abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 01:34:38 #151
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64635019
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:37 schreef Rewimo het volgende:
Timmetjuh, maak ze nou niet jaloers
Was ik toch al.
Ik weet dat je in Duitsland veel huis voor je geld krijgt (heb een collega gehad die een mooi vrijstaand huis in Karchen had), maar krijg mezelf niet zover dat ik in Duitsland ga wonen. (spreek de taal niet eens fatsoenlijk )

Maarre... wordt een mooi luxe huissie zo te zien!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_64639152
Mooi hoor Timmetjuh en IJsmeis! Geen idee of jullie al ervaring hebben met koken op inductie, maar uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het top is! Het is sowieso de beste keuze voor elektrisch koken, en zelfs voor de meeste dingen minstens zo handig als gas. Alleen bij het bakken van een (bijv) biefstuk of wokken mis ik gas. Maar goed, je kan niet alles hebben. Die aardverwarming klinkt ook wel interesant.

Succes met de voortgang.
  zondag 4 januari 2009 @ 10:57:03 #153
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64639571
Geen idee of ze daar wel de keuze voor gas hebben? Voor zover ik weet zijn er net als in België veel plaatsen waar je stookt op mazout of zoiets. (tank die soms gevuld moet worden)
Voor koken moet je dan wel naar electrisch gaan.
Niet dat inductie een straf is btw. Vooral een grote pan wordt gelijkmatiger verwarmd dan bij gas.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_64639615
Gas kan wel .
Maar dan zouden we alleen gas hebben voor het koken zelf omdat de rest via de warmtepomp loopt.

Dus toch maar voor inductie gekozen. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 januari 2009 @ 10:59:58 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64639619
Wij hebben inderdaad ook geen gas. We stoken op olie en koken keramisch. Maar we denken eraan om over te schakelen op inductie (er is al 1 pit stuk dus we zullen de kookplaat toch eens moeten vervangen). Het lastige is dat kookplaat en oven gekoppeld lijken te zijn en we dan waarschijnlijk beide moeten vervangen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 11:13:25 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64639778
Wie is IJsmeis?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64639804
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:13 schreef Renesite het volgende:
Wie is IJsmeis?
Anne was voorheen IJsmeis. Verwarrend hoor.
  zondag 4 januari 2009 @ 11:30:23 #158
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_64640045
Leuk huissie! tvp
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 13:12:41 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 4 januari 2009 @ 13:33:57 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_64643283
quote:
Op zondag 4 januari 2009 10:59 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben inderdaad ook geen gas. We stoken op olie en koken keramisch. Maar we denken eraan om over te schakelen op inductie (er is al 1 pit stuk dus we zullen de kookplaat toch eens moeten vervangen). Het lastige is dat kookplaat en oven gekoppeld lijken te zijn en we dan waarschijnlijk beide moeten vervangen...
ik heb 2 maanden een keramisch kookplaat gehad.
kon er niet aan wennen.
en gebruikt belachelijk veel energie.
deze vervangen door een inductie plaat.
koken hierop lijkt nog het meeste op koken op gas.
en is wat energie verbruik net iets duurder dan gas.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_64676194
Het energie verbruik van inductie kan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het duurder is!
Wanneer je alleen gas hebt om te koken, zijn de transportkosten heeeeel erg duur, omdat dit niet afhankelijk is van het gasverbruik. Daarmee wordt koken op gas duurder tov inductie.

OT: Echt een mooie keuken. Erg leuk ontworpen met dat zit bargedeelte erbij!
pi_64678283
gaaf huis gaat dat worden zeg! En dat voor dat geld, je zou er zowat voor naar Duitsland verhuizen Beetje jammer dat t een beetje ver weg is

