DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Het wordt tijd dat Aisatti eens aan spelen toe kan komen. Overigens onbegrijpelijk dat een van de weinige middenvelders met aanvallende capaciteiten (De Jong) thuis wordt gelaten.quote:Op zondag 23 november 2008 15:19 schreef Cheiron het volgende:
..en als het vriest doen wij verliezen. Ofzo. Snel afschudden en op naar de volgende wedstrijd.
Al maak ik mij wel echt zorgen over het gebrek aan aanvallend vermogen vanaf het middenveld.
Kennedy ook niet, dus wat dat betreft zou ik dan jong talent een kans geven.quote:Op zondag 23 november 2008 15:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
De Jong overtuigd nou niet bepaald dit seizoen
Beste advies.quote:Op zondag 23 november 2008 @ 15:19 schreef Cheiron het volgende:
Snel afschudden en op naar de volgende wedstrijd.
Laat hem Hamburg maar lekker skippen zodat ie er zondag tegen Utrecht gewoon bij kan zijn.quote:Op zondag 23 november 2008 15:24 schreef VoreG het volgende:
Zeker nog geen nieuws over de blessure van Suarez?
Kennedy speelde rechts geen 10, liever Leo erbij.quote:Op zondag 23 november 2008 15:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Kennedy ook niet, dus wat dat betreft zou ik dan jong talent een kans geven.
Precies, ik had ook niet verwacht dat we zouden winnen.quote:Op zondag 23 november 2008 15:28 schreef denthemen het volgende:
Gewoon doorgaan, dit is geen ramp
Ik heb geen idee waar hij speelde, maar het zag er in ieder geval niet goed uit...quote:Op zondag 23 november 2008 15:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Kennedy speelde rechts geen 10, liever Leo erbij.
quote:Louis van Gaal heeft laten weten dat Ajax definitief 'zijn' club niet meer is. Dat vertelde Wilfred Genee op Radio 538. Volgens de presentator is de liefde wat Van Gaal betreft helemaal over. Genee baseert dat op een interview van Van Gaal met Het Parool.
Ajax Netwerk
Daarin zegt hij: "Mijn leven is voetbal en privé. In voetbal participeert Ajax nog wel, maar ook Barcelona, Sparta en andere clubs. Ajax is mijn club niet meer. Er zijn zoveel dingen voorgevallen waarvan ik denk dat het niet had gemoeten. Ik vind de sfeer bij AZ leuker. Maar om wat te winnen kun je nu nog beter bij Ajax zitten." [reageer]
2e helft speelde Kennedy op 10 hoor.quote:Op zondag 23 november 2008 15:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Kennedy speelde rechts geen 10, liever Leo erbij.
Nope was huilen met de pet op iddquote:Op zondag 23 november 2008 15:30 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar hij speelde, maar het zal er in ieder geval niet goed uit...
Lekker boeiendquote:
Wat erg zegquote:
NA het inbrengen van Leo ja.quote:Op zondag 23 november 2008 15:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
2e helft speelde Kennedy op 10 hoor.
Nee hoor Sulejmani zocht de flank steeds op.quote:Op zondag 23 november 2008 15:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee hoor.
Aan het begin van de tweede helft speelde Sulejmani op de flank en Kennedy erachter.
Dat klopt inderdaad. Alles zat tegen, alle ballen vielen bij AZ terecht. Maar goed, op naar de volgende wedstrijd.quote:Op zondag 23 november 2008 15:52 schreef TimmyAsd het volgende:
Wat een drama vandaag. Echt niets viel lekker.
Arrogant, eigenwijs, bekwaam, succesvol, aanvallend, nee dat past echt niet bij Ajax.quote:Op zondag 23 november 2008 15:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Van Gaal
Van die arrogante kloothommel moet ik sowieso niks van hebben.
Die begrippen kan je ook toepassen op Zlatan, de speler die hij voor een zakcentje heeft laten gaan onder het mom "zonder Zlatan wordt het Europees lastiger, maar we hebben hem niet nodig om kampioen te worden". En daar zaten we met Sonck in de spits en weer een verloren seizoen...quote:Op zondag 23 november 2008 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Arrogant, eigenwijs, bekwaam, succesvol, aanvallend, nee dat past echt niet bij Ajax.
Als hij niet op het laatste moment was verkocht had in staking gegaan denk je? Die jongen kwam juist dat seizoen helemaal los, als ze hem hadden gehouden hadden ze hem in de winterstop al voor het dubbele kunnen verkopen.quote:Op zondag 23 november 2008 16:04 schreef Radegast het volgende:
Zlatan wou zelf weg, en deed heel erg z'n best om dat te laten blijken. Om daar Louis op te na te kijken..
Van Gaal zei dat we hem Europees nodig hadden, voor de competitie niet. Van Gaal was dan ook van het beleidsplan met Europese ambities. Het boterde niet tussen Koeman en Zlatan en niet tussen Sneijder en Van der Vaart en Zlatan. Koeman stond aan de kant van die twee.quote:Op zondag 23 november 2008 15:59 schreef BB-boy het volgende:
Die begrippen kan je ook toepassen op Zlatan, de speler die hij voor een zakcentje heeft laten gaan onder het mom "zonder Zlatan wordt het Europees lastiger, maar we hebben hem niet nodig om kampioen te worden". En daar zaten we met Sonck in de spits en weer een verloren seizoen...
De beste wedstrijd die ik Ajax ooit heb zien voetballenquote:Op zondag 23 november 2008 16:28 schreef rubbereend het volgende:
nog een keer spammen, uit de glorietijd: [Special] De galavoorstelling van Ajax
Ja, hij is een arrogante clown waar je vrolijk van wordt.quote:Op zondag 23 november 2008 15:39 schreef Silaz het volgende:
Laat hem fijn bij die kaaskoppen zitten. Wij hebben Marco
quote:Op zondag 23 november 2008 17:18 schreef Zwansen het volgende:
Dat hele global warming-gedoe klinkt voor Ajax zo gek nog niet.
Haha idd... alhoewel er natuurlijk wel ooit een legendarische mistwedstrijd was. Ach.quote:Op zondag 23 november 2008 17:18 schreef Zwansen het volgende:
Dat hele global warming-gedoe klinkt voor Ajax zo gek nog niet.
Kennedy was inderdaad echt een drama vandaag. Met een laffe instelling sommige duels echt gaan, heeft hij het echt verbruikt voor mij.quote:Op zondag 23 november 2008 17:34 schreef kevin6188 het volgende:
Kan niks positiefs opnoemen na vandaag. Die Kennedy mag echt nooit meer aan Ajax-shirt aan.
Hoogtepunt van vandaag was sneeuwballen gooien tegen de ME en Urby die de mascotte een bal voor z'n hoofd schoot. Nou, als je het daar van moet hebben.
Misschien wel de beste wedstrijd die ik ooit heb zien voetballen.quote:Op zondag 23 november 2008 16:44 schreef TheZapster het volgende:
De beste wedstrijd die ik Ajax ooit heb zien voetballen![]()
We?quote:Op zondag 23 november 2008 17:39 schreef Barca het volgende:
Gebrek aan kwaliteit bij spelers én coach. Mochten we toch kampioen worden, dan zijn we de kampioen van de armoede.
Jij kan je beter met basketbal bezig houden, want je snapt weinig van voetbal.quote:Op zondag 23 november 2008 17:39 schreef Barca het volgende:
Gebrek aan kwaliteit bij spelers én coach. Mochten we toch kampioen worden, dan zijn we de kampioen van de armoede.
Misschien omdat ik niet online kon zijn? De Eindhovenaren speelden wel erg slecht!quote:Op zondag 23 november 2008 17:41 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jij kan je beter met basketbal bezig houden, want je snapt weinig van voetbal.
Het is trouwens wel opvallend dat we je niet gezien hebben na Ajax - PSV ?
Ja.quote:
Ajax speelde heel erg sterk.quote:Op zondag 23 november 2008 17:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Misschien omdat ik niet online kon zijn? De Eindhovenaren speelden wel erg slecht!
Sowieso. De afgelopen weken heb ik je niet gehoord. Of je moet per ongeluk na Volendam-uit drie keer op 'reageer' hebben geklikt, maar dat zal dan ook wel een spasme geweest zijn.quote:Op zondag 23 november 2008 17:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Misschien omdat ik niet online kon zijn? De Eindhovenaren speelden wel erg slecht!
Zal best, maar jij komt hier altijd alleen maar om te zeiken zodra er een wedstrijd gewonnen word ben jij nergens te bekennen.quote:Op zondag 23 november 2008 17:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar goed ... vandaag zeker niet! Dat toont dat de ploeg toch kwalitatief matig is. Als we echt zo goed zouden zijn als velen beweren dat winnen we iedere wedstrijd met een nulletje of 5.quote:
Na Volendam was ik er wel.quote:Op zondag 23 november 2008 17:47 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Sowieso. De afgelopen weken heb ik je niet gehoord. Of je moet per ongeluk na Volendam-uit drie keer op 'reageer' hebben geklikt, maar dat zal dan ook wel een spasme geweest zijn.
OT: als het weer zes gewonnen wedstrijden duurt voordat we een keer verliezen, dan kan ik er wel mee leven.
Nee, ik zeg het alleen als ik het niet goed vind. Als ik het goed vind dan zeg ikdat ook. Alleen heb ik het nog niet goed gevonden.quote:Op zondag 23 november 2008 17:48 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Zal best, maar jij komt hier altijd alleen maar om te zeiken zodra er een wedstrijd gewonnen word ben jij nergens te bekennen.
Maar welke spelers raad je aan? Hofland/Donk/Zuiverloon/Demouge?
Mooi dat je het vooroordeel even prima hebt bevestigd. Dank daarvoor.quote:
Die kerel vroeg zich natuurlijk ook af wat voor raar spul er ineens uit de hemel kwam vallen. Hij is wel echt een typisch Afrikaanse speler, komt er als een driesteling in (goed dus), verovert de bal maar peunt 'm soms ook echt zonder te kijken weg.quote:Op zondag 23 november 2008 17:47 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Enoh ook heel, heel, heel erg zwak.
Ja, want in 1995 wonnen we ook alles met 5-0.quote:Op zondag 23 november 2008 17:49 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar goed ... vandaag zeker niet! Dat toont dat de ploeg toch kwalitatief matig is. Als we echt zo goed zouden zijn als velen beweren dat winnen we iedere wedstrijd met een nulletje of 5.
Graag gedaan!quote:Op zondag 23 november 2008 17:53 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Mooi dat je het vooroordeel even prima hebt bevestigd. Dank daarvoor.
Toen stonden we voor de herfstvakantie al op het Leidscheplein!quote:Op zondag 23 november 2008 17:54 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, want in 1995 wonnen we ook alles met 5-0.
En hij gooide die bal ook nog mooi op zo'n AZ-spelerquote:Op zondag 23 november 2008 17:51 schreef BoNi het volgende:
Wel treurig dat Sno degene was die verantwoordelijk was voor de enige fatsoenlijke aanval in de hele tweede helft
Waar ligt dat plein?quote:Op zondag 23 november 2008 17:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Toen stonden we voor de herfstvakantie al op het Leidscheplein!
Lekker stom ook. Gooi dan gewoon hard die bal tegen de kop van die gozer...quote:Op zondag 23 november 2008 17:59 schreef S-Two het volgende:
[..]
En hij gooide die bal ook nog mooi op zo'n AZ-speler.
Inquote:
quote:woonplaats: Grunn'n (Groningen)
14 mei 1995 ja, drie wedstrijdjes voor het eind van de competitie.quote:Op zondag 23 november 2008 17:55 schreef Barca het volgende:
Toen stonden we voor de herfstvakantie al op het Leidscheplein!
Amsterdam.quote:
Hehe lekker dagje dus zo te horenquote:Op zondag 23 november 2008 17:41 schreef Silenus het volgende:
Godskolere wat een klotedag zeg. Type 'was ik maar in m'n nest blijven liggen'.
A) De stadionspeaker was een reïncarnatie van Jos Brink. "Dag toeschouwerrssss, welkom bij AZ! We huldigen vandaag de AZ C2, omdat ze bovenaan staan!"
B) Het was fokking koud
C) Er waaide constant sneeuw in m'n gezicht
D) Je ziet vrijwel direct dat het weer niks wordt
E) Slap zooitje op het veld
F) Klappertjesmongolen in het stadion
G) Daarna auto terugbrengen naar diegene van wie we 'm geleend hebben en vervolgens rijden er nauwelijks treinen meer.
H) elemaal niks was het vandaag
I) k ben helemaal naar de tyfus
quote:Op zondag 23 november 2008 18:38 schreef denthemen het volgende:
Hadden we Aron Winter nou maar als coach
hihi
Moest lachenquote:Op zondag 23 november 2008 18:38 schreef denthemen het volgende:
hihi
Ik neem aan dat het weer erg leerzaam voor hem was.quote:Op zondag 23 november 2008 17:57 schreef _Mike_ het volgende:
Had Marco nog wat te melden bij de persconferentie?
Niet zo zeiken azijnpisser, wie hadden ze volgens jou moeten aanstellen dan?quote:Op zondag 23 november 2008 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het weer erg leerzaam voor hem was.
Nou. Dan had je wekelijks mogen genieten van Sno in de spits.quote:Op zondag 23 november 2008 18:38 schreef denthemen het volgende:
hihi
Je hebt na de 1-0 ook geen seconde aanspraak gemaakt op meer, dus de samenvatting kwam aardig overeen met mijn gevoel.quote:Op zondag 23 november 2008 19:13 schreef Wooldoor het volgende:
Zo de tering aardig vertekend beeld die samenvatting, alsof Ajax is weggespeeld
Klojo, blijf eens lekker in het den bosch topic. onee, dan ben je de enige posterquote:
Twee flinke kansen voor Suarez op 1-1 nog. Vanaf de 2-0 was het klaar.quote:Op zondag 23 november 2008 19:20 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je hebt na de 1-0 ook geen seconde aanspraak gemaakt op meer, dus de samenvatting kwam aardig overeen met mijn gevoel.
Heitinga is net 4 maanden weg, die komt de eerste 8 jaar niet terug, =normaal doen-. Eerst en laatste reactie op een post van jou.quote:
Ik zat nog wel te gniffelen om de pure domheid van de overtreding. Jammer...quote:Op zondag 23 november 2008 19:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat een sukkel die Berg. Volgende week tegen az en dan is hij er niet bij
Sowieso, daarom lieten we Volendam ook winnen.quote:
Punt pakken zou toch mooi zijn!quote:Op zondag 23 november 2008 20:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Donderdag boeit me niet zoveel. Thuis tegen Slavia winnen en we zijn door.
Deze 2-0 was ook alleen maar om het een beetje spannend te houden.quote:Op zondag 23 november 2008 20:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sowieso, daarom lieten we Volendam ook winnen.
Het kan dooien, het kan vriezen. Ik heb niets van de wedstrijd gezien behalve de samenvatting om 7 uur. Volgens mij hebben we terecht verloren maar één misstap maakt nog geen verloren kampioenschap. Ik heb liever dat we van een mooi voetballend AZ verliezen dan uit bij Volendam. Ondanks de concurrentie kan ik wel van een hakje van Ari wel genieten.quote:Op zondag 23 november 2008 21:10 schreef Houniet het volgende:
Verliezen tegen AZ is niet erg. Punten pakken tegen de mindere is veel belangrijker.
Het hangt vooral van het weer afquote:Op zondag 23 november 2008 21:10 schreef finsdefis het volgende:
De komende eredivisiewedstrijden moeten allemaal te winnen zijn, misschien dat NAC een probleem gaat worden. Maar ja het zal wel weer zo zijn dat er ergens geen inzet getoond wordt en we weer met lege handen naar huis gaan ofzo
Wat hebben jullie gedaan, dit weekend?quote:
Dik aan de broek gekregen maar dat wist je vast al wel lieverd.quote:Op zondag 23 november 2008 21:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat hebben jullie gedaan, dit weekend?
En inzet.quote:
Ajax en winnen in December van makkelijke tegenstanders is niet zo'n logische combinatie jammer genoeg.quote:Op zondag 23 november 2008 21:10 schreef finsdefis het volgende:
De komende eredivisiewedstrijden moeten allemaal te winnen zijn, misschien dat NAC een probleem gaat worden. Maar ja het zal wel weer zo zijn dat er ergens geen inzet getoond wordt en we weer met lege handen naar huis gaan ofzo
Ajax en van PSV winnen ook niet, er is dus hoopquote:Op zondag 23 november 2008 21:32 schreef toma het volgende:
[..]
Ajax en winnen in December van makkelijke tegenstanders is niet zo'n logische combinatie jammer genoeg.
Echt hè. Wel volkomen terecht trouwens want die mascotte liep echt te etterenquote:Op zondag 23 november 2008 17:34 schreef kevin6188 het volgende:
Kan niks positiefs opnoemen na vandaag. Die Kennedy mag echt nooit meer aan Ajax-shirt aan.
Hoogtepunt van vandaag was sneeuwballen gooien tegen de ME en Urby die de mascotte een bal voor z'n hoofd schoot. Nou, als je het daar van moet hebben.
Werelde omschrijving, maakt mijn hele dag weer goedquote:Op zondag 23 november 2008 22:29 schreef Silenus het volgende:
Wat me verbaasde is dat zoveel mensen meeklapperen, echt ongelofelijk. Ik zou me toch wel een beetje beschaamd voelen, alsof je op een verjaardagsfeestje bij je oom komt en dan zo'n blij hoedje op moet. Voel je je toch een beetje bleu bij.
