Het grondstuk is 500 m², maar ik heb om eerlijk te zijn niet echt uitgerekend aan de hand van de tekening waarop je kunt zien waar en hoe het huis precies kom te staan hoe groot de achtertuin dan is.quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:51 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Ziet er erg "schön" uit! Heel veel succes, er zal nog best een hoop tijd en energie in gaan zitten. Zoals je zelf al aanwijst een beproeving voor je relatie.
Heb je ook nog een tuin, of zit dat er niet meer in? Garage lijkt me zeer ruim, waardoor je lekker wat kan opbergen.
We willen het binnen een jaar af hebben. Dus volgend jaar kerstmis, in ons eigen huisquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:53 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ziet er niet verkeerd uit IJsmeis, per wanneer zou 't opgeleverd moeten worden?
Dat zijn schijnbaar de plannen van de architectquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:56 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Volgens de bouwtekening moeten er ook twee kinderen gemaakt worden, of zijn die er al???
Fijn toch, zo'n architect die een beetje meedenktquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat zijn schijnbaar de plannen van de architect![]()
.
Best nog wel wat.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:00 schreef George_Klooney het volgende:
En hoeveel gaat zoiets kosten?
Bedrag? Tussen 250-300 of hoger?quote:
Sorry, maar dat gaat niemand wat aanquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:05 schreef George_Klooney het volgende:
[..]
Bedrag? Tussen 250-300 of hoger?
Euhm, neequote:Op zaterdag 22 november 2008 20:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Oehh Duitse bouwben benieuwd
Zijn jullie een beetje technisch onderlegd ?
Die heb ik alweer een jaar geleden verkocht.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:10 schreef Dimitri_ het volgende:
Genoeg ruimte voor de CRX in die garage.
Je opent een topic over de bouw van je huis en als iemand je vraagt naar de totaalkosten (wegens interesse) dan zeik je "dat gaat het niemand wat aan". Pleur toch op mens. Je zit op Fok en nu even niet in de realiteit.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Sorry, maar dat gaat niemand wat aan.
Jouw achterbuurman start slecht?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:18 schreef z80 het volgende:
succes met de bouw.
ik hoop voor jullie dat de bouw een beterse start heeft dan mijn achter buurman.
Ik denk eerder tussen 150 en 200 K.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:05 schreef George_Klooney het volgende:
[..]
Bedrag? Tussen 250-300 of hoger?
met de bouw van zijn huis JA.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Jouw achterbuurman start slecht?
En je mag ook niet in WGR posten zonder bij iedere post een scan van je salarisstrookje te laten zien?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:13 schreef George_Klooney het volgende:
[..]
Je opent een topic over de bouw van je huis en als iemand je vraagt naar de totaalkosten (wegens interesse) dan zeik je "dat gaat het niemand wat aan". Pleur toch op mens. Je zit op Fok en nu even niet in de realiteit.
De dood betaalt zeker. Het zal wel pijnlijk in de portemonnee zijn.
De oude schnitzelleverancier is nog steeds maar tien minuutjes rijdenquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
GaafTof
![]()
Zit er een goede Schniztelleverancier in de buurt?
Ups, te veel betaald dus.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Tuulk mag datquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
In dat geval kom ik wel even kijken als 't af is, en als dat mag
quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:40 schreef Nickolaus.Maximillian het volgende:
[..]
Ups, te veel betaald dus.
Leidingwerk doet de papa van Timmetjuh. Die heeft een redelijk groot loodgietersbedrijf in Duitsland.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:44 schreef Nickenator het volgende:
Als je een hoop zelf wilt doen (met/zonder hulp) hoop ik voor je dat je niet alleen in weekendjes gaat werken want dan haal je je 1 jaar echt niet met alleen grond nu. Maar wat is volgens jou ruwbouw? Alleen fundament en muurtjes + dak, of ook leidingwerk en electra? Want 1 jaar is -heel- optimistisch als je met ruwbouw alleen fundament & muurtjes+dak bedoelt. Tenzij je vlakbij woont en er iedere avond paar uur kunt werken. Of in je vakantie iedere dag daarheen gaat en niet weekendjes-weg pakt...
1 jaar is denk ik te optimistisch, maar toch wens ik je veel succes en knutselplezier.
N~
Van kamer 2 gaat nog een stuk af voor de inloopkastquote:Op zaterdag 22 november 2008 22:02 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, de badkamer is groter dan de ouderslaapkamer
Het huis is 10,68 bij 9,18. Dus volgens mij klopt de auto in verhouding met de rest wel. Klein huisje dan maar?quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:04 schreef Yi-Long het volgende:
Is dat nou een hele grote auto, of een heel klein huisje?
Anyway, gefeliciteerd
quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:08 schreef ijsmeis het volgende:
Het huis is 10,68 bij 9,18. Dus volgens mij klopt de auto in verhouding met de rest wel. Klein huisje dan maar?