Maar ik ga dit in de gaten houden, ben benieuwd hoe het gaat worden!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 10:56:49 #163
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_64678656
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
gaaf huis gaat dat worden zeg! En dat voor dat geld, je zou er zowat voor naar Duitsland verhuizen Beetje jammer dat t een beetje ver weg is
Integendeel, ze wonen straks heel dichtbij.. Rijswijk, da's pas ver weg..
pi_64678748
Niet alleen straks qtel, we wonen nu zelfs dichterbij.
pi_64679128
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Integendeel, ze wonen straks heel dichtbij.. Rijswijk, da's pas ver weg..
haha das waar, Pijnacker (waar ik nu woon) is al wat dichterbij haha.
Ben dol op Duitsland (zit in de genen )
pi_64680537
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:00 schreef Skyflipper het volgende:
Het energie verbruik van inductie kan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het duurder is!
Wanneer je alleen gas hebt om te koken, zijn de transportkosten heeeeel erg duur, omdat dit niet afhankelijk is van het gasverbruik. Daarmee wordt koken op gas duurder tov inductie.

OT: Echt een mooie keuken. Erg leuk ontworpen met dat zit bargedeelte erbij!
Ik snap niet zo goed wat je met transportkosten bedoelt. Bedoel je de kosten om een vrachtwagen te laten komen die gas komt afleveren? In dat geval zou dat niet het probleem zijn, omdat er op het industrieterrein daar een gasboer zit waar je het in flessen kunt gaan halen. Maar dat zou ook niet echt nodig zijn aangezien er bij ons gewoon gasleidingen liggen waar ze je op aan kunnen sluiten.
Wat het voor ons wel alleen al duurder zou maken is de gas aansluiting zelf. Deze is nu niet nodig, omdat we toch niet op gas stoken. Deze aansluiting is alleen al iets van ¤1500 als ik me niet vergis.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_64682048
Transportkosten heb je zowiezo met een nederlandse aansluiting, hoe dat in duitsland zit weet ik niet.

http://www.essentnetwerk.(...)netwerktarieven.html
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:14:08 #168
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_64725812
ohhhh Anne, Sanne, Ijsmeis, zie het nu pas......-dat geneuzel met die nicks ook.

Leipe shit dame!, spannend,leuk! succes! en TVP
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_64734107
Ik bedoel idd de transportkosten waar Jaheur het over heeft. Kosten voor het onderhoud aan het gasleidingnetwerk ofzo.

Ik zou echt geen ¤1500,= uitgeven aan een gasaansluiting om allen maar te kunnen koken!

Succes verder met de verbouwing! Leuk om te volgen
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 16:46:09 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64734374
Betaal je in Duitsland ook transportkosten e.d. voor energie ? Hoe steekt dat daar eigenlijk in elkaar ?
Ik zou die ¤ 1500,- ook in eigen zak houden en kiezen voor koken op inductie !
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:27:38 #171
63722 z80
I fink you freaky
pi_64746712
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Betaal je in Duitsland ook transportkosten e.d. voor energie ? Hoe steekt dat daar eigenlijk in elkaar ?
Ik zou die ¤ 1500,- ook in eigen zak houden en kiezen voor koken op inductie !
dit is afhankelijk van de aanbieder/leverancier. (zowel gas als electra, water heb ik nog niet gezien)
bij de "oude" nuts bedrijven betaal je vastrecht (transport kosten) en minder per gebruikshoeveelheid.
en bij de nieuw komers betaal je alleen voor wat je gebruikt, maar dit is dan weer wat duurder.
wat het goedkoopste is zal iedereen voor zich moeten uitrekenen.
maar bij een bedrijf zonder vastrecht heeft het wel meer zin/nut om zuiniger te zijn.
pi_64783522
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:27 schreef z80 het volgende:

[..]

dit is afhankelijk van de aanbieder/leverancier. (zowel gas als electra, water heb ik nog niet gezien)
bij de "oude" nuts bedrijven betaal je vastrecht (transport kosten) en minder per gebruikshoeveelheid.
en bij de nieuw komers betaal je alleen voor wat je gebruikt, maar dit is dan weer wat duurder.
wat het goedkoopste is zal iedereen voor zich moeten uitrekenen.
maar bij een bedrijf zonder vastrecht heeft het wel meer zin/nut om zuiniger te zijn.
Fijn dat jij antwoord geeft, want ik had het niet geweten
  Nerd met benen woensdag 7 januari 2009 @ 19:53:19 #173
18073 miss_bleu
pi_64783709
tvp leuk om te lezen!
pi_64785656
Hopelijk loopt de bouw geen grote vertraging op door het weer
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:09:15 #175
63722 z80
I fink you freaky
pi_64793125
om wat tarieven te vergelijken kun je op de volgende sites terecht
http://www.toptarif.de/
http://www.verivox.de/

let wel op de addertjes (en in bepaalde gevallen een slang) onder het gras.
de goedkoopste in de lijst is niet altijd de goedkoopste in de praktijk.
en bedenk service kost geld.
zolang alles goed gaat heb je de service niet nodig, maar bij een probleem kan het toch lastig worden.
pi_64798685
Lekker begin op die leeftijd.

Betaal je nog BTW na overdracht over grond en bouw of hoe werkt dat in DE?
pi_65149127
Even een mini-dingetje tussendoor. Tim en ik hebben een nieuw bed gekocht. Nu al? Ja nu al, mijn bed wat ik nu pas 2 jaar heb, ligt niet lekker. Dus hebben we nu maar een een nieuwe gekocht (anders moest ik weer een nieuw matras kopen, terwijl we over een klein jaar toch al een nieuw bed wilden hebben).

Maar daarvoor moest wel even mijn kamer heringedeeld worden, want maandag komen ze het bed brengen en die past niet zoals ik mijn bed had staan. Maar 't is gelukt!

.

We hebben trouwens al heel veel spulletjes bij elkaar gespaard de laatste tijd, even een onduidelijke foto hiervan (jaja, op bovenstaande foto lijkt mijn kamer zo netjes, totdat je de andere kant uitkijkt) :

Heel veel dingen zelf gekocht, gekregen, uitgezocht. Wat allemaal, weet ik zelfs niet meer. Een aantal dingen die ik op kan noemen:

Een kerstboom! Met champagne-ballen en lichtjes.
Bestek-set, Borden, héél veel borden, Koffiemokken, een Pannenset, tig Handdoeken.
We hadden ook een stofzuiger, maar die heeft mijn vader ingepikt!
pi_65149395
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 06:12 schreef jpjedi het volgende:
Lekker begin op die leeftijd.

Betaal je nog BTW na overdracht over grond en bouw of hoe werkt dat in DE?
Je bedoelt toevallig "Grund Erwerbsteuer" oftewel "Overdrachtsbelasting? Of hetgeen wat dáárna komt?
pi_65163326
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Je bedoelt toevallig "Grund Erwerbsteuer" oftewel "Overdrachtsbelasting? Of hetgeen wat dáárna komt?
In NL en BE betaal je over nieuwbouw nog BTW achteraf ipv overdrachtsbelasting. Hoe werkt dat in DE?
pi_65167739
quote:
Op zondag 18 januari 2009 05:27 schreef jpjedi het volgende:

[..]

In NL en BE betaal je over nieuwbouw nog BTW achteraf ipv overdrachtsbelasting. Hoe werkt dat in DE?
Wij betalen overdrachtsbelasting .

Edit: Oh ja, ze beginnen trouwens niet aankomende, maar volgende week maandag met de ruwbouw .
pi_65494708
Het nieuwe bed is er . Het slaapt heerlijk .

Voor:

Na:

Afgelopen zondag zijn we ook bij de buren kennis gaan maken (en vragen of we het hek van ze weg mogen halen ). Gelukkig waren ze kei aardig! Vandaag ben ik ook weer even kijken samen met mijn vader en toen kwamen ze ook net toevallig naar buiten.

Afgelopen zaterdag lag de boel er in ieder geval zo bij:

Ze hebben het gedeelte waar het huis komt iets opgehoogd, omdat de huizen achter ons hoger liggen en het grondstuk schuin naar ons afloopt. Als het dus flink regent zijn wij de pineut. Nu dus niet meer!

