DE OP IS HIER TE VINDEN! 
quote:Op donderdag 27 november 2008 23:34 schreef koningdavid het volgende:
HSV forum voor de liefhebber: http://forum.hsv.de/viewtopic.php?t=18663&start=705
quote:Mein Vater hat mich mit 4 jahren das erste mal mit zum HSV mitgenommen,seit diesen Tag bin ich HSV fan,jetzt schon 31 jahre. Ich bin nicht der Typ, der sich öffentlich über die leistungen des HSV äußert, aber was die heute gegen Ajax gespielt haben war so beschämend,daß ich am liebsten bayern fan werden möchte. Der fehler von Jarolim kann vorkommen,das ist kein beinbruch,aber nach dem pass wird einfach nicht gegräscht, sondern nur zarkhaft das bein ein wenig gehoben,und wenn die schon so ein pfosten dussel haben und so ein id.t bis zum tor mitläuft,warum läuft er denn nur den pfosten um und grätscht nicht,um das tor zu verhindern ? Ich habe selber 20 jahre fußball gespielt und auch mit recht guten erfolg,aber sowas laues und lahmes habe ich lange nicht mehr vom HSV gesehen. Der Gegner war ja nun auch nicht wirklich stark, aber schlechter als eine mannschaft,die nicht mal einen ball über 3 meter genau passen kann,wird auch ajax nicht sein.
Bin echt enttäuscht............. (dennoch HSV forever)
quote:Ajax heeft zich donderdagavond gekwalificeerd voor de knock-outfase van de UEFA Cup. Op bezoek bij Hamburger SV stond de ploeg negentig minuten lang onder druk, maar velde invaller Leonardo het oordeel over de Duitsers: 0-1.
Zekers vanaf het begin erg duidelijk te horen..quote:Op donderdag 27 november 2008 23:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ook even een compliment voor de supporters. Weer erg goed te horen en de hele wedstrijd achter het team gestaan
quote:Op donderdag 27 november 2008 23:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Kijk eens op voetbalzone.nl bij het Ajax bericht bij de reactie om 23:16
quote:NicoJanHoogma - Donderdag, 27 november om 23:16
Hier ben ik!! Vind je het niet een beetje zielige reactie van je. Hoogma gaf een interview en geeft zijn mening, kun je het mee eens zijn, of niet. Reageer toch niet zo onvolwassen.
Ajacieden, gefeliciteerd!!! Het was verdiend,en respect voor de 4000 supporters die feest hebben in Hamburg.
Sjakie Sjakie.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ook even een compliment voor de supporters. Weer erg goed te horen en de hele wedstrijd achter het team gestaan
En veeeel fakkelsquote:Op donderdag 27 november 2008 23:47 schreef Reeve het volgende:
[..]
Zekers vanaf het begin erg duidelijk te horen..
Het doek op het begin was ook weer super mooi!
"Sjakie Sjakie we worden kampioen"
Ik denk dat je te weinig keus hebt voorin.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:47 schreef Wooldoor het volgende:
Ik zou zondag eigenlijk Suarez er maar eens naast zetten, ondanks dat hij prima speelt. Tegen Az liep hij al een groot deel half geblesseerd rond en nu ook weer een schop gekregen. Het zou echt kut zijn als Suarez echt geblesseerd raakt.
DANKEquote:Op donderdag 27 november 2008 23:50 schreef w00h00 het volgende:
gefeliciteerd Freunde!!
quote:
Dat ie maar eens scheenbeschermers aan doet. Bij de F-jes hebben ze nog grotere scheenbeschermers.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:47 schreef Wooldoor het volgende:
Ik zou zondag eigenlijk Suarez er maar eens naast zetten, ondanks dat hij prima speelt. Tegen Az liep hij al een groot deel half geblesseerd rond en nu ook weer een schop gekregen. Het zou echt kut zijn als Suarez echt geblesseerd raakt.
Wel mooi. Hele tijd was hij bezig Enoh zijn tweede gele kaart aan te naaien. Hij bleef maar duiken. Prachtig dat juist hij die fout maakte.quote:
Als je naar de begrotingen kijkt zou Hamburg wel een stuk beter moeten zijn maar ik vond ze heel zwak. Alleen die Olic vond ik wel redelijk.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:53 schreef Mr.Mills het volgende:
Haha dat forum. Denken die lui daar dat ze Barcelona zijn ofzo?
.
quote:
Van Basten: ‘Zege goed voor het zelfvertrouwen’
Geschreven op donderdag, 27 november om 23:49
Marco van Basten toonde zich na afloop van het gewonnen UEFA Cup-duel van Hamburger SV een tevreden coach. De 1-0 winst is vooral belangrijk voor het zelfvertrouwen van de Amsterdamse ploeg, zo redeneerde de winnende trainer. Klik hier voor meer informatie! De oefenmeester van de Amsterdammers wenste voor de camera’s van de NOS niet te spreken van een ‘gestolen’ overwinning. “Ik denk dat wij in de eerste helft hebben proberen te voetballen. We hadden geen overwicht, maar wel mogelijkheden om te voetballen. Het ging een beetje half-half; we hadden veel balverlies en soms wat twijfel hier en daar. In een duel als dit tegen een tegenstander als HSV moet je toch durven.”
“In de tweede helft gingen we daar eigenlijk wat beter mee om”, concludeerde Van Basten. “Nog niet zo dat we zeggen “we hebben het volledig onder controle”, maar naarmate de wedstrijd vorderde en we uiteindelijk die 1-0 maakten, zie je dat je het goed uit kunt spelen. Het is wel prettig om hier te winnen, natuurlijk. HSV is een ploeg die in de Bundesliga thuis weinig heeft verloren, en gezien de positie in de poule hebben we hier denk ik een goede stap gemaakt. Dit is goed voor het zelfvertrouwen van de jongens.”
Matchwinner Leonardo, die de bal binnenwerkte nadat het leer beide palen had geraakt, reageerde lachend op de zege op HSV. “Ja, normaal moet hij er gelijk de eerste keer in. Gelukkig was ik er net op tijd bij”, aldus de Braziliaan tegenover de camera’s van de NOS. Met de overwinning, die Ajax door laat gaan naar de knock-outfase, was de kleine dribbelaar zeer verguld. “We hoopten op een gelijkspel. De tweede helft waren we echter sterk met z’n allen, en hebben we gewonnen.”
Verliezend coach Martin Jol complimenteerde Ajax met het slimmere spel tegen ‘zijn’ HSV. “Ajax heeft gewoon goede spelers die gevaarlijk blijven. Dat zag je met Leonardo. Eigenlijk hadden wij er eentje moeten maken, dan had Ajax moeten komen. Maar nu deden zij dat en moesten wij komen. Ze hebben het heel clever gedaan”, aldus de Scheveninger.
quote:Op donderdag 27 november 2008 23:55 schreef xFriendx het volgende:
Gefeliciteerd mensen![]()
Puike pot hoor. Veel lef en gedurfd spel. Men was wel aardig in balans, maar gezien het feit dat Ajax mede probeerde het spel te maken is de overwinning wel verdiend. Ik zou zeggen, geniet er van en drink er nog een biertje op
Nee toch?quote:Op donderdag 27 november 2008 23:56 schreef Noshiba het volgende:
Krijg nu binnen 2 minuten 4 sms'jes dat ze kneiter hard aan het rennen/rellen zijn
Ik krijg meestal van 2 andere kerels ook nog smsjes maar die zitten in het gevang tot een nader te bepalen datum/tijdquote:
410 deed toch goed z'n best tegen Zilina. Ik ben er iig weer bij voor de veranderingquote:Op donderdag 27 november 2008 23:59 schreef RayMania het volgende:
En nu hopen dat de Arena tegen Slavia redelijk vol zit. Geen zin in een Zilina #2.
