abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63726503
Idd, ik wil nu gewoon even 100% zeker zijn dat ik gewoon ongesteld word en dan vrolijk door naar de volgende ronde! En ik heb zin in een wijntje!
pi_63727250
He Judes, wat een vervelende wachttijd zo. Echt niet leuk.

Hier dag 29, nog steeds geen teken van wat dan ook.
pi_63733090
Pff Judes, vervelend hoor. Ik ken dat, ik wil gewoon ook duidelijkheid, daar kun je tenminste iets mee. Al dat vage gedoe.
Hier dus op dag ehmm...18 al weer. En ik voel nog niets. Maar ik ga er ook vanuit dat het niets geworden is en dat ik gewoon die echo krijg in december. Allerlei symptomen zijn nu al zo vaak vals alarm geweest, ik vertrouw mijn lichaam niet meer hoor.
Gisteren hoorde ik dat een collega zwanger is. Is toch een brok-in-je-keel momentje. Maar ach, even slikken en weer doorgaan, zullen we maar zeggen.

Trouwens, Be, wanneer meld jij je nou eens als officieel begonnen met klussen? Want ik heb zo het idee dat je je helemaal gek rammelt.

Succes allemaal maar weer met wachten of met klussen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 3 december 2008 @ 19:59:48 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63734115
Ik denk sowieso niet dat ik me ga melden hoor mefke. Ik zie mezelf dat niet snel doen.
Maar vooralsnog sowieso nog even niet. Ik rammel me suf, maar F. wil nog even wachten.
pi_63737607
Be, nog effe doorrammelen dan, misschien kun je 'm overtuigen
pi_63737814
Oh ja Mefke, dat had ik vorige week precies hetzelfde met een collega....
Ik wist wel dat ze bezig waren, ongeveer gelijk met ons de pil eruit gemikt....
En nu is zij al zwanger.... *slik* maar wel leuk voor dr.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63739506
Ik hoorde vandaag ook van een oude collega van m'n man dat ze zwanger is,ze zijn in dezelfde maand als ons getrouwd (nou wil dat niet perse iets zeggen)en nu al zwanger....dan is het idd wel ff slikken,ik wil ook zo graag!!!

Iemand hier ervaring met de Sensitest extra gevoelige ovulatietest?
01-08-2008
  donderdag 4 december 2008 @ 08:58:47 #208
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_63747224
Dat is inderdaad ff slikken ja. Je bent wel blij voor hen, maar aan de andere kant denk je 'halloooo ik wil ook gewoon'....

Heb btw geen ervaring met Sensi testen. Ben nu voor de eerste maand bezig met ovu-testen, gisteren begonnen... Ben benieuwd.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_63747636
Saffier wat een rotnieuws

Ben niet helemaal bijgelezen, maar nog geen nieuwe tweede streepjes hier geloof ik. Daar moet snel wat aan gebeuren hoor!

Ik ben deze maand totaal niet bezig geweest met of ik zwanger ben of niet, had even andere dingen aan mn hoofd. Ik heb ook helemaal niet t gevoel dat ik het ben, dus ongeveer 10 dec zal ik wel ongesteld worden, want al die symptomen zijn er alweer volop.
pi_63748360
Ik voel normaal gesproken mijn eisprong nooit, maar gisteravond voelde ik wat steekjes/krampjes rechtsonderin. Dat was dus vast mijn ei!
Maar wat gebeurde er toen, ik lag in bed in viel in slaap.....hmmmz
Maar we hebben di-avond nog geklust, dat is op zich goeie timing dan toch?
Anders vanavond nog maar een poging ;-)

Hoe zat het nou ook alweer....
een eicel is 24 uur vruchtbaar. Maar is dat dan vanaf het moment dattie "springt" en dus vanaf dat je het voelt? En een zaadcel is 48 uur houdbaar toch? Maar hoe lang was die nou weer onderweg voor dat hij het eitje bereikt??
pi_63749720
Karin, volgens mij zijn verse zaadjes soms wel tot 72 uur houdbaar (las ik laatst ergens)....
Als ik mn ei goed heb gevoeld afgelopen cyclus dan waren we vrij vroeg met klussen (2 dagen erna volgens mij het ei) en toch raak...
Geen idee hoe lang ze onderweg zijn eigenlijk.
Fake it till you make it...
  donderdag 4 december 2008 @ 11:10:55 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_63749976
Het is maar net waar je leest. Sommige sites geven aan dat zaadcellen slechts 48 uur kunnen overleven, maar soms spreekt men van 5 dagen (!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63750325
Tja, bij ons zou het volgens onze berekeningen ook zaad betreffen dat minstens 72 uur oud was.

Een eicel is pas vruchtbaar vanaf dat de follikel springt, dan komt namelijk de eicel pas vrij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63750352
Ja ik heb zelfs ergens "up to seven days" gelezen... Lief zei gelijk --> oh das dan vast het mijne

Maar ik denk dat die 72 uur wel een beetje een goeie schatting is, zeg maar 24 van je ei en 48 van je zaadjes.
Hoewel ik wel geloof dat het in de praktijk voor je eitje het beste is als die binnen 6 uur bevrucht is ofzo? Weet niet waar dat aan lag, ik geloof aan de kritieke tijd die het nodig heeft voor innesteling enzo. Dat ie dan al te ver door je eileider gerezen heeft vooraleer ie bevrucht wordt ofzo.

Hoe langer ik erover nadenk hoe bijzonderder ik het allemaal vindt, hoe de natuur het allemaal regelt zeg maar, met die innesteling en dat cel-delen enzo, en dan te bedenken dat je zelf ook ooit dat ene eitje was die wél bleef hangen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63751420
22 december Mijsje NOD mag erbij hoor...
pi_63756706
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Tja, bij ons zou het volgens onze berekeningen ook zaad betreffen dat minstens 72 uur oud was.

Een eicel is pas vruchtbaar vanaf dat de follikel springt, dan komt namelijk de eicel pas vrij.
Oe.. morgen 6 weken

Hier wel allerlei buikkrampjes en sinds gister regelmatig duizelig en licht misselijk, maar ik reken nergens op, ga er vanuit dat het stress en drukte is en wacht tot minimaal 10 december heb ik mezelf beloofd (da's 14 DPO en cyclus dag 34 ofzo dus dan durf ik denk ik wel...). Ik heb al meerdere keren gedacht dat het raak was en toch weer die domper...
pi_63764238
Happy, dat is nog maar 6 dagen. Zes dagen om mijn duimen blauw te draaien...ik begin vast, alle kleine beetjes helpen. En Mijsje, leuk dat je mee komt wachten. Ik hoop dat je snel weer weg bent hier (en dan ook minimaal 40 weken wegblijft)
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:58 schreef Takkembah het volgende:
Dat is inderdaad ff slikken ja. Je bent wel blij voor hen, maar aan de andere kant denk je 'halloooo ik wil ook gewoon'....
Je slaat de spijker op z'n kop Takkembah . Tuurlijk, ik gun het iedereen, maar ik was er zo dichtbij en anders was ik nu gewoon al met verlof geweest....nee, ik tel echt af naar de datum die eigenlijk mijn uitgerekend datum zou zijn geweest. Het voelt daarna hopelijk echt aan als een nieuwe start.
pi_63764727
mefke, ik hoop voor je dat je op die datum gewoon al zwanger bent!
bumba baloe, waar is die kleine clown?
  donderdag 4 december 2008 @ 20:35:04 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63764776
mijsje, je staat erbij hoor!
pi_63770646
Irritante vruchtbaarheidskalenders. die geven ook niet allemaal hetzelfde aan.....
We klussen vrolijk verder, en hopen op een 2e streep onder de kerstboom
En ja, huuphuup, hoe meer je erover leest, hoe bijzonderder het wordt. (en hoe onmogelijker het lijkt ;-) )

Happy ik hoop het zo voor je, jij wacht ook al veel te lang
pi_63779688
Ik krijg toch ineens weer op een ovutest een tweede streepje dat duidelijker wordt, spannend! Ik test nog effe door 2xdaags, alvast dankuwel sinterklaasje

edit:foto weg

[ Bericht 25% gewijzigd door DustinHenderson op 05-12-2008 14:45:42 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63780796
Nou, vandaag heeft het eindelijk goed doorgezet. Eigenlijk wel een opluchting, ik dacht al, zul je zien dat mijn cyclussen niet goed op gang komen ofzo... Maarja, pas op dag 37 dus. Mijn nieuwe NOD mag op 8 januari...

@Karin, ik heb op meerdere sites gelezen dat de pijn die je kunt voelen niet meteen betekent dat je het moment van de eisprong voelt. De pijn kan bijvoorbeeld ook een dag eerder of later gevoeld worden. Het beste wat je kunt doen is gewoon veel klussen rond die tijd, denk ik, je kunt het niet precies berekenen.

Ik vind deze site wel leuk trouwens, staan een paar filmpjes op over de weg die het eitje en de zaadjes afleggen, nr. 2 en 3. (btw, is wel engels)

[ Bericht 16% gewijzigd door judes op 05-12-2008 12:54:12 (link) ]
pi_63781131
Poppejans

Judes, weet je wel enigzins waar je aan toe bent... Die site ga ik eens even bekijken zo.
Fake it till you make it...
pi_63782072
Wat fijn Poppejans! Wat ben ik blij voor je! En nu maar hopen dat het gelijk goed raak is!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')