abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63513832
Het vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 121

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

30 november Judes NOD
07 december prinseszondererwt NOD
07 december Happyme28 (07-2007) NOD
07 december Rubey NOD
08 december bumbaloe (10-2008) NOD
10 december Chan (10-2008) NOD
13 december Kersjes NOD
14 december Poppedein (10-2008) NOD
15 december Mefke79 (07-2008) NOD
18 december XXXKarinXXX (08-2008) NOD
22 december mijsje NOD
25 december Takkembah NOD
26 december Vlindur (01-2008) NOD

Again (05-2007)
Beessie-Jen (12-2007)
Dee-Dee (01-2008)
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 04-12-2008 20:34:36 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_63513900
Wachten op het tweede streepje deel 121

Deze kan je er ook nog inplakken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63513910
Pfff, met mijn supertrage prehistorische computer moet ik geen topics meer sluiten....
pi_63513973
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:24 schreef Poppejans het volgende:
Verdorie, nog steeds niet ongesteld, wel waterige afscheiding en de zeurende buikpijn. Het lijkt alsof het bloed niet wil doorzetten ofzo
Vrijdag dan toch maar een afspraak maken met de huisarts, bah ik zie daar zo tegenop he, maarja duidelijkheid is wel wat ik wil. Misschien krijg ik wel een kuurtje aan de pil waardoor het wat op gang geholpen wordt, dit schiet echt niet op.
Volgende maand 6 maanden zonder Implanon en nog maar 1 keer echt ongesteld geweest
Ik zou idd gewoon even gaan Poppejans, het is echt heel irritant die onzekerheid. Ik spreek helaas uit ervaring. Maar wie weet is het wel een teken van heel iets anders...?
pi_63513997
Ja, straks is er echt wat mis ofzo, of heb ik dat stomme PCO ofzoiets
Het was vorige maand ook zo, dat er wel een ongesteldheid leek aan te komen, maar er komt dan geen bloed..
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63514010
Kersjes, maar ik heb al oud bloed bij het afvegen, ik ben echt niet zwanger hoor!

En PP, 1 per dag vind ik nog wel kunnen. Vroeger rookte iedereen ook gewoon stug door. Ik ben er ook niet minder van geworden. De kansen zijn wel veel groter, dat weet ik ook wel, maar af entoe een peuk moet kunnen hoor. Drank vind ik wel weer een heel ander verhaal. Dat gaat rechtstreeks naar het kindje toe. Rook gaat langzamer.

Ymme, succes over 3 maanden dan maar, sterkte met je werk enzo. Snap het heel goed.

Poppjans, ga maar naar de dokter, beter even moeilijk maar duidelijkheid dan maar blijven aanmodderen. I
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63514214
Balen Poppejans,maar 6mnd is idd wel lang,zou ook langs de huisarts gaan.
01-08-2008
pi_63514450
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:35 schreef Poppejans het volgende:
Ja, straks is er echt wat mis ofzo, of heb ik dat stomme PCO ofzoiets
Het was vorige maand ook zo, dat er wel een ongesteldheid leek aan te komen, maar er komt dan geen bloed..
PCOS is idd heel stom.
Maar er zijn medicijnen voor.

Ik werd na 8 maanden eindelijk ongesteld. Maar toen er na 7 maanden nog geen verbetering in zat (soms hele maanden ongesteld, soms om de 4 dagen ongesteld) ben ik ook naar de gyn gegaan. En idd. PCOS
pi_63514565
Maar het hoeft het niet te zijn natuurlijk. Ik was na 9 maanden ook niet ongesteld, maar heb geen pcos. Wanhoop niet Poppejans, maar ga gewoon wel ff. Geeft veel rust hoor.
pi_63515169
Poppejans
Voor je eigen gemoedsrust toch maar even naar de HA? Doe maar wel!

Kersjes, ik ben het compleet met je eens wat roken en zwanger zijn betreft. Het ziet er niet uit, zo'n buik en dan sigaretten wegpaffen en na de zwangerschap achter de kinderwagen ziet het er helemaal niet uit.

p.s. De test van vanochtend was weer positief, net iets beter zichtbaar dan die van gisteren.
Ik ben trouwens ook elke dag even aan het testen of mijn ovulatietesten ook donkerder worden. Tot nu toe weinig resultaat, het resultaat blijft een beetje hetzelfde elke dag maar normaal zijn de stripjes rond deze tijd van de maand spierwit behalve de teststreep.
De 2e keer doet vast niet zeer
pi_63515239
G-K Gefeliciteerd! Het loopt echt leeg hier...ik wil ook!

Hier vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Na het doen van mijn verhaal (heftige menstruatie, maar wel heel kort en pijnlijk en twee keer het idee gehad zwanger te zijn) kreeg ik een inwendige echo. Blijft toch leuk om te zien. Ze zag zowel links als rechts rijpend folikels ( ) dus daar is niets mis mee. Al doet zo'n echo apparaat tegen je eierstok best zeer, ik voel het nog. Wat ze ook zag was dat er wat vocht in de baarmoeder zit. Al met al lijkt het iig geen verklevingen waar ik zo bang voor was.
Maar dat vocht is eigenlijk ook niet heel normaal, wel rond de eisprong, maar niet op dag 9. En toevallig verloor ik vandaag ook ineens weer wat bruinige afscheiding. Uiteindelijk is besloten dat ze het gaat overleggen met haar collega's en dat ik donderdag gebeld wordt. Eventueel krijg ik dan een waterecho, dan kunnen ze meer zien. Zo'n echo willen eigenlijk alleen de eerste 14 dagen van je cyclus doen, dus kan zijn dat het pas volgende maand wordt. Ook niet erg, ik ben allang blij dat ik serieus genomen werd. En de arts viel ook mee (dus ik was de vorige keer echt wel onder invloed van kwade hormonsters en het lange wachten in de wachtruimte).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_63515428
Mefke, dat is eigenlijk heel goed nieuws. Er wordt serieus naar gekeken en het gaat direct voortvarend. Wat is een waterecho precies?
pi_63515761
Mefke, fijn dat je klachten serieus genomen worden. En dat je rijpende follikels hebt en er geen verklevingen zijn is natuurlijk helemaal mooi!

G_K, hoeveel positieve testen wil je hebben
Kun je het geloven? Ik heb je net uit de OP gehaald. Ik zag je naam en dacht met een glimlach "oh ja, die is door naar het volgende topic!"

Poppejans, voor hetzelfde geld is er niks aan de hand, duurt het bij jou "gewoon" wat langer... Hopelijk kan de (huis)arts je gauw geruststellen. Of beter nog: pies je 2 streepjes
pi_63516038
Kersjes, nee die van gister was zo vaag! Ik ga pas weg met een dikke vette streep

Mefke, ik wil ook dat jij een positieve test hebt!
pi_63516231
Okay Mw. Kloonie, blijf voorlopig dan maar even hier

Wat is trouwens mijn nieuwe NOD? Als ik uitga van mijn regelmatige 27 dagen cyclus dan is het 12 december, maar de vorige keer was ik zomaar een paar dagen overtijd. Voor de zekerheid nu maar gezet op 13 december. En ik ga proberen vol te houden niet eerder te testen dan dat!
Vanaf morgen kunnen we gaan klussen
pi_63516358
Een waterecho is volgens de folder van het ziekenhuis precies wat je denkt dat het is: een inwendige echo waarbij ze water in je baarmoeder spuiten. Dan komt er dus vocht in je baarmoeder, die wordt daardoor zwart op de echo en dan kunnen ze dus goed zien of er iets van afwijkingen in de baarmoeder zijn. Mochten er dan verklevingen zijn, dan zijn ze goed te zien. Maar de arts verwachtte dat nu niet, daar klopte het verhaal niet echt voor. Ik ben in ieder geval al een stuk meer gerustgesteld dan eerst en dat is ook heel wat waard.
pi_63521218
mefke, wat fijn om te lezen dat je al een stuk gerustgestelder bent (wat een lastig woord zeg).
Enneh, fijn dat die arts geen monster bleek te zijn.
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_63521644
Mefke, wat fijn dat je wat gerustgesteld bent en dat ze de tijd voor je namen! Ik had niet meegekregen dat je zhbezoek vandaag was. Echt prettig dat alles goed leek

Georgette, leuk dat je die ovutesten uitprobeert en dat hier deelt, ik was daar dus zelf erg nieuwsgierig naar, maar bij jou is er dus niet een hele dikke tweede streep daarop te zien, maar een lichte streep die niet toeneemt in dikte?

Dankjulliewel v de lieve woorden, ik ga morgenvroeg meteen bellen zodat ik hopelijk afspraak v donderdagmiddag kan maken. Ik weet iig dat ik me niet laat afschepen, wil niet de deur uit met ''niks'', ik vind de arts nogal een ongevoelige trol beetje zo'n lompe kenau
pi_63521782
Mefke en Poppejans, succes met de onderzoeken! Ik hoop dat alles goed komt.

Ik wil toch graag in dat lijstje! Mag mijn NOD op 30 november? Dan zit ik op dag 32 van mijn cyclus, moet toch wel genoeg zijn hoop ik!
pi_63528757
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:17 schreef Poppejans het volgende:

Dankjulliewel v de lieve woorden, ik ga morgenvroeg meteen bellen zodat ik hopelijk afspraak v donderdagmiddag kan maken. Ik weet iig dat ik me niet laat afschepen, wil niet de deur uit met ''niks'', ik vind de arts nogal een ongevoelige trol beetje zo'n lompe kenau
Kun je niet veranderen van arts? Lijkt me namelijk niet fijn als je al met zo'n gevoel moet gaan

Hopelijk is er niets aan de hand en duurt het bij jou gewoon wat langer dan het gemiddelde vooraleer je een regelmatige cyclus hebt.
Ik weet nu wel niet hoe het in Nederland is, maar ik weet wel dat ze je hier in België wandelen sturen als je nog geen jaar aan het proberen bent (weet ik van mijn zus). Hopelijk pakken ze het bij jullie helemaal anders aan Of nog beter: pies je gewoon twee streepjes en ben je van heel de zever af
  woensdag 26 november 2008 @ 09:25:00 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63528954
Poppejans, wie weet valt ze nu ineens wel heel erg mee? En anders zou je evt kunnen kijken of je over kan stappen idd. Zeker met dit soort dingen wil je je wel gewoon prettig voelen bij je arts.

Mefke, wat fijn dat ze je serieus genomen hebben.

Judes, je staat erbij hoor!
pi_63531571
Leonieke, daarom ga ik niet naar de arts hoor omdat ik niet zwanger ben nog, maar omdat mijn menstruatie uitblijft en dat lijkt me niet helemaal normaal.

BE: dat gevoel hebben wij hier allebei wel dat we misschien wel overstappen naar andere arts, ben toen gewoon bij haar ingeschreven omdat mn man daar al zat, leek me wel handig toen.
We komen er letterlijk niet eens jaarlijks, maar als je dan komt heb ik het gevoel dat ze je maar een zeur vindt.
Maar wie weet is het nu wel ok, morgen eind van de ochtend mag ik langskomen, assistente vond het iig ook raar en vroeg meteen of ik niet zwanger was, en of ik voor Implanongebruik wel normaal ongesteld werd.
pi_63531674
Het is zo raar dat een assistente soms menselijker lijkt dan de dokter zelf hé? Ik heb het al zo vaak ervaren, was zeker zo bij mijn vorige gyn (en ben er toen ook gewoon weggegaan).
Ik ga trouwens ook niet naar dezelfde huisarts als mijn man omdat die persoon mij gewoon niet ligt. Er is geen 'klik' waardoor ik het gewoon niet zie zitten om met problemen langs te gaan.

Ik bedoelde ook niet dat je langsgaat omdat je niet zwanger bent, maar omdat jouw menstruatie uitblijft. Hier in België vinden de meeste dokters dat je maar wat geduld moet hebben (onzin natuurlijk, want het is gewoon rotvervelend als je je zorgen maakt. Met een paar onderzoeken kunnen ze volgens mij al meer uitleg geven en zolang duren die nu ook niet...)
pi_63531760
Poppejans, veel succes morgen!
pi_63532149
Poppejans veel succes morgen!

Dat lompe-kenau idee ken ik ja. Ik heb een hele fijne huisarts, maar laatst was hij ziek en werd vervangen door een vrouw. Ik kwam toen ook voor een menstruatie die overgeslagen was maar negatieve testen enzo. En omdat mn cyclus daarvoor nogal rommelde door miskraam terwijl ik nu wél de pil slikte wilde ik gewoon even langsgaan, zekerheid enzo. Zij --> oh, niet ongesteld? Aaaai, dat zou wel héél erg naar zijn als je zwanger was zeg...
ik --> nou eigenlijk niet.
zij --> oh. hm. ... hm?
Raar mens.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63533052
huup Al had ze daar haar vraagtekens bij, dan nog mocht ze daar echt niet zo'n opmerking over maken of uberhaupt laten blijken, wat brutaal!

Kersjes veel klusplezier dan maar he, ik hoop heel hard dat je volgende maand zulk goed nieuws hebt

Was Saffier inmiddels ongesteld of aan het testen geslagen?
pi_63533069
Bedankt, Brighteyes, het heeft gewoon iets om in dat lijstje te staan!

Wat een rare reactie van die dokter, Huuphuup, je zou toch denken dat ze op z'n minst eerst zou vragen of je graag zwanger wilt worden of niet, voordat ze zoiets zegt!
pi_63533311
Precies, dat dacht ik dus ook. Ik ben ook niet extreem jong ofzo (24), bij een meiske van 15 zou ik me nog iets bij die opmerking voor kunnen stellen, hoewel ik hem dan ook nog steeds niet vind kunnen.
Maar goed, gelukkig is het niet mijn eigen arts. Dat scheelt een hoop. En ik moet nu op zoek naar een andere huisarts omdat ik echt te ver weg woon nu, en het gaat me echt aan mn hart hoor
Die man die ik nu heb is zo lief. Hij schrok zelfs van mn miskraam verhaal, helemaal vragen of alles wel goed met me ging nu enzo. Zo lief Hij geeft je ook altijd echt het gevoel dat ie je serieus neemt enzo, en dat vind ik toch best wel belangrijk.
Als iemand dus nog een heule goeie, lieve HA in Leiden weet dan mag je me PM-en
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 26 november 2008 @ 12:37:35 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_63533504
GK, heb je al met suiker getest?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63534876
Met suiker getest? Heb ik iets gemist ofzo?

Ik ging net bij de Etos-zwanger worden halen (had er goede verhalen oer gelezen,ivm de eisprong enzo) en ook neusdruppels,vraagt die muts bij de kassa,je bent toch nog niet zwanger he? Ik zeg nee anders zou ik deze niet meenemen,en er stond echt een rij achter me he...anders mocht ik geen neusdruppels gebruiken (wat ik trouwens niet wist hoor).Tjeetje zeg...

Poppejans,suc6 morgen! Mischien kan je man of moeder ofzo mee,mischien voel je je dan wat zekerder,verveelend zo'n huisarts.
01-08-2008
  woensdag 26 november 2008 @ 13:40:35 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63535091
Stiemie; luister alleen naar je eigen gevoel (oké en ook naar die van je vent ) alleen jullie twee gaat het wat aan, als jullie zin hebben om voor een brusje te gaan, ga er dan lekker voor! Kindjes kunnen makkelijk bij elkaar op een kamer. Voor elk leeftijdsverschil is wel wat te zeggen, jullie moeten ermee dealen, niemand anders. Wij hadden het heel leuk gevonden om 1,5 hooguit 2 jaar tussen de kinderen te hebben, maar is dus helaas niet gelukt. Er gaat minimaal 4 jaar tussen zitten, tegen die tijd zal ik de voordelen wel kennen

Mefke nog bedankt voor je uitgebreide antwoord in het vorige deel, logisch dat je het na wilde laten kijken, wat fijn dat je je serieus genomen voelt, dat scheelt zoveel! Ik ben benieuwd wat ze je nog kunnen vertellen na het overleg. En rijpende follikels zijn natuurlijk

Kersjes veel klusplezier en G_K ga jij eens snel een topicje verder kijken
Huuphuup wat een rare opmerking. En Leonieke had ik je al gefeliciteerd met je uit-de-kast-zijn? Ik weet het niet meer, bij deze dan alsnog

Voor de lijstjes; ik ben vanmorgen ongesteld geworden mijn NOD mag naar 26 december... wie weet doen we dit jaar aan Kerstkado'tjes 1 december mag ik trouwens weer naar de gyn voor een nieuwe zwemmers-uitslag. Daar verwacht ik maar heeeeeel weinig van trouwens, want nog geen half uur nadat ik ze ingeleverd had kreeg manlief buikgriep...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 26 november 2008 @ 13:45:48 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63535277
Ik zal het lijstje even aanpassen Saffier. Balen!
En van die zwemmers ook, mss. Maar je weet nooit. Ik weet nog dat verhaal van 1 van de stellen van Babyboom, die jongen lag al een paar dagen met flinke koorts op bed en uitgerekend die keer was de ivf (of IUI of ICSI) geslaagd.
pi_63535389
Wat jammer Saffier! Maar wooow dat zou wel een geweldig kerstkadootje kunnen worden dan
Alvast succes maandag bij de gyn, hopelijk toch een goede uitslag
pi_63535419
Ja Pure Poison, je hebt zeker wat gemist als je het suikerverhaal niet hebt meegekregen!!
Schijnt dat suiker eventjes blijft drijven op "zwangere urine". En anders zakt het als een baksteen naar beneden. Zijn een aantal geweest die het hebben uitgetest (waarvoor dank) en de stand was ongeveer 50/50 dacht ik. (dus bij de ene zwangere werkte de test wel, en bij de ander niet)

Wat een doos bij de kassa trouwens. Zowiezo de Etos...met die schermpjes van hun. Kan iedereen mooi zien wat je koopt, altijd handig...not

En Poppejans, lijkt me ook een goed idee om naar de huisarts te gaan, 1 keer ongesteld in een half jaar is wel wat erg weinig....

Mefke, ook fijn dat je serieus werd genomen in het ziekenhuis, en zowiezo dat er geen verklevingen waren oid. Hebben ze nog iets gezegd of dat uberhaupt kan als gevolg van een curretage?

Gaat wel lekker met de strepen hier, en net als Mefke wil ik ook!!!!
slik....Ik word er gewoon jaloers van....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 26 november 2008 @ 14:23:36 #35
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63536461
Bedankt BE . Met die zwemmers weet je het maar nooit nee ik kan me dat verhaal ook nog wel herinneren .
Met een 'slechte' uitslag worden we doorgestuurd naar het universitair medisch centrum, bij een 'goede' uitslag gaan we in dit zh nog verder bij mij kijken, dus ik denk dat als die buikgriep het sperma beinvloed heeft, we eerst nóg een keer een spermatest moeten doen en dat we daarna dan een volgende stap gaan zetten.
En misschien denkt de gyn daar wel heel anders over (maar ik kan me dat maar beter in mijn achterhoofd houden, dan is het geen 'domper' als we dus dan niet een stapje verder doen.)
Ylana
pi_63537128
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:37 schreef Troel het volgende:
GK, heb je al met suiker getest?
Ik heb de suikertest ook ff gedaan. Zakt als een baksteen naar beneden meteen

Om daarna met mijn domme kop het bekertje ind e moeders voor moeders kan te gooien Weg kan vol pies
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63537134
Saffier, balen! Op naar het kerstcadeau dan maar!

Poppejans, succes morgen. Wel lekker snel iig.
pi_63537210
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:51 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik heb de suikertest ook ff gedaan. Zakt als een baksteen naar beneden meteen

Om daarna met mijn domme kop het bekertje ind e moeders voor moeders kan te gooien Weg kan vol pies

sorry, ik lig echt dubbel hierom Zie het mezelf ook zo doen

Leuk, gaan we weer suikertesten?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63538041
lol, suikertesten! Ik doe wel mee, hoor!
pi_63540135
Hoe zat het ook alweer met dat slijm? Zit me zelf alweer helemaal op te naaien
Best veel slijm bij het afgeven, dat zou dus beteken dat de eisprong nog moet komen? Nou heb ik zondag ofzo voor het laatst geklust.
Dus dat zou dan te vroeg zijn denk ik. En maandag en gisteren niet meer gedaan omdat ik dacht, hmm mn eisprong zal maandag wel zijn geweest.
NOuja, vanavond dan proberen
pi_63540378
Bumba, het is natuurlijk maar de vraag of je iets kunt zien aan dat slijm. Ik check het elke dag en ik zal je de details besparen, maar ik zie nooit draden. Het is alleen maar een kwestie van veel of weinig bij mij... Dus ik zou me er niet helemaal naar richten hoor. Het is niet bij iedereen een beproefde methode. Maar extra klussen is nooit vervelend natuurlijk.
pi_63541749
Ik heb trouwens al een paar dagen jeuk. Op mijn buik en op mijn borsten. Rare dingen, die hormonen.
pi_63542777
Safier...jammer!
Bumba...ergens in het vorige topic heb ik Leonieke uitgelegd hoe het bij werkt met dat slijm. Ik merk wel verschil, maar kan echt geen draden trekken hoor...

Nou, had ik gisteren zo'n goede dag, is vandaag weer helemaal niets. Ik heb de hele dag buikpijn gehad, echt de pijn die ik ook had na de curretage. Dat zal wel van de echokop van gisteren zijn, maar toch. En dan moet je dus echt niet gaan google'n op "vocht in baarmoeder" want dan wordt het niet beter . En toen iemand op mijn werk ook nog ging vragen of ik zwanger was...
Kortom...ik heb het gehad. Helemaal. Ik wil gewoon mijn lijf terug (dus de zwangerschapskilo's inclusief rare gewichtsverdeling eraf en geen pijn mere) en ik wil me weer gewoon mezelf voelen. En ik wil me niet druk hoeven maken om rare echo uitslagen. Pfff....hoezo hormonen!
pi_63543248
Mefke
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63543486
lastig hoor Mefke, ik kan me je frustraties goed voorstellen, je hebt t er allemaal zo voor over als er maar een zwangerschap met als resultaat een kindje tegenover stond... Laat je niet te gek maken door het begrip "vocht in de baarmoeder", op een echo wordt alles wat vocht is zwart afgebeeld, dus vruchtwater, een volle blaas, maar ook vocht of bloed in de baarmoeder. Dat verschil is echoscopisch gewoon niet te maken... het kan ook gewoon heel goed te maken hebben met de endometriumopbouw binnen je baarmoeder, gewoon de vorming van het nestje, zonder dat er ook maar iets meer dan dat aan de hand is! Google is in zulk soort gevallen vooral je grootste vijand, de engste dingen vind je het eerst... Je zei zelf dat het een prettig en serieus consult was, probeer er dan vertrouwen in te hebben dat je gynaecoloog je bij "enge" dingen echt direct verder doorgelicht zou hebben... de waterecho werd je aangeboden als geruststeling! Probeer je vast te houden aan je onderschrift... "komt goed, komt goed!" Zet m op!

Saffier, wat jammer dat t ook deze ronde niet gelukt is voor jullie... vervelend dat je man net buikgriep bleek te krijgen na t inleveren van de zaadjes, ik hoop dat t niet al te veel van invloed zal zijn, maar blijkbaar willen ze het dus toch nog eerst onderzoeken...ze gaan niet gelijk uit van een slecht resultaat! Heel veel succes voor de volgende ronde...en een NOD op 2e kerstdag moet gewoon zorgen voor mooie streepjes onder de kerstboom!! Ik ga duimen voor het allermooiste kerstkadootje voor jullie dit jaar!

Poppejans, succes morgen bij de HA, goed dat je aan de bel getrokken hebt hoor, helemaal "knap" als die stap blijkbaar best groot is omdat je bang bent niet serieus genomen te zullen worden... ik hoop dat je er morgen met een heel ander gevoel dan dat de deur uit gaat en op de een of andere manier wat meer duidelijkheid kunt krijgen... Lijkt me ontzettend frustrerend! Oef...we willen allemaal zo graag, maar kunnen niet anders dan de natuur zn gang te laten gaan, als die knop eenmaal om is kun je nog keurig tegen jezelf blijven zeggen dat het vast echt niet gelijk raak zal zijn en de boel eerst weer rustig op gang moet komen, maar alles in je schreeuwt *nu*!!! Dan is het gewoon moeilijk om altijd alleen maar geduldig af te blijven wachten! (hmmm...nu lijkt t ne of ik vind dat je ongeduldig bent nu je in een half jaar tijd maar 1x ongesteld geweest bent..dan bedoel ik natuurlijk absoluut niet!!)

Judes, spannend dat je ook op t lijstje staat nu!

Pfffff... Ik heb gewoon echt even geen idee wanneer ik mn ei kan verwachten...op de 8e dag van mn cyclus dacht ik al iets te voelen wat op een eisprong zou kunnen wijzen, maar dat zou echt wel héél vroeg zijn, dan is mn cyclus maar een dag of 22...kan natuurlijk, maar dan is t in ieder geval geen succes geworden deze ronde ... misschien duurt t ook wel juist weer een week langer dan volgende keer Kon je toch maar op je navel drukken om een bonnetje met alle gewenste informatie uit je lijf te krijgen! als als als....
we klussen gewoon vrolijk verder...dat is sowieso geen straf
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_63544708
Ohw Mefke..

Poppedein: Veel plezier met klussen he
pi_63544917
Mefke:
  woensdag 26 november 2008 @ 20:38:51 #48
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63545763
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:12 schreef Georgette_Kloonie het volgende:
p.s. De test van vanochtend was weer positief, net iets beter zichtbaar dan die van gisteren.
Ik ben trouwens ook elke dag even aan het testen of mijn ovulatietesten ook donkerder worden. Tot nu toe weinig resultaat, het resultaat blijft een beetje hetzelfde elke dag maar normaal zijn de stripjes rond deze tijd van de maand spierwit behalve de teststreep.
G_K ik heb even wat gemist van de week geloof ik
wat goed!!!! Gefeliciteerd meid

en geloof het nu maar
die ovutesten horen eind van de maand inderdaad helemaal niet te kleuren

echt super voor je!!! ga er lekker van genieten
en kom eens melden in Z&G of heb je dat al gedaan en heb ik dat óók gemist?
No more games, no more drama...
pi_63546897
Meiden, dank jullie wel. Ik WEET ook wel dat ik niet moet google'n maar ja...Zusjelief zei dat ook, om er meteen aan toe te voegen dat ze zelf haar leerboek erbij gepakt zou hebben (ze is arts). Ik hoor morgen meer en ga dan ook aangeven dat ik vandaag gewoon veel pijn gehad heb. Morgen dus meer nieuws hopelijk.
Poppejans, veel succes morgen! Gewoon aandringen op actie, je ziet bij mij dat het ook goed kan uitpakken.
  woensdag 26 november 2008 @ 21:24:49 #50
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63547277
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:17 schreef Poppedein het volgende:

Saffier, wat jammer dat t ook deze ronde niet gelukt is voor jullie... vervelend dat je man net buikgriep bleek te krijgen na t inleveren van de zaadjes, ik hoop dat t niet al te veel van invloed zal zijn, maar blijkbaar willen ze het dus toch nog eerst onderzoeken...ze gaan niet gelijk uit van een slecht resultaat! Heel veel succes voor de volgende ronde...en een NOD op 2e kerstdag moet gewoon zorgen voor mooie streepjes onder de kerstboom!! Ik ga duimen voor het allermooiste kerstkadootje voor jullie dit jaar!
Ze weten het dus niet in het zh, want ik wist het zelf nog niet eens op moment van inlevering.... Ik vertel het de gyn maandag, dan hoor ik meer, komt goed

Lastig hè dat je niet weet wanneer je ei is? Hou niet teveel het '14dagen-na-mijn-ei-is-de-menstruatie' aan, want mijn ei schommelt tussen de 11 en 18 dagen en mijn menstruatie is vrij regelmatig rond dag 30. Hopelijk word je je bed niet uitgebeld op een belangrijke avond deze ronde (of ben je daar al voorbij? sorry dan)

Poppejans succes bij de HA morgen
Ik stik van de buikpijn, dus ik ga zo afnokken en naar bed.
Ylana
pi_63548305
Let op: hoge tmi-factor!!! Niet lezen als je niet tegen slijmverhalen kan!

Bumba, in principe is het zo dat je vruchtbaar bent als je slijm een 'goede kwaliteit' heeft, zoals dat heet. Het blijft een beetje ranzig, maarja... het is voor een goed doel! Als je kwaliteit dan weer af gaat nemen is je eisprong voorbij. Wat een goede kwaliteit slijm is verschilt per persoon, ik heb bijvoorbeeld wel helder en rekbaar slijm, maar het kan ook zijn dat je beste kwaliteit troebel en niet rekbaar is. Volgens de info die ik gelezen heb, is er altijd sprake van een kwaliteitstoename en -afname tijdens een cycles. Als je deze methode wil gebruiken gaat het er dus om dat je weet wat bij jou de beste kwaliteit is. Goede info hierover staat op www.vruchtbaarheid.org (staat ook in het lijstje in de OP zag ik). Persoonlijk vind ik het checken van de baarmoedermond duidelijker. Als die hoog, zacht en open is ben je dichtbij je eisprong. Na de eisprong wordt hij heel snel harder, gaat dicht en begint hij weer te zakken. Als je dit een paar weken iedere dag checkt, voel je echt verschil! Ook haal je steeds automatisch slijm mee naar buiten, dat kun je dan mooi meteen checken.

Zoals op de site ook wordt aangeraden, kun je deze symptomen het beste bevestigen dmv temperaturen of bijv. ovulatietesten, als je meer zekerheid wilt. Maar het blijft natuurlijk gissen, je kunt het (thuis iig) nooit precies vaststellen.

Zou handig zijn als er gewoon ergens op je lichaam een rood lampje ging branden om de juiste klustijd aan te kondigen! Ben er alleen nog niet uit waar ik dat lampje dan zou willen hebben...

btw ik heb die suikertest gedaan! lol, voelde me wel heel stom, met een lepeltje suiker naar de badkamer... Het zonk meteen. Als ik eenmaal twee streepjes heb zal ik het nog een keertje proberen om te kijken wat er dan gebeurt! (moet er nog steeds van giechelen als ik eraan denk... )

[ Bericht 8% gewijzigd door judes op 26-11-2008 21:58:10 (suikertest) ]
pi_63551213
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:44 schreef mefke79 het volgende:
Een waterecho is volgens de folder van het ziekenhuis precies wat je denkt dat het is: een inwendige echo waarbij ze water in je baarmoeder spuiten. Dan komt er dus vocht in je baarmoeder, die wordt daardoor zwart op de echo en dan kunnen ze dus goed zien of er iets van afwijkingen in de baarmoeder zijn. Mochten er dan verklevingen zijn, dan zijn ze goed te zien. Maar de arts verwachtte dat nu niet, daar klopte het verhaal niet echt voor. Ik ben in ieder geval al een stuk meer gerustgesteld dan eerst en dat is ook heel wat waard.
om even terug te komen op de waterecho (heb ik in september gehad)...
het water dat ingespoten wordt, is geen water uit de kraan. het is water dat PH-neutraal is, anders gaat het heel erg prikken in de baarmoeder. Nu is het dezelfde waarde als het vocht in het lichaam, zoals het traanvocht.
Om het water in te kunnen spuiten, moet een slangetje dat aan de spuit zit, door de baarmoedermond, en daarvoor pakt de gyn de baarmoedermond even met een klemmetje vast, om zeker goed door te kunnen komen. dat is het vervelendste van het onderzoek. als hij dat gedaan heeft, gaat het verder wel.
daarna laat hij (of bij een vrouwlijke gyn dus zij) het water in de baarmoeder lopen door de spuit in te drukken.
al met al is het vervelend, maar niet erg pijnlijk ofzo. het is wel grappig dat je dan allerlei dingen ziet bewegen op de echo, die je zonder het water niet zag bewegen... zo hebben ze bij mij het vleesboompje gevonden dat dwars lag in m'n baarmoeder...
Ik hoop dat het meevalt bij je, Mefke, ik hoop dat we allebei gauw verder kunnen naar het zwangerschapstopic...

maar goed, al met al ben ik alweer 1 jaar en 3,5 maanden verder sinds ik stopte met de pil. Na maanden proberen, een miskraam, een vleesboompje en een operatie daaraan, ben ik dus weer eens ongesteld in plaats van zwanger...
nieuwe ronde, nieuwe kansen dan maar...
pi_63551444
He Mijsje toch, wat jammer dat het weer niet raak is deze ronde.
Doen we de volgende ronde gezellig met de rest mee, oke?
pi_63552452
Ik kom even officieel afscheid nemen dan maar ik houd jullie wel in de gaten natuurlijk.
Veel succes. Ik hoop dat er nog meer augustusbabies gaan bijkomen!

Meiden voor wie het nodig hebben
  donderdag 27 november 2008 @ 08:31:16 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63556780
Dag Sjors!
pi_63561442
Daar ben ik weer, terug van arts. Ben hartstikke blij dat ik gegaan ben, was een fijn gesprekje!
Ik ben doorverwezen naar de gyn, arts vond het niet normaal dat ik nog maar 1x wat bloedverlies heb gehad in 6 maanden, en dat dit vrijwel zeker niet samenhing met de Implanon want die hormonen zijn allang het lichaam uit.
Ze zei dat ze me wel een kuurtje kon voorschrijven zodat ik een bloeding krijg, maar dat ik daar natuurlijk ivm zwangerschapswens ook niet veel aan had.
Heb zelf afspraak gemaakt bij gyn, 19 dec kan ik terecht *waah spannend, nog nooit bij een gyn geweest, toch fijn dat het ook een vrouw is*
Ze zal dan ws daar mn bloed prikken

Vanmiddag lees ik jullie belevenissen even bij
  donderdag 27 november 2008 @ 12:03:15 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63561735
Zie, zo'n kenau was het dus toch niet. Fijn!
En fijn dat ze je serieus genomen heeft, hopelijk wordt je bij de gyn snel wijzer en kan de boel in gang gezet worden!

Ga ik weer... nu kan ik het toch niet laten hoor... ik zei 'serieus genomen'... in een topic over zwanger worden!
pi_63561840
Fijn dat het goed ging Poppejans! Spannend voor je dan de 19e. Hopelijk komt er snel duidelijkheid en kun je verder.

BE:
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63561965
Nou. Helaas. Ik ben ook weer es ongesteld. Na 29 dagen dit keer. (vorige keren 32 en 30 dagen)

Op naar ronde 4 dan maar. Een september kindje dan maar?
pi_63562165
BE, mn nieuwe NOD mag op 26 december alsjeblieft.

Poppejans! Fijn!
pi_63562249
Vlindur

BE prachtopmerking!

Hier ziekjes thuis. Vooral heel erg moe en last van mijn buik. En maar wachten op het belletje van het ziekenhuis. Dat zou om half 10 zijn, maar spreekuur liep kennelijk uit volgens de assistente. En misschien straks nog even urine wegbrengen, want die buikpijn in combi met een inwendige echo kan ook blaasontsteking zijn. (en laat ik nou zo'n vrouw zijn die dat dus nooit heeft, dus ik weet niet hoe het voelt, heb wel geen pijn bij het plassen, maar dat hoeft ook niet perse volgens zuslief, toch handig zo'n arts in de familie )

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 27-11-2008 12:42:33 ]
pi_63562843
Als we maar serieus genomen worden, dan komt die felbegeerde zwangerschap er ook wel

Poppejans, fijn dat het gesprek goed ging en dat je naar de gyn mag! Mijn tip voor een eventueel onderzoek is sokken tot aan de knie dragen .
Weinig charmant, maar mijn ervaring is dat het vaak zo kil en koud is in die spreekkamers en dat er haast nooit de moeite genomen wordt een handdoekje oid over je heen te leggen ofzo. En je voelt je al zo kwetsbaar en rillerig en naakt op zo'n moment, dan kun je maar beter warme voeten en onderbenen hebben

Mefke, hopelijk is het geen blaasontsteking en ben je "gewoon" een beetje beurs. Lekker een warme kruik tegen de zere buik aanleggen en rustig aan doen maar.

Mijsje en Vlindur
pi_63562946
Vlindur
op naar een kerstboomkadootje voor jezelf dan!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 27 november 2008 @ 13:03:13 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63563276
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1223673
BE prachtopmerking!
Gisteren bij jou dus ook al, maar ik vond het ergens zo ongepast.
Maar wel grappig.
  donderdag 27 november 2008 @ 13:05:57 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63563355
Vlindur Ik heb jouw kadootje ook onder de kerstboom gelegd hoor.
pi_63563637
kerstkadootje

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 27-11-2008 13:23:17 ]
pi_63563739
Balen Vlindur!

Poppejans, fijn dat ze je serieus nam en dat je naar de gyn mag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63564102
Jammer Vlindur!
En Poppejans mag als vervroegd kerstkado naar de gyn.
Fijn dat er eens even naar gekeken wordt.
pi_63565198
Bericht van de arts: toch een waterecho, maar wel pas op de laatste dag van de komende menstruatie. Dus dat duurt nog even. En ik ik vind dat die echo dan gewoon niet nodig is...
En het kon inderdaad van de echo komen, maar als het morgen nog zeer doet even urine inleveren. Duik nu weer even mijn bedje in, beetje slapen kan nooit kwaad.
pi_63566716
mefke, waarom vind je dat die echo dan gewoon niet nodig is ?

Vlindur en andere dames, ik hoop op mooie streepjes onder de kerstboom
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63566840
Sterkte mefke
pi_63567668
Dag Georgette! Lekker gauw gaan genieten nu hoor, het is echt ECHT

Oew Mefke, wat vervelend dat je dan nog zo'n pijn kunt hebben van een inwendige echo zeg! Hopelijk gauw weer over

Wat jammer Vlindur, wel mooie cyclussen op zich!

Kersjes, kniekousen zoiets ''engigs'' zal het nog niet gaan worden geloof ik, eerst bloed afnemen. Wat ze dan in mn bloed willen gaan zien/niet zien weet ik eigenlijk ook niet
pi_63567852
In je bloed kunnen ze gedurende de cyclus van allerlei hormonen de waarden bepalen. Daarmee kunnen ze adhv jouw informatie bekijken of de waarden overeenkomen met het moment in de cyclus dat je zit.
Het is overigens best mogelijk dat ze wel een inwendige echo gaan maken, hoor. Maar dat is echt niet zo vreselijk. Het is even wennen als het de eerste keer is, maar ik vind het altijd wel meevallen. Ook nooit last van kou ofzo gehad, eigenlijk. Ben altijd te ingespannen aan het meekijken op het scherm wat ze nu weer zien
pi_63568073
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:46 schreef miss_sly het volgende:
In je bloed kunnen ze gedurende de cyclus van allerlei hormonen de waarden bepalen. Daarmee kunnen ze adhv jouw informatie bekijken of de waarden overeenkomen met het moment in de cyclus dat je zit.
Het is overigens best mogelijk dat ze wel een inwendige echo gaan maken, hoor. Maar dat is echt niet zo vreselijk. Het is even wennen als het de eerste keer is, maar ik vind het altijd wel meevallen. Ook nooit last van kou ofzo gehad, eigenlijk. Ben altijd te ingespannen aan het meekijken op het scherm wat ze nu weer zien
Ikke ook! Eieren tellen En ik vond mn baarmoederslijmvlies altijd heel interessant!
pi_63568237
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Ok, bedankt!
OMG een inwendig onderzoek lijkt me echt heel erg eng..maarja het is dan wel ergens goed voor en bij een bevalling enzo boeit je dat dan helemaal niks meer als je dan bezig bent, hou ik dan maar in mn achterhoofd.
pi_63568923
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:04 schreef miss_sly het volgende:
mefke, waarom vind je dat die echo dan gewoon niet nodig is ?
bij een tweede streepje hoef ik geen echo....
En inderdaad, ik heb het nooit koud in het ziekenhuis, vind het veel te leuk om mee te kijken op scherm. Dinsdag telde ik 8 folikels (links en rechts samen) en je ziet alles zo mooi!
pi_63569320
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:55 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ikke ook! Eieren tellen En ik vond mn baarmoederslijmvlies altijd heel interessant!
Ik snap nog altijd niet wat al die vlekken zijn. De gyn moet nog altijd alles aanduiden
pi_63569359
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:01 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ok, bedankt!
OMG een inwendig onderzoek lijkt me echt heel erg eng..maarja het is dan wel ergens goed voor en bij een bevalling enzo boeit je dat dan helemaal niks meer als je dan bezig bent, hou ik dan maar in mn achterhoofd.
Als het een geruststelling kan zijn, een inwendige echo houdt eigenlijk niets in. Het voelt wat onwennig aan, maar pijnlijk is het niet. Gewoon relaxen. Ik denk eigenlijk altijd aan een dildo die ze zouden inbrengen. Dat ziet er volgens mij hetzelfde uit
pi_63569599
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:43 schreef leonieke het volgende:

[..]
. Gewoon relaxen. Ik denk eigenlijk altijd aan een dildo die ze zouden inbrengen. Dat ziet er volgens mij hetzelfde uit
Nou dat is een heeele geruststelling

pi_63569606
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:43 schreef leonieke het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk altijd aan een dildo die ze zouden inbrengen. Dat ziet er volgens mij hetzelfde uit
*giebel*
pi_63569686
Dag GK! Veel plezier in Z&G!

Jammer Vlindur, wel een mooie cyclus joh. 29 dagen is echt niet gek.

Poppejans, ik zag ook op tegen die inwendige echo, maar ook mij viel het errug mee. Gewoon het idee van daar liggen, met je blote doos bij een vreemde kerel/vrouw. Dat is niet mijn hobby, maar verder... och. Heel fijn dat je zo snel door kan.
pi_63569770
Ja, een dildo mèt condoom.
pi_63569791
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dag GK! Veel plezier in Z&G!

Jammer Vlindur, wel een mooie cyclus joh. 29 dagen is echt niet gek.

Poppejans, ik zag ook op tegen die inwendige echo, maar ook mij viel het errug mee. Gewoon het idee van daar liggen, met je blote doos bij een vreemde kerel/vrouw. Dat is niet mijn hobby, maar verder... och. Heel fijn dat je zo snel door kan.
Nou dat is het voornamelijk ja Maarja eens moet de eerste keer zijn, tenslotte bij een bevalling zal het allemaal veeeel erger zijn,daar lig je al helemaal niet op je charmantst
pi_63569830
whahahaha, ik heb hier bijna de slappe lach!

PZE:
pi_63569851
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:01 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Nou dat is het voornamelijk ja Maarja eens moet de eerste keer zijn, tenslotte bij een bevalling zal het allemaal veeeel erger zijn,daar lig je al helemaal niet op je charmantst
Echt alleen de 1e keer is raar en eng en spannend. Maar het is voor een goed doel en je bent er zo overheen hoor. echt
pi_63569904
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
. Gewoon het idee van daar liggen, met je blote doos bij een vreemde kerel/vrouw. Dat is niet mijn hobby, maar verder... och. Heel fijn dat je zo snel door kan.
Manlief was ook mee dinsdag en ik vroeg em achteraf: vond je het niet vreemd zo, om te zien. Zegt ie: Ja maar ik kijk ook niet naar jou, ik kijk naar dat schermpie...

Echt geloof me, het is niets zo'n echo. Je voelt er eigenlijk niets van, tenzij ze effe hard tegen je eierstokken duwen, dat voel je wel even. En als je een volle blaas hebt is het ook niet alles, dus eerst uitplassen.
pi_63570016
oh ja!

De laatste keer was ik al laat en moest ik nodig. Bij de echo ging ze duwen op mn blaas, dus ik zei; niet zo hard, ik moet plassen!.
Zei: " dat zie ik "

pi_63570054
Mefke: De gyn en ik hebben gesommeerd om bij mijn hoofd in de buurt te gaan staan. Het leek nog het meest op de ene scene van Friends met Ross en Rachel bij de gyn!
pi_63570095
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:12 schreef Vlindur het volgende:
oh ja!

De laatste keer was ik al laat en moest ik nodig. Bij de echo ging ze duwen op mn blaas, dus ik zei; niet zo hard, ik moet plassen!.
Zei: " dat zie ik "

Nouhouuu jullie maken me bang hoor

pi_63570137
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:15 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Nouhouuu jullie maken me bang hoor

Zou ze het ook kunnen zien als je poepen moet?
pi_63570366
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:17 schreef Vlindur het volgende:
Niet relevant! Off topic! (maw: ik wil er niet over nadenken! )
pi_63570432
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:26 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Niet relevant! Off topic! (maw: ik wil er niet over nadenken! )

whahahaha! Jij struisvogel!
pi_63570433
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:17 schreef Vlindur het volgende:

[..]

lalalalalallalalala ik hoor niks ik hoor niks lalalalala
pi_63570460
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:29 schreef Poppejans het volgende:

[..]

lalalalalallalalala ik hoor niks ik hoor niks lalalalala
[ afbeelding ]
Het scheelt dat je alleen maar lezen hoeft!!

Oh jongens, ik ben echt melig nu
pi_63570840
* prinseszondererwt gaat gauw koken, wegwezen hierzo!
pi_63570984
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
* prinseszondererwt gaat gauw koken, wegwezen hierzo!
Als ik mn sigaret op heb ga ik douchen, dan koken en dan naar onze kapster. Mn pony is zolang dat ik haast niks meer zie

Dus, tot morgen!!!
pi_63571432
Haha Poppejans, het valt heus mee allemaal hoor!
En dat van die kniekousen heb ik zelf ook nooit ten uitvoer gebracht, ik bedacht het toen ik er al lag en mijn voeten er zowat afvroren

Ik kwam vanmiddag een oude bekende tegen "En, wanneer komt de 2e?"
Ik stond even met mijn bek vol tanden en wist niet of ze gewoon nieuwsgierig was of vond dat ik er zwanger uit zag. Heb er dus maar snel overheen geluld.
pi_63573327
Hahhaha, t duurde ff voor t kwartje viel vwb de serieus genomen actie van de HA, maar inmiddels schiet ik er al voor de 3e keer om in de lach...

Anyhow, heel fijn dat t een prettig gesprek was bij de HA Poppejans en dat er direct stappen ondernomen worden.. kan me voorstellen dat je t aftellen spannend vindt! Ik zou ook vooral op een intake gesprek rekenen, maar sommige gyns zijn echt wel zo voortvarend dat ze wel gelijk met een inwendige echo kijken... ik zou in ieder geval zeker wel rekening mee houden (dus dat wordt uren voor de kast staan welk setje je nou t best aan kunt trekken ) Een vaginale probe ziet er heel groot uit, maar er wordt maar een heel klein stukje ingebracht... Ik kan je alleen zeggen dat de meeste mensen het echt enorm mee vinden vallen achteraf... maar met je benen wijd bij een vreemde is altijd vervelend...helemaal als vervolgens ook nog de woorden "ontspan je maar" over de tafel vallen... en for the record...ja, naast een volle blaas kunnen rommelende darmen/peristaltiek ook heel mooi in beeld gebracht worden...dus in ieder geval maar niet naar de chinees de avond ervoor

Jammer dat je ongesteld bent geworden Vlindur.. maar inderdaad wel een keurig nette cyclus! ook wel een klein cadeautje van je lijf toch!

Kers, wat kunnen sommige mensen toch direct zijn hè...niet doorhebben wat voor impact sommige achteloos gestelde vragen kunnen hebben....
pi_63575816
Fijne verhalen allemaal!
Ik vond het ook heel eng de eerste keer dat ik met de benen wijd moest bij de dokter... Ik liet toen mijn Mirena zetten, en dat moest tijdens de menstruatie. Was net mijn eigen (vrouwelijke) HA op vakantie, kreeg ik dus een vervanger, een man die ik nog nooit eerder had gezien! Achteraf viel het heel erg mee (die Mirena niet, trouwens ) en ook mijn andere bezoeken aan de gyn vielen heel erg mee. In een ander topic had ik het advies gekregen een rok aan te doen naar de gyn, omdat je die dan aan mocht houden. Kniekousen had ik al eens geprobeerd, maar daar voelde ik me niet echt minder naakt door... Dus ik een mooie, losse, lange rok aangedaan. Zegt die gyn - doe de rok ook maar even uit, die is wel erg lang, straks zit hij in de weg. Dus nog voor niks. Staat er ook nog zo'n gyn-in-opleiding met zo'n clipboard mee te turen... Ik focus me idd ook altijd maar op het schermpje!

De laatste keer bij de gyn ging ik voor controle van mijn spiraaltje, inwendige echo. Dat valt idd heel erg mee, je voelt er bijna niks van! Hij wilde een printje maken maar het printerpapier liep vast, stond hij daar met 1 hand die probe op z'n plek te houden terwijl hij met de andere hand probeerde het papier los te trekken, die precies zo stond dat hij er net niet goed bij kon... Op een gegeven moment gaf hij het toch maar op en legde hij die probe even aan de kant. Kon er wel om lachen, eigenlijk.

Even wat anders - ik heb sinds een paar dagen een raar smaakje in mijn mond. Vandaag is het het ergst, een soort metaalachtig smaakje. Heeft iemand anders dat ook al eens gehad? Kan dat misschien aan het foliumzuur liggen ofzo?
pi_63575938

metaalachtig smaakje?
Of het aan foliumzuur kan liggen weet ik niet, wel aan een zwangerschap
Wanneer is je NOD?

Hier gaat alles zn gangetje, zitten in de vruchtbare periode nu en maken er dus netjes een feestje van hihi. Daarna maar weer afwachten. Gelukkig heb ik binnenkort tentamens en dus genoeg afleiding
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63576023
oeh gevonden!
over drie daagjes al!!!
ik duim voor je meid, maar dat metaalachtige smaakje klinkt iig als goed nieuws!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63577017
Dat van die metaalsmaak, dat kan ik me toch eigenlijk niet ingebeeld hebben, want ik wist niet eens dat het een symptoom kon zijn! Maar ik ga er nog steeds maar van uit dat er geen tweede streepje komt, voor de zekerheid...

Afleiding, dat zou ik ook wel kunnen gebruiken! Ben echt aan het aftellen. Maak me nu al zorgen dat er dan nog niks te zien is... Als ik mijn temperatuur en slijmcontrole erop moet geloven was mijn eisprong rond dag 24 pas. En voor zover ik het heb kunnen vinden is er dan pas na 12 dagen een tweede streepje mogelijk. Dus misschien is dag 32 toch nog te vroeg... Hopelijk klopt die kaart gewoon voor geen meter!

Succes met studeren, Huup!!
pi_63577174
Klinkt goed Judes, spannend hoor!
  donderdag 27 november 2008 @ 21:29:31 #104
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63577272
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:23 schreef judes het volgende:
Dat van die metaalsmaak, dat kan ik me toch eigenlijk niet ingebeeld hebben, want ik wist niet eens dat het een symptoom kon zijn! Maar ik ga er nog steeds maar van uit dat er geen tweede streepje komt, voor de zekerheid...

Afleiding, dat zou ik ook wel kunnen gebruiken! Ben echt aan het aftellen. Maak me nu al zorgen dat er dan nog niks te zien is... Als ik mijn temperatuur en slijmcontrole erop moet geloven was mijn eisprong rond dag 24 pas. En voor zover ik het heb kunnen vinden is er dan pas na 12 dagen een tweede streepje mogelijk. Dus misschien is dag 32 toch nog te vroeg... Hopelijk klopt die kaart gewoon voor geen meter!

Succes met studeren, Huup!!
Niks studeren, feesten moet je Huup Studeren kan je daarna wel weer
Ylana
pi_63577467
Spannend judes!
ik herken de metaalsmaak
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63577665
Spannend Judes! Ik herken dat symptoom niet. Misschien moet je eens met je neus boven je eigen parfummetjes gaan hangen. Dat was bij mij het signaal...ik vond alles stinken!

Buikpijn is nu weg hier, dus geen urine inleveren. De klusdagen komen eraan en ze hebben niet gezegd dat we daar niets mee mochten doen, dus ehhh feesten dan maar!
pi_63577702
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:29 schreef Saffier het volgende:

[..]

Niks studeren, feesten moet je Huup Studeren kan je daarna wel weer
dat vind k een goeie
k zal wat chinees tegen lief brabbelen, heb k ook wat aan mn studie gedaan...
Hier wordt vanavond weer gefeest, en gisteravond was t ook feest. Eergister ochtend en de ochtend daarvoor ook. Morgenavond ook nog denk k, en daarna weer om de dag... gun de arme jongen ook zn slaap
Maar hopelijk is dat genoeg feest. Haha, hoewel je het uiteindelijk toch nooit weet. Het feesten heb je wel zelf in de hand, maar wat er daarna gebeurt niet. Of het wel of niet blijft zitten na een bevruchting, of de celdeling wel goed gaat. Allemaal van die kleine dingetjes waar je eigk helemaal niets aan kunt doen, behalve zo gezond mogelijk leven.
kvind et nu alweer spannend.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63582869
Mefke, feest ze! Wij gaan ook gauw weer ons eigen feestje bouwen.
Tjonge jonge zit nog steeds bij te komen van het nieuws van mijn vriendinnetje, die is dus mooi zwanger van een tweeling. Vandaag de echofoto's gezien, heel speciaal hoor! (dat vriendinnetje is dus Mikoxx)
pi_63585037
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:01 schreef Poppejans het volgende:

OMG een inwendig onderzoek lijkt me echt heel erg eng..maarja het is dan wel ergens goed voor en bij een bevalling enzo boeit je dat dan helemaal niks meer
Zo ver als de bevalling hoef je niet te denken Als je net zwanger bent en er met een gewone echo nog te weinig te zien is krijg je ook een inwendige echo om het aantal weken beter te kunnen bepalen.
Maar kan me voorstellen dat je wel een beetje nerveus bent voor een eerste onderzoek. Gelukkig krijg je een vrouw, dat is toch wel fijn bij zo'n eerste onderzoek als je het allemaal wat spannend vindt. (Mijn ervaring na tal van gyn's is dat de vrouwen, zowel de jongere als oudere, zoveel meer nadenken. Ten eerste zijn de mannen zó hardhandig, die duwen er met gemak zonder enig gevoel een eendebek in waardoor je krom van de pijn ligt, en ten tweede veel lomper met gordijnen open laten staan, denken aan je privacy, kijken hoe je reageert en hoe je je voelt, etc. Maar ik kan ook gewoon de pech hebben dat we hier allemaal lompe mannen hebben hoor Uiteraard zullen er genoeg fijne lieve mannen rondlopen!)
Veel succes iig en fijn dat je nu doorkunt naar de gyn om zo dichterbij dat gewenste 2e streepje te komen
pi_63587079
Wat lief Carmella, ik hoop dat het mee gaat vallen

Mefke,Huup,Karin succes allemaal!
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:23:26 #111
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63587142
Judes ik duim met je mee....

Mefke, Huub, Karin succes!!

Ik heb weer een mooie conversatie gemist hier zie ik, haha!

@ Vlindur: jij rookt toch? Ik rook af en toe, vooral in het weekend. (ik weet het het is slecht) Tot hoe lang mag jij doorroken van jezelf? Tot twee streepjes of tot de klusweek?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_63589448
Spannend voor Judes!

Takkembah, Ik stop pas bij de plus. Ik ben al te lang bezig met zwanger worden om te stoppen in de klusweek. Tussen die tijd drink ik alleen minder.
pi_63589839
Ik heb een mannelijke gyn gehad, en niks geen lomp gedoe hoor
Ze probeerden me op mijn gemak te stellen (wat niet lukte haha)
ik heb het niet als naar ervaren.
Een inwendige echo doet geen pijn, en dat geval wat erin moet lijkt mega, maar het hoeft maar een klein stukje.
pi_63593384
Hoe vaker je in de stoel van de gynecoloog heb gelegen hoe makkelijker het word,het is natuurlijk nog steeds geen hobby maar ik vind naar de tandarts erger(maar daar ben ik dan ook bang voor).Ik heb trouwens ook een man en daar heb ik nooit geen problemen mee gehad dat ie hardhandig was ofzo.Wel neem ik altijd mijn man mee want wil er echt niet alleen liggen.

Vanmiddag naar het ziekenhuis voor het gesprek (wat al eerder verzet was) vind het best spannend!
01-08-2008
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:38:04 #115
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63593707
Succes vanmiddag P-P! Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt.
Ylana
pi_63594772
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:38 schreef mefke79 het volgende:
Spannend Judes! Ik herken dat symptoom niet. Misschien moet je eens met je neus boven je eigen parfummetjes gaan hangen. Dat was bij mij het signaal...ik vond alles stinken!
Ik heb het even geprobeerd met de parfums maar ik had niet direct het idee dat het stonk ofzo... Ik heb wel het luchtje dat ik het meest draag opgespoten en heb het idee dat het een beetje anders ruikt, maar dat kan misschien ook komen doordat ik constant aan mijn pols zit te snuffelen...
Ik heb wel steeds het idee dat ik rare luchtjes ruik, ik was al aan het kijken of ik de vuilnisbak open had laten staan ofzo, maar kan niks ontdekken. Maar ik durf er nog steeds niet hoopvol van te worden! Iig nog geen tje gezien dus het blijft spannend! (dag 30 vandaag).

Bedankt, alle duimers!
pi_63595108
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 02:59 schreef Carmella het volgende:
(Mijn ervaring na tal van gyn's is dat de vrouwen, zowel de jongere als oudere, zoveel meer nadenken. Ten eerste zijn de mannen zó hardhandig, die duwen er met gemak zonder enig gevoel een eendebek in waardoor je krom van de pijn ligt, en ten tweede veel lomper met gordijnen open laten staan, denken aan je privacy, kijken hoe je reageert en hoe je je voelt, etc. Maar ik kan ook gewoon de pech hebben dat we hier allemaal lompe mannen hebben hoor Uiteraard zullen er genoeg fijne lieve mannen rondlopen!)
Oeh laat ik nou die nare ervaringen hebben bij vrouwelijk gyn's, ik heb nu een mannelijke en dat is een schatje denkt erg mee is gevoelig en brengt alles met tact. De vrouwelijke gyn's die ik heb getroffen hadden van het woordje tact nog nooit gehoord, zo kan je dus maar zien dat je het gewoon moet treffen met je gyn of vk.
Veel succes dames bij onderzoeken, testen en klussen ik hoop echt dat veel dames 2 streepjes in de schoen gaan krijgen met Sinterklaas
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:51:30 #118
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63595576
Hier ook vooral goeds over mannelijke gyneacologen. De vrouwen vond ik vaak meer van 'Stel je niet aan."

Maarehm nog een tip voor inwendig onderzoek; Trek een extra lang shirt (tuniek) of een jurkje aan. Dat kun je mooi onder je billen laten liggen, Als je op de stoel ligt (of tafel) hoef je alleen even de voorkant een beetje op te tillen. Zo loop je zo min mogelijk in je blote kont en hoef je je niet opgelaten te voelen. De arts werp maar 1 mini-blikje om te 'mikken' en de rest gaat op gevoel vaak. Ik heb in alle mogelijke situaties op zo'n stoel gelegen, en nog nooit 1 rare blik gehad. Het helpt nu niks, maar ik ben er van overtuigd dat het je achteraf mevalt. Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63596891
Was ik jullie zomaar even uit het oog verloren dames... ik schuif het maar op de hormonen .
Wil toch nog wel even meeduimen voor meer streepjes!

Judes, spannend!

Saffier, ik las dat je ongi was gekomen... op naar de kerst .

Dames die naar gyn/dokter oid moeten, succes!
Fake it till you make it...
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:52:57 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63597248
Judes, wat maak je het spannend!

Nijna, lekkere smoes over die hormonen....
Ga je dat de komende maanden blijven gebruiken elke keer als je wat vergeet?

Ik weet bijna zeker dat ik mijn eisprong voel(de) vandaag.
Goed geklust gisteravond, ik hoop er dus maar het beste van. Voor de zekerheid vanavond nog maar eens, hoewel M. het al een beetje benauwd begint te krijgen van de "verplichrting"
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:54:08 #121
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63597281
En nog een voor Mikoxx en vriendin Karin!
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:15:30 #122
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63597868
Ow spannend Judes!!!

Nu hoop ik dat je echt zwanger bent, alleen als jij aangeeft op dag 24 je eisprong te hebben gehad, verwacht ik op dag 32 nog niet veel streep, dus hou daar wel rekening mee hoor
Je geursymptomen vind ik overigens veelbelovend

Dus ook ik ga hard duimen draaien voor je
No more games, no more drama...
pi_63599029
Kers, vergeet je niet de zaadjes wat rust te gunnen om zich weer een beetje aan te vullen?
pi_63602226
Ik hou er wel rekening mee idd, dat ik zondag misschien nog geen tweede streepje heb... Maarja, zo lang ik nog niet ongesteld ben blijft het toch een kwestie van afwachten... En het zou ook wel heel erg mazzel zijn als het in de eerste ronde al raak zou zijn! (ben mezelf vast aan het indekken )
Ik heb nog even getwijfeld of ik van de Matcare testen zou bestellen die 6 dagen voor je NOD al hcg kunnen ontdekken, maar dan loop je weer meer risico dat het alsnog niet goed innesteld en ben je dubbel teleurgesteld, denk ik. Dus ik probeer gewoon afleiding te zoeken en geduld te hebben! (is niet makkelijk maar daar weten jullie alles van!)
pi_63603199
Als ik mijn temp moet geloven heb ik afgelopen woensdag mijn eisprong gehad (yeah, al voor de 3e maand op rij ) dus wel iets later als vorige maand, maar dezelfde dag als 2 maanden geleden. Zal dus niet eerder testen als 10 december, maar laat mijn NOD wel op 7 december staan. Mijn luteale fase is normaal korter dan 14 dagen maar voor de zekerheid maar wat langer wachten.

Ik zit dus lekker op het wachtbankje

Spannend Judes!

Vlindur De afspraak voor volgende maand staat nog hoor
pi_63605000
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:38 schreef Saffier het volgende:
Succes vanmiddag P-P! Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt.
Thanks,was een fijn en duidelijk gesprek we zijn heel wat wijzer!
Als ik 8 weken zwanger ben (als ik me goed voel,anders eerder)mag ik me melden bij de gyn,ik heb een medische indicatie dus als het zo ver is ga ik gelijk via het ziekenhuis.
01-08-2008
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:08:07 #127
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63607606
En moet je nu andere medicatie P-P of mag het zo blijven of nog advies gekregen verder? fijn dat het duidelijk was

Wat goed happy je eisprong heerlijk regelmatig. Spannend he judes! En kers je mag zo af en toe wel uitrusten tussendoor he?!
Ylana
pi_63609988
Spannende tijden breken er weer aan met al die springende eieren!

Kers, ja dat ga ik de komende tijd als excuus gebruiken... (ik lijk af en toe echt wel dement, het is ook eigenlijk na Mirte nooit meer zo geworden als dat het voor die tijd was...)
pi_63612637
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
He Mijsje toch, wat jammer dat het weer niet raak is deze ronde.
Doen we de volgende ronde gezellig met de rest mee, oke?
graag! we doen ons best weer... we kunnen weer bijna voor de volgende ronde.. (hoop dat er niet zoveel rondes meer volgen, word het wachten echt zat nu na (pas!!!) 1 jaar en 4 maanden...)
pi_63612975
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 02:59 schreef Carmella het volgende:

[..]

Zo ver als de bevalling hoef je niet te denken Als je net zwanger bent en er met een gewone echo nog te weinig te zien is krijg je ook een inwendige echo om het aantal weken beter te kunnen bepalen.
Maar kan me voorstellen dat je wel een beetje nerveus bent voor een eerste onderzoek. Gelukkig krijg je een vrouw, dat is toch wel fijn bij zo'n eerste onderzoek als je het allemaal wat spannend vindt. (Mijn ervaring na tal van gyn's is dat de vrouwen, zowel de jongere als oudere, zoveel meer nadenken. Ten eerste zijn de mannen zó hardhandig, die duwen er met gemak zonder enig gevoel een eendebek in waardoor je krom van de pijn ligt, en ten tweede veel lomper met gordijnen open laten staan, denken aan je privacy, kijken hoe je reageert en hoe je je voelt, etc. Maar ik kan ook gewoon de pech hebben dat we hier allemaal lompe mannen hebben hoor Uiteraard zullen er genoeg fijne lieve mannen rondlopen!)
Veel succes iig en fijn dat je nu doorkunt naar de gyn om zo dichterbij dat gewenste 2e streepje te komen
ik had juist een hele vervelende ervaring met een vrouw als gyn... even kort verteld komt het op het volgende neer:
ik kwam voor het eerst bij haar omdat ik vermoedde dat ik een miskraam had, en ze legde niet uit wat ze ging doen. ze duwde die probe naar binnen en zei lomp: ja, ik zie een onderbroken zwangerschap. we kunnen twee dingen doen, laten zitten en wachten tot het er helemaal uit is, of een currettage... (ik was helemaal van de wereld dus...)
na de nacontrole van die currettage keek ze even met de inwendige echo en zei ze dat ik me aan kon kleden en kon gaan. vlak voor ik de deur uit kon, kwam ze even terug om te zeggen dat ik nog iets in m'n baarmoeder had zitten wat er niet hoorde te zitten, en dat ik maar even terug moest komen als ik ongesteld was geweest. bij de balie daarna (wachten op m'n ponsplaatje) zei ze waar de hele wachtkamer van kon meegenieten: wacht nog maar even met sex tot na je menstruatie, dan kunnen we eerst even kijken wat dit is... ik wist niet wat ik hoorde en wilde heel graag door de grond zakken... LOMP W**F...
maar goed, ik wilde dus een nieuwe afspraak maken na de menstruatie, en ze was op vakantie. ben ik maar meteen overgestapt op een mannelijke gyn, die wel alles uitlegde en heel aardig/subtiel/niet lomp was...
en dat terwijl ik in de eerste instantie heel blij was dat ik een vrouw zou krijgen... ik ga nooit meer naar haar terug!!!
pi_63615517
@ Mijsje,wat een vreselijk mens zeg,naar zo iemand zou ik dus nooit meer terug gaan.Eigenlijk zou je een klacht over degene moeten indienen bij het ziekenhuis want ook al heeft iemand mischien een slechte dag zo mag niemand behandeld worden,en zeker niet bij zo'n goevoellig iets,bah!!

@Saffier,ik mag dezelfde medicijnen blijven gebruiken,behalve als ik borstvoeding wil gaan geven moet ik over naar een ander medicijn,ik twijfel hier dus over want aan de ene kant zou ik dat graag willen maar aan de andere kant zit ik nu lekker in mijn vel en wie weet wat ik me dan allemaal weer op me nek haal (ik weet hoe het in het verleden is gegaan en dat was nou niet echt goed te noemen).Ze zei wel,het is jullie eigen keus,wij zeggen een half jaar borstvoeding maar met de fles worden ze ook groot zei ze erachteraan.
Verder krijg ik met 20wkn een uitgebreide scan waarvoor ik naar Utrecht moet.Ik moet in het ziekenhuis bevallen,mocht de baby afkickverschijnselen hebben moeten we 48 uur blijven anders kunnen we gewoon naar huis.

Omdat ik overgewicht heb heb ik iets meer kans op hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker,ook een keizersnee komt vaker voor bij vrouwen die overgewicht hebben(wist ik niet).We hebben het er uitgebreid over gehad maar ze ziet gelukkig hiervoor geen reden om niet zwanger te worden.Natuurlijk is het altijd beter om gewicht te verliezen als je te zwaar bent of je nou wel of niet zwanger bent(maar da's weer een heel ander verhaal).Het belangrijkste vond ze dat je tijdens het zwanger worden/zwanger zijn je goed voelt en lekker in je vel zit.Ze gaf als voorbeeld,als mensen roken en die worden zwanger hebben we liever dat ze stoppen maar als het zoveel stress en spanningen opleverd zeg ik,rook maar door,al die stress is veel erger.

De vruchtbaarheid van mijn man zou gewoon goed moeten zijn,ook met 1 testikel maar mocht ik over een half jaar nog niet zwanger zijn testen ze zijn zaad.

Ik vertelde dat ik met ovu-testjes in de weer was geweest maar dat ik geen een positieve heb kunnen vinden.Ik was bang dat ik door mijn overgewicht geen eisprong zou hebben.Maar ze vertelde dat als je elke maand een regelmatige cyclus hebt je er in vanuit kunt gaan iedere maand een eisprong hebt,ze vertelde dat een eisprong en menstruatie samen hangen.ALs je heel onregelmatig bent dan zou er wel iets mis kunnen zijn maar ik had mijn cyclussen doorgegeven tot nu toe (nog maar 2 )maar t zag er nu al keurig uit zei ze.

Nou dat was het wel zo'n beetje,ben iig weer flink wat wijzer geworden
01-08-2008
pi_63615924
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:21 schreef Nijna het volgende:
Spannende tijden breken er weer aan met al die springende eieren!

Kers, ja dat ga ik de komende tijd als excuus gebruiken... (ik lijk af en toe echt wel dement, het is ook eigenlijk na Mirte nooit meer zo geworden als dat het voor die tijd was...)
Zo herkenbaar Erg he?

Mijsje, wat een nare ervaring zeg... Veel Sommige artsen komen helaas ernstig tekort als het aankomt op sociale vaardigheden en empatisch vermogen

PZE, het werd uiteindelijk pas ver na 12 uur. Tijd zat dus om weer aangevuld te raken, toch?

Happy, hoera voor je eisprong en succes met wachten!

P_P, fijn dat het gesprek zo verhelderend is geweest.
pi_63616798
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:17 schreef Kersjes het volgende:

PZE, het werd uiteindelijk pas ver na 12 uur. Tijd zat dus om weer aangevuld te raken, toch?

Mijsje Ik zou echt hebben gezegd "FIJN DAT U DAT HIER NOG EVEN NOEMT!"

Ik vind het wel beetje verdrietig dat ik weet dat ik niet zwanger dit jaar uit zal gaan, maar aan de andere kant moet ik helemaal niet zeuren want heb ook nog niet echt een kans gehad om zwanger te raken (geen eisprong,niet ongesteld).
Dus ik weet al wat mijn heeele goede voornemen v 2009 is, en ik hoop heel hard dat dat mag gaan lukken.
2009 gaan we binnen een paar maanden plek maken voor anderen hier hoor, allemaal een topic doorschuiven!
pi_63616904
Jeemig wat aso Mijsje daar wordt je inderdaad niet blij van zeg...

Poppejans
k hoop dat je dan snel wel ongesteld wordt en je goede voornemen snel waar kan maken!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63618815
Sjeez Mijsje, wat een takketrol zeg
Gelukkig ben je nu van haar af dan!

Poppejans, da's ook wel verdrietig ja...
* XXXKarinXXX gooit een chocoladereep die kant op

Ik voel me al een tijdje niet zo lekker, hang een beetje tegen griep aan ofzo
Hoofdpijn, buikpijn en totally niet happy
Ik hoop dat het snel weer over is.....
pi_63618866
Mijsje, wat een lompe opmerking! Ik hoorde laatst dat ze artsen in opleiding die niet goed scoren op sociale vaardigheden niet meer willen laten slagen. En terecht, hallo, je werkt toch met mensen als arts, niet met machines ofzo.
Ik kreeg vandaag post van het ziekenhuis. Moet op 19 december voor de waterecho. Ben benieuwd maar hoop zo dat ik die echo gewoon niet nodig heb en dan al zwanger ben. Dan heb ik het nog net gered voor wat eigenlijk mijn uitgerekende datum zou zijn. Maar, van de andere kant, ik wil nou eigenlijk ook wel echt weten of alles goed is en dan maakt die ene maand ook niet meer uit. We zien wel.
pi_63620236
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 10:38 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik vertelde dat ik met ovu-testjes in de weer was geweest maar dat ik geen een positieve heb kunnen vinden.Ik was bang dat ik door mijn overgewicht geen eisprong zou hebben.Maar ze vertelde dat als je elke maand een regelmatige cyclus hebt je er in vanuit kunt gaan iedere maand een eisprong hebt,ze vertelde dat een eisprong en menstruatie samen hangen.ALs je heel onregelmatig bent dan zou er wel iets mis kunnen zijn maar ik had mijn cyclussen doorgegeven tot nu toe (nog maar 2 )maar t zag er nu al keurig uit zei ze.
P-P, dit is echt niet helemaal waar hoor. Ik had ook een cyclus die gezien wordt als regelmatig (tussen 30 en 35 dagen) maar ik had dus geen eisprong! Nu ik ben afgevallen heb ik wel weer een eisprong (heb nog steeds overgewicht hoor, maar door de beperkte hoeveelheid koolhydraten/suikers is mijn cyclus nu wel weer op orde). Als je echt geen positieve ovutesten hebt (had ik dus ook niet), zou ik na een tijdje, als je niet zwanger wordt, toch eens vragen om bloedprikken gedurende je cyclus.
pi_63625600
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:34 schreef happyme28 het volgende:

[..]

P-P, dit is echt niet helemaal waar hoor. Ik had ook een cyclus die gezien wordt als regelmatig (tussen 30 en 35 dagen) maar ik had dus geen eisprong! Nu ik ben afgevallen heb ik wel weer een eisprong (heb nog steeds overgewicht hoor, maar door de beperkte hoeveelheid koolhydraten/suikers is mijn cyclus nu wel weer op orde). Als je echt geen positieve ovutesten hebt (had ik dus ook niet), zou ik na een tijdje, als je niet zwanger wordt, toch eens vragen om bloedprikken gedurende je cyclus.
Ja dit wist ik dus ook van jou,mischien dat het af en toe wel zo voorkomt ofzo.We zien het nog maar even aan,ga nog maar even van het positieve uit!
Moet je dan een keer bloedprikken tijdens je cyclus en daar kunnen ze het dan in zien?
01-08-2008
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:00:46 #139
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63626314
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:29 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Moet je dan een keer bloedprikken tijdens je cyclus en daar kunnen ze het dan in zien?
Dat zien ze dan aan de hoogte van je hormonen, kostte mij 3 buisjes bloed en gaf meteen zekerheid.

Huuphuup hoe is het met je studie

Weinig tact zeg die gyn, Mijsje, bah.

P-P fijn zo'n helder verhaal! Echt heel prettig. Borstvoeding is heel fijn en mooi om te geven (vond ik) maarrrrrrr een kindje heeft méér aan een gelukkige mama met flesvoeding dan aan een ongelukkige mama met de borst. Jíj moet voor je kindje zorgen, dus jíj moet nr 1 zijn, dán kan je het beste voor je kindje doen. Dat de meeste mama's zichzelf wegcijferen zodra de kleine er is, is een ander verhaal . Gelukkig kan je hier nog lang een breed over nadenken (hopelijk nog max 8 maanden ) Fijn dat je nu ook al weet dat ze de kleine in de gaten zullen gaan houden met eventuele afkickverschijnselen, ik vind het altijd heel prettig als er vooruitgedacht wordt.

Poppejans het jammer-gevoel is heel herkenbaar; ruim 2 jaar zijn we bezig voor nr 2 en ik ga (denk ik) ook niet zwanger het nieuwe jaar in, daar ben ik ook best wel verdrietig over. dan hoop je met je verjaardag zwanger te zijn, of met 's verjaardag of dan met de kleine zijn verjaardag of dan met de sint of, of, of... zo schuift het steeds weer op he?

Karin, beterschap!
Ylana
pi_63626870
Beetje onsmakelijk mischien maar ik heb bij mijn menstruatie altijd van die stukken erin,ik dacht dat dat restandjes van een ei waren die niet bevrucht was,of ben ik nu dom?
01-08-2008
pi_63626872
Beetje onsmakelijk mischien maar ik heb bij mijn menstruatie altijd van die stukken erin,ik dacht dat dat restandjes van een ei waren die niet bevrucht was,of ben ik nu dom?
01-08-2008
pi_63627402
Poppejans, Saffier en alle anderen die toch af en toe een beetje sip worden van dat lange wachten:

P-P, ik denk dat je gelijk hebt, maar pin me er niet op vast
pi_63627428
P-P, meestal zijn het resten van het slijmvlies voor zover ik heb begrepen.
pi_63627633
Toen ik de pil slikte had ik nooit last van stukken vandaar ook.Nou ja we wachten het nog maar af,we komen er vanzelf achter .
01-08-2008
pi_63628062
Ik hoop dat je gewoon lekker snel zwanger bent, hoef je je daar niet meer zorgen over te maken
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:12:41 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63628132
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:22 schreef Pure-Poison het volgende:
Hihi, ik vind het wel schattig. Niet dat ik er het fijne van weet, maar zo groot is dat eitje niet hoor. Volgens mij praten we over microscopisch klein enzo. Het is volgens mij idd ook slijmvlies.

Ik zou het gewoon wel nog een maand of 3 bijhouden, met testen en temperatuur bijv. en dan nog eens terug gaan.
En... en dat is een open deur, alvast af gaan vallen zodat je dat ook kan melden dan. Want dat is geheid het advies dat je gaat krijgen.

Ben daar zelf ook mee bezig omdat ik ook denk dat ik wel eens hetzelfde zou kunnen hebben als happy.
En nee... we zijn nog niet bezig, maar het houdt me wel bezig.
pi_63628913
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hihi, ik vind het wel schattig. Niet dat ik er het fijne van weet, maar zo groot is dat eitje niet hoor. Volgens mij praten we over microscopisch klein enzo. Het is volgens mij idd ook slijmvlies.

Ik zou het gewoon wel nog een maand of 3 bijhouden, met testen en temperatuur bijv. en dan nog eens terug gaan.
En... en dat is een open deur, alvast af gaan vallen zodat je dat ook kan melden dan. Want dat is geheid het advies dat je gaat krijgen.

Ben daar zelf ook mee bezig omdat ik ook denk dat ik wel eens hetzelfde zou kunnen hebben als happy.
En nee... we zijn nog niet bezig, maar het houdt me wel bezig.
Ik had verwacht dat ze dat nu al zouden gaan zeggen.Ik was 10-jaar toen ik voor het 1st bij een dietiste zat en ik heb zo veel gelijnd dat het me nu niet eens lukt om ook maar 5kilo af te vallen,maargoed dan zal het dus op een of andere manier wel moeten.Ik hoop dat ik een geluksvogel ben en binnen niet al te lange tijd zwanger ben.
01-08-2008
pi_63628961
En oja dat eitje,natuurlijk is die niet zo groot
01-08-2008
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:46:45 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63629137
Ja, dat is echt rot. Zeker hiermee. Sommigen lukt het dus wel, zien het als extra motivatie om af te vallen, maar evenzoveel anderen hebben daar juist door de frustratie extra moeite mee.

Trouwens, als jij zo moeilijk af valt zou je ook aan PCOS kunnen denken, maar daar past dan juist geen menstruatie bij.

Nou ja goed, hopelijk gaat de ha je wel een keertje wel helpen. Ik ben eig. normaal ook niet zo van het zelfdokteren en speculeren.
pi_63640134
Nou Happy, bumba en Rubey, we staan weer bijna bovenaan.... Judes, jij zou vandaag testen, toch?! Vertel vertel! Al tekenen bij de 7/8 december crew? Ik heb een beetje wiebelige ongi-benen, maar voel me ook niet helemaal lekker. Dus geen idee waar het door komt. Ik vind het deze week weer spannend iig. De 1e ronde clomid had ik een cyclus van 27, daarna 33 dagen. Vandaag dag 26 hier... spanning en sensatie!
pi_63640521

even wat jompels en duimen voor ons allemaal hoor!
Hopelijk snel weer iemand die positief test!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 30 november 2008 @ 12:22:34 #152
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63640917
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:58 schreef huuphuup het volgende:

even wat jompels en duimen voor ons allemaal hoor!
Hopelijk snel weer iemand die positief test!
Yeehahhh!!!!
pi_63641546
Tja, ik heb eigenlijk gewoon niets te melden... Geen tweede streepje, maar ook geen menstruatie. Ik denk dat ik gelijk had over het feit dat mijn eisprong vrij laat was. Dag 23 of 24 denk ik. Dus het blijft afwachten. Ik heb van die goedkope dipsticks besteld via internet dus ik ga er gewoon ongegeneerd iedere ochtend mee testen! Ik heb een clearblue en een predictor test klaar liggen voor als er wel een tweede streepje te zien is, ik wil wel 'bevestiging' van meerdere testen dan! Hebben jullie dat ook?

Verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen. Ik heb nog steeds een metaalachtig smaakje maar heb wel het idee dat het vrijdag het ergste was - of misschien went het gewoon! Mijn borsten zijn iets groter, temp is nog steeds verhoogd en mijn baarmoedermond ligt sinds gister ineens weer vrij hoog, is hard, dicht en wijst een beetje naar achter. Dat naar achter wijzen heb ik nog nooit eerder gevoeld. Volgens mijn oude cyclus-kaarten (3 jaar geleden) ging mijn temp de dag voor de 's telkens iets omlaag en mijn BMM was dan qua hoogte ongeveer in het 'midden', beetje tussen zacht en hard in en klein beetje open. Maarja, ik lees overal op internet dat je geen zwangerschap kunt afleiden aan je BMM dus ik ga nog steeds nergens van uit, ik weet alleen dat het ding zich wel anders dan anders gedraagt! Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid!

@P-P, ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb volgens mij ooit ergens gelezen dat de pil ervoor zorgt dat er een minder dik slijmvlies gevormd wordt ofzo. Dat eitje is idd microscopisch klein dus dat kun je niet zien, maar het zit er wel ergens tussen iedere maand.
pi_63642067
Het begint inderdaad weer spannend te worden, op naar sinterklaas en kerst streepjes!
Ik voel hier nog niets bijzonders en wacht rustig af...

Judes, spannend! Dat metaalachtige smaakje heb ik vaker over gelezen bij zwangerschap dus wie weet
  zondag 30 november 2008 @ 16:30:04 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63646087
Judes, ik ga gewoon keihard voor je duimen!
pi_63648384
Judes ik duim voor je!
pi_63651843
Ik had net (uurtje geleden) wat roze afscheiding bij het afvegen...
Schrok er eigenlijk wel van, maar daarna niets meer gezien... Het zou natuurlijk een innestelingsbloeding kunnen zijn maar ik heb gelezen dat dit niet veel voorkomt. Al heb ik eigenlijk ook nog nooit eerder roze afscheiding gehad, als ik ongesteld wordt begint het eerder met een paar bruinige druppels of gewoon meteen de volle laag. Het was ook echt heel weinig. Iemand ervaring?

heeft net wel even bevestigd dat mijn voorgevel er idd groter uitziet Dat is dan weer vreemd. Heb wel last van pijntjes gehad daar vlak voor mijn ongi, maar nooit dat ze groter werden.

The suspense is killing me!
pi_63652275
Spannend Judes! Nope, hier geen ervaring met roze slijm.
pi_63653770
Spannend Judes...
pi_63654256
Judes, hier wel ervaring met roze slijm, maar waarschijnlijk niet het verhaal dat jij nu wilt horen....sorry
Bij mij komt er de dag voor de ongesteldheid uitbreekt wat roze slijm bij het afvegen. De dag erna begint het echt zeg maar.
Maar ik hoop voor jou dat het wat anders is.

Ben gelukkig weer wat beter/blijer!
pi_63657426
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Judes, hier wel ervaring met roze slijm, maar waarschijnlijk niet het verhaal dat jij nu wilt horen....sorry
Bij mij komt er de dag voor de ongesteldheid uitbreekt wat roze slijm bij het afvegen. De dag erna begint het echt zeg maar.
Maar ik hoop voor jou dat het wat anders is.

Ben gelukkig weer wat beter/blijer!

Ik heb het ook. zo'n 3 dagen voor mijn menstruatie. Weet ik gelijk dat ik niet zenuwachtig hoef te worden..
Hoop voor jou dat het iets anders is!
pi_63664605
Lijkt me heel handig, iets dat je ongi aankondigd! Bij mij komt het altijd uit het niets...
Vandaar dat ik dit een beetje vreemd vond. Maarja, ik heb verder nog steeds geen nieuws, dus wachten tot morgen maar weer.
  maandag 1 december 2008 @ 13:16:27 #163
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63666269
Judes, ik ken het ook niet.

Hier nog geen tekenen, maar ja, die heb ik nooit. Ik voel nooit niks.Heb dit keer ook geen ei gevoeld. Niet zo erg als de vorige keer in ieder geval.
Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik ook niks, tis dat mn buik groeide, dat was eigenlijk mijn enige bevestiging de 1e 7e maanden.
Dus het is gewoon even afwachten.
pi_63667917
Even je NOD opgezocht bumbaloe, maar dat duurt nog een weekje, gaat dan zo tergend langzaam he, als je moet wachten!
  maandag 1 december 2008 @ 16:40:55 #165
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63671831
Een weekje. En met werken en sinterklaasvieren enzo kom ik hem wel door hoor.
pi_63675356
Dames, jullie maken het spannend zo. Ik duim voor wat streepjes van de Sint dan maar. En voor mezelf zo mooi voor kerst. Karin doet vast mee en Kersjes en Poppedein ook, leuke leegloop!
Hier zit eisprong er weer op (au!) en nu is het afwachten. Ik heb het zo druk, dat die twee weken om gaan vliegen. En als het deze maand weer niet gelukt is, is de echo al gepland en dan heb ik voor mijn gevoel er alles aan gedaan.

En G_K wat een K*T nieuws! Je was zo blij...heel veel sterkte!
  maandag 1 december 2008 @ 19:43:02 #167
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63676352
Judes hier betekend roze slijm een dag of 1-3 van te voren ook dat mijn menstruatie eraankomt, hoop dat het voor jou een andere betekenis heeft!

G-K heel veel sterkte.

Bumbaloe nog een weekje en je weet weer meer, spannend hoor! En Mefke een ei gelegd, wie weet met een heel lief kuikentje straks! Ik duim voor jullie allemaal! Poppejans al nieuws? Huuphuup hoe gaat je studie ?

Ik ben vanmiddag bij de gyn dr W geweest, de uitslag van de zwemmers was er; die was niet goed. Het waren er minder dan de helft die ze in het zh houden als ondergrens om zwanger mee te kunnen worden. Gelukkig al wel meer dan de vorige keer, maar niet voldoende dus. Wel wat beter dan de vorige keer. De buikgriep kan best invloed hebben gehad, maar niet zoveel meende de gyn. De 15e mag ik naar een collega-gyn om de IUI te bespreken.... Dr M gaat dan bekijken of hij zelf de IUI wil doen of dat we toch worden doorgestuurd naar het Universitair ZH voor IVF/ICSI....
Ik wil graag uit het lijstje met mijn nod en stap binnenkortover naar het andere topic.

Heel veel succes allemaal en ik hoop op een grote streepjesregenbui hier
Ylana
pi_63676668

de studie gaat ehm, zoals verwacht... laten we het daar op houden
goed geklust hier de afgelopen dagen, nu maar weer afwachten hè. Weinig aan te doen. Maar inderdaad wat Bumba al zei, Sinterklaas weekend zit ertussen, ik heb nog colleges die ik moet voorbereiden enzo, en de week erna studeren, dus mja, afleiding genoeg...

Saffier wat ontzettend kl*te dat het zoveel minder was dan gehoopt
Voel je gerust vrij om hier mee te blijven posten hoor! Maar als je je prettiger voelt in het andere topic kan dat natuurlijk ook
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63676726
Saffier, dat is toch wel heftig lijkt me. Een dikke voor het slechte nieuws. Oh ja, dat andere topic is ook gezellig hoor!
pi_63676831
Saffier, nee he. . balen! Maar van de andere kant misschien ook een opluchting, er wordt iets aan gedaan. En Prinses, dat andere topic is ook heel gezellig, maar we hadden Saffier liever hier gehouden . Saffier, laat het even bezinken en dan er weer vol tegenaan!
pi_63676897
Saffiertje, dikke
hopelijk benje met IUI snel zwanger!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_63676916
Saffier, wat een nare uitkomst zeg... wat balen!
Ik weet niet zo goed wat te zeggen, volgens mij kan zulk nieuws erg hard aankomen.
pi_63677234
Jeetje Saffier, wat een tegenvaller Hopelijk lukt het straks wel om snel zwanger te worden.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_63677378
Saffier, .
  maandag 1 december 2008 @ 20:53:46 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63678486
Jeetje Saffier, wat een rot-uitslag zeg. Hopelijk ben je dan met wat hulp alsnog wel snel zwanger.
Ik vind het dan ook zo rot dat je al die tijd zelf aangemodderd hebt, je rot gevoeld hebt over komende en gaande menstruaties. He bah...
Ik zal je uit het lijstje halen.
  Jubileum moderator maandag 1 december 2008 @ 21:23:23 #176
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63679558
Ach dat is echt een tegenvaller Saffier....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 december 2008 @ 21:34:54 #177
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63679973
Ach Saffier. Wat vervelend. Begrijpelijk dat je even uit dit topic gaat. Heel veel sterkte en hopelijk mag jij over niet al te lange tijd toch een 2de streepje plassen.
pi_63680071
Wat een vervelend nieuws voor jullie, Saffier! Hopelijk lukt het snel met een beetje hulp van de artsen.
pi_63680412
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:59 schreef mefke79 het volgende:
Saffier, nee he. . balen! Maar van de andere kant misschien ook een opluchting, er wordt iets aan gedaan. En Prinses, dat andere topic is ook heel gezellig, maar we hadden Saffier liever hier gehouden . Saffier, laat het even bezinken en dan er weer vol tegenaan!
Ja, tuurlijk! Ik ook! Ik probeerde het positief te bekijken.
  maandag 1 december 2008 @ 22:24:40 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63681912
Wat een hartverwarmende reacties heel lief allemaal.
Ik weet niet zo goed hoe en wat ik voel nu, het is een beetje raar en dubbel. Zo lekker slapen en even helemaal niets verder. Ik baal nu wel dat ik niet eerder aan een bel heb getrokken, maar ja dat is allemaal achteraf en toch niet meer terug te draaien. Het is vast ergens goed voor geweest waarvoor merken we nog wel .

Bedankt voor het lijstje BE
Ylana
pi_63684276
sjonge saffier, wat een tegenvaller! wel een heel mooi wonder dat Tobias er is!!! en nu is er tenminste duidelijkheid, beter dan almaar blijven proberen zonder resultaat. succes met 't vervolgtraject, ik hoop dat het jullie snel de zo gewenste streepjes (met goed vervolg) zal opleveren!
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:17:47 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63687980
Ach Saffier, wat een tegenvaller zeg...
Heel veel succes in het andere topic en hopelijk tot gauw in Z&G

G_K heeft slecht nieuws begrijp ik?
* Kersjes met lood in de schoenen zoeken gaat
pi_63691631
Saffier, dat is vervelend zeg! Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en ze meteen gaan doorpakken... Hopelijk brengt 2009 een mooi wondertje voor jullie. Ik zal je blijven volgen in het andere topic

Hier weten we ook al dat de zwemmers niet rijk in aantal zijn... maar moeten we het eerst een aantal maanden op de natuurlijke manier proberen. Dat vind ik eigenlijk ook wel prettig, om nu meteen al in ronde 1 de medische molen in te gaan , nu hebben we het in ieder geval zelf geprobeerd!
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:53:21 #184
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63693504
Juiste instelling Rubey!
Voor hetzelfde geld hebben jullie die hele poespas niet nodig en ontstaat er spontaan een wondertje
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, zo is al vaak genoeg bewezen...
Hoe lang gaan jullie het zelf proberen?

Hey Jude(s), kom eens updaten!
pi_63695451
Er valt nog niet echt iets te updaten... Geen posi test maar ook geen ongi. Wel wat meer roze afscheiding vandaag. Ik denk dat het toch ongi wordt, snap alleen niet waarom het zo lang moet duren... en waarom dan die pijnlijke borsten, steekjes in buik enz. Vroeger had ik nooit ergens last van, misschien zijn dit nog 'ont-spiraal' verschijnselen. Toen ik die had kreeg ik wel zere borsten (alleen nooit grotere! ) maar dan echt een dag voor mijn ongi of de eerste dag. Ik hoop niet dat dit voortaan mijn normale cyclus verschijnselen worden!

Ik hoop eigenlijk dat het gewoon een keer doorzet, ga namelijk eind deze week naar de sauna en krijg al flashbacks naar het verhaal van Poppedein van een paar weken geleden...
pi_63696970
Judes... Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt..in ieder geval voor je saunadagje dag maar En mocht je nog niet ongesteld zijn en geen positieve test in handen hebben dan zou ik gewoon preventief een tampon indoen!
Kan er nu wel om lachen

Saffier, wat shit voor jullie dat de uitslag zo tegenviel zeg! T gevoel van balen, maar aan de andere kant ook blij zijn dat er een reden gevonden lijkt te zijn lijkt me zo dubbel! Kan me goed voorstellen dat je liever overstapt naar t andere topic, maar ook hier blijf je natuurlijk hartstikke welkom!! Dat 2009 maar jullie jaar mag worden!

G_K ook vanuit hier een , Ontzettend K*T dat al je blijdschap je zo maar weer afgenomen wordt! Ik wens je heel veel sterkte met verwerken en hoop je als de tijd er rijp voor is weer tegen te komen hier!

Succes voor de klus en wachtdames!!
pi_63700445
Kersjes, hoe lang we het zelf gaan proberen hangt een beetje van de gyn af. Ik moet na ronde 3 terugkomen voor een echo om te kijken hoe het met de endometriose staat en dan beslissen we weer verder.

G_K
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:18:22 #188
57497 happyme28
I'm so happy
pi_63700597
Hier nog geen nieuws, dag 27 inmiddels, ik lijk wat 'gerommelt' rond mijn baarmoeder te voelen, maar dat kan van alles zijn.

Mijn schoonvader heeft 3 weken geleden een hartoperatie gehad en is afgelopen zondag weer opgenomen met complicaties. Hij ligt nu weer op de hartbewaking, dus ik heb even wat anders aan mijn hoofd.

Ik zie volgende week wel ergens of ik ongi wordt. Ik hoop natuurlijk niet, maar mocht ik deze ronde zwanger zijn, vind ik het toch moeilijk om blij te zijn als mijn man in de zenuwen zit of zijn vader het haalt of niet.

Voor G_K en Saffier; dikke kus.... om verschillende redenen, maar hopenlijk voor allebei na regen komt zonneschijn zoals ik altijd tegen mezelf zeg!
pi_63700815
Sjee Happy, wat naar van je schoonvader. Kan me goed voorstellen dat je hoofd even niet naar zwanger worden staat, sterkte!
pi_63701810
Happy, wat een naar bericht van je schoonvader. Sterkte .
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:51:43 #191
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63704895
Happy dat is zeker wat minder, maar ik denk dat je schoonvader het zeker wel wil weten als jullie een kindje krijgen. Dus ik hoop voor jou dat het positief is, dan kun je je blijdschap toch met hem delen,
En natuurlijk hoop ik dat je schoonvader het weer 'beter' gaat doen zodat hij een hele fijne opa kan worden.

Ik teste 2 weken na het overlijden van mijn schoonvader positief. Ik denk dat hij het wel wist.
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:33:45 #192
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63708649
Happy wat een moeilijke tijd voor jullie, hopelijk zien we weer snel een happy Happy hier posten Sterkte voor jou en Happy-man.
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:31 schreef bixister het volgende:
sjonge saffier, wat een tegenvaller! wel een heel mooi wonder dat Tobias er is!!! en nu is er tenminste duidelijkheid, beter dan almaar blijven proberen zonder resultaat. succes met 't vervolgtraject, ik hoop dat het jullie snel de zo gewenste streepjes (met goed vervolg) zal opleveren!
Jij weet altijd zo goed de juiste snaar te treffen! Het is een van de eerste dingen die ik nl dacht, wat fijn dat Tobias er al is, wat een geluk en wat een wondertje volgende keer moet ik van vragen of hij een wondertje is geweest dat we hem hebben. Ik was/ben spontaan éxtra blij met Tobias sinds ik dit weet, gewoon omdat hij er al is (klinkt een beetje raar zie ik nu, alsof ik anders níet enorm blij met hem zou zijn, maar dat is natuurlijk niet zo).
Bedankt meiden, ik trek mij voorlopig even terug uit dit topic, succes allemaal en veel streepjes showen hier!
Ylana
pi_63709427
Ai Saffier, wat onzettend rot! Hopelijk komt er toch gauw een wondertje jullie kant op.
Judes, dat klinkt niet zo positief....hopelijk heeft je gevoel het verkeerd dan.
En Happy, wat naar is dat, je schoonvader in het ziekenhuis, dan geeft 2 streepjes jullie juist weer wat positiviteit mee toch?

* XXXKarinXXX klusserdeklust verder
pi_63717957
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:18 schreef happyme28 het volgende:

Mijn schoonvader heeft 3 weken geleden een hartoperatie gehad en is afgelopen zondag weer opgenomen met complicaties. Hij ligt nu weer op de hartbewaking, dus ik heb even wat anders aan mijn hoofd.
Toen ik zwanger werd lag mijn vader ook in het ziekenhuis. Hij had een operatie om keelkanker weg te halen. Maar doordat zijn hart ook al meerder operaties achter de rug had kon die het allemaal niet meer aan enzo Dus wij hadden toen ons hoofd ook niet op zwanger worden staan. En juist toen werd ik het Dus er is nog hoop.

En mijn ouders weten nog niet dat hun tweede kleinkind in hun bed gemaakt is
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63718111
happyme, sterkte ermee, erg spannend! ik hoop van harte dat je schoonvader 't allemaal nog mee zal kunnen maken!

saffier, dank voor 't compliment. en als je 'internetmoeder' doe ik natuurlijk wel extra m'n best he.
pi_63720915
Happy wat naar van je schoonvader zeg, denk je net de operatie achter de rug te hebben. gaat het alsnog helemaal niet goed.. sterkte hoor

Hier ook aan de klus, je weet tenslotte maar nooit, misschien wordt ik nog wel ongesteld voordat ik naar die afspraak moet. Rond de 20e van iedere maand heb ik wel steeds het gevoel dat ik het had moeten worden, enige wat dan ontbreekt is bloed.
pi_63721095
Happy wat naar!

Hier zijn de klusdagen inmiddels weer voorbij. En is het afwachten op de eventuele innesteling en kleine symptomen enzo haha. Zo lief, vriendje ligt nu iedere avond met zn hoofd op mn buik tegen mn buik te praten. "Wel goed vasthouden hoor!!" Dat helpt volgens hem bij de innesteling
Maar goed, we zien het wel. Ik heb geen bloed gezien nog, maar volgens mij zien ook lang niet alle vrouwen bloed van een innesteling ofzo, dus ik kijk het wel aan.
Spannend!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 december 2008 @ 12:44:29 #198
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63723015
Happy wat klote

Saffier wat een nieuws ...

huuphuup succes met de wachtdagen, altijd fijn

Judes al nieuws????
Alexa en Seth zijn lief
pi_63726202
Heb vandaag een beetje roodbruin slijm maar nog steeds niet echt ongesteld. Ik heb niet getest vandaag, ik ben er eigenlijk van overtuigd dat ik ongesteld word. Als het van een innestelingsbloeding was, had ik toch al een positieve test gehad? Ik ben het wachten wel een beetje zat zo, dag 35 van mijn cyclus al! En dan zeggen ze dat een koperspiraaltje je cyclus niet beinvloedt!
  woensdag 3 december 2008 @ 15:08:11 #200
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63726351
Klote, Judes.

Altijd zo'n tweestrijd he, aan de ene kant wil je niet ongi worden, aan de andere kant heb je op een gegeven moment zoiets van 'laat dan maar komen, liever een kortere cyclus dan'... (althans, dat heb ikke dan)...
Alexa en Seth zijn lief
pi_63726503
Idd, ik wil nu gewoon even 100% zeker zijn dat ik gewoon ongesteld word en dan vrolijk door naar de volgende ronde! En ik heb zin in een wijntje!
pi_63727250
He Judes, wat een vervelende wachttijd zo. Echt niet leuk.

Hier dag 29, nog steeds geen teken van wat dan ook.
pi_63733090
Pff Judes, vervelend hoor. Ik ken dat, ik wil gewoon ook duidelijkheid, daar kun je tenminste iets mee. Al dat vage gedoe.
Hier dus op dag ehmm...18 al weer. En ik voel nog niets. Maar ik ga er ook vanuit dat het niets geworden is en dat ik gewoon die echo krijg in december. Allerlei symptomen zijn nu al zo vaak vals alarm geweest, ik vertrouw mijn lichaam niet meer hoor.
Gisteren hoorde ik dat een collega zwanger is. Is toch een brok-in-je-keel momentje. Maar ach, even slikken en weer doorgaan, zullen we maar zeggen.

Trouwens, Be, wanneer meld jij je nou eens als officieel begonnen met klussen? Want ik heb zo het idee dat je je helemaal gek rammelt.

Succes allemaal maar weer met wachten of met klussen.
  woensdag 3 december 2008 @ 19:59:48 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63734115
Ik denk sowieso niet dat ik me ga melden hoor mefke. Ik zie mezelf dat niet snel doen.
Maar vooralsnog sowieso nog even niet. Ik rammel me suf, maar F. wil nog even wachten.
pi_63737607
Be, nog effe doorrammelen dan, misschien kun je 'm overtuigen
pi_63737814
Oh ja Mefke, dat had ik vorige week precies hetzelfde met een collega....
Ik wist wel dat ze bezig waren, ongeveer gelijk met ons de pil eruit gemikt....
En nu is zij al zwanger.... *slik* maar wel leuk voor dr.
pi_63739506
Ik hoorde vandaag ook van een oude collega van m'n man dat ze zwanger is,ze zijn in dezelfde maand als ons getrouwd (nou wil dat niet perse iets zeggen)en nu al zwanger....dan is het idd wel ff slikken,ik wil ook zo graag!!!

Iemand hier ervaring met de Sensitest extra gevoelige ovulatietest?
01-08-2008
  donderdag 4 december 2008 @ 08:58:47 #208
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63747224
Dat is inderdaad ff slikken ja. Je bent wel blij voor hen, maar aan de andere kant denk je 'halloooo ik wil ook gewoon'....

Heb btw geen ervaring met Sensi testen. Ben nu voor de eerste maand bezig met ovu-testen, gisteren begonnen... Ben benieuwd.
Alexa en Seth zijn lief
pi_63747636
Saffier wat een rotnieuws

Ben niet helemaal bijgelezen, maar nog geen nieuwe tweede streepjes hier geloof ik. Daar moet snel wat aan gebeuren hoor!

Ik ben deze maand totaal niet bezig geweest met of ik zwanger ben of niet, had even andere dingen aan mn hoofd. Ik heb ook helemaal niet t gevoel dat ik het ben, dus ongeveer 10 dec zal ik wel ongesteld worden, want al die symptomen zijn er alweer volop.
pi_63748360
Ik voel normaal gesproken mijn eisprong nooit, maar gisteravond voelde ik wat steekjes/krampjes rechtsonderin. Dat was dus vast mijn ei!
Maar wat gebeurde er toen, ik lag in bed in viel in slaap.....hmmmz
Maar we hebben di-avond nog geklust, dat is op zich goeie timing dan toch?
Anders vanavond nog maar een poging ;-)

Hoe zat het nou ook alweer....
een eicel is 24 uur vruchtbaar. Maar is dat dan vanaf het moment dattie "springt" en dus vanaf dat je het voelt? En een zaadcel is 48 uur houdbaar toch? Maar hoe lang was die nou weer onderweg voor dat hij het eitje bereikt??
pi_63749720
Karin, volgens mij zijn verse zaadjes soms wel tot 72 uur houdbaar (las ik laatst ergens)....
Als ik mn ei goed heb gevoeld afgelopen cyclus dan waren we vrij vroeg met klussen (2 dagen erna volgens mij het ei) en toch raak...
Geen idee hoe lang ze onderweg zijn eigenlijk.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:10:55 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_63749976
Het is maar net waar je leest. Sommige sites geven aan dat zaadcellen slechts 48 uur kunnen overleven, maar soms spreekt men van 5 dagen (!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63750325
Tja, bij ons zou het volgens onze berekeningen ook zaad betreffen dat minstens 72 uur oud was.

Een eicel is pas vruchtbaar vanaf dat de follikel springt, dan komt namelijk de eicel pas vrij.
pi_63750352
Ja ik heb zelfs ergens "up to seven days" gelezen... Lief zei gelijk --> oh das dan vast het mijne

Maar ik denk dat die 72 uur wel een beetje een goeie schatting is, zeg maar 24 van je ei en 48 van je zaadjes.
Hoewel ik wel geloof dat het in de praktijk voor je eitje het beste is als die binnen 6 uur bevrucht is ofzo? Weet niet waar dat aan lag, ik geloof aan de kritieke tijd die het nodig heeft voor innesteling enzo. Dat ie dan al te ver door je eileider gerezen heeft vooraleer ie bevrucht wordt ofzo.

Hoe langer ik erover nadenk hoe bijzonderder ik het allemaal vindt, hoe de natuur het allemaal regelt zeg maar, met die innesteling en dat cel-delen enzo, en dan te bedenken dat je zelf ook ooit dat ene eitje was die wél bleef hangen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63751420
22 december Mijsje NOD mag erbij hoor...
pi_63756706
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Tja, bij ons zou het volgens onze berekeningen ook zaad betreffen dat minstens 72 uur oud was.

Een eicel is pas vruchtbaar vanaf dat de follikel springt, dan komt namelijk de eicel pas vrij.
Oe.. morgen 6 weken

Hier wel allerlei buikkrampjes en sinds gister regelmatig duizelig en licht misselijk, maar ik reken nergens op, ga er vanuit dat het stress en drukte is en wacht tot minimaal 10 december heb ik mezelf beloofd (da's 14 DPO en cyclus dag 34 ofzo dus dan durf ik denk ik wel...). Ik heb al meerdere keren gedacht dat het raak was en toch weer die domper...
pi_63764238
Happy, dat is nog maar 6 dagen. Zes dagen om mijn duimen blauw te draaien...ik begin vast, alle kleine beetjes helpen. En Mijsje, leuk dat je mee komt wachten. Ik hoop dat je snel weer weg bent hier (en dan ook minimaal 40 weken wegblijft)
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:58 schreef Takkembah het volgende:
Dat is inderdaad ff slikken ja. Je bent wel blij voor hen, maar aan de andere kant denk je 'halloooo ik wil ook gewoon'....
Je slaat de spijker op z'n kop Takkembah . Tuurlijk, ik gun het iedereen, maar ik was er zo dichtbij en anders was ik nu gewoon al met verlof geweest....nee, ik tel echt af naar de datum die eigenlijk mijn uitgerekend datum zou zijn geweest. Het voelt daarna hopelijk echt aan als een nieuwe start.
pi_63764727
mefke, ik hoop voor je dat je op die datum gewoon al zwanger bent!
  donderdag 4 december 2008 @ 20:35:04 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63764776
mijsje, je staat erbij hoor!
pi_63770646
Irritante vruchtbaarheidskalenders. die geven ook niet allemaal hetzelfde aan.....
We klussen vrolijk verder, en hopen op een 2e streep onder de kerstboom
En ja, huuphuup, hoe meer je erover leest, hoe bijzonderder het wordt. (en hoe onmogelijker het lijkt ;-) )

Happy ik hoop het zo voor je, jij wacht ook al veel te lang
pi_63779688
Ik krijg toch ineens weer op een ovutest een tweede streepje dat duidelijker wordt, spannend! Ik test nog effe door 2xdaags, alvast dankuwel sinterklaasje

edit:foto weg

[ Bericht 25% gewijzigd door DustinHenderson op 05-12-2008 14:45:42 ]
pi_63780796
Nou, vandaag heeft het eindelijk goed doorgezet. Eigenlijk wel een opluchting, ik dacht al, zul je zien dat mijn cyclussen niet goed op gang komen ofzo... Maarja, pas op dag 37 dus. Mijn nieuwe NOD mag op 8 januari...

@Karin, ik heb op meerdere sites gelezen dat de pijn die je kunt voelen niet meteen betekent dat je het moment van de eisprong voelt. De pijn kan bijvoorbeeld ook een dag eerder of later gevoeld worden. Het beste wat je kunt doen is gewoon veel klussen rond die tijd, denk ik, je kunt het niet precies berekenen.

Ik vind deze site wel leuk trouwens, staan een paar filmpjes op over de weg die het eitje en de zaadjes afleggen, nr. 2 en 3. (btw, is wel engels)

[ Bericht 16% gewijzigd door judes op 05-12-2008 12:54:12 (link) ]
pi_63781131
Poppejans

Judes, weet je wel enigzins waar je aan toe bent... Die site ga ik eens even bekijken zo.
pi_63782072
Wat fijn Poppejans! Wat ben ik blij voor je! En nu maar hopen dat het gelijk goed raak is!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63782263
Man ik sta al weer helemaal te hyperen als ik een foto zie met strepen. Dacht dat Poppejans een baby kwam melden! Maar dit is ook goed nieuws!
pi_63783737
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Man ik sta al weer helemaal te hyperen als ik een foto zie met strepen. Dacht dat Poppejans een baby kwam melden! Maar dit is ook goed nieuws!
Hahaha was het maar waar, maar dan zou ik echt wel zo'n mooie digitale met ''zwanger'' erop komen laten zien!
Nee, ik zit een beetje gelijk met jouw NOD, voor mijn gevoel steeds rond de 20e van iedere maand. Dus ik test nog gauw even voordat ik de 19e naar de gyn moet, je weet tenslotte maar nooit haha
pi_63783839
Oke, doen we gewoon samen mooie plaatjes spammen hier!
OH ik wil het zo graag!!!!!!!!!
pi_63783880
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oke, doen we gewoon samen mooie plaatjes spammen hier!
OH ik wil het zo graag!!!!!!!!!
JAAA!
Ik wil ook, ZOOO erg heeel verschrikkelijk graag
pi_63784353
Wat fijn Poppejans! Ik hoop dat je gauw een dikke 2e streep vindt!! Hoe gaaf zou het zijn als je de ochtend dat je eigenlijk de gyn zou moeten een positieve test in handen zou hebben... Ik ga enorm voor je duimen!
voor jou dan maar vast "fijne feestdagen" de komende dagen
pi_63784790
Super poppejans!

Dag 31 hier, nog niks. Wel ff getest, het is immers pakjesavond... Maar hij was negatief voor de verandering. Ik reken dus maar weer op een laaaaange cyclus. Volgende maand moeten er toch maar ovutestjes aan te pas komen, ik word hier niet blij van.
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:23:10 #232
57497 happyme28
I'm so happy
pi_63787396
Hier had ik vandaag wat licht oranje slijm dus ik verwacht ook dat ik ongesteld wordt. Maar aan de andere kant is het wel vroeg en ben ik af en toe best misselijk.

We wachten gewoon rustig af....
pi_63791097
Ook hier de eerste tekenen van een menstruatie, geen sinterklaasstreepjes dus...
Op naar de volgende ronde, dan maar nieuwjaarsstreepjes!
  vrijdag 5 december 2008 @ 20:52:00 #234
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63792138
Och Rubey toch. Dat is jammer.\
En Judes voor jou ook helaas. Dikke knuffel voor jullie.
Happy, ik hoop dat je lichaam je voor de gek houdt, en dat je zondag een streepje plast

Karin, jij krijgt je kerststreep gewoon hoor!

Hier ben ik echt aan het wachten, had vandaag opzich willen testen onder het mom van pakjesavond, maar het zou 3 dagen te vroeg zijn dus wat doe ik mezelf dan aan.
Ik voel niks. En toch voel ik van alles. Gisteren voelde ik mijn borsten heel raar. En laatst zat ik in het bubbelbad ná het babyzwemmen en mn borsten deden echt zeer van het bubbelen.
Ik voel mn borsten anders nooit!!

Ik ben trouwens zo moe, maar dat staat echt los van een eventuele zwangerschap. Ik loop mezelf gewoon voorbij. Heb stress van hier tot Tokio en gelukkig heb ik over 2 weken vakantie want anders kon je me over een paar weken echt oprapen. Ik zit in de kerstwerkgroep en ik voel de stressbult op mn rug gewoon met de minuut groeien

Nou, ik zal zien wat dit weekend brengt en hopelijk mag ik een dezer dagen het topic eens opvrolijken met een streepje.
pi_63792550
Happy, ik duim dat het geen ongesteldheid is

Rubey, he jammer...

Bumbaloe, kom maar op met je 2e streep!
pi_63792826
Rubey, jammer!
Bumbaloe...oeoeo dit klinkt verdacht. Ik hoop het voor je.
En Happy, ik hoop dat je het fout hebt, ik duim voor je!
  vrijdag 5 december 2008 @ 21:56:29 #237
57497 happyme28
I'm so happy
pi_63793640
Nou, helaas.... op naar de volgende maand.

Dan moet het maar in 2009 gebeuren al heb ik er momenteel een hard hoofd in. Ik zit even in een zware dip. Maar dan zal morgen hopenlijk wel weer over zijn.

NOD mag naar 7 januari.

Bumbaloe, ik duim voor je! Uiteraard ook voor de meiden waarvan de NOD er ook aan komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 05-12-2008 22:58:18 ]
pi_63795319
Och happy, ik had het je zo gegund...schiet maar effe lekker je dipje in, dat mag ook wel eens.
pi_63795777
He happy, wat balen joh. Kop op, we gaan voor 2009 babies.
pi_63795807
He Happy wat balen

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 6 december 2008 @ 09:29:06 #241
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63800692
Nou moe, dit schiet niet op he
NOD's voor 2009, ik had zo gehoopt dat de hier langer meepostende dames dat niet zouden gaan halen!

Dikke voor degenen die het kunnen gebruiken omdat het allemaal even tegenzit.

En een voor Poppejans. Bemoedigend nieuws!

Bumbaloe, nog even volhouden meis
Ik herken het wel, deze maand is op mijn werk ook superdruk en ik moet veel extra werken, meestal tot 's avonds laat. Heeft al geleid tot heel wat tranen, ben zo labiel als de pest. Oververmoeid en gestresst, maar... misschien dat de hormonen ook een rol spelen.
Ik weet niet, durf het ook niet te posten eigenlijk, maar ik denk/hoop/WIL! zo graag dat het raak is! Volgens M. gedraag ik me anders dan normaal, kom ik anders over in mijn doen en laten. Rare steekjes in mijn buik, ineens weer regelmatig lekkende borsten (ik geef nog bv maar "ze" zijn al tijden zindelijk ), een constante dikke keel en prikkende tranen en ik zou de hele dag wel willen slapen. Tekenen van een prille zwangerschap? Ja, maar het zijn ook tekenen van stress. Buh, toch nog maar afwachten, meer kan ik niet doen.
  zaterdag 6 december 2008 @ 09:39:02 #242
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63800763
Nou, heb vanmorgen toch getest, maar nog niks. Nu wachten tot maandag dan maar.
pi_63801207
Happy... wat balen...

Kers, ik hoop het zoooo voor je,

Bumba... wie weet maandag...
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:16:27 #244
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63801660
Achja, ik heb te vroeg getest, maar omdat ik nog helemaal geen duidelijke cyclus heb (27-29) dacht ik, vandaag is dag 28, laat ik eens testen.
Ik voel me overigens prima. De vorige keer dat ik negatief testte voelde ik m e echt down. Maar ik heb nog hoop dus.

De rest van mijn hoop is nu gevestigd op de rest hier. Meiden heel veel succes!!!
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:55:19 #245
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63802126
Bumbaloe, gewoon lekker veel afleding zoeken dit weekend met je gezinnetje.
Misschien is jouw Sinterklaaskadootje gewoon wat verlaat!
pi_63802582
Kersjes...hmmm, ik gooi het op hormonen en geen stress. En Bumbaloe, jij krijgt een te vroeg kerstkado, goed?
pi_63803179
Volgens mij ga ik weer ongi worden,nou ja wel bijna zeker.Mijn NOD is 9december maar heb pijnelijke tepels en voel me een beetje zielig ,nog even afwachten en we gaan gewoon weer vrolijk door naar de volgende ronde
01-08-2008
pi_63803278
Tis gewoon echt een slechte maand...jij ook al P-P. Laten we nog even hopen dat je het mis hebt (zie ook de hormonen van Kersjes)!
pi_63803668
Nou moe, de streepjes laten ons mooi in de steek hier in dit topic.
Balen zeg!

Kersjes, ik hoop dat je dit keer wel gelijk krijgt wat je gevoel betreft!
Hoe is het met jou Mefke?
Ik vind die wacht-weken echt steeds irritanter worden. Dus maar snel verruilen voor 9 maanden wachten.
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:30:25 #250
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63803731
Ja, ik vind gewoon dat pp en kersjes en karin en ik en de rest die ik nu niet bij naam noem met spoed 2 streepjes moeten plassen!
EN SNEL!
pi_63803788
Ja mee eens hoor Bumba! Jij eerst!
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:05:40 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_63804226
Op advies van Jose ook even hier:

Ik rammel dus al een tijdje behoorlijke tijd en alleen mijn vriend moe(s)t nog overstag. Er is wel een soort afspraak en die komt steeds dichterbij.
En hoewel ik weet dat mijn vriend zich aan die afspraak houdt, begin ik nu dus opeens heel hard te twijfelen. Al die tijd heb ik geprobeerd hem over te halen inclusief het vervroegen van 'de startdatum' en heb ik vele bezwaren weggewimpeld met een 'dat komt allemaal wel goed'. Nu zou het dan bijna zo ver zijn en nu merk ik dat ik er erg zenuwachtig van word.
Kan ik het wel? Moeten we het wel doen (we hebben het fijn samen)? Wat als..?
Aan de andere kant kan ik niet wachten om ons kindje vast te houden!

Ik word er een beetje gek van. Geen idee waarom want ik wil dus echt wel heel graag kinderen.
Herkennen (aanstaande) mama's dit?
En degene die dit herkennen: wat heb je er aan gedaan? Gewoon doorgezet? Uitgesteld?
pi_63804458
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe is het met jou Mefke?
Ik vind die wacht-weken echt steeds irritanter worden. Dus maar snel verruilen voor 9 maanden wachten.
Die wachtweken zijn enorm irritant.Maar op de een of andere manier vind ik het deze maand minder erg. Het is op m'n werk enorm druk, dat leidt de boel goed af. En ik hou mezelf maar voor dat ik niet onder die waterecho uit ga komen op de 19de. Ook een beetje het idee dat ik de eerste stap gezet heb en dat er nu aandacht voor komt, dat ik gewoon effe moet afwachten. En ik voel he-le-maal niets tot nu toe. Dat helpt ook. (al betrap ik mezelf er wel op dat ik af en toe even voel of mijn borsten al gevoelig worden. Vanochtend wel, maar he, wat wil je met een puistje En alsof dat nog een symptoom is bij mij, ik heb afgelopen maanden al zoooo vaak pijnlijke borsten gehad.)

En ik klink nou wel heel stoer, maar zo is het lang niet altijd hoor . Ik voorspel nog heel wat dipjes de komende tijd. Stress, de tijd van het jaar, mijn miskraam . Pff, ik zal blij zijn als het 2009 is. Dus hoe het nou gaat, beetje dubbel dus. (beetje vaag, maar hopelijk te volgen)
pi_63806479
Er mogen wel weer wat streepjes vallen hier hoor dames... ik gun het jullie ook zo!

Asyniur, wel herkenbaar. Het is ook een hele stap en zolang een van beiden nog niet overstag is is het nog "veilig" ver weg. Je kan erover dromen, maar het gaat toch nog niet gebeuren.
Ik heb ook best twijfel gehad hoor, ook zo'n schrikmoment gehad toen bleek dat ik zwanger was van de eerste, oh jee nu is het echt "heeeelp". Ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat hebben...?!
pi_63807035
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:30 schreef bumbaloe het volgende:
Ja, ik vind gewoon dat pp en kersjes en karin en ik en de rest die ik nu niet bij naam noem met spoed 2 streepjes moeten plassen!
EN SNEL!
Ik ben het helemaal met je eens!! We moeten op ze minst allemaal 2 streepjes hebben op de nieuwjaarborrel (alcohol-vrije borrel )

@Asyniur ,Ik herken het allemaal wel,ik wilde ook al een tijd eerder dan mijn man stoppen met de pil.Toen ik uiteindelijk gestopt was had ik naar een paar weken zoiets van O jee is dit wel zo slim?! Naar een tijdje ging dat over.Ik denk dat als ik een 2e streepje plas ook toch best zou schrikken ook al wil ik het wel heeeeeel graag,het is gewoon niet niks.Het verranderd natuurlijk heel je leven.
01-08-2008
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:29:08 #256
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63808405
Asynur, ik heb die gevoelens zelf niet op die manier gehad. Al jarenlang was ik zo enorm hard aan het rammelen, het was gewoon wachten totdat M. ook zo ver was om een kindje te willen. Toen ik "groen licht" keeg kon het me niet snel genoeg gaan allemaal!
Toen er op een woensdagavond eindelijk eens regelmaat in de weeen begon te komen had ik wel even een hysterisch paniek-moment, "oh jee, wat als het allemaal fout gaat? word ik wel een goede mama? Wat als mijn kind ziek is/wordt? hoe moet ik deze klus in vredesnaam gaan klaren? HELP!!!!""
Maar ja, toen was er geen weg meer terug
Volgens mij zijn jouw gevoelens best normaal. Het is natuurlijk ook een enorm grote stap om voor een kindje te gaan! Don't worry, je koude voeten zullen gedurende de zwangerschap vast heerlijk warm gaan worden

Vanmiddag bij mijn ouders geen wijn gedronken, ik had namelijk geen trek in wit en ze hadden (gelukkig!!) geen rood. Mooi onderuit gekomen dus.
pi_63808897
Het is een beetje een stille maand nog, qua streepjes hier. Hopelijk komt daar snel verandering in! Ik duim met jullie mee hoor. En met mezelf, dag 32 hier en nog geen tekenen van bloed. Wel gevoelige borsten en de halve dag misselijk geweest. Maarja, gisteren negatieve test gehad dus het kan nog allemaal. Spannend zo!

aysinur, mijn lief en ik waren ongeveer tegelijk 'klaar' voor de start, dus ik herken het niet zo.
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:30:52 #258
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63810982
Mijn man was er volgens mij eerder klaar voor dan ik die wilde al best lang een kleintje.
  zondag 7 december 2008 @ 10:10:19 #259
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63819584
pze weet jij al wat meer? vandaag is je NOD.
Hier nog niks geen duivels, en geen bloed geeft mij moed!
pi_63819738
Lief dat je het vraagt bumba, nee hier nog geen bloed. Wel wat krampjes, maar die had ik al eerder deze week. Wachten nog maar ff. (Ik keek gisteren nog eens op de test van vrijdag, toen was ie licht positief maar natuurlijk niet meer betrouwbaar haha)
pi_63819876
spannend prinses!! Ik duim voor je mee.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 7 december 2008 @ 10:57:46 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_63819990
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:10 schreef bumbaloe het volgende:
Hier nog niks geen duivels, en geen bloed geeft mij moed!
PZE en Bumba, ik kan het niet beter zeggen...succes met wachten, ik duim !
  zondag 7 december 2008 @ 11:08:57 #263
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63820105
oh je maakt het wel erg spannend PzE.
  zondag 7 december 2008 @ 11:51:09 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_63820665
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:29 schreef Kersjes het volgende:
Asynur, ik heb die gevoelens zelf niet op die manier gehad. Al jarenlang was ik zo enorm hard aan het rammelen, het was gewoon wachten totdat M. ook zo ver was om een kindje te willen. Toen ik "groen licht" keeg kon het me niet snel genoeg gaan allemaal!
Dit zei mijn zus dus ook. Dus ik had niet anders verwacht van mijzelf (aangezien ik al jaren rammel)...
quote:
Volgens mij zijn jouw gevoelens best normaal. Het is natuurlijk ook een enorm grote stap om voor een kindje te gaan! Don't worry, je koude voeten zullen gedurende de zwangerschap vast heerlijk warm gaan worden
Ik heb heel vaak koude voeten (zeker met dit weer)!!

Dames, bedankt voor jullie reacties!! Ook de dames die via PM hebben gereageerd. Ik voel me erg gesteund.
  zondag 7 december 2008 @ 11:58:33 #265
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63820752
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:57 schreef mefke79 het volgende:

[..]

PZE en Bumba, ik kan het niet beter zeggen...succes met wachten, ik duim !
Ik ook
pi_63822033
Prinses en Bumba.. zeker zo: geen bloed geeft absoluut moed!! Ik hoop zo dat jullie (toch nog) streepjes gaan piesen!!! zondag duimdag!

Ik zit ook weer in de laatste wachtweek nu... Mijn voorgevoel zegt dat het niet raak is en daardoor ben ik eigenlijk heel rustig dit keer... een stuk minder gespannen door steekjes of krampjes die voorbij komen vliegen...
pi_63822149
PZE en Bumba, spannend... geen bloed geeft moed. Ik duim voor mooie streepjes!
  zondag 7 december 2008 @ 15:18:47 #268
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63824764
Ik heb nog steeds buikpijn en die lijkt nu steeds heviger te worden.
Ik kan amper nog rechtop staan van de zeurende en stekende pijn! Hete douche heeft amper geholpen en een pijnstiller durf ik niet zo goed te nemen.
Tot mijn grote schrik kom ik er net achter dat ik verkeerd geteld heb en vanaf vandaag al zou kunnen thuistesten
Natuurlijk geen test in huis Zul je zien dat mijn klachten gewoon gerelateerd zijn aan PMS...
Maar ik kan natuurlijk ook "gewoon" zwanger zijn
Ik lees dat je wel vaker buikpijn kan hebben aan het begin en dat had ik toen met Devin idd ook.
Whhhhhaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_63824821
Kersjes, je maakt jezelf alweer helemaal gek he.
Sterkte met wachten dan!

PZE, kom op met die positieve test!!!
En Bumba ook nog steeds in spannende sferen, oh ik hoop het zo voor je!
  zondag 7 december 2008 @ 15:23:51 #270
57497 happyme28
I'm so happy
pi_63824836
Spannend hier hoor, de duimen blijven vandaag maar draaien! PZE, Bumba en Kersjes, hopenlijk kunnen jullie 2008 fantastisch afsluiten!!
  zondag 7 december 2008 @ 15:24:39 #271
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63824851
Grrrrr, ben mijn verstand verloren, op een ander vruchtbaarheidskalender staat idd dat mijn NOD op 12 december is. Ik weet het allemaal niet meer, loop mezelf een beetje gek te maken en lig krom van de buikpijn
  zondag 7 december 2008 @ 15:27:50 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_63824898
Kersjes, volgens mij kun je volgende week testen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63825237
Kers . Ik duim voor je, probeer jezelf niet gek te maken .
pi_63826731
Kers, kun je niet gewoon even opnieuw berekenen? Anders word je helemaal zenuwachtig voor niks...
  zondag 7 december 2008 @ 17:13:14 #275
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63827622
Oh Kersjes, wat maak je het spannend.

Ik heb ook erge buikpijn maar ik denk dat dat komt doordat ik, alvast excuses, diarree ga krijgen. Mijn dochter heeft het en mijn moeder ook. En volgens mij ben ik de volgende.

Ik ben vanmiddag in de stad nog testen gaan halen. 2 voor 5 was op bij het kruidvat en had er nu 2 voor 10 ofzo.

Er is overigens een nieuwe van CB die ook aangeeft hoe lang je ongeveer zwanger bent.
pi_63827832
Wanneer ga je ze gebruiken Bumba? Ik weet het zelf niet zo goed.
  zondag 7 december 2008 @ 17:34:05 #277
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63828108
Morgen of overmorgen, weet ik niet.
Morgen is mijn nod.
  zondag 7 december 2008 @ 17:39:27 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63828249
Okay, het zit dus zo:
Uitgaande van en cyclus van 27 dagen (die ik ook had, was de vorige keer alleen 2 dagen overtijd) heb ik op 12 dec. mijn NOD.
Nog altijd uitgaande van die 27 dagen zou ik vanaf vandaag al kunnen thuistesten. Zegt "internet"
Ga ik dus niet doen, ik wacht het liefst gewoon tot volgende week zondag, de 14e.((M. moet zaterdag werken). Als ik dan nog niet ongi ben mag ik van mezelf pas testen en eerder niet
Blijft alleen de nare buikpijn...
We zijn gaan wandelen na mijn vorige post en het is alleen maar erger geworden, maar ik ben nu zelf wel een stuk relaxter. Het is niet wat Bumbaloe heeft maar nadat ik het er met M. over gehad heb denken we steeds zekerder te weten dat dit hetzelfde is als wat ik de vorige keer ook had.
Ik ga niet (meer) hyperen en probeer mijn krachten te sparen. Moet hard werken deze week en ben zooooooo ontzetend MOE!
Ik heb mezelf wel voorgenomen om als het nu weer niet raak is hardcore te gaan: ovu-testen, tempen, genadeloos zijn tegenover M.

Bumbaloe en PZE, ik vind het zo spannend voor jullie!
Jaja, voor anderen mag ik nog wel hyperen
pi_63828601
Kersjes!!
Wat spannend!

Ik duim voor je
en ik moet ook wachten tot de 12e van mezelf. geloof ik
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63828753
hahahhaa...dat heerlijke zelfverzekerde "geloof ik" erachter aan Huup.. ik ben benieuwd hoe lang je t volhoudt! Is de 12e ook je NOD of is die al eerder of later?

Als het hier van testen zou komen doe ik dat op de 14e, niet eerder in ieder geval... 14e heb ik 's avonds een etentje met mn beide ouders en broers + zus, wat op zich heel bijzonder is aangezien mijn ouders na een roerige periode nu in scheiding liggen. Het is voor ons dan ook heel bijzonder om weer even met zn allen bij elkaar te zijn! Mocht ik goed nieuws hebben, dan zou ik dat, hoe pril ook, heel graag op dat moment willen vertellen!

Kers, wat ontzettend spannend, dat is t elke maand, maar als je dingen duidelijk gaat herkennen van je vorige zwangerschap dan wordt t wel heel spannend! Ik hoop dat je komende week zo druk bent op je werk, dat je 's avonds steeds enorm vroeg je bedje in moet duiken en het vervolgens voor je t weet weer weekend is... Ik hoop zo voor je dat het raak is!

[ Bericht 4% gewijzigd door Poppedein op 07-12-2008 18:26:07 ]
pi_63829226
Oef Kers, dat lijkt dan wel heel goed uit te pakken als het zo lijkt op je eerste zwangerschap.

Er gaat weer veel getest worden komende dagen1 Spannend!

Ik heb steekjes in buik en borsten, en stemmingswisselingen.
pi_63829634
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:01 schreef Poppedein het volgende:
hahahhaa...dat heerlijke zelfverzekerde "geloof ik" erachter aan Huup.. ik ben benieuwd hoe lang je t volhoudt! Is de 12e ook je NOD of is die al eerder of later?
ja nou nee, kijk, de vorige ronde had ik een cyclus van 26 dagen, en dan zou ik vanaf de 10e nu mogen testen/of ongesteld worden. Maar ik hoop natuurlijk van niet
Maar omdat dat pas de eerste keer zonder pil was weet ik niet of een cyclus van 26 dagen voor mij normaal is. Voor hetzelfde geld duurt hij deze ronde wel 28 dagen, en dan kan ik de 12e pas testen.

Dus ik hou het maar gewoon op de 12e, of ik moet voor die tijd al meerdere keren over gegeven hebben ofzo maar dat zal wel niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63829690
helemaal duidelijk! Ik hoop gewoon dat je er lekker de komende 9 maanden niet meer achter komt wat nou echt je werkelijke cyclus was

We zitten in ieder geval steeds wel met een groepjes testers bij elkaar zo...alsof t allemaal nog niet spannend genoeg is...
pi_63830856
Wat een heerlijk topic is dit toch zeg, echt zeer herkenbaar dat hypergedrag van sommigen van jullie hahaha en hier mag het gewoon lekker ongestoord!
Lieve Prinses en Bumba, ik duim heel hard voor jullie!

Kersjes, jij schrijft altijd zo grappig hihi, en oh wat gun ik je dit tweede streepje zo enorm!

Ik heb toch wel hele goede hoop v mezelf, vandaag een ovutest die weer lichter werd, en ik heb vrijdag en zaterdag behoorlijk donkere testen gehad. Niet even dik als de teststreep zelf trouwens.
Er is iig voldoende aanleiding en kansen benut om weer wat blijer te zijn hier
pi_63830891
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:41 schreef Poppedein het volgende:

We zitten in ieder geval steeds wel met een groepjes testers bij elkaar zo...alsof t allemaal nog niet spannend genoeg is...
Ja, dat is echt rete-spannend en leuk!!
pi_63831025
Ik weet niet of ik hier juist ben met mijn vragen, maar probeer het toch maar even. Mijn man en ik proberen nu 7 maanden zwanger te worden, weet dat het nog niet heel lang is maar toch.....
Wanneer spreek je van een onregelmatige cyclus? is dat al als hij soms 3 maanden 27 dagen is dan weer 2 maanden 29 en dan weer 2 maanden 30 dagen? Of is dat juist als je soms een cyclus hebt van 46 dagen en dan weer 30?......
En zijn er hier mensen die een BTC bijhouden. Ik test namelijk al 7 maanden met een ovulatietester.... die geeft altijd keurig een positief resultaat net als deze maand..... Ik had bijvoorbeeld vorige week zondag een positieve test echter volgens mijn temperatuurcurve (die hou ik sinds deze maand bij) heb ik op donderdag een eisprong gehad aangezien mijn temperatuur op vrijdag ochtend ineens een stuk hoger was ong 0,5 graden en dat nog steeds is..... Zijn er meerdere mensen die dit ook hebben?
&lt;embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"&gt;&lt;/embed&gt;
  zondag 7 december 2008 @ 19:52:26 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63831219
Volgens mij is een cyclus die rond de 28-30 dagen wel een regelmatige ook al verschilt het soms een dag of 2.
Ik dacht dat ze pas echt van een onregelmatige cyclus spreken als er meer dan een week verschil tussen zit ofzo.

Ik weet niet wat een BTC is, maar ik zou ook niet weten eigenlijk waarom er een verschil is tussen de ovu-test en de temperatuur.
Ik zou zelf trouwens op de ovu-test af gaan omdat temperaturen toch afhankelijk is van allerlei dingen als tijdstip etc. etc.
pi_63831307
Hurminatore, ik heb geen antwoord op je vragen, maar als je al 7 maanden lang positief test met een ovulatie tester en je hebt ook een bevestiging van je temperatuurlijst dan lijkt het me dat jullie genoeg kans hebben gehad inmiddels. Als in, dan zou je toch verwachten dat het inmiddels wel raak zou zijn?
Misschien een bezoekje brengen aan de HA of Gyn om de zwemmers van je man te testen en bij jezelf misschien ook wat laten testen?

Een ovu-test is trouwens positief 1 tot 2 dagen vóór je eisprong dus wie weet had je toevallig een hele vroege positieve te pakken en pas heel laat je temp-verhoging? Heb je ook echt getempt op hetzelfde tijdstip altijd, zonder uit bed te zijn geweest enzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63831423
Ja dat denk ik dus ook! Na 7 maanden positief testen mag je toch verwachten dat het raak is... BTC staat voor Basale temperatuurcurve... Ik zet iedere ochtend mijn wekker om 7 uur zelfs in het weekend....Dus daar kan het niet aan liggen..... Yep klopt... dus theoretisch gezien zou de eisprong dus om maandag of dinsdag geweest moeten zijn......
&lt;embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"&gt;&lt;/embed&gt;
pi_63831441
Wat spannend PzE, Kersjes en Bumbaloe Ik duim voor jullie

Hurminatore, mijn cyclus schommelt geheel willekeurig tussen de 27 en 39 dagen, jouw cyclus klinkt voor mij dus heel regelmatig.
Ik gebruik alleen ovulatietesten, omdat ik een beetje bang ben dat als ik ga temperaturen, dat daar een totaal ander resultaat uit komt... Hoe het kan dat er een verschil tussen zit bij beide methodes bij jou weet ik dus ook niet..

Vandaag mn 10mnd oude neefje gezien, wat een schatje is het en wat rammel ik weer extra hard nu
pi_63831452
om = op
pi_63831623
Dat lijkt mij ook dat het regelmatig is....maar overal op internet lees je over een onregelmatige cyclus, maar nergens kan ik vinden wat dan onregelmatig is....Als je schoenen koopt en zegt dat ze duur zijn......tja wat is duur? De een vind 70 euro duur en de ander 100 (bij wijze van.....) Ik heb al een zoontje van 2,5 jaar, van hem was ik zwanger geworden zonder dat we er zoals nu echt mee begonnen waren..... Overal lees ik dat je pas na een jaar proberen naar de huisarts "moet" gaan......Maar ze vermelden niet hoe lang je bezig moet zijn als je met ovulatietesten bezig bent........
pi_63831776
Ik denk dat je wel een half jaar aan kunt houden als grens hoor, of je nou ovulatie-testen gebruikt of niet. Het is voor de dokter waarschijnlijk alleen maar handiger dat je getest hebt en een bct bij hebt gehouden, dan kan hij/zij gelijk bepaalde dingen uitsluiten en/of andere prioriteiten stellen.
Ik vind persoonlijk zeven maanden ook echt niet te vroeg om naar een HA te gaan. Je wilt toch weten wat er aan de hand is? En als er niets is (wat ik van harte hoop), dan kun je vrolijk verder, maar als er wel iets is, dan kun je daar misschien gelijk wat mee om je kansen te verbeteren ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63831785
Ik snap het verschil ook niet.....
pi_63831831
Ja dat is waar.... ik wacht gewoon deze maand af en dan neem ik contact op met de HA kijken wat die dan zegt
pi_63831862
Hoe lang zijn jullie eigenlijk al bezig?
pi_63831942
Wij zitten nu pas in ronde twee

In de openingspost van dit topic vind je van sommige dames de datum waarop ze begonnen zijn. Er is ook een topic voor dames die moeilijk zwanger raken/blijven, daar weten ze waarschijnlijk meer van testjes en dat soort dingen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63832709
Wat is het spannend hier...
  zondag 7 december 2008 @ 21:02:52 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63833197
7 maanden proberen, ook met een positieve ovulatie-test is geen garantie voor een zwangerschap hoor.
Gemiddeld duurt het een jaar. En daar waar er nog steeds mensen zijn die al na 1-2-3 maanden zwanger zijn, moeten er dus ook mensen zijn die er langer over doen.
Ik betwijfel dus ten zeerste of de huisarts (de mijne dan iig denk ik maar zo) die 7 maanden met ovu-testen genoeg vindt om al verdere onderzoeken te gaan doen. Sperma hooguit, omdat dat een vrij simpele test is, maar verder... Je hebt per keer ongeveer een kans van 20% om zwanger te raken dacht ik. Dat is echt helemaal zo veel niet. En dus kan het voorkomen dat het een paar maanden duurt.

je kan natuurlijk altijd de huisarts bellen, maar kijk er niet gek van op als die je alsnog terug naar de slaapkamer verwijst.

Sorry, dit kan heel flauw en betweterig overkomen, maar het feit dat je een positieve ovulatietest hebt en ook nog eens op dat moment vrijt geeft echt geen garanties, zelfs niet als je wel normaal vruchtbaar bent allebei.
  zondag 7 december 2008 @ 21:22:01 #300
100412 mefke79
komt goed!
pi_63833802
Hurminatore, ik denk dat Be gelijk heeft. Even gejat van zwangerstraks.nl "Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger." Het hangt natuurlijk ook nog van je leeftijd af, maar onder de 35 raden ze aan om pas na een jaar proberen na een huisarts te gaan. En ja, een gyn vraagt dan om een temperatuuroverzicht en dan kun je daar dus tijd mee winnen.
Over de onregelmatige cyclus. Die van mij is na mijn miskraam iets minder stipt, ipv standaard 28 dagen is het nu soms 30. Toen ik dat vertelde aan de gyn vorige maand, was het antwoor dat dat gewoon heel regelmatig is en dat het dus 'binnen de marges' valt.

Pff, spannend hier hoor. PZE, Kersjes, Bubma, ik duim voor jullie!
Zelf nog niet echt iets te merken/voelen (inbeelden ). Als ik enige twijfel heb en volgende week maandag niet ongesteld ben, ga ik testen. Niet eens uit nieuwsgierigheid, maar ik mag niet zwanger zijn voor de echo van vrijdag. Ben ik wel zwanger, moet ik dus het ziekenhuis afbellen.
pi_63834069
Gisteren had ik echt het gevoel ongesteld te worden,vandaag nergens last van,lijkt in de verste verte nog niet of ik ongi moet worden.Heb nu toch weer klein beetje hoop....zucht...
01-08-2008
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')