Hoop dat het meevalt met het aantal gewonden. Zou wel eens fijn zijn als er gewoon eens een paar dood gaanquote:Op donderdag 27 november 2008 23:56 schreef Noshiba het volgende:
Krijg nu binnen 2 minuten 4 sms'jes dat ze kneiter hard aan het rennen/rellen zijn
Hij spreekt al behoorlijk goed Nederlands.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:59 schreef toma het volgende:
Maar goed dat ze die woorden van Leo nog maar even vertalen want ik verstond er niks van op TV
Hij had een mooie kopbal ookquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:00 schreef StarGazer het volgende:
@ Van Basten: Gabri hoort in de basis!!!!!
ik ben ook tegen hooligans maar iemand dood wensen gaat wel heel ver.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:03 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Hoop dat het meevalt met het aantal gewonden. Zou wel eens fijn zijn als er gewoon eens een paar dood gaan.
Serieus verstond jij dat!quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Onzin, hij spreekt al behoorlijk goed Nederlands.
Gewoon half 3 toch?quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:04 schreef Houniet het volgende:
Op naar zondag! Weer tering vroeg eruit maar dat is het waard.
Grappigquote:
Hopen dat het niet te erg uit de hand loopt.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:56 schreef Noshiba het volgende:
1230.quote:
Mensen in elkaar rossen om een voetbalwedstrijd ook.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:04 schreef toma het volgende:
ik ben ook tegen hooligans maar iemand dood wensen gaat wel heel ver.
Er worden ook wel eens mensen opgepakt voor helemaal niets. Heb je daar wel eens aangedacht?quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:03 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Hoop dat het meevalt met het aantal gewonden. Zou wel eens fijn zijn als er gewoon eens een paar dood gaan.
Het zegt genoeg over je dat je je verlaagd tot hun niveau.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Mensen in elkaar rossen om een voetbalwedstrijd ook.
Goed dat je het zegtquote:
Gaan we toch lekker in het thuisvak zitten? Of we gaan lekker massaal naar die stad waar die wedstrijd gespeeld wordt en blijven in het centrum. Lijkt me ook geen goed idee hequote:Op vrijdag 28 november 2008 00:09 schreef Reeve het volgende:
Het is gewoon zonde straks mogen er geen uitduels bezocht worden door dit gezeik...
Dank je, dat laatste is overigens ook te begrijpen, dat is de competitie waarin we op dit moment (lees, op dit moment) een concurrent zijn, niets mis mee dus.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:58 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Zo kan het ook.
Dat jullie morgen punten mogen verspelen...
Dan had ik daar nu wel met een boksbeugel op een mof lopen meppen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:09 schreef toma het volgende:
Het zegt genoeg over je dat je je verlaagd tot hun niveau.
Is het wel gezellig verder?quote:[b]Op vrijdag 28 november 2008 00:14 -edit- hsv hoolies vallen ons aan net, gewoon vrouwen erbij enzo en geen harde kern van ajax verder
Pas nou maar op Jas.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:14 schreef Jasza het volgende:
-edit- hsv hoolies vallen ons aan net, gewoon vrouwen erbij enzo en geen harde kern van ajax verder
Mag ook wel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Hij spreekt al behoorlijk goed Nederlands.
ach ja, vroeger vond ik dat achterlijk vroeg, maar met jonge kinderen maakt dat nu toch niet meer uitquote:
Straks wordt je uit het tournooi geschopt door die relschoppers.....quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:03 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Wij zijn een stuk slimmer dan onze rotterdamse vrienden. Bij ons gebeuren de incidentjes buiten het stadion.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:20 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Straks wordt je uit het tournooi geschopt door die relschoppers.....
Zal wel meevallen, als het niet in het stadion gebeurt doet de Uefa waarschijnlijk niks.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:20 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Straks wordt je uit het tournooi geschopt door die relschoppers.....
x 1000quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik wou dat ik er ook wasssss
Hopen op een hele vette loting de volgende ronde.
Schijnt hetzelfde te zijn als bremen, niets aan de hand. Opeens gaat de politie iedereen opjagen en sluiten ze gelijk in en worden opgepaktquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wij zijn een stuk slimmer dan onze rotterdamse vrienden. Bij ons gebeuren de incidentjes buiten het stadion.
Er zijn er inderdaad wel een aantal voor niets opgepakt hoorde ik net via een betrouwbare bron. Maar die zijn nu weer vrij.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:27 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Schijnt hetzelfde te zijn als bremen, niets aan de hand. Opeens gaat de politie iedereen opjagen en sluiten ze gelijk in en worden opgepakt![]()
Ik zeg niet dat het de directe aanleiding is tot die rellen in dat hotel etc maar ik denk wel dat door de aanpak die de duitse politie kiest er meer kans op is
We mogen nog veel van Leo verwachten, hij zei pas op 50% van z'n kunnen te zijn.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:59 schreef toma het volgende:
Maar goed dat ze die woorden van Leo nog maar even vertalen want ik verstond er niks van op TV
Hey verrek, ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:33 schreef koningdavid het volgende:
Spelersbeoordeling
Vermeer 7 Had weinig te doen maar hij stond er als het moest.
Vermaelen 7,5 Speelde solide als altijd.
Vertonghen 8 Verdedigend en opbouwend sterk.
Oleguer 6 Begon uitermate zwak, herstelde in de tweede helft.
Van der Wiel 7 Speelde gewoon weer goed, knap hoor.
Enoh 5 Even rustig aan met Enoh maar voorlopig.
Lindgren 8 Speelde verrassend sterk.
Kennedy 5 Voegt bar weinig toe.
(Gabri 7 Viel sterk in. In de basis Marco!)
Emanuelson 7 Werkte weer enorm hard en zorgde regelmatig voor snelle omschakeling.
Suarez 8 Een plaag voor de verdediging van HSV.
Sulejmani 5 Heeft het nog niet.
(Leonardo 8 Viel weer eens sterk in.)
Right.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Koningdavid, ik ben bang dat je niet geheel objectief naar de spelers hebt gekeken als ik de cijfers zo zie. We moeten eerlijk zijn dat Kennedy vandaag echt wel goed speelde (nuance: voor zijn doen).²
quote:
Helemaal mee eens. Ik hoop dat Leo eens constant gaat worden, elke wedstrijd zulke acties en regelmatig scoren.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:33 schreef koningdavid het volgende:
Spelersbeoordeling
Emanuelson 7 Werkte weer enorm hard en zorgde regelmatig voor snelle omschakeling.
En hij verdedigende ook nog eens goed mee, die hoeft zeker nog niet wegquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:41 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik hoop dat Leo eens constant gaat worden, elke wedstrijd zulke acties en regelmatig scoren.
Hij is wel snel maar zoals al gezegd volgens mij is hij 3 a 4 kilo te zwaar dus een stuk minder snel. Een beetje Van der Vaart in zijn ajax periode.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:57 schreef versteegrob het volgende:
Maandag rentree Aisatti en Dario, Sarpong dus die komen er snel bij. Verder is Sulejami nog lang niet fit. Vind hem zo langzaam of ligt dat aan mij. En Kennedy, tja dat is toch geen Ajax waardig.
Hangt van de volgende speelronde af. Als HSV minstens gelijk speelt, dan zijn we al door zonder te spelen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:57 schreef versteegrob het volgende:
Maandag rentree Aisatti en Dario, Sarpong dus die komen er snel bij. Verder is Sulejami nog lang niet fit. Vind hem zo langzaam of ligt dat aan mij. En Kennedy, tja dat is toch geen Ajax waardig.
Heb trouwens kaarten voor Ajax - Slafia Praag, deze wedstrijd moet toch minimaal gelijk worden? Hoop namelijk wel op wat doelpunten
Zucht, nog maar een keer dan, we zijn al door, als slavia wint van hsv kan hsv ons niet meer inhalen en bij gelijkspel of verlies van slavia kunnen die ons niet meer inhalen, dat duel in de arena gaat dus waarschijnlijk om de tweede plekquote:Op vrijdag 28 november 2008 01:23 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Hangt van de volgende speelronde af. Als HSV minstens gelijk speelt, dan zijn we al door zonder te spelen.
Klopt niet wijsneus, want er wordt helemaal niet gekeken naar onderling resultaat. Doelsaldo geeft de doorslag bij gelijk aantal punten, dus HSV kan nog wel boven ons eindigen, zelfs als ze verliezen van Slavia.quote:Op vrijdag 28 november 2008 02:22 schreef GieJay het volgende:
[..]
Zucht, nog maar een keer dan, we zijn al door, als slavia wint van hsv kan hsv ons niet meer inhalen en bij gelijkspel of verlies van slavia kunnen die ons niet meer inhalen, dat duel in de arena gaat dus waarschijnlijk om de tweede plek
bijna helemaal mee eens alleen was Vermaelen mijn MoM.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:33 schreef koningdavid het volgende:
Spelersbeoordeling
Bedankt , hier in Amerika , werd helaas niks uitgezondenquote:
Neequote:Op vrijdag 28 november 2008 05:14 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Bedankt , hier in Amerika , werd helaas niks uitgezonden
Pffff niet eens in het stadion.quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Neemaar daarvoor bestaat sopcast he, mede-Amerikaan. Ik heb live meekunnen genieten!
Nou, nou, nou, zo goed was het ook allemaal nog nietquote:
Ik vind Duits maar een kut taal, maar Rekordmeister klinkt toch wel lekker in de oren. Dat geeft nog maar eens aan dat ze nog steeds tegen ons opkijkenquote:Ajax schockt den HSV
Durch die erste Europacup-Heimniederlage seit zwei Jahren hat der Hamburger SV den vorzeitigen Einzug in die K.O.-Runde des UEFA-Cups verpasst. Die Norddeutschen verloren in der Gruppe F mit 0:1 (0:0) gegen den niederländischen Rekordmeister Ajax Amsterdam.
of dat zeggen ze om de pijn van thuis verliezen te verzachten.. ach, het was de champions league winnaar van '95 ofzo, geen schande dat we verliezenquote:Op vrijdag 28 november 2008 08:29 schreef Adidah het volgende:
Heeft iemand nog een foto van dat grote uitgerolde spandoek met het heilige logo?
[..]
Ik vind Duits maar een kut taal, maar Rekordmeister klinkt toch wel lekker in de oren. Dat geeft nog maar eens aan dat ze nog steeds tegen ons opkijken.
Goede zaak. Er vol opklappen tegen Slavia thuis en zorgen dat we met zoveel mogelijk verschil winnen. Hopelijk wint HSV dan met 1-0 van AV. Kunnen we zelfs nog eerste wordenquote:Op vrijdag 28 november 2008 02:36 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Klopt niet wijsneus, want er wordt helemaal niet gekeken naar onderling resultaat. Doelsaldo geeft de doorslag bij gelijk aantal punten, dus HSV kan nog wel boven ons eindigen, zelfs als ze verliezen van Slavia.
Niet dat het heel waarschijnlijk is.
Tikken gekregen dan? Anders kon je toch nog gewoon ff de stad in en de overwinning vieren?quote:Op vrijdag 28 november 2008 01:06 schreef Jasza het volgende:
Was gezellig hafc maar na dit gezeik duik ik zo me bed im
Inderdaad! Het was allemaal nog niet top, maar er waren 2 zaken die mij opvielen:quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:21 schreef DJ_Ryow het volgende:
wat ik vooral goed vond gisteren, en ik denk dat Marco daar op gehamerd heeft, is dat de verdedigers tempo in het spel brachten en risico's namen door mannetjes te passeren. Oleguer ging daarmee nogal eens in de fout maar Vermaelen en Vertonghen deden dat prima. ik hoop boven alles dat dat in het spel blijft..
Doet me een beetje denken aan AC Milan - Ajax in Triëst.quote:Van Basten liep na afloop in zijn eentje naar het vak met ruim drieduizend meegereisde Amsterdamse supporters. "Ik wilde ze bedanken voor de steun. Ze moesten toch wachten in het stadion. Dit leek me wel een mooi moment."
Het is een Zweedse Armeen, dacht ik.. Niets Turks aan.quote:Op vrijdag 28 november 2008 02:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Is die Kennedy eigenlijk de eerste (van) Turkse (origine) spelert ooit bij Ajax?
Enoh zondag op de bank. Leo in de basis ipv Kennedy. Hoewel ik denk dat Leo dan zondag weer geen bal zal raken, maar goedquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Mooi resultaat is het zeker. Spel was zelfs redelijk af en toe, en dat is zeker een vooruitgang. Hoop wel dat ie nu inmiddels de waarde van Gabri inziet.
Lekker meegenomen dit.
Een Assyriër zie ik net.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is een Zweedse Armeen, dacht ik.. Niets Turks aan.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:34 schreef N.i.c.k het volgende:
Ook kudo's voor MvB dat hij het aandurfde het elftal ongewijzigd te houden.
hoho Leo is pas op 50% hequote:Op vrijdag 28 november 2008 10:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Enoh zondag op de bank. Leo in de basis ipv Kennedy. Hoewel ik denk dat Leo dan zondag weer geen bal zal raken, maar goed
quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:24 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan AC Milan - Ajax in Triëst.
Enoh was ook weer niet zo sterk helaas, net als Lingren en Olguer, die laatste is echt een dramaquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Enoh zondag op de bank. Leo in de basis ipv Kennedy. Hoewel ik denk dat Leo dan zondag weer geen bal zal raken, maar goed
Lindgren speelde prima?quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Enoh was ook weer niet zo sterk helaas, net als Lingren en Olguer, die laatste is echt een drama.
Wel weer typisch dat Leonardo zo belangrijk is, die moest weg.
Vond er maar weinig prima aan, nauwelijks goeie passes, meeverdedigend de weg kwijt... totaal niet de middenvelder die je bij Ajax wil zien...quote:
quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:01 schreef Silaz het volgende:![]()
![]()
Maar heeft iemand een foto van het doek met het logo wat eerder is gezegt? Heb de eerste helft gemist, dus heb hem ook niet gezien
zie geen balquote:
Mwah die kerel had gewoon een beetje een dipje hij kan heel goed voetballen hoor.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:55 schreef sjimz het volgende:
Lindgren speelde eindelijk weer eens goed.
Veel intercepties, goede tackles.
Hoiquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:19 schreef Silenus het volgende:
Ik ben weer thuis, olé!
Dan ga je dus om 5u snachts met de trein terug zodat 'ik nog iets aan m'n dag heb vandaag'. Nou, mooi niet, ik ben kapot. Verslag komt later, eerst effe tukken.
ik bedoelde niet letterlijk een balquote:
Vast wel, maar boeiend. Hoe meer pyro hoe beterquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:32 schreef sezten het volgende:
[..]
ik bedoelde niet letterlijk een bal
je ziet niks van die tifo ding.
nieuwe foto'sziet er mooi uit! alleen vuurwerk = boete?
![]()
jij al weer goed te pas?quote:
Het gaat weer iets beter ja, maar ik doe dit weekend (lees vanavond en morgen) nog even rustig aan. Zondag gewoon weer present. Ik baal er nog steeds flink van dat ik juist deze trip heb moeten missen. Zou denk ik één van de vetste tripjes geweest zijn, waar ik tot dan toe geweest was. Maar goed, ronde verder dus ik ben benieuwd wat er uit de koker gaat komen.quote:
quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:47 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Eén woord, ohnee twee: helemaal top!
Helemaal top, het resultaat, maar vooral ook helemaal top de mentaliteit van de jongens.
Helemaal top het sfeerteam dat het vaantje (je mag het wel een VAAN noemen) van PSV-thuis, het mooiste Ajax-doek ooit gemaakt, weer van stal haalde. In de ultrascene mag je doeken misschien maar één keer gebruiken, maar dit doek was en is zó mooi dat hij wat mij betreft wel vaker bij grote uitwedstrijden gebruikt mag worden.
Helemaal top, Marco die bij het uitvak ons nog even apart komt bedanken.
Dit is mijn club en opkomst/doekje:
Wat een trip.![]()
PS: Jan Joost van Gangelen :denk Leuk hoor, zo in het uitvak. Maar waarom durft hij op TV dan nooit in te gaan op fabeltjes als 'Het Legioen'?
PS 2: nu bij elke Europese uitwedstrijd zoveel man! Ook als we straks in de knock-out naar Rusland moeten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja maar voetballend/opbouwend is het bagger, je kan net zo goed Gabri dan op zijn plek neerzetten want die is namelijk beter in ballen afpakken. Lindgren staat er juist als "voetballer" en dat is juist het gene wat hij niet goed doet.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:55 schreef sjimz het volgende:
Lindgren speelde eindelijk weer eens goed.
Veel intercepties, goede tackles.
Volkomen gelul natuurlijk, Ajax heeft bij vlagen HSV echt onder druk kunnen zetten.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:56 schreef fathank het volgende:
Als je de media mag geloven is Ajax net zo weggespeeld als tegen Valencia paar jaar terug. Met die wereldwedstrijd van Didulica en dat we zelfs 1-0 voor kwamen dankzij Zlatan.
Stond Jan Joost van Gangelen in het uitvak?quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:47 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
PS: Jan Joost van Gangelen :denk Leuk hoor, zo in het uitvak. Maar waarom durft hij op TV dan nooit in te gaan op fabeltjes als 'Het Legioen'?
Nice!quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:47 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Helemaal top, het resultaat, maar vooral ook helemaal top de mentaliteit van de jongens.
Helemaal top het sfeerteam dat het vaantje (je mag het wel een VAAN noemen) van PSV-thuis, het mooiste Ajax-doek ooit gemaakt, weer van stal haalde. In de ultrascene mag je doeken misschien maar één keer gebruiken, maar dit doek was en is zó mooi dat hij wat mij betreft wel vaker bij grote uitwedstrijden gebruikt mag worden.
Helemaal top, Marco die bij het uitvak ons nog even apart komt bedanken.
Dit is mijn club en opkomst/doekje:
Wat een trip.![]()
PS 2: nu bij elke Europese uitwedstrijd zoveel man! Ook als we straks in de knock-out naar Rusland moeten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lult die Martin Jol allemaal. Dat ze '3 kansen' hebben gehad in de eerste helft om voor te komen. Ik kan ze niet herinneren.quote:Op vrijdag 28 november 2008 02:40 schreef Trancelocator het volgende:
Interview met Martin Jol en de goal van Leonardo in 'Reverse angle', te zien vanaf 2:08 .
Wat een bullshit.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:56 schreef fathank het volgende:
Als je de media mag geloven is Ajax net zo weggespeeld als tegen Valencia paar jaar terug. Met die wereldwedstrijd van Didulica en dat we zelfs 1-0 voor kwamen dankzij Zlatan.
Verbaasde ik me ook al over. HSV was dan wel de betere ploeg het eerste half uur, maar buiten die actie van Olic aan de achterlijn zijn er volgens mij geen kansen geweest.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:10 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat lult die Martin Jol allemaal. Dat ze '3 kansen' hebben gehad in de eerste helft om voor te komen. Ik kan ze niet herinneren.
Dat veld zag er echt nog slechter uit dan het veld van de Arena..quote:Van Basten: 'Dit is echt een opsteker'
28/11/2008 08:01
De 1-0 overwinning bij Hamburger SV bood Ajax-trainer Marco van Basten ruimte om verder te kijken dan de UEFA Cup-groepsfase.
'Dit is een echte opsteker en geeft heel veel vertrouwen', aldus Van Basten op de Ajax-website. 'We hebben een jonge ploeg die nog veel ervaring moet opdoen. Dan is het heel belangrijk dat je overwintert. We zijn nog niet helemaal zeker, maar we hebben een heel goede stap gezet.'
'De eerste helft ging redelijk gelijk op. Al slaagden we er niet altijd in te blijven voetballen. Dat lag niet alleen aan ons, maar had ook een beetje met de kwaliteit van het veld te maken', aldus Van Basten. 'In de tweede helft trokken we het spel steeds meer naar ons toe. Al met al is het een verdiende overwinning waar we heel blij mee zijn.'
Dat was inderdaad een knappe actie van Olic. Zo'n beetje de enige uitgespeelde kans geweest. Dat schot op de lat was een cadeautje van Enoh. Verder hebben ze nog een paar keer van afstand geschoten, maar dat stelde niets voor.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Verbaasde ik me ook al over. HSV was dan wel de betere ploeg het eerste half uur, maar buiten die actie van Olic aan de achterlijn zijn er volgens mij geen kansen geweest.
