Was ik toch al.quote:
Anne was voorheen IJsmeis. Verwarrend hoor.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:13 schreef Renesite het volgende:
Wie is IJsmeis?
ik heb 2 maanden een keramisch kookplaat gehad.quote:Op zondag 4 januari 2009 10:59 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben inderdaad ook geen gas. We stoken op olie en koken keramisch. Maar we denken eraan om over te schakelen op inductie (er is al 1 pit stuk dus we zullen de kookplaat toch eens moeten vervangen). Het lastige is dat kookplaat en oven gekoppeld lijken te zijn en we dan waarschijnlijk beide moeten vervangen...
Integendeel, ze wonen straks heel dichtbij.. Rijswijk, da's pas ver weg..quote:Op maandag 5 januari 2009 10:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
gaaf huis gaat dat worden zeg! En dat voor dat geld, je zou er zowat voor naar Duitsland verhuizenBeetje jammer dat t een beetje ver weg is
![]()
haha das waar, Pijnacker (waar ik nu woon) is al wat dichterbij haha.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Integendeel, ze wonen straks heel dichtbij.. Rijswijk, da's pas ver weg..
Ik snap niet zo goed wat je met transportkosten bedoelt. Bedoel je de kosten om een vrachtwagen te laten komen die gas komt afleveren? In dat geval zou dat niet het probleem zijn, omdat er op het industrieterrein daar een gasboer zit waar je het in flessen kunt gaan halen. Maar dat zou ook niet echt nodig zijn aangezien er bij ons gewoon gasleidingen liggen waar ze je op aan kunnen sluiten.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:00 schreef Skyflipper het volgende:
Het energie verbruik van inductie kan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het duurder is!
Wanneer je alleen gas hebt om te koken, zijn de transportkosten heeeeel erg duur, omdat dit niet afhankelijk is van het gasverbruik. Daarmee wordt koken op gas duurder tov inductie.
OT: Echt een mooie keuken. Erg leuk ontworpen met dat zit bargedeelte erbij!
dit is afhankelijk van de aanbieder/leverancier. (zowel gas als electra, water heb ik nog niet gezien)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Betaal je in Duitsland ook transportkosten e.d. voor energie ? Hoe steekt dat daar eigenlijk in elkaar ?
Ik zou die ¤ 1500,- ook in eigen zak houden en kiezen voor koken op inductie !
Fijn dat jij antwoord geeft, want ik had het niet gewetenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:27 schreef z80 het volgende:
[..]
dit is afhankelijk van de aanbieder/leverancier. (zowel gas als electra, water heb ik nog niet gezien)
bij de "oude" nuts bedrijven betaal je vastrecht (transport kosten) en minder per gebruikshoeveelheid.
en bij de nieuw komers betaal je alleen voor wat je gebruikt, maar dit is dan weer wat duurder.
wat het goedkoopste is zal iedereen voor zich moeten uitrekenen.
maar bij een bedrijf zonder vastrecht heeft het wel meer zin/nut om zuiniger te zijn.
Je bedoelt toevallig "Grund Erwerbsteuer" oftewel "Overdrachtsbelasting? Of hetgeen wat dáárna komt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 06:12 schreef jpjedi het volgende:
Lekker begin op die leeftijd.![]()
Betaal je nog BTW na overdracht over grond en bouw of hoe werkt dat in DE?
In NL en BE betaal je over nieuwbouw nog BTW achteraf ipv overdrachtsbelasting. Hoe werkt dat in DE?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Je bedoelt toevallig "Grund Erwerbsteuer" oftewel "Overdrachtsbelasting? Of hetgeen wat dáárna komt?
Wij betalen overdrachtsbelastingquote:Op zondag 18 januari 2009 05:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
In NL en BE betaal je over nieuwbouw nog BTW achteraf ipv overdrachtsbelasting. Hoe werkt dat in DE?
Klopt, maar aankomende week is de aannemer er een weekje niet omdat ie dan een andere opdracht moet afronden. Dan ligt het dus ff een weekje stil..quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:07 schreef qltel het volgende:
Gaat vlotjes zo te zien. En dat ondanks de vorst van de afgelopen weken.
Voor de gelegenheid ook maar een nieuw dekbed gekocht?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:29 schreef Anne het volgende:
Het nieuwe bed is er. Het slaapt heerlijk
.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:55 schreef Skaai het volgende:
[..]
Voor de gelegenheid ook maar een nieuw dekbed gekocht?![]()
.
TVP, tof project.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:53 schreef miss_bleu het volgende:
tvp leuk om te lezen!
Je hebt jammer genoeg gelijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:07 schreef jpjedi het volgende:
Als het maar niet gaat vriezen..dan wordt er niets gestort.
Maandag (morgen dus) metselen, was niet zo zeker meer. Maarre, foto's!quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef Timmetjuh. het volgende:
Afgelopen dinsdag is het beton gestort en maandag gaan ze beginnen met metselen, dus we zijn weer redelijk op schema
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |