand Gachou oid?
maar dan met een taxichaufeur die hij mishandeld had geloof ik...
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:01:12 #11
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63870293
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 05:33 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

heel lang geleden was er zoiets toch ook ooit met een belg dacht ik, in de f1? Bertrand Gachou oid?
maar dan met een taxichaufeur die hij mishandeld had geloof ik...
ja klopt. die heeft daarom vast gezeten. waardoor michael schumacher in de f1 debuteerde.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_63870336
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:33 schreef Alleskids het volgende:
Van Merksteijn schijnt toch weer met de LMP2 Porsche mee te gaan doen in de LMS, maar dat zal dus zonder Jos <The Boss in de slaapkamer> moeten gaan, tenzij hij kan regelen dat hij met weekend verlof kan als de LMS races zijn.
Laat Jos maar lekker in de bak zitten, als het allemaal waar is enzo.
pi_63872519
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:33 schreef Alleskids het volgende:
Van Merksteijn schijnt toch weer met de LMP2 Porsche mee te gaan doen in de LMS, maar dat zal dus zonder Jos <The Boss in de slaapkamer> moeten gaan, tenzij hij kan regelen dat hij met weekend verlof kan als de LMS races zijn.
Het zou gaan om acht maanden voorwaardelijk. Dat meldt het AD:
quote:
De Limburgse coureur hoorde maandag voor de rechtbank in het Belgische Tongeren een voorwaardelijke straf van acht maanden tegen zich eisen
Dus is hij gewoon beschikbaar voor welke raceklasse dan ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_63874339
Tvp om bij te houden welke teams er volgend seizoen nog overblijven
pi_63875645
Ik lees net dat Jos inmiddels serieus overweegt om te stoppen met racen door al dit gedoe.

Dat zou toch jammer zijn zeg. Zeker gezien de geruchten over de deal met dat LMP1 team voor komend jaar.

Ik hoop echt dat het doorgaat
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63877249
quote:
Verstappen: "Er wordt een vies spelletje gespeeld"

Jos Verstappen overweegt te stoppen met racen, nu er acht maanden cel tegen hem wordt geëist. De voormalig Formule 1-coureur wordt beschuldigd van bedreiging en mishandeling van zijn ex-vrouw. Ook zou hij de banden van haar auto hebben lekgestoken. Verstappen: "Dit stempel blijft eeuwig op mij zitten."

"De ruzies liepen soms hoog op", vertelde Verstappen, die in 2003 zijn laatste Formule 1-race reed, aan het AD. "Er is veel gebeurd. We hebben elkaar weggeduwd en ik heb een vaas naar mijn kop gekregen, maar ik heb haar nooit geslagen. En met die lekke banden heb ik niets te maken. Ze denken dat ik dat heb gedaan. Dat mag, maar het betekent niet dat ik het ook heb gedaan. Er wordt van alles bijgehaald om mij in een kwaad daglicht te stellen. Het lijkt wel alsof ik een crimineel ben."

Verstappen werd dit jaar kampioen in de Le Mans Series en won de 24 uur van Le Mans in de LMP2-klasse, met de Porsche RS Spyder van Van Merksteijn Motorsport. Voor 2009 had hij plannen om in de LMP1-klasse te gaan rijden, met het Spaanse Epsilon Euskadi-team, maar Verstappen overweegt nu een punt te zetten achter zijn loopbaan als coureur. "Dit stempel blijft voor eeuwig op mij zitten, laat een levenslang litteken achter", realiseert Verstappen zich. "Ik denk dat ik maar een punt achter mijn loopbaan zet. Dit is het me niet waard. Ik ga de anonimiteit in, dat is misschien het beste. Er wordt een vies spelletje gespeeld."

De rechtbank in het Belgische Tongeren doet op 5 januari uitspraak.
pi_63879476
tvp
pi_63882251
Ach Jos, Regillio is ook nog heel succesvol ondanks dat stempel. Ahum.

Maarja, vies spelletje of niet, dat is toch geen reden om te stoppen met racen? Wat heeft dat nou met elkaar te maken?
pi_63884321
Nouja, als iemand het over Regilio Tuur heeft dan komt meestal ook altijd naar voren van: "owja, dat is toch die bokser die zn wijf slaat?"

Dat dus
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63887809
quote:
Standard engine set for go-ahead

Radical plans for a standard engine in Formula One look almost certain to be rubber-stamped by the FIA later this week, autosport.com has learned, with five teams including Renault believed to have expressed an interest in signing up to the deal.

FIA president Max Mosley has given teams until Thursday afternoon to sign up to the option of having a standard-specification Cosworth engine from 2010.

In a letter to the teams last week, he said the deal would go ahead as long as a minimum of four outfits were interested in a three-year deal - which will cost them an upfront fee of £1.68 million and an annual charge of £5.49 million.

Although there has been no official confirmation from the FIA about the level of interest in the deal, with Mosley simply claiming last Friday that he had been contacted by three teams, investigations by autosport.com have revealed that half the grid are now seriously looking into it.

Autosport.com understands that as well as wholly independent teams Williams and Force India having shown an interest, Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso have told the FIA that they are taking the option into consideration.

But the biggest surprise is that French car manufacturer Renault is believed to have told the FIA that it too is interested in the supply of standard engines.

Such a move would mark a significant departure for the car maker, who have supplied engines from their Viry-Chatillon base in France since they returned to F1 in 2001.

However, with Renault having long faced financial pressures from their parent company to justify their involvement in F1, the prospect of a dramatic reduction in engine budget from 2010 may be enough to quell any unease that could lead to the French car manufacturer following Honda out of the sport.

Renault boss Flavio Briatore was unavailable for comment about Renault's interest in standard engines, but did say at the season-closing Brazilian Grand Prix that power units were one area where big cost savings could be made.

"I think we are in a very difficult position economically, what is going on around the globe and it's a panic at the moment," he said. "Formula One is not immune from this panic. I believe our chairman and everybody is very sensitive as to what happens in Formula One as well.

"Regarding the question of the engines, sure we need to cut the costs but for me, all this discussion about Formula One engines, already today, with frozen engines, theoretically there is no development. I don't understand all the time how it's surprising when people are talking about engine development etc.

"Already today we have no performance (gains) from the engine. If everybody follows the rules, the engine is frozen and nobody is allowed to touch the engine. Whatever proposal we put together, we need to take into consideration this as well."

The FIA has made it clear that it will not force manufacturers to run a standard engine from 2010, but Mosley said in last week's letter than any car maker's own power unit will have its performance pegged to that of the standard engine.

With no performance differentiation between the different types of engines, Briatore may have felt that there was little point in Renault continuing to fund a full-scale engine programme for tens of millions of pounds, when there is a fully-competitive option for less than £6 million.

Mosley is due to meet with FOTA representatives in Monaco on Wednesday to discuss the latest raft of cost-cutting ideas for implementation next year and 2010.

He has already hinted that measures being proposed by the teams do not go far enough and, with an added urgency to bring budgets down in the wake of Honda's withdrawal, there could be some fraught discussions about what needs to be done.

After Thursday's deadline for standard engines, the FIA World Motor Sport Council will meet on Friday, with Formula One cost cuts believed to be the main item on the agenda.

It is expected that the meeting will rubber stamp any rules proposals coming out of the FOTA meeting, as well as the standard engine plans.
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:35:02 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63889875
ik lees ook weer mee
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63890094
Uitslag eerste testdag Jerez,

1
2
3
4
5
6
7
8
9
 Sebastien Buemi      Scuderia Toro Rosso     1:18.742    91
 Sebastien Bourdais   Scuderia Toro Rosso     1:19.288    77
 Gary Paffett         McLaren Mercedes        1:20.134    26
 Pedro de la Rosa     McLaren Mercedes        1:20.164    21
 Kimi Raikkonen       Ferrari                 1:20.261    48
 Nick Heidfeld        BMW Sauber              1:20.678    49
 Kazuki Nakajima      Williams                1:21.338    57
 Nelson Piquet        Renault                 1:21.547   124
 Christian Klien      BMW Sauber              1:22.098    15
pi_63901099
Doen ze goed bij Toro Rosso echter weet je niet waarmee ze rijden welke spec. Die lelijke bakken van volgend jaar zijn langzamer. Hoop overigens dat Honda F1 snel door iemand gekocht wordt zodat we toch weer 20 auto's aan de start hebben. Al blijft 20 nog steeds erg laag gezien het verleden met 26 auto's. Daarom hoop ik ergens wel op die standaard motor zodat de prive teams weer mogelijkheden hebben om mee te doen zonder mega grote budgetten. Dan ben je ook niet zo afhankelijk van die grote auto fabrikanten die zomaar ineens de stekker eruit trekken.
-
  woensdag 10 december 2008 @ 19:24:06 #25
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63913000
vroem


Als ik dit op de tv zou zien zou ik denken dat de breedbeeld instellingen niet goed zouden staan:
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_63914548
Uitslag tweede testdag Jerez,

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 Buemi         Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:18.073  128
 Sato          Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:18.601   38
 de la Rosa    McLaren-Mercedes     (B)  1:18.673   81
 Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:19.032   78
 Raikkonen     Ferrari              (B)  1:19.334   89
 Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:19.631   64
 Alonso        Renault              (B)  1:19.907  106
 Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:20.309  122
 Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:20.365   87
 Massa         Ferrari              (B)  1:20.490   27
 Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:20.954   38
pi_63921407
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:41 schreef Ared het volgende:
Ach Jos, Regillio is ook nog heel succesvol ondanks dat stempel. Ahum.
Heeft ie trouwens een alibi, aangezien Jos ontkent
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 11 december 2008 @ 00:06:39 #28
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63921950
tvp
The line is a dot to you!
pi_63943234
Uitslag derde en laatste testdag Jerez,

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 Buemi         Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:17.258  139
 Sato          Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:17.520  119
 Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:18.049   96
 Raikkonen     Ferrari              (B)  1:18.782   82
 Massa         Ferrari              (B)  1:19.050   72
 Alonso        Renault              (B)  1:19.319  124
 Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:19.388  130
 de la Rosa    McLaren-Mercedes     (B)  1:19.499   47
 Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:19.559  134
 Klien         BMW-Sauber           (B)  1:19.738  101
pi_63943535
Where facts are few, experts are many.
pi_63944025
zo een mooi lompe voorvleugel is met die brede achtervleugel ziet er best oke uit, al maf die nog wat hoger
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 21:28:09 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63944148
Taartscheppen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 december 2008 @ 21:51:37 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63944953
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
Taartscheppen
Mosley heeft z'n inspiratie hier opgehaald: Stratenmakers Ferrari's/Sjonniebakken Deeltje 14??!!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:35:13 #34
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63953834
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:51 schreef nils7 het volgende:

[..]

Mosley heeft z'n inspiratie hier opgehaald: Stratenmakers Ferrari's/Sjonniebakken Deeltje 14??!!
en zelfs de inspiratie voor de motoren
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:54:41 #35
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63963394
quote:
Volgend jaar is het niet meer toegestaan om tijdens het seizoen te testen, moeten de motoren de helft goedkoper worden voor klantenteams en wordt het gebruik van windtunnels flink beperkt. Vanaf 2010 mag er tijdens de pitstops niet meer worden getankt, zijn bandenwarmers niet meer toegestaan en worden de races mogelijk ingekort. Zo luiden slechts enkele van de vele ingrijpende die de FIA vrijdag heeft aangekondigd na een vergadering van de World Motor Sport Council.


De Formule 1 gaat flink op de schop, zoveel is wel duidelijk. De maatregelen die de FIA heeft bekendgemaakt, worden genomen om de kosten in de hoogste autosportklasse flink terug te brengen. De internationale autosportbond FIA en de teams, verenigd in de FOTA, waren het erover eens dat de Formule 1 geen toekomst had als er niet fors bezuinigd zou worden. De noodzaak voor drastische kostenbesparingen werd een week geleden nog eens onderstreept door het besluit van Honda om uit de Formule 1 te stappen en het team in de verkoop te doen. Afgelopen woensdag kwamen de FIA en de FOTA bij elkaar in Monaco en werd een akkoord bereikt over een pakket voorstellen dat nu is overgenomen door de World Motor Sport Council.

De volgende maatregelen zijn genomen voor het seizoen 2009:

- De levensduur van de motor moet volgend jaar worden verdubbeld. Een coureur mag tijdens een seizoen niet meer dan acht motoren gebruiken en krijgt voor de tests slechts vier motoren tot zijn beschikking. De motoren worden voor 2009 gelimiteerd op 18.000 toeren per minuut en mogen niet meer worden getuned.

- In 2009 is het niet meer toegestaan om tijdens het seizoen te testen. Als teams nieuwe dingen willen uitproberen, moeten zij dat doen tijdens de trainingen.

- Naast het testen op de baan wordt ook het gebruik van windtunnels verder aan banden gelegd. Vanaf 2009 mogen de schaalmodellen die worden gebruikt in de windtunnels niet groter zijn dan zestig procent van de werkelijke grootte en mag de windsnelheid niet hoger zijn dan 50 meter per seconde. Ook moet er meer gebruik worden gemaakt van CFD-onderzoek (Computer Fluid Dynamics).

- De fabriek wordt zes weken per jaar gesloten.

- De teams kunnen volgend jaar met minder personeel af tijdens de races. Zo zal de informatie over de banden en de brandstof vanaf volgend seizoen worden gedeeld, zodat teams hier niet hun eigen engineers voor hoeven meenemen.

Bovenstaande maatregelen moeten ervoor zorgen dat de fabrieksteams volgend jaar dertig procent minder geld kwijt zijn. De onafhankelijke teams zouden volgens de FIA nog meer besparen. De volgende maatregelen staan voor 2010 gepland:

- De onafhankelijke teams moeten voor niet meer dan 5 miljoen dollar per seizoen een motor kunnen kopen. Naast dat de fabrieksteams de motoren kunnen blijven aanbieden, komt er ook een onafhankelijke motorenleverancier. Wie de onafhankelijke motorleverancier gaat worden, is nog niet bekend, al gooit Cosworth hoge ogen. Het Britse bedrijf won onlangs nog de tender voor de standaardmotoren, die er voorlopig dus niet zullen komen. Wel komt er mogelijk een basisversnellingsbak.

- Ook zal het chassis straks uit enkele standaardonderdelen bestaan. Welke onderdelen dat zullen worden, zal later worden vastgesteld, maar gedacht kan worden aan een standaardwielophanging. Voor enkele andere onderdelen wordt bepaald dat zij verplicht uit goedkope materialen moeten bestaan.

- Tijdens een raceweekend zullen alle teams gebruik maken van dezelfde radio- en telemetriesystemen. Ook zal het gebruik van bandenwarmers niet meer zijn toegestaan en mag er niet meer worden getankt tijdens de pitstops. Als gevolg van die laatste maatregel worden de races mogelijk ingekort.

- Ook de fabriek wordt onder handen genomen. Er zal nog worden onderzocht of er restricties kunnen worden ingevoerd voor het gebruik van bepaalde faciliteiten.

En daarmee houdt het niet op. De FIA en FOTA zullen samen studeren op de mogelijkheid om vanaf 2013 een volledig nieuwe aandrijflijn te introduceren, die een stuk energiezuiniger moet zijn. Het onderzoek naar deze nieuwe aandrijflijn zou ook moeten bijdragen aan een milieuvriendelijkere personenwagen.

Voor 2010 wordt overwogen een stanadaard-KERS in te voeren. Volgend jaar zijn de teams vooralsnog vrij in hun keuze om met een KERS te gaan rijden.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ijpende-maatregelen/

Ik vind het eigenlijk allemaal wel prima punten, die de sport niet echt negatief zullen beinvloeden. De bandenwarmers en het tankverbod zijn eigenlijk de enige waar ik een beetje problemen mee heb
The line is a dot to you!
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:11:35 #36
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63963935
Races inkorten is nou ook niet favoriet en standaard onderdelen... pfft A1 wordt nog leuker!
Ik ga denk ik aandelen A1 nemen... schieten vanaf 2010 keihard omhoog!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:37:13 #37
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63964710
Wat is er mis met een aantal standaard-onderdelen? Zolang niet heel de auto standaard is valt het wel mee denk ik.
The line is a dot to you!
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:56:29 #38
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63966549
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:37 schreef kepler het volgende:
Wat is er mis met een aantal standaard-onderdelen? Zolang niet heel de auto standaard is valt het wel mee denk ik.
dat de Formule 1 de hoogste tak van autosport moet blijven.

standaard raceklasses zijn er al genoeg
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:09:26 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63968266
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:37 schreef kepler het volgende:
Wat is er mis met een aantal standaard-onderdelen? Zolang niet heel de auto standaard is valt het wel mee denk ik.
Da's hetzelfde als dat een BMW met Kia onderdelen rond zou moeten rijden!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_63969389
Dat races korter worden door verbieden van bijtanken zou nog me grootste zorg zijn.. Ik vind juist het bijtanken en de daarbij behorende strategieen een van de leukste aspecten van de sport.
Where facts are few, experts are many.
pi_63969806
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:52 schreef Atreidez het volgende:
Dat races korter worden door verbieden van bijtanken zou nog me grootste zorg zijn.. Ik vind juist het bijtanken en de daarbij behorende strategieen een van de leukste aspecten van de sport.
Yup, volgens mij gaat dit net zo'n succes worden als die afschaffing van de bandenwissels in 2005. De pitstops waren ook gelijk geen klap meer aan. Al deed Michelin in de VS nog een aardige poging om de banden weer tot een klapstuk te verheffen.
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:54 schreef kepler het volgende:

[..]

http://f1.gpupdate.net/nl(...)ijpende-maatregelen/

Ik vind het eigenlijk allemaal wel prima punten, die de sport niet echt negatief zullen beinvloeden. De bandenwarmers en het tankverbod zijn eigenlijk de enige waar ik een beetje problemen mee heb
Ik vind het laatste punt over KERS anders te treurig voor woorden. Eerst laat je de teams miljoenen pompen in een eigen systeem en als ze daarmee bijna klaar zijn laat je ze in 2010 (mogelijk) een standaard systeem gebruiken. Weer lekker over nagedacht door Max 'de kosten moeten omlaag' Mosley.

En met betrekking tot het verbod van de bandenwarmers heeft de GPDA zich dacht ik al eens negatief uitgelaten. Dus ik moet zien wat daarvan overblijft.
  vrijdag 12 december 2008 @ 21:22:22 #42
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63971953
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Yup, volgens mij gaat dit net zo'n succes worden als die afschaffing van de bandenwissels in 2005. De pitstops waren ook gelijk geen klap meer aan. Al deed Michelin in de VS nog een aardige poging om de banden weer tot een klapstuk te verheffen.
[..]

Ik vind het laatste punt over KERS anders te treurig voor woorden. Eerst laat je de teams miljoenen pompen in een eigen systeem en als ze daarmee bijna klaar zijn laat je ze in 2010 (mogelijk) een standaard systeem gebruiken. Weer lekker over nagedacht door Max 'de kosten moeten omlaag' Mosley.

En met betrekking tot het verbod van de bandenwarmers heeft de GPDA zich dacht ik al eens negatief uitgelaten. Dus ik moet zien wat daarvan overblijft.
het lijkt mij dat het juist gevaarlijker wordt als ze de bandenwarmers verbieden. koude banden = weinig grip en dat kan bij de start voor meer ongelukken zorgen + dat men in bijv. in de kwalificatie langer rustig aan moet rijden om de banden op te warmen waardoor snellere wagens vaker gehinderd zullen worden.
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 december 2008 @ 21:55:04 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63972908
Henki Waldschmidt heeft zijn Formule 1-debuut gemaakt in Bahrein. De Nederlander testte op woensdag en donderdag voor Toyota. Ook Jarno Trullie kwam daar in actie.

Waldschmidt maakt testdebuut voor Toyota

[ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 12-12-2008 22:07:03 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63983579
De bandenwarmers mogen van mij weg. Dat maakt het alleen maar extra spannend en kom op zeg, op de top van motorsport moet het gewoon ook een beetje gevaarlijk zijn

Andere ideeën zoals het niet mee rbijtanken slaan natuurlijk weer compleet nergens op. Net als dat standaard KERS invoeren.

Maargoed, we zullen wel zien.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63983619
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Henki Waldschmidt heeft zijn Formule 1-debuut gemaakt in Bahrein. De Nederlander testte op woensdag en donderdag voor Toyota. Ook Jarno Trullie kwam daar in actie.

Waldschmidt maakt testdebuut voor Toyota
En meteen een goeie indruk gemaakt!

Ik zeg Trulli eruit en Henki erin!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63985081
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:22 schreef bodylotion het volgende:
het lijkt mij dat het juist gevaarlijker wordt als ze de bandenwarmers verbieden. koude banden = weinig grip en dat kan bij de start voor meer ongelukken zorgen + dat men in bijv. in de kwalificatie langer rustig aan moet rijden om de banden op te warmen waardoor snellere wagens vaker gehinderd zullen worden.
Geloof dat F1 zo'n beetje de enige sport is met bandenwarmers.. en zo'n groot verschil is het echt niet. Vergeet niet dat voor de race een warmuplap is waar ze ook de banden en remmen op temperatuur brengen.
Where facts are few, experts are many.
pi_63989507
Ik lees net dit bericht op de FP:"
Megafraude Madoff eist wereldwijd slachtoffers

Een quote daar uit:
quote:
Volgens Spaanse media zou meer dan 3 miljard dollar aan beleggingen bij Madoff door Santander in rook zijn opgegaan
Ben benieuwd of dat nog iets gaat betekenen voor McLaren-Mercedes en hoeveel geld ze vangen van Santander
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 december 2008 @ 18:17:48 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63989538
Mja, Santander zit in het laatste sponsorjaar bij McLaren. In 2010 gaan ze naar Ferrari en die kunnen er misschien meer van voelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63991911
Nou, nou zeg... in rook opgegaan... Hamilton is toch kampioen?
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:16:57 #50
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63992088
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 14:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Geloof dat F1 zo'n beetje de enige sport is met bandenwarmers.. en zo'n groot verschil is het echt niet. Vergeet niet dat voor de race een warmuplap is waar ze ook de banden en remmen op temperatuur brengen.
en de pitstop dan?
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')