Inderdaad. De mogelijkheid dat we eerste in de poule worden bestaat gewoon ook nog.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Goede zaak. Er vol opklappen tegen Slavia thuis en zorgen dat we met zoveel mogelijk verschil winnen. Hopelijk wint HSV dan met 1-0 van AV. Kunnen we zelfs nog eerste worden
Grappig.quote:Het UEFA Cup-duel Hamburger SV – Ajax is beter bekeken dan het Champions League-affiche Atlético Madrid – PSV, blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek. Woensdag zagen gemiddeld 1.240.000 mensen PSV met 2-1 ten onder gaan in een leeg Vicente Calderón. Het marktaandeel bedroeg 18,4 procent. Naar HSV – Ajax, dat in 0-1 eindigde, stemden 1.469.000 personen af, goed voor een marktaandeel van 22,6 procent.
Ik ga bidden dat Zilina een puntje in Birmingham weet te pakken. Maar dat zal wel niet gebeurenquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:58 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Inderdaad. De mogelijkheid dat we eerste in de poule worden bestaat gewoon ook nog.
Volgende week maar eerst even relaxed bekijken wat de andere clubs doen. Als Slavia Praag niet wint, dan zijn we sowieso al door.
Volgende week al weer!quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:58 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Inderdaad. De mogelijkheid dat we eerste in de poule worden bestaat gewoon ook nog.
Volgende week maar eerst even relaxed bekijken wat de andere clubs doen. Als Slavia Praag niet wint, dan zijn we sowieso al door.
Dan mag Aston Villa maximaal nog maar 3 punten pakken, maar we zien wel. Doelsaldo dus heel belangrijk, dus het kan wel degelijk leuk worden in de ArenA.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik ga bidden dat Zilina een puntje in Birmingham weet te pakken. Maar dat zal wel niet gebeuren
Vooralsnog staan wij er heel erg goed voor. Dik winnen van Slavia en ik denk dat wij gewoon eerste eindigen in de poule. Zou wel heel lekker zijn.
Nee hoor. Villa moet nog naar Hamburg. Als Hamburg dat wint, dan eindigen er drie ploegen op 9 punten. Ervanuitgaande dat Villa van Zilina en Hamburg en Ajax van Slavia winnen. Dan gaat het dus om doelsaldo. Dus moet Ajax er in de laatste wedstrijd tegen Slavia voor zorgen dat er dik gewonnen wordt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Volgende week al weer!
Overigens lukt eerste worden niet joh. Dan moeten Villa en HSV verliezen van Praag en Zilina, dat gaat echt niet gebeuren.
onderling resultaat toch eerst?quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor. Villa moet nog naar Hamburg. Als Hamburg dat wint, dan eindigen er drie ploegen op 9 punten. Ervanuitgaande dat Villa van Zilina en Hamburg en Ajax van Slavia winnen. Dan gaat het dus om doelsaldo. Dus moet Ajax er in de laatste wedstrijd tegen Slavia voor zorgen dat er dik gewonnen wordt.
Kennedy niet slecht spelen?quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
Geweldige wedstrijd. Ajax speelde gewoon goed. Een van de betere wedstrijden tegen een hele goede tegenstander. En ik vond Kennedy echt niet slecht spelen. Vertonghen was weer fantastisch.. Lindgren ook trouwens.AjaxNu nog een dag nagenieten en dan vizier op Utreg.
Foto's HSV Ajax Ajaxfotoside.nl
Je hebt gelijk, ik keek niet goed. Excuses.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor. Villa moet nog naar Hamburg. Als Hamburg dat wint, dan eindigen er drie ploegen op 9 punten. Ervanuitgaande dat Villa van Zilina en Hamburg en Ajax van Slavia winnen. Dan gaat het dus om doelsaldo. Dus moet Ajax er in de laatste wedstrijd tegen Slavia voor zorgen dat er dik gewonnen wordt.
Het is je vergevenquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik keek niet goed. Excuses.
Nee dus.quote:
Ook wel logisch dat het niet op onderling resultaat aankomt, omdat het niet om een uit- en thuiswedstrijd gaat.quote:If two or more teams are equal on points on completion of all the group
matches, the following criteria will be applied to determine the rankings:
a) superior goal difference from all group matches played;
b) higher number of goals scored;
c) higher number of goals scored away;
d) higher number of wins;
e) higher number of away wins;
f) higher number of coefficient points accumulated by the club in question,
as well as its association, over the previous five seasons (see paragraph
8.03).
Dat dus.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ook wel logisch dat het niet op onderling resultaat aankomt, omdat het niet om een uit- en thuiswedstrijd gaat.
Offtopic: Dance Track ID Contest #59 - Enjoyed The Silence?quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Nee dus.
Uefa zegt dit:
[..]
Ook wel logisch dat het niet op onderling resultaat aankomt, omdat het niet om een uit- en thuiswedstrijd gaat.
dank, maar ik had ergens op tv gehoord/gelezen/vernomen dat het wel op onderling ging eerst. maar niet dusquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Nee dus.
Uefa zegt dit:
[..]
Geweldige foto's zeg.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:47 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Toch te ziek dus? Damn, dan ben je nu wsl dubbel ziek na gisteravond.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:28 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Alle helden uit Hamburg komen weer terug
Ik heb jullie gemist
Danke.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:26 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[ afbeelding ]
Wallpapertje, voor jullie
AFCA
AFC Ajax topic #1122: 0-1quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Toch te ziek dus? Damn, dan ben je nu wsl dubbel ziek na gisteravond.
Naja, beterschap iig..
Als nummer drie moet je juist tegen de koploper van een poule.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:57 schreef pfaf het volgende:
Is het overigens niet gunstiger om derde te worden in plaats van tweede? De koplopers in de UEFA-cup poules acht ik in veel gevallen sterker dan de derde plaatsen in de CL...
quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:26 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[ afbeelding ]
Wallpapertje, voor jullie
AFCA
Godver, ik ben echt nog niet wakker. Ik stop wel een dagje met posten.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:00 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Als nummer drie moet je juist tegen de koploper van een poule.
Lekker hoorquote:Er zouden 6.000 Ajax fans in de stad zijn geweest.
Doe maar iets in Italiëquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:48 schreef Doezelhaar het volgende:
Next stop? Marseille?
Schippie.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Eerste worden in deze poule zou echt een tering goeie prestatie zijn van Bassie en Co.
Ik was in Disneyquote:Op vrijdag 28 november 2008 06:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Neemaar daarvoor bestaat sopcast he, mede-Amerikaan. Ik heb live meekunnen genieten!
PSG gaat denk ik niet eens door.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik hoop op PSG. Maar ik wil ook wel een keertje naar Spanje.
Ik vrees het ook. Maar stiekem hoop ik er wel op.quote:
ff Robinho, Ireland, Jo en anderen afdrogenquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:53 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Manchester! Dat lijkt me wel wat...
Toet toet boing boing.quote:
Of lekker naar Rusland altijd leuke reisjesquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Maar stiekem hoop ik er wel op.
Luik lijkt me ook een leuke, maar dat wordt 100% een combi, dus doe die maar niet
Als Slavia 2x wint en HSV wint van Villa dan zijn we volgens mij uitgeschakeld (als we een slechter doelsaldo hebben).quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:11 schreef versteegrob het volgende:
Las net in de Telegraaf dat Ajax zeker weten door is.
Wat verwachten jullie van het weekend tegen Utrecht. Hoop nou is dat Gabri/Leo in de basis beginnen. Verder maandag rentree van 3 spelers dus tegen Volendam volgende week zondag met Aisatti en Dario
quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:16 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Als Slavia 2x wint en HSV wint van Villa dan zijn we volgens mij uitgeschakeld (als we een slechter doelsaldo hebben).
http://www.sportwereld.nl(...)_volgende_ronde.htmlquote:Ajax vrijwel zeker van volgende ronde
Door MAARTEN WIJFFELS
HAMBURG - Op papier had Ajax in zijn UEFA Cup-poule alle kaarten gezet op zijn twee thuisduels. Die moesten de zes punten brengen om te overwinteren in Europa. Maar na een spectaculaire avond in Hamburg is Ajax nu al vrijwel zeker geplaatst.
afbeelding vergroten Leonardo legt aan voor de 1-0. FOTO ANP
afbeelding vergroten Thomas Vermaelen en Miralem Sulejmani in duel met Ivica Olic. FOTO ANP
vorige afbeelding 1 / 2 volgende
Door de 1-0 zege heeft Ajax na drie duels nog een punt nodig voor minimaal de derde plaats in de poule.
De laatste wedstrijd, op 17 december thuis tegen Slavia Praag, moet de beslissing brengen.
Staand voor de dug-out volgde Ajax-trainer Marco van Basten de laatste minuten in trance. Toen was er de ontlading van de zege die er kwam door het doelpunt van Leonardo. Na 76 minuten viel het uitverkochte Duitse stadion massaal stil, het hoekvak met 4000 Nederlanders uitgezonderd, toen de invaller een slechte breedtepass oppikte. Ineens had Leonardo een vrije doortocht, waarna hij oog in oog met doelman Rost op curieuze wijze doel trof. De inzet van de Braziliaan caramboleerde van paal naar paal, waarna Leonardo het leer net op tijd over de lijn drukte voor de terug gesnelde verdedigers.
‘Leo’ sprintte daarna in één rechte lijn door naar de dug-out waar hij in de armen sprong van Bruno Silva, zijn lotgenoot met wie hij normaliter de bank warm houdt. De naam van Leonardo was amper ingetikt op het scorebord of Emanuelson schoot bijna de 2-0 binnen. De hand van Rost voorkwam dat.
De spectaculaire zege is om nog een reden bijzonder te noemen. Want geboekt in een uitwedstrijd van allure en gewicht. Door alle commotie over de dramatische uitreeksen van PSV en Feyenoord sneeuwde enigszins onder dat ook het Ajax van Van Basten nog maar weinig klaar maakte op vreemd terrein. Van de negen uitduels tot gisteren waren er maar drie gewonnen.
De goal van Leonardo viel precies middenin een fase dat Ajax definitief grip kreeg op het spel van de thuisploeg. Onder aanvoering van Jan Vertonghen beet de ploeg zich vast in de partij, die niet meer uit handen werd gegeven.
In zijn opstelling voor de derde Europese wedstrijd borduurde Van Basten voort op de competitiewedstrijd tegen AZ. Dezelfde elf mochten ook Europees aan de bak. De nederlaag in Alkmaar bleek daarnaast geen reden om in tactische zin extra zekerheid in te bouwen met een extra middenvelder (Gabri) in plaats van een aanvaller (Kennedy). Van Basten handhaafde in balbezit zijn geijkte 4-3-3 en gaf daarmee aan serieus te streven naar vastigheid nu de ziekenboeg bijna leeg is.
Hij koos er bijvoorbeeld niet voor terug te grijpen op het ultra-defensieve concept van Twente-uit. Hoewel de extra dijkbewaking die Ajax die avond instelde wel leidde tot de enige overwinning in een uitwedstrijd van formaat.
Uitwedstrijd nummer tien had nog wel meteen slecht kunnen beginnen. Na acht minuten liep Guerrero bij de achterlijn Oleguer eruit. De snelle aanvaller buitte de kansrijke situatie echter niet uit. In het eerste halfuur stelde ook meest vaardige HSV-aanvaller, Ivica Olic, de Ajax-defensie twee keer voor problemen. Speels was zijn dubbele schaarbeweging waarmee hij opnieuw Oleguer het bos in stuurde.
Maar schuin voor het doel van Kenneth Vermeer strandde ook zijn poging. Oleguer maakte zijn zwakke begin compleet door ploeggenoot Enoh al binnen 25 minuten met een gele kaart op te zadelen. De Kameroener moest ten koste van een fout slecht uitverdedigen van de Spaanse routinier corrigeren.
Aan de overkant speculeerde Ajax op de tegenstoot via Suárez, Sulejmani en Kennedy, maar in de praktijk stond de Uruguayaan er alleen voor in zijn duels tegen de centrale verdedigers Mathijsen en Reinhardt. Sulejmani heeft na zijn blessure tijd nodig om weer te groeien. Dat was ook al zo na zijn eerste blessure dit seizoen.
Met Sulejmani totaal onzichtbaar en Enoh al snel op scherp, moesten de andere negen Ajacieden geconcentreerd en als blok optreden.
In de fase na 0-1 verscheen Martin Jol een paar keer voor zijn dug-out. Het gezicht op onweer. De Scheveninger ligt nog een paar keer per week wakker van het vertrek van Rafael van der Vaart. Ook gisteren werden zijn gevoelige touch en creatieve geest gaandeweg steeds meer gemist bij zijn ploeg.
Echt? Gaan bij alle supporters? Met wie was hij dan?quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:18 schreef AFCA_874 het volgende:
Zo was een aardige wedstrijd, volgend jaar toch maar een uitkaart regelen. Want ik zat nu los en dat is ook niet alles, wel leuk dat Klaas Jan bij ons in het vak zat.
Gaaf joh. Heb je nog een foto kunnen schieten?quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:18 schreef AFCA_874 het volgende:
Zo was een aardige wedstrijd, volgend jaar toch maar een uitkaart regelen. Want ik zat nu los en dat is ook niet alles, wel leuk dat Klaas Jan bij ons in het vak zat.
Met zijn broertje en nog 2 andere jongens die ik niet had herkend, en nee ik heb geen foto gemaakt. Ik vond het wel jammer dat ie een witte flapmuts op had en niet z'n AFCA muts.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:21 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Echt? Gaan bij alle supporters? Met wie was hij dan?
Kun je nog lopen?quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:39 schreef Jasza het volgende:
Ik ben ook weer in nl, straks een verslagje, genoeg gebeurd iig
Was jij die gast die na de wedstrijd op de lange zijde met een Ajax-vlag stond te zwaaien?quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:18 schreef AFCA_874 het volgende:
Nah, De Boer kwam er het eerste mee. Eren wie ere toekomt enzo.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:47 schreef Jajong het volgende:
Het is trouwens vanaf nu een Olegerretje, ipv een Frank de Boertje.
Haha, dat is wel waar. Maar je moet ook niet in het verleden leven.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nah, De Boer kwam er het eerste mee. Eren wie ere toekomt enzo..
Laat maarquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:16 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Als Slavia 2x wint en HSV wint van Villa dan zijn we volgens mij uitgeschakeld (als we een slechter doelsaldo hebben).
Moet je wel de waarheid vertellen lamlulquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:26 schreef GieJay het volgende:
[..]
Niet waar.. Als hsv wint van Villa hebben ze 6 punten.. Onderling resultaat is in het voordeel van ajax dus is ajax door.. Kunnen we dit niet in de OP zetten ofzo, god alle machtig hoe vaak moet ik dit nog herhalen..
Hoevaak moet nog gezegt worden dat het niet om het onderlinge resultaat gaatquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:26 schreef GieJay het volgende:
[..]
Niet waar.. Als hsv wint van Villa hebben ze 6 punten.. Onderling resultaat is in het voordeel van ajax dus is ajax door.. Kunnen we dit niet in de OP zetten ofzo, god alle machtig hoe vaak moet ik dit nog herhalen..
Klopt, ik las het ook net..quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Moet je wel de waarheid vertellen lamlul.
Waren er 2.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Was jij die gast die na de wedstrijd op de lange zijde met een Ajax-vlag stond te zwaaien?
Moet je ff supporterszaken bellen. Die kunnen nog wel wat voor je regelen. Of je wacht nog even. Komen dit seizoen vast nog wel wat halve seizoenkaarten in de winterstop. Maar in welk vak wil je een seizoenkaart?quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:32 schreef Silaz het volgende:
klein vraagje he, is het mogelijk nu nog een SCC aan te vragen? want maat van me wil ook enzo, maargoed seizoen is dus al begonnen..
In december/januari moet het weer mogelijk zijn halve SCC's (voor de 2e helft van het seizoen) te kopen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:32 schreef Silaz het volgende:
klein vraagje he, is het mogelijk nu nog een SCC aan te vragen? want maat van me wil ook enzo, maargoed seizoen is dus al begonnen..
Nee, ik stond iets meer richting de korte zijde. Wel op dezelfde rij. Dat vak was meer dan de helft gevuld met Ajax supporters. Maar niet mijn soort supporters, als je even ging staan werd ze meteen boos enzoquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Was jij die gast die na de wedstrijd op de lange zijde met een Ajax-vlag stond te zwaaien?
Kom op je hebt de hele zaterdag om bij te trekkenquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:38 schreef denthemen het volgende:
Ik sla Zondag maar over, ben doodop
Dat kan altijd.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:40 schreef Silaz het volgende:
How, bedoel geen seizoenskaart he, maar supporters clubkaart. waarbij je dus kaartjes moet kopen
Ik ook, zaterdag weer een feestje dus ik kon sowieso niet op tijd in A'dam zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:38 schreef denthemen het volgende:
Ik sla Zondag maar over, ben doodop
Moet morgen sporten, en als ik Zondag gewoon ga dan weet ik zeker dat ik ziek ga wordenquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:40 schreef superjood het volgende:
[..]
Kom op je hebt de hele zaterdag om bij te trekken
Ja heel goed, plaatsen naast het uitvak, overdag op de Reeperbahn. Echt een wonder dat ik geen lekke band had, óveral glasquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:42 schreef Jasza het volgende:
Den voor jou was het wel goed te doen daar?
Bron: Het Paroolquote:HAMBURG - Met een goede invalbeurt besliste Leonardo donderdagavond in Hamburg voor Ajax de wedstrijd tegen HSV: 1-0. Een basisplaats claimen komt echter niet op in het hoofd van de 25-jarige Braziliaanse dribbelaar.
Eerst de supporters, dan de pers. Leonardo komt de kleedkamer uit, maar voordat hij zich meldt in de 'mixed zone' loopt hij met een aantal teamgenoten over het veld naar de drieduizend meegereisde Ajax-supporters. In het verder lege stadion wandelen Leo en zijn collega's een staande ovatie tegemoet. ''Is een mooie overwinning voor Ajax en de fans, hè,'' zegt hij bij terugkeer in de catacomben.''
En het is bovenal een overwinning die aan Leonardo is te danken. Hij was er als de kippen bij toen HSV's David Jarolim risicovol afspeelde op Joris Mathijsen. Leo pikte de bal op en hij reageerde ook alert toen zijn punter via een carambole tussen de twee palen weer het doel uitstuiterde. ''Het is een zaalvoetbaldoelpunt geworden, er was weinig ruimte om hem over de lijn te tikken. Als-ie er niet was ingegaan, had ik de paal tot moes geslagen.''
Het is niet het eerste doelpuntje dat Leonardo dit seizoen als invaller heeft meegepikt. Tegen PSV en Sparta lukte het hem eveneens. En ook buiten de doelpunten leeft het spel vaak op als 'Leo' binnen de lijnen komt.
''Een beetje een rommelaar, maar wel een goede rommelaar,'' zegt teamgenoot Jan Vertonghen over Leo. ''Je kunt hem in de voeten aanspelen, maar ook in de diepte. Hij heeft een goede dribbel en een goed schot. Leo is altijd onvoorspelbaar. Lekker om zo'n voetballer achter de hand te hebben.''
De plek op de bank is het lot van de wispelturige Leonardo bij Ajax. Aan het begin van het seizoen kreeg Leo van trainer Marco van Basten al te horen dat hij weg mocht, maar met NEC en een club uit Qatar als alternatieven besloot de Braziliaan in Amsterdam te blijven.
''Als Leonardo weggaat, moet een club betalen en moeten Leonardo en zijn vrouw geld verdienen aan de transfer,'' zegt Leonardo, die tot 2009 onder contract staat. ''Niet andere mensen.'' Namen van de vermeende kapers op de kust wilde hij niet geven.
Hoewel hij door gebrek aan wedstrijdritme niet echt in zijn hum is, mort Leo niet. Verdwenen is het vedettegedrag dat hem bij Feyenoord en bij NAC kenmerkte. ''De baas gaat over de basisplaatsen, niet ik,'' zegt hij. ''Ik kan alleen maar proberen het team te helpen als ik in het veld sta.''
HSV kon in elk geval moeilijk overweg met Leonardo. Voordat de Braziliaan in de 77ste minuut van de wedstrijd scoorde, was hij ook al gevaarlijk geweest met een afstandsschot. ''Ja, je moet een beetje creatief zijn tegen Duitsers,'' stelt hij. ''Je moet geen duels met ze aangaan. Ik ben 1.70 meter en ik ben vanavond alleen maar spelers tegengekomen die veel groter en sterker waren dan ik.''
Als aanvaller van NAC eiste Leonardo nog op hoge poten een basisplaats en weigerde hij als linksbuiten te spelen, maar bij Ajax maakt hij zich geen illusies over zijn positie. De trotse Braziliaan accepteert zijn lot 'als een plichtsgetrouwe Scandinaviër'.
''Ik ben vader geworden, daardoor komt het volgens mij,'' zoekt Leo lachend naar een verklaring. ''Ik ben rustiger. Ik krijg door mijn kindje weinig slaap en dus ben ik ook vaak moe. Ik ben een ouwe pik geworden, of hoe zeggen jullie dat in het Nederlands?'' (JOP VAN KEMPEN)
quote:Jol niet onder de indruk van Ajax
Jol niet onder de indruk van Ajax
Martin Jol is niet onder de indruk geraakt van Ajax. De oud-trainer van ADO Den Haag weet de 0-1-nederlaag van Hamburger SV tegen Ajax aan zijn eigen ploeg. 'Op die manier hadden we het ons een stuk makkelijker gemaakt', aldus Jol op de website van Hamburger SV.
'Ajax droeg weinig aan de wedstrijd bij, maar lag continu op de loer. Ze hebben de kans die ze kregen, slim benut.' Hamburger SV zal de komende twee UEFA Cup-speelrondes flink aan de bak moeten. 'In deze groep is nog veel mogelijk, maar we moeten in de laatste wedstrijden tegen Slavia Praag en Aston Villa beter spelen dan tegen Ajax, om nog wat punten te halen.'
quote:Aissati maandag terug bij Jong Ajax
nieuws Door: Redactie op 28 nov 2008
Ismail Assati zal maandag met Jong Ajax terugkeren op het voetbalveld. Wellicht twijfelde je inmiddels aan het feit dat Aissati in Amsterdam onder contract staat, hij speelde dit seizoen immers nog geen seconde in het eerste, maar maandag is het dus zover. Tevens zullen dan Jeffrey Sarpong en Dario Cvitanich hun rentree maken, wat betekent dat Van Basten op korte termijn, op Huntelaar na dan, over een vrijwel complete selectie kan beschikken. Mits er tussentijds niemand geblesseerd raakt uiteraard.
Blessure Aissati
Aissati raakte aan het begin van het seizoen geblesseerd bij een wedstrijd van Jong Ajax. Zijn Ajax 1 debuut heeft hij dus nog niet gemaakt.
quote:Leonardo: Ik ben nu een ouwe zak
Leonardo: Ik ben nu een ouwe zak
Een prachtige invalbeurt viel ten deel aan de Braziliaan Leonardo. Hij besliste in de 78e minuut de wedstrijd tegen Hamburger SV. De 25-jarige aanvaller hoopt zondag stiekum op een basisplaats tegen FC Utrecht.
Een staande ovatie voor de speler na de wedstrijd, met een aantal teamgenoten loopt hij na de douche over het veld naar de wachtende supporters. 'Is een mooie overwinning voor Ajax en de fans, he,' zegt hij bij terugkeer in de catacomben.'
Leonardo pikt dit seizoen wel z'n doelpuntjes mee als invaller. Tegen PSV en Sparta lukte hem dat ook.
'Een beetje een rommelaar, maar wel een goede rommelaar', zegt teamgenoot Jan Vertonghen over Leo. 'Je kunt hem in de voeten aanspelen, maar ook in de diepte. Hij heeft een goede dribbel en een goed schot. Leonardo is altijd onvoorspelbaar. Lekker om zo'n voetballer achter de hand te hebben.'
Een basisplaats zal hij niet opeisen. Bij NAC wilde hij een plaats in het team en niet op de linksbuitenplaats. Bij Ajax maakt hij zich geen illusies over zijn positie. De trotse Braziliaan accepteert zijn lot 'als een plichtsgetrouwe Scandinavier.'
'Ik ben vader geworden, daardoor komt het volgens mij,' zoekt Leonardo naar een verklaring. 'Ik ben rustiger geworden. Ik krijg door mijn kindje weinig slaap en dus ben ik ook vaak moe. Ik ben een ouwe zak geworden, of hoe zeggen jullie dat in het Nederlands.'
Niet overdrijven ouwe.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:51 schreef Jajong het volgende:
Leonardo is een superheld.
Dat vind ik 'm al een hele lange tijd, en zal daar altijd bij blijven.quote:
Prachtig hé, voetbalquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
En zondag is het weer een kutkakkerlak als hij slecht gespeeld heeft
Neva!quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
En zondag is het weer een kutkakkerlak als hij slecht gespeeld heeft
Urby - Suárez - Leoquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:56 schreef finsdefis het volgende:
Ik was in het begin ook geen fan van Leonardo, maar ik zie hem momenteel veel liever dan Kennedy in de basis. Weet allee niet of dat even effectief is aangezien hij graag op de linkervleugel speelt en Sulejmani ook volgensmij.
Hehe, Huntelaar en scoren tegen Slavia.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:59 schreef ub40_bboy het volgende:
Kan Huntelaar al met het tweede meedoen? We hebben hem nodig voor de doelpunten tegen Slavia.
Don't remind mequote:Op vrijdag 28 november 2008 17:00 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hehe, Huntelaar en scoren tegen Slavia.
Daar hebben wel meer spelers last van.quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Leonardo is goed en leuk als ie invalt.
quote:‘Utrecht tegenstander van kaliber'
Geschreven op vrijdag, 28 november om 17:11
Met een prettige 1-0 zege op Hamburger SV op zak neemt Ajax het zondag in eigen huis op tegen FC Utrecht. Trainer Marco van Basten, die zijn selectie langzaam maar zeker weer voltallig ziet worden, kijkt uit naar het duel. “Utrecht is een mooie tegenstander, één van kaliber.” De hoofdstedelingen zijn niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen tegen HSV, zo liet Van Basten weten op de officiële website van de club. Middenvelder Gabri, na rust in het veld gekomen voor Eyong Enoh, was er nog het slechts aan toe. “Hij speelde maar een halfuur, maar hij heeft een dik oog, een dikke lip én een dikke enkel”, sprak Van Basten, zelf een geboren Utrechter, knipogend.
Goed nieuws was er voor het trio Dario Cvitanich, Ismaïl Aissati en Jeffrey Sarpong. “Die spelen maandag weer mee met Jong Ajax. We beschikken langzaam maar zeker weer over een fitte selectie.” Ajax behaalde de laatste twee seizoenen goede resultaten tegen de Domstedelingen. De vier laatste duels werden allen in winst omgezet. Voor aanstaande zondag hoopt Van Basten opnieuw op een mooi duel.
“Utrecht is een mooie tegenstander, één van kaliber. Toch spelen we in Amsterdam altijd goed tegen FC Utrecht. Die wetenschap zorgt voor een hoop enthousiasme bij de spelers én bij de supporters." Ajax kan zondag nog geen beroep doen op de langer geblesseerden Mitchell Donald, Jan-Arie van der Heijden, Klaas-Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg. “De keuzes worden lastiger”, aldus Van Basten, “maar dat is alleen maar goed.”
Leo vond het anders niet zo leuk als hij bij NAC op links moest voetballen...quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:56 schreef finsdefis het volgende:
Ik was in het begin ook geen fan van Leonardo, maar ik zie hem momenteel veel liever dan Kennedy in de basis. Weet allee niet of dat even effectief is aangezien hij graag op de linkervleugel speelt en Sulejmani ook volgensmij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |