abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:24:13 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_63521847
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:51 schreef qltel het volgende:

[..]

Bij een Notar ben je niet echt snel weg, dat hebben we vorig ook gemerkt...
valt wel mee.
binnen een uur stond ik weer buiten met de getekende papieren.
en in die tijd had hij alles voorgelezen en waar nodig vertaald.
alleen de koffie was niet te zuipen (waarschijnlijk ook de reden om zo snel mogelijk weer weg te zijn)

@ijsmeis
veel succes en plezier met jullie aanwinst.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:58:38 #102
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_63523052
Ow dit wil ik volgen! Volgens mij wordt dat een heul mooi huis!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:20:28 #103
11102 knep
Mountainfreak
pi_63523757
Gefeliciteerd! Het ziet er in ieder geval op papier al mooi uit.
Heb ook nog een tijdje gedacht om een hut in DLD te kopen maar sinds er ex voor mijn ex-vriendin uit Duitsland staat is dat naar de achtergrond verdrongen .
pi_63524808
Volgens mij duurde het met mijn notaris ook maar een krap uurtje. En dat was inclusief vertalen naar het Engels. Die man kon razendsnel lezen en dat schijnt ook wel eens anders te gaan.....

Proficiat Ijsmeis, nu is het (op de betaling na) echt van jullie!
pi_63546064
Van harte, IJsmeis en Timmetjuh! Dat het maar een heel mooi huis mag worden en je nog wat nagels over mag hebben aan het eind van de rit (niet teveel gedoe dus)
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_63813592
Wow Mooi huis zeg!
Nee.
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 11:02:43 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_63820038
wat leuk! gefeliciteerd!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63953005
Ongeveer op dit moment beginnen de graafwerkzaamheden. Morgen worden de leidingen voor de aardwarmte gelegd en maandag gaat het gat weer dicht.

Het begin is er dus

[ Bericht 11% gewijzigd door Timmetjuh. op 12-12-2008 11:53:38 ]
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_63954418
Hey, goed zeg. Als het eerste begin er eenmaal is, dan volgt de rest ook wel.
pi_63954763
Wat goed
Veel succes met het hele bouwgebeuren!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 december 2008 @ 10:29:07 #111
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63954978
Goed zo, scheppen ijsmeis!

Oh wacht, jullie doen het niet zelf..
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 december 2008 @ 10:35:19 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63955105
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:29 schreef qltel het volgende:
Goed zo, scheppen ijsmeis!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:37:30 #113
63722 z80
I fink you freaky
pi_63974136
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:46 schreef Timmetjuh. het volgende:
Ongeveer op dit moment beginnen de graafwerkzaamheden. Morgen worden de leidingen voor de aardwarmte gelegd en maandag gaat het gat weer dicht.

Het begin is er dus
ik hoop dat je een andere graver hebt, dan die andere Nederlander
heb je al gecontroleerd of het gat er ook daadwerkelijk is?
pi_63974497
Tim is wezen kijken . Het is een grooooooooooooooooooot gat heb ik me laten vertellen.
Het enige waar het geen 1,20 meter diep is, is waar het huis zal staan. Maar daar omheen wel dus.
pi_64012132
De leidingen voor de aardwarmte liggen er.
Morgen gaat het gat weer dicht .

