abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:47:11 #276
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63598698
Dat komt omdat Leonardo een ouwe pik is geworden...
quote:
HAMBURG - Met een goede invalbeurt besliste Leonardo donderdagavond in Hamburg voor Ajax de wedstrijd tegen HSV: 1-0. Een basisplaats claimen komt echter niet op in het hoofd van de 25-jarige Braziliaanse dribbelaar.

Eerst de supporters, dan de pers. Leonardo komt de kleedkamer uit, maar voordat hij zich meldt in de 'mixed zone' loopt hij met een aantal teamgenoten over het veld naar de drieduizend meegereisde Ajax-supporters. In het verder lege stadion wandelen Leo en zijn collega's een staande ovatie tegemoet. ''Is een mooie overwinning voor Ajax en de fans, hè,'' zegt hij bij terugkeer in de catacomben.''

En het is bovenal een overwinning die aan Leonardo is te danken. Hij was er als de kippen bij toen HSV's David Jarolim risicovol afspeelde op Joris Mathijsen. Leo pikte de bal op en hij reageerde ook alert toen zijn punter via een carambole tussen de twee palen weer het doel uitstuiterde. ''Het is een zaalvoetbaldoelpunt geworden, er was weinig ruimte om hem over de lijn te tikken. Als-ie er niet was ingegaan, had ik de paal tot moes geslagen.''

Het is niet het eerste doelpuntje dat Leonardo dit seizoen als invaller heeft meegepikt. Tegen PSV en Sparta lukte het hem eveneens. En ook buiten de doelpunten leeft het spel vaak op als 'Leo' binnen de lijnen komt.

''Een beetje een rommelaar, maar wel een goede rommelaar,'' zegt teamgenoot Jan Vertonghen over Leo. ''Je kunt hem in de voeten aanspelen, maar ook in de diepte. Hij heeft een goede dribbel en een goed schot. Leo is altijd onvoorspelbaar. Lekker om zo'n voetballer achter de hand te hebben.''

De plek op de bank is het lot van de wispelturige Leonardo bij Ajax. Aan het begin van het seizoen kreeg Leo van trainer Marco van Basten al te horen dat hij weg mocht, maar met NEC en een club uit Qatar als alternatieven besloot de Braziliaan in Amsterdam te blijven.

''Als Leonardo weggaat, moet een club betalen en moeten Leonardo en zijn vrouw geld verdienen aan de transfer,'' zegt Leonardo, die tot 2009 onder contract staat. ''Niet andere mensen.'' Namen van de vermeende kapers op de kust wilde hij niet geven.

Hoewel hij door gebrek aan wedstrijdritme niet echt in zijn hum is, mort Leo niet. Verdwenen is het vedettegedrag dat hem bij Feyenoord en bij NAC kenmerkte. ''De baas gaat over de basisplaatsen, niet ik,'' zegt hij. ''Ik kan alleen maar proberen het team te helpen als ik in het veld sta.''

HSV kon in elk geval moeilijk overweg met Leonardo. Voordat de Braziliaan in de 77ste minuut van de wedstrijd scoorde, was hij ook al gevaarlijk geweest met een afstandsschot. ''Ja, je moet een beetje creatief zijn tegen Duitsers,'' stelt hij. ''Je moet geen duels met ze aangaan. Ik ben 1.70 meter en ik ben vanavond alleen maar spelers tegengekomen die veel groter en sterker waren dan ik.''

Als aanvaller van NAC eiste Leonardo nog op hoge poten een basisplaats en weigerde hij als linksbuiten te spelen, maar bij Ajax maakt hij zich geen illusies over zijn positie. De trotse Braziliaan accepteert zijn lot 'als een plichtsgetrouwe Scandinaviër'.

''Ik ben vader geworden, daardoor komt het volgens mij,'' zoekt Leo lachend naar een verklaring. ''Ik ben rustiger. Ik krijg door mijn kindje weinig slaap en dus ben ik ook vaak moe. Ik ben een ouwe pik geworden, of hoe zeggen jullie dat in het Nederlands?'' (JOP VAN KEMPEN)
Bron: Het Parool
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_63598703
quote:
Jol niet onder de indruk van Ajax
Jol niet onder de indruk van Ajax

Martin Jol is niet onder de indruk geraakt van Ajax. De oud-trainer van ADO Den Haag weet de 0-1-nederlaag van Hamburger SV tegen Ajax aan zijn eigen ploeg. 'Op die manier hadden we het ons een stuk makkelijker gemaakt', aldus Jol op de website van Hamburger SV.

'Ajax droeg weinig aan de wedstrijd bij, maar lag continu op de loer. Ze hebben de kans die ze kregen, slim benut.' Hamburger SV zal de komende twee UEFA Cup-speelrondes flink aan de bak moeten. 'In deze groep is nog veel mogelijk, maar we moeten in de laatste wedstrijden tegen Slavia Praag en Aston Villa beter spelen dan tegen Ajax, om nog wat punten te halen.'
quote:
Aissati maandag terug bij Jong Ajax
nieuws Door: Redactie op 28 nov 2008

Ismail Assati zal maandag met Jong Ajax terugkeren op het voetbalveld. Wellicht twijfelde je inmiddels aan het feit dat Aissati in Amsterdam onder contract staat, hij speelde dit seizoen immers nog geen seconde in het eerste, maar maandag is het dus zover. Tevens zullen dan Jeffrey Sarpong en Dario Cvitanich hun rentree maken, wat betekent dat Van Basten op korte termijn, op Huntelaar na dan, over een vrijwel complete selectie kan beschikken. Mits er tussentijds niemand geblesseerd raakt uiteraard.

Blessure Aissati
Aissati raakte aan het begin van het seizoen geblesseerd bij een wedstrijd van Jong Ajax. Zijn Ajax 1 debuut heeft hij dus nog niet gemaakt.
quote:
Leonardo: Ik ben nu een ouwe zak
Leonardo: Ik ben nu een ouwe zak

Een prachtige invalbeurt viel ten deel aan de Braziliaan Leonardo. Hij besliste in de 78e minuut de wedstrijd tegen Hamburger SV. De 25-jarige aanvaller hoopt zondag stiekum op een basisplaats tegen FC Utrecht.

Een staande ovatie voor de speler na de wedstrijd, met een aantal teamgenoten loopt hij na de douche over het veld naar de wachtende supporters. 'Is een mooie overwinning voor Ajax en de fans, he,' zegt hij bij terugkeer in de catacomben.'

Leonardo pikt dit seizoen wel z'n doelpuntjes mee als invaller. Tegen PSV en Sparta lukte hem dat ook.

'Een beetje een rommelaar, maar wel een goede rommelaar', zegt teamgenoot Jan Vertonghen over Leo. 'Je kunt hem in de voeten aanspelen, maar ook in de diepte. Hij heeft een goede dribbel en een goed schot. Leonardo is altijd onvoorspelbaar. Lekker om zo'n voetballer achter de hand te hebben.'

Een basisplaats zal hij niet opeisen. Bij NAC wilde hij een plaats in het team en niet op de linksbuitenplaats. Bij Ajax maakt hij zich geen illusies over zijn positie. De trotse Braziliaan accepteert zijn lot 'als een plichtsgetrouwe Scandinavier.'

'Ik ben vader geworden, daardoor komt het volgens mij,' zoekt Leonardo naar een verklaring. 'Ik ben rustiger geworden. Ik krijg door mijn kindje weinig slaap en dus ben ik ook vaak moe. Ik ben een ouwe zak geworden, of hoe zeggen jullie dat in het Nederlands.'
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:50:31 #278
234665 basvip
Godenzonen uit Amsterdam
pi_63598771
Heerlijk om weer te horen dat langzaam iedereen weer terugkomt.
pi_63598781
Slechte verliezer die Jol. Ajax was beter, feller, slimmer en effectiever.
pi_63598782
Leonardo is een superheld.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_63598787
Jol is niet erg realistisch, maarja dat zijn meeste hagenezen niet.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:51:59 #282
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63598804
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:51 schreef Jajong het volgende:
Niet overdrijven ouwe.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_63598808
Goed nieuws!
Noot noot.
pi_63598868
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:51 schreef Jajong het volgende:
En zondag is het weer een kutkakkerlak als hij slecht gespeeld heeft
pi_63598885
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:51 schreef Houniet het volgende:

[..]

Niet overdrijven ouwe.
Dat vind ik 'm al een hele lange tijd, en zal daar altijd bij blijven.
pi_63598904
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Prachtig hé, voetbal
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63598916
Leonardo mag van mij volgende wedstrijd in de basis beginnen ipv kennedy en Gabri ipv Enoh, die mag wel een invalbeurt in de 70e minuut krijgen ofzo
AJAX AMSTERDAM!
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:56:58 #288
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_63598917
Ik was in het begin ook geen fan van Leonardo, maar ik zie hem momenteel veel liever dan Kennedy in de basis. Weet allee niet of dat even effectief is aangezien hij graag op de linkervleugel speelt en Sulejmani ook volgensmij.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_63598956
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Neva!
pi_63598977
Kan Huntelaar al met het tweede meedoen? We hebben hem nodig voor de doelpunten tegen Slavia.
lollig
pi_63598986
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:56 schreef finsdefis het volgende:
Ik was in het begin ook geen fan van Leonardo, maar ik zie hem momenteel veel liever dan Kennedy in de basis. Weet allee niet of dat even effectief is aangezien hij graag op de linkervleugel speelt en Sulejmani ook volgensmij.
Urby - Suárez - Leo

En Sulejmani daarachter op 10.
pi_63599024
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:59 schreef ub40_bboy het volgende:
Kan Huntelaar al met het tweede meedoen? We hebben hem nodig voor de doelpunten tegen Slavia.
Hehe, Huntelaar en scoren tegen Slavia.
pi_63599040
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:00 schreef Radegast het volgende:

[..]

Hehe, Huntelaar en scoren tegen Slavia.
Don't remind me .
pi_63599069
Martin Jol.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_63599388
Leonardo is goed en leuk als ie invalt.
pi_63599454
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Leonardo is goed en leuk als ie invalt.
Daar hebben wel meer spelers last van.
pi_63599574
Zo, zuruck!
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_63599583
quote:
‘Utrecht tegenstander van kaliber'
Geschreven op vrijdag, 28 november om 17:11

Met een prettige 1-0 zege op Hamburger SV op zak neemt Ajax het zondag in eigen huis op tegen FC Utrecht. Trainer Marco van Basten, die zijn selectie langzaam maar zeker weer voltallig ziet worden, kijkt uit naar het duel. “Utrecht is een mooie tegenstander, één van kaliber.” De hoofdstedelingen zijn niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen tegen HSV, zo liet Van Basten weten op de officiële website van de club. Middenvelder Gabri, na rust in het veld gekomen voor Eyong Enoh, was er nog het slechts aan toe. “Hij speelde maar een halfuur, maar hij heeft een dik oog, een dikke lip én een dikke enkel”, sprak Van Basten, zelf een geboren Utrechter, knipogend.

Goed nieuws was er voor het trio Dario Cvitanich, Ismaïl Aissati en Jeffrey Sarpong. “Die spelen maandag weer mee met Jong Ajax. We beschikken langzaam maar zeker weer over een fitte selectie.” Ajax behaalde de laatste twee seizoenen goede resultaten tegen de Domstedelingen. De vier laatste duels werden allen in winst omgezet. Voor aanstaande zondag hoopt Van Basten opnieuw op een mooi duel.

“Utrecht is een mooie tegenstander, één van kaliber. Toch spelen we in Amsterdam altijd goed tegen FC Utrecht. Die wetenschap zorgt voor een hoop enthousiasme bij de spelers én bij de supporters." Ajax kan zondag nog geen beroep doen op de langer geblesseerden Mitchell Donald, Jan-Arie van der Heijden, Klaas-Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg. “De keuzes worden lastiger”, aldus Van Basten, “maar dat is alleen maar goed.”
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:29:06 #299
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_63599622
Ik ben weer wakker, ga even een verslagje typen.
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:29:58 #300
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63599643
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:56 schreef finsdefis het volgende:
Leo vond het anders niet zo leuk als hij bij NAC op links moest voetballen...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')