Maar echt, dat fanatisme met die klappers zeg. Gewoon kerels, zo oud als ik, die met de tong uit de mond echt heel hard met hun klappertje in hun hand slaan. Geen speler nog op het veld, alleen die kwijlerige SBS6-stem van de stadionspeaker die door het stadion galmt maar dan toch...15.000 man...KLAP KLAP KLAP KLAP!!
Ik irriteer me zo enorm en ik voel echt plaatsvervangende schaamte voor dat klapvee.quote:Op zondag 23 november 2008 22:44 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Werelde omschrijving, maakt mijn hele dag weer goed
Waarschijnlijk was er geen neerslagquote:Op zondag 23 november 2008 22:50 schreef Aanvoerder het volgende:
Slavia vanavond met 3-1 gewonnen na een achterstand van 0-1 in de rust. Waarom kan Ajax dat niet.Godverdomme...
quote:Op zondag 23 november 2008 22:29 schreef Silenus het volgende:
Wat me verbaasde is dat zoveel mensen meeklapperen, echt ongelofelijk. Ik zou me toch wel een beetje beschaamd voelen, alsof je op een verjaardagsfeestje bij je oom komt en dan zo'n blij hoedje op moet. Voel je je toch een beetje bleu bij.
Maar echt, dat fanatisme met die klappers zeg. Gewoon kerels, zo oud als ik, die met de tong uit de mond echt heel hard met hun klappertje in hun hand slaan. Geen speler nog op het veld, alleen die kwijlerige SBS6-stem van de stadionspeaker die door het stadion galmt maar dan toch...15.000 man...KLAP KLAP KLAP KLAP!!
Het heeft een paar dagen licht gesneeuwd in Praag en het was echt verschrikkelijk koud vanavond, maar het was idd. zo droog als een malle.quote:Op zondag 23 november 2008 22:52 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was er geen neerslag
quote:Op zondag 23 november 2008 22:54 schreef golfer het volgende:
[..]
En daarmee heb je het provinciepubliek weer even prima samengevat.
Hooguit hetzelfde als de generaliserende term "Ajaxpubliek" die zo vaak gebruik wordt..quote:
Hoezo? Hij heeft gelijk. Ken jij iemand daar die voor AZ is? Of iemand uit Utrecht die voor AZ is?quote:
Mensen die de term provinciepubliek gebruiken verdienen sowieso een:quote:Op zondag 23 november 2008 23:13 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft gelijk. Ken jij iemand daar die voor AZ is? Of iemand uit Utrecht die voor AZ is?
Lekkere onderbouwing weer hoor.quote:Op zondag 23 november 2008 23:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mensen die de term provinciepubliek gebruiken verdienen sowieso een:
quote:
Hij onderbouwd vaak zat dingen die hij post. Jij komt hier alleen als Ajax verliest om ramptoerist te spelen.quote:Op zondag 23 november 2008 23:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh. Sinds wanneer moeten we posts in VBL onderbouwen? Ik zie Golfer alltijd alleen maar nietszeggende oneliners maken.
Waar heeft hij gelijk mee??? Met provinicepubliek? Ik hoop dat je het niet serieus meent want anders is hier een mandquote:Op zondag 23 november 2008 23:13 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft gelijk. Ken jij iemand daar die voor AZ is? Of iemand uit Utrecht die voor AZ is?
Nee, gek hé. Ajax is wereldwijd bekend en AZ niet. Dat ik jou dat nog moet uitleggen.quote:Op zondag 23 november 2008 23:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet dat onderbouwd worden dan? Alsof die pipo's in de Arena allemaal uit de stad komen?
Bron?quote:Op zondag 23 november 2008 23:25 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hij onderbouwd vaak zat dingen die hij post.
Wauw, wat kan jij slecht tegen je verliesquote:Jij komt hier alleen als Ajax verliest om ramptoerist te spelen.
Leuk dat ik hier ook lekker aandacht aan besteed.
Wat heeft dat er nou weer mee te makenquote:Op zondag 23 november 2008 23:25 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nee, gek hé. Ajax is wereldwijd bekend en AZ niet. Dat ik jou dat nog moet uitleggen.
Hm dan ken je mij niet.quote:
En uit Kudelstaart.quote:Op zondag 23 november 2008 23:24 schreef SCH het volgende:
Moet dat onderbouwd worden dan? Alsof die pipo's in de Arena allemaal uit de stad komen?
Reageer dan niet zo raar hier. De term provinciepubliek is dom en denigrerend en bovendien woont golfer zelf in de provincie dus het slaat ook nog een keer nergens op.quote:
Den Bosch niet te vergeten.quote:
quote:Op zondag 23 november 2008 23:29 schreef SCH het volgende:
Reageer dan niet zo raar hier. De term provinciepubliek is dom en denigrerend en bovendien woont golfer zelf in de provincie dus het slaat ook nog een keer nergens op.
Zoals?quote:Op maandag 24 november 2008 00:07 schreef Fortitudo het volgende:
MvB:
ik heb het altijd al gezegd dat het een uitermate slechte keus was. er waren genoeg betere alternatieven.
Och na een verloren wedstrijd komt ie wel.quote:Op maandag 24 november 2008 00:07 schreef Fortitudo het volgende:
MvB:
ik heb het altijd al gezegd dat het een uitermate slechte keus was. er waren genoeg betere alternatieven.
Kijk, jij begrijpt hetquote:Op maandag 24 november 2008 00:28 schreef Silenus het volgende:
Dat hysterische geneuzel van iedereen, zo vermoeiend.
Afgelopen maandag werden we nog kampioen en was de CL al bijna van ons, nu is Marco ineens weer een kutcoach en het elftal kut, blabla.
Thuis winnen we weer van AZ, dus dan trekken we het weer recht. Tot de winterstop gaan we gewoon (op HSV na) alles winnen en we hebben alle perspectief op de titel. Niet wanhopen, doorgaan op de ingeslagen weg.
Eigenlijk niet waar he. Als je had gewonnen vandaag ipv verloren scheelt dat op het eind van de rit gewoon zes punten met AZ.quote:Op maandag 24 november 2008 00:37 schreef MCH het volgende:
De club die tegen de kleintjes de minste punten verliest wordt toch ook gewoon kampioen. Kortom, vandaag mocht er gemorst worden.
Een beetje rellen is leuk. Dat is ook de charme van [VBL].quote:Op zondag 23 november 2008 23:25 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hij onderbouwd vaak zat dingen die hij post. Jij komt hier alleen als Ajax verliest om ramptoerist te spelen.
Leuk dat ik hier ook lekker aandacht aan besteed.
Nou, als AZ zelfs tegen PSV en Ajax weet te winnen... Dat waren voorgaande jaren juist de wedstrijden waar ze weinig punten wisten te pakken.quote:Op maandag 24 november 2008 00:37 schreef MCH het volgende:
De club die tegen de kleintjes de minste punten verliest wordt toch ook gewoon kampioen. Kortom, vandaag mocht er gemorst worden.
quote:Op maandag 24 november 2008 00:28 schreef Silenus het volgende:
Dat hysterische geneuzel van iedereen, zo vermoeiend.
Afgelopen maandag werden we nog kampioen en was de CL al bijna van ons, nu is Marco ineens weer een kutcoach en het elftal kut, blabla.
Thuis winnen we weer van AZ, dus dan trekken we het weer recht. Tot de winterstop gaan we gewoon (op HSV na) alles winnen en we hebben alle perspectief op de titel. Niet wanhopen, doorgaan op de ingeslagen weg.
Zolang de zon maar schijnt zijn we tot alles in staat!quote:Op maandag 24 november 2008 01:22 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Aangezien we thuis gewoon van AZ winnen staan we nu dus virtueel 2 punten voor op ze
Misschien moeten we die 15 miljoen voor berg gaan uitgeven aan daken voor de andere eredivisie clubs?quote:
Zaalvoetbalquote:Op maandag 24 november 2008 01:45 schreef DuvelDuvel het volgende:
Kunnen beter gaan zaalvoetballen. Geen last meer van het weer en de grasmat.
Ik mis de wisselende weersomstandigheden nu ik in de zaal speel, het had allemaal z'n charmes.. voetballen terwijl de mussen van het dak vielen, als het zo hard regende dat de vissen langs zwommen. En als het vroor leek het alsof je op beton speelde.quote:
quote:Op maandag 24 november 2008 01:46 schreef GieJay het volgende:
[..]
Misschien moeten we die 15 miljoen voor berg gaan uitgeven aan daken voor de andere eredivisie clubs?
Dan kunnen we ook eens in Heerenveen winnenquote:Op maandag 24 november 2008 01:46 schreef GieJay het volgende:
[..]
Misschien moeten we die 15 miljoen voor berg gaan uitgeven aan daken voor de andere eredivisie clubs?
AZ staat maar 1 puntje voor op ons net als NAC. AZ heeft wel van PSV en Ajax gewonnen maar ze hebben die ploegen beiden thuis gehad net als Twente. Ze hebben op Heerenveen uitgezonderd nog geen lastige uitwedstrijd gehad. Ik zie nog wel een omslag komen voor AZ vooral aan het eind vh seizoen want dan hebben ze een zwaar programma. Ze moeten nu naar Groningen en over twee weken spelen ze in de kuip. Als AZ echt kampioen wil worden moeten ze die twee wedstrijden winnen.quote:Op maandag 24 november 2008 08:54 schreef HeatWave het volgende:
Sja, gisteren was wel zoals verwacht eigenlijk. AZ is gewoon de betere ploeg op het moment, Ajax speelde niet eens zo slecht de 1e helft. Maar wel verdomde zonde, je had een mooie stap kunnen maken, en nu maakt AZ die.
Wind tegen altijd lastigquote:Vermeer spreekt Enoh vermanend toe
Geschreven op maandag, 24 november om 07:59
Een sterk AZ deed zondag in het eigen DSB-stadion goede zaken door Ajax met 2-0 te verslaan. In een mat duel bleek de ploeg van trainer Louis van Gaal volwassener dan de grote broer uit Amsterdam. In de eerste helft opende Demy de Zeeuw uit een strafschop de score, nadat Eyong Enoh een overtreding had begaan op Maarten Martens. Vlak na rust zette Ari met een mooi hakje de eindstand op het scorebord. Klik hier voor meer informatie! De sterk keepende Kenneth Vermeer spreekt in de maandageditie van De Telegraaf van een terechte, maar onnodige nederlaag en wees met vermanende vinger naar Enoh. "De eerste helft speelden we goed, kon het alle kanten op, maar kwamen we onnodig op achterstand. Bij Eyong moeten bepaalde 'momenten' uit zijn spel. In het strafschopgebied moet je niet zo'n overtreding maken."
Het was het breekpunt, vond de Amsterdammer. "De omstandigheden waren daarna in ons nadeel. Natuurlijk hadden de AZ-spelers ook last van de sneeuw en storm, maar wij hadden de wind tegen en moesten het spel maken. Zeker na de 2-0 konden zij lekker achterover leunen. En wij waren niet meer in staat om kansen te creëren."
De nederlaag ging niet ten koste van het zelfvertrouwen van Jan Vertonghen. "Ajax blijft ook na vandaag titelkandidaat nummer één", zegt de Belg resoluut in de ochtendkrant. "Waarom? Omdat we het beste elftal van Nederland hebben en dit seizoen duels winnend afsluiten, die we voorgaande jaren niet konden winnen. Al stapten we hier vorig jaar wel met drie punten van het veld af. Dat is waar."
"Ik denk dat AZ-Ajax voor rust kwalitatief meer een topper was dan Ajax-PSV. Het grote verschil met vorige week was, dat AZ ook wilde voetballen, waardoor het niveau hoger was." Vertonghen ziet in de Alkmaarders dan ook de grootste concurrent in de strijd om de landstitel. "Ze hebben een fantastisch middenveld en veel voetballend vermogen." Toch mag PSV volgens de Belgisch international niet worden afgeschreven. "Dat elftal heeft weer andere kwaliteiten."
quote:Op maandag 24 november 2008 01:46 schreef GieJay het volgende:
[..]
AZ speelt met een idee. Ajax zonder, of ja: alle-ballen-op-Suarez-en-hopen-dat-er-iets-gebeurd.quote:Op maandag 24 november 2008 09:05 schreef HeatWave het volgende:
Tuurlijk, maar het had zo fijn geweest als we eens een directe aanval af weten te slaan.
Tis allemaal nog heel close, maar AZ speelt stukken beter en verzorgder voetbal dan Ajax.
We hadden wind tegen. We mochten al blij zijn als die bal niet terug waaidequote:Op maandag 24 november 2008 09:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
AZ speelt met een idee. Ajax zonder, of ja: alle-ballen-op-Suarez-en-hopen-dat-er-iets-gebeurd.
En van een Uruguayaan mag je niet verwachten dat hij op een besneeuwd veld weet te voetballen...quote:Op maandag 24 november 2008 09:09 schreef toma het volgende:
[..]
We hadden wind tegen. We mochten al blij zijn als die bal niet terug waaide
Niks. Wanneer Huntelaar vertrekt zou ik geen vervanger aantrekken. Met Cvitanich en Suarez hebben we 2 spelers die goed uit de voeten kunnen in de spits. Met Bodul en Castillion hebben we voor de toekomst ook nog wel wat achter de hand. Ik zou de prioriteit leggen op een solide verdediging.quote:Op maandag 24 november 2008 09:20 schreef Scorpie het volgende:
Owja, en wat de fuck moeten we met Berg eigenlijk?
Dat weet hélémaal niemand. En terecht. Zou weer zo'n aankoop zonder enige visie zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 09:20 schreef Scorpie het volgende:
Owja, en wat de fuck moeten we met Berg eigenlijk?
Ik vond dat we vorige week anders geweldig speelden, er zat toen genoeg voetbal in de ploeg om PSV klein te krijgen. Ergens hebben ze wel gelijk dat de omstandigheden het gisteren alleen maar lastiger maakten. Marco had gister met 3 controlerende middenvelders moeten spelen want vanwege de omstandigheden weet je dat de voorhoede moeilijk te bereiken is en dat je snel de grip op de wedstrijd verliest. Het middenveld had moeten bestaan uit Enoh, Gabri, Lindgren én Emanuelson. Met Suarez en Sulejmani voorin moet dan voldoende snelheid en kwaliteit liggen om een doelpuntje mee te pikken.quote:Op maandag 24 november 2008 09:23 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, ik blijf erbij dat MvB me totaal nog niet overtuigd heeft idd. Er zit nog steeds maar weinig voetbal in dit Ajax, en ook met blessures zou dat toch moeten kunnen.
De resultaten zijn dan ook hooguit matig te noemen. Ik hoop echt dat het beter gaat snel anders zie ik dit het jaar van AZ worden...
Was het spel echt zo goed, of waren de individuele voetballers erg goed? Juist door deze afhankelijk van de nukken van Suarez, Urby of Sulejmani is het zo álles of niets bij Ajax. Met een goede lijn en een duidelijke spelopvatting kun je de pieken afvlakken en mindere wedstrijden winnen...quote:Op maandag 24 november 2008 09:29 schreef toma het volgende:
[..]
Ik vond dat we vorige week anders geweldig speelden, er zat toen genoeg voetbal in de ploeg om PSV klein te krijgen.
Dat is natuurlijk lastig te zeggen. De oorzaak van goed spel kan zijn dat je over veel individuele kwaliteiten beschikt. Maar ik vond dat we tegen PSV gewoon goed speelden behalve het eerste kwartier na rust. Het probleem is denk ik dat sommige voetballers vele malen slechter presteren in een uitwedstrijd dan thuis. Als je niet constant kunt presteren kun je ook geen kampioen worden.quote:Op maandag 24 november 2008 09:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Was het spel echt zo goed, of waren de individuele voetballers erg goed? Juist door deze afhankelijk van de nukken van Suarez, Urby of Sulejmani is het zo álles of niets bij Ajax. Met een goede lijn en een duidelijke spelopvatting kun je de pieken afvlakken en mindere wedstrijden winnen...
Indeed.quote:Op maandag 24 november 2008 09:05 schreef HeatWave het volgende:
Tuurlijk, maar het had zo fijn geweest als we eens een directe aanval af weten te slaan.
Tis allemaal nog heel close, maar AZ speelt stukken beter en verzorgder voetbal dan Ajax.
Ik snap qua dat he-le-maal niet waarom Ajax op de arrogantie van Van Basten heeft vertrouwd in plaats van op de ervaring van Cruijff. Van Basten heeft nog niks, maar dan ook helemaal niks bewezen. Met Cruijff als man die op hoger niveau de raad had mogen geven had het om het even geweest welke trainer er zat. Nu moet Van Basten de zaak redden en dat zie ik toch niet helemaal gebeuren.quote:Op maandag 24 november 2008 09:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
En van een Uruguayaan mag je niet verwachten dat hij op een besneeuwd veld weet te voetballen...
Maar zonder dollen: dat wordt echt wel een langetermijnprobleem van Ajax hoor: totaal geen systeem, idee en wat dan ook, behalve hopen op individuele bevliegingen. Daarmee word je geen kampioen. De selectie is nu weer aardig compleet, Marco moet nu eens bewijzen dat hij een trainer is en voetbal in het elftal krijgen. En dan niet voetbal in de zin van leuke truukjes, maar écht voetbal zoals AZ dat kan spelen. Maar ook Feyenoord, Groningen en Twente beheersen het beter dan Ajax...
Precies, er wordt verkeerd om geredeneerd. (lijkt het althans) JAA, dat is een goede voetballer, die moeten we hebben en vervolgens kijken of er ergens een plekje vrij gemaakt kan worden in de selectie. Men moet eens kijken waar de zwaktes liggen in de selectie en gericht gaan zoeken naar de juiste voetballer (zowel mens als speler) voor de juiste positie.quote:Op maandag 24 november 2008 09:56 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik snap qua dat he-le-maal niet waarom Ajax op de arrogantie van Van Basten heeft vertrouwd in plaats van op de ervaring van Cruijff. Van Basten heeft nog niks, maar dan ook helemaal niks bewezen. Met Cruijff als man die op hoger niveau de raad had mogen geven had het om het even geweest welke trainer er zat. Nu moet Van Basten de zaak redden en dat zie ik toch niet helemaal gebeuren.
Ik snap sowieso niks van het "we kopen alle spelers die excelleren bij een provincieclub"-aankoopbeleid van Ajax. SPelers die op de uiterste toppen van hun kunnen spelen en formidabel voetballen passen vaak helemaal niet in het systeem van Ajax. Dan ga je Berg kopen... ja die is heel goed hoor, maar het zal lang niet het eerste voorbeeld zijn op dat gebied.
Ik heb nog wel even geduld hoor. Ik ben niet zo'n opportunist die de ene week kampioenschappen en de andere verdoemenis en degradatie predikt, maar geruchten over aankoop van Berg stemmen mij niet vrolijk en laten niet zien dat er iets anders te gebeuren staat.quote:Op maandag 24 november 2008 10:12 schreef DJ_Ryow het volgende:
Marco is nog maar net begonnen en heeft veel blessure pech gehad, dus ik snap de kritiek op hem niet. hij heeft de grootste macht binnen de club en we zullen hem de tijd moeten geven om iets neer te zetten en zichzelf te ontwikkelen als trainer. als het over 4 jaar onder Marco nog steeds niet in orde is dan is de club echt ziek en komt het nooit meer goed denk ik. daarom vind ik het ook prima dat het roer om gegaan is door Marco alle ruimte en macht te geven.. alles of niks.
Ik doelde meer op dat Marco in het algemeen nog niet veel heeft laten zien. Hoewel bondscoach natuurlijk wel goed voor je CV is. Ik weet het nog niet. Ik denk dat ter vergelijking PSV het met Huub Stevens ondanks de problemen het op de langere termijn toch wat beter geregeld heeft.quote:Op maandag 24 november 2008 10:12 schreef DJ_Ryow het volgende:
Marco is nog maar net begonnen en heeft veel blessure pech gehad, dus ik snap de kritiek op hem niet. hij heeft de grootste macht binnen de club en we zullen hem de tijd moeten geven om iets neer te zetten en zichzelf te ontwikkelen als trainer. als het over 4 jaar onder Marco nog steeds niet in orde is dan is de club echt ziek en komt het nooit meer goed denk ik. daarom vind ik het ook prima dat het roer om gegaan is door Marco alle ruimte en macht te geven.. alles of niks.
zo'n speler als Berg (of Suarez, Sulejmani) halen is bij voorbaat niet verkeerd. alleen bij Ajax was het voorheen altijd van: nu hebben we die speler en komt het allemaal goed! ooo kijk die namen in de voorhoede.. dat wordt smullen!quote:Op maandag 24 november 2008 10:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies, er wordt verkeerd om geredeneerd. (lijkt het althans) JAA, dat is een goede voetballer, die moeten we hebben en vervolgens kijken of er ergens een plekje vrij gemaakt kan worden in de selectie. Men moet eens kijken waar de zwaktes liggen in de selectie en gericht gaan zoeken naar de juiste voetballer (zowel mens als speler) voor de juiste positie.
Maar misschien zit ik er ook wel compleet naast. Ze zullen toch niet gek zijn in de Technische Staf. Als ik zoiets kan bedenken, moeten zij dat toch ook kunnen?
Vergeet niet dat hij praktisch vanaf het begin veel nieuwe aankopen geblesseerd had he. Bovendien is de nivellering in de Eredivisie nou eenmaal een feit. Dus ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed komt met Ajax en dat weer een keer kampioen worden binnen nu en afzienbare tijdquote:Op maandag 24 november 2008 10:22 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik doelde meer op dat Marco in het algemeen nog niet veel heeft laten zien. Hoewel bondscoach natuurlijk wel goed voor je CV is. Ik weet het nog niet. Ik denk dat ter vergelijking PSV het met Huub Stevens ondanks de problemen het op de langere termijn toch wat beter geregeld heeft.
Maar inderdaad. Ik vind ook dat je een trainer jaren achter elkaar de gelegenheid moet geven om te laten zien wat hij kan. Misschien dat Marco wel de juiste man op de juiste plaats gaat blijken te zijn
Anderzijds is de buitenlandse concurrentie nu natuurlijk groter dan ooit. Als een speler al enigszins verschil kan maken dan is ie al gespot door een Engelse, Spaanse of Italiaanse club.quote:Op maandag 24 november 2008 10:25 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
zo'n speler als Berg (of Suarez, Sulejmani) halen is bij voorbaat niet verkeerd. alleen bij Ajax was het voorheen altijd van: nu hebben we die speler en komt het allemaal goed! ooo kijk die namen in de voorhoede.. dat wordt smullen!![]()
andere linies worden verwaarloosd. wanneer worden er spelers van dat kaliber gehaald voor het middenveld en de verdediging? Bruno Silva en Lindgren leuk en aardig, maar de spelers die echt het verschil maken?
Wat een lieve post.quote:Op maandag 24 november 2008 10:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind het wel een slimme zet om van AZ te verliezen. Laat de Alkmaarders maar lekker winterkampioen worden en de aandacht op hen richten. Je leest vandaag al die verhalen al in de krant - dat ze op weg zijn naar de titel en zo. Terwijl ze een paar weken geleden nog redelijk dramatisch speelden tegen Vitesse. Het gaat er om wie er in mei bovenaan staat.
Hopelijk jullie niet, dat zeg ik er eerlijk bij. Maar ik zou hier niet zou rouwig om zijn. Volgens mij is dit Ajax niet geschikt om dominant te zijn en kan het een enorme druk niet aan. Dus kan je beter nog iets meer in de luwte spelen nu en zorgen dat je in het voorjaar wel van AZ wint en dan doorstoomt.
Berg nu halen is bij wel bij voorbaat verkeerd. Cvitanich is in de zomer gehaald. Dus óf die aankoop was verkeerd, óf Berg is weer zo'n "hij is goed, dus moeten we hem maar kopen, ondanks dat we geen idee hebben wat we er mee aanmoeten"-aankoop.quote:Op maandag 24 november 2008 10:25 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
zo'n speler als Berg (of Suarez, Sulejmani) halen is bij voorbaat niet verkeerd. alleen bij Ajax was het voorheen altijd van: nu hebben we die speler en komt het allemaal goed! ooo kijk die namen in de voorhoede.. dat wordt smullen!![]()
andere linies worden verwaarloosd. wanneer worden er spelers van dat kaliber gehaald voor het middenveld en de verdediging? Bruno Silva en Lindgren leuk en aardig, maar de spelers die echt het verschil maken?
Ik val ook best mee maar het was meer relativerend bedoeld. Het is zo ontzettend veel jantje lacht en jantje huilt bij alle ploegen. Na de westrijd tegen Ajax schoten bij ons superlatieven te kort en nu zijn we ineens het lachertje van de eredivisie. Beide is nogal onzinnig, lijkt me.quote:
Uiteindelijk zal er toch een ploeg kampioen moeten worden en dat zal een wisselvallige ploeg zijn want dat zijn alle ploegen. NAC is eigenlijk nog het meest stabiel maar gaan die dat volhouden? Wat dat betreft kan je nu nog niks aansluiten, zelfs niet dat Feyenoord kampioen wordt en dat bedoel ik nog schertsend ookquote:Ben het ook wel met je eens, nu hoeven we nog niet bovenaan te staan, maar denk ook niet dat we dat aan het eind van de rit staan. Niet als het zo doorgaat, die wisselvalligheid.
quote:Sulejmani: "Samenwerking met Suarez wordt steeds beter"
Miralem Sulejmani stond dit seizoen voor de tweede keer van dit seizoen in de basisopstelling en voor de tweede keer verloor hij. Ondanks dat Ajax niet won van AZ, was de Serviër tevreden over de samenwerking met zijn maatje Luis Suarez.
"Onze samenwerking was goed, al heb ik zelf nog wat meer wedstrijden nodig om helemaal in vorm te komen. Luis en ik voelen elkaar goed aan. Suarez kan de beste speler van de wereld worden. Met hem is het prettig samenwerken", vertelde de jonge spits op het digitale huis van de Amsterdammers.
De grillige spits had ook nog wel wat te melden over de wedstrijd. "Het was vandaag een moeilijke wedstrijd. Vooral de omstandigheden maakten het vandaag allesbehalve makkelijk. We kregen weinig kansen, maar dat was wel een van dé momenten. Jammer dat het op zo'n belangrijk moment net niet lukt. Wanneer ik besefte dat een goed resultaat er eigenlijk niet meer inzat? Eigenlijk direct na de tweede treffer."
Viel reuze mee hoor, als die wedstrijd gewoon 2-4 is ofzo heet Vitesse niks te zeggen.quote:Op maandag 24 november 2008 10:39 schreef SCH het volgende:
Terwijl ze een paar weken geleden nog redelijk dramatisch speelden tegen Vitesse.
4-2 ook niet.quote:Op maandag 24 november 2008 11:28 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Viel reuze mee hoor, als die wedstrijd gewoon 2-4 is ofzo heet Vitesse niks te zeggen.
quote:Op maandag 24 november 2008 11:58 schreef ASroma het volgende:
sno is wel zwaar bruikbaar als pinchhitter, wat een uitkomst
Hmm. Niet helemaal eens. Ik denk dat er wel iemand op het middenveld moet lopen die de bal vast kan houden en de beslissende pass kan geven. Gabri en Enoh zijn toch meer stofzuigers en om er daar nu twee van op het middenveld te zetten gaat me te ver. Ik denk ook dat het aan de rest van het elftal ligt, of nog sterker: aan het ontbreken van Huntelaar. Hij lijdt inderdaad veel knullig balverlies, maar om nu te zeggen dat er voorin zoveel mogelijkheden zijn om wat creatiefs op te zetten... Lindgren heeft vorig seizoen mijns inziens bewezen dat hij prima één van de verdedigende middenvelders kan zijn. Dat is hij echt niet zomaar verleerd....quote:Op maandag 24 november 2008 13:07 schreef koningdavid het volgende:
Ik verbaas me echt over de schijnbare onaantastbaarheid van Lindgren en zijn aanvoerderschap. Ik vind hem al heel het seizoen tegenvallen.
Nah.. 8 jaar op veld gevoetbald en toen direct de overstap gemaakt naar de zaal en dat beviel me toch wel heel goed, grootste pluspunt is natuurlijk dat het nu veel meer op techniek aan komt. (en wedstrijden worden bijna nooit meer afgelast)quote:Op maandag 24 november 2008 02:34 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ik mis de wisselende weersomstandigheden nu ik in de zaal speel, het had allemaal z'n charmes.. voetballen terwijl de mussen van het dak vielen, als het zo hard regende dat de vissen langs zwommen. En als het vroor leek het alsof je op beton speelde.
En altijd korte mouwen, op z'n HeitingaNamen ze alleen shirts met lange mouwen mee dan stroopte ik ze op.
Dat was bikkelen in je korte broekje, korte shirt.quote:Op maandag 24 november 2008 13:44 schreef GieJay het volgende:
[..]
Nah.. 8 jaar op veld gevoetbald en toen direct de overstap gemaakt naar de zaal en dat beviel me toch wel heel goed, grootste pluspunt is natuurlijk dat het nu veel meer op techniek aan komt. (en wedstrijden worden bijna nooit meer afgelast)Maar toch he, 9 uur 's morgens (de e'tjes voetballen inderdaad zo vroeg
) rond het vriespunt een wedstrijd voetballen.. Dat waren nog is tijden
Klopt inderdaad, die jongen heeft totaal geen toevoeging, veel te statisch en totaal misbaar!quote:Op maandag 24 november 2008 13:07 schreef koningdavid het volgende:
Ik verbaas me echt over de schijnbare onaantastbaarheid van Lindgren en zijn aanvoerderschap. Ik vind hem al heel het seizoen tegenvallen.
Mooi.quote:Huntelaar zet nieuwe stap in herstel
Amsterdam, 24 nov 2008
Luttele dagen na zijn terugkeer op het trainingsveld, had Klaas Jan Huntelaar maandag eindelijk weer contact met de bal. ,,Het gaat de goede kant op’’, stelde een letterlijk en figuurlijk goedgemutste Huntelaar na de ochtendsessie.
Twee dagen voor het uitduel tegen AZ was de rentree van Huntelaar op het trainingsveld groot nieuws voor alle Ajax-volgers. Vrijdag beperkten de ‘veldwerkzaamheden’ van de Ajacied zich nog tot loopoefeningen.
De spits, die twee weken terug in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam zijn enkelband afscheurde, lijkt sneller te herstellen dan verwacht. Deze maandag was daar alweer het eerste balcontact. ,,Ik kan nog niet alles, maar het gaat langzaam aan wel steeds iets beter’’, temperde Huntelaar al te groot optimisme over het snelle herstel van zijn linkerenkel. ,,Het is na deze training weer de vraag hoe de enkel hierop reageert. Hij is natuurlijk nog niet helemaal top.’’
Fysiotherapeut Frank van Deursen begeleidde de topschutter tijdens zijn revalidatietraining op het oefenveld. De fysio stelde de speler fysiek en conditioneel aardig en langdurig op de proef. Gewapend met een stopwatch en hartslagmeter hield Huntelaar ook zelf zijn vorderingen in de gaten. ,,Ik richt me niet op een bepaalde wedstrijd of op een bepaalde datum waarop ik weer wedstrijdfit wil zijn’’, vertelde Huntelaar aan de rand van het trainingsveld. ,,De enkelband is wel afgescheurd geweest. Zoiets kost gewoon tijd om goed te herstellen. Natuurlijk keer ik het liefst zo snel mogelijk terug. Maar dat alles goed geneest, is het belangrijkste. Ik richt me voorlopig puur op een goed en zo optimaal mogelijk herstel.’’
Na ruim drie kwartier hardlopen, dribbelen en de spieren rekken en strekken onder winterse omstandigheden, was het eerste balcontact daar. De eerste adidasballen werden nog wat voorzichtig beroerd. Al snel werden krachtiger schoten gelost. Soms richting de Ajax-fysio, maar uiteindelijk toch losjes en vrijuit naar het doel. Een enkele bal verdween over het doel, sommige inzetten belandden keurig in de kruising. ,,De enkel is nu ingetapet. Dus het voelt iets zwaarder en daardoor minder vrij aan. Schieten is daarom nog iets lastiger.’’
Huntelaar werd kort gezelschap gehouden door zijn fitte selectiegenoten. Bijna alle Ajacieden die zondag in actie kwamen in Alkmaar werkten een korte uitlooptraining af. De doelmannen Dennis Gentenaar en Kenneth Vermeer waren, net als Huntelaar, langer aan het werk te zien. Keeperstrainer Carlo l’Ami stelde de doelmannen in uiteenlopende oefenvormen flink op de proef. Na ruim anderhalf uur trainen hielden ook de keepers en hun trainer het voor gezien.
quote:Vermeer: "Onnodige overtredingen van Enoh moeten eruit"
Zondagmiddag verloor Ajax van met 2-0 van AZ uit Alkmaar. In het DSB Stadion zorgde Demy de Zeeuw met een penalty voor de 1-0, die penalty werd veroorzaakt door Maarten Martens die bij een onnodige overtreding van Eyong Enoh ging liggen. Kenneth Vermeer vertelt in De Telegraaf het een en ander over de jonge middenvelder.
"De eerste helft speelden we goed, kon het alle kanten op, maar kwamen we onnodig op achterstand. Bij Eyong moeten bepaalde 'momenten' uit zijn spel. In het strafschopgebied moet je niet zo'n overtreding maken. De omstandigheden waren daarna in ons nadeel."
"Natuurlijk hadden de AZ-spelers ook last van de sneeuw en storm, maar wij hadden de wind tegen en moesten het spel maken. Zeker na de 2-0 konden zij lekker achterover leunen. En wij waren niet meer in staat om kansen te creëren", aldus de sterk keepende Vermeer.
Cvitanich en Aissati moeten eerst nog ritme opdoen in Jong Ajax en optrainen, dus dat duurt nog wel ff.quote:Op maandag 24 november 2008 15:23 schreef versteegrob het volgende:
Aisatti en Dario trainen toch al mee, kunnen we dan deze week van hun genieten? Misschien inval beurt voor zondag? En wat zijn de verwachtingen voor donderdag?
quote:Op maandag 24 november 2008 13:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoolie, nog sinterklaasjes achterna gezeten dit jaar?
Je bent wel lekker aan het " ik zei het toch'en" hoor. Ik vind Enoh nog steeds een heerlijke speler om naar te kijken. Ook tegenAZ lekkerfel en goed aan het vegen op het middenveld. Ja, er zitten nog wat jeugdige domheden in, maar daar kijk ik 10 keer liever naar dan iemand die zonder enige durf constant tikkies naar achteren geeft.quote:Op maandag 24 november 2008 13:57 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, Enoh, ik riep nog dat die eerst maar eens langer dan 3 potjes redelijk moet voetballen, maar dat was gelul, want je "kon de klasse er meteen vanaf zien" oid![]()
Hij speelde niet waardeloos maar zo geweldig was het allemaal niet, en die penalty was niet slim, te makkelijk gegeven, maar dat zou je moeten weten als speler.
laat hem maar eens 3 potjes waardeloos spelenquote:Op maandag 24 november 2008 13:57 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, Enoh, ik riep nog dat die eerst maar eens langer dan 3 potjes redelijk moet voetballen, maar dat was gelul, want je "kon de klasse er meteen vanaf zien" oid![]()
Hij speelde niet waardeloos maar zo geweldig was het allemaal niet, en die penalty was niet slim, te makkelijk gegeven, maar dat zou je moeten weten als speler.
0, De Jong is ook niet echt creatiefquote:Op maandag 24 november 2008 15:51 schreef RedGuy het volgende:
Hoeveel creatieve middenvelders heeft Ajax eigenlijk naast Aisatti?
De Jong in vorm is gewoon een goede creative middenvelder alleen heeft hij momenteel een vorm dipjequote:Op maandag 24 november 2008 15:51 schreef RedGuy het volgende:
Ik vraag me toch af waar Vertonghen blijft volhouden dat Ajax het beste team van Nederland heeft.
De aanval is (mits allemaal fit) geweldig maar de verdediging en vooral het middenveld vind ik toch te matig.
Hoeveel creatieve middenvelders heeft Ajax eigenlijk naast Aisatti?
quote:Italiaan fluit duel tussen HSV en Ajax
Paolo Tagliavento is aangesteld als scheidsrechter bij de UEFA Cup-ontmoeting tussen Hamburger SV en Ajax. De Italiaan floot nog niet eerder een wedstrijd van de Amsterdamse club.
Massimilano Grilli en Michele Giordano zijn donderdag de assistenen. Paolo Silvio Mazzoleni is aangesteld als de vierde official.
Twee seizoenen geleden floot er voor het laatst een Italiaan een wedstrijd van Ajax. Toen leidde Paolo Bertini het UEFA Cup-duel met Espanyol.
quote:Emanuelson: "Het is nog lang niet gespeeld"
In de topper van vorige week tegen PSV speelde Urby Emanuelson geweldig. Met Ajax rolde hij de regerend landskampioen op. Van die zege was tegen AZ echter niets meer te merken. Kansloos verloor Ajax, en dat is zuur volgens de linkspoot.
Aan het begin van de twaalfde competitieronde stond Ajax aan kop van de ranglijst. Door de nederlaag tegen AZ zakte de Amsterdammers terug naar plaats drie, terwijl de club volgens Emanuelson juist ruimer op kop had moeten staan. "We hadden hier een goede slag kunnen slaan. Maar het zat er helaas niet in. Het is natuurlijk nog lang niet gespeeld, maar achteraf kunnen dit wel eens hele dure punten zijn die we hier hebben verloren."
Tot aan de 1-0 vond Emanuelson dat het duel gelijk opging. Na rust was het door het slechte weer helemaal gedaan met het verzet van de recordkampioen van Nederland. "We kwamen ongelukkig op achterstand door een strafschop. Tot die tijd was het duel in evenwicht. Na rust kregen we met wind en sneeuw tegen geen kansen meer", aldus Emanuelson tegenover het gratis dagblad Spits.
Luinge leek het wel op Enoh gemunt te hebben. Die jongen speelt fel, maar zeker niet gemeen. Hij liet vergelijkbare of zwaardere 'overtredingen' van AZ-spelers wél gewoon doorgaan.quote:Op maandag 24 november 2008 15:44 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Je bent wel lekker aan het " ik zei het toch'en" hoor. Ik vind Enoh nog steeds een heerlijke speler om naar te kijken. Ook tegenAZ lekkerfel en goed aan het vegen op het middenveld. Ja, er zitten nog wat jeugdige domheden in, maar daar kijk ik 10 keer liever naar dan iemand die zonder enige durf constant tikkies naar achteren geeft.
Als Luinge fluit zoals het spelletje bedoeld is, als een mannensport, wordt voor 3 van de 4 "overtredingen" van Enoh niet gefloten.
Oftewel, lekker makkelijk om nu te zeggen dat je gelijk had over Enoh
Zo bedoelde ik het ook weer niet hoorquote:Op maandag 24 november 2008 15:44 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Je bent wel lekker aan het " ik zei het toch'en" hoor. Ik vind Enoh nog steeds een heerlijke speler om naar te kijken. Ook tegenAZ lekkerfel en goed aan het vegen op het middenveld. Ja, er zitten nog wat jeugdige domheden in, maar daar kijk ik 10 keer liever naar dan iemand die zonder enige durf constant tikkies naar achteren geeft.
Als Luinge fluit zoals het spelletje bedoeld is, als een mannensport, wordt voor 3 van de 4 "overtredingen" van Enoh niet gefloten.
Oftewel, lekker makkelijk om nu te zeggen dat je gelijk had over Enoh
Leuke brief?quote:Op maandag 24 november 2008 16:43 schreef Aanvoerder het volgende:
Nog een mailtje gestuurd naar Supp. Zaken of ze die brief van HSV ff op de mail konden zetten zodat ik de info kon lezen. Thumbs up voor SZ!Ze meldden er ook nog bij dat ik een kaart had, ook al vroeg ik daar niet om.
Er mag gerookt worden in het stadion. Hosanna! Voor de rest echt:quote:
Sinds wanneer rook jij?quote:Op maandag 24 november 2008 16:47 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Er mag gerookt worden in het stadion. Hosanna! Voor de rest echt:
Sinds niet.quote:
Luinge floot prima.quote:Op maandag 24 november 2008 16:33 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Luinge leek het wel op Enoh gemunt te hebben. Die jongen speelt fel, maar zeker niet gemeen. Hij liet vergelijkbare of zwaardere 'overtredingen' van AZ-spelers wél gewoon doorgaan.
Nou ja echt goed was het niet, maar vergeleken met wat we gewend zijn was het prima ja. Hij maakte in ieder geval geen kritieke fouten die de wedstrijd beslisten ofzo.quote:Op maandag 24 november 2008 17:04 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Luinge floot prima.
Verder goed nieuws van Huntelaar
Inderdaad. We hebben ook verdiend verloren, dus we moeten niet gaan janken. Slikken en weer op naar de volgende wedstrijd. Dit was wel zo'n beetje de meest lastige uitwedstrijd, dus hebben dat ook weer gehad.quote:
Dat niet nee, maar ik vond dat 'ie Enoh onevenredig hard aanpakte.quote:Op maandag 24 november 2008 17:09 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Nou ja echt goed was het niet, maar vergeleken met wat we gewend zijn was het prima ja. Hij maakte in ieder geval geen kritieke fouten die de wedstrijd beslisten ofzo.
Ik vond dat ie te lang wachtte met kaartenm nu kon het aantal overtredingen oplopen, en op het laatst was alles bijna meteen geel. Doe het in het begin en je ken het met 2 kaarten af de hele pot.quote:Op maandag 24 november 2008 17:32 schreef _Mike_ het volgende:
Hij had wat meer kaarten uit mogen delen, maar dat is dan ook het enige wat er op aan te merken viel.
Met zulke weersomstandigheden hoor je er als scheidsrechter ook veel korter op te zitten.quote:Op maandag 24 november 2008 18:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond dat ie te lang wachtte met kaartenm nu kon het aantal overtredingen oplopen, en op het laatst was alles bijna meteen geel. Doe het in het begin en je ken het met 2 kaarten af de hele pot.
Luinge deed het prima. Die kaarten hadden vooral met de omstandigheden te maken. De grens werd door Luinge steeds een stukje lager gelegd omdat de omstandigheden ook steeds slechter werden. Kon Luinge niet veel aan doen, de spelers ook niet. Korthouden is dan de enige juiste optie en dat is precies wat hij deed.quote:Op maandag 24 november 2008 18:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond dat ie te lang wachtte met kaartenm nu kon het aantal overtredingen oplopen, en op het laatst was alles bijna meteen geel. Doe het in het begin en je ken het met 2 kaarten af de hele pot.
Juist, bedankt voor het uitleggen. Scheelt mij weer typen. Belachelijk dat het hier over de scheidsrechter gaat, terwijl we het beter over het waardeloze spel van Vertonghen, Enoh, Van der Wiel, Vermaelen, Oleguer, Lindgren en Kennedy kunnen hebben.quote:Op maandag 24 november 2008 19:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Luinge deed het prima. Die kaarten hadden vooral met de omstandigheden te maken. De grens werd door Luinge steeds een stukje lager gelegd omdat de omstandigheden ook steeds slechter werden. Kon Luinge niet veel aan doen, de spelers ook niet. Korthouden is dan de enige juiste optie en dat is precies wat hij deed.
Respect!quote:Familie Wolfs: 'Jullie zijn fantastische mensen!'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 24-11-08 11:50 - Gepost door: Boudy - Aantal keer bekeken: 1290 - Aantal reacties: 5
Beste Supporters,
Langs deze weg willen wij iedereen, en met name de F-Side, Vak 410 en de AFCA Supporters Club, bedanken voor de enorme steun. Wat jullie in de laatste week hebben laten zien was onbeschrijfelijk. Vanaf het moment dat het overlijden van Sjaak bekend werd, stond het op alle Ajax-sites, condoleanceregisters, afgelopen zondag in de Arena tegen PSV, afgelopen Donderdag bij de begrafenis........het is om stil van te worden. Er waren meerder sprekers tijdens de begrafenis, maar ik wil er toch één bij naam noemen, Joark. Je heb mooi gesproken, uit het hart, namens alle supporters, indrukwekkend. Erg mooi.
Het is een mooi afscheid geworden, een mooie herinnering, van een mooie kerel.
Om in de woorden van Sjakie te blijven;
'Jullie zijn fantastische mensen!'
Namens de familie,
Peter Wolfs,
quote:Op maandag 24 november 2008 19:07 schreef kevin6188 het volgende:
Leonardo.
In Sportweek:
,,Het sneeuwde hard en het was ontzettend koud, brrr."
(...)
Je droeg handschoenen en korte mouwen. Aparte combinatie.
Leo: ,,Nee, nee, die handschoenen heb ik snel weggegooid. Ze waren nat."
En die korte mouwen?
Leo: ,,Foutje. Ik dacht dat ik lange mouwen had aangetrokken. Pas op de bank ontdekte ik dat ik korte mouwen aan had. Ik dacht: oh kut."
(...)
,,Kut, dit weer is vreselijk. Ik drink iedere avond warme melk."
quote:Op maandag 24 november 2008 19:07 schreef kevin6188 het volgende:
Leonardo.
In Sportweek:
,,Het sneeuwde hard en het was ontzettend koud, brrr."
(...)
Je droeg handschoenen en korte mouwen. Aparte combinatie.
Leo: ,,Nee, nee, die handschoenen heb ik snel weggegooid. Ze waren nat."
En die korte mouwen?
Leo: ,,Foutje. Ik dacht dat ik lange mouwen had aangetrokken. Pas op de bank ontdekte ik dat ik korte mouwen aan had. Ik dacht: oh kut."
(...)
,,Kut, dit weer is vreselijk. Ik drink iedere avond warme melk."
Sinds vandaag pas ;') mede door het feit dat ik geen aandacht aan zulke idioten besteed.quote:Op maandag 24 november 2008 20:47 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Je kent Haagse Sjonnie toch wel?
Den Ouden, douchen met je bloedkop!
2007 belde, ze willen hun youtube-filmpje terug.quote:Op maandag 24 november 2008 20:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Kijk deze droeftoeter eens:
Verboden voor Ajaxieden ;').
Nu snij je jezelf lelijk in de vingers met die uitspraak.quote:Op maandag 24 november 2008 20:51 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Sinds vandaag pas ;') mede door het feit dat ik geen aandacht aan zulke idioten besteed.
Ja trieste mensen dat soort figurenquote:Op maandag 24 november 2008 20:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Kijk deze droeftoeter eens:
Verboden voor Ajaxieden ;').
Totaal nietquote:Op maandag 24 november 2008 20:59 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nu snij je jezelf lelijk in de vingers met die uitspraak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
Siem de Jong inbrengen zou lastig gaan als hij niet in de selectie zit.quote:Op maandag 24 november 2008 21:53 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat van Basten debet is aan de nederlaag. Heb met afschuw gekeken naar de matte vertoning. Lindgren liep erbij alsof die ieder moment moest bevallen. Gabri moet voortaan gewoon in de basis en een beetje mannelijkheid in de duels is niet verkeerd. Je verliest omdat je af wordt getroefd op hardheid en op handelingssnelheid. Van basten had Gabri er eerder in moeten brengen voor Lingren en desnoods ook Siem de jong voor Bakircogulu . Die gast raakte gisteren ouderwets geen ene drol. En hij was niet de enige.
Zooitje aan B-spelers.. so what's next?quote:Op maandag 24 november 2008 22:06 schreef Chadi het volgende:
Dan zorg je ervoor dat ie erbij zit. ik bdoel wat heb je op de bank zitten als hij er niet zit?
quote:Op maandag 24 november 2008 22:03 schreef Noshiba het volgende:
Ben benieuwd wat van basten van plan is tegen hsv
Nu jullie het toch over ado/sjonnie hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die gasten hebben nog best goede humor.
Ik. 250 euro mag je hem hebben.quote:Op maandag 24 november 2008 22:18 schreef ericajax het volgende:
Iemand toevallig nog een kaartje voor HSV-uit over
2005 eerderquote:Op maandag 24 november 2008 20:53 schreef Putdeksels het volgende:
2007 belde, ze willen hun youtube-filmpje terug.
quote:Op maandag 24 november 2008 22:03 schreef Noshiba het volgende:
Ben benieuwd wat van basten van plan is tegen hsv
Nu jullie het toch over ado/sjonnie hebbenDeze is zeker van dezelfde makerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die gast had vast geen voldoende voor Engels
Jawel, je keek.
Die zal Hofpleinfontein wel gemaakt hebben.quote:Op maandag 24 november 2008 22:23 schreef jna het volgende:
[..]
Deze is zeker van dezelfde maker![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 november 2008 22:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Die zal Hofpleinfontijn wel gemaakt hebben.
[..]
Fontijnquote:Op maandag 24 november 2008 22:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 24 november 2008 22:36 schreef Aanvoerder het volgende:
Raken we niet een beetje offtopic met al die Haagse Sjonnies en Rotterdamse spellingkampers?
Is vast spuit 14 ofzoquote:Hedwiges Maduro heeft het niet meer naar zijn zin in de sinaasappelstad Valencia. De middenvelder komt nauwelijks nog voor in de plannen van coach Unai Emery. Maduro die halverwege vorig seizoen werd gehaald door Ronald Koeman, kan niet rekenen op een basisplaats bij Los Ché.
Maduro hoopt dat hij dit jaar nog speelminuten krijgt bij de huidige nummer vier van de Primera Division. 'Tegen Sevilla mocht ik de laatste tien minuten meedoen en dat waren mijn eerste speelminuten in de competitie. Ik heb mijn best gedaan al kan ik in tien minuten niet laten zien waartoe ik in staat ben', aldus de middenvelder in de Spaanse sportkrant AS.
Maduro weet ook dat hij niet de minste spelers voor zich heeft op de middenveldpositie. 'Dat klopt inderdaad. David Albelda en Carlos Marchena spelen ook centraal op het middenveld en krijgen op dit moment meer vertrouwen van de coach. Ik zal rustig afwachten tot de kerst en wil dan mijn conclusie trekken. Ik concentreer mij volledig op Valencia nu maar als ik niet vaker aan voetballen toe kom dan ga ik verder kijken', aldus het jeugdexponent van Ajax.
Whehe, ik ging er vanuit dat je het met opzet zo gespeld hadquote:
quote:
Die is ook lekker afgezaktquote:Boukhari op zoek naar club
Nourdin Boukhari is teruggekeerd naar Nederland. Zijn zaakwaarnemer Sören Lerby heeft met het bestuur van de Saudische club Al-Ittihad overeenstemming bereikt over de ontbinding van het contract van de 28-jarige oud-Spartaan.
Boukhari kan transfervrij op zoek naar een nieuwe club in binnen- of buitenland.
quote:Op maandag 24 november 2008 22:53 schreef versteegrob het volgende:
Wie heeft de zin in donderdag? Heb er echt geen vertrouwen in na AZ
En dan te bedenken dat hij bij kon tekenen bij ons.quote:Op maandag 24 november 2008 22:55 schreef Riro het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En niet zo'n beetje ook.
Hopen op een puntje, maar het verbaast me niks als dat niet lukt.
En in de categorie oud-spelers:
[..]
Die is ook lekker afgezakt
[..]
Die zal Hofpleinfontein wel gemaakt hebben.
quote:Op maandag 24 november 2008 22:23 schreef jna het volgende:
[..]
Deze is zeker van dezelfde maker![]()
[ afbeelding ]
Dan ben je in het goeie topicquote:Op maandag 24 november 2008 23:50 schreef engessa het volgende:
Iemand een tip voor een site ofzo waar je Ajax merchandise kunt verkopen of inzicht kunt krjigen in de waarde van de dingen die ik heb?
Voetbal interesseert me al een paar jaar niet meer maar heb nog wel 2 Ajax shirts (en ook nog 2 puzzels, een boek en een cdrom) die weg mogen.
Gaafquote:Op dinsdag 25 november 2008 00:11 schreef Radegast het volgende:
Zometeen Ajax - Liverpool uit '66 op Ned 1..
Als je me belachelijk wil maken doe het dan goedquote:Op maandag 24 november 2008 22:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Vind ik niet heel erg ofzo.. Kan me nog een zekere goal herinneren..quote:NAC-verdediger Rob Penders is twee tot drie weken uitgeschakeld door een hamstringblessure. Dat heeft een MRI-scan gistermiddag uitgewezen. De 32-jarige aanvoerder liep het kwetsuur aan de spiergroep op in de slotfase van NAC-NEC. Door de blessure mist Penders het duel tegen Ajax op 12 December in de Arena.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |