abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63827832
Wanneer ga je ze gebruiken Bumba? Ik weet het zelf niet zo goed.
  zondag 7 december 2008 @ 17:34:05 #277
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63828108
Morgen of overmorgen, weet ik niet.
Morgen is mijn nod.
bumba baloe, waar is die kleine clown?
  zondag 7 december 2008 @ 17:39:27 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63828249
Okay, het zit dus zo:
Uitgaande van en cyclus van 27 dagen (die ik ook had, was de vorige keer alleen 2 dagen overtijd) heb ik op 12 dec. mijn NOD.
Nog altijd uitgaande van die 27 dagen zou ik vanaf vandaag al kunnen thuistesten. Zegt "internet"
Ga ik dus niet doen, ik wacht het liefst gewoon tot volgende week zondag, de 14e.((M. moet zaterdag werken). Als ik dan nog niet ongi ben mag ik van mezelf pas testen en eerder niet
Blijft alleen de nare buikpijn...
We zijn gaan wandelen na mijn vorige post en het is alleen maar erger geworden, maar ik ben nu zelf wel een stuk relaxter. Het is niet wat Bumbaloe heeft maar nadat ik het er met M. over gehad heb denken we steeds zekerder te weten dat dit hetzelfde is als wat ik de vorige keer ook had.
Ik ga niet (meer) hyperen en probeer mijn krachten te sparen. Moet hard werken deze week en ben zooooooo ontzetend MOE!
Ik heb mezelf wel voorgenomen om als het nu weer niet raak is hardcore te gaan: ovu-testen, tempen, genadeloos zijn tegenover M.

Bumbaloe en PZE, ik vind het zo spannend voor jullie!
Jaja, voor anderen mag ik nog wel hyperen
.... met gevoel voor drama....
pi_63828601
Kersjes!!
Wat spannend!

Ik duim voor je
en ik moet ook wachten tot de 12e van mezelf. geloof ik
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63828753
hahahhaa...dat heerlijke zelfverzekerde "geloof ik" erachter aan Huup.. ik ben benieuwd hoe lang je t volhoudt! Is de 12e ook je NOD of is die al eerder of later?

Als het hier van testen zou komen doe ik dat op de 14e, niet eerder in ieder geval... 14e heb ik 's avonds een etentje met mn beide ouders en broers + zus, wat op zich heel bijzonder is aangezien mijn ouders na een roerige periode nu in scheiding liggen. Het is voor ons dan ook heel bijzonder om weer even met zn allen bij elkaar te zijn! Mocht ik goed nieuws hebben, dan zou ik dat, hoe pril ook, heel graag op dat moment willen vertellen!

Kers, wat ontzettend spannend, dat is t elke maand, maar als je dingen duidelijk gaat herkennen van je vorige zwangerschap dan wordt t wel heel spannend! Ik hoop dat je komende week zo druk bent op je werk, dat je 's avonds steeds enorm vroeg je bedje in moet duiken en het vervolgens voor je t weet weer weekend is... Ik hoop zo voor je dat het raak is!

[ Bericht 4% gewijzigd door Poppedein op 07-12-2008 18:26:07 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_63829226
Oef Kers, dat lijkt dan wel heel goed uit te pakken als het zo lijkt op je eerste zwangerschap.

Er gaat weer veel getest worden komende dagen1 Spannend!

Ik heb steekjes in buik en borsten, en stemmingswisselingen.
pi_63829634
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:01 schreef Poppedein het volgende:
hahahhaa...dat heerlijke zelfverzekerde "geloof ik" erachter aan Huup.. ik ben benieuwd hoe lang je t volhoudt! Is de 12e ook je NOD of is die al eerder of later?
ja nou nee, kijk, de vorige ronde had ik een cyclus van 26 dagen, en dan zou ik vanaf de 10e nu mogen testen/of ongesteld worden. Maar ik hoop natuurlijk van niet
Maar omdat dat pas de eerste keer zonder pil was weet ik niet of een cyclus van 26 dagen voor mij normaal is. Voor hetzelfde geld duurt hij deze ronde wel 28 dagen, en dan kan ik de 12e pas testen.

Dus ik hou het maar gewoon op de 12e, of ik moet voor die tijd al meerdere keren over gegeven hebben ofzo maar dat zal wel niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63829690
helemaal duidelijk! Ik hoop gewoon dat je er lekker de komende 9 maanden niet meer achter komt wat nou echt je werkelijke cyclus was

We zitten in ieder geval steeds wel met een groepjes testers bij elkaar zo...alsof t allemaal nog niet spannend genoeg is...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_63830856
Wat een heerlijk topic is dit toch zeg, echt zeer herkenbaar dat hypergedrag van sommigen van jullie hahaha en hier mag het gewoon lekker ongestoord!
Lieve Prinses en Bumba, ik duim heel hard voor jullie!

Kersjes, jij schrijft altijd zo grappig hihi, en oh wat gun ik je dit tweede streepje zo enorm!

Ik heb toch wel hele goede hoop v mezelf, vandaag een ovutest die weer lichter werd, en ik heb vrijdag en zaterdag behoorlijk donkere testen gehad. Niet even dik als de teststreep zelf trouwens.
Er is iig voldoende aanleiding en kansen benut om weer wat blijer te zijn hier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63830891
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:41 schreef Poppedein het volgende:

We zitten in ieder geval steeds wel met een groepjes testers bij elkaar zo...alsof t allemaal nog niet spannend genoeg is...
Ja, dat is echt rete-spannend en leuk!!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63831025
Ik weet niet of ik hier juist ben met mijn vragen, maar probeer het toch maar even. Mijn man en ik proberen nu 7 maanden zwanger te worden, weet dat het nog niet heel lang is maar toch.....
Wanneer spreek je van een onregelmatige cyclus? is dat al als hij soms 3 maanden 27 dagen is dan weer 2 maanden 29 en dan weer 2 maanden 30 dagen? Of is dat juist als je soms een cyclus hebt van 46 dagen en dan weer 30?......
En zijn er hier mensen die een BTC bijhouden. Ik test namelijk al 7 maanden met een ovulatietester.... die geeft altijd keurig een positief resultaat net als deze maand..... Ik had bijvoorbeeld vorige week zondag een positieve test echter volgens mijn temperatuurcurve (die hou ik sinds deze maand bij) heb ik op donderdag een eisprong gehad aangezien mijn temperatuur op vrijdag ochtend ineens een stuk hoger was ong 0,5 graden en dat nog steeds is..... Zijn er meerdere mensen die dit ook hebben?
<embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>
  zondag 7 december 2008 @ 19:52:26 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63831219
Volgens mij is een cyclus die rond de 28-30 dagen wel een regelmatige ook al verschilt het soms een dag of 2.
Ik dacht dat ze pas echt van een onregelmatige cyclus spreken als er meer dan een week verschil tussen zit ofzo.

Ik weet niet wat een BTC is, maar ik zou ook niet weten eigenlijk waarom er een verschil is tussen de ovu-test en de temperatuur.
Ik zou zelf trouwens op de ovu-test af gaan omdat temperaturen toch afhankelijk is van allerlei dingen als tijdstip etc. etc.
pi_63831307
Hurminatore, ik heb geen antwoord op je vragen, maar als je al 7 maanden lang positief test met een ovulatie tester en je hebt ook een bevestiging van je temperatuurlijst dan lijkt het me dat jullie genoeg kans hebben gehad inmiddels. Als in, dan zou je toch verwachten dat het inmiddels wel raak zou zijn?
Misschien een bezoekje brengen aan de HA of Gyn om de zwemmers van je man te testen en bij jezelf misschien ook wat laten testen?

Een ovu-test is trouwens positief 1 tot 2 dagen vóór je eisprong dus wie weet had je toevallig een hele vroege positieve te pakken en pas heel laat je temp-verhoging? Heb je ook echt getempt op hetzelfde tijdstip altijd, zonder uit bed te zijn geweest enzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63831423
Ja dat denk ik dus ook! Na 7 maanden positief testen mag je toch verwachten dat het raak is... BTC staat voor Basale temperatuurcurve... Ik zet iedere ochtend mijn wekker om 7 uur zelfs in het weekend....Dus daar kan het niet aan liggen..... Yep klopt... dus theoretisch gezien zou de eisprong dus om maandag of dinsdag geweest moeten zijn......
<embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>
pi_63831441
Wat spannend PzE, Kersjes en Bumbaloe Ik duim voor jullie

Hurminatore, mijn cyclus schommelt geheel willekeurig tussen de 27 en 39 dagen, jouw cyclus klinkt voor mij dus heel regelmatig.
Ik gebruik alleen ovulatietesten, omdat ik een beetje bang ben dat als ik ga temperaturen, dat daar een totaal ander resultaat uit komt... Hoe het kan dat er een verschil tussen zit bij beide methodes bij jou weet ik dus ook niet..

Vandaag mn 10mnd oude neefje gezien, wat een schatje is het en wat rammel ik weer extra hard nu
pi_63831452
om = op
pi_63831623
Dat lijkt mij ook dat het regelmatig is....maar overal op internet lees je over een onregelmatige cyclus, maar nergens kan ik vinden wat dan onregelmatig is....Als je schoenen koopt en zegt dat ze duur zijn......tja wat is duur? De een vind 70 euro duur en de ander 100 (bij wijze van.....) Ik heb al een zoontje van 2,5 jaar, van hem was ik zwanger geworden zonder dat we er zoals nu echt mee begonnen waren..... Overal lees ik dat je pas na een jaar proberen naar de huisarts "moet" gaan......Maar ze vermelden niet hoe lang je bezig moet zijn als je met ovulatietesten bezig bent........
pi_63831776
Ik denk dat je wel een half jaar aan kunt houden als grens hoor, of je nou ovulatie-testen gebruikt of niet. Het is voor de dokter waarschijnlijk alleen maar handiger dat je getest hebt en een bct bij hebt gehouden, dan kan hij/zij gelijk bepaalde dingen uitsluiten en/of andere prioriteiten stellen.
Ik vind persoonlijk zeven maanden ook echt niet te vroeg om naar een HA te gaan. Je wilt toch weten wat er aan de hand is? En als er niets is (wat ik van harte hoop), dan kun je vrolijk verder, maar als er wel iets is, dan kun je daar misschien gelijk wat mee om je kansen te verbeteren ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63831785
Ik snap het verschil ook niet.....
pi_63831831
Ja dat is waar.... ik wacht gewoon deze maand af en dan neem ik contact op met de HA kijken wat die dan zegt
pi_63831862
Hoe lang zijn jullie eigenlijk al bezig?
pi_63831942
Wij zitten nu pas in ronde twee

In de openingspost van dit topic vind je van sommige dames de datum waarop ze begonnen zijn. Er is ook een topic voor dames die moeilijk zwanger raken/blijven, daar weten ze waarschijnlijk meer van testjes en dat soort dingen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63832709
Wat is het spannend hier...
Fake it till you make it...
  zondag 7 december 2008 @ 21:02:52 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63833197
7 maanden proberen, ook met een positieve ovulatie-test is geen garantie voor een zwangerschap hoor.
Gemiddeld duurt het een jaar. En daar waar er nog steeds mensen zijn die al na 1-2-3 maanden zwanger zijn, moeten er dus ook mensen zijn die er langer over doen.
Ik betwijfel dus ten zeerste of de huisarts (de mijne dan iig denk ik maar zo) die 7 maanden met ovu-testen genoeg vindt om al verdere onderzoeken te gaan doen. Sperma hooguit, omdat dat een vrij simpele test is, maar verder... Je hebt per keer ongeveer een kans van 20% om zwanger te raken dacht ik. Dat is echt helemaal zo veel niet. En dus kan het voorkomen dat het een paar maanden duurt.

je kan natuurlijk altijd de huisarts bellen, maar kijk er niet gek van op als die je alsnog terug naar de slaapkamer verwijst.

Sorry, dit kan heel flauw en betweterig overkomen, maar het feit dat je een positieve ovulatietest hebt en ook nog eens op dat moment vrijt geeft echt geen garanties, zelfs niet als je wel normaal vruchtbaar bent allebei.
  zondag 7 december 2008 @ 21:22:01 #300
100412 mefke79
komt goed!
pi_63833802
Hurminatore, ik denk dat Be gelijk heeft. Even gejat van zwangerstraks.nl "Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger." Het hangt natuurlijk ook nog van je leeftijd af, maar onder de 35 raden ze aan om pas na een jaar proberen na een huisarts te gaan. En ja, een gyn vraagt dan om een temperatuuroverzicht en dan kun je daar dus tijd mee winnen.
Over de onregelmatige cyclus. Die van mij is na mijn miskraam iets minder stipt, ipv standaard 28 dagen is het nu soms 30. Toen ik dat vertelde aan de gyn vorige maand, was het antwoor dat dat gewoon heel regelmatig is en dat het dus 'binnen de marges' valt.

Pff, spannend hier hoor. PZE, Kersjes, Bubma, ik duim voor jullie!
Zelf nog niet echt iets te merken/voelen (inbeelden ). Als ik enige twijfel heb en volgende week maandag niet ongesteld ben, ga ik testen. Niet eens uit nieuwsgierigheid, maar ik mag niet zwanger zijn voor de echo van vrijdag. Ben ik wel zwanger, moet ik dus het ziekenhuis afbellen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')