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 december 2008 @ 22:09:33 #116
13151 crew  Rewimo
pi_64016858
Da's een gat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 14 december 2008 @ 22:19:25 #117
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64017174
das het leuke als je je huis ziet bouwen. Je weet precies wat overal zit.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_64017215
Beetje dom om van dat gat geen grote kelder te maken.
pi_64017224
. Timmetjuh. heeft goed zijn best gedaan.
  zondag 14 december 2008 @ 22:23:45 #120
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64017289
kelder, daar zeg je wat. Ik kan me uit de tijd dat ik in Duitsland heb gewoont, idd herinneren dat heel veel duitse huizen onderkelderd zijn.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_64017321
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
nouja... ik zou ook voor een grotere kelder pleiten, maar om het dom te noemen?
pi_64017373
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat is 30.000 euro extra. Dat hebben wij er niet voor over.
En om nou een kelder in de tuin te hebben, neh, dus van dát gat een kelder maken is sowieso geen goed plan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 december 2008 @ 22:59:13 #123
13151 crew  Rewimo
pi_64018404
Kelder is wel handig voor een zootje dozen Maar onze kelder is niet geschikt als verblijfruimte. Daar hebben we (een deel van) de schuur voor
pi_64023499
Ik wil geen zooi dozen.
Hoe meer ruimte, hoe meer rommel je hebt. We hebben al een hele zolder waar we niks mee gaan doen.
We hebben ook een garage waar meer dan 1 auto kan komen te staan.
We hebben een wasruimte waar de wasmachine en droger makkelijk kunnen staan.

Ik vind een kelder totaal overbodig in deze.

Een schuur zou ik ook absoluut niet willen hebben.
pi_64023902
Als er nu nog maar twee mensen wonen heb je inderdaad zat ruimte...
Die aardwarmte... hoeveel kan dat schelen op de gasrekening om het zo te zeggen?
  maandag 15 december 2008 @ 11:01:47 #126
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64026071
HEt kan natuurlijk ook zijn dat kelders wat gevoelig liggen momenteel

pi_64027756
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Als er nu nog maar twee mensen wonen heb je inderdaad zat ruimte...
Die aardwarmte... hoeveel kan dat schelen op de gasrekening om het zo te zeggen?
Wij krijgen niet eens meer een gasaansluiting, dus in principe bespaar je je complete gasrekening.
  maandag 15 december 2008 @ 12:14:54 #128
63722 z80
I fink you freaky
pi_64027772
dat valt wel mee hier in Duitsland.
in Oostenrijk en Belgie heb je een klein probleempje.
pi_64027814
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:14 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Wij krijgen niet eens meer een gasaansluiting, dus in principe bespaar je je complete gasrekening.
Kijk... dat klinkt goed
Hoe voelt dat nu... dat jullie een echt huis laten bouwen en dat er nu steeds meer zichtbaar word?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2008 @ 12:32:00 #130
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_64028190
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:14 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Is aardwarmte dan genoeg voor je complete verwarming? Ik dacht dat het extra was naast de normale verwarming?
pi_64031299
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:32 schreef qltel het volgende:

[..]

Is aardwarmte dan genoeg voor je complete verwarming? Ik dacht dat het extra was naast de normale verwarming?
Het schijnt genoeg te zijn.. Hangt er natuurlijk van af hoeveel meter leiding je in de grond legt. Voor ons was er uitgerekend dat ongeveer 270 meter voldoende zou moeten zijn om het hele huis te verwarmen. We hebben nu ongeveer 300 meter liggen, dus dat zou meer dan genoeg moeten zijn.

Het scheelt ook veel dat we beneden en boven overal vloerverwarming krijgen. Door vloerverwarming wordt de warmte beter verdeeld, waardoor er minder gestookt hoeft te worden.
pi_64031730
Ziet er leuk uit.

Ik woon in het Noorden van nederland strak aan de duitse grens en ik heb stiekem getwijfeld om in Duitsland te gaan wonen, maar toch maar voor bestaande bouw in Nederland gekozen, maar wel een nette 2onder1 kap met garage en grotere woonkamer door uitbouw.

Voor mij doende ook best netjes samen met me vriendin. We zijn de enige in de straat die onder de 30 zijn.Me vriendin is net zo oud als jou dus redelijk ruime woningen voor 21-ers is gewoon mogelijk, ook in Nederland

Ben stiekem wel jaloers dat we niet naar duitsland zijn gegaan. Zag laatst een mooie bestaande bouw woning voor dezelfde prijs als me huidige woning, maar alleen 2,5 keer zo groot.

PS: Duitse karbonades zijn zo lekker op de BBQ he
pi_64625063
We gingen vandaag keukens kijken, maar we hebben er maar meteen een gekocht .

Wat wilden we?
Een eet-gedeelte voor ons tweeën, zodat we niet altijd de eettafel hoeven te dekken.
Een diepvries en koelkast apart.
Een oven en magnetron apart.
Een kookeiland.

Wat kregen we?

Omdat de kleuren niet helemaal kloppen, hierbij wat details:

En de inbouwapparatuur die we hebben gekozen:

Vaatwasser

Afzuigkap

Koelkast en Diepvries

Magnetron

Kookplaat/Inductie

Oven

.
pi_64625530
is zo'n kookeiland in een dichte kamer niet erg overbodig? Normaliter doe je dat om een scheiding met je woonkamer of iets dergelijks te krijgen. Nu is het een beetje een verloren ding.

Want wat ga je met die wanden doen die er erg dicht tegenaan staan? In één meter kun je geen kastje zetten.
Het lijkt me persoonlijk veel logischer om een L vormige keuken te pakken en dan je eettafel ook in deze ruimte te zetten.

Dus precies zoals in je overzichtstekening staat van de architect Dat is echt tig keer logischer.

Nu heb ik het idee dat je geforceerd een kookeiland wilt (want dat is inderdaad erg leuk, en hip), terwijl dat mi hier niet nuttig is.

Afzuigkap voor een raam lijkt me ook niet ideaal. Als je dan aan het koken bent spat ten eerste al je vet ed tegen je glas aan. En als het raam naar binnen opengaat dan ben je gebokt.
Nog maar niet te spreken van de afwerking van de afzuigkap aan de achterzijde. Wat je dus van buiten ziet. En dat het vanaf buiten op zijn minst gezegd vreemd aan zal doen (ook al is het netjes afgewerkt).

Begrijp dat ik je niet probeer af te kraken, gewoon wat dingetjes die me opvallen

[ Bericht 13% gewijzigd door _VoiD_ op 03-01-2009 21:12:46 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:12:51 #135
13151 crew  Rewimo
pi_64625768
De afzuigkap zit boven het kookeiland als ik het goed zie, al lijkt ie voor het raam te zitten op de tekening. Maar bij het raam zit geen kookgedeelte
pi_64625801
Ik wil geen eettafel in de keuken, maar in de woonkamer.

Waar je dan voor kunt kiezen is een kookeiland met kook en zit-gedeelte. Of je krijgt een soort tafel aan je keuken vast en dat vind ik dan weer niet mooi en onpraktisch.

En zonder kookeiland gaat er een hoop ruimte verloren, want die gebruik je immers niet.
Tenzij je aan de andere wand ook een stuk keuken doet, maar dan staat de keuken zo 'ver' uit elkaar en da's ook niet handig.

Dus voor ons was dit juist logisch .
pi_64625823
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:12 schreef Rewimo het volgende:
De afzuigkap zit boven het kookeiland als ik het goed zie, al lijkt ie voor het raam te zitten op de tekening. Maar bij het raam zit geen kookgedeelte
Ja, dat dus.
pi_64625869
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:06 schreef _VoiD_ het volgende:
Afzuigkap voor een raam lijkt me ook niet ideaal. Als je dan aan het koken bent spat ten eerste al je vet ed tegen je glas aan. En als het raam naar binnen opengaat dan ben je gebokt.
Nog maar niet te spreken van de afwerking van de afzuigkap aan de achterzijde. Wat je dus van buiten ziet. En dat het vanaf buiten op zijn minst gezegd vreemd aan zal doen (ook al is het netjes afgewerkt).
Volgens mij zit die afzuigkap boven dat kookeiland [hence the name] en niet onder het raam, dat lijkt mij de spoelbak...

Edit: spuit 11.

Ik vind het een erg mooie keuken trouwens, hoor. Alleen de kleur van de kastjes wat minder, ik haat creme. En zo'n kookeiland met kook- en zitgedeelte is juist super. Kun je ook nog een tv scherm monteren in de keuken, kun je 's ochtends het nieuws bekijken terwijl je aan het zitgedeelte ontbijt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Syytön op 03-01-2009 21:21:23 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:17:23 #139
13151 crew  Rewimo
pi_64625937
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:13 schreef ijsmeis het volgende:

En zonder kookeiland gaat er een hoop ruimte verloren, want die gebruik je immers niet.
Tenzij je aan de andere wand ook een stuk keuken doet, maar dan staat de keuken zo 'ver' uit elkaar en da's ook niet handig.
En doe je dan ook nog iets met de muur aan de andere kant of is de ruimte daarvoor te klein (kast, planken of zo)?
pi_64625996
Van keramiek trouwens .

pi_64626020
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En doe je dan ook nog iets met de muur aan de andere kant of is de ruimte daarvoor te klein (kast, planken of zo)?
Nee, eerder iets decoratiefs. Kastruimte hebben we wel zat denk ik .
pi_64626131
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:19 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nee, eerder iets decoratiefs. Kastruimte hebben we wel zat denk ik .
LCD tv scherm.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:23:35 #143
58560 Oksel
Gezellig.
pi_64626199
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:06 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Sorry, maar dat gaat niemand wat aan .

Echt, wat afschuwelijk Nederlands dit zeg.

Wel leuk, meteen een TT erbij getekend krijgen.

Veel plezier in de middle of nowhere.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:30:48 #144
13151 crew  Rewimo
pi_64626464
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:23 schreef Oksel het volgende:

En als je nou ècht alles gelezen had, wist je ook wat het kost
pi_64626730
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wel leuk, meteen een TT erbij getekend krijgen.

Veel plezier in de middle of nowhere.
Ons maakt het niet uit om te vertellen wat alles zo'n beetje kost als mensen het ons persoonlijk vragen, maar we willen het gewoon niet graag openbaar op een forum zetten. We lopen niet graag te koop met zulke dingen. Ieder z'n eigen ding toch?

Maar om toch maar een beetje van deze vragen af te zijn; het complete huis, zonder inrichting zal straks zeer waarschijnlijk onder de 200.000 Euro zitten. Hoeveel precies kan ik je nog niet vertellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:37:58 #146
13151 crew  Rewimo
pi_64626799
Timmetjuh, maak ze nou niet jaloers
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:10:23 #147
190480 Skylarz
She's back!
pi_64628157
Gefeliciteerd met jullie bouwproject! Ben benieuwd naar foto's van de vorderingen.
Succes met bouwen!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:19:39 #148
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_64628442
Mooie keuken!

Ik zou alleen de koelkast/vriezer en magnetron/oven wisselen.

Maar ja wie ben ik
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_64630434
nu zie ik inderdaad dat de afzuigkap boven het eiland zit. Fout gekeken.

Verder zal het wel persoonlijke smaak zijn. Ik heb het niet zo op een aparte kamer voor je keuken (of eetkamer/zitkamer ed).

Ik denk namelijk dat die openslaande deuren naar de keuken waarschijnlijk altijd open zullen blijven staan. Dan vraag ik me af waarom ze er dan uberhaupt zitten. Je maakt van een prachtige grote ruimte twee kleine ruimtes. Terwijl je de scheiding ook subtiel kan aangeven (door bijvoorbeeld een kookeiland dwars te zetten, ander soort vloer, etc).
pi_64631530
Hé, die keuken lijkt op die van ons
Al hebben wij wel voor zoveel mogelijk lades gekozen ipv kasten.
  zondag 4 januari 2009 @ 01:34:38 #151
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64635019
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:37 schreef Rewimo het volgende:
Timmetjuh, maak ze nou niet jaloers
Was ik toch al.
Ik weet dat je in Duitsland veel huis voor je geld krijgt (heb een collega gehad die een mooi vrijstaand huis in Karchen had), maar krijg mezelf niet zover dat ik in Duitsland ga wonen. (spreek de taal niet eens fatsoenlijk )

Maarre... wordt een mooi luxe huissie zo te zien!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_64639152
Mooi hoor Timmetjuh en IJsmeis! Geen idee of jullie al ervaring hebben met koken op inductie, maar uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het top is! Het is sowieso de beste keuze voor elektrisch koken, en zelfs voor de meeste dingen minstens zo handig als gas. Alleen bij het bakken van een (bijv) biefstuk of wokken mis ik gas. Maar goed, je kan niet alles hebben. Die aardverwarming klinkt ook wel interesant.

Succes met de voortgang.
  zondag 4 januari 2009 @ 10:57:03 #153
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64639571
Geen idee of ze daar wel de keuze voor gas hebben? Voor zover ik weet zijn er net als in België veel plaatsen waar je stookt op mazout of zoiets. (tank die soms gevuld moet worden)
Voor koken moet je dan wel naar electrisch gaan.
Niet dat inductie een straf is btw. Vooral een grote pan wordt gelijkmatiger verwarmd dan bij gas.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_64639615
Gas kan wel .
Maar dan zouden we alleen gas hebben voor het koken zelf omdat de rest via de warmtepomp loopt.

Dus toch maar voor inductie gekozen. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 januari 2009 @ 10:59:58 #155
13151 crew  Rewimo
pi_64639619
Wij hebben inderdaad ook geen gas. We stoken op olie en koken keramisch. Maar we denken eraan om over te schakelen op inductie (er is al 1 pit stuk dus we zullen de kookplaat toch eens moeten vervangen). Het lastige is dat kookplaat en oven gekoppeld lijken te zijn en we dan waarschijnlijk beide moeten vervangen...
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 11:13:25 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64639778
Wie is IJsmeis?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64639804
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:13 schreef Renesite het volgende:
Wie is IJsmeis?
Anne was voorheen IJsmeis. Verwarrend hoor.
  zondag 4 januari 2009 @ 11:30:23 #158
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_64640045
Leuk huissie! tvp
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 13:12:41 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 4 januari 2009 @ 13:33:57 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_64643283
quote:
Op zondag 4 januari 2009 10:59 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben inderdaad ook geen gas. We stoken op olie en koken keramisch. Maar we denken eraan om over te schakelen op inductie (er is al 1 pit stuk dus we zullen de kookplaat toch eens moeten vervangen). Het lastige is dat kookplaat en oven gekoppeld lijken te zijn en we dan waarschijnlijk beide moeten vervangen...
ik heb 2 maanden een keramisch kookplaat gehad.
kon er niet aan wennen.
en gebruikt belachelijk veel energie.
deze vervangen door een inductie plaat.
koken hierop lijkt nog het meeste op koken op gas.
en is wat energie verbruik net iets duurder dan gas.
pi_64676194
Het energie verbruik van inductie kan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het duurder is!
Wanneer je alleen gas hebt om te koken, zijn de transportkosten heeeeel erg duur, omdat dit niet afhankelijk is van het gasverbruik. Daarmee wordt koken op gas duurder tov inductie.

OT: Echt een mooie keuken. Erg leuk ontworpen met dat zit bargedeelte erbij!
pi_64678283
gaaf huis gaat dat worden zeg! En dat voor dat geld, je zou er zowat voor naar Duitsland verhuizen Beetje jammer dat t een beetje ver weg is

Maar ik ga dit in de gaten houden, ben benieuwd hoe het gaat worden!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 10:56:49 #163
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_64678656
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
gaaf huis gaat dat worden zeg! En dat voor dat geld, je zou er zowat voor naar Duitsland verhuizen Beetje jammer dat t een beetje ver weg is
Integendeel, ze wonen straks heel dichtbij.. Rijswijk, da's pas ver weg..
pi_64678748
Niet alleen straks qtel, we wonen nu zelfs dichterbij.
pi_64679128
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Integendeel, ze wonen straks heel dichtbij.. Rijswijk, da's pas ver weg..
haha das waar, Pijnacker (waar ik nu woon) is al wat dichterbij haha.
Ben dol op Duitsland (zit in de genen )
pi_64680537
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:00 schreef Skyflipper het volgende:
Het energie verbruik van inductie kan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het duurder is!
Wanneer je alleen gas hebt om te koken, zijn de transportkosten heeeeel erg duur, omdat dit niet afhankelijk is van het gasverbruik. Daarmee wordt koken op gas duurder tov inductie.

OT: Echt een mooie keuken. Erg leuk ontworpen met dat zit bargedeelte erbij!
Ik snap niet zo goed wat je met transportkosten bedoelt. Bedoel je de kosten om een vrachtwagen te laten komen die gas komt afleveren? In dat geval zou dat niet het probleem zijn, omdat er op het industrieterrein daar een gasboer zit waar je het in flessen kunt gaan halen. Maar dat zou ook niet echt nodig zijn aangezien er bij ons gewoon gasleidingen liggen waar ze je op aan kunnen sluiten.
Wat het voor ons wel alleen al duurder zou maken is de gas aansluiting zelf. Deze is nu niet nodig, omdat we toch niet op gas stoken. Deze aansluiting is alleen al iets van ¤1500 als ik me niet vergis.
pi_64682048
Transportkosten heb je zowiezo met een nederlandse aansluiting, hoe dat in duitsland zit weet ik niet.

http://www.essentnetwerk.(...)netwerktarieven.html
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:14:08 #168
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_64725812
ohhhh Anne, Sanne, Ijsmeis, zie het nu pas......-dat geneuzel met die nicks ook.

Leipe shit dame!, spannend,leuk! succes! en TVP
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_64734107
Ik bedoel idd de transportkosten waar Jaheur het over heeft. Kosten voor het onderhoud aan het gasleidingnetwerk ofzo.

Ik zou echt geen ¤1500,= uitgeven aan een gasaansluiting om allen maar te kunnen koken!

Succes verder met de verbouwing! Leuk om te volgen
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 16:46:09 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64734374
Betaal je in Duitsland ook transportkosten e.d. voor energie ? Hoe steekt dat daar eigenlijk in elkaar ?
Ik zou die ¤ 1500,- ook in eigen zak houden en kiezen voor koken op inductie !
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:27:38 #171
63722 z80
I fink you freaky
pi_64746712
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Betaal je in Duitsland ook transportkosten e.d. voor energie ? Hoe steekt dat daar eigenlijk in elkaar ?
Ik zou die ¤ 1500,- ook in eigen zak houden en kiezen voor koken op inductie !
dit is afhankelijk van de aanbieder/leverancier. (zowel gas als electra, water heb ik nog niet gezien)
bij de "oude" nuts bedrijven betaal je vastrecht (transport kosten) en minder per gebruikshoeveelheid.
en bij de nieuw komers betaal je alleen voor wat je gebruikt, maar dit is dan weer wat duurder.
wat het goedkoopste is zal iedereen voor zich moeten uitrekenen.
maar bij een bedrijf zonder vastrecht heeft het wel meer zin/nut om zuiniger te zijn.
pi_64783522
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:27 schreef z80 het volgende:

[..]

dit is afhankelijk van de aanbieder/leverancier. (zowel gas als electra, water heb ik nog niet gezien)
bij de "oude" nuts bedrijven betaal je vastrecht (transport kosten) en minder per gebruikshoeveelheid.
en bij de nieuw komers betaal je alleen voor wat je gebruikt, maar dit is dan weer wat duurder.
wat het goedkoopste is zal iedereen voor zich moeten uitrekenen.
maar bij een bedrijf zonder vastrecht heeft het wel meer zin/nut om zuiniger te zijn.
Fijn dat jij antwoord geeft, want ik had het niet geweten
  Nerd met benen woensdag 7 januari 2009 @ 19:53:19 #173
18073 miss_bleu
pi_64783709
tvp leuk om te lezen!
pi_64785656
Hopelijk loopt de bouw geen grote vertraging op door het weer
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:09:15 #175
63722 z80
I fink you freaky
pi_64793125
om wat tarieven te vergelijken kun je op de volgende sites terecht
http://www.toptarif.de/
http://www.verivox.de/

let wel op de addertjes (en in bepaalde gevallen een slang) onder het gras.
de goedkoopste in de lijst is niet altijd de goedkoopste in de praktijk.
en bedenk service kost geld.
zolang alles goed gaat heb je de service niet nodig, maar bij een probleem kan het toch lastig worden.
pi_64798685
Lekker begin op die leeftijd.

Betaal je nog BTW na overdracht over grond en bouw of hoe werkt dat in DE?
pi_65149127
Even een mini-dingetje tussendoor. Tim en ik hebben een nieuw bed gekocht. Nu al? Ja nu al, mijn bed wat ik nu pas 2 jaar heb, ligt niet lekker. Dus hebben we nu maar een een nieuwe gekocht (anders moest ik weer een nieuw matras kopen, terwijl we over een klein jaar toch al een nieuw bed wilden hebben).

Maar daarvoor moest wel even mijn kamer heringedeeld worden, want maandag komen ze het bed brengen en die past niet zoals ik mijn bed had staan. Maar 't is gelukt!

.

We hebben trouwens al heel veel spulletjes bij elkaar gespaard de laatste tijd, even een onduidelijke foto hiervan (jaja, op bovenstaande foto lijkt mijn kamer zo netjes, totdat je de andere kant uitkijkt) :

Heel veel dingen zelf gekocht, gekregen, uitgezocht. Wat allemaal, weet ik zelfs niet meer. Een aantal dingen die ik op kan noemen:

Een kerstboom! Met champagne-ballen en lichtjes.
Bestek-set, Borden, héél veel borden, Koffiemokken, een Pannenset, tig Handdoeken.
We hadden ook een stofzuiger, maar die heeft mijn vader ingepikt!
pi_65149395
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 06:12 schreef jpjedi het volgende:
Lekker begin op die leeftijd.

Betaal je nog BTW na overdracht over grond en bouw of hoe werkt dat in DE?
Je bedoelt toevallig "Grund Erwerbsteuer" oftewel "Overdrachtsbelasting? Of hetgeen wat dáárna komt?
pi_65163326
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Je bedoelt toevallig "Grund Erwerbsteuer" oftewel "Overdrachtsbelasting? Of hetgeen wat dáárna komt?
In NL en BE betaal je over nieuwbouw nog BTW achteraf ipv overdrachtsbelasting. Hoe werkt dat in DE?
pi_65167739
quote:
Op zondag 18 januari 2009 05:27 schreef jpjedi het volgende:

[..]

In NL en BE betaal je over nieuwbouw nog BTW achteraf ipv overdrachtsbelasting. Hoe werkt dat in DE?
Wij betalen overdrachtsbelasting .

Edit: Oh ja, ze beginnen trouwens niet aankomende, maar volgende week maandag met de ruwbouw .
pi_65494708
Het nieuwe bed is er . Het slaapt heerlijk .

Voor:

Na:

Afgelopen zondag zijn we ook bij de buren kennis gaan maken (en vragen of we het hek van ze weg mogen halen ). Gelukkig waren ze kei aardig! Vandaag ben ik ook weer even kijken samen met mijn vader en toen kwamen ze ook net toevallig naar buiten.

Afgelopen zaterdag lag de boel er in ieder geval zo bij:

Ze hebben het gedeelte waar het huis komt iets opgehoogd, omdat de huizen achter ons hoger liggen en het grondstuk schuin naar ons afloopt. Als het dus flink regent zijn wij de pineut. Nu dus niet meer!

En vandaag lag het er zo bij:

De fundering is dus al bijna klaar, want volgens mij kan het beton er alweer bijna op, precies op schema .
pi_65494994
Edit.
pi_65495594
Cool

Lekker weertje ook..
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 januari 2009 @ 16:07:12 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_65496055
Gaat vlotjes zo te zien. En dat ondanks de vorst van de afgelopen weken.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:18:16 #185
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_65496460
grundlich und puntlich die Deutsche bauleute
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_65496551
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:07 schreef qltel het volgende:
Gaat vlotjes zo te zien. En dat ondanks de vorst van de afgelopen weken.
Klopt, maar aankomende week is de aannemer er een weekje niet omdat ie dan een andere opdracht moet afronden. Dan ligt het dus ff een weekje stil..
pi_65496647
Maar het beton moet toch drogen waarschijnlijk, dus da's niet zó erg.
pi_65500189
Als het maar niet gaat vriezen..dan wordt er niets gestort.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 19:55:41 #189
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_65503967
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:29 schreef Anne het volgende:
Het nieuwe bed is er . Het slaapt heerlijk .

Voor:

[ afbeelding ]

Na:

[ afbeelding ]
Voor de gelegenheid ook maar een nieuw dekbed gekocht? .

TVP, tof project .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_65505160
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:55 schreef Skaai het volgende:

[..]

Voor de gelegenheid ook maar een nieuw dekbed gekocht? .

TVP, tof project .
. Dat niet alleen! Ik had van Tim een 200x200 dekbed gekregen voor kerstmis . Dus ik moest sowieso een nieuw overtrek hebben. En toen hebben we ook maar meteen een dekmatras, 2 nieuwe kussens enzo gehaald bij de IKEA. En dat terwijl mijn vorige bed pas 2 jaar oud is met ook allemaal toen nog nieuw spul .

Maar hij slaapt nu wel écht lekker-lekker.
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:00:13 #191
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_65544323
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:53 schreef miss_bleu het volgende:
tvp leuk om te lezen!
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_65551325
Leuk om het zo te volgen; mijn ouders hebben 3-4 jaar geleden ook een huis laten bouwen in Duitsland.
pi_65555720
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:07 schreef jpjedi het volgende:
Als het maar niet gaat vriezen..dan wordt er niets gestort.
Je hebt jammer genoeg gelijk . Ze gaan vandaag toch niet storten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2009 @ 08:40:56 #194
13151 crew  Rewimo
pi_65555782
Er komt weer een koude-periode aan naar het schijnt. Da's wel voor jullie...
pi_65556041
Het storten van het beton schijnt nog maar een klusje te zijn van 3 uurtjes en volgende week zou de aannemer er sowieso niet zijn. Stel dat ie na die week wel zou kunnen storten lopen we nog niet echt vertraging op. Laten we daar maar op hopen dus..
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:29:53 #196
31260 Finch
Stay close
pi_65558319
Ziet er goed uit ijsmeis! (en Timmetjuh )

Mij benieuwen naar het eindresultaat.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_65763519
Afgelopen dinsdag is het beton gestort en maandag gaan ze beginnen met metselen, dus we zijn weer redelijk op schema
pi_65860925
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef Timmetjuh. het volgende:
Afgelopen dinsdag is het beton gestort en maandag gaan ze beginnen met metselen, dus we zijn weer redelijk op schema
Maandag (morgen dus) metselen, was niet zo zeker meer. Maarre, foto's!

.

Mijn moeder was ook voor het eerst mee en die zei meteen "grooooooooot ".
pi_65863676
Dat is het ook hoor
En dan moet je zien dat het nu alleen maar zal groter worden (een vloerplaat ziet er meestal klein uit).
  maandag 9 februari 2009 @ 02:10:52 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_65870139
Wat ik niet begrijp is dat je als twee piepjonge mensen de behoefte hebt een tamelijke saaie nieuwbouwwoning te laten verrijzen in zo'n typisch Nederlands-Duitse enclave die een tikje op Centerparcs lijkt. Kijk om jullie heen in dat buurtje.

Ik gun het jullie echt hoor, maar op mijn 25ste wilde ik gewoon de wereld ontdekken en in een grote stad wonen.

Ik begrijp geen donder van jullie haast om te settelen in een of ander gat. Ja dan heb je straks een stapel stenen met een garage, maar worden jullie daar niu daadwerkelijk gelukkig van?

[ Bericht 16% gewijzigd door Duderinnetje op 09-02-2009 02:17:24 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')