En vandaag lag het er zo bij:

De fundering is dus al bijna klaar, want volgens mij kan het beton er alweer bijna op, precies op schema .
pi_65494994
Edit.
pi_65495594
Cool

Lekker weertje ook..
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 januari 2009 @ 16:07:12 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_65496055
Gaat vlotjes zo te zien. En dat ondanks de vorst van de afgelopen weken.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:18:16 #185
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_65496460
grundlich und puntlich die Deutsche bauleute
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_65496551
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:07 schreef qltel het volgende:
Gaat vlotjes zo te zien. En dat ondanks de vorst van de afgelopen weken.
Klopt, maar aankomende week is de aannemer er een weekje niet omdat ie dan een andere opdracht moet afronden. Dan ligt het dus ff een weekje stil..
pi_65496647
Maar het beton moet toch drogen waarschijnlijk, dus da's niet zó erg.
pi_65500189
Als het maar niet gaat vriezen..dan wordt er niets gestort.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 19:55:41 #189
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_65503967
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:29 schreef Anne het volgende:
Het nieuwe bed is er . Het slaapt heerlijk .

Voor:

[ afbeelding ]

Na:

[ afbeelding ]
Voor de gelegenheid ook maar een nieuw dekbed gekocht? .

TVP, tof project .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_65505160
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:55 schreef Skaai het volgende:

[..]

Voor de gelegenheid ook maar een nieuw dekbed gekocht? .

TVP, tof project .
. Dat niet alleen! Ik had van Tim een 200x200 dekbed gekregen voor kerstmis . Dus ik moest sowieso een nieuw overtrek hebben. En toen hebben we ook maar meteen een dekmatras, 2 nieuwe kussens enzo gehaald bij de IKEA. En dat terwijl mijn vorige bed pas 2 jaar oud is met ook allemaal toen nog nieuw spul .

Maar hij slaapt nu wel écht lekker-lekker.
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:00:13 #191
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_65544323
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:53 schreef miss_bleu het volgende:
tvp leuk om te lezen!
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_65551325
Leuk om het zo te volgen; mijn ouders hebben 3-4 jaar geleden ook een huis laten bouwen in Duitsland.
pi_65555720
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:07 schreef jpjedi het volgende:
Als het maar niet gaat vriezen..dan wordt er niets gestort.
Je hebt jammer genoeg gelijk . Ze gaan vandaag toch niet storten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2009 @ 08:40:56 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65555782
Er komt weer een koude-periode aan naar het schijnt. Da's wel voor jullie...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65556041
Het storten van het beton schijnt nog maar een klusje te zijn van 3 uurtjes en volgende week zou de aannemer er sowieso niet zijn. Stel dat ie na die week wel zou kunnen storten lopen we nog niet echt vertraging op. Laten we daar maar op hopen dus..
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:29:53 #196
31260 Finch
Stay close
pi_65558319
Ziet er goed uit ijsmeis! (en Timmetjuh )

Mij benieuwen naar het eindresultaat.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_65763519
Afgelopen dinsdag is het beton gestort en maandag gaan ze beginnen met metselen, dus we zijn weer redelijk op schema
pi_65860925
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef Timmetjuh. het volgende:
Afgelopen dinsdag is het beton gestort en maandag gaan ze beginnen met metselen, dus we zijn weer redelijk op schema
Maandag (morgen dus) metselen, was niet zo zeker meer. Maarre, foto's!

.

Mijn moeder was ook voor het eerst mee en die zei meteen "grooooooooot ".
pi_65863676
Dat is het ook hoor
En dan moet je zien dat het nu alleen maar zal groter worden (een vloerplaat ziet er meestal klein uit).
  maandag 9 februari 2009 @ 02:10:52 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_65870139
Wat ik niet begrijp is dat je als twee piepjonge mensen de behoefte hebt een tamelijke saaie nieuwbouwwoning te laten verrijzen in zo'n typisch Nederlands-Duitse enclave die een tikje op Centerparcs lijkt. Kijk om jullie heen in dat buurtje.

Ik gun het jullie echt hoor, maar op mijn 25ste wilde ik gewoon de wereld ontdekken en in een grote stad wonen.

Ik begrijp geen donder van jullie haast om te settelen in een of ander gat. Ja dan heb je straks een stapel stenen met een garage, maar worden jullie daar niu daadwerkelijk gelukkig van?

[ Bericht 16% gewijzigd door Duderinnetje op 09-02-2009 02:17:24 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')