Mjah, groot genoeg hoor!quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het huis is 10,68 bij 9,18. Dus volgens mij klopt de auto in verhouding met de rest wel. Klein huisje dan maar?
Ik ken kleinere huizen..quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:18 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind het ook wel netjes voor mijn/ons eerste huis met mijn 21 jaar oud![]()
.
Die auto in de garage is véél te groot getekend!quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:04 schreef Yi-Long het volgende:
Is dat nou een hele grote auto, of een heel klein huisje?
Anyway, gefeliciteerd
Dat idee heb ik ook een beetje. Of ze moeten het over een Q7 hebben, en zelfs dan...quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die auto in de garage is véél te groot getekend!
Ik heb het even nagemeten, en die auto lijkt toch netjes op schaal ingetekend te zijn hoor. Overigens is het wel een grote (hogere) middenklasser, met een lengte van ~4,95m en breedte van ~1,85m. Dat is zeg maar een Audi A6. Auto's lijken in een relatief kleine ruimte altijd ineens een stuk groter te worden... zo ook op de tekeningquote:Op zaterdag 22 november 2008 23:03 schreef LXIV het volgende:
Je kunt het ook zien wanneer je de auto ziet staan bij het zijaanzicht van het huis. Dan klopt het formaat wel. Maar goed ook, anders zou de woonkamer niet veel groter zijn dan het interieur van een auto!
gemiddeld huis is zo'n beetje de helft hoor! (5m breed)..quote:
dat dusquote:Op zondag 23 november 2008 10:26 schreef SHE het volgende:
Wat zit iedereen te zeiken?
Dat is een flink huis voor een 21jarige; hell, het is behoorlijk uniek!
Ja, dat klopt, en dat weet ijsmeis ook welquote:Op zondag 23 november 2008 10:19 schreef nikao het volgende:
gemiddeld huis is zo'n beetje de helft hoor! (5m breed)..
dus geen klein huis, maar grote schuur
Echt iedereen hé... bah, wat een naar topic is het. Niemand zegt iets aardigs, het is een grote bak ellende die TS over zich heen krijgt. Niemand mag zich afvragen of de ingetekende schaal wel klopt of niet, want je mag alleen maar aardige dingen zeggen!?quote:
Geen idee. Ik zal zodra ik de papieren weer hier heb het overzicht van het grondstuk inscannen, dan is meteen te zien hoe groot de achtertuin isquote:Op zondag 23 november 2008 10:02 schreef qltel het volgende:
Hoe is de verdeling van het grondstuk trouwens? 20x25 meter ofzo?
Ik blijf gewoon in Eindhoven werken. Mijn baan is te leuk om op te zeggenquote:Op zondag 23 november 2008 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk ijsmeis
En wat een luxe, zo jong en dan al een eigen huis bouwen
Blijf je wel in eindhoven werken of ga je verkassen?
Waarom trouwens Duitsland, heeft dat nog een bijzondere reden? Of is dat een kostentechnische overweging?
Nog nietquote:Op zondag 23 november 2008 11:51 schreef leonieke het volgende:
Wat fijn ijsmeis en TimmetjuhVan harte gefeliciteerd alleszins. Het worden nog drukke tijden voor jullie om alles te kiezen en dan nog (deels) zelf te plaatsen.
Hopelijk verloopt de bouw zo vlot als je verwacht! Er is namelijk niets leuk aan als je moet wachten![]()
Heb je al foto's van dingen die je nog gekozen hebt? Welke kleur zal de gevel hebben?
De ruwbouw.quote:Op zondag 23 november 2008 18:52 schreef Rewimo het volgende:
Wat krijg je dan precies voor de 48.000 euro?
Dat antraciete is vast dat middenstuk? Dat gaat er volgens mij mooi uitzien. Mooie plannen, ik ben benieuwd naar de resultaten.quote:Op zondag 23 november 2008 18:32 schreef ijsmeis het volgende:
De gevel wordt wit, met antraciete stenen, want het mocht niet té wit van de gemeente. En dat vinden we zelf ook niet mooi gelukkig.
gefeliciteerd, das goed nieuws!quote:Op zondag 23 november 2008 18:34 schreef ijsmeis het volgende:
We zijn strakjes ook bij de aannemer geweest. Die had de offerte klaar.
En we hadden zelf hetzelfde bedrag berekend als dat de aannemer heeft gedaan
(Voor George_Klooney: 48.000 euro).
Dus da's gelukkig al niet tegengevallen. En hij kan dan in januari beginnen
.
Lijkt me een mooie prijsquote:
Aha, daar hebben we de eerste die jaloers isquote:Op zondag 23 november 2008 19:05 schreef Zwansen het volgende:
Vrijwillig in Duitsland wonen... Ik kan me er weinig bij voorstellen.
Sherlock, Zwansen is van oorsprong een Drenthenaar.quote:Op zondag 23 november 2008 19:21 schreef z80 het volgende:
@Zwansen
als je eens een keer je neus buiten de randstad steekt kun je zien dat er nog veel meer moois is.
en in het moderne Duitsland is het goed wonen.
quote:Op zondag 23 november 2008 19:21 schreef z80 het volgende:
@Zwansen
als je eens een keer je neus buiten de randstad steekt kun je zien dat er nog veel meer moois is.
en in het moderne Duitsland is het goed wonen.
quote:Op zondag 23 november 2008 19:28 schreef PP. het volgende:
[..]
Sherlock, Zwansen is van oorsprong een Drenthenaar.
Hoezo dat?quote:Op maandag 24 november 2008 08:11 schreef S1nn3rz het volgende:
jullie kennende staat het huis binnen 2 jaar weer te koop. veel succes overigens!
Inclusief materialen en btw? Wauw! Heel mooie prijsquote:
Maar dat heb je toch altijd met een nieuwbouw? Je mag nog zoveel (3D-)tekeningen hebben, het zal er nog altijd wat anders uitzien in het echt.quote:Op maandag 24 november 2008 08:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Gefeliciteerd! Ziet er leuk uit op papier. Is het niet eng om een huis te kopen waarvan je niet precies weet hoe het er uit zal gaan zien? Zo'n tekening is toch anders dan in het echie.
Ik zou zelf ook niet snel nieuwbouw kopen.quote:Op maandag 24 november 2008 08:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar dat heb je toch altijd met een nieuwbouw? Je mag nog zoveel (3D-)tekeningen hebben, het zal er nog altijd wat anders uitzien in het echt.
Dat maakt het net spannendNiet eng
Maar wel kriebels om te gaan kijken
En het is toch tof als je je eigen huis ziet bouwen?quote:Op maandag 24 november 2008 08:36 schreef leonieke het volgende:
Maar dat heb je toch altijd met een nieuwbouw? Je mag nog zoveel (3D-)tekeningen hebben, het zal er nog altijd wat anders uitzien in het echt.
Dat maakt het net spannendNiet eng
Maar wel kriebels om te gaan kijken
Het scheelt aanzienelijk..... het scheelt zelfs als je een duitse aannemer neemt voor een te bouwen woning in Duitsland.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Zomaar ff in Duitsland gaan wonen... scheelt dat echt veel in de kosten met het laten bouwen van het huis?
Benieuwd hoe dit gaat lopen dus hierbij een TVP
Gefeli!
Zekerquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En het is toch tof als je je eigen huis ziet bouwen?Ik kan me nog herinneren dat mijn ouders een nieuwbouwhuis kochten toen ik een jaar of 9 was. Elke week gingen we wel even kijken hoe het erbij stond met de bouw. En dat was dan maar een simpel rijtjeshuis
Je bedoelt qua uiterlijk?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:13 schreef DroogDok het volgende:
Tof, zelfbouw lijkt me ook wel wat.
Zit je verplicht een het soort traditionele bouw vast als waar je nu voor hebt gekozen of mag moderner en spannender ook in Duitsland?
En/of indeling.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Je bedoelt qua uiterlijk?
Dan is dit al best modern voor Duitsland![]()
.
Het is een beetje afhankelijk van de eisen die de gemeente stelt (wij hebben eigenlijk ook een heel dik pak papier met allerlei regeltjes, kleurtjes, boompjes, struikjes, plantjes, soorten steen, enzovoort. Alleen de gemeente deed niet moeilijk toen we iets anders wilden). De indeling valt daar volgens mij niet onder.quote:
Bij een Notar ben je niet echt snel weg, dat hebben we vorig ook gemerkt...quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:16 schreef ijsmeis het volgende:
We zijn trouwens bij de notaris geweest. Volgens mij hebben we er 3 uur gezeten en weet ik veel hoeveel handtekeningen gezet.
De architect twijfelde nog een beetje of heeft het op de toekomst getekend. Ze beginnen met een Audi TT en schaklen later over op een Audi A4/6 stationquote:Op zaterdag 22 november 2008 23:01 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook een beetje. Of ze moeten het over een Q7 hebben, en zelfs dan...
valt wel mee.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Bij een Notar ben je niet echt snel weg, dat hebben we vorig ook gemerkt...
quote:
ik hoop dat je een andere graver hebt, dan die andere Nederlanderquote:Op vrijdag 12 december 2008 08:46 schreef Timmetjuh. het volgende:
Ongeveer op dit moment beginnen de graafwerkzaamheden. Morgen worden de leidingen voor de aardwarmte gelegd en maandag gaat het gat weer dicht.
Het begin is er dus
nouja... ik zou ook voor een grotere kelder pleiten, maar om het dom te noemen?quote:Op zondag 14 december 2008 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Beetje dom om van dat gat geen grote kelder te maken.
Dat is 30.000 euro extra. Dat hebben wij er niet voor over.quote:Op zondag 14 december 2008 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Beetje dom om van dat gat geen grote kelder te maken.
Wij krijgen niet eens meer een gasaansluiting, dus in principe bespaar je je complete gasrekening.quote:Op maandag 15 december 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Als er nu nog maar twee mensen wonen heb je inderdaad zat ruimte...
Die aardwarmte... hoeveel kan dat schelen op de gasrekening om het zo te zeggen?
Kijk... dat klinkt goedquote:Op maandag 15 december 2008 12:14 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Wij krijgen niet eens meer een gasaansluiting, dus in principe bespaar je je complete gasrekening.
Is aardwarmte dan genoeg voor je complete verwarming? Ik dacht dat het extra was naast de normale verwarming?quote:Op maandag 15 december 2008 12:14 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Wij krijgen niet eens meer een gasaansluiting, dus in principe bespaar je je complete gasrekening.
Het schijnt genoeg te zijn.. Hangt er natuurlijk van af hoeveel meter leiding je in de grond legt. Voor ons was er uitgerekend dat ongeveer 270 meter voldoende zou moeten zijn om het hele huis te verwarmen. We hebben nu ongeveer 300 meter liggen, dus dat zou meer dan genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 15 december 2008 12:32 schreef qltel het volgende:
[..]
Is aardwarmte dan genoeg voor je complete verwarming? Ik dacht dat het extra was naast de normale verwarming?
Ja, dat dus.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:12 schreef Rewimo het volgende:
De afzuigkap zit boven het kookeiland als ik het goed zie, al lijkt ie voor het raam te zitten op de tekening. Maar bij het raam zit geen kookgedeelte
Volgens mij zit die afzuigkap boven dat kookeiland [hence the name] en niet onder het raam, dat lijkt mij de spoelbak...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:06 schreef _VoiD_ het volgende:
Afzuigkap voor een raam lijkt me ook niet ideaal. Als je dan aan het koken bent spat ten eerste al je vet ed tegen je glas aan. En als het raam naar binnen opengaat dan ben je gebokt.
Nog maar niet te spreken van de afwerking van de afzuigkap aan de achterzijde. Wat je dus van buiten ziet. En dat het vanaf buiten op zijn minst gezegd vreemd aan zal doen (ook al is het netjes afgewerkt).
En doe je dan ook nog iets met de muur aan de andere kant of is de ruimte daarvoor te klein (kast, planken of zo)?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:13 schreef ijsmeis het volgende:
En zonder kookeiland gaat er een hoop ruimte verloren, want die gebruik je immers niet.
Tenzij je aan de andere wand ook een stuk keuken doet, maar dan staat de keuken zo 'ver' uit elkaar en da's ook niet handig.
Nee, eerder iets decoratiefs. Kastruimte hebben we wel zat denk ikquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En doe je dan ook nog iets met de muur aan de andere kant of is de ruimte daarvoor te klein (kast, planken of zo)?
LCD tv scherm.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nee, eerder iets decoratiefs. Kastruimte hebben we wel zat denk ik.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En als je nou ècht alles gelezen had, wist je ook wat het kostquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:23 schreef Oksel het volgende:
Echt, wat afschuwelijk Nederlands dit zeg.
Ons maakt het niet uit om te vertellen wat alles zo'n beetje kost als mensen het ons persoonlijk vragen, maar we willen het gewoon niet graag openbaar op een forum zetten. We lopen niet graag te koop met zulke dingen. Ieder z'n eigen ding toch?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Echt, wat afschuwelijk Nederlands dit zeg.
Wel leuk, meteen een TT erbij getekend krijgen.
Veel plezier in de middle of nowhere.
Was ik toch al.quote:
Anne was voorheen IJsmeis. Verwarrend hoor.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:13 schreef Renesite het volgende:
Wie is IJsmeis?
ik heb 2 maanden een keramisch kookplaat gehad.quote:Op zondag 4 januari 2009 10:59 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben inderdaad ook geen gas. We stoken op olie en koken keramisch. Maar we denken eraan om over te schakelen op inductie (er is al 1 pit stuk dus we zullen de kookplaat toch eens moeten vervangen). Het lastige is dat kookplaat en oven gekoppeld lijken te zijn en we dan waarschijnlijk beide moeten vervangen...
Integendeel, ze wonen straks heel dichtbij.. Rijswijk, da's pas ver weg..quote:Op maandag 5 januari 2009 10:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
gaaf huis gaat dat worden zeg! En dat voor dat geld, je zou er zowat voor naar Duitsland verhuizenBeetje jammer dat t een beetje ver weg is
![]()
haha das waar, Pijnacker (waar ik nu woon) is al wat dichterbij haha.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Integendeel, ze wonen straks heel dichtbij.. Rijswijk, da's pas ver weg..
Ik snap niet zo goed wat je met transportkosten bedoelt. Bedoel je de kosten om een vrachtwagen te laten komen die gas komt afleveren? In dat geval zou dat niet het probleem zijn, omdat er op het industrieterrein daar een gasboer zit waar je het in flessen kunt gaan halen. Maar dat zou ook niet echt nodig zijn aangezien er bij ons gewoon gasleidingen liggen waar ze je op aan kunnen sluiten.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:00 schreef Skyflipper het volgende:
Het energie verbruik van inductie kan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het duurder is!
Wanneer je alleen gas hebt om te koken, zijn de transportkosten heeeeel erg duur, omdat dit niet afhankelijk is van het gasverbruik. Daarmee wordt koken op gas duurder tov inductie.
OT: Echt een mooie keuken. Erg leuk ontworpen met dat zit bargedeelte erbij!
dit is afhankelijk van de aanbieder/leverancier. (zowel gas als electra, water heb ik nog niet gezien)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Betaal je in Duitsland ook transportkosten e.d. voor energie ? Hoe steekt dat daar eigenlijk in elkaar ?
Ik zou die ¤ 1500,- ook in eigen zak houden en kiezen voor koken op inductie !
Fijn dat jij antwoord geeft, want ik had het niet gewetenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:27 schreef z80 het volgende:
[..]
dit is afhankelijk van de aanbieder/leverancier. (zowel gas als electra, water heb ik nog niet gezien)
bij de "oude" nuts bedrijven betaal je vastrecht (transport kosten) en minder per gebruikshoeveelheid.
en bij de nieuw komers betaal je alleen voor wat je gebruikt, maar dit is dan weer wat duurder.
wat het goedkoopste is zal iedereen voor zich moeten uitrekenen.
maar bij een bedrijf zonder vastrecht heeft het wel meer zin/nut om zuiniger te zijn.
Je bedoelt toevallig "Grund Erwerbsteuer" oftewel "Overdrachtsbelasting? Of hetgeen wat dáárna komt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 06:12 schreef jpjedi het volgende:
Lekker begin op die leeftijd.![]()
Betaal je nog BTW na overdracht over grond en bouw of hoe werkt dat in DE?
In NL en BE betaal je over nieuwbouw nog BTW achteraf ipv overdrachtsbelasting. Hoe werkt dat in DE?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Je bedoelt toevallig "Grund Erwerbsteuer" oftewel "Overdrachtsbelasting? Of hetgeen wat dáárna komt?
Wij betalen overdrachtsbelastingquote:Op zondag 18 januari 2009 05:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
In NL en BE betaal je over nieuwbouw nog BTW achteraf ipv overdrachtsbelasting. Hoe werkt dat in DE?
Klopt, maar aankomende week is de aannemer er een weekje niet omdat ie dan een andere opdracht moet afronden. Dan ligt het dus ff een weekje stil..quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:07 schreef qltel het volgende:
Gaat vlotjes zo te zien. En dat ondanks de vorst van de afgelopen weken.
Voor de gelegenheid ook maar een nieuw dekbed gekocht?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:29 schreef Anne het volgende:
Het nieuwe bed is er. Het slaapt heerlijk
.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:55 schreef Skaai het volgende:
[..]
Voor de gelegenheid ook maar een nieuw dekbed gekocht?![]()
.
TVP, tof project.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:53 schreef miss_bleu het volgende:
tvp leuk om te lezen!
Je hebt jammer genoeg gelijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:07 schreef jpjedi het volgende:
Als het maar niet gaat vriezen..dan wordt er niets gestort.
Maandag (morgen dus) metselen, was niet zo zeker meer. Maarre, foto's!quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef Timmetjuh. het volgende:
Afgelopen dinsdag is het beton gestort en maandag gaan ze beginnen met metselen, dus we zijn weer redelijk op schema
Ik liet op mijn 20ste ook een huis bouwen, familie was helemaal trots op mij want ik had helemaal het ideaalplaatje, leuke vriend, leuke nieuwbouwwijk met veel kindvriendelijke voorzieningen, beetje de kantoorpief uithangen overdag. Helaas werd ik er wel doodongelukkig van maar ik voldeed tenminste wél aan het beeld van mijn omgeving.quote:Op maandag 9 februari 2009 02:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je als twee piepjonge mensen de behoefte hebt een tamelijke saaie nieuwbouwwoning te laten verrijzen in zo'n typisch Nederlands-Duitse enclave die een tikje op Centerparcs lijkt. Kijk om jullie heen in dat buurtje.![]()
Ik gun het jullie echt hoor, maar op mijn 25ste wilde ik gewoon de wereld ontdekken en in een grote stad wonen.
Ik begrijp geen donder van jullie haast om te settelen in een of ander gat. Ja dan heb je straks een stapel stenen met een garage, maar worden jullie daar niu daadwerkelijk gelukkig van?![]()
Ten eerste is het geen Nederlandse enclave. Dat dachten wij eerst ook, maar uiteindelijk valt dat reuze mee. Onze buren zijn Nederlands en in een huisje dat achter ons ligt wonen Nederlanders.quote:Op maandag 9 februari 2009 02:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je als twee piepjonge mensen de behoefte hebt een tamelijke saaie nieuwbouwwoning te laten verrijzen in zo'n typisch Nederlands-Duitse enclave die een tikje op Centerparcs lijkt. Kijk om jullie heen in dat buurtje.![]()
Ik gun het jullie echt hoor, maar op mijn 25ste wilde ik gewoon de wereld ontdekken en in een grote stad wonen.
Ik begrijp geen donder van jullie haast om te settelen in een of ander gat. Ja dan heb je straks een stapel stenen met een garage, maar worden jullie daar niu daadwerkelijk gelukkig van?![]()
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Ik zou nog liever verbannen worden naar Elba dan dat ik in Amsterdam (of een andere grote stad) in een flatje appartement te moeten wonen met 10.000 mensen naast, boven en onder me.. En zo dacht ik er ook over toen ik 25 was..quote:Op maandag 9 februari 2009 02:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben opgegroeid op een boerderij, maar ik ben toch echt veel gelukkiger in het centrum van Brussel. Ik heb ook geen enkele behoefte om terug te keren naar het platteland, dus niet zo veralgemeniseren want er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.quote:Op maandag 9 februari 2009 08:43 schreef z80 het volgende:
Als je uit een dorp komt is een stad een hel.
kom je uit een stad dan verveel je je dood in een dorp.
en zeg nauw zelf, voelt het niet lekker om een eigen huis te laten bouwen dat je kompleet zelf kunt inrichten en aanpassen.
dus omdat het bij jou niet lukte zou het bij anderen ook niet kunnen? logisch dat zij verdedigen waar zij achter staat, toch?quote:Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid op een boerderij, maar ik ben toch echt veel gelukkiger in het centrum van Brussel. Ik heb ook geen enkele behoefte om terug te keren naar het platteland, dus niet zo veralgemeniseren want er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.
Mooi trouwens, hoe mensen het gelijk gaan verdedigen
Huh?quote:Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid op een boerderij, maar ik ben toch echt veel gelukkiger in het centrum van Brussel. Ik heb ook geen enkele behoefte om terug te keren naar het platteland, dus niet zo veralgemeniseren want er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.
Jij doet toch hetzelfde nuquote:Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef MLI het volgende:
[..]
Mooi toch?quote:Op maandag 9 februari 2009 17:27 schreef Anne het volgende:
[..]
En jpjedi, dat prille valt ook wel mee.
Doodat het allemaal van die nieuwbouwkaveltjes zijn, denk ik. Dat doet me een beetje aan een vakantiepark denken.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij doet toch hetzelfde nu.
Ik weet trouwens niet waarom je het op Center Parcs vindt lijken Dude, als dat komt doordat je denkt dat de huizen hetzelfde zijn wil ik dat wel meteen ontkrachten. Er is namelijk geen enkel huis hetzelfde, da's juist zo leuk van de Duitse dorpjes en nieuwbouwwijken.
Voor de rest zou ook ik niet in de stad willen wonen. Ik werk er al, dus ik ben blij dat ik dan weer thuis kom, waar het lekker rustig is (het is wel een tikkeltje bewoonder dan waar Tim woont hoor, dat wel). En mocht ik het uiteindelijk echt helemaal niks vinden, dan verkopen we het huis!
En jpjedi, dat prille valt ook wel mee.
Afwerken gaat idd heel veel tijd in zitten helaasquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Gaat lekker snel inderdaad![]()
Verkijk je niet..als het huis winddicht is ben je qua tijd halverwege terwijl er voor je gevoel al een huis staat. Dan lijkt er minder te gebeuren maar die kabeltjes en leidingen zijn niet zo opzichtig als die muren.
staat er niks op de tekeningen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:54 schreef Anne het volgende:
Op de een-na-laatste foto zie je rechts trouwens een deur voor dwergjes.
Geen ideeeeee waarom die daar zit. Ik hoop dat het zo hoort, ofzo.
Das ist das kätzenlauchjenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:54 schreef Anne het volgende:
Ik heb de bouwtekeningen even niet bij de hand. Maar op de tekening in de OP staat die deur of kätzenlauchjen ( Dudequote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:03 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
staat er niks op de tekeningen?
Een speciale kamer waar alleen jij in kan en Tim nietquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:54 schreef Anne het volgende:
Ik dacht inderdaad ook iets in de trant van "ahhh, wat lief, ze hebben rekening gehouden met mij"quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een speciale kamer waar alleen jij in kan en Tim niet
(niet slaan)
Dat was ons al bekendquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:38 schreef z80 het volgende:
Dit zijn pas de eerste muren.
aan de buitenkant komt nog een isolatie laag en vervolgens metsel werk.
aan de binnenkant komt er of een hele dikke afwerk laag, of nog een muur met schoon metsel werk.
dus ze zijn nog lang niet klaar met bouwen.
Ga je zelf wat laten bouwen in België?quote:Op maandag 9 februari 2009 09:56 schreef jpjedi het volgende:
Wij gaan verhuizen naar België (weliswaar 15km van mijn ouderlijk huis vandaan) en we gaan naar een klein dorpje. Kan haast niet wachten om lekker met de hond de polder in te gaan wat welgeteld 500meter van het huis ligt inclusief riviertje.![]()
Mja, het probleem is dat nu alles door de aannemer gedaan wordt en die wil natuurlijk zo snel mogelijk klaar zijn, zodat ie met het huis naast ons kan beginnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:44 schreef z80 het volgende:
Dit schiet al lekker op.
met dit tempo en geen fouten moet het zelfs nog met de zomer vakantie klaar kunnen zijn.
Poroton wordt ook enkelschalig gebruikt. Werkt lekker snel.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:38 schreef z80 het volgende:
Dit zijn pas de eerste muren.
aan de buitenkant komt nog een isolatie laag en vervolgens metsel werk.
aan de binnenkant komt er of een hele dikke afwerk laag, of nog een muur met schoon metsel werk.
dus ze zijn nog lang niet klaar met bouwen.
Dit wordt geen spouwmuur. Op deze laag steen komt een laag isolatiemateriaal en dat wordt dan gestuct.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:37 schreef _._ het volgende:
[..]
Poroton wordt ook enkelschalig gebruikt. Werkt lekker snel.![]()
Maar dit ziet er aan de dunne kant uit voor een enkelschalige wand.
Het wordt dus gewoon een klassieke spouwmuur?
He, da's apart (voor mij als leek).quote:Op maandag 2 maart 2009 16:38 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Dit wordt geen spouwmuur. Op deze laag steen komt een laag isolatiemateriaal en dat wordt dan gestuct.
Omdat niet iedereen hetzelfde is en dezelfde wensen en dromen heeft.quote:Op maandag 9 februari 2009 02:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Zie je de foto niet dan?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:31 schreef Rewimo het volgende:
Die onderste foto mag je niet plaatsen blijkbaar
Waar zie jij een kelder?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:36 schreef _._ het volgende:
Goed systeem voor stucwerk ed. isolatie materiaal en die poroton blokken zetten een stuk minder uit dan normale stenen. Dus heb je minder scheuren in je stucwerk en hoef je minder vaak te dilateren.
Wel leuk dat jullie een echt Duits huis hebben. Incl kelder en Wärmedämmputz(mooi woord he).
Bij Lammers in Uedem. Ze hebben ook aluminium kozijnen en deuren, maar volgens mij is het daarvoor al te laatquote:
Zeg nooit nooitquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:31 schreef z80 het volgende:
klopt, maar veel goedkoper voor een aluminium deur zal niet lukken.
het zijn de speciale dingen die ik wil die het duur maken (glas in lood en autolock).
en dat er veel prijs verschil in deuren/kozijnen zit was ik ook achter.
afgelopen woensdag belde het bedrijf op of ze nog even lang mochten komen.
er moest nog even gepraat worden.
komt 's avonds de beste man even langs.
blijkt dat voor het plaatsen van de deur een paar beugels/montage strips in de muur moeten,
en of dat een probleem is.
ze moeten dan namelijk een stukje uit de muur hakken (wat ze daarna ook weer netjes afwerken)
maar dan moet de muur wel opnieuw voorzien worden van behang/verf.
nee natuurlijk niet, het nieuwe kozijn is smaller als wat er nu zit.
de muur moet toch gedaan worden.
Zo, daar hebben wij wel geluk mee dan. De levertijd van onze ramen is maar 2-3 weken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:31 schreef z80 het volgende:
was het maar waar.
de nieuwe deur duurt 4 tot 6 weken, en vorige week vrijdag pas opgemeten.
en schrik niet wat de vulling voor een deur kost.
zeker als je iets wil dat niet standaard is.
en jullie bestellen alles (deuren en kozijnen) en ik alleen 1 deur.
dit scheelt natuurlijk ook in de prijs.
en tussen wat ik nu koop en de duurste (met een standaard glas in lood ruit) zit ook ruim 1500,- Euro.
en wordt alles bij jullie ook geplaatst?
of doet de aannemer dat?
scheelt ook weer een paar honderd euro per deur/raam.
ps
kijk voor de lol eens wat dit in Nederland zou kosten (wel de zelfde kwaliteit kiezen).
zorg wel dat je goed op een stoel zit.
weggerotquote:Op zondag 15 maart 2009 10:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Dit soort kozijnen is wel echt spuuglelijk. Waar is toch het mooie houtwerk gebleven.
Lekker belangrijk dat je het spuuglelijk vindt, vanaf afstand heb je geen idee dat je tegen kunststof aan kijkt.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Dit soort kozijnen is wel echt spuuglelijk. Waar is toch het mooie houtwerk gebleven.
Van een afstand zie je het doorgaans ook als het om aluminium/kunstof kozijnen gaat.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:19 schreef Rekkie het volgende:
Lekker belangrijk dat je het spuuglelijk vindt, vanaf afstand heb je geen idee dat je tegen kunststof aan kijkt.
Houten kozijnen zijn tegenwoordig best moeilijk te krijgen volgens mij. De isolatiewaarde en veiligheid van kunststof kozijnen is veel beter.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik vind kunststof ook niet mooi, maar het is niet mijn huis dus boeien.
Ik vind het geheel er in ieder geval mooi uitzien! Zo jong en dan al zoiets doen, ik vind het knap. Ik heb samen met Iv gewoon een bestaan huis gekocht, was makkelijker
Hout is zo kut qua kozijnen.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Pfff, 'even geen onderhoud plegen'. As je het eens in de 10 jaar goed schildert is er helemaal niets aan de hand. Dat kunstof kozijnen geheel onderhoudsvrij zijn durf ik ook nog te betwijfelen. Je ziet maar wat vaak dat er toch enige verkleuring optreedt in de kleur na verloop van tijd.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:12 schreef BaraCuda het volgende:
Hout is zo kut qua kozijnen.
Ziet er misschien wel natuurlijker uit, maar als je even geen onderhoud pleegt kun je na 10 jaar de zooi vervangen.
Ziet er puik uit Anne en Tim
Dat is al tijden verbeterd.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Pfff, 'even geen onderhoud plegen'. As je het eens in de 10 jaar goed schildert is er helemaal niets aan de hand. Dat kunstof kozijnen geheel onderhoudsvrij zijn durf ik ook nog te betwijfelen. Je ziet maar wat vaak dat er toch enige verkleuring optreedt in de kleur na verloop van tijd.
Hardhout is ook niet meer wat het geweest is, bij m'n broer in het appartement rotten de kozijnen na 4 jaar al.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:12 schreef _VoiD_ het volgende:
En als je een goed hardhouten kozijn hebt heb je er bijna helemaal geen omkijken meer naar
Over een jaar lach je ons allemaal uit man, dat weet ik nu al. Jij bent dan klaar en het is zoals jullie willen, de rest is nog aan het klooien met muurtjes zetten en een andere kleur op de muur.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:11 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Houten kozijnen zijn tegenwoordig best moeilijk te krijgen volgens mij. De isolatiewaarde en veiligheid van kunststof kozijnen is veel beter.
Soms heb ik ook wel zoiets van 'Waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen?'. Een bestaand huis dat alleen gerenoveerd zou moeten worden was immers allang klaar geweest en dan had ik nu in onze eigen woonkamer op onze eigen bank zitten internetten.
Maar je hebt straks wel iets waar je allebei helemaal achter staat en wat helemaal naar je zin is. Dat is ook veel waard..
Het bed neemt bijna mijn hele kamer in beslag en het is de enige plek waar geen 'rommel' ligtquote:Op zondag 15 maart 2009 17:30 schreef phluphy het volgende:
Waarom heb je de kozijnen op een dekbed gefotografeerd?![]()
Die verhuist absoluut meequote:Op zondag 15 maart 2009 18:22 schreef phluphy het volgende:
![]()
O.K. Het is een leuk dekbedovertrek btw, die verhuist toch wel mee?
![]()
En toffe vorderingen overigens!
zoals paxlie al zei weggerot. Alle nieuwbouw krijgt ook aluminium. WIj in iedergeval ookquote:Op zondag 15 maart 2009 10:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:
goed afgewerkt aluminium / kunstof doet niet onder voor een stuk houtquote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:52 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
zoals paxlie al zei weggerot. Alle nieuwbouw krijgt ook aluminium. WIj in iedergeval ookNIets mis mee
Gaat hard trouwens joh! leuk om te zien!!
Deze isoleren beter. Maar bij jullie is dat waarschijnlijk niet nodig omdat er nog omheen gemetseld wordt.quote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef siemi het volgende:
Even een domme vraag tussendoor, maar ik zie dat jullie "holle" rode blokken hebben voor de tussenmuren. Wij (en onze overburen) hebben de bekende witte blokken. Zit daar nog verschil tussen?
Ziet er puik uit trouwens!
Niet omheen metselen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Deze isoleren beter. Maar bij jullie is dat waarschijnlijk niet nodig omdat er nog omheen gemetseld wordt.
Wij heb geen metselwerk neequote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:55 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Niet omheen metselen?
Gaat ze alles stucen dan aan de buitenkant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |