abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63605000
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:38 schreef Saffier het volgende:
Succes vanmiddag P-P! Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt.
Thanks,was een fijn en duidelijk gesprek we zijn heel wat wijzer!
Als ik 8 weken zwanger ben (als ik me goed voel,anders eerder)mag ik me melden bij de gyn,ik heb een medische indicatie dus als het zo ver is ga ik gelijk via het ziekenhuis.
01-08-2008
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:08:07 #127
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63607606
En moet je nu andere medicatie P-P of mag het zo blijven of nog advies gekregen verder? fijn dat het duidelijk was

Wat goed happy je eisprong heerlijk regelmatig. Spannend he judes! En kers je mag zo af en toe wel uitrusten tussendoor he?!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63609988
Spannende tijden breken er weer aan met al die springende eieren!

Kers, ja dat ga ik de komende tijd als excuus gebruiken... (ik lijk af en toe echt wel dement, het is ook eigenlijk na Mirte nooit meer zo geworden als dat het voor die tijd was...)
Fake it till you make it...
pi_63612637
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
He Mijsje toch, wat jammer dat het weer niet raak is deze ronde.
Doen we de volgende ronde gezellig met de rest mee, oke?
graag! we doen ons best weer... we kunnen weer bijna voor de volgende ronde.. (hoop dat er niet zoveel rondes meer volgen, word het wachten echt zat nu na (pas!!!) 1 jaar en 4 maanden...)
pi_63612975
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 02:59 schreef Carmella het volgende:

[..]

Zo ver als de bevalling hoef je niet te denken Als je net zwanger bent en er met een gewone echo nog te weinig te zien is krijg je ook een inwendige echo om het aantal weken beter te kunnen bepalen.
Maar kan me voorstellen dat je wel een beetje nerveus bent voor een eerste onderzoek. Gelukkig krijg je een vrouw, dat is toch wel fijn bij zo'n eerste onderzoek als je het allemaal wat spannend vindt. (Mijn ervaring na tal van gyn's is dat de vrouwen, zowel de jongere als oudere, zoveel meer nadenken. Ten eerste zijn de mannen zó hardhandig, die duwen er met gemak zonder enig gevoel een eendebek in waardoor je krom van de pijn ligt, en ten tweede veel lomper met gordijnen open laten staan, denken aan je privacy, kijken hoe je reageert en hoe je je voelt, etc. Maar ik kan ook gewoon de pech hebben dat we hier allemaal lompe mannen hebben hoor Uiteraard zullen er genoeg fijne lieve mannen rondlopen!)
Veel succes iig en fijn dat je nu doorkunt naar de gyn om zo dichterbij dat gewenste 2e streepje te komen
ik had juist een hele vervelende ervaring met een vrouw als gyn... even kort verteld komt het op het volgende neer:
ik kwam voor het eerst bij haar omdat ik vermoedde dat ik een miskraam had, en ze legde niet uit wat ze ging doen. ze duwde die probe naar binnen en zei lomp: ja, ik zie een onderbroken zwangerschap. we kunnen twee dingen doen, laten zitten en wachten tot het er helemaal uit is, of een currettage... (ik was helemaal van de wereld dus...)
na de nacontrole van die currettage keek ze even met de inwendige echo en zei ze dat ik me aan kon kleden en kon gaan. vlak voor ik de deur uit kon, kwam ze even terug om te zeggen dat ik nog iets in m'n baarmoeder had zitten wat er niet hoorde te zitten, en dat ik maar even terug moest komen als ik ongesteld was geweest. bij de balie daarna (wachten op m'n ponsplaatje) zei ze waar de hele wachtkamer van kon meegenieten: wacht nog maar even met sex tot na je menstruatie, dan kunnen we eerst even kijken wat dit is... ik wist niet wat ik hoorde en wilde heel graag door de grond zakken... LOMP W**F...
maar goed, ik wilde dus een nieuwe afspraak maken na de menstruatie, en ze was op vakantie. ben ik maar meteen overgestapt op een mannelijke gyn, die wel alles uitlegde en heel aardig/subtiel/niet lomp was...
en dat terwijl ik in de eerste instantie heel blij was dat ik een vrouw zou krijgen... ik ga nooit meer naar haar terug!!!
pi_63615517
@ Mijsje,wat een vreselijk mens zeg,naar zo iemand zou ik dus nooit meer terug gaan.Eigenlijk zou je een klacht over degene moeten indienen bij het ziekenhuis want ook al heeft iemand mischien een slechte dag zo mag niemand behandeld worden,en zeker niet bij zo'n goevoellig iets,bah!!

@Saffier,ik mag dezelfde medicijnen blijven gebruiken,behalve als ik borstvoeding wil gaan geven moet ik over naar een ander medicijn,ik twijfel hier dus over want aan de ene kant zou ik dat graag willen maar aan de andere kant zit ik nu lekker in mijn vel en wie weet wat ik me dan allemaal weer op me nek haal (ik weet hoe het in het verleden is gegaan en dat was nou niet echt goed te noemen).Ze zei wel,het is jullie eigen keus,wij zeggen een half jaar borstvoeding maar met de fles worden ze ook groot zei ze erachteraan.
Verder krijg ik met 20wkn een uitgebreide scan waarvoor ik naar Utrecht moet.Ik moet in het ziekenhuis bevallen,mocht de baby afkickverschijnselen hebben moeten we 48 uur blijven anders kunnen we gewoon naar huis.

Omdat ik overgewicht heb heb ik iets meer kans op hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker,ook een keizersnee komt vaker voor bij vrouwen die overgewicht hebben(wist ik niet).We hebben het er uitgebreid over gehad maar ze ziet gelukkig hiervoor geen reden om niet zwanger te worden.Natuurlijk is het altijd beter om gewicht te verliezen als je te zwaar bent of je nou wel of niet zwanger bent(maar da's weer een heel ander verhaal).Het belangrijkste vond ze dat je tijdens het zwanger worden/zwanger zijn je goed voelt en lekker in je vel zit.Ze gaf als voorbeeld,als mensen roken en die worden zwanger hebben we liever dat ze stoppen maar als het zoveel stress en spanningen opleverd zeg ik,rook maar door,al die stress is veel erger.

De vruchtbaarheid van mijn man zou gewoon goed moeten zijn,ook met 1 testikel maar mocht ik over een half jaar nog niet zwanger zijn testen ze zijn zaad.

Ik vertelde dat ik met ovu-testjes in de weer was geweest maar dat ik geen een positieve heb kunnen vinden.Ik was bang dat ik door mijn overgewicht geen eisprong zou hebben.Maar ze vertelde dat als je elke maand een regelmatige cyclus hebt je er in vanuit kunt gaan iedere maand een eisprong hebt,ze vertelde dat een eisprong en menstruatie samen hangen.ALs je heel onregelmatig bent dan zou er wel iets mis kunnen zijn maar ik had mijn cyclussen doorgegeven tot nu toe (nog maar 2 )maar t zag er nu al keurig uit zei ze.

Nou dat was het wel zo'n beetje,ben iig weer flink wat wijzer geworden
01-08-2008
pi_63615924
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:21 schreef Nijna het volgende:
Spannende tijden breken er weer aan met al die springende eieren!

Kers, ja dat ga ik de komende tijd als excuus gebruiken... (ik lijk af en toe echt wel dement, het is ook eigenlijk na Mirte nooit meer zo geworden als dat het voor die tijd was...)
Zo herkenbaar Erg he?

Mijsje, wat een nare ervaring zeg... Veel Sommige artsen komen helaas ernstig tekort als het aankomt op sociale vaardigheden en empatisch vermogen

PZE, het werd uiteindelijk pas ver na 12 uur. Tijd zat dus om weer aangevuld te raken, toch?

Happy, hoera voor je eisprong en succes met wachten!

P_P, fijn dat het gesprek zo verhelderend is geweest.
.... met gevoel voor drama....
pi_63616798
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:17 schreef Kersjes het volgende:

PZE, het werd uiteindelijk pas ver na 12 uur. Tijd zat dus om weer aangevuld te raken, toch?

Mijsje Ik zou echt hebben gezegd "FIJN DAT U DAT HIER NOG EVEN NOEMT!"

Ik vind het wel beetje verdrietig dat ik weet dat ik niet zwanger dit jaar uit zal gaan, maar aan de andere kant moet ik helemaal niet zeuren want heb ook nog niet echt een kans gehad om zwanger te raken (geen eisprong,niet ongesteld).
Dus ik weet al wat mijn heeele goede voornemen v 2009 is, en ik hoop heel hard dat dat mag gaan lukken.
2009 gaan we binnen een paar maanden plek maken voor anderen hier hoor, allemaal een topic doorschuiven!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63616904
Jeemig wat aso Mijsje daar wordt je inderdaad niet blij van zeg...

Poppejans
k hoop dat je dan snel wel ongesteld wordt en je goede voornemen snel waar kan maken!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63618815
Sjeez Mijsje, wat een takketrol zeg
Gelukkig ben je nu van haar af dan!

Poppejans, da's ook wel verdrietig ja...
* XXXKarinXXX gooit een chocoladereep die kant op

Ik voel me al een tijdje niet zo lekker, hang een beetje tegen griep aan ofzo
Hoofdpijn, buikpijn en totally niet happy
Ik hoop dat het snel weer over is.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63618866
Mijsje, wat een lompe opmerking! Ik hoorde laatst dat ze artsen in opleiding die niet goed scoren op sociale vaardigheden niet meer willen laten slagen. En terecht, hallo, je werkt toch met mensen als arts, niet met machines ofzo.
Ik kreeg vandaag post van het ziekenhuis. Moet op 19 december voor de waterecho. Ben benieuwd maar hoop zo dat ik die echo gewoon niet nodig heb en dan al zwanger ben. Dan heb ik het nog net gered voor wat eigenlijk mijn uitgerekende datum zou zijn. Maar, van de andere kant, ik wil nou eigenlijk ook wel echt weten of alles goed is en dan maakt die ene maand ook niet meer uit. We zien wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_63620236
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 10:38 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik vertelde dat ik met ovu-testjes in de weer was geweest maar dat ik geen een positieve heb kunnen vinden.Ik was bang dat ik door mijn overgewicht geen eisprong zou hebben.Maar ze vertelde dat als je elke maand een regelmatige cyclus hebt je er in vanuit kunt gaan iedere maand een eisprong hebt,ze vertelde dat een eisprong en menstruatie samen hangen.ALs je heel onregelmatig bent dan zou er wel iets mis kunnen zijn maar ik had mijn cyclussen doorgegeven tot nu toe (nog maar 2 )maar t zag er nu al keurig uit zei ze.
P-P, dit is echt niet helemaal waar hoor. Ik had ook een cyclus die gezien wordt als regelmatig (tussen 30 en 35 dagen) maar ik had dus geen eisprong! Nu ik ben afgevallen heb ik wel weer een eisprong (heb nog steeds overgewicht hoor, maar door de beperkte hoeveelheid koolhydraten/suikers is mijn cyclus nu wel weer op orde). Als je echt geen positieve ovutesten hebt (had ik dus ook niet), zou ik na een tijdje, als je niet zwanger wordt, toch eens vragen om bloedprikken gedurende je cyclus.
pi_63625600
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:34 schreef happyme28 het volgende:

[..]

P-P, dit is echt niet helemaal waar hoor. Ik had ook een cyclus die gezien wordt als regelmatig (tussen 30 en 35 dagen) maar ik had dus geen eisprong! Nu ik ben afgevallen heb ik wel weer een eisprong (heb nog steeds overgewicht hoor, maar door de beperkte hoeveelheid koolhydraten/suikers is mijn cyclus nu wel weer op orde). Als je echt geen positieve ovutesten hebt (had ik dus ook niet), zou ik na een tijdje, als je niet zwanger wordt, toch eens vragen om bloedprikken gedurende je cyclus.
Ja dit wist ik dus ook van jou,mischien dat het af en toe wel zo voorkomt ofzo.We zien het nog maar even aan,ga nog maar even van het positieve uit!
Moet je dan een keer bloedprikken tijdens je cyclus en daar kunnen ze het dan in zien?
01-08-2008
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:00:46 #139
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63626314
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:29 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Moet je dan een keer bloedprikken tijdens je cyclus en daar kunnen ze het dan in zien?
Dat zien ze dan aan de hoogte van je hormonen, kostte mij 3 buisjes bloed en gaf meteen zekerheid.

Huuphuup hoe is het met je studie

Weinig tact zeg die gyn, Mijsje, bah.

P-P fijn zo'n helder verhaal! Echt heel prettig. Borstvoeding is heel fijn en mooi om te geven (vond ik) maarrrrrrr een kindje heeft méér aan een gelukkige mama met flesvoeding dan aan een ongelukkige mama met de borst. Jíj moet voor je kindje zorgen, dus jíj moet nr 1 zijn, dán kan je het beste voor je kindje doen. Dat de meeste mama's zichzelf wegcijferen zodra de kleine er is, is een ander verhaal . Gelukkig kan je hier nog lang een breed over nadenken (hopelijk nog max 8 maanden ) Fijn dat je nu ook al weet dat ze de kleine in de gaten zullen gaan houden met eventuele afkickverschijnselen, ik vind het altijd heel prettig als er vooruitgedacht wordt.

Poppejans het jammer-gevoel is heel herkenbaar; ruim 2 jaar zijn we bezig voor nr 2 en ik ga (denk ik) ook niet zwanger het nieuwe jaar in, daar ben ik ook best wel verdrietig over. dan hoop je met je verjaardag zwanger te zijn, of met 's verjaardag of dan met de kleine zijn verjaardag of dan met de sint of, of, of... zo schuift het steeds weer op he?

Karin, beterschap!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63626870
Beetje onsmakelijk mischien maar ik heb bij mijn menstruatie altijd van die stukken erin,ik dacht dat dat restandjes van een ei waren die niet bevrucht was,of ben ik nu dom?
01-08-2008
pi_63626872
Beetje onsmakelijk mischien maar ik heb bij mijn menstruatie altijd van die stukken erin,ik dacht dat dat restandjes van een ei waren die niet bevrucht was,of ben ik nu dom?
01-08-2008
pi_63627402
Poppejans, Saffier en alle anderen die toch af en toe een beetje sip worden van dat lange wachten:

P-P, ik denk dat je gelijk hebt, maar pin me er niet op vast
.... met gevoel voor drama....
pi_63627428
P-P, meestal zijn het resten van het slijmvlies voor zover ik heb begrepen.
pi_63627633
Toen ik de pil slikte had ik nooit last van stukken vandaar ook.Nou ja we wachten het nog maar af,we komen er vanzelf achter .
01-08-2008
pi_63628062
Ik hoop dat je gewoon lekker snel zwanger bent, hoef je je daar niet meer zorgen over te maken
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:12:41 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63628132
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:22 schreef Pure-Poison het volgende:
Hihi, ik vind het wel schattig. Niet dat ik er het fijne van weet, maar zo groot is dat eitje niet hoor. Volgens mij praten we over microscopisch klein enzo. Het is volgens mij idd ook slijmvlies.

Ik zou het gewoon wel nog een maand of 3 bijhouden, met testen en temperatuur bijv. en dan nog eens terug gaan.
En... en dat is een open deur, alvast af gaan vallen zodat je dat ook kan melden dan. Want dat is geheid het advies dat je gaat krijgen.

Ben daar zelf ook mee bezig omdat ik ook denk dat ik wel eens hetzelfde zou kunnen hebben als happy.
En nee... we zijn nog niet bezig, maar het houdt me wel bezig.
pi_63628913
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hihi, ik vind het wel schattig. Niet dat ik er het fijne van weet, maar zo groot is dat eitje niet hoor. Volgens mij praten we over microscopisch klein enzo. Het is volgens mij idd ook slijmvlies.

Ik zou het gewoon wel nog een maand of 3 bijhouden, met testen en temperatuur bijv. en dan nog eens terug gaan.
En... en dat is een open deur, alvast af gaan vallen zodat je dat ook kan melden dan. Want dat is geheid het advies dat je gaat krijgen.

Ben daar zelf ook mee bezig omdat ik ook denk dat ik wel eens hetzelfde zou kunnen hebben als happy.
En nee... we zijn nog niet bezig, maar het houdt me wel bezig.
Ik had verwacht dat ze dat nu al zouden gaan zeggen.Ik was 10-jaar toen ik voor het 1st bij een dietiste zat en ik heb zo veel gelijnd dat het me nu niet eens lukt om ook maar 5kilo af te vallen,maargoed dan zal het dus op een of andere manier wel moeten.Ik hoop dat ik een geluksvogel ben en binnen niet al te lange tijd zwanger ben.
01-08-2008
pi_63628961
En oja dat eitje,natuurlijk is die niet zo groot
01-08-2008
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:46:45 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63629137
Ja, dat is echt rot. Zeker hiermee. Sommigen lukt het dus wel, zien het als extra motivatie om af te vallen, maar evenzoveel anderen hebben daar juist door de frustratie extra moeite mee.

Trouwens, als jij zo moeilijk af valt zou je ook aan PCOS kunnen denken, maar daar past dan juist geen menstruatie bij.

Nou ja goed, hopelijk gaat de ha je wel een keertje wel helpen. Ik ben eig. normaal ook niet zo van het zelfdokteren en speculeren.
pi_63640134
Nou Happy, bumba en Rubey, we staan weer bijna bovenaan.... Judes, jij zou vandaag testen, toch?! Vertel vertel! Al tekenen bij de 7/8 december crew? Ik heb een beetje wiebelige ongi-benen, maar voel me ook niet helemaal lekker. Dus geen idee waar het door komt. Ik vind het deze week weer spannend iig. De 1e ronde clomid had ik een cyclus van 27, daarna 33 dagen. Vandaag dag 26 hier... spanning en sensatie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')